Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΕΔΙΚΑΙΛΟΓΗΜΕΝΕΣ Σχετικά με το κείμενο του κ. Ρίζου "Απάντηση στον Π. Σάββα" που αναρτήθηκε στο δυαδίκτιο.

 
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΕΔΙΚΑΙΛΟΓΗΜΕΝΕΣ
 
Σχετικά με το κείμενο του κ. Ρίζου "Απάντηση στον Π. Σάββα" που αναρτήθηκε στο δυαδίκτιο.

Κύριε Ρίζο,
Σχετικά με αυτό που αναφέρετε  ότι “«Βεβαίως… «πρὶν τῆς καθαιρέσεώς του, κανεὶς δὲν ἔχει καθαιρεθεῖ» λέει ο Μ. Φώτιος.[1]Τήν ἐγκυρότητα τῶν Μυστηρίων τῶν μή καθηρημένων κληρικῶν βεβαιώνει και ἡ Ζ΄ Οἰκουμενική μέσῳ τοῦ προέδρου της ἁγίου Ταρασίου”  έχω να προσθέσω ότι ο Άγιος Νικόδημος, (αντίθετα με ότι λέτε εσείς) στό Ιερό Πηδάλιο, επεξηγώντας την απόφαση αυτή της Z' Οικουμενικής Συνόδου, αναφέρει:
"Σημείωσε όμως ότι οι εικονομάχοι ούτοι και πάντες οι άλλοι αιρετικοί, των οποίων τα χειροτονίας εδέχθη ποτέ η Εκκλησία, κατ' ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ και ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΙΝ και όχι κατά ΑΚΡΙΒΕΙΑΝ, ούτοι , λέγω, ήσαν ορθώς και κατά τον τύπον της Ορθοδόξου Εκκλησίας βεβαπτισμένοι.
Δι' ό και η Εκκλησία, καθώς εδέχθη το βάπτισμα αυτών, ούτως ακολούθως εδέχθη και τας αυτών χειροτονίας...
(582 σελίδα)

Και η Οικουμενική δε Ζ΄ συνοδος, ει και εδέχθη τας χειροτονίας των αιρετικών Εικονομάχων (ουχί όμως των πρωταρχών της αιρέσεως, και των εμπαθώς εγκειμένων και μη γνησίως και αληθώς μετανοούντων, ως ειπεν ο θείος Ταράσιος · αλλά των ακολουθησάντων τοίς πρωταρχαις, και ΑΛΗΘΩΣ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΩΣ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝΤΩΝ...) και τους παρ' αυτών χειροτονηθέντας, πάλιν δεν ανεχειροτόνησεν ορθοδοξήσαντας καθώς φαίνεται εν τη α. πράξει αυτής, αλλά τουτο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΣ εποίησε δια το πολύ πλήθος όπου τότε επεπόλαζε των εικονομάχων. Καθώς και η Οικουμενική Β'. τινών αιρετικών δι' οικονομία εδέχθη το βαπτισμα , ως προείπομεν. Όθεν ως μη όρον την τοιαύτην ΚΑΙΡΙΚΗΝ και ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ ποιησάμενη, ουκ εναντιούται εις τον παρόντα Αποστολικό Κανόνα".
(Σελ 91)

"Το ότι οι Εικονομάχοι προ του 787 ήταν ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ , καθίσταται φανερό και από την αίτησί τους κατά την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο να ενωθούν «τη καθολική Εκκλησία», καθώς και από τους λόγους των Πατέρων π.χ. περί αποδοχής «των νυνί προσελθόντων τη καθολική Εκκλησία»".
(Αρχ. Βασιλείου Παπαδάκη
" Το σχήμα του ζηλωτικου παλαιημερολογητισμου ").

Η Εκκλησία είναι το θεανθρώπινον Σώμα του Κυρίου και ο Ίδιος ο Χριστός είναι  Κεφαλή.
Οι πιστοί δεν είμαστε ενωμένοι μέσω κάποιας χειροτονίας αλλά μέσω της ορθής και σωτήριας ομολογίας της Πίστεως.

“Η οικοδόμηση-θεμελίωση της Εκκλησίας γίνεται στην ομολογία της ορθής πίστεως που εξασφαλίζει την ενότητα.«Ο γαρ την Εκκλησίαν επί τη ομολογία αυτού (του Πέτρου) οικοδομήσας και ούτω τειχίσας αυτήν, ως μυρίους κινδύνους και θανάτους αυτής μη περιγενέσθαι, ο των ουρανών αυτώ τας κλεις δεδωκώς και τοσαύτης εξουσίας ποιήσας κύριον...» (Εις Ματθ., Ομιλ. ΠΒ' 3: PG 58,741).

Δεν είναι ο Πέτρος ο θεμέλιος επί του οποίου στηρίζεται και οικοδομείται η Εκκλησία, θεμέλιος ειναι η ορθή πίστη και αποδοχή της, η ομολογία.
Δεν γίνεται δηλαδή ο Πέτρος θεμέλιος ένεκα της ομολογίας του, αλλά θεμέλιος είναι η ίδια η ομολογία. (Στ. Παπαδόπουλος,Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, τ. 2, εκδ. Αποστολικής Διακονίας, Αθήναι 1999) “

Επίσης,
"Το κριτήριο της ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ για μας τους Ορθοδόξους είναι το ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΔΟΓΜΑ, ενώ για τους ετερόδοξους είναι η αποστολική διαδοχή.
Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση δεν αρκεί να ανάγουμε την χειροτονία στους Αποστόλους,αλλα να έχουμε ορθόδοξο δόγμα".
(π. Ιωάννης Ρωμανίδης" Εμπειρική Δογματική "Μητρ. Ναυπάκτου Ιερ.Βλαχου).
Βασίλειος
Ιωάννα

3 σχόλια:

  1. Σταματηστε επι τέλους να ασχοληστε με το ζήτημα του παλαιού ημερολογίου! Εδώ και τόσα χρόνια δεν έχει λυθεί, τώρα ξαφνικά θα το λύσει ο Ρίζος, ο Σημάτης και ο Τσακίρογλου; Εάν θεωρείτε τους εαυτούς σας τόσο φωτισμένους, δείξτε και την ανάλογη ταπείνωση! Εκτος αν ευελπιστείτε να αναδειχθείτε ως οι σύγχρονοι τρείς φωστήρες της εκκλησίας μας! Αρκετή ζημιά κάνατε αρκετά διχάσατε τον κόσμο, δεν σας φτάνει αυτό;;; ΤΌΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΑΛΑΝΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΚΟΛΗΣΑΤΕ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταγγέλλω τον Σημάτη Παναγιώτη και το ιστολογιό του γιατί βάζει μονομερώς σχόλια για να δημιουργήσει λανθασμένη εικόνα των σχολιαστών και να ενισχύσει κάποια συγκεκριμένη άποψη! Λυπούμαι ειλικρινά γιατί αυτό δεν ειναι μόνον αντιχριστιανικό, αλλά είναι και ανέντιμο και αντιδεοντολογικό! Ηεπιλογή σχολίων κατα το δοκούν είναι απαράδεκτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και τότε τί νόημα έχουν οι Αγιοι Σύνοδοι βρε παιδιά; Για ποιό λόγο γίνονται οι Σύνοδοι της εκκλησίας μας και καταδικάζουν τις αιρέσεις; Το πού θα ενεργήσει η Χάρις των Μυστηρίων αυτό το ξέρει μόνον ο Θεός! Γιατί επενεργεί η Χάρις και γίνονται θαύματα ακόμη και σε Τούρκους π. χ. μέσω κάποιων Αγίων; (βλέπε Αγ. Αρσένιος ο Καππαδόκης, Αγ Γεώργιος κλπ.) Ποιοί είμαστε εμείς να αποφανθούμε άν τα μυστήρια που τελεί κάποιος βαπτισμένος ορθόδοξος Ιερέας έχουν ή δεν έχουν Χάρη; Η Χάρις μεταδίδεται απο τον Θεό και όχι απο τους ανθρώπους! Εμείς που είμαστε στο νέο ημερολόγιο και δημιουργούμε ταραχές και σκάνδαλα στην Εκκλησία έχουμε Χάρη μέσω των μυστηρίων; Το γεγονός είναι ένα: οτι ο οικουμενισμός είναι προδοσία της Ορθοδόξου Πίστεως, είναι συνονθύλευμα πλείστων αιρέσεων, και όποιος κοινωνεί με την αίρεση, ακοινώνητος είναι! "ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος έστω." Όποιος εκκλησιάζεται σε εκκλησία που μνημονεύεται οικουμενιστής Πατριάρχης και οικουμενιστές επίσκοποι, μολύνεται απο την κοινωνία με την παναίρεση του οικουμενισμού! Εκεί πρέπει να εστιάζεται ο αγώνας μας! Οταν αργότερα συνέλθει κάποια Αγία Σύνοδος και καταδικάσει την παναίρεση του οικουμενισμού εκ νέου σαν συνονθύλευμα πλείστων αιρέσεων, τότε θα έχουμε και καθαιρέσεις και ακυρότητα μυστηρίων! Το θέμα είναι θα υπάρξει τέτοια Αγία Σύνοδος; Υπάρχουν Άγιοι στην εποχή μας για να συντελέσουν σ αυτό;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου