1. Η χρήση του όρου
«Εκκλησία» για τους ετεροδόξους
Στο κείμενο (παρ.
2) η Ορθόδοξη Εκκλησία ορίζεται ως η «αυθεντική συνέχεια της μίας, αγίας,
καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας». Όμως το κείμενο αποφεύγει να ονομάσει
ρητά τις άλλες χριστιανικές ομολογίες ως «αιρετικές». Η αποφυγή του όρου «αίρεση» και η σιωπηρή
αποδοχή άλλων χριστιανικών κοινοτήτων στο πλαίσιο του παγκόσμιου διαλόγου
«νομιμοποιεί» τις ετερόδοξες ομάδες. Στην ορθόδοξη παράδοση, «Εκκλησία» είναι
μόνο το Σώμα του Χριστού εντός της Ορθοδοξίας. Οποιαδήποτε άλλη χρήση του όρου είναι «οικουμενιστικός συμβιβασμός».
2. Η «Μαρτυρία»
έναντι του «Κηρύγματος Μετανοίας» (Παράγραφος 2)
Το κείμενο αναφέρει:
«...αισθάνεται μείζονα την ευθύνην αυτής... διά την αξιόπιστον μαρτυρίαν της
αληθείας προς πάντας τους ανθρώπους».
Ο όρος «μαρτυρία» είναι οικουμενιστικός όρος. Η αποστολή
της Εκκλησίας δεν είναι απλώς η «μαρτυρία της αλήθειας» δίπλα σε άλλες «μαρτυρίες»,
αλλά το κήρυγμα μετανοίας. Το κείμενο μετατρέπει την Εκκλησία από «Κιβωτό
Σωτηρίας» σε έναν «συνομιλητή» που αναζητά κοινούς τόπους με τους ετεροδόξους.
3. Η «Οικουμενική
Διάσταση» της συνοδικότητας (Παράγραφος 5)
Η παράγραφος αυτή
μιλά για την ανάγκη κανονικής οργάνωσης στη Διασπορά και τη συνοδικότητα.
Η έμφαση στις
«Επισκοπικές Συνελεύσεις» στη Διασπορά αποτελεί προθάλαμο για μια
«ομοσπονδιακή» αντίληψη της Εκκλησίας. Η δομή αυτή, εντός του σύγχρονου οικουμενιστικού
πλαισίου, τείνει να εξισώσει την ορθόδοξη παρουσία στη Διασπορά με άλλες ομολογιακές
παρουσίες, χάνοντας τον χαρακτήρα της «μοναδικής αλήθειας».
4. Η «Ανοικτή»
Εκκλησιολογία
Το κείμενο
περιγράφει την Εκκλησία ως «θεανθρώπινη κοινωνία» (παρ. 1) και «προφητική φωνή
στον κόσμο» (παρ. 1). Ενώ η περιγραφή είναι θεολογικά ορθή, το κείμενο
«αποσυνδέει» την εκκλησιολογία από τα αυστηρά όρια της πίστεως. Ο «οικουμενιστικός χαρακτήρας» του κειμένου
έγκειται στο ότι παρουσιάζει την Εκκλησία ως μια κοινωνία που «απλώνεται»
και «εμπλουτίζεται», χωρίς να τονίζει επαρκώς ότι η ένταξη σε αυτήν προϋποθέτει
την απόρριψη κάθε πλάνης (αιρετικής διδασκαλίας).
5. Η σιωπή για την
«αποτείχιση»
Το κείμενο
προβάλλει μια εικόνα ενότητας και συνοδικότητας (παρ. 3).
Αυτή η «ιδανική» εικόνα της συνοδικότητας είναι
οικουμενιστική, αγνοεί την ανάγκη των πιστών να προβαίνουν σε διακοπή
μνημοσύνου (αποτείχιση) όταν οι ποιμένες τους συμμετέχουν σε
οικουμενιστικές συμπροσευχές. Το κείμενο προωθεί μια «υπακοή στη διοίκηση» που
υπερτερεί της «υπακοής στην αλήθεια της πίστεως».
Συνοψίζοντας:
Το κείμενο αυτό «οικουμενίζει»
επειδή:
- Αποφεύγει τη σαφήνεια: Δεν αποκαλεί τις αιρέσεις με το όνομά τους.
- Χρησιμοποιεί ορολογία του ΠΣΕ: Όροι όπως «μαρτυρία», «κοινωνία», «διάλογος»
ερμηνεύονται από τους επικριτές ως όροι που στοχεύουν στην «ομολογιακή
συμφιλίωση» και όχι στην «επιστροφή στην Αλήθεια».
- Υποβαθμίζει την αλήθεια: Η έμφαση στην ενότητα θυσιάζει τη δογματική
ακρίβεια που απαιτεί η Παράδοση των Αγίων Πατέρων (π.χ. Μάρκος ο
Ευγενικός).

Επειδή γνωρίζω άριστα την Ελληνική, δόξα τω Θεώ, μήπως είναι "λίγο" τραβηγμένη η κριτική σας; Πιανεστε από τα μαλλιά νομίζω για να την χαρακτηρίσετε ως οικουμενιστικη αιρετική και άξια αποτειχισεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορειτε ελευθερα να διατυπωσετε τις αντιρρησεις σας.Δεν διεκδικουμε το ΑΛΑΘΗΤΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, πιστή εἰς τήν ὁμόφωνον ταύτην ἀποστολικήν παράδοσιν καί μυστηριακήν ἐμπειρίαν, ἀποτελεῖ τήν αὐθεντικήν συνέχειαν τῆς μιᾶς, ἁγίας, καθολικῆς καί ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ὡς αὕτη ὁμολογεῖται εἰς τό Σύμβολον τῆς πίστεως καί βεβαιοῦται διά τῆς διδασκαλίας τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν βεβαιώνω ότι κάτι είναι το μοναδικό και αυθεντικό, προφανώς δεν αφήνω χώρο για να οριστεί κάτι άλλο ως ίδιο ή ισότιμο. Είναι απλή μαθηματική λογική, ξεκάθαρη και πέραν αμφισβητήσεις. Όταν αρχίσουμε σε ένα κείμενο ορισμού, όπως αυτό, να βάζουμε επεξηγήσεις και υποσημειώσεις και συγκρίσεις, μειώνουμε ή κλονίζουμε την ισχύ του ορισμού.
Σας τα λέω ως μαθηματικός.
Σας απαντω.Τι θα πειραζε να ορισει το κειμενο και τις αιρεσεις ;Το λεω αυτο επειδη σε αλλο κειμενο χρησιμοποιεί τον ορο Εκκλησια και για αλλες Χριστιανικες ομολογιες.Επισης επειδη το κειμενο που σχολιαζουμε αποτελει ΣΥΝΟΨΗ προηγούμενων Συνοδικων κειμενων γιατι αποφευγει την λεξη ΑΙΡΕΣΗ ωστε να οριοθετηθουν τα ισχυριζομενα ;;Μην ξεχνατε οτι προκεοται για ΣΥΝΟΔΙΚΟ κειμενο και οχι αρθρο
ΑπάντησηΔιαγραφή