Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009










ΑΠΑΝΤΩ


στον π. Βασίλειο


Μπακογιάννη


γιά τον


….κουρελώδη


«αφορισμό»


του ομολογητού


του Χριστού μας


Νικολάου


Σωτηροπούλου


Στα θεματολόγια τις 23 και 24 Σεπτεμβρίου τρ.ε. περί του λεγομένου «αφορισμού» του Νικολάου Σωτηροπουλου, έλαβα επιστολή του φίλου μου αρχιμ. Βασίλειου Μπακογιάννη, όπου εκθέτει την άποψί του για το θέμα. Καταχωρώ την επιστολή του, και στη συνέχεια απαντώ στον π. Βασίλειο.


Φίλε Οδυσσέα,


Διάβασα τα σχετικά. Τον κ. Νικόλαο Σωτηρόπουλο τον γνωρίζω χρόνια, τον εκτιμώ, τον αγαπώ, αναγνωρίζω τη μεγάλη του προσφορά που έκανε στην Εκκλησία μας. Δεν σας αποκρύβω, όταν νοσηλεύθηκε στο νοσοκομείο, τον επισκέφθηκα δυό φορές, κάνοντας μαζί του μια εποικοδομητική συζήτηση. Σημειώνω, όταν σηκώθηκα να φύγω, με παρακαλούσε εκ καρδίας και με αγάπη να παραμείνω κι’ άλλο. Δεν σημαίνει, πως επειδή διαφωνούμε, είμαστε και εχθροί! Αλίμονο! Ο Χριστός είπε: « Θα καταλάβουν όλοι ότι είσθε δικοί μου μαθηταί, εάν έχετε αγάπη μεταξύ σας» (Ιω.13:35), (ανεξαρτήτως διαφορών).

Όμως η Θεία Κοινωνία δεν είναι «ιδιοκτησία» μου, για να μπορώ να τη διαχειρίζομαι σύμφωνα με τα συναισθήματά μου και τις επιθυμίες μου. Ρίξτε μια ματιά στον ΙΔ Ι. Κανόνα της Σαρδικής. Πάτε και στο λήμμα «αφορισμός» στο: Γ. Ράλλη-Μ. Ποτλή, Σύνταγμα Θείων και ιερών Κανόνων, τόμος Στ, σελ. 107-112),και θα δείτε, πως οι θέσεις σας δεν συμφωνούν με την Ορθόδοξη διδασκαλία. Επί πλέον:

Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος που ήταν σοφός, άγιος, και άριστος ερμηνευτής των Γραφών, σεβάσθηκε την άδικη καθαίρεση, που του επέβαλε η παράνομη εν Δρυ Σύνοδο!Έλεγε: «Επίσκοπος καθηρημένος (από την παράνομη εν Δρυ Σύνοδο!),δεν μπορώ να επιστρέψω στην Εκκλησία μου, πριν αποκατασταθώ νόμιμα από μια Σύνοδο!». Στο θέμα αυτό ήταν ο μεγάλος άγιος ήταν ανυποχώρητος! ( D. Amede Thiery, Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, μεγαλομάρτυρας μετά τους διωγμούς, έκδοση Β βελτιωμένη, «Χριστιανική ελπίς», Θεσσαλονίκη 2003, σελ.191-192, όπου και οι σχετικές παραπομπές). Πέθανε μεν καθηρημένος, αλλά μετά, αυτοί οι ίδιοι οι Αρχιερείς, (όχι οι ιερείς!), που τον αφόρισαν, τον αποκατέστησαν με το να τον εγγράψουν στα δίπτυχα. Δηλαδή αυτή η ίδια εξουσία που τον καταδίκασε, αυτή η ίδια εξουσία τον αποκατέστησε

Έκανε (ο άγιος Ιωάννης) και κάτι άλλο: Δεν καταφρόνησε άδικο αφορισμό! Συγκεκριμένα: Ο Πατριάρχης Θεόφιλος συνεκάλεσε Σύνοδο, και αφόρισε μια μεγάλη ομάδα μοναχών, που τους θεωρούσε ωριγενιστές, (κι ήταν Ορθόδοξοι!), χωρίς να τους καλέσει σε απολογία! Κατέφυγαν στον άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, για να βρουν το δίκιο τους. Αντιγράφω: «Δεν επισήμανε τίποτε στην πίστη τους, που θα μπορούσε να δικαιολογήσει συνοδική καταδίκη και επισκοπικό ανάθεμα. «Αναλαμβάνω την υπόθεση αυτή» τους είπε, «και θα φροντίσω μια άλλη Σύνοδος να σας αθωώσει η ο επίσκοπός σας με τη θέλησή του να άρει τον αφορισμό σας. Δείξτε μου εμπιστοσύνη». Και πρόσθεσε: «Αδελφοί μου, δεν θα μείνετε εδώ. Δεν μπορώ να δεχθώ στο τραπέζι μου και κάτω από τη στέγη μου ανθρώπους καταδικασμένους και αφορισμένους ,που η καταδίκη τους δεν έχει ανακληθεί κανονικά και ο αφορισμός τους δεν έχει αποσυρθεί. (Στο ίδιο βιβλίο, σελ. σελ. 122-123, όπου και οι σχετικές παραπομπές).

Φίλε, Οδυσσέα, γιατί ο άγιος Ιωάννης, (που ήταν ασυμβίβαστος!) δεν μακάρισε τους μοναχούς για τον άδικο αφορισμό που υπέστησαν χάρη της Πίστεως; Γιατί;


Με θερμές ευχές

π. Βασίλειος Μπακογιάννης


H ΑΠΑΝΤΗΣΙ ΜΟΥ ΣΤΟΝ π. Βασίλειο.


Σεβαστέ μου π. Βασίλειε Μπακογιάννη.

Εύχου και προσεύχου υπέρ ημών, εν τω Αγίω Θυσιαστηρίω.


Χαίρομαι που συναντώμεθα και πάλι ύστερα από 30 χρόνια, ώριμοι πλέον άνδρες και οι δυό μας, κληρικός εσύ, λαϊκός εγώ. Μας συνδέουν βέβαια, κατά το παρελθόν, ανυποχώρητοι κοινοί φοιτητικοί εκκλησιαστικοί αγώνες, ενώ σήμερα καλούμεθα να διασταυρώσουμε τα ξίφη μας, σε ένα ζήτημα που δεν θάπρεπε, γιατί νομίζω ότι είναι πλήρως ξεκαθαρισμένο και λαμπικαρισμένο και Γραφικά και Ιεροκανονικά.


Είναι αλήθεια, ότι ο παλαίμαχος αδελφός μας έγκριτος και εμβριθής Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος σε όλη την διαδρομή του, αγωνίζεται πρωτοποριακά τον καλόν αγώνα της πίστεως.

Και οφείλουμε εμείς οι νεώτεροι να διδασκώμεθα και να απομιμούμεθα αυτόν και όχι παρασυρόμενοι από κάποιες εκκλησιαστικές «σειρήνες» να σπεύδουμε, βεβιασμένα ίσως και ανεξέλεγκτα και εσπευσμένα, και να ρίπτουμε εύκολα επάνω του τον λίθο του αναθέματος.


Αλλά και δι’ ένα επιπρόσθετον λόγον. Διότι εν τη φρικτή εποχή μας, «επτωχεύσαμεν σφόδρα», αφού εξέλιπον οι αγωνιστές, οι μιμητές των αγωνιστών Αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας μας.


Σεβαστέ μου φίλε π. Βασίλειε.

Εσύ προσωπικά, λες, ότι εκτιμάς τον κ. Σωτηρόπουλο και την προσφορά του στην Εκκλησία.

Λές, ότι συναντηθήκατε μαζί και κάνατε εποικοδομητική συζήτησι.

Προσπαθείς να πής πολλά επαινετικά και κολακευτικά για τον αδελφό Νικόλαο. Αλλά, αγαπητέ μου π. Βασίλειε, δεν μπορείς να κατανοήσης το δίκαιό του. Γιατί πιστεύεις ότι δεν έχει δίκηο.

Πιστεύεις δηλαδή ότι είναι «αφορισμένος».

Και προσπαθείς να στηρίξης ευαγγελικά και νομοκανονικά τον …«αφορισμό» του!

Και αφού είναι «αφορισμένος» από τον Ουνίτη Βαρθολομαίο και την παρέα του, εσύ αρνείσαι να τον κοινωνήσης.

Διότι, λές, η Θεία Κοινωνία δεν είναι ιδιοκτησία σου, για να την διαχειρίζεσαι συμφωνα με τις επιθυμίες σου και τα συναισθήματά σου.


Δηλαδή, π. Βασίλειε, όλους αυτούς που σε πλησιάζουν και ανοίγουν το στόμα τους και τους κοινωνάς, τους κοινωνάς με μεγάλη και εγκάρδια την επιθυμία σου και έντονα τα συναισθήματα σου, ότι τους κοινωνάς αξίως;

Και τους ανακοινώνεις τουλάχιστον, κάθε φορά που πιάνεις στα χέρια σου το Αγιο Ποτήριο για να τους κοινωνήσης, ότι δεν μπορούν να προσέλθουν στη Θεία Κοινωνία, αν δεν έχουν εξομολογηθή και δεν έχουν καθαρισθή;

Αλλως, είναι δυνάμει αφορισμένοι και οι αφορισμένοι δεν πρέπει να κοινωνούν;

΄Η το πράττεις αυτό μόνο στον πιστό και ευσυνείδητο και αγωνιστικότατο και ομολογητή Θεολόγο - μάλλον πρύτανι των Θεολόγων - αδελφό μας Νικόλαο, και αρνείσαι να τον κοινωνήσης πειθαρχώντας στον άνομο και παράνομο και μεμιασμένο και μαγαρισμένο δικτατορίσκο της εποχής μας, τον Ιμάμη του Φαναρίου;


Δεν άκουσες μόλις χθές τι ευχήθηκε στους μουσουλμάνους; Ακουσε, λοιπόν:


«Μετ’ αισθημάτων αγάπης και σεβασμού, απευθυνόμενος εις του απανταχού της γης μουσουλμάνους, τα εγκάρδια συγχαρητήρια και τας καλλιτέρας ημών ευχάς επί τη ευκαιρία της λήξεως της νηστείας του Ραμαζανίου.

Μετά την μακράν ταύτην περίοδον της νηστείας, ούσης και περιόδου περισυλλογής, προσευχής και φιλανθρωπίας, ήλθεν η στιγμή δι΄ έκαστον μουσουλμάνον να εορτάση και να λάβη την άνωθεν δικαίαν αντιμισθίαν........
Εν τω πνεύματι της ειρήνης, της αγάπης και της κατανοήσεως, ευχόμεθα υμίν άπαξ έτι ευλογημένον, τον εορτασμόν, προσευχόμενοι όπως ο Παντοδύναμος Θεός χαρίζηται εις υμάς πάσαν πνευματικήν ευλογίαν άνωθεν, εν τη ελπίδι ότι ο κόσμος θα ζή ηνωμένος».


Ώστε, π. Βασίλειε,

η νηστεία των μουσουλμάνων οδηγεί σε "άνωθεν δικαίαν αντιμισθίαν";
Τότε ας αρχίσουμε και εμείς να νηστεύουμε στο Ραμαζάνι και όχι τη Σαρακοστή για να λάβουμε την αντιμισθίαν από τον Αλλάχ!
π. Βασίλειε, ποιος "παντοδύναμος Θεός" θα χαρίσει την "άνωθεν ευλογίαν"
ο Αλλάχ ή ο Τριάδικός Θεός;
Και πως θα "ζη ο κόσμος ηνωμένος";
Και ποιος θα είναι ο «σύνδεσμος της ενότητας»;
Η κοινή πίστη μας στον Τριαδικό Θεό ή η κοινή πίστη στον Αλλάχ;
Ή μήπως, π. Βασίλειε Μπακογιάννη, ο «αφορίσας» τον Σωτηρόπουλο Ιμάμης, γνωρίζει πολύ περισσότερα από όλους μας, γιατί αυτός τα γνωρίζει από μέσα;

Μήπως η θρησκεία του Βαρθολομαίου, είναι η Πανθρησκεία του MRA και αυτός είναι ο Μέγιστος Αρχιερέας της;;;


Ολες αυτές τις ασχήμιες και τις ελεεινότητες, π. Βασίλειε, που εξέρχονται εκ του έρκους των οδόντων του καλοπερασάκια μουφτή του … «πονεμένου και διωκομένου» Φαναρίου, πώς είναι δυνατόν όλοι εσείς οι ορθόδοξοι κληρικοί καθημερινά να τις ακούτε απαθώς και να τις ανέχεσθε αδιαμαρτύρητα και να μην τις καταγγέλετε;

Γιατί να αντιδρούν μόνον οι λαϊκοί;

Δεν έχουμε κληρικούς στην Ελλάδα και σχεδόν άπαντες σιωπάτε;

Και με την ανοχήν και την σιωπήν σας, δεν φέρετε έναντι της Εκκλησίας, έναντι του Θεού και έναντι του λαού του Θεού, ευθύνην τεραστίων διαστάσεων;

Όλα αυτά, ουδόλως σας ενοχλούν, ουδόλως σας απασχολούν και ουδόλως σας σκανδαλίζουν;

Μήπως, εις αυτά τα Βαρθολομαιϊκά …..εκβράσματα βλέπετε λόγον πατερικόν, που σας ικανοποιεί και σας γεμίζει;

Ποιος από τους Πατέρες θα μπορούσε να επαναλάβη τις παραπάνω ανοησίες, προς τους μουσουλμάνους;

Μόνο ένας Ιμάμης μπορεί να μιλάη κατ’ αυτόν τον τρόπον και όχι ένας ορθόδοξος πατριάρχης.

Εσύ και οι άλλοι κληρικοί εκεί κάτω στην Πάτρα, γιατί σιωπάτε και δεν συγκροτείτε, έστω και μία ομάδα και να γίνετε αυστηροί τιμητές και επιτιμητές των αισχροτήτων του αυτών;

Γιατί τον φοβάσθε και τον τρέμετε τον αρχιαιρεσιάρχη του Βοσπόρου;

Γιατί δείχνετε τόση δειλία και τόση ανανδρία;

Και σπεύδετε μόνον, κάποιοι από σας, να εξαντλήσετε όλην την αυστηρότητά σας κατά του πολιού αγωνιστού και ομολογητού Θεολόγου Νικολάου Σωτηροπούλου;

Εκείνος έπραξε αυτό που πρώτοι εσείς θα έπρεπε να πράξετε. Να ελέγξετε δηλαδή τον αιρετίζοντα αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας.

Και ενώ ο αδελφός μας Νικόλαος, ΑΝΤΙ ΥΜΩΝ, καθηκόντως και δικαίως τον ήλεγξε διά του λόγου …έσπευσε ο

Φαναριώτης…ιππότης του, να προβή εις την επιβολήν ενός εμπαθεστάτου και αδίκου και ακανονίστου «αφορισμού», που εσείς (οι ελάχιστοι ευτυχώς) απαραδέκτως σπεύσατε να τον εφαρμώσετε.


Τι λόγον απολογηθήση, πρό του Φοβερού βήματος του Χριστού, αδελφέ μου πάτερ Βασίλειε, που αδίκησες τον αδελφό, που «αφορίσθηκε» δια το ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ;

Μήπως «αφορίσθηκε» διά τα αμπέλια του και τα χωράφια του, που ουδέποτε είχε και έχει;

Η δια τα δίκαια Κυρίου Παντοκράτορος;

Ενώ θα έπρεπε να σπεύσης να διαμαρτηρηθής διά τα συμβάντα εις τον αδελφόν ομολογητήν Θεολόγον και μάλιστα να τον ενθαρρύνης και να τον συμπαρασταθής, διότι υπεραμύνθηκε του ονόματος του Κυρίου μας, εσύ αντιθέτως, ως πληροφορούμαι, καταφέρθηκες και συνεχώς καταφέρεσαι και βυσσοδομείς εναντίον του.

Δηλαδη τι συμβαίνει εδώ; Δικαιώνεις και στεφανώνεις τον προδότην και καταδιώκεις τον αγωνιστήν της Ορθοδόξου Πίστεως;

Αλλά δεν είναι μόνον αυτό.


Κάποιος επισκέπτης του blog apotixisi δημοσίευσε κείμενό σου στο οποίο αναφέρονται «καταπληκτικά πράγματα» και σε εκθέτει ανεπανόρθωτα.

Θα περιμένω να το διαψεύσης και να αποδοκιμάσης το απαράδεκτο περιεχόμενό του.

Το καταχωρώ, ως έχει.


«Θαυμάστε ένα κείμενό του (του π. Βασίλειου Μπακογιάννη), που δημοσιεύθηκε στο blog του υβριστή των αγωνιζομένων ορθοδόξων της Πάτρας, που δικαιολογούσε με αστεία επιχειρήματα τις συμπροσευχές του Πατριάρχη. Αντιγράφω ένα απόσπασμα για να θαυμάσετε την ορθοδοξία του πατρός Βασιλείου:

«ΠΕΡΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ
α. O Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ.κ. Βαρθολομαίος, που αυτές τις ημέρες επισκέπτεται την πόλη μας (ΝΟΕ 2008), βρίσκεται από μερικούς (φανατικούς;), ανέκαθεν στο «στόχαστρο», πως τάχα προδίδει (!) την πίστη μας, (αν είναι δυνατόν!), επειδή λόγω της θέσεώς του, «συμπροσεύχεται» με αιρετικούς!
Βέβαια οι ι. κανόνες (με΄ μστ΄, ξδ΄ αγίων αποστόλων κ.
.), απαγορεύουν στους Ορθοδόξους το «συνεύξασθαι» με αιρετικούς. Όμως τί σημαίνει συμπροσευχή με αιρετικούς; Παραδείγματα:
…Οι αιρεσιάρχες Άρειος, Νεστόριος, κ.λ.π. εκλήθησαν προς απολογία στις Συνόδους. Καί οι άγιοι Πατέρες που συγκροτούσαν τις Συνόδους, πριν από κάθε συνεδρίαση έκαναν προσευχή. Συμπροσευχήθηκαν επομένως και με δεδηλωμένους αιρεσιάρχες! Παρέβησαν μήπως τους
. κανόνες; ... Παρίστασαι σε μιά λατρευτική εκδήλωση αιρετικών, χωρίς όμως να συμμετάσχεις στις προσευχές τους· λες απλά νοερά την «ευχή», ή κάτι άλλο, και αυτοί λένε τα δικά τους. Συμπροσεύχεσαι; Ή ταξιδεύεις με αιρετικούς στη θάλασσα, και το καράβι αρχίζει και βουλιάζει, δεν θα προσευχηθείς για να σωθείς; Όμως το ίδιο θα κάνουν και οι αιρετικοί! … Το χρυσό κλειδί για την ερμηνεία (σωστή!) των ι. κανόνων, είναι να ξέρουμε πώς και γιατί θεσπίθηκαν. Διαφορετικά οι ι. κανόνες, από όργανα σωτηρίας, γίνονται «κανόνια», που φονεύουνε ψυχές!».


Είναι δικά σου, όλα τα παραπάνω π. Βασίλειε;

Είναι δυνατόν να χαρακτηρίζης ως "φανατικούς" τους αντιδρώντες στις ακατάσχετες και ατέλειωτες μειοδοσίες του Ουνίτου του Φαναρίου;

Και τα παραπάνω κείμενα για …φακιρισμοί μου φαίνονται.

Είναι το ίδιο πράγμα, έχουν την ίδια βαρύτητα, τα παραδείγματα που αναφέρεις, με τις δημόσιες και επίσημες συμπροσευχές και τις συλλειτουργίες του Ουνίτου Βαρθολομαίου με τους Παπικούς, τους Προτεστάντες και τους «κάθε καρυδιάς καρύδι»;

Είναι δυνατόν να τα έγραψες εσύ όλα αυτά;

Και μάλιστα να τα καταχώρισες στο blog ενός ανθρώπου που λέει ότι είναι θεολόγος και προβάλλει συνεχώς τους πασίγνωστους ομοφυλόφιλους τραγουδιστάς και στιχουργούς και αοιδούς και όλη την «σάρα και μάρα» του κόσμου αυτού και δεν συμμαζεύεται;

Δεν είναι δυνατόν να πιστεύσω ότι είναι δικές σου όλες αυτές οι φαιδρότητες, διότι σε γνώριζα ως έναν ορθόδοξο, αυστηρό, συντηρητικό και προσεκτικό κληρικό.

Είναι δυνατόν να υπέστης τέτοια αλλοίωσι;

Τις σε εβάσκανε, αδελφέ πάτερ Βασίλειε;

Αλλά και γι αυτά που σε καταγγέλει ο κ. Σωτηρόπουλος, δεν είναι, κατά την ερμηνεία που κάνεις, πολύ περίεργα και αντορθόδοξα;

Δηλαδή να παρερμηνεύεις και να εικοτολογείς και να ετεροδιδασκαλείς, τον σαφέστατο και απλοϊκότατο λόγο του Χριστού στο Λουκ. στ΄ 22-23:


«Μακάριοί εστε

όταν μισήσωσιν υμάς οι άνθρωποι,

και όταν αφορίσωσιν υμάς

και ονειδίσωσι

και εκβάλωσι το όνομα υμών ως πονηρόν

ένεκα του Υιού του ανθρώπου.

Χάρητε εν εκείνη τη ημέρα

και σκιρτήσατε.

ιδού γαρ ο μισθός υμών πολύς εν τω ουρανώ».


Είναι αλήθεια, π. Βασίλειε, να ισχυρίζεσαι ότι αυτός ο λόγος, δεν έχει σχέσι με τον αφορισμό, που γίνεται από αρχιερείς της Εκκλησίας, διότι, όταν ελέχθη αυτός ο λόγος, Εκκλησία και αρχιερείς της Εκκλησίας δεν υπήρχαν ακόμη;

Διότι, όπως σχολιάζει τις παραπάνω …φαιδρότητες και ο κ. Σωτηρόπουλος :

«Ολοι οι λόγοι του Χριστού κατά την επίγεια ζωή και δράσι του ελέχθησαν προ της Πεντηκοστής, προτού δηλαδή ιδρυθή η Εκκλησία. Και συνεπώς δεν ισχύουν για την Εκκλησία, τους αρχιερείς της και τα μέλη της! Από την Πεντηκοστή και κατόπιν άκυρη η διδασκαλία του Χριστού!».

Είναι δυνατόν, π. Βασίλειε, να δίνης εσύ μία τέτοια ερμηνεία;

Μα μία τέτοια ερμηνεία, είναι όχι απλά κακόδοξη και αιρετική, αλλά κυριολεκτικά …αμίμητη, πρωτοφανής και εξωφρενική!

Δεν στέκεται με τίποτα και πουθενά.

Αν την δέχεσαι, οφείλεις να την στηρίξης με πατερικόν λόγον.

Υπάρχει σε κάποιον από τους Πατέρες;

Η είναι παρείσακτη και αυθαίρετη και άρα απαράδεκτη;


Στην επιστολή που μου έστειλες, αναφέρεις τον ΙΔ΄ Κανόνα της Σαρδικής Συνόδου ότι εξυπηρετεί την θέσι σου, έναντι του «αφορισμού» του Νικολάου Σωτηροπούλου.

Διάβασα τον Κανόνα και την ερμηνεία του αγίου Νικοδήμου.


Πρώτον ο Κανών δεν αφορά τους λαϊκούς, αλλά μόνον τους κληρικούς (επισκόπους και πρεσβυτέρους) και την ιερωσύνην των.

Δεν αναφέρει τους λαϊκούς, όπως το κάνουν πολλοί άλλοι Ιεροί Κανόνες.


Δεύτερον, και εάν τον «τραβήξουμε από τα μαλλιά» για να ερμηνεύσουμε και δικαιολογήσουμε, έναν δίκαιο ή άδικο αφορισμό, ουδόλως σε ευνοεί.

Διότι για την ερμηνεία του, ισχύουν και αναπαύουν οι θέσεις του αγιου Νικοδήμου που καταχωρούνται στην σελιδα 35 του Πηδαλίου.

Γιατί αυτές τις θέσεις του αυθεντικού ερμηνευτού των Ιερών Κανόνων αγίου Νικοδήμου παραβλέπεις και παραθεωρείς, όπου αναφέρεται μάλιστα και ο Κανόνας που επικαλείσαι, δηλαδή ο ΙΔ΄της Σαρδικής;

Δεν συμφέρουν;

Με την έκδοσι των σημερινών υπουργικών εγκυκλίων, που ομιλούν ασαφώς και με γενικότητες, έρχονται και ακολουθούν οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι, που αναλύουν και διευκρινίζουν τα πράγματα καλύτερα.

Ετσι, λοιπόν, και με τους Ιερούς Κανόνες, έστειλε ο Θεός τον αγιο Νικόδημο που, όπως λένε και οι εκδότες, «αναλαβών τον άθλον τούτον, εξομάλυνε τους Ι.Κ. γενόμενος πηδαλιούχος και ερμηνευτής των ασαφών και προς εαυτούς συγκρουομένων Ι.Κ. Μάλιστα και αι υποσημειώσεις του να θεωρώνται εξίσου έγκυροι με τους Ι.Κ.».

Λέγει, λοιπόν, ο άγιος:


«Οσοι ΑΔΙΚΩΣ αφορισθουν, δια το ονομα του Θεου, ητοι, ή ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ, ή δια τας παραδοσεις της Εκκλησιας, ή και δια την εντολην του Χριστου:
Ουτοι πρεπει να χαιρουν, επειδη και ειναι μακαρισμου αξιοι, κατα τον λογον του Κυριου, όστις ειπε "Μακαριοι εστε οταν...αφορισωσιν κ.λ.π".


Λεει ο Ιερος Κανων βεβαια οτι, "για να μην καταφρονηται ο αφορισμος....,
αλλα οι ακαιρως υπο επισκοπου αφοριζομενοι,

ως εν προκειμενω με τον Νικολαο Σωτηροπουλο, ...
συνεχίζει ο άγιος, «δεν εχουν αναγκην να φυλαττωσι τον ΤΟΙΟΥΤΟΝ αφορισμον, επειδη οι Κανονες ουτοι το εναντιον διοριζονται».


Και στη συνεχεια ο άγιος διευκρινιζει:


"Δύο πράγματα πρέπει να σημειώση τινάς ... ένα μεν, ότι όλοι εκείνοι όπου αφορισθώσιν από τον Επίσκοπον, είτε δικαίως είτε αδίκως, πρέπει να στέκουν έτσι αφωρισμένοι, και να μη τολμήσουν να καταφρονούν τον αφορισμόν, έως να γένη περί τούτου εκκλησιαστική εξέτασις, κατά τον ΙΔ΄Σαρδικης, και τον ΛΖ΄ της Καρθαγένης,


ΕΞΩ (ΕΚΤΟΣ) μονον ανισως εκείνοι όπου ηθελαν καταδικασθουν προ του να κριθουν, και να προσκαλεσθουν εις το εκκλησιαστικον δικαστηριον(σελ.35).

Τα ακούς, π. Βασίλειε, ή αρνείσαι να τα ακούσης, γιατί δεν συμφέρουν, όπως μου γράφεις, «στις επιθυμίες σου και στα συναισθήματά σου»;

Εχεις το δικαίωμα να θέτης πάνω από τις αποφάνσεις των Ιερών Κανόνων, τις «επιθυμίες σου και τα συναισθήματά σου»;

Είναι όλα τόσο ευκρινή και σαφέστατα, μη επιδεχόμενα και της παραμικράς παρερμηνείας.
Τι απο ολα αυτα εγινε για τον αδελφο μας, Νικολαο Σωτηροπουλο;
ΤΙΠΟΤΑ, μα τίποτα, απολύτως Τιποτα.

Πως μπορεί, λοιπόν, να σταθή και "να πιάση", ένας τέτοιος αφορισμός;


Εξεταστέον βεβαια και το προβλημα, εάν μπορούσε ένας, που επί δεκαετίες ολόκληρες συνεχώς καταγγέλεται ως κατηγορούμενος και υπόδικος και αιρεσιάρχης, σαν τον Ουνίτη Βαρθολομαίο, ειχε το δικαιωμα να τον «αφοριση».
Ενας τέτοιος, λοιπόν, ψευτοαφορισμός, σαν τον «αφορισμό» του αδελφού μας Νικολάου, ειναι ενα ...κατάπτυστο, ελεεινό και βρώμικο κουρέλι!!!

Τιποτα περισσοτερο.


Πέραν των ανωτέρω που σε εξέθεσα, σεβαστέ μου φίλε πάτερ Βασίλειε,

μου φέρνεις δύο επιχειρήματα από τον βίο του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, που – άνευ υπερβολής - κατακρεουργήθηκε κυριολεκτικά από τους κακότατους ιερείς και τους φθονηρότατους αρχιερείς της εποχής του.

Λές ότι ο άγιος «σεβάστηκε την άδικη καθαίρεσι που του επέβαλλε η παρά την Δρύν Σύνοδος και έλεγε….κ.λ.π., κ.λ.π.».

Ναι, πάτερ Βασίλειε, έλεγε, όσα έλεγε, αλλά δεν τα εφήρμοσε, αλλά τα έγραψε στα παλαιά του υπποδήματα, αλλά και διότι ο πιστός λαός, η συνείδησι της Εκκλησίας, δεν τον άφησε να τα εφαρμόση.

Ακόμα και για το δικό του δίκαιο, τις θλιβερές εκείνες στιγμές, είπε στους «(40) τεσσαράκοντα πιστών αυτώ επισκόπων»:

«Μη υπογράψητε. Ουδέν γαρ εμαυτώ σύνοιδα άξιον καθαιρέσεως εννοήσας»

(P.G. 47, σελ.ξγ΄, εισαγωγικά).

Γράφεις: «Στο θέμα αυτό ήταν ο μεγάλος άγιος ανυποχώρητος».

Σου απέδειξα ότι δεν ήταν ανυποχώρητος.

Υποχώρησε μπροστά στην θέλησι, και στην αταλάντευτη επιμονή του πιστού και αφοσιωμένου λαού.

Εσύ επικαλείσαι το μυθιστόρημα του D. Triery και την μετάφρασι των θυγατέρων του Σάκκου.

Εγώ σου απαντάω με τα αυθεντικά κείμενα του συγχρόνου του Παλλαδίου και της P.G.

Αλλά επιπλέον θα επικαλεσθώ και πάλι τον άγιο Νικόδημο, αυτά που γράφει στο Πηδάλιό του και στην σελίδα 35. Και όχι τον ερμηνευτή Ποτλή, που δεν έχω.

Είναι η ίδια η απάντησι που και εγώ θα σου προσκόμιζα από τα αυθεντικά κείμενα.

Τι λέει ο άγιος Νικόδημος;

«Δια τουτο και ο θειος Χρυσοστομος, επειδη και εγκαλειτο, διατι δεν εφυλαξε τον αφορισμον οπου εξεφωνησε κατ' αυτου η περι τον Θεοφιλον συνοδος, αλλα ηθετησεν αυτον, προ αλλης συνοδικης εξετασεως, απελογηθη λέγων, ότι δεν επαρασταθη εις την κρισιν ολοτελα, ουτε τας κατηγοριας ηκουσε των κατηγορων του, ουτε παντελως καιρος του εδοθη δια να απολογηθη, καθως και ο οδ΄Αποστολικος διοριζει».


Καταπέλτης, π. Βασίλειε, και ο άγιος Νικόδημος για τον αδίκως «αφορισθέντα» αγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

Δεν πειθάρχησε ούτε πρίν από την δίκη και καταδίκη του, ούτε και μετά την επιστροφή του από την α΄εξορία του.

Που βρίσκεις εσύ τα αντίθετα αυτών;

Στο μυθιστόρημα του καθολικού DRΙΕRΥ;

Τι έτι έχουμε την ανάγκη άλλων μαρτυριών και άλλων επιχειρημάτων;

Περιττεύουν.


Στη συνέχεια όμως, ως επιχείρημα μου φέρνεις και τα συμβάντα με τους Μακρους αδελφούς που τους καταδίκασε αδίκως ο αδίστακτος λιθομανής και κακότατος και μιαιφόνος Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόφιλος, με τους εν Αιγύπτω υποτελείς παρομοίους με αυτόν αραβοεπισκόπους του.

Από την πρώτη στιγμή που τον επισκέφθηκαν οι Μακροί αδελφοί, προσπάθησε να είναι πολύ προσεκτικός.

Δεν ήθελε να υποδαυλίση περισσότερο τα πραγματα.

Και ενώ τους προσέφερε αβραμιαία φιλοξενία, δεν επεκοινώνησε εκκλησιαστικά μαζί τους, αφού είχαν καταδικασθεί από μία άλλη δικαιοδοσία.

Αυτό πρώτα σεβάστηκε.

Αλλά και κυρίως, ήξερε πολύ καλά με ποιο θηρίο ανήμερο της Αραβίας ειχε να κάνη.

Ο μανιακός Θεόφιλος που «άλλοτε κιτρίνιζε και άλλοτε κοκκίνιζε και οργή πυρετώδης άστραπτε στα μάτια του» (ΠαλλαδίουP.G. 47,24) ο ίδιος ακολουθούμενος υπό στίφους αθλίων ανθρώπων, μετέβαλε εις ερείπιον το εν Νιτρία μοναστήριον αυτών (P.G. 47, Εισαγωγικα π΄).

Εμεινε στην εκκλησιαστική μας ιστορία, το αποφώλιον αυτό τέρας, ως ανθρωπόμορφο τέρας.

Που και πολλοί σημερινοί προσπαθούν να το ομοιάσουν και να το μιμηθούν.

Εφθανε στο σημείο να χρησιμοποιήση εναντίον κληρικών και λαϊκών, μέχρι και γρονθοκοπήματα, λένε οι ιστορικοί (P.G. 47, σελ.π΄).


Λοιπόν;

Τι άλλο, π. Βασίλειε, ήθελες να κάνη ο ιερός Πατήρ;

Να εκφρασθή εναντίον του σκαιότατου και αγροίκου πατριάρχου Αλεξανδρείας που τους καθήρεσε;

Και άν τόκανε, σκέπτεσαι τι εξελίξεις θα διαγράφονταν;

Να τους πλέξη δημοσίως το εγκώμιο και να προκαλέση την οργή του ανθρωποτέρατος Θεοφίλου;

Εσκυψε και τους ακουσε.

Οταν είδε γονατιστούς ενώπιόν του περίπου πενήντα λόγιους και γηραιούς ασκητές, συγκινήθηκε μέχρι δακρύων, μας λέγει ο Παλλάδιος (P.G. 47,23-24).

Και τους υποσχέθηκε ότι θα αγωνισθή να αναστρέψη τον θυμόν του Θεοφίλου εναντίον τους, αφού καταδικάστηκαν από την ιδικήν του εκκλησιαστική διοίκησι.

Αυτά που γράφει, π. Βασίλειε, το μυθιστόρημα του Γαλλου πολιτικού Α. Thierry με το ελεύθερο νόημα, δεν είναι κείμενο αυθεντικό.

Ώστε σε τέτοια κείμενα αμφιβόλου ιστορικότητος, τεκμηριοποιείς και στηρίζεις την απόφασί σου και δεν κοινωνείς αλλά και πολεμάς, τον κρατερό και χαλκέντερο ομολογητή της Πίστεως Νικόλαο Σωτηρόπουλο;

Ειλικρινά λυπούμαι, π. Βασίλειε.


Αλλά θα ήθελα να σου κάνω και ένα ακόμα ερώτημα.

Πως εσύ, ένας κληρικαϊστής κληρικός, δεν εφαρμόζεις όσα ο επίσκοπος Πατρών εφαρμόζει, αφού εκείνος δεν δίνει καμμία σημασία και περιφρονεί τον ψευτοαφορισμό Σωτηρόπουλου και τον κοινωνεί των Αχράντων Μυστηρίων;

Δεν νομίζεις ότι οφείλεις και σύ να πράξης το ίδιο;

Αυτό δηλαδή που και ο επίσκοπός σου πράττει;

Γιατί διαφοροποιείς εαυτόν;


Σεβαστέ μου π. Βασίλειε.

Ασφαιρα και λιμφατικά είναι τα στοιχεία που μας έφερες για να δικαιολογήσης και να υποστηρίξης τον «αφορισμό» Σωτηρόπουλου.

Σε συμβουλεύω, αδελφέ, να …ανακρούσης πρύμναν.

Και αφού ζητήσης συγγνώμη από τον αγωνιστή και ομολογητή αδελφό εις όσα του καταμαρτύρησες, και εις όσα τον κατηγόρησες και τον έβλαψες, να αρχίσης να τον κοινωνάς των Αχράντων Μυστηρίων του Κυρίου μας, ως επιβράβευσι των αγώνων του υπερασπιζόμενος το Ονομά Του το άγιον, που το καθυβρίζουν «πονηροί και γόητες σφετεριστές των επισκοπικών θρόνων» ή «προβατόσχημοι λύκοι βαρείς μη φειδόμενοι του ποιμνίου».

Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός έδωκε την εντολήν, να μην «ρίπτομεν τους μαργαρίτας έμπροσθεν των χοίρων».

Χοίροι, πατέρα Βασίλειε, είναι οι αιρετικοί και οι αιρεσιάρχαι της σκολιάς και διεστραμμένης γενεάς μας, και όχι οι υπερασπισταί και οι ομολογηταί του ονόματός Του.

Αναμένω να δώ και να χαρώ τον παλαιόν φίλον και αδελφόν μου, τον π. Βασίλειο Μπακογιάννη, από εδώ και στο εξής, να πράττη τα δέοντα και τα πρέποντα.

40 σχόλια:

  1. Αγαπητέ κ. Οδυσσέα,
    συγγνώμη που παρεμβαίνω πρώτος. Όμως θα μας πείθατε περισσότερο αν δεν χαρακτηρίζατε αφειδώς, με χαρακτηρισμούς υβριστικούς. Αυτό δεν είναι κριτική, αλλά πείσμα ανθρώπου που είναι τυφλωμένος από μίσος πο του' χουν καλλιεργήσει άλλοι. Μην εξυπηρετείτε συνφέροντα εχθρών της Ορθοδοξίας. Και τέλος-τέλος η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη σωτήρων, γιατί έχει το μοναδικό Σωτήρα, Κύριο, Ιησού. Έχει ανάγκη αγωνιστών για τη διάδοσή της σ' όποιους δεν την γνωρίζουν!

    Με εκτίμηση και αγάπη Χριστού
    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητε Τυχικε
    ειναι φανερο ότι ανηκεις σε άλλα ...κλιματα.
    Πως ειναι δυνατον να αναγνωρισης μια απαντησι σαν αυτή που κονιορτοποιει τα επιχειρήματα του "αντιπαλου";
    Με παραπομπες και επιχειρηματα δυνατα και ατρανταχτα;
    Δεν ειναι δυνατον εναν στρεβλο να τον μεταστρεψης ευκολα.
    Συγχώρεσε με γιαυτο που σου λεω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με τα παρατιθέμενα κείμενα, το μπέρδεμα επιτείνεται. Για κάθε ένα από τα θέματα, ο ένας άσπρο, ο άλλος μαύρο.
    Οι Ι. Κανόνες (που κάποιοι τους έχουν καταντήσει κουρελόχαρτα ή τους ερμηνεύουν κατά το δοκούν) είναι σαφείς και δεν επιδέχονται αλλαγές ή καταργήσεις, αλλά ισχύουν μέχρι μια άλλη Οικουμενική Σύνοδος να τους αλλάξει (μιας και έχει το δικαίωμα αυτό).
    Και κάποιες παρατηρήσεις:
    1/ Υπάρχει πολύ υβρεολόγιο και ανεπίτρεπτοι χαρακτηρισμοί στα κείμενα. Οι αιρετίζοντες είναι εν δυνάμει αιρετικοί και παραμένουν τέτοιοι μέχρι να τελεσιδικίσει συνοδική καταδίκη, που θα τους κηρύξει εν ενεργεία αιρετικούς και θα τους αποκόψει από το σώμα της Εκκλησίας. Ακόμη και εάν ο πιστός λαός ανατρέψει δια της βίας αιρετικό Επίσκοπο, αυτή η ανατροπή θα πρέπει να κατακυρωθεί με Συνοδική απόφαση. Αυτά τουλάχιστον διδάσκει η εκκλησιαστική ιστορία.
    2/ Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη, αν ο Σωτηρόπουλος είναι λαϊκός ή κληρικός.
    Κατά τους Ι. Κανόνες, Κληρικοί είναι (ερμηνεία β΄ Αποστολικού):
    α/ ανώτεροι: Επίσκοπος, Πρεσβύτερος, Διάκονος (εξ ων οι 2 πρώτοι έχουν και την ιερατική ιδιότητα) και
    β/ κατώτεροι: Υποδιάκονος, Αναγνώστης, Ψάλτης, Εφορκιστής, Θυρωρός (ο και υπηρέτης καλούμενος).
    3/ Από τους ανωτέρω κληρικούς, δικαίωμα διδασκαλίας των Γραφών και κήρυγμα στην Εκκλησία ή στην κατ' οίκον Εκκλησία έχουν: Επίσκοπος, Πρεσβύτερος, Διάκονος, Υποδιάκονος, Αναγνώστης (ιε΄ Αποστολικός, ιγ΄ της Δ΄, ιθ΄, ξδ΄ και ο΄ Πενθέκτης, ιγ΄ Αντιόχειας).
    4/ Διδασκαλία των Γραφών δεν επιτρέπεται σε λαϊκό (ξδ΄ Πενθέκτης) ή Γυναίκα (ο΄ Πενθέκτης).
    5/ Οι Ι. Κανόνες δεν αναγνωρίζουν την ιδιότητα του θεολόγου ή του ιεροκήρυκα, αλλά μόνο την ιδιότητα του Κληρικού για το κήρυγμα.
    6/ Το κήρυγμα από κληρικό σε μια εκκλησιαστική επαρχία απαιτεί άδεια του οικείου Επισκόπου, άλλως ο κηρύξας άνευ αδείας κληρικός καθαιρείται (ιγ΄ Αντιόχειας).
    7/ Αν λοιπόν ο Σωτηρόπουλος είναι λαϊκός, απαγορεύεται να κηρύττει (κατά τους Ι.Κ.).
    Αν είνιαικληρικός (τουλάχιστον Αναγνώστης) επιτρέπεται να κηρύττει, μόνο με άδεια του Επισκόπου της επαρχίας, άλλως καθαιρείται.
    Αυτά τουλάχιστον, κατά τους Ι. Κανόνες, αν εξακολουθούν να ισχύουν, γιατί και αυτοί έχουν γίνει σαν το λάστιχο, τραβάει ο ένας από εδώ και ο άλλος από εκεί και τους φέρνουν στα μέτρα τους.
    Ποιός μπορεί να μας ενημερώσει υπεύθυνα;

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αιρετικέ είσαι χαζός.
    Δηλαδή θέλεις να πης οτι οι δεσποτάδες κυβερνάνε ακομα και τις αιθουσες και τα σπιτια;
    Εκεί μίλησε ο Σωτηρόπουλος, όχι σε ναό.
    Αϊντε μας έπριξες και εσύ με τις βλακείες σου και τις επιμονές σου. ΟΥΦ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δείτε την συνέντευξη για το διαδικτυακό κανάλι www.intv.gr με τον δημοσιογράφο της Καθημερινής και του Σκάι και ιδρυτή και διαχειριστή της Πύλης Εκκλησιαστικών Ειδήσεων www.amen.gr
    Νίκο Παπαχρήστου.

    Μια άμεση και αυθόρμητη κουβέντα για μια σειρά από θέματα που αφορούν στην Εκκλησία: εκκλησιαστικό ρεπορτάζ, η σχέση της Εκκλησίας με το διαδίκτυο, σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους, η Εκκλησία στη σύγχρονη κοινωνία, η Διοίκηση της Εκκλησίας κ.α.
    Παρουσίαση: Παναγιώτης Ανδριόπουλος – Θεολόγος - Μουσικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν μαςς ενδιαφερει προκλητικε ανωνυμε το μπλογκ του θεατρινου θολολογου Ανδριοπουλου.
    Το σιχαινομαστε και μονο να το ακουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έτσι είναι ακριβώς, όπως το περιέγραψα.
    Ορισμένοι έχουν γράψει τους Ι. Κανόνες στο χαρτί της τοαλέττας και γράφουν ό,τι κατεβάσει η γκλάβα τους.
    Για αυτούς, που επιμένουν να μην καταλαβαίνουν, οι "κατ' οίκον εκκλησίες" είναι τα σπίτια και όχι τα εργοστάσια ή τα θέατρα ή οτιδήποτε άλλο.
    Όταν λοιπόν γίνεται κήρυγμα σε σπίτι και δεν έχει την άδεια του Επισκόπου, αυτό είναι αντι-κανονικό και επιφέρει αφορισμό ή καθαίρεση.
    Αυτό γράφουν οι μη καταργημένοι Ι. Κανόνες είτε μας αρέσει, είτε όχι.
    Αν είσαστε πιο έξυπνοι και έχετε εφεύρει άλλους κανόνες ή ερμηνεύετε κατά το δοκούν, ορίστε να τους παρουσιάσετε!

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αιρετικέ βλέπω το μυαλό σου έχει πάψει προ πολλού να λειτουργεί. Λυπάμαι πολύ που σου το λέω και εγώ αλλά έτσι έχουν τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμε 28 Σεπτέμβριος 2009 1:15 μμ μην διαμαρτύρεσαι καθόλου.
    Αφού ο ιδιοκτήτης έχει επιλέξει αυτή την ολισθηρή οδό, να δημοσιεύει ο καθένας ελεύθερα ό,τι του κατέβει απ' το κεφάλι του, εσύ δεν έχεις λόγο. Την ευθύνη ολάκερη την επωμίζεται ο ιστολόγος. Εσένα δεν σου πέφτει λόγος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και μάλιστα καυχάται κιόλας γι' αυτήν την ασυδοσία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αιρετικέ

    είσαι ανάξιος κάθε εμπιστοσύνης.
    Λες αυτά που λές και μας κοροϊδεύεις επειδή κανένας μας δεν θα ανοιξη το Πηδάλιο γιά να δή αν είναι αλήθεια αυτές οι παραπομπές που φέρνεις και αν λένε αυτά οι Ιεροί Κανόνες.
    Ο ξδ της 6ης Οικουμενικής Συνόδου δεν λέει αυτά που λές.
    Ισα-ισα λέει τα αντίθετα.
    Μα τόσο αθεόφοβος είσαι;
    Λέει γενικά για τους λαϊκούς Αιρετικε.
    Αλλά επιτρέπει "εκείνους που έλαβαν το της διδασκαλίας χάρισμα".
    Ετσι δεν λεει;
    Οι θεολόγοι σήμερα δεν "ελαβον το της διδασκαλιας χάρισμα";
    Τι λες μωρέ;
    Δεν ντρέπεσαι;
    Υστερα οι άλλοι αμφισβητουν ότι γράφεις και καλά κάνουν.
    Είσαι αναξιόπιστος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Περι της αναξιοπιστίας του Αιρετικού είχε μιλήσει προ πολλού ο Νικόδημος και το είχε αποδείξει. Τώρα άλλη μια επιβεβαίωση έρχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ καλή η απάντηση. Χαίρομαι πολύ.
    Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εξαιρετικά πολύ καλή απάντηση έδωσες Οδυσσέα. Όσοι ονομάζουν υβρεολόγιο την απάντηση σου δυστυχώς δείχνουν την υποκρισία τους και τίποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συγχαρητήρια στον Οδυσσέα για την απάντηση.
    Ο Κύριος να τον ευλογεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είδα την συνέντευξη Παπαχρήστου-Ανδριόπουλου. Άδικα έχασα τον χρόνο μου. Πάντως ο Παπαχρήστου πρέπει να είναι καλό παιδί. Ήθελα να ήξερα πώς έμπλεξε με την παναίρεση του Οικουμενισμού. Φαίνεται καλοπροαίρετος ο άνθρωπος.
    Για τον Ανδριόπουλο δεν συζητώ. Ξέρω τί κουμάσι είναι. Άξιος κάθε περιφρόνησης. Υβριστής των αγωνιστών της Πίστης. Στην συνέντευξη κάθε τρεις και λίγο θα πετάξει τις βρωμοαπόψεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σας ευχαριστώ αγαπητοί μου φίλοι.
    Κάποτε-καποτε θελουμε να ακουμε και τον καλό το λόγο.
    Οταν μάλιστα αγωνιζόμαστε για το δικαιο των αλλων είναι πολυ ευλογημενος αυτος ο αγωνας.
    Λεγει ο ιερος Χρυσοστομος
    "Οταν τι αδικον γενηται μηδεις έστω νωθης (νωθρος)".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ υβριστή
    Χαίρω, που μιλάς με στοιχεία, αλλά φαίνεται να διαβάζεις ότι σε συμφέρει:

    1/ Ερμηνεύει τον ξδ΄ ο άγιος Νικόδημος:
    "Εμποδίζει ο παρών Κανών, κανένας Λαϊκός να μη διδάσκη ως διδάσκαλος παρρησία και επ' Εκκλησίας, αλλά μάλλον αυτός να διδάσκεται από εκείνους αφού έλαβον το διδασκαλίας χάρισμα".

    2/ Ερμηνεύει πάλιν ο άγιος Νικόδημος:
    "Ανίσως όμως τινάς λαϊκός ήναι έμπειρος λόγου, και τον τρόπον σεμνός, δεν εμποδίζεται από το να αποκρίνεται και να διδάσκη κατ' ιδίαν τους ερωτώντας".

    Σε απλά ελληνικά:
    Ο ξδ΄ απαγορεύει σε λαϊκό να διδάσκει σε Εκκλησία.
    Το διδασκαλίας χάρισμα λαμβάνουν οι Κληρικοί με τη χειροτονία (Επίσκοπος, Πρεσβύτερος, Διάκονος) ή τη χειροθεσία (Υποδιάκονος, Αναγνώστης).
    Επιτρέπει σε σεμνό και έμπειρο να διδάσκει σε ερωτώντες, απαντώντας κατ' ιδίαν σ' αυτούς.
    Ουδαμού αναφέρεται, ότι ο πτυχιούχος κοσμικός θεολόγος έλαβε το "της διδασκαλίας χάρισμα". Το συμπέρασμα αυτό είναι δικό σου. Δεν τεκμηριώνεται πουθενά στο ΠΗΔΑΛΙΟ.

    Σε αναμονή νέου υβρεολογίου

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δηλαδή Αιρερικέ

    θέλεις να δής τον κανόνα να αναφέρη ρητά τις λέξεις "πτυχιούχους λαϊκούς Θεολόγους";
    Δεν σου φτάνει το "να διδάσκεται από εκείνους όπου έλαβον το της διδασκαλίας χάρισμα";
    Πού γράφει ότι αυτό το χαρισμα το έλαβον οι κληρικοί με την χειροτονία, όπως λές;
    "Το της διδασκαλίας χάρισμα λαμβάνουν οι κληρικοί με την χειροτονίαν" πού το γράφει αυτό ο Κανών;
    Αυτό είναι αυθαίρετο και δικό σου.
    Γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται οι λαϊκοί που "έλαβον το της διδασκαλίας χάρισμα";
    Επειδή το θέλεις εσύ;
    Γιατί τους βγάζεις απ' έξω;
    Ξέρεις εσύ σήμερα πολλούς κληρικούς να έχουν το της διδασκαλίας χάρισμα;
    Είναι δική σου ερμηνεία και δική σου αυθαιρεσία.
    Αυτό που αναφέρεις πιό κάτω, αφορά γενικά γιά όλους τους λαϊκους, όπως πιό κάτω αναφέρει τον Ακύλα και την Πρίσκιλλα "οι ακριβέστερον διδάξαντες την του Θεού οδόν τον αυτόν Απολλώ".
    Δεν έχεις ομαλό μυαλό Αιρετικέ.
    Γίνεσαι αυθαίρετος κατ' επανάληψιν και δίνεις σε όλα δικό σου τρόπο ερμηνείας.
    Δεν σκέπτεσαι ορθόδοξα.
    Εχεις ισχυρογνωμοσύνη αμέτρητη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Επειδή ακριβώς δεν σκέπτεται ορθόδοξα γι' αυτό και υπογράφει Αιρετικός. Είναι το είπαμε κατ' επανάληψιν: όνομα ΚΑΙ πράγμα ΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟΣ.
    Όποιοι το καταλάβουν πιο γρηγορότερα τόσο το καλύτερο γι' αυτούς. Εμείς έχουμε ξυπνήσει πάντως προ πολλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμε 29 Σεπτέμβριος 2009 12:43 μμ έχει βλακεία αμέτρητη και όχι τόσο ισχυρογνωμοσυνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μπράβο Οδυσσέα. Η απάντηση είναι πράγματι καταπέλτης εναντίον των αστειοτήτων του π.Βασιλείου.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μαχώμενος Θεολόγος
    Για μαζέψτε τα απύλωτα στόματά σας θεολόγοι & λαϊκοί θεολογίσκοι & διάφοροι άλλοι παρατρεχάμενοι του blok & σταματήστε να μιλάτε για έναν σύγχρονο Αγιο , για ένα ακέραιο & ασκητή κληρικό που εναπέμεινε στην Πάτρα & πλύνετε το στόμα σας με αγιασμό όταν πρόκειται να πιάσετε το όνομά του , στο βέβηλο στόμα σας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ο Ανδριόπουλος είσαι ανωνυμε 10:24μμ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μαχώμενος θεολόγος
    Οχι αδερφέ μου , είμαι θεολόγος που καθημερινά πιάνει το σφιγμό των παιδιών σας & δεν αντέχω να διβάζω κουταμάρες .
    Σείς τελικά είσθε οι αλάνθαστοι θεολόγοι , που θα κατηγορήσετε ένα σύγχρονο ασκητή ;
    Ντροπή !
    Λίγος σεβασμός δεν θα έβλαπτε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Και που ξέρουμε αν είσαι θεολόγος και όχι οδοκαθαριστής;
    Αν δεν σου αρέσει ξεκουμπίσου απο εδώ και πήγαινε σε κανένα βρωμομπλόγκ άντε εξαφανίσου να μην σε βλέπουμε θρασύτατο υποκείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Κυριε μαχόμενε θεολόγε
    τι έπαθες;
    Ποιός, έβρισε ποιόν;
    Ποιός έβρισε τον π. Βασίλειο;
    Είπαμε μόνο ότι ο κ. Οδυσσέας Τσολογιάννης του έδωσε μία ΜΟΝΑΔΙΚΗ απάντησι.
    Κονιορτοπίησε τα επιχειρήματα του.
    Να δούμε άν θάχη την τόλμη να ξανααπαντήση.
    Εγώ αμφιβάλλω.
    Γιατί τον έβγαλε νόκ άουτ.
    Θα περιμένουμε.
    Κανένας πάντως εδώ μέσα δεν ύβρισε τον π. Βασίλειο Μπακογιάννη.
    Η απάντησι ΟΔΥΣΣΕΑ ήταν πραγματικός καταπέλτης.
    Μπράβο αδελφέ Οδυσσέα.
    Χαίρομαι την πέννα σου.
    Συντρίβεις τους αντιλέγοντας.
    Ο Θεός να σε ευλογή.
    Θα έλεγα ότι ήταν η μοναδική αποστομωτική απάντησι στο ζήτημα Σωτηρόπουλου που δημοσιεύτηκε μέχρι σήμερα.
    Ψευτομαχόμενε ψευτοθεολόγε, αφού είσαι φίλος του ασκητου κληρικού π. Βασιλείου, πέστον να απαντήση από το ασκητήριό του.
    Γιά να φωτισθούμε και εμείς.
    Πάντως να σκεφτή καλά τι θα απαντήση.
    Οχι απάντησι με ....γελοιότητες.
    Ο ίδιος εξευτελίζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αγαπητοί Υβριστές

    Είναι γνωστό, ότι στην Εκκλησία μας ακόμη και ένα «ιώτα» μπορεί να προκαλέσει αίρεση.
    Όσον αφορά τους Κανόνες, αυτοί είναι σαφείς και δεν δέχονται παρερμηνεία.
    Το χάρισμα της διδασκαλίας δίδεται στους Κληρικούς, δια της χειροτονίας ή της χειροθεσίας. Αυτό δεν το αναφέρει ο ξδ΄, αλλά άλλος Κανόνας. Το ότι δίδεται το χάρισμα, αυτό δεν σημαίνει ότι απαραίτητα εξασκείται. Το ίδιο συμβαίνει με έναν ανάξιο κληρικό, που αγιάζονται μέσω αυτού τα τίμια δώρα, αλλά ο ίδιος δεν αγιάζεται.

    Όσον αφορά το ψευδώνυμο: Αιρετικός, θα πρέπει να δοθούν κάποιες εξηγήσεις, για να διαλυθούν κάποιες παρερμηνείες.
    Θέλω να πιστεύω, ότι είμαι μέλος της Εκκλησίας του Χριστού, αλλά μετά βδελυγμίας απορρίπτω το να είμαι μέλος της Εκκλησίας του ειδώλου του Χριστού, που διαστρεβλώνει την εικόνα της Εκκλησίας του Χριστού. Αυτή η αντίδρασή μου σ’ αυτή τη νέο-ειδωλολατρική Ορθοδοξία δημιούργησε αυτό το ψευδώνυμο. Έτσι, το Αιρετικός δεν έχει να κάνει με τα της διαστρέβλωσης των δογμάτων της Εκκλησίας του Χριστού, αλλά με τα της διαστρέβλωσης των δογμάτων και των κανόνων της παγανιστικής, παπικής, προτεσταντικής και οικουμενιστικής νέο-ειδωλολατρικής Ορθοδοξίας.

    Για όσους δεν αναλίσκονται απλά και μόνο σε ύβρεις, αλλά ενδιαφέρονται να μελετήσουν αυτό το φαινόμενο της νέο-ειδωλολατρίας προτείνονται τα παρακάτω:
    1/ π. Δημητρίου Τζέρπου, καθ. Πανεπιστημίου Αθηνών: Η Ορθόδοξη λατρεία στα ήθη και έθιμα του ελληνικού λαού.
    2/ π. Κων/νου Καραϊσαρίδη, καθ. Πανεπιστημίου: Η εθνική βαττολογία και η λειτουργική προσευχή της Εκκλησίας.
    3/ π. Νικόλαου Λουδοβίκου, καθ. Α.Ε.Σ. Θεσ/νίκης: Το φαινόμενο της νεοειδωλολατρείας και η ποιμαντική αντιμετώπισή του.
    Τα ανωτέρω είναι εισηγήσεις και ευρίσκονται στα πρακτικά του ΣΤ΄ Πανελλήνιου Λειτουργικού Συμποσίου.
    4/ Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανού: Πλάνες και η αλήθεια
    5/ Μητροπολίτη πρ. Αττικής Νικόδημου: Προς μια Παπική Ορθοδοξία; Περιοδικό «Ελεύθερη Πληροφόρηση».
    6/ Χρ. Γιανναρά, καθ. Παντείου: Ενάντια στη θρησκεία.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πάλι βλακείες λες, Αιρετικε.
    Είσαι αδιόρθωτος και πεισματάρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Το ανωτέρω σχόλιό μου αφορά, όσους κουράζονται μελετώντας και όχι όσους ξεκουράζονται βρίζοντας.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Οι πηγές σου σκίζουν... Απο τον αιρετικό Γιανναρά μέχρι εκκοσμικευμένους κληρικούς.
    Αδιόρθωτος έμεινε Ιούδας ο δούλος και δόλιος αιρετικός με τις παιγνιώδεις απόψεις του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πού χάθηκε ο Μαχόμενος Θεολόγος;
    Δεν θα μας απαντήση;
    Τι θα κάνη ο π. βασίλειος;
    Θα απαντήση στον Οδυσσέα που τον κονιορτοποίησε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Μαχώμενος θεολόγος
    Αγαπητέ ανώνυμε των 4.31 & να ήθελε να απαντήσει ο αξιοσέβαστος π. Βασίλειος , εμείς που τον αγαπούμε θα τον συμβουλεύαμε υικώς να σιωπάσει .
    Στο χωριό μου αδερφέ μου λένε :
    Εκεί που έ...ε ο π. Βασίλειος , φύτρωσε Ο Οδυσέας & ο σχισματικός , ανυπάκουος & σχισματικός Τρικαμηνάς & οι άλλοι άπλυτοι Εσφιγμενίτες & γειά σας .
    Δεν είναι του χαρακτήρα μου να ανακατεύομαι με ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μπράβο σου μαχώμενε σκατολόγε των Πατρών.
    Τα είδωλά σας και τίποτα άλλο.
    Με τί θράσος μιλάς αλήθεια!
    Ο Οδυσσέας αναίσχυντε δεν είναι χθεσινός.
    Εχει μία ιστορία πολλών αγώνων γιά την πίστι του Χριστού την Αγία, που πάντα χρειάζεται μαχητάς και όχι του κρύου νερού σαν εσένα, ψευτολόγε.
    Ο ακαθαίρετος Τρικαμηνάς είναι επίσης ένας μεγάλος αντιοικουμενιστής και αντιπαπιστής κληρικός, ασταμάτητος αγωνιστής της αληθείας.
    Δεν σταματάει να πολεμάει τους εισβολείς λεχρίτες που γέμισε η Εκκλησία μας.
    Και κάτι ακόμα.
    Να πής τον π. Βασίλειο να μην απαντήση, ναι.
    Τι να απαντήση ο ταλαίπωρος;
    Με μία επιστολίτσα του, τον "συνέτριψε"ο Οδυσσέας.
    Αν έλθη και πάλι με τέτοια φαρέτρα, αλλοίμονό του.
    Να μην απαντήση λοιπόν, γιατι δεν μπορεί, είναι ασφαιρος.
    Γιατί άν απαντήση ο Τσολογιάννης θα τον ξαναξευτελίση.
    Τον απέδειξε "λίγο" τον κακομοίρη σας.
    Να τον χαίρεσθε φτηνοθεολόγε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αμφιβάλλω πολύ άν απαντήση ο π. Βασίλειος.
    Μετά από αυτό που έπαθε με την αποστομωτική απάντησι του Οδυσσέα, δεν θα απαντήση και θα το δητε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αγαπητέ μαχώμενε θεολόγε γράφεις:
    "Εκεί που έ...ε ο π. Βασίλειος , φύτρωσε Ο Οδυσέας & ο σχισματικός , ανυπάκουος & σχισματικός Τρικαμηνάς & οι άλλοι άπλυτοι Εσφιγμενίτες & γειά σας."

    Θαυμάζω το ήθος σου!!!
    Φαντάζομαι τι μεταφέρεις στους μαθητές σου!!!

    Δυστυχώς ο π.Βασίλειος δεν πρόκειται να απαντήσει γιατί δεν μπορεί να απαντήσει.

    Ας ασχοληθεί με τα πνευματικοπαίδια του και τις "συμβουλές" που δίνει και ας αφήσει τα υπόλοιπα.

    Μια ερώτηση προς τον γέροντά σου:

    Είναι δυνατόν κάποιος πνευματικός να καταλαμβάνεται από τον διάβολο και να εκστομίζει ανοησίες και να συνεχίζει να είναι πνευματικός και σύμβουλος άλλων;

    Ας λύσει αυτή την απορία.

    Ο τρελογιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Μαχώμενος θεολόγος
    Τρελογιάννη δεν είμαι πνευματικοπαίδι του π. Βασιλείου , αλλά να ξέρεις : όταν θα καλέσει ο Κύριός μας κοντά του , τον υπέργηρο πνευματικό μου εκεί θα πάω τρέχοντας .
    ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ποιος ειναι ο υπεργηρος πνευματικος σου, πες μας, δεν θα τον κανουμε κακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Περιμένουμε να δούμε την απάντησι του αγίου γέροντα Βασιλείου.
    Το αποτείχισι δεν μας τα λεει και τόσο καλά.
    Ο π. Βασίλειος εχει απολυτα δίκαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Δεν θα απαντήση. Ακου που σου λέω.
    Τι να απαντήση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου