Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025

Άλλο ετερόδοξοι και άλλο αιρετικοί (:;;;;;;;;;)Νέα οικουμενιστική ερμηνεία Ιερών Κανόνων.

 


Συμπροσευχές μέ αρετικούς

 πό ρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη

 

    πάρχουν ρθοδόξοι Χριστιανοί πού στηλιτεύουν τίς συμπροσευχές  ρθοδόξων καί τεροδόξων. μως, μήπως θά πρέπει νά διερωτηθον, ν ατή στηλίτευση εναι σύμφωνη μέ τόν πνεμα τν σχετικν . Κανόνων;

 

  ΜΕ΄τν γίων ποστόλων ταυτίζει τόν αρετικό μέ τόν ρνητή το Χριστος  Θεότητός Του). «Τίς γάρ συμφώνησις Χριστ πρός Βελίαρ; τίς μερίς πιστ μετά πίστου», ναφέρει Κανόνας. Καί φορίζει τόν κληρικό πού συμπροσεύχεται μέ ναν τέτοιον αρετικό. Καί ν  κληρικός κάνει κάτι παραπάνω πό συμπροσευχή, καθαιρεται. ντίστροφα, στήν δια περίπτωση, ΛΓ΄τς Λαοδικείας  δείχνει πιείκεια· δέν ρίζει πιτίμια· πλς δέν πιτρέπει μιά τέτοια συμπροσευχή· «ο δε αρετικος σχισματικος  συνεύχεσθαι».

      μως, εναι λλο πργμα  συμπροσευχή κληρικο μέ τόν ρνητή το Χριστο, καί λλο μέ χριστιανό, τερόδοξο (αρετικό)  πού πιστεύει στόν Χριστό.(σημ ιστολογίου !!!!!!!!!!!!!)

        Καί εναι θέμα πρός συζήτηση, ν  ΜΕ΄τν γίων ποστόλων καί ΛΓ΄ τς Λαοδικείας, σχύουν στήν περίπτωση συμπροσευχν μέ χριστιανούς πού πιστεύουν στον Χριστό  Πάντως, νατολική κκλησία ταν πί αἰῶνες, χι μόνο σέ συμπροσευχή,  λλά  σέ «κοινωνία» μέ τή Δυτική κκλησία,  ποία πεσε στήν αρεση το filioque!

 (Σχόλια ιστολογίου. Αίρεση κατά τους αγ. Πατέρες , θα πει εκτός των άλλων και άρνηση συμμετοχής στο σώμα της Εκκλησίας( Χριστού),άρνηση στη συμμετοχή στη Λατρεία. Και αφού διάλεξαν να φύγουν πως μπορούν να συμμετέχουν όταν δεν υπάρχει συμφωνία Πίστεως, όπως λέγει ο αγ. Ειρηναίος;! Άρα οι συμπροσευχες είναι εκτροπή εκκλησιολογική, δογματική και λειτουργική.

Οι Παπικοί  αφού έπεσαν  στην αίρεση του filioque ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ. Ο  ΛΓ' Ιερός Κανόνας της Λαοδικείας  ορίζει ότι "ΟΥ ΔΕΙ αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι", Εφ' όσον είναι Αιρετικοί ή Σχισματικοί δέν πρέπει να γίνεται Συμπροσευχή, τό αναφέρει σαφώς.)

     Σέ μιά πιστολή πού στειλε (15ος α.). Οκουμενικός Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος στούς Μοναχούς τς . Μονς γίας Ακατερίνης Σιν,[1]γιά τό συγκεκιμένο θέμα, Πατριάρχης προέτρεψε τούς Μοναχούς νά πιτρέπουν στούς τερόδοξους προσκυνητές νά παρακολουθον τή Θ. Λειτουργία· νά τούς δίνουν καί ντίδωρο· «τό μέγα μυστήριον τς κοινωνίας μόνον μή δίδοτε ατος».[2] Συνέχισε:

 «Τοτο στίν συνήθεια τς καθολικς τν χριστιανν κκλησίας· (=τς Κων/πόλεως)· διό καί ο γιώτατοι Πατριάρχαι τε λειτούργουν ορτασίμως ρχομένους καί ρμενίους καί Λατίνους καί σταμένους μετά πάσης ελαβείας ες τήν λειτουργίαν οκ δίωκον, λλά καί περχομένους μετά τν ρθοδόξων καί προσκυνοντας καί σπαζομένοις τήν πατριαρχικήν χεραν καί ελόγουν καί δίδουν ατος τό ντίδωρον· ς γάρ μαθηταί το Χριστο οκ ξέβαλλον ξω τούς ες ατούς ρχομένους. ρκετόν ον στιν τι μες ο ζητετε οδέ λαμβάνετε γιασμόν παρ’ατν, διότι εσίν τερόδοξοι κεχωρισμένοι· λλά άν ζητσιν τόν γιασμόν φ’ μν, φείλετε μή πομπέμπειν ατούς».[3]

       ταν ερέας  συμπροσεύχεται μέ αρετικό, ρνητή το Χριστο, «φοριζέσθω»·[4]  ταν «ο νηστεύει (ο ξηροφαγε) καθαιρείσθω»·[5] τό δεύτερο εναι βαρύτερο πό τόν πρτο.μως, κάποιοι νοχλονται-σκανδαλίζονται μόνο μέ τό πρτο....

 ----------------------------------------------------------------------------------------

[1]«Τ τιμιωτάτ έν Μοναχος κύρ Μάξιμον τ κατά κόσμον Σοφιαν καί πσι τος σκουμένοις τ γί μον το Σιν σιωτάτοις ερομονάχοις καί μοναχος», (Γενναδίου Σχολαρίου. «παντα τά ερισκόμενα», τ. ΙV. Paris, 1935, σελ. 198).

[2] Γενναδίου Σχολαρίου, «παντα τά ερισκόμενα», τ. ΙV. Paris, 1935, σελ. 201

[3] Γενναδίου Σχολαρίου. «παντα τά ερισκόμενα», τ. ΙV. Paris, 1935, σελ.  201-2

[4] ΜΕ΄γίων ποστόλων.

[5]  ΞΘ΄γίων ποστόλων

 

πηγη.ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ


1 σχόλιο:

  1. Εξ όσων γνωρίζουμε, αιρετικός είναι:
    1. Ο αρνούμενος την Τριαδικότητα του Θεού
    2. Ο αρνούμενος την Θεότητα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού
    3. Ο αρνούμενος την Ανάσταση Του.
    Τα υπόλοιπα είναι πλάνες ή αιρετικές διδασκαλιες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου