Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

Ἐπί τῆς «Ὁμολογίας Πίστεως» τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ

 


 


τοῦ Δημητρίου Χατζηνικολάου, πρ. Ἀν. Καθηγητοῦ τοῦ Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων

 

Εἰς τήν «Ὁμολογίαν Πίστεως» πού ὑπέβαλεν εἰς τήν «ἱεράν σύνοδον τῆς ἐκκλησίας τῆς Κύπρου» ὁ Ἐπίσκοπος Τυχικός, ἀφήνει εὐκόλως νά ἐννοηθῇ ὅτι εἶναι ἐναντίον τῆς ἀποτειχίσεως, διότι δέν ὑπάρχουν δῆθεν αἱ δύο προϋποθέσεις πού θέτει ὁ ΙΕ’ Κανών τῆς ἐπί Μ. Φωτίου Πρωτοδευτέρας (ΑΒ’) Συνόδου (861) διά τἠν ἀποτείχισιν πρό Πανορθοδόξου συνοδικῆς διαγνώσεως, ἤτοι (1) ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός δέν κηρύσσεται δῆθεν παρρησίᾳ καί δημοσίως, (2) οὔτε εἶναι δῆθεν κατεγνωσμένη αἵρεσις ὑπό Συνόδων ἤ Πατέρων! Ὁ ἴδιος, μάλιστα, προσθέτει καί τρίτην προϋπόθεσιν, ὑπονοῶν ὅτι οἱ Πατέρες τῆς ΑΒ’ Συνόδου … παρέλειψαν νά τήν ἐπισημάνουν, ἤτοι (3) ὅτι ἡ ἀπόφασις ν’ ἀποτειχισθῇ τις ἤ ὄχι ἀπό τήν αἵρεσιν προϋποθέτει «θεῖον φωτισμόν»! Τοὐτέστιν, ὅποιος σκέπτεται ν’ ἀποτειχισθῇ ἄς ἀναρωτηθῇ πρῶτον ἄν διαθέτῃ «θεῖον φωτισμόν» καί νά προχωρήσῃ εἰς ἀποτείχισιν μόνον ἐάν ἀπαντήσῃ καταφατικῶς εἰς τό ἐρώτημα τοῦτο!

 ς πρός τήν πρώτην προϋπόθεσιν, άν δηλαδή Οκουμενισμός κηρύσσεται χι πισήμως, στεντορείως καί ες παγκόσμιον πίπεδον, ργοις καί λόγοις, ρωτ τόν κ. Τυχικόν καί σους χάρησαν μέ ατήν τήν «μολογίαν Πίστεως»:

 (1) χουν ναθεματίσει ο Οκουμενισταί τήν Πατριαρχικήν γκύκλιον το 1920 καί τήν συμμετοχήν τς ρθοδόξου κκλησίας ς σότιμον μέλος ες τό «Παγκόσμιον Συμβούλιον κκλησιν» (Π.Σ.Ε.), δεχόμενοι τι πό μόνη Της δέν εναι πλήρης καί μόνον ν τ νώσει Της μέ τάς κατοντάδας τν αρετικν «κκλησιν» θά καταστ πλήρης («Διακήρυξις το Τορόντο», 1950), πορρίπτοντας τσι, μμέσως πλήν σαφς, τό Σύμβολον τς Πίστεως, τό ποον λέγει τι Μία εναι κκλησία το Χριστο, ρθόδοξος;

 (2) χουν ναθεματίσει τάς συμπροσευχάς καί τά συλλείτουργα μέ αρετικούς, τάς συμφωνίας νώσεως μέ τούς Μονοφυσίτας (Σαμπεζύ, 1991) καί τούς παπικούς (Μπαλαμάντ, 1993);

 (3) χουν ναθεματίσει τήν «ρσιν» το σχίσματος το 1054, πού καναν πισήμως τήν 7-12-1965; (Βλ. https://w2.vatican.va/content/paul-vi/en/speeches/1965/documents/hf_p-vi_spe_19651207_common-declaration.html καί New York Times τς 8-12-1965, ποία ναφέρει τι « κοινωνησία κμηδενίζεται», τοτέστιν τι τό σχίσμα αρεται);

 (4) χουν ναθεματίσει τήν ψευδο-σύνοδον το Κολυμβαρίου (2016) μέ τήν ποίαν νεγνώρισαν τάς ς νω ψευδο-εκκλησίας «μέ τήν στορικήν των νομασίαν», πως π.χ. τόν Παπισμόν ς «Καθολική ’Εκκλησία», ν τοιαύτη λέγεται καί εναι ρθόδοξος κκλησία;

 (5) χουν ναθεματίσει τάς ντιχρίστους δηλώσεις, καθώς καί ατούς ο ποοι προέβησαν ες ατάς, πως π.χ. τι πρέπει νά καταργηθον τά «πεπαλαιωμένα λληνικά νδύματα» (‘old Greek garments’), τοι τά δόγματα τς Τριαδικότητος το Θεο, τς νανθρωπήσεώς Του κ.., καί ν’ ντικατασταθον μέ νέα, πού νά εναι περισσότερον πιστευτά πό τόν σύγχρονον νθρωπον! (άκωβος «μερικς», New York Times, 25-9-1967, σελ. 40)· τι Χριστός δέν εχε τήν ναμαρτησίαν εθύς ξ ρχς, λλά τήν κατέκτησε (Στυλιανός «Αστραλίας», περ. τς . ρχιεπισκοπς Αστραλίας Φωνή τς ρθοδοξίας, τ. 9, ρ. 12, Δεκ. 1988)· τι «στά ερά τζαμιά λατρεύεται πό τό Κοράνι Θεός» (Θεόδωρος «λεξανδρείας», 2020)· τι τό Κοράνιον εναι «γιον» (Βαρθολομαος, 2005)· τι λαι α θρησκεαι ποτελον διαφορετικά «μονοπάτια» πού δηγον ες τόν Θεόν (θηναγόρας, Βαρθολομαος, λπιδοφόρος κ..), καθυβρίζοντες τσι μμέσως, πλήν σαφς, ς ψεύτην καί πατενα τόν Χριστόν, ποος δίδαξεν τι Ατός εναι μόνη δός διά νά φθάσ νθρωπος ες τόν Θεόν (ω. 14:6); Καί χιλιάδες λλα. χουν ναθεματίσει κάτι πό ατά, κ. Τυχικέ; σφαλς, χι! Λοιπόν, πάρχει χι πρώτη προϋπόθεσις ποτειχίσεως;

 ς πρός τήν δευτέραν «προϋπόθεσιν», άν δηλαδή Οκουμενισμός χ καταγνωσθ καί καταδικασθ ς αρεσις πό Συνόδων Πατέρων, ρωτ τόν κ. Τυχικόν: (1) Δέν γνωρίζει τά ναθέματα Οκ. Συνόδων κατά πί μέρους αρετικν δοξασιν το Οκουμενισμο; (2) Δέν γνωρίζει τό νάθεμα κατά το Οκουμενισμο τς πό τόν γιον Φιλάρετον Ρωσσικς ρθοδόξου κκλησίας τς Διασπορς (ΡΟΕΔ, 1983), καθώς καί τό νάθεμα τς Συνόδου το Πατρίου ορτολογίου (1998); (3) Δέν γνωρίζει τήν κατάγνωσιν το Οκουμενισμο ς αρέσεως, μλλον «παναιρέσεως», πό συγχρόνων γίων καί Πατέρων, πως το γίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου (+1955), το γίου ωάννου Μαξίμοβιτς (+1966), το γίου ουστίνου Πόποβιτς (+1979), καί πολλν λλων ρθοδόξων θεολόγων; Λοιπόν, κ. Τυχικέ, πάρχει χι καί δευτέρα προϋπόθεσις ποτειχίσεως;

Ὡς πρός τήν τρίτην «προϋπόθεσιν», ἐάν δηλαδή ὁ εὑρισκόμενος εἰς δίλημμα ν’ ἀποτειχισθῇ ἤ ὄχι διαθέτῃ «θεῖον φωτισμόν», τήν ὁποίαν βεβαίως ὁ ἐν λόγῳ ἱερός Κανών δέν ἀναφέρει, νομίζω ὅτι πρόκειται περί πονηρᾶς προσθήκης, ἡ ὁποία θυμίζει τόν «Μόρφου», ὁ ὁποῖος ἔχει δηλώσει ὅτι ἡ ἀποτείχισις εἶναι δι’ ὀλίγους, ὅπως διά τόν π. Θ. Ζήσην, πού «γνωρίζει τά ὅρια»! Ὅμως, τό νά συμπεράνῃ κάποιος διά τόν ἑαυτόν του ὅτι ἔχει «θεῖον φωτισμόν» εἶναι ἔνδειξις ὅτι εἶναι ἤδη πεπλανημένος καί ἄρα θά «ἔχουν δίκαιον» οἱ Οἰκουμενισταί πού χαρακτηρίζουν τούς «ἀποτειχιστάς» [sic] πεπλανημένους καί μέ ἑωσφορικόν ἐγωϊσμόν! Ἀλλ’ ὁ Κύριος φωτίζει ὅλους τούς καλοπροαιρέτους πού ἔχουν καθαράν καρδίαν νά διακρίνουν τόν ἀληθῆ ἀπό τόν ἀλλότριον ποιμένα: «Ὁ δὲ εἰσερχὸμενος διὰ τῆς θύρας ποιμήν ἐστι τῶν προβάτων. Τούτῳ ὁ θυρωρὸς ἀνοίγει, καὶ τὰ πρὸβατα τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούει … καὶ τὰ πρὸβατα αὐτῷ ἀκολουθεῖ, ὅτι οἴδασι τὴν φωνὴν αὐτοῦ· ἀ λ λ ο τ ρ ί ῳ  δ ὲ  ο ὐ  μ ὴ  ἀ κ ο λ ο υ θ ή σ ω σ ι ν, ἀλλὰ  φ ε ύ ξ ο ν τ α ι   ἀπ’  αὐτοῦ,  ὅτι   ο ὐ κ   ο ἴ δ α σ ι   τ ῶ ν   ἀ λ λ ο τ ρ ί ω ν   τ ὴ ν   φ ω ν ή ν» (Ἰω. 10:2-5). Διό καί ὁ Μ. Ἀθανάσιος λέγει: «Πᾶς ἄνθρωπος, τό διακρίνειν παρά Θεοῦ εἰληφώς, κολασθήσεται, ἐξακολουθήσας ἀπείρῳ ποιμένι, καί ψευδῆ δόξαν ὡς ἀληθῆ δεξάμενος· τίς γάρ κοινωνία φωτί πρός σκότος;» (Patrologia Graeca ἤ, ἐν συντομίᾳ, P.G., 26, σ. 1321). Συνεπῶς, κ. Τυχικέ, καί ἡ τρίτη «προϋπόθεσις», τήν ὁποίαν ἐσύ αὐθαιρέτως προσέθεσες εἰς τόν Κανόνα, ὑπάρχει.

 ς συμπέρασμα, κ μέρους σου καταδίκη τς ποτειχίσεως ες τήν «μολογίαν Πίστεως» πού πέβαλες ες τούς Οκουμενιστάς, κ. Τυχικέ, εναι σφαλμένη. Δυστυχς, τσι δηγες ες τήν κόλασιν (κατά τόν Μ. θανάσιον, πως μόλις νεφέρθη) καί σους μετά τατα ποφασίζουν νά παραμείνουν ες κοινωνίαν μέ τούς παναιρετικούς Οκουμενιστάς. «χθρούς γάρ Θεο Χρυσόστομος, ο μόνον τούς αρετικούς, λλά καί τούς τος τοιούτοις κοινωνοντας, μεγάλ καί πολλ τ φων πεφήνατο» (γίου Θεοδώρου το Στουδίτου, P.G. 99, σ. 1049). Καλή μετάνοια.

ΠΗΓΗ.ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ

4 σχόλια:

  1. Ψάχνουμε απεγνωσμένα για ήρωες και Ομολογητές.

    Το ιστολόγιο Τας θύρας λέει ότι ήταν καλό που σιώπησε για Κολυμπάρι κλπ είναι καιρός σιωπής...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δηλαδή αυτοί της ΡΟΕΔ είναι άγιοι;
    Από πότε; Και από ποιους;
    Τους κανονικούς Ρώσους του Κυρίλλου τους ρωτήσατε;
    Και ο πρώην Φλωρίνης που έκανε το γοχ σχίσμα άγιος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά τα λέτε μέχρι που βάλατε τους γοχ στις αναφορές σας. Ασφαλώς υπάρχουν οι προϋποθέσεις για αποτείχιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αντισχισματικός14 Ιουλίου 2025 στις 6:07 μ.μ.

    Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΨΗ είναι ότι ο Τυχικός πορεύεται προσεκτικά και όχι σχισματικά και δεν προσπαθεί να βρεί αίτια για να δικαιολογήσει σχισματικές λόξες!

    Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΨΗ επι των ζητημάτων είναι
    Μήτε στα Παλαιοημερολογίτικα σχίσματα!

    Μήτε στην πλάνη της τρικαμινικής και υποχρεωτικής αποτείχισης!

    Μήτε στον Οικουμενισμό!

    Μένουμε στην Ορθοδοξία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου