Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
Δένδιας: “Ναι” στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών 14 Ιαν 2024 Υπέρ της διάταξης που αφορά τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, δηλώνει ο υπο...
-
Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι την Κυριακή 30 Ν...
-
Επιμέλεια: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Α.Θ.Π. ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ Α΄ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ Δ...
-
Ανοιχτή Επιστολή πρός: Δημήτρη Νατσιό – Κυριάκο Βελόπουλο – Αφροδίτη Λατινοπούλου – Νίκο ΠαπαδόπουλοDec Το Φανάρι συναντά τον Πάπα — κι εσείς; Κυρίες και κύριοι πρόεδροι, Γράφω με σεβασμό προς τους θεσμούς, αλλά και με την ευγενική εκείν...
-
( Από τον λόγο του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου στη Κυριακή πρό της Χριστού Γεννήσεως) Τίθεται όμως το ερώτημα: Γιατί λοιπόν δεν ονομ...
-
Το ''ΠΙΣΤΕΥΩ'' που εκφωνήθηκε στη Νίκαια της Βιθυνίας ---------------------------------------------------------- Παρέμ...
-
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ.Ν.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Επειδή το τελευταίο διάστημα βλέπω να κυκλοφορούν άρθρα και σχολιασμοί που «ανακαλύπτουν» ότι πρέπει ν...
-
Παρέμβασις ε ἰ ς τ ὴ ν ε ἰ σήγησιν το ῦ π. Σεραφε ὶ μ Ζήση Το ῦ ἱ ερομονάχου Ε ὐ θυμίου Τρικαμην ᾶ (παλιότερο κείμ...
-
Έρευνα: Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Εισαγωγικά Η επίσκεψη του Πάπα Λέοντος ΙΔ στο Φανάρι στις 30 Νοεμβρίου 2025, μας δίνει...
Ποιό ειναι το Λάθος που κανει ο π. Αυγουστίνος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλιως:
Γιατι ο Αμέθυστος εχει στο συγκεκριμενο σημείο δίκαιο; Επειδή ομως μιλά απότομα και νευρικά στο συγκεκριμενο ζητημα, χάνει το δικαιο που εχει;
Με τον Αμέθυστο ειμαστε στα 'μαχαίρια' και εχω γράψει αρκετά εναντίον του.
Εδω ομως ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ;
Οτι γράψω, θα το γραψω χαριν και ενεκεν της ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΜΟΝΟ!
-------------------------------------
ο π. Αυγουστίνος ειναι μια ξεχωριστή μορφή, ειμαι πολυ μικρός για να μιλήσω αυτόν.
Οι φίλοι του Ιστολογιου εχουνε μιλησει πολλάκις για τα πνευματικα του χαρισματα, δεν χρειαζεται να προσθεσω τίποτα περισσότερο.
Μακάρι να ειχαμε σημερα εναν Καντιώτη στην Ιερα Σύνοδο - 'να τους πάρει ολους και να τους σηκωσει' - οταν οι περισσότεροι Επισκοποι φοβουνται να μιλησουνε...
Που εγκειται λοιπον το λάθος του π. Αυγουστίνου;
----------------------------------
Το λάθος του π.Αυγ. - ειναι λαθος της ΕΠοχής του!
Εζησε σε μια εποχή, στην οποια κυριαρχουσανε οι Οργανωσεις. Κανείς δεν τολμουσε να κρινει τον Τρεμπέλα.
Ακομα και σημερα, με εχουνε πεταξει εξω απο Ορθοδοξα Ιστολογια (μπορω να σας πω ονοματα) - οχι γιατι εβρισα ή μιλησα χυδαία, απλα διοτι αναρωτηθηκα:
"Βρε αδερφια χριστιανοι, μηπως ο Τρεμπέλας εκανε καπου λαθος;"
ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΤΑΔΕ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΩΣ ΑΝΑΡΜΟΣΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ - ητανε η αντιδραση!
Ελα ομως που η Θεολογια του Τρεμπελα και των Οργανωσεων (Ζωης κλπ) ειναι επηρεασμένη απο την Δυτικη αντίληψη του Χριστιανισμου!
Λιγο τα κηρυγματα των Μισσιονάριων του Πάπα (επι 400 χρονια Οθωμανοκρατιας αλωνίζανε στην Ελλαδιτσα μας) - λιγο οι επιρροες απο την Ηθικιστική Ευσέβεια των Προτεσταντών (ακομα σημερα π.χ. στην Κατερινη υπαρχουνε παραυφάδες Ευαγγελικων Χριστιανων, που καταγονται απο το 1800) -
αλλοιώθηκε το πνευμα του Χριστιανισμού!
Τι σχεση εχει αυτο με τον π. Αυγουστινο;
Και γιατι ο Αμέθυστος εχει δικαιο;
Ρωταει ο Αμέθυστος - και ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ και ισως και λιγο ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟΣ:
"Δεν βαρεθηκατε να ακουτε τα κηρυγματα για την Βιολογια των πτηνών;"!
Μα ειναι δυνατον, την Ημερα της ΕΠιφοίτησης του ΑΓιου ΠΝευματος - τα κηρυγματα στην Ορθοδοξη Εκκλησια να κανουνε Αναλυση γιατι το Περιστέρι υπερτερει του σπουργιτιου;
Γιατι το ΑΓιο ΠΝευμα συμβολιζεται με Περιστέρι και οχι Τρυγόνα;
----------------------------------------
Παρακαλω ακουστε με, και αν σας ενοχλει ο τροπος που εκφραζομαι, συγχωρεστε με.
Οταν πηγαινα στο Κατηχητικο, και εγω π. Καντιώτη διαβαζα, και Τρεμπελα και ΖΩή!
Με γλυκειά ανάμνηση θυμαμαι πως περιμενα να βγει το επομενο τευχος του περιοδικου "Η ζωή του Παιδιου".
Δεν λεω οτι οι ανθρωποι του Κατηχητικου ειναι κακοί. Δεν λεω οτι δεν εχουνε αγνά κριτήρια και ευγενείς στόχους - αν δεν ειχανε, ουτε καν θα εκανα διαλογο μαζι τους.
ΟΜΩΣ, η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ειναι κατι περισσοτερο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ!
Ουτε Ηθικολογια, ουτε συγκινητικά κηρύγματα!
Αργότερα, ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ανακάλυψα τον Χ.Γ.!
ΣΤο Κατηχητικο δεν υπηρχε και φανταζομαι ακομα και σημερα δεν υπαρχει ουτε ενα βιβλιο του Χρηστου Γιανναρά, για ευνοήτους λογους.
Απο που να ακουσω κατι για τον Χ.Γ.; Απο πουθενα.
Ετσι, αφου δεν μου αρεσε το Κατηχητικο - το εσκασα, και εφυγα.
Μετα απο χρονια επεσε στα χερια μου τυχαια ενα βιβλιο του Χ.Γ. ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ!
(Δεν λεω οτι ο Χ.Γ. δεν κανει λαθη...Κάνει λαθη και μαλιστα πολλά και τωρα πια σταματησα να μελετω τα βιβλια του, διαβαζω μονο τα άρθρα του στην Καθημερινη, καθε κυριακη).
Ομως..ο Χ.Γ. εγραφε αυτο που εγω εψαχνα!
"ΑΝακαλύψαμε σιγα σιγα, οτι υπαρχει και ενας Μάξιμος Ομολογητης! ΟΤι στην Ορθοδοξια οι καλυτεροι θεολογοι δεν ειναι οι Προτεσταντες που αναφερει ο Τρεμπελας στα βιβλια του - (που δεν τους ξερει ουτε η μανα τους) -
αλλα ενας Συμεων ο Νεος Θεολογος! Ενας Ισαάκ ο Σύριος. κλπ.
Ανακαλύψαμε με λιγα λογια τους Πατέρες της ΟΡθοδοξιας!
---------------------------------
Τα κηρύγματα του π. Αυγουστινου ειναι πολυ καλα, ως εισαγωγή στην Ορθοδοξια!
Επειτα μην ξεχναμε, οτι ο Ελληνας την εποχή εκεινη σε ενα μεγαλο μερος ητανε 'αναλφάβητος' - με το ζόρι εγραφε το ονομα του.
Τι να τους κηρυξεις;
Γρηγόριο Παλαμά; Οχι βεβαια!
Υπο αυτην την έννοια, τα κηρύγματα του π. Αυγ. ειναι πολυ χρησιμα. Μιλαει για την ΑΓια Γραφή, ιδιως για την Κ.Δ.
Εξηγει, συνηθως με συναισθηματική φορτιση, τον Λογο του Θεού - αυτο μένει στον απλο πιστό χριστιανό.
Ποιο ειναι το κηρυγμα των "ιεραποστόλων" της Δυσης:
Ο καλός ανθρωπος θα κανει καλα εργα, και αφου κανει καλα εργα, θα τον ευλογησει ο Θεός - και ετσι θα παει στον Παραδεισο....
....ΚΑΙ ΖΗΣΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΑ, και εκεινοι καλυτερα!
Και μετα ΞΥΠΝΗΣΑΜΕ!
Αυτο το πραγμα ομως δεν ειναι Ορθοδοξια!
ΕΔΩ εχει ΔΙΚΑΙΟ ο Αμέθυστος (και οχι φυσικα μονο αυτος, δεν τα λεει αυτα μονο αυτός, δεν ανακαλυψε μονο ο Αμέθυστος οτι η Ορθοδοξια ειναι κατι πολυ περισσοτερο - και άλλα ιστολογια εχουνε Πατερικα Κειμενα).
Ελπιζω να εγινα κατανοητός, τι θελω να πω.
Οποιος θελει να με κρινει, παρακαλω να το κανει ελευθερα!
Εξαλλου, εχω αποδειξει οτι ΑΝΤΕΧΩ - τουλαχιστον ακομα!
Μυρμιδόνας
κ. Οδυσσεα,
ΑπάντησηΔιαγραφήεντόπισα πιθανον ενα μικρο προβλημα που δημιουργειται στο ιστολογιο και στα εμαιλ που λαμβάνουνε οι χρήστες αυτου.
Π.χ. στην σημερινη ανάρτηση δεν βαλατε επικεφαλιδα.
Οπότε το "βιντεο" δεν μπορει να το 'διαβασει' το εμαιλ - και ετσι δεν αναφερει τα σχολια σε ποια ανάρτηση ανηκουνε.
Προσεξτε λιγο αυτες τις τεχνικες λεπτομερειες
Μυρμιδόνας
Τα Δογματικά λάθη του Τρεμπέλα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας γράφονται τα εξής: «Ούτω θα ηδυνάμεθα να ορίσωμεν την Εκκλησίαν ως το υπό του Χριστού κυβερνώμενον σώμα αυτού, το ζωοποιούμενον υπό του Αγίου Πνεύματος και συναποτελούν μίαν θεοσύστατον κοινωνίαν των δια της αυτής ορθής πίστεως και συμμετοχής των αυτών θείων μυστηρίων εις εν συνηνωμένων, διακονούμενον δε υπό κλήρου από των Αποστόλων κατ’ αδιάκοπον διαδοχήν λαβόντων την διακονίαν και συνεχίζον το απολυτρωτικόν έργον του Κυρίου ως κεφαλής αυτού μέχρι της συντελείας». Στον παραπάνω ορισμό γίνεται σαφής η μνεία της Εκκλησίας ως κοινωνίας (Διαμαρτύρηση) και εκτός από τη διακονία δεν γίνεται καμία νύξη για καθίδρυμα. Αλλά παρακάτω καταγράφονται τα ακόλουθα: «Πρόδηλον εντεύθεν, ότι, ει και η εσωτερική και εξωτερική εν τη Εκκλησία πλευραί συνδέονται αναποσπάστως, καθίδρυμα δε σωτηρίας και κοινωνία πιστών εν τη Εκκλησία ταυτίζονται, όμως ως προηγήθη η κεφαλή της Εκκλησίας και επεγένετο το σώμα αυτής ολονέν συμπληρούμενον μέχρι της συντελείας των αιώνων, ούτω και το όλον σώμα της Εκκλησίας είναι πρωτίστως καθίδρυμα σωτηρίας και είτα κοινωνία πιστών». Η δεύτερη αυτή επεξήγηση του συγγραφέα θίγει το πρόβλημα της σχέσης καθιδρύματος και κοινωνίας. Και ενώ στις αρχές ταυτίζει καθίδρυμα και κοινωνία, έπειτα κάνει τη διάκριση και μάλιστα δεν το κρατάει πια μυστικό και το λέει: πρωτίστως η Εκκλησία είναι καθίδρυμα (ΡΚαθολικισμός). Τότε όμως πως ταυτίζονται, αφού πρώτα είναι καθίδρυμα και έπειτα κοινωνία; Είναι προφανής η δυσχέρεια που αντιμετωπίζει να συμβιβάσει κατά τα σχολαστικά πρότυπα δυο έννοιες που βεβαίως και λογικώς δεν μπορούν να υπαχθούν σ’ έναν ορισμό.
Στη Δογματική, στο κεφάλαιο της Θείας Ευχαριστίας, ουδαμού αναφέρονται τα Έσχατα. Όλη η Θεία Ευχαριστία συλλαμβάνεται με την έννοια της αναφοράς στο Μυστικό Δείπνο και της θυσίας στο Σταυρό του Χριστού. Στήσαμε και μείς στα θυσιαστήριά μας κάτι σταυρούς τεράστιους. Και συγκεκριμενοποιούμε: Πάνω στη Ωραία Πύλη υπάρχει ο Σταυρός με τον Εσυαρωμένο. Ακολουθεί ο Τάφος του Χριστού (η αγία Τράπεζα) και πίσω από αυτήν πάλιν ο Εσταυρωμένος (Μόνο σε ορισμένα μοναστήρια τολμούν και θέτουν την εικόνα της Ανάστασης). Τι να περιμένει κανείς, όταν η Θεία Ευχαριστία που ήταν η μόνη που διέσωζε τη συνείδηση της εσχατολογικής ταυτότητας, όταν και αυτή έχει αλλοιωθεί (από τις παπικές επιδράσεις) και πάει προς άλλη κατεύθυνση, φυσικά και η Εκκλησία χάνει με τον τρόπο αυτό την εσχατολογική συνείδησή της.
ΙΚ
Επισημάνσεις λαθών του Τρεμπέλα από τον π. Γ. Μεταλληνό:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ομιλία του καθ. Θεολογικής π. Γ. Μεταλληνού στον άγιο Αντύπα (3.11.05): «Λέμε καμιά φορά «Πως οι μοναχοί χωρίς να πάνε σχολείο, ξέρουν γράμματα;» κι έχουμε αρκετούς μοναχούς που δεν έχουν πάει ούτε μια μέρα στο σχολείο. Κι όχι απλά ξέρουν γράμματα αλλά άμα τους ακούσεις να μιλούν νομίζεις ότι είναι καθηγητές Πανεπιστημίου με έναν, πραγματικά, αμίμητο και άφθαστο ελληνικό λόγο. Πως φθάνουν εκεί; Ακούνε όλη μέρα, ψάλλουν. Το μεγάλο Σχολείο της Ορθοδοξίας είναι το αναλόγιο του ψάλτη! Που αν είναι καλλιεργημένος και δεν ψάλλει για να περάσει η ώρα ή με βαρεμάρα, αλλά αγωνίζεται για να καταλάβει και τα λόγια, τότε μαθαίνει. Θα τα πει μία φορά, θα τα πει δέκα φορές και μετά θα μπαίνει στο νόημα. Οπότε κατηγορούσαν τον Καποδίστρια διότι βάζει βίους Αγίων και δεν βάζει τα παραμυθάκια, όπως «Η Φαβιόλα», «Η κόρη του γαλακτοκόμη» κ.ά. που μας έφερναν και που τα μετέφραζε δυστυχώς κι ο μακαρίτης ο Τρεμπέλας. Λέει κι ο Γιανναράς και σ’ αυτό έχει δίκιο, ότι «χαράμισε χιλιάδες ώρες ο Παναγιώτης Τρεμπέλας». Ήταν σπουδαίος πράγματι. Αλλά ήταν το πνεύμα των οργανώσεων, όπου ζητούσαν να μιμούνται τους Προτεστάντες σ’ ότι έκαμναν, στην ιεραποστολή, κ.τ.λ. και τι έκανε; Μετέφραζε προτεσταντικά διηγήματα από τα αγγλικά και τα γαλλικά. Δεν μιλούσε καλά αλλά διάβαζε και καταλάβαινε σπουδαία. Μετέφραζε, δηλαδή, παραμύθια της Χαλιμάς….. αντί να προβάλλουνε τα ζωντανά παραδείγματα των Αγίων, την ένσαρκη, εν σώμαται Ορθοδοξία, όπως είναι οι Άγιοι»……….. «Καταλαβαίνετε; Αποξενωθήκαμε μόνοι μας δήθεν για να γίνουμε Ευρωπαίοι και εκκλησιαστικά. Αυτό είναι το μεγάλο λάθος που έγινε. Δεν κατηγορούμε κανέναν αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι κάναμε έγκλημα. Λέω πάλι: ο Τρεμπέλας, αυτό το μεγάλο κεφάλαιο, καθόταν και χαράμιζε το μυαλό του για να μεταφράσει (από τα γερμανικά) το: «Η θυγατέρα του γαλακτοκόμη». Εγώ τα έχω βρει και στα αγγλικά, όλα αυτά, στα αρχεία των μισσιοναρίων. Και τότε ξύπνησα, στα εικοσιεννιά με τριάντα μου χρόνια που τα μελέτησα….. και έλεγα «Κοίταξε, ο Τρεμπέλας τώρα με τη «Φαβιόλα» και την «Περπέτουα»».
ΙΚ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. ΙΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΟ αυτο που συμβαινει το 2011/12 στην πατριδα μας, να μην τολμάς να πεις λεξη κατα του Τρεμπέλα και να σε κοιτανε χειρότερα και απο Αιρετικο!
Ειτε στην Ενορια, είτε στο κατηχητικο, ειτε σε μια συγκεντρωση χριστιανων, ειτε μεσα στο Ιντερνετ!
και το χειρότερο ολων; 30χρονοι θεολογοι, νεα παιδιά, που μολις πηρανε το πτυχιο τους απο το ΑΠΘ - ειναι τοσο φανατισμενοι με τον Τρεμπέλα!
ΦΟΒΕΡΟ - αν δεν το ζησεις αυτο - δεν πιστευεις οτι μπορει να συμβει !
ΕΔΩ ειναι αυτο που αποκαλουνε οι Ψυχολογοι "θρησκευτικη αρρωστεια"!
κ.ΙΚ, ποσοι απο εμας που θρησκευομαστε και γραφουμε στα Ορθοδοξα Ιστολογια και διατηρουμε οι ίδιοι τεtoia blogs, άραγε ΕΙΜΑΣΤΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΑΡΡΩΣΤΟΙ;
Δεν εχουνε τοσο ΑΔΙΚΟ οι ΑΘΕΟΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ οταν μας κοροιδευουνε εμας τους χριστιανους!
Οσο για τον Τρεμπελα, υποθετω γιατι ειναι ολοι οι συγχρονοι Νεοελληνες χριστιανοι αρρωστοι μαζι του και εξαιτιας του!
ΔΙοτι οποιος ηθελε να εχει σχεση με την ΕΚΚΛΗΣΙΑ, αναγκαστικα θα πηγαινε στο Κατηχητικο!
ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ!
Τωρα καταλαβαινω μια φιλη μου Φεμινιστρια που μου λεει:
"μακριά απο τους παπαδες! μακρια απο την Εκκλησια! (θελει να πει τους πιστους)"!
Τωρα καταλαβαινω μια άλλη που μου ελεγε: "Αυτα δεν τα διδαξε ο Χριστός, αυτα τα ειπανε άνθρωποι"!
Ηθελαν να πουνε: "Αν πας στην Εκκλησια, θα σε βαλουνε στο Τρυπάκι της Ζωής...και μετα θα διαβαζεις και εσυ την "Φαβιόλα" και την "Περπέτουα" !!!!
(οχι βεβαια οτι οι φιλες μου εχουνε δικαιο - απλα μεταφερω και την άλλην αποψη)
ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ εχω απο τα περισσοτερα ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ!
Ενω η Νεολαια εχει φυγει, ενω ο κοσμος σκεφτεται άλλα, ενω η Φεμινιστρια, δηλ η μοντερνα συγχρονη γυναικα δεν καταλαβαινει τιποτα απο αυτα που συζηταμε -
- εχουνε πλάσει εναν δικο τους κοσμο -
- εμεις καθομαστε και τρωγομαστε μεταξυ μας, ζουμε στον κοσμο μας!!! Στην κοσμαρα μας!
Ειναι πολυ μεγαλη η ευθυνη ολων μας - την ημερα της Κρισεως που θα τρεξουμε αραγε να κρυφτουμε;
Μυρμιδόνας
Όταν τον ι.ναό ακούμε "Τα άγια τοις αγίοις", απαντάμε" "Έίς Άγιος, είς Κύριος, Ιησούς Χριστός". Αναγνωρίζουμε δηλ. ότι όλοι εμείς κάνουμε λάθη. Και ο Καντιώτης και ο Τρεμπέλας και ο Χ.Γ. και ο π.Γ.Μεταλληνός και όλοι μας. Μακάρι να μετανοούμε γι αυτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια π.Αυγουστίνο Καντιώτη τι να σχολιάσουμε. Υπήρξε προφητική και ασκητική μορφή της Ορθοδοξίας του 20ου αιώνα, ένας άνθρωπος του Θεού. Σπάνιος. Γνήσιος. "Παλαβός", κατ΄εμάς, που ζούμε κατά ένα ποσοστό για τον εαυτό μας και κατά ένα ποσοστό για τον Χριστό, και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε κάποιον που ζη 100% για το Χριστό. Πρότυπο είχε την γνήσια αρχαία Ορθόδοξη Εκκλησία των Πράξεων, την Ελεύθερη από το Κράτος, με διαρκή μελέτη του Λόγου του Θεού, χωρίς νεναρίσματα, τεριρέμ και ψαλτικά αργόσυρτα γράμματα που ένα γράμμα, ένα αααα διαρκεί 3 λεπτά, ποθούσε να αναβιώσει το ιερό κήρυγμα, (αν σε αυτό το θέμα εμείς οι Ορθόδοξοι ξεφύγαμε από την αρχαία Εκκλησία, αν δεν μελετούμε καινή και παλαιά διαθήκη, και αν σε αυτό και σε κάποια τυπικά οι προτεστάντες μας "ελέγχουν", το πρόβλημά είναι υπαρκτό και δικό μας). Ο π.Αυγουστίνος, ποθούσε να βιώνουμε τον Χριστιανισμό σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας, ήταν της αιώνιας εποχής και όχι της παλιάς εποχής, πιστός και άδολος σαν παιδί, αποφασιστικός μέχρι θανάτου σαν προφήτης, ασκητικότερος των αναχωρητών, δεν ήξερε τι μορφή και αξία έχουν τα χρήματα, δε φόρεσε μίτρες και χρυσάφια, στα παγκάρια δεν αναγραφόταν τιμή για τα κεριά, τυχερά "γιοκ" για ιερείς, ηθικός, ιεραποστολικός, δεν τον θυμάμαι να έλεγε ότι είδε οράματα, ότι είναι χαρισματούχος και διορατικός, ήταν πολύ επιφυλακτικός με τους διορατικούς "χαρισματούχους". Έκανε λάθη, ναι, αλλά "ψηλά βουνά, βαθειές χαράδρες".
Οι Χ.Γ. και π.Φ.Φ. πρότυπα; Όχι βέβαια.
Επαναλαμβάνονται πάλι τα ίδια θέματα, περί Π. Τρεμπέλα που συζητήθηκαν δις. Συνεπώς μάταιο να γίνεται πάλι διάλογος τύπου copy paste παλαιών σχολίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, ο Παναγιώτης Τρεμπέλας, ο χαλκέντερος και πολυγραφότατος γίγας, έκανε και λάθη. Ποιος δεν κάνει λάθη; Αλλά δεν έχει τιτάνιο Ορθόδοξο έργο; Απολογητικές Μελέτες; Ερνηνευτικά; Ιστορικά; Τα σοβαρότερα λάθη, οποιουδήποτε συγγραφέως, είναι τα σχετικά με το κείμενο και την μετάφραση-ερμηνεία της Αγ.Γραφής. Παραπέμπω στο http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=149&t=80 . Και ο Τρεμπέλας και ο Σωτηρόπουλος και ο Κολιτσάρας και πολλοί έκαναν παρόμοια λάθη, είναι γνωστό και ανθρὠπινο.
Αλλά είναι ανυπόστατα τα όσα αναφέρει ο π.Γ.Μεταλληνός στο σχόλιο 9:40. Διότι, στις μέρες μας, την "δόξαν" των προτεσταντών οραματιστών και ψευδοπροφητών εζήλωσαν άλλοι, όχι οι γνωστές οργανώσεις αλλά το αντίπαλον δέος, κάποιοι γέροντες, συλλέγουν νέους και δη νέες σε συνοδείες και ανά τον κόσμο ησυχαστήρια κ.λπ. κατά περίπου προτεσταντικό μισιοναριακό τρόπο, και προφητεύουν, και εσχατολογούν, ότι ήρθε και θα έρθει, ο αντίχριστος, και βλέπουν οράματα, κατά το προτεσταντικό πρότυπο.
Ο π.Γ.Μεταλληνός άραγε σαν ιερέας την 1 Φεβρουαρίου θα γιορτάσει την αγία Περπέτουα; Αν ναι, γιατί ο Τρεμπέλας δεν έχει δικαίωμα να παορυσιάσει στην Ελλάδα τον βίο μιας Αγίας;
Η αγία Περπέτουα είναι Αγία, Μάρτυς της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, γιατί να μην μεταφράσει ο Π.Τρεμπέλας ένα βιογραφικό της διήγημα, απουσία παρομοίου στην Ελλάδα;
Άγιοι που εορτάζουν 1 Φεβρουαρίου εκάστου έτους: Αγια Περπετουα Η Μαρτυρας (181 - 203), Αγιος Σατυρος Ο Μαρτυρας (; - 203), Αγιος Ρευκατος Ο Μαρτυρας (; - 203), Αγιος Σατουρνιλος Ο Μαρτυρας (; - 203), Αγιος Σεκουνδος Ο Μαρτυρας (; - 203), Αγια Φιλικητατη Η Μαρτυρας (; - 203)
Τὴν τῶν σφαγέντων Περπετούα πεντάδα,
Ἤμειψε, συσφαγεῖσα πρὸς τὴν ἑξάδα.
Η Αγία Περπέτουα ήταν από την Καρχηδόνα (Θουβριτανών της Αφρικής), έγγαμη και μητέρα ενός μικρού παιδιού. Διακρινόταν όχι μόνο για την ευσέβεια της, αλλά και για την εργασία της υπέρ της πίστεως, αν και ήταν μόλις 22 χρονών. Καταγγέλθηκε το 203 μ.Χ. στον χιλίαρχο της πατρίδας της, και συνελήφθη μαζί με πέντε κατηχούμενους, τέσσερις άνδρες και μια γυναίκα, που η Περπέτουα είχε ανοίξει τα μάτια τους στο φως του Χριστιανισμού. Και τους μεν άνδρες τους σκότωσε με μαχαίρια ο ειδωλολατρικός όχλος, τη δε αγία Περπέτουα, με τη Φιλιτσιτάτη, αφού τις έβαλαν απέναντι μιας αγρίας δαμάλεως, διεσχίσθησαν από αυτή.
Πρωϊνό σχόλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην εποχή μας, δεν είναι της μόδας ο Τρεμπέλας
Κανείς δεν ασχολείται με τον αείμνηστο θεολόγο
Ούτε και με τον Καντιώτη
Ούτε με τον άγιο Γεράσιμο
Ούτε με τον άγιο Νεκτάριο
Ούτε με τους εν Μυτιλήνη νεοφανείς
Ούτε με τον Ταξιάρχη
. . .
Ούτε τόσο και με τον Ιησού Χριστό...
. . .
Καλημέρα Σας.
Kανεις δεν ασχολειται ουτε με το Αγιο Ευαγγελιο, ουτε με τους Αγιους Πατερες της Εκκλησίας, αλλα ΜΟΝΟΝ με τους γερονταδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι μια καταστασι υγιης αυτη ή μια καταστασι ΝΟΣΗΡΗ και επικινδυνη;
Kαλημέρα!Θα ήθελα και εγώ να καταθέσω μιά πιό απλή γνώμη για αυτά που ειπώθηκαν.Έλεγε ο Διονυσιάτης Θεόκλητος ''Ο μαρασμός η η άνθιση της εκκλησίας εξαρτάται από τα τέκνα της.Διότι διά τον αγιασμό προσφέρει η εκκλησία τα Μυστήρια και την διδαχήν της.Ο ΒΑΘΜΟΣ ΟΜΩΣ ΔΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΚΑΘΑΡΌΤΗΤΑΣ'' και συνεχίζει ο γέρων πως στην εκκλησία ενότης δεν σημαίνει μόνον κοινήν ομολογίανκαι κοινωνίαν εν τοις Μυστηρίοις,αλλά και κοινωνίαν εις τας ΚΟΙΝΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ,ΚΟΙΝΗΝ ΓΝΩΣΙΝ,ΚΟΙΝΗΝ ΠΕΙΡΑΝ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καθένας λοιπόν έχει την δική του προαίρεση,διάθεση,πρόθεση και ελευθερία να αποφασίσει να πλησιάσει Τον Κύριο και Εκείνος αυτό το σέβεται.Πολύ λίγα παιδιά έχουν στις μέρες μας αυτά τα ουσιώδη ώστε να προχωρήσουν πνευματικά και σε αυτό βοηθούν πολλοί παράγωντες,όπως το οικογενειακό περιβάλλον,η κοινωνία,που δεν υπάρχει παράδειγμα προς μίμησιν,οι καταστάσεις κ.λ.π.Θυμάμαι που είχα κάνει μια συζήτηση με τους παπούδες μου και κατάλαβα πως κατα τον πόλεμο του 40,οι γιαγιάδες δεν κάθονταν να διαβάσουν Γ.Θεολόγο,πέφταν βόμβες και παρόλο που δεν γνώριζαν γράμματα,ήταν ικανη και μόνη της η Καινή Διαθήκη,η παράκληση της Παναγίας,το ψαλτήρι να αντριώσει την Πίστη τους.Επομένως όλα παίζουν το ρόλο τους.Ποιό παιδί σήμερα ξεκινάει νωρίς την πνευματική του ζωή,καλλιεργώντας την ευχή?ΆΡΑ η αλήθεια της πνευμαικής ζωής είναι η διάθεση και πρόθεση να ζήσει κανείς εν Χιστώ συνεχώς,ηΜυριακή ζωή, η μελέτη,η συνεχής προσευχή και αυτό θα ανάγκαζε Το έλεος Του Θεού να του δείξει και άλλα πιό ουσιώδη για την ψυχή του,όπως η αγνότητα,η καθαρότα,η τελειότητα, η αγάπη ΤΗς αρετης για Τον Χριστό,αλλά και για την ίδια την αρετή,η αποστροφή του κακού,του πονηρού,του άθλιου και η αγάπη τουκαλού.Θέλω να πω πως εάν όλοι είχαν αυτήν την πρόθεση σήμερα όλοι θα είμασταν ασκητές εν τω κόσμω.Κανένας Γιανναράς και κανένας Ζηζιούλας και κανείς ,μα κανείς δεν θα μπορούσε να αλλοιώσει αυτό που θα είχε κανείς στην επαφή του με τον Κύριο,αφού γνωρίζομε οτι ολοι οι χριστιανοί είναι εν πορεία και είναι φυσικό να κάνουν λάθη ενώ από την άλλη υπάρχουν και οι εχθροίτης εκκλησίας οι οποίοι σκοπίμως θέλουν να αποπροσανατολίσουν τους πιστούς στά κακόδοξα σχέδιά τους που δεν οδηγούν στην τελειότητα και άρα σε μιά χριστιανική ομολογία χαλαρή και όχι σε Πιστη και σε βίωση μεΤον Κύριο.Δεν θα ηταν αφελής κανεις να πιστέψει θεολόγους και κακοπροαίρετους λοιπούς ταγούς και να μην τον έλεγχε ώστε να είναι προσεκτκός στις εφρασεις του ,όταν προκειται περί ΠΊΣΤΕΩΣ...ΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ?πην
Ψάχνουμε να βρούμε μέσα στα τόσα σωστά που μας έλεγαν οι γιαγιάδες και κάποια λάθη τους, που φυσικά δεν ήξεραν ότι ήταν λάθη και που τους τα δίδαξαν οι δικές τους γιαγιάδες, οι οποίες και αυτές, μη γνωρίζοντας, τους μετέφεραν παπικά πρότυπα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η δική μου η γιαγιά μου δίδαξε κάποια ορθά πράγματα, αλλά και κάποια λανθασμένα. Μου δίδαξε για την αγία οικογένεια, που σήμερα φτάνει να εικονογραφείται με τον Ιωσήφ αγκαλίτσα με την Παναγία και που αργότερα μου έδιναν και τη σχετική εικονίτσα στο Κατηχητικό! Μου δίδαξε για το σαράντισμα των εικόνων με τη γνωστή παπική ευχή! Μου έδωσε την εικονίτσα με τον γέρο Θεό Πατέρα και το περιστέρι. Μου έφερνε τις εικόνες με τις λατινικές φραγκοπαναγιές και τους ξανθούς εσταυρωμένους. Μου μάθαινε για τα παπικά καζάνια της κόλασης και τα φρικτά τελώνια (όπως της τα είχε περιγράψει ο άγιος Νικόλαος Πλανάς στα 12 χρόνια της). Και θεωρούσε απόλυτα φυσικό ένας Ορθόδοξος να νυμφεύεται ΡΚαθολική (είχε ανηψιά παπική) και άλλα τέτοια παρόμοια, που είχαν εισχωρήσει ύπουλα στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση και επιζούν ακόμη και τώρα στον ακατήχητο πιστό.
ΙΚ
Επιμένω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μεγαλο Λαθος του Τρεμπέλα και των Οργανωσεων ειναι η λανθασμενη αντίληψη που δινουνε για τον Χριστιανισμο!
Καταρχην αγνοουνε τι σημαινει Πνευματικος Αγωνας!
Ουδεμια 'εμπειρία' ή 'αποκάλυψη' δεν γνωριζουνε!
Ο χριστιανισμος τους περιοριζεται στο εξης:
Δεν σκοτωνεις, δεν κλεβεις, δεν πορνευεις και κυριως δεν αυνανίζεσαι.
Θυμαμαι εναν ιερεα στο Κατηχητικο που ελεγε σε εμας τα αγορια: "Μακρια τα χερια σας απο εκει κατω"!
ΟΛΗ Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ητανε "αυτη η πραξη ειναι πολυ σιχαμερη στα ματια του Θεού" -
Φανταστείτε τωρα για τι ψυχολογικη καταπιεση μιλαμε σε αγορια των 14 - 16 ετων!
-----------------------------
Οποιος λοιπον δεν σκοτωνει και δεν αυνανίζεται , αυτος θα μπει στην Βασιλεια των Ουρανων - ΝΑ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ των Οργανωσεων!
Τα βλεπουνε ολα "μαυρο-ασπρο", διπολικη η θεολογια τους!
ΕΚανες το καλο; Θα σε φυλαει ο Θεός και στην Αλλη Ζωή θα εισαι στον Παραδεισο.
Εκανες το κακό; Θα σε τιμωρησει ο Θεός και στην αλλη ζωή θα εισαι στην ΚΟλαση - καλα να παθεις, κακό του κεφαλιου σου! Ας προσεχες!
Ποιος σου είπε να περνας καλα εσυ εκει κατω στην γή; Δεν ηξερες οτι η ηδονη τιμωριέται; Εμεις δηλ χαζοι ειμασταν που λεγαμε οχι στις 'απολαυσεις της ζωής'; Τι μας νοιαζει τωρα εμας, αν εσυ πας στην Κολαση, ενω εμεις το εχουμε σιγουρο οτι θα παμε στον Παραδεισο;
Χα! Εσυ να δεις τι θα κανεις τωρα! (Οτι απαντησανε οι Εβραιοι στον Ιουδα οταν γυρισε μετανιωμενος πισω)
-----------------------------------
Το μεγαλο Λαθος της θεολογιας του Τρεμπέλα ειναι οτι ειναι μια ψυχρή, μαθηματικη προσεγγιση του ΘΕού - οτι κάνουνε οι Δυτικοι ακομα και σημερα!
Μην μπορωντας ο Τρεμπέλας να κατανοήσει οτι οι Πατερες ειχανε "ΘΕΙΑ ΟΡΑΜΑΤΑ" και "Θεαση του Ακτιστου Φωτος" -
- τους μισους τους εβγαλε χαζους,
και τους αλλους μισους αιρετικους!
Εχετε δει συχνες αναφορες του Τρεμπελα στους Γιγαντες Πατερες της Ορθοδοξιας;
Ενας σχολιαστης πιο πανω μας κοροιδευει οτι τρεχουμε πισω απο τους Γερονταδες.
Ασφαλως δεν ισχυει - ΕΞΑΛΛΟΥ ΤΩΡΑ στις μερες μας δεν εχουμε κανεναν μεγαλο Γεροντα - απο οτι ξερω τουλαχιστον - να εχει μεγαλη φήμη - ΑΡΑ ΗΣΥΧΑΣΑΤΕ; οι τελευταιοι απεβίωσαν...αρα, δεν τρεχουμε πισω απο κανεναν.
ΑΥτό ομως που εκανε ο Τρεμπελας ητανε καλύτερο;
Να το παιζει ΓΕΡΟΝΤΟΠΑΛΛΗΚΑΡΟ μεσα στον κοσμο;
Άλλο να τυχει να μην παντρευτεις. Άλλο αυτό.
Και άλλο συνειδητα να μην παντρευτεις μεσα στον κοσμο και να εισαι και λαικος.
Αυτο δηλ ειναι καλυτερο;
Αφου δεν παντρευεσαι, γιατι δεν γινεσαι Μοναχος;
Αλλα εχετε δει πουθενα τον ΤΡΕΜΠΕΛΑ, να γραφει ενα καλο λογο για τα Μοναστηρια μας;
Δειξτε μου ενα ΕΔΑΦΙΟ απο τα εκατομμυρια βιβλια που εγραψε ο Τρεμπελας να μιλα υπερ των Μοναχων!
Αφου οι φιλοι του Ιστολογιου 'τρεχουνε' πισω απο τον π. Αυγουστινο - γιατι καποιοι άλλοι χριστιανοι να μην τρεχουνε πισω απο τον Γερ. Πορφυριο;
Γιατι δηλ οι μεν να ειναι καλοι και οι δε θρησκοληπτοι;
Ο Τρεμπέλας θα ητανε φοβερος Προτεσταντης Θεολογος - η ΕΙΡΩΝΕΙΑ της Τυχης ειναι οτι ο τρεμπελας ουδεποτε σπουδασε στο εξωτερικο!
Τουλαχιστον οι σημερινοι θεολογοι, π.χ. της Ακαδημιας του Βόλου εχουνε και ενα ελαφρυντικο που αλλοιθωρίζουνε προς την Δυση - αποκτησανε εκει τα μεταπτυχιακα τους!
Ο Τρεμπελας ομως, γεννημα θρεμμα της Ελλαδος - πως και που απεκτησε την νοοτροπια των Ιεραποστολων της Δυσης;
Μα απο τις Οργανωσεις - εδω και μονο φαινεται η βαθεια επιδραση !!!
ο Τρεμπέλας, με αυτην την ηθικιστικη θεολογια - που καλα κανει και τον ειρωνευεται ο Χ.Γ. - αυτη η θεολογια ειναι μονο για τους προσκόπους - ΕΔΙΩΞΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΝΕΟΛΑΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!
ΣΕ ποιον Νεο ανθρωπο μπορεις σημερα να πεις οτι να αυνανιστείς θα πας στην Αιωνια κΟλαση;
Θα ξεκαρδιστει στα γελια!
και εν πασι περιπτωσει: τοσες αμαρτιες υπαρχουνε στον κοσμο, ο αυνανισμος του νεου πειραξε;
ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΚΑΚΟ απο τον κύριο Παναγιώτη Τρεμπελα- Ο Θεός να τον συγχωρεσει και να τον βάλει στον Παραδεισο!
Μυρμιδόνας
Περί τις αρχές της δεκαετίας του 1980 στην εφημερίδα ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ ο θεολόγος και δικηγόρος Αθανάσιος Σακαρέλλος αμφισβήτησε την ορθοδοξία του αειμνήστου Παναγιώτη Τρεμπέλα.Συντριπτική απάντηση στις αιτιάσεις του κου Σακαρέλλου έδωσε ο αοίδιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και τέως πρόεδρος της ΠΕΘ Κων/νος Μουρατίδης.Η εν θέματι απάντηση κυκλοφόρησε και σε βιβλίο από τις εκδόσεις του ΘΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ με τίτλο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΡΟΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ στο οποίο μπορεί πας τις να ανατρέξει προκειμένου να του διαλυθούν οι τυχόν αμφιβολίες για την ορθοδοξία του Τρεμπέλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης
Άναψε ο διάλογος, τα σημαντικά σχόλια των ΙΚ και Πην.είναι αλληλοσυμπληρωνόμενα και πολύ σημαντικά, πνευματικά και Ορθόδοξα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ όμως από που αντλεί τα, νομίζω αντιευαγγελικά και αυθαίρετα επιχειρήματά του άλλος σχολιαστής. Αντιπαρέρχομαι τα λοιπά, θα διαφωνήσω με την αντιχριστιανική ιδεοληψία του να διδάσκει "ή θα γίνεις ρασοφόρος μοναχός σε μοναστήρι, ή θα παντρευτείς", αποκλείοντας ως ευλογημένη συνειδητή επιλογή την αγαμία εν τω κόσμω, όταν κάποια ευσεβής ψυχή, επιλέγει την προσφορά ολόκληρης της ζωής της στον Χριστό. Δηλ. ο κ.Ν.Σωτηρόπουλος έπρεπε να γίνει ρασοφόρος; Δεν λέγω μοναχός, διότι μοναχός είναι, και εν τω κόσμω διάγει μοναχικόν ασκητικόν βίον ασκητικότερον πολλών εχόντων το μοναχικό σχήμα. Και βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις που οι συνθήκες δεν ευνόησαν κάποιον να νυμφευτεί ή κάποια να υπαντρευτεί και ζει πλέον άγαμος εν τω κόσμω, όχι όμως πορνεύων και μοιχεύων αλλά ως επίγειος άγγελος. Η αξία δεν είναι στο σχήμα, στο ράσο, αλλά στην προσωπικότητα και αγιότητα.
Αν ο Τρεμπέλας γινόταν ρασοφόρος μοναχός, με το κύρος του, τις γνωριμίες του και τον σεβασμό που απολάμβανε από όλους, Πατριάρχες, Επισκόπους, κληρικούς, λαϊκούς, θα γινόταν ηγούμενος, δεσπότης καιίσως πατριάρχης. Προτίμησε να γίνει μοναχός εν τω κὄσμω, όπως οι άγαμοι Απόστολοι, ο Απ.Παύλος, στάση ζωής που από τη Χριστιανική Διδασκαλία η εναλλακτική του εγγάμου βίου. Η στάση του αυτή τον τιμά ιδιαιτέρως, ως ταπεινόφρονα και σεμνό, εν αντιθέσει με παιδάρια που από αμούστακα και αγένεια ονειρεύονται δεσποτικού θρόνου και πράττουν τα πάντα για να αναρριχηθούν.
Ο Κύριος, οι απόστολοι με το παράδειγμά τους (άγαμοι εν τω κόσμω) και οι Πατέρες της Πρώτης Εκκλησίας δίνουν το σύνθημα της Αγιότητος: Άγαμοι και έγγαμοι εν τω κόσμω. Η αναχώρηση στην έρημο είναι στάδιο ασκήσεως, για επιστροφή και αγώνα στον κόσμο, όπως έπραξαν Ιησούς Χριστίς, Ηλίας ο προφήτης, Ιωάννης Πρόδρομος, Κοσμάς Αιτωλός. Όσες ευαίσθητες ψυχές δεν αντέχουν στον κόσμο, ας αναχωρήσουν αλλά ας μην θέλουν να επιβάλουν την επιλογή τους σε όλους μας.
Προς κύριο Ανώνυμο 4.55
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπετε τι σας λεω;
Δεν προλαβα να γραψω τις αποψεις μου για τον Τρεμπέλα και ο Ανωνυμος σχολιαστης δεν καταδεχεται να αναφερει ουτε το ψευδωνυμο μου!
Εχουνε εκπαιδευτει στις Οργανωσεις, ξερουνε πως θα προσβάλλουνε και θα μειωσουνε τον άλλον, ωστε να του κοψουνε το θαρρος να ξαναμιλησει!
Βλεπετε ποσο αληθινοι χριστιανοι ειναι;
Δηλ τι θα πάθαινε αν εγραφε "διαφωνω με τον Μυρμιδόνα";
Θελουνε να σε μηδενισουνε, να σε εξαφανισουνε!
Αυτα κανουνε και στα Κατηχητικα - γιαυτο η Νεολαια προτιμαει να πηγαινει στα μπουζουκια!!!
Εχει σιχαθει την ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
------------------------------
Ερχομαι στο διαταύτα:
ο κ. Σωτηρόπουλος ισως δεν παντρευτηκε ο ανθρωπος, διοτι δεν τον βοηθαει και η εξωτερικη εμφανιση;
Η ψυχουλα του ξερει ποσο θα ηθελε ισως να εχει οικογενεια, αλλα δεν τα καταφερε.
Δεν εννοω αυτες τις περιπτωσεις.
Μεσα στον κοσμο, άγαμος ανδρας, που δεν φοραει το ρασο - ΣΥΓΓΝΩΜΗ, αυτος δεν εχει ορμες; Δεν εχει πάθη;
Δεν εχει το γενετήσιο ενστικτο; Δεν εχει σεξουαλικους και πορνικους πειρασμους;
Εκτος αν ειναι τοσο ΑΓΙΟΣ και οντως συγκρινουμε τον Τρεμπέλα με τους Αποστόλους!
Αν ως εκει εφτασε η χάρη σας - με γεια σας και χαρα σας - κατα τα άλλα σας πειραξε που εμεις με το Νέο αγαπαμε τον Γερ. Παίσιο!
****************************
Για όλα τα άλλα που εγραψα, και δεν ειναι και λιγα πιο πανω, ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΒΡΗΚΕ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ!
Ασε που δεν ειπα οτι πρεπει ενας ανθρωπος ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ Να παντρευτει.
Οτι π.χ. ο Τρεμπέλας δεν εχει γραψει ουτε μισή λεξη θετικη για τον Ορθοδοξο Μοναχισμό;
Οτι π.χ. αφου πρωτα πηγε να βγαλει τρελο τον π. Αυγουστινο - ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ - στο τελος της ζωής τουε βγαλε ψυχάκια τον Συμεων τον Θεολογο και ετοιμο για την ψυχιατρικη κλινικη τον Μαξιμο τον Ομολογητή;
ουτε αυτο ητανε αξιο σχολιασμου!
Μυρμιδόνας
ο ανωνυμος σχολιαστης με τα αντι-ορθοδοξα σχολια
Προς κ. Λυκούργο Νάνη
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκουστε να δειτε τι φοβερο επιχειρημα βρηκε ο κύριος Νάνης σε ολα όσα εγραψα πιο πανω!
"τι μας νοιαζει εμας τι λες εσυ Μυρμιδόνα;
Εμεις ξερουμε οτι ο κ. Μουρατίδης, καθηγητης ΑΘΗΝΩΝ και ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ καθηγητης του ΑΠΘ, τιμωμενος με το Βραβειο ΝΟΜΠΕΛ εκ Σουδιας, με 3 πτυχια ξενης γλωσσας και 4 μεταπτυχιακά, αποφάνθηκε, οτι ο Τρεμπελας ειναι Ορθοδοξος!
**************************
ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝΕ οι αθεοι και μας κοροιδευουνε εμας τους χριστιανους ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑΑΑΑΑΑ !!!!!!
Μονο που ακομα δεν βελάζουμε!
**************************
Δηλ ο κ. Νάνης δεν εχει απαντησεις σε αυτα που ρωταω πιο πανω;
Σε αυτα που γραφω 'κατά' του Τρεμπέλα;
Εθιξα τοσα θεματα, ουτε σε ενα δεν εχει να σχολιασει κατι;
Ας ανατρεξει ο κ. Νάνης στο βιβλιο του κ. Μουρατίδη, και ας μας δωσει τις λυσεις!
----------------------------------
Στο μεταξυ η πλάκα ποια ειναι;
Οτι σε αυτο το θεμα, οταν ξεκινησα να κατηγορω τον Τρεμπέλα ουτε ηξερα οτι ο παπα Μεταλληνος εχει την ιδια αποψη.
Ουτε γνωριζα τον κ. ΙΚ που και ο ΙΚ γραφει κατα του Τρεμπελα.
Ουτε ακομα ειχα γνωρισει τον Χ.Γ.
Δηλ ολοι οι ανω που ανεφερα, και ειναι Σπουδαγμενοι και μορφωμενοι ανθρωποι, ολοι κανουνε λαθος;
Κλεινοντας θα σας αναφερω τι μου ειπε ενας ΑΓιορειτης για το θεμα αυτο (επειδή, οπως θα καταλαβατε, μου αρεσει οταν πηγαινω στο Αγιο Ορος να καθομαι αρκετες μερες και να κανω διαλογο για ολα τα ζητηματα - ΓΙΑΥΤΟ ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ )
"Παιδι μου, ακου να δεις. Το ΑΓιο Ορος, στον αιωνα που μας περασε, μονο 2 ανθρωπους πολεμησε!
Ολους τους αγκαλιαζει, αμαρτωλους και λιγοτερο αμαρτωλους, μονο εναντιον 2 ανθρωπων εβγαλε ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ!
Ο Ενας ητανε ο Τρεμπελας
και ο άλλος ο Χ.Γ.
Τα δυο άκρα δηλαδη!
Επειδή και οι δυο....κανανε λαθη και μαλιστα πολυ σοβαρα"!
Υποθέτω κ. Νάνη ουτε η γνωμη του Αγιορειτη (ο οποιος ειναι πολυ μορφωμενος και εμπειρος) θα σας συγκινησει, σωστα;
ΕΔΩ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ:
ΓΙΑΤΙ ΦΟΒΑΣΤΕ ΜΗΝ ΠΕΣΕΙ Ο 'πύργος' Τρεμπέλας;
Δηλ , γιατι ΕΞΑΡΤΙΕΣΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ;
Εαν εχετε ενα βιβλιοπωλειο που πουλαει τα βιβλια του, αντιλαμβάνομαι τον προβληματισμο σας.
Αν αποδειχθει η Πλανη του Τρεμπελα, ποιος θα αγοραζει τα βιβλια του;
Μετα εσεις θα χασετε την δουλεια σας.
Οπως ακριβως συνεβη με τον ειδωλολατρη που κατασκευαζε αγαλματα και τα εβαλε με τον Απ. Παύλο, διοτι εξαιταις του θα εχανε χρηματα!
Αν ομως εξαιρεσουμε την ανω περιπτωση να ειστε ιδιοκτητης ενος βιβλιοπωλειου της Ζωής (π.χ.) - τοτε γιατι φοβασατε τοσο πολυ μην πουμε 'κακιά' κουβεντα κατα του Τρεμπελα;
Εγω ξερω την απαντηση - περιμενω ομως πρωτα να την πειτε εσεις - για να δω, θα εχει καποιος απο τα πρωτοπαλληκαρα του Τρεμπελα το θαρρος;
Μιληστε ωρε ελευθερα! Μην φοβαστε! Σπαστε τις αλυσιδες!
Ενας που δεν ειναι ελευθερος Αντρας - πως θα γινει Χριστιανος ορθοδοξος;
Μυρμιδόνας
Ο ένας, γράφει εναντίον του Παναγιώτη Τρεμπέλα και, αυθαίρετα, χωρίς να υπάρχει απόφαση της Εκκλησίας, τον χαρακτηρίζει... αιρετικό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άλλος γράφει εναντίον του αγίου Αυγουστίνου και αμφισβητεί το ότι είναι ορθόδοξος άγιος, ενώ γνωρίζει ότι υφίστανται Ορθόδοξοι Ναοί, Ορθόδοξα Μοναστήρια, Εικόνες, Τροπάρια και ονόματα Χριστιανών προς τιμήν του, και τιμάται επίσημα ως άγιος από την Ορθόδοξη Εκκλησία την 15 Ιουνίου. Επίσης ξεσπαθώνει και κατά Τρεμπέλα και κατά Σωτηρόπουλου και κατά π.Αεράκη .
Πόση υποκρισία... και αυταρχισμός...
Γιατί;
Διότι:
Ενώ οι ίδιοι διατυπώνουν συνεχώς και ακαταπαύστως και, κυρίως, ελεύθερα τις απόψεις τους, αν κάποιος εκφέρει αντιρρητικό λόγο και αν τολμήσει να θέσει εν αμφιβόλω κάποιο "είδωλό" τους... τότε...
. . .
. . .
. . .
Ευτυχώς δεν υφίσταται στις μέρες μας η ιερά εξέταση, για σωματική τιμωρία (πυρά)!
Αισθάνονται δηλαδή, "αφεντικά" της Ορθοδοξίας.
Τους απαντώ: Υπάρχει και Θεός.
Σημ. Το σχόλιο εκφράζει τον ανώνυμο σχολιαστή που το έγραψε και μόνον.
Αν έβαζα ψευδώνυμο θα έπαυα να είμαι ανώνυμος; Είπαμε, υποκριταί!
Ανώνυμε, 9.56
ΑπάντησηΔιαγραφήεδω υπαρχει μεγαλο πρόβλημα!
Ομως κυριολεκτικα μεγαλο!
Ετσι, να τα δημοσιεύει αυτα τα κειμενα ο κ. Οδυσσεας να δει ο κοσμος ΠΟΣΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ!
Τι σημαινει "θρησκευτικη αρρωστεια"!
Από όλα αυτα που γραφτηκαν πιο πανω...εσεις αυτα καταλάβατε;
Αυτα που απαντησατε στο σχολιο σας;
Ετσι...δυστυχως...τα πραγματα ειναι ακομα χειρότερα απο οτι φανταζόμαστε!
Μυρμιδόνας
Επειδή υπάρχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα,αγαπητέ μου κε Οδυσσέα, σήμερα με τις αναρτήσεις στο ιστολόγιό σας σας παρακαλώ να δημοσιεύσετε το παρόν σχόλιο στην ανάρτηση με το βίντεο για τον π.Αυγουστίνο στη Φλώρινα το 1985.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης προς Μυρμιδόνα:αγαπητέ μήπως θα ήταν καλύτερο να μελετήσετε πρώτα το βιβλίο του αειμνήστου Μουρατίδη για το μακαριστό Τρεμπέλα και μετά να προβείτε σε κρίσεις;Ο αείμνηστος π.Ιωάννης Ρωμανίδης καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ γράφει κατά λέξη στο σύγγραμμά τουμε τίτλο ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,τόμος Α Θεσσαλονίκη 1983 σε επανέκδοση,πρόλογος σελ.3-4:εξ ίσου απαραίτητος είναι η μελέτη της Δογματικής του κορυφαίου Δογματικού και Καθηγητού του Πανεπιστημίου Αθηνών κ.Π.Τρεμπέλα όστις επίσης ηκολούθησε γραμμήν επανόδου της νεωτέρας Ορθοδόξου Θεολογίας εις την Πατερικήν Παράδοσιν.Παραλλήλως πρέπει κανείς να κάμνη χρήσιν των ερμηνευτικών πατερικών κειμένων τα οποία συνέλεξεν ο κ.Τρεμπέλας εις τα ερμηνευτικά του σχόλια εις την Αγίαν Γραφήν και να χρησιμοποιήση ταύτα ως γέφυραν προς τα ερμηνευτικά μνημεία των Πατέρων.
Λυκούργος Νάνης
Ο κ. Οδυσσέας, είναι ένας από τους ελάχιστους θρησκευτικούς bloggers που δημοσιεύει όλες τις απόψεις στα σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ blogger έχει το δικαίωμα να μην αναρτά κάθε σχόλιο που δεν εγκρίνει, ή και να το διαγράψει αφού αναρτηθεί.
Προτιμώτερη νομίζω ότι είναι η εξ αρχής "λογοκρισία" ενός σχολίου και η μή ανάρτηση του. Η ανάρτηση και η αφαίρεσή του αργότερα, στερεί από τον μελλοντικό αναγνώστη την ολοκληρωμένη εικόνα του διαμειφθέντος διαλόγου, και μπορεί να μην καταλάβει και πολλά, αφού κάθε επόμενο σχόλιο γίνεται έχοντας υπόψη τα γραφέντα σε όλα τα προηγούμενα σχόλια.