Τρίτη, 18 Απριλίου 2017

ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ θα περιμενε απο τους πατερες που αρνηθηκαν να συμμετασχουν στην Ημεριδα του Ωραιοκαστρου να προβουν σε καποιες συμφηλιωτικες πραξεις με τους Αγιορειτες και τους λοιπους συμμετεχοντες εις αυτην. Μεχρι αυτης της στιγμης δεν ειδαμε καμμια τετοια παρεμβασι και καμμια υποχωρησι εστω και σε μορφη προθεσης. Γιατι αραγε; Τι συμβαινει; Δεν θελουμε εμεις λαίκοι οντες να προβουμε σε αλλες παρομοιες συστασεις προς τους σεβαστους πατερες. Απλα εκφραζουμε την εσωτατη επιθυμια μας να διεξαχθη ενας κοινος Αγων για την Αγια Πιστι του Κυριου μας που κινδυνευει στις μερες μας να αφανισθη απο την Παναιρεσι του Οικουμενισμου Πανθρησκειασμου. Κινδυνευει τον εσχατον κινδυνον που ισως και να βρισκομαστε στην εποχη που πιθανον επαληθευση το Γραφικον: Αραγε θα ευρη ο Κυριος την Πιστιν επι της γης; Γι αυτο και με βαρια καρδια δημοσιευουμε αρθρα και κειμενα που μας εμφανιζουν διασπασμενους και επιτιθεμενους ο εις κατα του αλλου. Εχουμε κοινην Πιστιν και κοινον Αγωνα. Μονο ο Διαβολος επιχαιρει απο αυτην την διασπασι.



Ο αριστοκρατικός Πρεσβυτεριανισμός .

                                                                Του Ιωάννου Ρίζου

Στις  πρόσφατες επεξηγηματικές- ιντερνετικές- του δηλώσεις του, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, αφού μας εντυπωσίασε με την υπερυψωμένη του καρέκλα η οποία επέπλεε επιτυχώς στο μέλαν πέλαγος των κολακειών και της οίησης, μας εντυπωσίασε  και με τις αλλοπρόσαλλες επεξηγήσεις του. Από την γαλέρα της Γατζέας κατέβηκε  στην βαρκούλα της αποτείχισης, και νόμισε πως μιλά σε πλακατζίδες φοιτητές στο αμφιθέατρο, που περιμένουν τον πολυπόθητο βαθμό του.  Αν και  έπρεπε να απολογηθεί ο ίδιος και οι συν αυτώ για τα έργα του στα δέκα οκτώ  χρόνια της Γατζέας με την οποία εγκλώβισε και εξουδετέρωσε τις πιο αγνές και φλογερές δυνάμεις της Ορθόδοξίας, ακόρεστα μας ανακοίνωνε  πόσο εκτιμάται και υπολήπτεται  (από τους ομοίους του) εντός και εκτός Ελλάδος! Και μάλιστα σε μια πρωτόγνωρη αντιπαράσταση με την ευτέλεια του ήθους των αγιορειτών  και την ένδεια τους σε ποίμνιο!

Άλλα ας πάμε στην ουσία των πραγμάτων.


Ερώτημα 1ο.

Δήλωσε ο π. Θεόδωρος ότι :«Υπάρχουν κι επίσκοποι Ορθόδοξοι στο φρόνημα αν και δεν έχουν καταδικάσει την σύνοδο της Κρήτης».

 Επί πολλά χρόνια μας ξεγελούσαν με την δήθεν ύπαρξη έξι «Ορθόδοξων» επισκόπων προεξάρχοντος του Σεραφείμ Πειραιώς ο οποίος από τους αναθεματισμούς του Οικουμενισμού, τώρα δωρίζει στον Βαρθολομαίο ψηφιδωτό με την προσωπογραφία του και συλλειτουργεί με όλους τους αρχι-οικουμενιστές επισκόπους, που  άλλοτε καταδίκαζε. Το καινούριο λοιπόν παραμύθι είναι ότι : «Υπάρχουν κι επίσκοποι Ορθόδοξοι στο φρόνημα αν και δεν έχουν καταδικάσει την σύνοδο της Κρήτης». Γιατί αν δεν είναι παραμύθι, γιατί δεν μας ονόμασε έναν  από αυτούς τους επισκόπους να τρέξουμε κι εμείς να του φιλήσουμε τα πόδια;

Κι έπειτα, υπάρχει κάποιο παράδειγμα στην Εκκλησιαστική ιστορία ή την Διδασκαλία της Εκκλησίας σύμφωνα με το οποίο ένας επίσκοπος  θεωρείται ότι έχει Ορθόδοξο φρόνημα όταν δεν καταδικάζει μια αιρετική σύνοδο π. Θεόδωρε Ζήση ;


Ερώτημα 2ο.

Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ. Θεόκλητος έχει δηλώσει δημοσίως ότι οι παπικοί δεν είναι εκκλησία. Ο κ. Θεόκλητος δεν πήγε συνειδητά στη σύνοδο του Κολυμπαρίου και  το δήλωσε στο ποίμνιο του το καλοκαίρι του 2016. Βεβαίως μνημονεύει  και υπερασπίζεται τον Βαρθολομαίο με άφθονους τεμενάδες και εγκώμια, και φυσικά δεν έχει καταδικάσει την σύνοδο του Κολυμπαρίου. Σύμφωνα όμως με την  δήλωση  του π.Θεοδώρου, (του ερωτήματος 1.) ο κ. Θεόκλητος είναι «Ορθόδοξος στο φρόνημα». Αφού λοιπόν είναι έτσι  γιατί ο Ηγούμενος Γέρων Μάξιμος και ο Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος της Ι.Μ.Αγ.Παρασκευής Μηλοχωρίου - στενοί  συνεργάτες και υποστηρικτές του π.Θεοδώρου-διέκοψαν το μνημόσυνο του κ.Θεόκλητου ;  Δέν έκαναν ένα τραγικό λάθος που δικαίως τους οδηγεί στην ποινή της καθαίρεσης  βάση τον ΙΓ΄ Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου;

Και τότε ο π. Θεόδωρος ως αυθεντία στην πατρολογία γιατί δεν προστάτεψε απο τον θανάσιμο κίνδυνο τους στενούς του συνεργάτες;



Ερώτημα 3ο.

Λέει ο π. Θεόδωρος ότι αφού δεν καταδικάστηκε συνοδικά η αίρεση, οι οικουμενιστές τελούν έγκυρα Μυστήρια και έχουν την Θεία Χάρη, όπως και πράγματι έτσι είναι. Με  την προτροπή αυτή λοιπόν στέλνει τα ποίμνια να εκκλησιάζονται στους ναούς που λειτουργούν οι τάχα ευσεβείς ιερείς που όμως παράλληλα υπερασπίζονται  και μνημονεύουν τους δεσποτάδες τους, που είναι  πιστοί  πραιτοριανοί του Βαρθολομαίου και της αίρεσης. Άλλα και πριν το Κολυμπάρι εκεί δεν εκκλησιάζονταν αυτοί οι άνθρωποι; Τίποτα δεν άλλαξε μετά το Κολυμπάρι; Κι αν δεν άλλαξε τίποτα, ο π. Θεόδωρος γιατί αποτειχίστηκε; Το έκανε λόγω της πνευματικής βλάβης της μνημόνευσης ενός αιρετικού επισκόπου ή για άλλους προσωπικούς του λόγους; Αν δε, αυτός αποτειχίστηκε για να αποφύγει την αμαρτία και πνευματική βλάβη, πώς λέει στον κόσμο να πάει εκεί που αυτός αρνείται να πάει;



Ερώτημα 4ο.

Αν δεν βλάπτεται ο κόσμος συμμετέχοντας σε ακολουθίες και Μυστήρια που μνημονεύονται επίσκοποι που δεν καταδίκασαν την ψευδοσύνοδο του Κολυμβαρίου γιατι ο όσιος Αντίοχος ο Πανδέκτης λέει: «Ούτε για λίγη ώρα δεν δεχόμαστε σχέση με αυτοὺς που κουτσαίνουν στην πίστη»[1]… «ακόμα  κι άν αυτοί μας φαίνονται πολὺ γνήσιοι καεπίσημοι, εμείς πρέπει να τους σιχαινόμαστε όσοι αγαπάμε τον Κύριο»; [2] Πόσο μάλλον αν πρόκειται για ιερείς και επισκόπους;

Γιατί ο ὁ ἅγιος Συμεὼν ο Νέος θεολόγος λέει: «Κάθε κληρικό –– του οποίου η πίστις, οι λόγοι και τα έργα δεν συμφωνούν με τις διδασκαλίες των αγίων πατέρων να μην τον δεχόμαστε στὴν οικία μας. Αλλὰ να τον αποστρεφόμεθα και να τον μισούμε ώς δαίμονα, έστω κι άν ανασταίνει νεκροὺς και κάνει άλλα μύρια θαύματα»;[3]

Γιατί ο  άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης αναρωτιέται: «Πώς είναι φίλοι του Θεού αυτοί που κοινωνούν με τους ετερόδοξους; [4] Και αλλού γιατί λέει: «Οι μέν  αιρετικοὶ τελείως περι την πίστη εναυάγησαν, οι δε άλλοι, ενώ στην σκέψη ήταν Ορθόδοξοι καταποντίστηκαν και χάθηκαν δια της κοινωνίας με την αίρεση»; [5]

Γιατί αλλού ο άγιος δηλώνει ότι είναι  «προδοσία τῆς Ορθοδόξου Ομολογίας» τὸ νὰ παραμένει κάποιος εν κοινωνίᾳ μὲ τὸν κακοδοξούντα επίσκοπόν του»; [6]

Γιατί ο  ιερὸς Χρυσόστομος διδάσκει: «Όχι μόνο άν κάποιοι λένε συνολικαντίθετα πράγματα που ανατρέπουν τα πάντα, αλλκαὶ τὸ παραμικραντίθετο νὰ διδάξουν να είναι αναθεματισμένοι»;[7]

Γιατί ο Μ. Αθανάσιος διδάσκει: «Άν κάποιος προσποιούμενος ομολογεί την ορθὴ πίστι, αλλὰ κοινωνεί  με τους αιρετικούς αυτόν να τον προτρέπετε να απέχει από κάτι τέτοιο · καὶ εὰν σας υποσχεθεί ότι θα διακόψει την κοινωνία με τους αιρετικούς –και το πράξει– νὰ τὸν έχετε ώς αδελφό σας] εὰν δὲ φιλονίκως επιμένῃ τὸν τοιούτον παραιτήσθε [ξεκόψτε ἀπὸ αὐτόν]»;[8]

Γιατί  οι Απόστολοι και οι μαθητές τους απόφευγαν να συνομιλούν με αυτοὺς που νόθευαν την αλήθεια της πίστεως, όπως αναφέρει ο άγιος Ειρηναίος; [9]

Γιατί ο άγιος Ιὼβ Ιασίτης ο Ομολογητὴς έλεγε: «Νὰ μὴν τοὺς συναναστρεφό-μαστε λοιπόν [τοὺς Λατινόφρονες] …Θὰ προσπαθήσουμε μόλες μας τις δυνάμεις να μη μολυνθούμε με την εκκλησιαστικὴ κοινωνία μαζί τους καὶ να μη μετέχουμε στὴν ψώρα, ή τὴν ολέθρια ασθένειά τους. Θὰ προφυλάξουμε επίσης τοὺς εαυτούς μας μὲ κάθε τρόπο καὶ θα απέχουμε τελείως απὸ τὴν φατρία τους»; [10]

Γιατί ο άγιος Μελέτιος Γαλησιώτης λέει: «Αιρετικοί εισιν οι λατίνοι καὶ οι συγκοινωνούντες αυτοίς απόλλυνται…»; [11]

Γιατί ο άγιος Γρηγόριος  Παλαμάς λέει: «Είναι αδύνατο κάποιος νεπικοι-νωνεί εκκλησιαστικώς με τον Πατριάρχη (Καλέκα) και να είναι Ορθόδοξος…ενώ αυτὸς ποείναι αποτειχισμένος  είναι ενωμένος με την ευσεβή πίστη»; [12]

Γιατί λέει o άγιος Μάρκος: « Νὰ συμβουλεύσεις δὲ τοὺς Ιερείς του Θεού να απόφεύγουν με κάθε τρόπο την εκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τὸν λατινόφρονα μητροπολίτη τους καὶ ούτε νὰ συλλειτουργούν μαζί του, ούτε να τον μνημονεύουν καθόλου, ούτε νὰ τὸν θεωροῦν αρχιερέα, αλλὰ ώς μισθωτὸ λύκο! …Νὰ αποφεύγετε λοιπὸν και εσείς αδελφοί, τὴν εκκλησιαστικὴ κοινωνία με τοὺς ακοινωνήτους καὶ τὸ μνημόσυνο των αμνημονεύτων.…. «Φεύγετε ούν αυτοὺς αδελφοί, και την πρὸς αυτοὺς κοινωνίαν. Οι γὰρ τοιούτοι ψευδαπόστολοι, εργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι εις αποστόλους Χριστού».[13]

Γιατί ο  άγιος Γερμανός γράφει πρὸς τοὺς Κυπρίους λαϊκοὺς γιὰ τὴν αποτεί-χιση απὸ τοὺς κληρικούς των: «...Όσοι της καθολικής Εκκλησίας εστὲ τέκνα γνήσια, φεύγειν όλῳ ποδὶ απὸ των υποπεσόντων ιερέων τη λατινική υποταγή, καὶ μηδὲ εις εκκλησίαν τούτοις συνάγεσθαι, μηδὲ ευλογίαν εκ των χειρών αυτών λαμβάνειν τὴν τυχούσαν· κρείσσον γάρ έστιν εν τοίς οίκοις υμών τω θεώ προσεύχεσθαι κατὰ μόνας, ή επ’ εκκλησίαις συνάγεσθαι μετὰ των λατινοφρόνων· εί δ’ ούν, τὴν αὐτὴν αυτοίς υφέξετε κόλασιν»; [14]

Και για να συντομεύω, γιατι η Ζ΄Οἰκουμενική Σύνοδους επιτάσσει: «Ὅποιος δικαιώνει αίρεση ΄άς είναι αναθεματισμένος»; [15]



Ερώτημα 5ο.

Λέει ο π. Θεόδωρος ότι η συμμετοχή του πιστού σε ιερές ακολουθίες και Μυστήρια που τα εκτελούν όχι οι πρωταγωνιστές της αίρεσης άλλα ίσως σιωπηλοί  κρυφοαιρετικοί ή αγνώστου πίστεως ιερείς και επίσκοποι  ή και κρυφοί  υποστηρικτές, μιας μη καταδικασμένης αίρεσης (όπως  λέει ότι είναι ο Οικουμενισμός, πράγμα ψευδές) δεν βλάπτει πνευματικά τον συμμετέχοντα.

Προφανώς όμως έτσι, δεν έχει και ο ιερέας καμία ευθύνη, άλλα ούτε και ο επίσκοπος που υποστηρίζει κάτι μεν αιρετικό άλλα μη ακόμα καταδικασμένο. Άλλα τότε ούτε και ο πατριάρχης έχει ευθύνη για τις αιρετικές του θέσεις αφού αυτές δεν έχουν καταδικαστεί συνοδικά. Τότε αφού κανείς εμπλεκόμενος δεν βλάπτεται πνευματικά και δεν ευθύνεται για την διάδοση κακοδοξιών γιατί να γίνει σύνοδος που να καταδικάζει την κακοδοξία; Αν η εισχώρηση της κακοδιδασκαλίας στις εκκλησίες  δεν βλάπτει, γιατί να καταδικαστεί; Και τότε πάλι  γιατί ο π. Θεόδωρος διέκοψε κοινωνία από τον κ. Άνθιμο;



Ερώτημα 6ο.

Ο π. Θεόδωρος «ισχυρίζεται ότι η υποχρεωτικότητα της αποτείχισης δεν προκύπτει μέσα από τον Κανόνα».  [σημ. εννοεί τον ΙΕ΄Κανόνα της ΑΒ Συνόδου].

Στα Προλεγόμενα περί των ιερών Κανόνων του Πηδαλίου ο άγιος  Νικόδημος, ο κατεξοχήν  Κανονολόγος της Εκκλησίας μας γράφει στην παράγραφο ιε) ότι : « οι θείοι κανόνες πρέπει να τηρούνται από όλους χωρίς αλλαγές. Όσοι δεν τους τηρούν υποβάλλονται σε φριχτά επιτίμια». Είναι όλοι υποχρεωτικοί λοιπόν. Τελεία και παύλα. Συνεπώς το κουβεντολόι  και απέραντη περί του δυνητικού του ΙΕ΄Κανόνα φλυαρία είναι μια απάτη. Δεν διαβάσε ο π.Θεόδωρος τα Προλεγόμενα; Ή τα διάβασε και δεν του άρεσαν;



*

Αγαπητοί αναγνώστες, «βλέπουν τον όφιν ερπόμενον, αφήνουν αυτόν και στρέφονται επι των ιχνών της πορείας αυτού δια να εύρουν τι το ερπόμενον»!

Ο Θεός είναι φανερό ότι μας στερεί σιγά-σιγά από τα ορατά και απτά στηρίγματα του πνευματικού αγώνα (ιερείς, επισκόπους, ναούς, Μυστήρια) για να δοκιμάσει και να φανερώσει ποιοι από εμάς ακολουθούμε τυφλά ανθρώπους και ποιοι Αυτόν.

Ποιοι εφαρμόζουν εντάλματα ανθρώπων και ποιοι ακολουθούν  την σωτηριώδη οδό  των αγίων Πατέρων.

Ποιοι τρέφουν την ψυχή τους με την αληθή διδασκαλία και Πίστη που ο Κύριος παρέδωσε, για την οποία σταυρώθηκε, και για την οποία οι άγιοι μαρτύρησαν και ποιοι πιστεύουν στις κακοδοξίες  των ψευδοποιμένων, επισκόπων, των πνευματικών, του συνωστισμού των  γεροντάδων και των μισθωτών ιερέων που τα πρόσφατα χρόνια ο αριστοκρατικός Πρεσβυτεριανισμός της Γατζέας εγκαθίδρυσε.

Ο π. Θεόδωρος, κατά κόρον αναρωτήθηκε, προσπαθώντας να αποδείξει  το τάχα παράλογο του πράγματος που αφορά την ακρίβεια της στάσης των Αγιορειτών: «Μα καλά, δεν υπάρχουν Μυστήρια; Από παντού έφυγε η Θεία Χάρις; Και από την Βουλγαρία και από την Ρωσία και από την Μολδαβία και από τη Γεωργία; Μόνο στους Αγιορείτες έμεινε η Χάρις και έφυγε από την Εκκλησία;»

Στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας πάτερ Θεόδωρε, το οποίο  φανέρωσε ο Κύριος στον Μυστικό Δείπνο συμμετείχε και η Θεία Χάρις και ο Ιούδας.

Το Μυστήριο ήταν Άγιο και αμόλυντο άλλα για τον Ιούδα ήταν η πύλη της κόλασης λόγω της δικής του κακότητας. Άρα μη  ζαλίζετε τους απλοϊκούς λέγοντας ότι τα Μυστήρια που επιτελούν οι Οικουμενιστές έχουν Χάρη για να τους ωθήσετε στα δικά σας συμπεράσματα. Φυσικά και έχουν Χάρη. Μόνο που δεν ξέρετε ή αποκρύβετε να πείτε  ότι αυτά τα Μυστήρια γίνονται καταδίκη και κατάκριμα σε αυτούς που τα επιτελούν ή τα λαμβάνουν ταυτιζόμενοι με μια Πίστη και αποδεχόμενοι  μια  Πίστη –αυτή του επισκόπου το όνομα του οποίου  εκφωνείται κατά την μνημόνευση του στη Θ. Λειτουργία-  μολυσμένη από διδασκαλίες που ο Κύριος δεν δίδαξε, και που κανείς  δεν παράλαβε από τους αγίους Πατέρες.

«Τοις κοινωνούσιν εν γνώσει [τοις αιρετικοίς] ανάθεμα». [16]

«Ο καθένας ας καταλαβαίνει με το δικό του μυαλό».

(Ρωμ.ιε΄5)




[1] «Οὐδ’ ἂν πρὸς ὥραν αὐτῶν ἐπεδεξάμεθα τὴν συνάφειαν, εἰ σκάζοντας (χωλαίνοντας) περὶ τὴν Πίστιν εὕρομεν» καὶ «Οἵτινες τὴν ὑγιᾶ ὀρθόδοξον πίστιν προσποιούμενοι ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δὲ τοῖς ἑτερόφροσι, τοὺς τοιούτους, εἰ μετὰ παραγγελίαν μὴ ἀποστῶσιν, μὴ μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλὰ μηδὲ ἀδελφοὺς ὀνομάζειν».

[2] Μ. Βασιλείου, Κεφάλαια τῶν Ὅρων κατ’ Ἐπιτομήν, ἐρώτ. ριδ΄.

[3] Ἁγ. Συμεὼν τοῦ Νέου θεολόγου, Λόγος 6ος.

[4] P.G. 99,1081A.

[5] P.G.99, 1164A.

[6] P.G. 99, 1365

[7] Ἰω. Χρυσοστόμου, Ἑρμηνεία εἰς τὴν Πρὸς Γαλάτας.

[8] Μ. Ἀθανασίου, Τοῖς τὸν μονήρι βίον ἀσκοῦσι…

[9] ΒΕΠΕΣ 5,144[15-22].

[10] Δημητρακοπούλου Ἀνδρ., Ἱστορία τοῦ σχίσματος…, σελ. 61.

[11] V.Laurent-j.Darrouzes, Dossier Grecde l; union de Lion, σελ.554,558,559

[12] Ὅ.ἀ.

[13] Τοῖς Ἁπανταχοῦ τῆς γῆς Ὀρθοδόξοις Χριστιανοῖς, §6, ἐν Ἰω. Καρμίρη, Τὰ δογματικὰ καὶ συμβολικὰ μνημεῖα τῆς Ὀρθοδόξου καὶ Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἐν Ἀθήναις 1960, τομ. Α΄, σ. 427

[14] Ἰωσὴφ Βρυεννίου, Τὰ Εὑρεθέντα,  τόμ. Β΄, σελ. 26.

[15] Στα Πρακτικά της.


[16] Πρακτικά Ζ΄Οικουμενικής Συνόδου.

7 σχόλια:

  1. Σε καιρό αίρεσης είναι να μιλάμε και να υπερασπίζουμε την πίστη και να επιτημοάμε τους ασεβείς εύκαιρως ακαίρως ακόμα και λαϊκοί όντες .
    Για αυτό τολμώ να πάρω τον λόγο κάτι που σε περίπτωση ειρήνης δεν θα έκανα .

    Η ορθοδοξία είναι σχοινοβασία , είναι πολύ στενό και δυσβατο το μονοπάτι ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΟ . Ναι είναι σημαδεμένο απο τα ίχνη του Σταυρού του Κυρίου μας και των σταυρών όσων Τον ακολούθησαν .Οπως στην Δίολκος τον ειδικής κατασκευής πλακόστρωτο δρόμο που συνέδεε τις δύο άκρες του Ισθμού της Κορίνθου στο μέσον υπάρχουν δύο παράλληλες αυλακώσεις εκ κατασκευής για προφύλαξη από εκτροπές σε σημεία ιδιαίτερης επικινδυνότητας έτσι και εδώ υπάρχει γραμμή .

    Γραμμή κυριολεκτικά κόκκινη απο το αίμα του Κυρίου μας και των μαρτύρων . Ξεκινά αυτή η γραμμή με την ψυχή να λέει «Ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου»

    και καταλήγει με το" πάτερ μου, εἰ οὐ δύναται τοῦτο τὸ ποτήριον παρελθεῖν ἀπ᾿ ἐμοῦ ἐὰν μὴ αὐτὸ πίω, γενηθήτω τὸ θέλημά σου."
    Το θέλημα του Θεού να γίνει . Οχι το δικό μου , όχι ανθρώπου όποιος και αν είναι αλλά του Θεού .
    Οχι τι λέγει η ανώτατη θρησκευτική αρχή αλλά ο Θεός !
    " ὁ δὲ Πέτρος καὶ ᾿Ιωάννης ἀποκριθέντες πρὸς αὐτοὺς εἶπον· εἰ δίκαιόν ἐστιν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ὑμῶν ἀκούειν μᾶλλον ἢ τοῦ Θεοῦ κρίνατε. "

    Και σας θυμίζω την περίσταση .

    ᾿Εγένετο δὲ ἐπὶ τὴν αὔριον συναχθῆναι αὐτῶν τοὺς ἄρχοντας καὶ τοὺς πρεσβυτέρους καὶ γραμματεῖς εἰς ῾Ιερουσαλήμ,
    6 καὶ ῎Ανναν τὸν ἀρχιερέα καὶ Καϊάφαν καὶ ᾿Ιωάννην καὶ ᾿Αλέξανδρον καὶ ὅσοι ἦσαν ἐκ γένους ἀρχιερατικοῦ,
    7 καὶ στήσαντες αὐτοὺς ἐν τῷ μέσῳ ἐπυνθάνοντο· ἐν ποίᾳ δυνάμει ἢ ἐν ποίῳ ὀνόματι ἐποιήσατε τοῦτο ὑμεῖς;
    8 τότε Πέτρος πλησθεὶς Πνεύματος ῾Αγίου εἶπε πρὸς αὐτούς· ἄρχοντες τοῦ λαοῦ καὶ πρεσβύτεροι τοῦ ᾿Ισραήλ,
    9 εἰ ἡμεῖς σήμερον ἀνακρινόμεθα ἐπὶ εὐεργεσίᾳ ἀνθρώπου ἀσθενοῦς, ἐν τίνι οὗτος σέσωσται,
    10 γνωστὸν ἔστω πᾶσιν ὑμῖν καὶ παντὶ τῷ λαῷ ᾿Ισραὴλ ὅτι ἐν τῷ ὀνόματι ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ τοῦ Ναζωραίου, ὃν ὑμεῖς ἐσταυρώσατε, ὃν ὁ Θεὸς ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν, ἐν τούτῳ οὗτος παρέστηκεν ἐνώπιον ὑμῶν ὑγιής.
    11 οὗτός ἐστιν ὁ λίθος ὁ ἐξουθενηθεὶς ὑφ᾿ ὑμῶν τῶν οἰκοδομούντων, ὁ γενόμενος εἰς κεφαλὴν γωνίας.
    12 καὶ οὐκ ἔστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενὶ ἡ σωτηρία· οὐδὲ γὰρ ὄνομά ἐστιν ἕτερον ὑπὸ τὸν οὐρανὸν τὸ δεδομένον ἐν ἀνθρώποις ἐν ᾧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς.
    13 Θεωροῦντες δὲ τὴν τοῦ Πέτρου παρρησίαν καὶ ᾿Ιωάννου, καὶ καταλαβόμενοι ὅτι ἄνθρωποι ἀγράμματοί εἰσι καὶ ἰδιῶται, ἐθαύμαζον, ἐπεγίνωσκόν τε αὐτοὺς ὅτι σὺν τῷ ᾿Ιησοῦ ἦσαν,
    14 τὸν δὲ ἄνθρωπον βλέποντες σὺν αὐτοῖς ἑστῶτα τὸν τεθεραπευμένον, οὐδὲν εἶχον ἀντειπεῖν.
    15 κελεύσαντες δὲ αὐτοὺς ἔξω τοῦ συνεδρίου ἀπελθεῖν, συνέβαλλον πρὸς ἀλλήλους
    16 λέγοντες· τί ποιήσομεν τοῖς ἀνθρώποις τούτοις; ὅτι μὲν γὰρ γνωστὸν σημεῖον γέγονε δι᾿ αὐτῶν, πᾶσι τοῖς κατοικοῦσιν ῾Ιερουσαλὴμ φανερὸν καὶ οὐ δυνάμεθα ἀρνήσασθαι·
    17 ἀλλ᾿ ἵνα μὴ ἐπὶ πλεῖον διανεμηθῇ εἰς τὸν λαόν, ἀπειλῇ ἀπειλησώμεθα αὐτοῖς μηκέτι λαλεῖν ἐπὶ τῷ ὀνόματι τούτῳ μηδενὶ ἀνθρώπων.
    18 καὶ καλέσαντες αὐτοὺς παρήγγειλαν αὐτοῖς τὸ καθόλου μὴ φθέγγεσθαι μηδὲ διδάσκειν ἐπὶ τῷ ὀνόματι τοῦ ᾿Ιησοῦ.
    19 ὁ δὲ Πέτρος καὶ ᾿Ιωάννης ἀποκριθέντες πρὸς αὐτοὺς εἶπον· εἰ δίκαιόν ἐστιν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ὑμῶν ἀκούειν μᾶλλον ἢ τοῦ Θεοῦ κρίνατε.
    20 οὐ δυνάμεθα γὰρ ἡμεῖς ἃ εἴδομεν καὶ ἠκούσαμεν μὴ λαλεῖν.
    συνεχίζεται .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Θέλημα του Θεού εκφράζεται με τον ΝΟΜΟ και μην ξεχνάμε :

    Καὶ προσελθὼν εἷς τῶν γραμματέων ἀκούσας αὐτῶν συζητούντων, ἰδὼν ὅτι καλῶς αὐτοῖς ἀπεκρίθη, ἐπηρώτησεν αὐτόν· ποία ἐστὶ πρώτη πάντων ἐντολή;
    29 ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἀπεκρίθη αὐτῷ ὅτι πρώτη πάντων ἐντολή· ἄκουε, ᾿Ισραήλ, Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν Κύριος εἷς ἐστι·
    30 καὶ ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου. αὕτη πρώτη ἐντολή.
    31 καὶ δευτέρα ὁμοία, αὕτη· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς ἑαυτόν. μείζων τούτων ἄλλη ἐντολὴ οὐκ ἔστι.


    32 καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ γραμματεύς· καλῶς, διδάσκαλε, ἐπ᾿ ἀληθείας εἶπας ὅτι εἷς ἐστι καὶ οὐκ ἔστιν ἄλλος πλὴν αὐτοῦ·
    33 καὶ τὸ ἀγαπᾶν αὐτὸν ἐξ ὅλης τῆς καρδίας καὶ ἐξ ὅλης τῆς συνέσεως καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος, καὶ τὸ ἀγαπᾶν τὸν πλησίον ὡς ἑαυτὸν πλεῖόν ἐστι πάντων τῶν ὁλοκαυτωμάτων καὶ θυσιῶν.
    34 καὶ ὁ ᾿Ιησοῦς ἰδὼν ὅτι νουνεχῶς ἀπεκρίθη, εἶπεν αὐτῷ· οὐ μακρὰν εἶ ἀπὸ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ· καὶ οὐδεὶς οὐκέτι ἐτόλμα αὐτὸν ἐπερωτῆσαι.

    Ολες οι εντολές του Θεού πρέπει να φωτίζουν την ζωή μας αλλά σε Αυτές τις 2 κύρια εντολές συνοψίζεται ο νόμος .
    Και όταν αντιμετωπίζουμε την αίρεση αυτές τις 2 πρώτα πρέπει να λάβουμε υπ όψιν

    Η πρώτη εντολή μας αποτρέπει στο να παραδεχτούμε και να λατρεύσουμε Θεό αλλότριο .Σε αυτό δεν χωρεί καμία οικονομία . Φέρνανε τους χριστιανούς στους βωμούς των ειδώλων και τους βάζανε λιβάνι στο χέρι . Ρίξε ένα κόκο και θα ζήσης και εσύ και το παιδί , και η γυναίκα και ο αδελφός και ο πατέρας ...και δώρα θα λάβεις . Θα σε χρυσώσουμε Δεν τους αγαπάς δεν τους λυπάσαι ?
    Ακόμα και όταν βάζανε το χέρι πάνω στην φωτιά το χέρι δεν άνοιγε ...
    Γιατί ? Γιατί ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου και μετά τὸν πλησίον ὡς ἑαυτὸν ...

    Και αλλότριος θεός είναι ο ψεύτικος θεός που πλάθει ο άνθρωπος εθελοθρησκεύων προσθέτοντας ή αφαιρωντας και το ελάχιστο στην άπαξ παραδοθείσα πίστη . Και παρ όλο ότι και οι Εβραίοι και οι μουσουλμάνοι και οι αιρετικοί προσδιορίζουν τον Θεό στον Θεό του Αβραάμ και του Ιακώβ ακριβώς γιατί πρόσθεσαν και αφαίρεσαν και άλλαξαν είναι άρνηση θεού το να μετάσχουμε στα θρησκευτικά τους τελούμενα . Είναι σαν να θυσιάζουμε στα είδωλα .
    Και σέρνανε τους μάρτυρες Και λέγανε ΚΑΙ ακόμα και στις μέρες μας λένε οι μωαμεθανοί ... προσκύνησε τον Αλλαχ και θα ζήσης και εσύ και το παιδί , και η γυναίκα και ο αδελφός και ο πατέρας ...και δώρα θα λάβεις . Θα σε χρυσώσουμε Δεν τους αγαπάς δεν τους λυπάσαι ?
    Και οι Παπικοί ? Προσκύνησε το " φιλιόκβε " την παπική εκδοχή της "Αγίας Τριάδος " ή μνημόνευσε τον Πάπα και θα ζήσης και εσύ και το παιδί , και η γυναίκα και ο αδελφός και ο πατέρας ...και δώρα θα λάβεις . Θα σε χρυσώσουμε Δεν τους αγαπάς δεν τους λυπάσαι ?

    Είναι άρνηση Θεού !
    Και είναι γνωστό τι ισχύει για τους αρνητές θεού απο τα πρώτα ακόμα εκκλησιαστικά χρόνια . Γιατί τότε είχε βγεί μια διαταγή που έλεγε οτι όποιος ποιστοποιημένα δεν θυσιάσει στα είδωλα θα θανατώνεται . Και κάποιοι έξυπνοι ναι μεν δεν θυσίασαν αλλά εξασφάλισαν πλαστό πιστοποιητικό ... Ε ακόμα και αυτούς σαν αρνητές τους αντιμετώπισαν ... Ναι η μετάνοια επανεντάσσει στην εκκλησία αλλά όχι αυτόματα αλλά με δημόσια αποκήρυξη της πλάνης και ομολογία πίστης και με μυστηριακή διαδικασία.
    συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aν οι υπερζηλωτες ηρεμουσαν λιγακι [ταπεινωνοντουσαν] θα μπορουσαν να συμβαλλουν ουσιαστικα στον αντιαιρετικο αγωνα. Τωρα κυνηγανε φαντασματα παραλογιζομενοι. Κριμα τοση δυναμη [ζηλος] να στρεφεται ανεπιγνωστα κατα της αληθειας. Ανθρωπος με εγωισμο που θελει να ειναι μπροσταρης απλα ''δερνει τον αερα''. Αυτο ισχυει και για αρκετους ιερεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία απάντηση στον Ανώνυμος 18 Απριλίου 2017 - 2:42 μ.μ.
      Λοιπόν εσύ που δεν είσαι υπερζηλωτής για δειξε μου σε τι διαφέρει ο Θεός του Βαρθολομαίου απο τον Θεό των μασόνων .

      Αυτό το γλειφιτζούρι για υπερζηλωτές και μάλιστα υπερήφανους που στρέφονται ανεπίγνωστα κατα της αληθείας και δέρνουν τον αέρα και πράσινα άλογα δεν θα σταματήσει ? Επιχειρήματα δεν έχετε ?

      Είδαμε τον Βαρθολομαίο σε παπικούς ναούς , σε συναγωγές σε τεμένη να συμμετέχει σε θρησκευτικά δρώμενα αλλότριων και να προβάλει τα Κοράνια και το Ταλμούδ σαν Ιερά ...και συνοδικά ακόμα να δέχεται τους αιρετικούς σαν εκκλησία μέχρι και λεσβίες επισκοπινες και ομοφυλόφιλους επισκόπους , και να μνημονεύει Πάπα και να τελεί θρησκευτικά δρώμενα ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΑ να κανει το ΠΣΕ και τους Αιρετικούς εκκλησία ...

      σε τι διαφέρει ο Θεός του Βαρθολομαίου απο τον Θεό των μασόνων ?

      Ο "αντι αιρετικός αγώνας " του Ζήση κτλ δέρνει τον αερα. Και η απόδειξη οτι ο οικουμενισμός αυξάνεται και πληθύνεται και κυριαρχεί . 100 χρόνια αυτή η σατανική η "αντι αιρετική " συνταγή της "οικονομίας " εξέθρεψε τον οικουμενισμό και είναι πρόδρομος του Αντιχρίστου .

      Φίλτατε ο ίδιος ο Βαρθολομαίος προσδιόριζε και προσδιορίζει ΚΑΙ θα προσδιορίζει τον ΘΕΟ του όχι με ένα πρωτότυπο τρόπο αλλά απο παλιά γνωστό . Δεν είναι άλλος απο τον Θεό των μασόνων , τον ΜΑΣ , τον αρχαίο δαίμονα ΜΠΑΦΟΜΕΤ .
      Και όσα είδες μέχρι τώρα " τις οικουμενιστικές ασχημίες" σας δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που θα δείτε γιατί ξασαλώσαν μετά τον συνοδικό θρίαμβο τους .Το βαρέλι τους δεν έχει πάτο άλλον απο εκείνο της κόλασης .

      Τι διάλογο μας λές και τι αντιαιρετικό αγώνα κάνουν όσοι δεν λένε τα πράγματα με το όνομα τους και πουλάνε παραμύθια ?

      Των οικιων ημων εμπιπραμενων υμεισ αδετε και ή όποια φωνή που λέει τα πράγματα με το όνομα τους σας ενοχλεί ...

      Αλλά τι αρμονία στα αυτιά σας οι διδαχές ενός Παπίσιου που καλούσε τους μουσουλμανόπαιδες να ζητωκραυγάσουν τον Αλλάχ και γινόταν χαλί στα πόδια του Βαρθολομαίου όπως οι καρδινάλιοι στα πόδια του Πάπα και κρατούσε το κατα 666 ευαγγέλιο της προτεστάντισσας εσχατολόγου !!!

      Θα πάρουμε την Πόλη και την Αγιά Σοφιά ! Θα μας την δώσουν τάχα οι μασόνοι που σταυρώνουν την Ελλάδα μας και επί τον ιμάτισμό της βάζουν κλήρο ?

      Πόσοι ήταν στην Μικρά Ασία όταν άρχισε αυτό το μασονικό βιολί του Μεταξάκη στις αρχές του αιώνα ? Τί έπαθαν οι 7 εκκλησίες που αναφέρονται στην Αποκάλυψη ?

      Και στην ίδια την Κωνσταντινούπολη . Πόσους παρέλαβε ο Αθηναγόρας και πόσους ανέλαβε ο Δημήτριος και πόσους ο Βαρθολομαίος ?

      Ε .. η ίδια και χειρότερη τύχη αναμένει την Ελλάδα .

      Η πολύπλευρη κρίση έχει πνευματικά αίτια την ΑΠΟΣΤΑΣΊΑ απο τον Θεό και την αυτομόληση στον αντίχριστο .

      Διαγραφή
  4. Είδαμε τον Βαρθολομαίο σε παπικούς ναούς , σε συναγωγές σε τεμένη να συμμετέχει σε θρησκευτικά δρώμενα αλλότριων και να προβάλει τα Κοράνια και το Ταλμούδ σαν Ιερά ...και συνοδικά ακόμα να δέχεται τους αιρετικούς σαν εκκλησία μέχρι και λεσβίες επισκοπινες και ομοφυλόφιλους επισκόπους , και να μνημονεύει Πάπα και να τελεί θρησκευτικά δρώμενα ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΑ να κανει το ΠΣΕ και τους Αιρετικούς εκκλησία ....

    Ναι αλλά ο Χριστός δεν πήγε ούτε σε ναό ειδωλολατρών αλλά ούτε στο όρος Γαριζίμ στον ναό των Σαμαρειτών των αιρετικών της εποχής να θυσιάσει Με την παραβολή του καλού Σαμαρείτη δίδαξε την έννοια του πλησίον αλλά ελέγχει την Σαμαρείτιδα και ανάμεσα στα άλλα της λέει ""Ο Θεός είναι Πνεύμα, και οι προσκυνούντες Αυτόν, εν Πνεύματι και αληθεία πρέπει να τον προσκυνούν"
    Αλλά και οι μαθητές του δεν πήγαν να θυσιάσουν σε ναούς αλλότριων .
    Δεν θα είχαν αντίθεση οι Ρωμαίοι για έναν ακόμα θεό στο πάνθεον .
    Πόσα εκατομμύρια από τους προσκυνούντες Αυτόν, εν Πνεύματι και αληθεία μαρτύρησαν για να μην κάνουν ότι ο Βαρθολομαίος ?

    Ενα ερώτημα είναι βεβαίως βεβαίως τι λένε οι κανόνες ...

    Τί λέει ο Κανώνα της εν Καρχηδόνι αγίας Τοπικής Συνόδου ? (258 μ.Χ.) ? «... αυτό και τώρα ορίζουμε, το οποίο ΠΑΝΤΟΟΤΕ ισχυρώς και ασφαλώς κρατούμε, ότι κανείς δεν μπορεί να βαπτισθή έξω της Καθολικής Εκκλησίας, επειδή είναι ένα το Βάπτισμα και υπάρχει μόνο μέσα στην Καθολική [δηλ. Ορθοδόξη] Εκκλησία [...] στην Καθολική Εκκλησία ημπορεί να δοθή [άφεση αμαρτιών], αλλά πλησίον των αιρετικών, όπου δεν υπάρχει Εκκλησία, είναι αδύνατον να λάβη κανείς άφεση αμαρτιών [...] Ο αιρετικός δεν ημπορεί να αγιάση το έλαιον, επειδή δεν έχει ούτε θυσιαστήριο, ούτε Εκκλησία. Και δεν ημπορεί ολωσδιόλου να υπάρχη χρίσμα στους αιρετικούς [...] Και γι’ αυτό εμείς που είμαστε με τον Κύριο και κρατούμε την ενότητα του Κυρίου, κατά την αξία που μας χορηγείται, και λειτουργώντας την ιερατεία Του στην Εκκλησία, όσα κάνουν οι εναντίον Του αντικείμενοι, δηλαδή εχθροί και αντίχριστοι, οφείλουμε να τα αποδοκιμάσουμε και αποποιηθούμε και απορρίψουμε και να τα έχουμε ως ΒΈΒΗΛΑ... "
    Τι λέει ο 2ο ιερό Κανώνας τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου: «.... μὴ ἐξεῖναι δὲ κοινωνεῖν τοῖς ἀκοινωνήτοις... Εἰ δὲ φανείῃ τις τῶν ἐπισκόπων, ἢ πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων, ἤ τις τοῦ κανόνος τοῖς ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, καὶ τοῦτον ἀκοινώνητον εἶναι, ὡς ἂν συγχέοντα τὸν κανόνα τῆς ἐκκλησίας»? Τι λέει ο 33ο Κανόνα τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου: «Ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικοῖς, ἢ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι...

    Ενα άλλο ερώτημα είναι αν πρέπει να ψάχνουμε ποιον κανόνα παραβίασε ο Βαρθολομαίος η αν άφησε κάποιον που να μην παραβιάσει ..

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΝΑΙΟΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝ ΜΙΑ ΑΙΡΕΣΗ ΣΑΝ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ.

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΌΛΗΣΗ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΟΥ ΕΧΘΡΟΥ .
    συνεχίζεται .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιος είναι ο Θεός του Βαρθολομαίου ?

    ΑΥΤΟ είναι το ΠΡΩΤΟ και βασικό ερώτημα και πάνω στην απάντηση αυτού του ερωτήματος όλα τα άλλα κρίνονται .

    Οποιος συζητά για κανόνες και θέτει ερωτήσεις και κάνει αναφορές στην ιερή παράδοση γραφτή και άγραφη πρέπει πρώτα να απαντήσει με τιμιότητα ποιός είναι ο Θεός των οικουμενιστών .

    Είναι άλλος απο τον Θεό των μασόνων , τον ΜΑΣ , τον αρχαίο δαίμονα ΜΠΑΦΟΜΕΤ .. ???

    Τα ερωτήματα του Ιωάννου Ρίζου αλλά και οι αναμενόμενες απαντήσεις των ψευτο αποτειχισμένων ΄"ιερεων" Ζήση , Μανώλη τι νόημα έχουν οταν τον Θεό των μασόνων , τον ΜΑΣ , τον αρχαίο δαίμονα ΜΠΑΦΟΜΕΤ λατρεύει ο οικουμενισμός ???
    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι μόνον μία, ἀλλὰ καὶ μοναδική. Ἐν τῷ Κυρίῳ Ἰησοῦ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρξουν πολλὰ σώματα κατὰ τὸν ἴδιον τρόπον δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρχουν ἐν αὐτῷ πολλὲς Ἐκκλησίες.
    Ἐν τῷ θεανθρωπίνῳ αὐτοῦ σώματι ἡ Ἐκκλησία εἶναι μία καὶ μοναδική, ὅπως ὁ Θεάνθρωπος, ὁ Χριστός, εἶναι ἕνας καὶ μοναδικός. Διʼ αὐτὸν τὸν λόγον διαίρεσις, σχίσμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι πρωτίστως ἕνα πράγμα ὀντολογικῶς ἀδύνατον.
    Δὲν ὑπῆρξε ποτὲ διαίρεσις τῆς Ἐκκλησίας, καὶ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρξη, πλὴν ὑπῆρξε καὶ θὰ ὑπάρξη ἔκπτωσις ἐκ τῆς Ἐκκλησίας, κατὰ τὸν τρόπον, ποὺ πίπτουν τὰ ξερὰ καὶ ἄγονα κλήματα ἀπὸ τὴν θεανθρωπίνην καὶ αἰωνίως ζῶσαν ἄμπελον, ποὺ εἶναι ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς (Ἰω. 13,16). Κατὰ καιροὺς ἀπεσπάσθησαν καὶ ἐξεβλήθησαν ἀπὸ τὴν μοναδικὴν ἀδιαίρετον Ἐκκλησίαν οἱ αἱρετικοὶ καὶ σχισματικοί, οἱ ὁποῖοι ἔκτοτε ἔπαψαν νὰ ἀποτελοῦν μέλη τῆς Ἐκκλησίας καὶ μέρη τοῦ θεανθρωπίνου σώματός της.
    Ἔτσι ἔχουν κατ’ ἀρχὴν ἀποκοπῆ οἱ Γνωστικοί, κατόπιν οἱ Ἀρειανοί, κατόπιν οἱ Πνευματομάχοι, κατόπιν οἱ Μονοφυσῖται, κατόπιν οἱ Εἰκονομάχοι, κατόπιν οἱ Ρωμαιοκαθολικοί, κατόπιν οἱ Προτεστάνται, κατόπιν οἱ Οὐνῖται καὶ ἐν συνεχείᾳ ὅλα τὰ ἄλλα μέλη τῶν αἱρετικῶν καὶ σχισματικῶν λεγεώνων.»
    Ἰουστίνου Πόποβιτς, «Δογματική τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας»
    (Γαλλικὴ μετάφραση) Τόμος 4ος, σελ. 181, Lausanne 1995 – Ἀναδημοσιεύτηκε στὸν «Ὀρθόδοξο Τύπο» στὶς 29/6/2007

    Συμπέρασμα:έτσι έπαψαν να αποτελούν Σωμα της Εκκλησίας και οι οικουμενιστες της κρατούσας εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή