Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

O Οικουμενισμός

και το δίδαγμα

από τη μελέτη της Ιστορίας







Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος

Η ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, σε μήνυμά του στη συνάντηση της μικτής επιτροπής Ορθοδόξων και Παπικών στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι είναι καλύτερα να γίνει πρώτα η ένωση, με αμοιβαία Εκκλησιαστική και μυστηριακή αναγνώριση (δηλαδή ακριβώς ότι όρισε η Β΄ Βατικάνεια Σύνοδος ως προυπόθεση για την ένωση με τους Ορθόδοξους!!!) και να αφήσουμε τη συζήτηση για τις θεολογικές διαφορές, στη συνέχεια, ως μέλη της ίδιας Εκκλησίας!!!

Χωρίς περιστροφές, δηλαδή, είπε στους εκπροσώπους των Εκκλησιών (και “ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω”) ότι οι Ορθόδοξοι πρέπει να προσχωρήσουν στην Ουνία! Παραθέτουμε τα αυτούσια λόγια του π. Κουμαριανού που εκπροσώπησε στη συνάντηση το Μακαριότατο.:

«…Μήπως θα ήτανε φρόνιμο, στην επόμενη φάση του Διαλόγου να αποκατασταθεί η ενότητα;

Μήπως, δηλαδή, δούνε και οι δυό Εκκλησίες –αφού αναγνωρίσανε η μία την εκκλησιαστική και ευχαριστιακή υπόσταση της άλλης– ότι αποτελούνε δυό κακώς χωρισμένα κομμάτια του σώματος του Χριστού;

Να προχωρούσαμε [έτσι] στην αποκατάσταση της ενότητας και να συνεχίζαμε τον Διάλογο μετά. Θα ήταν πιο γόνιμο.

Άλλωστε διαφορές έχουμε και μεταξύ μας οι Ορθόδοξοι»!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ

Αυτή η δήλωση πρέπει να αξιολογηθεί σοβαρά. Καταρχήν επειδή είναι εντελώς απαράδεκτο το περιεχόμενό της. Παράλληλα επειδή είναι απόδειξη ότι ο Μακαριότατος είναι “μιλημένος” (κατά τη λαική έκφραση)!

Εξυπηρετεί ανοιχτά κοινό σχέδιο συνωμοτικής δράσης με τον Πατριάρχη. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν είναι φαιδρό και επιπόλαιο πρόσωπο. Το ακριβώς αντίθετο!

Εχει πλεόνασμα, όχι έλλειμα, σοβαρότητας. Είναι εξαιρετικά προσεκτικός στα λόγια του. Μετρά και την τελευταία κουβέντα που λέγει. Δεν θα προέβαινε ΠΟΤΕ τόσο ανοιχτά σε μια τόσο εξωφρενική πρόταση από επιπολαιότητα.

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι κάνει πλάτες στον Πατριάρχη για να προχωρήσει σε ουνιτική ένωση.

Το Πατριαρχείο, χωρίς τις πλάτες της Εκκλησίας της Ελλάδας, δεν μπορεί, από μόνο του, να προχωρήσει σε ριψοκίνδυνα άλματα.

ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

Ο Αρχιεπίσκοπος είναι σε θέση ακόμη, και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Συνόδου, να μας οδηγήσει σε τετελεσμένα καθοριστικής σημασίας. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι μόνον ο μακαριστός Χριστόδουλος έγραφε στα κατύμματα των υποδημάτων του τη Σύνοδο και ενεργούσε αυτόβουλα, όπως λ.χ. όταν μετέβη στο Βατικανό σε αντίθεση με την απόφαση της Ιεραρχίας.

Παρόμοια συμπεριφορά επιδεικνύει και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Απλά ξέρει να ενεργεί “σεμνά και ταπεινά”. Χωρίς να εκτίθεται.

Χρειάζεται να υπενθυμίσω ποιος έβλεπε από την πίσω πόρτα της πρωθυπουργικής κατοικίας στην Εκάλη την ερίτιμο κυρία Λιάνη, για να σφραγίσουν στα μουλωχτά τις πιο αντικανονικές και παράνομες ενέργειες;

Αρα, κατά τη λαική έκφραση, ο Μακαριότατος είναι “μανούλα” του παρασκήνιου.

Ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ

ΣΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Αυτό έγινε επίσης ξεκάθαρο πρόσφατα όταν η Ιερά Σύνοδος απεφάσισε να μη σταλεί αντιπροσωπεία της Ελλαδικής Εκκλησίας στην πανθρησκειακή της Λευκωσίας.

Ο Μακαριότατος Κύπρου, όμως, επικοινώνησε με τον στενά προσκείμενό του Μητροπολίτη Ζακύνθου, ο οποίος, με τη σειρά του, επικοινώνησε με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και συναπεφάσισαν να γράψουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την απόφαση της Συνόδου.

Ετσι ο Ζακύνθου μετέσχε στη Διαθρησκειακή της Λευκωσίας ποδοπατώντας τη Συνοδική απόφαση αφού εξασφάλισε την παράνομη συγκατάθεση του Αρχιεπισκόπου.

Επομένως! Ακόμη και αν η Ιεραρχία τυχόν δεν συγκατατεθεί στους όποιους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Πατριάρχη ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχει τη δυνατότητα να βραχυκυκλώσει ή το λιγότερο να δημιουργήσει σοβαρό αντιπερισπασμό στις όποιες αποφάσεις της Ιεραρχίας.

ΤΟ ΔΙΔΑΓΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Ας θυμηθούμε το ανάλογο παράδειγμα με τη διόρθωση του εορτολογίου το 1924. Το Πατριαρχείο προχώρησε μόνον ΑΦΟΥ εξασφάλισε τη στήριξη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου Α΄.

Ας σημειωθεί ότι λίγες βδομάδες νωρίτερα η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε πάρει απόφαση να μη γίνει αλλαγή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων Ορθόδοξων Εκκλησιών.

Και όμως! Ο Πατριάρχης, με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και την Ελληνική Πολιτεία “μαγείρεψαν” την ημερολογιακή μεταρρύθμιση στην πλάτη της Συνόδου και αντίθετα με τη βούληση των υπόλοιπων Ορθόδοξων Εκκλησιών.

Το αποτέλεσμα; Γενική αναστάτωση της Εκκλησίας, παρακμή του μοναχισμού και δημιουργία του αποστήματος του Παλαιοημερολογητικού σχίσματος. Μια χαίνουσα πληγή που ακόμη πυορροεί ύστερα από ογδόντα ολόκληρα χρόνια. Προσοχή, λοιπόν, μην ξαναπάθουμε τα ίδια.

Εχει λεχθεί ότι η Ιστορία τείνει να επαναλαμβάνεται. Εχει, όμως, επίσης λεχθεί, ότι το μόνο δίδαγμα από τη μελέτη της Ιστορίας είναι ότι οι άνθρωποι τείνουν να αγνοούν τα διδάγματά της.

9 σχόλια:

  1. O π.Παύλος Κουμαριανός δεν εκπροσωπούσε τον αρχιεπίσκοπο και ελέγχθηκε γι αυτή του την τοποθέτηση, όπως τουλάχιστον ανέφερε η αρχιεπισκοπή σε δελτίο τύπου.

    Βεβαίως μετά ταύτα ο, και καθηγητής σε Θεολογικές σχολές, ανέλαβε κατηχητικού περιεχομένου εκπομπή στο ραδιόφωνο της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ""Το αποτέλεσμα; Γενική αναστάτωση της Εκκλησίας, παρακμή του μοναχισμού και δημιουργία του αποστήματος του Παλαιοημερολογητικού σχίσματος. Μια χαίνουσα πληγή που ακόμη πυορροεί ύστερα από ογδόντα ολόκληρα χρόνια. Προσοχή, λοιπόν, μην ξαναπάθουμε τα ίδια.""
    Με αυτα που γραφετε παραπανω, και αυτο που συνεχιζει απο κατω μεσα στα ομοιωματικα,δειχνει την ασχετοσυνησας και την αδιαφορια σας ως προς τους παλαιοημερολογιτας {χλευαστικως}και στα προσωπα των, αδελφων σας,να υποθεσω, που αριθμουν κοντα στο 1.000.000, εκτος εαν δεν τους θεωρειτε αδελφους σας οπως,θεωρειτε τους παπικους Οικουμενιστας
    φιλους σας, που αλλωστε οι Αρχιερεις σας ειναι ετοιμοι να φιλησουν την παντοφλα τους.
    Με αγαπη Αγγελος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πράγματ Δούρειος Ιππος είναι ο Ιερώνυμος.
    Σιωπηλός και ήμερος, αλλά γεμάτος πονηρία απύθμενη.
    Μας απογοήτευσε και αυτός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το παρακάτω σχόλιο το έγραψα και στο μπλογκ των ΑΚΤΙΝΩΝ:

    Αυτό είναι από προηγούμενη ανάρτηση του αρθρογράφου κ. Τελεβάντου ("Οικουμενισμός και το δίδαγμα από τη μελέτη της Ιστορίας"):

    "Ας θυμηθούμε το ανάλογο παράδειγμα με τη διόρθωση του εορτολογίου το 1924. Το Πατριαρχείο προχώρησε μόνον ΑΦΟΥ εξασφάλισε τη στήριξη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου Α΄. Ας σημειωθεί ότι λίγες βδομάδες νωρίτερα η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε πάρει απόφαση να μη γίνει αλλαγή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων Ορθόδοξων Εκκλησιών. Και όμως! Ο Πατριάρχης, με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και την Ελληνική Πολιτεία “μαγείρεψαν” την ημερολογιακή μεταρρύθμιση στην πλάτη της Συνόδου και αντίθετα με τη βούληση των υπόλοιπων Ορθόδοξων Εκκλησιών."

    Και το παρακάτω από αυτήν εδώ:

    "Σφυρίζουν ανέμελα! Ανεβάζουν παράσταση ορθόδοξης ρητορείας που θα έκανε το Μινωτή, την Παξινού και το Σερ Λώρενς Ολίβιε να ερυθριούν για έλλειψη υποκριτικού ταλέντου! Και όταν κοπάσει η ταραχή επανέρχονται! Δριμύτεροι! Ξανοίγονται πλησίστιοι στο πέλαγος της αποστασίας και ξαναρίχνουν τη ναυρχίδα του Οικουμενισμού στους ύφαλους της “Βαπτισματικής θεολογίας” και τους σκόπελους των “αδελφών Εκκλησιών”!"

    Και ποιο το δίδαγμα; Το γράφει ο ίδιος ο αρθρογράφος:

    "Γενική αναστάτωση της Εκκλησίας, παρακμή του μοναχισμού και δημιουργία του αποστήματος του Παλαιοημερολογητικού σχίσματος. Μια χαίνουσα πληγή που ακόμη πυορροεί ύστερα από ογδόντα ολόκληρα χρόνια."

    Οι φλεγμονές όταν χρονίζουν, λένε τα ιατρικά βιβλία, εξαλλάσσονται και γίνονται καρκίνος. Μετά τρέχουμε στους αγίους και κάνουμε τάματα. Κάτι είναι κι αυτό, αφού "η ελπίδα πεθαίνει τελευταία", όπως λένε όλοι οι βλάσφημοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άγγελε αφού οι ΓΟΧ(δεν λέω παλαιοημερολογίτες για να μη θεωρηθεί ότι σε χλευάζω- παρ' όλο που οι ομοϊδεάτες σου αποκαλούν την Εκκλησία της Ελλάδος νεοημερολογίτικη) είναι 1.000.000 άνθρωποι, συμπαγής πληθυσμός και βράχος στις απόψεις τους για την Ορθοδοξία,γιατί δεν ιδρύετε ένα πολιτικό κόμμα που θα θέσει ως πρωταρχικό σκοπό την υπεράσπιση των ελληνορθοδόξων παραδόσεων και την επαναφορά(για την Εκκλησία) του Ιουλιανού ημερολογίου? Γιατί, ενώ είστε 1.000.000(εσύ το λες- εγώ λέω ότι δεν είστε ούτε 200.000) και επομένως ΥΠΟΛΟΓΙΣΗΜΗ πολιτική δύναμη, ψηφίζετε κόμματα που δεν έχουν σχέση με τα ιδεώδη σας παρά τα καπηλεύονται?Στο παρελθόν είχατε το ΕΛ.ΚΙ.Σ. που είχε πάρει ποσοστό 0.10 % σε όλη την Ελλαδα.Γιατί δεν το ψηφίσατε ώστε να μπει στη Βουλή?Να σου πω τη γνώμη μου γιατί. Γιατί μάλλον και για σας ισχύουν όλα τα άλλα κριτήρια για την ψήφο(οικονομικά, βόλεμα κάποιων προσώπων, εκπλήρωση υποσχέσων για διορισμό, υποστήριξη ιδεολογίας)που έχουν όλοι οι υπόλοιποι. Προφανώς τα θέματα πίστεως δεν είναι το πρώτο κριτήριο για ψήφο ακόμη και για εσάς τους ΓΟΧ.Έχω άδικο? Στέφανος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. o Misha με τις αισχρές απόψεις να μην μιλάει. Να κοιτάξει τα χάλια του, να διορθωθεί και μετα το σκεφτόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κ.Παναγιώτη Τελεβάντε ο Αρχιεπισκοπος Χρυσόστομος Παπαδόπουλος πριν το 1924 (την αλλάγη του ημερολογίου) σε επίτροπη που συζητουσε το θέμα της αλλάγης είχε πει "θα καταστούμε σχισματικοί αν αλλάξουμε το ημερολόγιο χωρις την συμφωνία των άλλων Πατριαρχείων"...Το 1924 το άλλαξε το Ημερολόγιο χωρίς την συμφωνη γνώμη των άαλων Πατριαρχείων...Ποιός κατέστει σχισματικός;...κοινό νου αν έχουμε θα δώσουμε την σωστή απαντηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανατόλιε, ο Χ.Παπαδόπουλος δεν είπε ότι θα καταστεί οπωσδήποτε σχισματική η Εκκλησία της Ελλαδος αν τροποποιήσει το εορτολόγιο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των άλλων εκκλησιών αλλά ότι υπάρχει τέτοιος κίνδυνος. Οι άλλες Εκκλησίες που διατήρησαν το ιουλιανό εορτολόγιο δεν έπαυσαν ούτε στιγμή να έχουν κανονική επικοινωνία με την Ελλαδική Εκκλησία και έτσι ο φόβος του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου του Α΄αποδείχθηκε αδικαιολόγητος . Αλλά όχι μόνο αυτό σχισματικοί γίνατε εσείς τελικά διότι με εσάς διέκοψαν την κοινωνία οι άλλες εκκλησίες.Τι κρίμα που επί 80 χρόνια πιάνεστε κυριολεκτικά από μία φράση -προβληματισμό του Χρ. Παπαδόπουλου που λέχθηκε σε μία επιτροπή και αποδίδεται τόση μεγάλη σημασία λες και είναι δόγμα ή όρος σωτηρίας. Στέφανος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αδελφέ Στέφανε, επείδη δείχνεις να γνωρίζεις εκκλησιαστική ιστορία, τουλάχιστον...Σχίσμα κάνει αυτός που μένει σε αυτό που είχε μεχρι τώρα ή αυτός που το αλλάζει;...Ο αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος γνώριζε θεολογία, άρα δεν ήταν αδικαιολόγητος ο φόβος του, όπως ισχυρίζεστε...γνώριζε πολύ καλα τι σήμαινε αυτό..αλλά εξυπηρετούσε συμφέροντα όχι ορθόδοξα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου