Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011



ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ

Κάτω η σεμνότητα!

Ζήτω η γυμνότητα!


του αρχιμ. Δανιηλ Αερακη




Συνεχίζουμε το ερώτημα για την εμφάνιση των γυναικών, αφού όσο προχωρεί το καλοκαίρι, τόσο αυξάνεται και η μανία των γυναικών να ξεγυμνώνονται, μόνο και μόνο για να προκαλέσουν τα πορνικά βλέμματα των αντρών.
Ο Χριστός και η Εκκλησία Του δεν καυτηριάζουν τους αμαρτωλούς που μετανοούν, όσο βαρειά αμαρτήματα κι αν έχουν διαπράξει.
Άλλωστε το ισχυρότερο άρωμα, που ευωδίασε στα πόδια του Χριστού, ήσαν τα δάκρυα της αμαρτωλής, της πόρνης.
Ο υποκριτής φαρισαίος θέλησε να την διαπομπεύση λέγοντας: «Αν ήταν προφήτης (ο Ιησούς), θα ήξερε τίς και ποταπή η γυνή αύτη» (Λουκ.ζ΄27). Αλλ’ ο Χριστός καυτηρίασε την υποκρισία του φαρισαίου Σίμωνα, παρέχοντας άφεση στη γυναίκα, ως ανταπόδοσι της μετανοίας και των δακρύων της.
Σήμερα όμως όχι μόνο δεν μετανοούν οι γυναίκες που ξεγυμνώνονται δημόσια, αλλά και γελάνε και εμπαίζουν το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού!

● Το ερώτημα, λοιπόν είναι:
Γιατί προσέρχονται στον ιερό χώρο της χριστιανικής λατρείας, με αναιδή εμφάνισι;
Ζεσταίνονται οι γυναίκες;
Και οι άντρες ζεσταίνονται, αλλά δεν ξεγυμνώνονται μέσα στο Ναό.
Ζεσταίνονται οι γυναίκες;
Αλλ΄αν σκεπάσουν το σώμα τους με ένα ελαφρό φόρεμα, μάλλον θ’ αποτρέπουν τις ακτίνες του ήλιου, που κατακαίνε το γυμνό τους δέρμα.
Ζεσταίνονται οι γυναίκες;
Δεν υποφέρουν μερικούς βαθμούς θερμοκρασίας;
Και πώς η συνείδησίς τους υποφέρει να φλέγωνται σαρκικά οι άλλοι εξ αιτίας της δικής τους γυμνότητας;
Ζεσταίνονται οι γυναίκες;
Δεν αντέχουν τη ζέστη, και γι΄αυτό ανάβουν φωτιές ακολασίας και μέσα στο Ναό; Αλλά γιατί λησμονούν (αν φυσικά είναι πιστές χριστιανές) ότι η ακολασία με την κόλασι είναι πολύ κοντά και ότι ο Κύριος μίλησε για φωτιά αιώνια που δεν σβήνει ποτέ (Μάρκ.θ΄48);

●Μα, θα ρωτήσετε, τόσο μεγάλη ζημιά κάνουν οι γυναίκες εκθέτοντας το σώμα τους προκλητικά και ερεθιστικά; Η επιθυμία των οφθαλμών (ΑΊωάν.β΄16) μοιάζει με φωτιά, που σιγοκαίει. Με τον πνευματικό αγώνα και τη χάρι του Θεού φαίνεται να σβήνη. Αλλ΄όταν ξαφνικά την επιθυμία της σαρκός (Εφεσ.β΄3) την προσεγγίζη εύφλεκτη ύλη, αισχρά διεγερτικά θεάματα, τότε φουντώνει.
Όσες γυναίκες, ακούσια ή εκούσια, πυρακτώνουν, χειρότερα από το Ναβουχοδονόσορ, τη φωτιά της πορνείας, της μοιχείας και άλλων σαρκικών παθών, ας ακούσουν τον ιερό Χρυσόστομο:

«Σύ, ώ γύναι, καταλιπούσα τους περί σεμνότητος λόγους, πολλούς των ραθύμων και εν τη εκκλησία υποσκελίζειν επιχειρείς. Και πόσων ταύτα άξια σκηπτών;» (Ε.Π.Ε.30,352).

Μετάφρασις: Σύ, γυναίκα, δυστυχώς δεν ακούς τα όσα περί σεμνότητας λέω, και πολλούς άντρες απρόσεκτους επιχειρείς και μέσα στην εκκλησία να τους προκαλέσης. Λοιπόν, πόσους κεραυνούς είσαι άξια να σου ρίξη ο Θεός;

● Γιατί προσέρχονται στον ιερό χώρο οι γυναίκες; Για να προσευχηθούν ή για να σαγηνέψουν, όσο γίνεται περισσότερα, αντρικά μάτια;
Το ερώτημα γίνεται φρικτότερο, όταν αναφερώμαστε στα άγια μυστήρια του Γάμου και της Βαπτίσεως. Εκεί φτάνει στο ζενίθ η σατανική μανία των γυναικών για …γυμνισμό!

● Η νύφη δεν συμβουλεύεται τον νόμο του Θεού ούτε σέβεται υποδείξεις σοβαρών συγγενών. Προσέρχεται στο Ναό, με πομπή, ξεγυμνωμένη «έμπροσθεν» και «όπισθεν». Γιατί; Διότι, λέει, δεν βρήκε άλλο …νυφικό!
Στην πραγματικότητα, διότι θέλει να βεβηλώση τον ιερό χώρο. Θέλει να προκαλέση με τα …γυμνά της «κάλλη»! Λες και αναζητεί …γαμπρό! Το γαμπρό τον έχει δίπλα της, αλλά ποθεί και άλλων αντρών τον… θαυμασμό! Μετατρέπει, δηλαδή, το Ναό σε … πορνείο!
Δεν είναι δική μας η εκτίμησις αυτή. Είναι του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Και όταν μιλάνε οι άγιοι Πατέρες, ας μη προσπαθούμε να τους διορθώσουμε! Στο κείμενο, που παραθέτουμε, μιλάει αυστηρά για τους άντρες, που επιζητούν και μέσα στο Ναό πορνικά θεάματα:

«Τι ποιείς, άνθρωπε; Κάλλη γυναικών περιεργάζη και ου φρίττεις ούτως ενυβρίζων εις τον ναόν του Θεού; Πορνείόν είναί σοι δοκεί η εκκλησία και της αγοράς ατιμοτέρα; Εν αγορά μεν γαρ δέδοικας και αισχύνῃ φανήναι γυναίκα περιεργαζόμενος, εν δε τω ναώ του Θεού, αυτού του Θεού διαλεγομένου σοι και απειλούντος υπέρ τούτων, πορνεύεις και μοιχεύεις κατ΄αυτόν τον καιρόν;» (Ε.Π.Ε.11,800).

Μετάφρασις: Τι κάνεις, άνθρωπε; Περιεργάζεσαι τα κάλλη των γυναικών και δεν φρίττεις που προβαίνεις σ’ αυτού του είδους τις αμαρτίες μέσα στο ναό; Για πορνείο την πέρασες την εκκλησία και ατιμότερη από την αγορά; Έξω μεν στο δρόμο φοβάσαι και ντρέπεσαι να περιεργάζεσαι μια γυναίκα, ενώ στο ναό του Θεού, την ώρα μάλιστα που σου μιλάει ο Θεός και σε απειλεί, πορνεύεις και μοιχεύεις;

● Στην περίπτωσι των Γάμων και των Βαπτίσεων συνένοχοι είναι γυναίκες και άντρες.

● Η ευθύνη βέβαια για όλη την ασέβεια και τη διαφθορά, κατά την τέλεσι των ιερών μυστηρίων, βαρύνει τους ώμους του λειτουργού του Θεού, πρεσβυτέρου και επισκόπου.

● Ο επίσκοπος ας οπλίση τους πρεσβυτέρους της περιφερείας του με θάρρος, ώστε να υπερασπίζωνται την ιερότητα του χώρου της λατρείας, χωρίς το φόβο, ότι κάποιος θα τους καταγγείλη στη … Μητρόπολι, επειδή απαγόρευσαν την είσοδο στο Ναό ασέμνων και αναιδών γυναίων!

● Ο πρεσβύτερος ας προετοιμάζη καταλλήλως τους μελλονύμφους. Παρ’ όλη την έκλυσι και τον αισθησιασμό των ημερών, πολλοί νέοι έχουν καλή προαίρεσι∙ είναι έτοιμοι να δεχτούν υποδείξεις, εφ’ όσον αυτές γίνονται έγκαιρα και σωστά.

● Ο λειτουργός της Εκκλησίας δεν κάμπτεται μπροστά σε πιέσεις, τύπου:
-Θα πάμε να κάνουμε πολιτικό γάμο!...
Η Εκκλησία στεφανώνει την αγνότητα και τη σεμνότητα. Δεν στεφανώνει πορνείες και ξεγυμνώματα. Η Εκκλησία βραβεύει τον αγώνα των δυο νέων για διατήρησι της παρθενίας και της αγνότητας. Δεν βραβεύει ακολασίες και αναίδειες. Η Εκκλησία συγκαταβαίνει στις ανθρώπινες αδυναμίες και τα λάθη, με την οικονομία της. Δεν παραδίνεται στην τύχη της ασεβούς προκλητικότητας.

1 σχόλιο:

  1. "Η Εκκλησία βραβεύει τον αγώνα των δυο νέων για διατήρησι της παρθενίας και της αγνότητας". Είθε να έρθει πάλι εποχή που να μην ηχεί παράκαιρη η φράση, που τα στέφανα του γάμου και τα λευκά νυφικά να έχουν αντίκρυσμα, διότι άλλες διδασκαλίες κυκλοφορούν, και από πνευματικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου