Πατερ Θεοκλητε, ποιος διαβολανθρωπος σας σφυριξε στο αυτι να μνημονευσετε τον Σχισματικο Επιφανιο;
Ηταν ...γλυψιμο στον Παγκακιστο Βαρθολομαιο;
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 30/12/2018
Σεβασμιότατε κ. Θεόκλητε, Χριστός ετέχθη.
Γίναμε όλοι μάρτυρες (μέσω διαδικτύου) της μνημονεύσεως του Επιφάνιου, ως «Αρχιεπισκόπου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας» στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας, ανήμερα της εορτής του. Ευλόγως, έρχονται κάποια ερωτήματα στο μυαλό μας:
1ο) Σύμφωνα με την εκκλησιαστική τάξη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τους προκαθημένους των Εκκλησιών τους μνημονεύουν οι προκαθήμενοι της κάθε αυτοκέφαλης Εκκλησίας. Έτσι, από την Εκκλησία της Ελλάδος τους μνημονεύει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος, όμως, ΔΕΝ μνημόνευσε τον Επιφάνιο, στην προχθεσινή Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία. Εσείς γιατί τον μνημονεύσατε;
2ο) Επισήμως δεν έχει δοθεί ακόμη Τόμος Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία. Προς τι, λοιπόν, η μνημόνευση;
3ο) Αναμένεται στις 6 Ιανουαρίου 2019 να γίνει συλλείτουργο του Οικουμενικού Πατριάρχη Κων/πόλεως κ. Βαρθολομαίου με τον Επιφάνιο στο Φανάρι. Η επίσκεψη του Επιφάνιου αναμένεται να συνδυαστεί με την εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας εκ μέρους του Πατριάρχη. Ερωτούμε: Δύναται ο Πατριάρχης να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς να ρωτήσει: α) την Κανονική και αναγνωρισμένη από όλες τις τοπικές Εκκλησίες και Πατριαρχεία, Αρχιεπισκοπή Κιέβου; β) το Πατριαρχείο Ρωσίας όπου υπάγεται, εκκλησιαστικά, η Ουκρανία; και γ) τα υπόλοιπα Πατριαρχεία και τις τοπικές Εκκλησίες παγκοσμίως; Από ποιους Ιερούς Κανόνες προκύπτει ότι αυτές είναι υποχρεωμένες να δεχτούν και να κοινωνήσουν με τη νέα εκκλησιαστική δομή; Αναγνωρίζετε, Σεβασμιότατε, Πρωτείο εξουσίας στον Οικουμενικό Πατριάρχη και στη Σύνοδο του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης; Το Πρωτείο εξουσίας δεν περιλαμβάνεται στις κύριες αιρέσεις του Παπισμού;
4ο) Αυτή τη στιγμή η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει επίσημα, ως Αρχιεπίσκοπο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας τον κ. Ονούφριο. Πότε, Σεβασμιότατε, έπαυσε να ισχύει αυτό και ποια Σύνοδος στην Ελλάδα το αποφάσισε; Μήπως με την πρόσφατη ενέργειά σας κάνετε ανυπακοή στην Εκκλησία της Ελλάδος, στην οποία ανήκετε;
5ο) Ο Επιφάνιος είναι πνευματικό τέκνο και χειροτονία του καθηρημένου και αναθεματισμένου (από το Πατριαρχείο Ρωσίας, το 1992) Φιλάρετου, τέως Αρχιεπισκόπου Κιέβου. Την ενέργεια αυτή του Πατριαρχείου Ρωσίας την είχαν αναγνωρίσει όχι μόνο όλες οι τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, αλλά κι ο ίδιος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος! Σας ερωτούμε, λοιπόν, Σεβασμιότατε: α) Έχει Ιερωσύνη ο Επιφάνιος; β) Δεν θεωρείται κι αυτός ακοινώνητος αφού κοινωνεί με τον αναθεματισμένο Φιλάρετο, σύμφωνα με τους Κανόνες της Εκκλησίας μας;
6ο) Μήπως και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος εμπίπτει σ’ αυτόν τον Κανόνα; (Κατά το: «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω, ἀκοινώνητος ἔσται»)
7ο) Σεβασμιότατε, ο Φιλάρετος καθαιρέθηκε και αναθεματίστηκε από τη Μόσχα, καθώς αποκόπηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία για λόγους διοικητικούς. Δημιούργησε δε τη δική του ψευδοεκκλησία προκαλώντας σχίσμα στην Ουκρανία. Θεωρείτε άδικη την καθαίρεση και τον αναθεματισμό του;
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν είχε κανένα Κανονικό δικαίωμα να αποκαταστήσει εκκλησιαστικά τους Σχισματικούς της Ουκρανίας. Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, τους κληρικούς στους οποίους η οικεία Εκκλησία τούς επέβαλε κάποιες ποινές, δεν επιτρέπεται να τους απαλλάξει απ’ αυτές μία άλλη τοπική Εκκλησία. Κατά συνέπεια, ο κ. Βαρθολομαίος διέπραξε το Κανονικό Παράπτωμα της «εισπήδησης» σε άλλη εκκλησιαστική δικαιοδοσία!
Σεβασμιότατε, θα μπορούσαμε να επεκταθούμε περισσότερο στο ζήτημα αυτό, αλλά δεν θέλουμε να σας κουράσουμε. Δεν θεωρείτε λογικά τα ερωτήματα που σας απευθύνουμε; Επιτέλους, γιατί τόση υποτέλεια απέναντι στο Πατριαρχείο; Στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος ανήκετε και ΟΧΙ στη Σύνοδο του Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως! Μη διχάζετε την Εκκλησία της Ελλάδος! Είναι ξεκάθαρο ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος με την ενέργειά του αυτή απέδειξε ότι υπηρετεί τα πολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ εναντίον της Ρωσίας. Η τοπική μας Εκκλησία γιατί ανακατεύεται; Αυτή η υπόθεση είναι αρμοδιότητα των τοπικών Εκκλησιών της Ουκρανίας και της Ρωσίας ή μιάς Πανορθόδοξης Συνόδου.
Πάντως, είναι πολύ λυπηρό, Σεβασμιότατε, το γεγονός ότι, ενώ εσείς κάνετε ευθεία ανυπακοή στην Ιερά Σύνοδο στην οποία ανήκετε, όλο αυτό το διάστημα κατηγορούσατε κάποιους αδελφούς μας που διαμαρτύρονται ενάντια στον Οικουμενισμό ότι έκαναν, τάχα, «ανυπακοή στην Εκκλησία». Για μία ακόμη φορά επιβεβαιώσατε ότι εσείς είστε αυτός που κάνει ανυπακοή στην Εκκλησία.
Το χειρότερο απ’ όλα, όμως, είναι ότι προκαλείτε σοβαρότατο εκκλησιαστικό πρόβλημα στην τοπική μας Εκκλησία, την Μητρόπολη Φλωρίνης –την οποία σας ανέθεσε ο Θεός να διαποιμάνετε–, διότι την αναγκάζετε, πλέον, να έχει κοινό Ποτήριο με Σχισματικούς, δηλαδή με ανθρώπους που είναι εκτός Εκκλησίας! Αυτό είναι ανήκουστο. Από αλλού το περιμέναμε και από αλλού μάς ήρθε! Φοβόμασταν, όλ’ αυτά τα χρόνια, μήπως, μέσω του Πατριαρχείου, «ενωθούμε» με τους αναθεματισμένους Παπικούς και αποκτήσουμε κοινό Ποτήριο μαζί τους, και τώρα βλέπουμε ότι έχουμε κοινό Ποτήριο με άλλους αναθεματισμένους Σχισματικούς! Έχετε αντιληφθεί, π. Θεόκλητε, έχετε συνειδητοποιήσει τι έχετε κάνει; Καθίστασθε πλέον κι εσείς ακοινώνητος, αφού κοινωνείτε με ακοινώνητους! («ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω, ἀκοινώνητος ἔσται»)
Σεβασμιότατε, σας παρακαλούμε θερμά: ανακρούσατε πρύμναν! Μην οδηγείτε στο γκρεμό την τοπική μας Εκκλησία! Σκεφτείτε ότι δεν είστε μόνος σας: η Μητρόπολη Φλωρίνης δεν ταυτίζεται με το πρόσωπό σας· είναι σώμα Χριστού, δηλαδή είναι κλήρος και λαός. Μην παίρνετε λοιπόν το ποίμνιο στο λαιμό σας! Σας παρακαλούμε πολύ, πράξτε τα θεάρεστα!
Με βαθύτατη θλίψη, οι υπογράφοντες:
Ευάγγελος Βλάσης
Αντώνιος Χατζηπαναγιωτίδης
Δημήτριος Εμμανουήλ
Βασίλειος Κερμενιώτης
Γεώργιος Ασανάκης
Σωκράτης Βασιλειάδης
Ζήκος Παπάζογλου
Χρήστος Ελευθεριάδης
Παναγιώτα Παναγιωτίδου
ΑΣΦΑΛΩΣ ΘΑ ΝΟΜΙΖΕΙ Ο ΔΥΣΤΥΧΗΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ ΤΑ ΔΙΠΤΥΧΑ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΕΚΑΝΕ Ο ΔΩΔΩΝΗΣ ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιος ή κάποιοι ΔΕΝ γνωρίζουν φαίνεται ότι μετά το "Εν πρώτοις.."και ιερουργούντος μητροπολίτου διαβάζονται τα δίπτυχα ΌΛΗΣ της ορθόδοξης
ΑπάντησηΔιαγραφήεκκλησίας, αλλά υπό διακόνου!!Άρα δεν είναι εκεί το λάθος. Σε ότι αφορά τη μνημόνευση του νέου προκαθημένου της Ουκρανίας-που είναι δικαίωμά της να απαλλαγεί από τον αποπνικτικό εναγκαλισμό της Ρωσίας-εν μέρει έχουν δίκιο.Η Εκκλησία της Ελλάδος σε μελλοντική σύναξή της θα αποφασίσει για το θέμα!!Άλλωστε κι ο Ιερώνυμος-φρονίμως ποιών-και μετά την κόντρα που υποβόσκει με το Βαρθολομαίο,που άλλωστε είναι ίδια και με των"αντιιοικου-
μενιστών" Δεν μνημόνευσε τον Επιφάνιο!!Τέλος πάντων βρήκαμε πάλι θέμα για φαγωμάρα,το έχει το DN μας!!
Καλά κάνετε κ. Οδυσσέα και μιλάτε με σεβασμό και με αυτοσυγκράτηση προς τον σεβασμιώτατο μητροπολίτη της Φλώρινας Θεόκλητου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς 1-2 ανώνυμοι λύσσαξαν στο μπλογκ Ακτίνες κατα του καλού μητροπολίτη της Φλώρινας Θεόκλητου επηρεασμένοι από κάποιες και κάποιους που μεγαλοποιούν τα όποια λάθη του μητροπολίτη της Φλώρινας Θεόκλητου .
Σας αξίζουν μπράβο σ΄ αυτό.
Τελικά υπάρχει και ποίμνιο που είναι ενωμένο, με γνήσιο ενδιαφέρον και αγάπη προς την εκκλησία και τον μητροπολίτη του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου προσπαθεί να τον στηρίξει κ να τον προστατέψει από επιβλαβείς για την ψυχή του, αλλά και για το σώμα της εκκλησίας, ενέργειες.
Ο σεβασμιότατος π. Θεόκλητος θα πρέπει να είναι περήφανος για σας που του γράφετε με ενδιαφέρον, ανιδιοτέλεια και αντικειμενική τεκμηρίωση μια εύστοχη επιστολή που μας θετει όλους σε προβληματισμούς.
Όταν το ποίμνιο στηρίζει τον ποιμένα, ο ποιμένας δεν έχει να φοβάται τίποτα.
Καλή χρονιά!
Άλλο να εκφράζουν τους προβληματισμούς τους, ανώνυμε 1:39 μ.μ. και άλλο πράγμα όπως έκαναν 1-2 ανώνυμοι στις Ακτίνες που λύσσαξαν και έβγαλαν τη χολή τους κατα του καλού μητροπολίτη της Φλώρινας Θεόκλητου.
ΔιαγραφήΚυρ Οδυσσέα κοιτάχτε την αισχρολογική γλώσσα της Ελένης Λωρίτου σε σχόλιο στο μπλογκ του Τελεβάντου για να σας πέσουν τα μαλλιά της κεφαλής σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/01/blog-post_30.html#comment-form
Και δεύτερο σχόλιο έγραψε η Λωρίτου που πιο αισχρό από το πρώτο στην ίδια ανάρτηση του κ. Τελεβάντου. Ήθελα να ήξερα πώς ανέχεται ο κ. Τελεβάντος τόσο αισχρά σχόλια! Δεν καταλαβαίνει ότι εξευτελίζεται το μπλογκ του έτσι;
ΔιαγραφήΤο δεύτερο σχόλιο της πολύ πιο αισχρό από το πρώτο!
ΔιαγραφήΑντί για πολύ έγραψα από λάθος που . Λείπει το λ. Πολύ πιο αισχρό.
Διαγραφή