Σάββατο, 4 Ιουνίου 2016

ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Ειπαμε και εμεις, απο .....ποια πηγη αντλησε ο Εφραιμ ο Οικουμενιστης της Βατοπεδιου και μοιραζει ...θολο νερο και ανταλλαξιμα ...κοτοπουλα; Μα να η εξηγησι: Ο γερων (γερων και αυτος, Θεε μου γεμισαμε απο αιρετικους γεροντες!!!!), Να, λοιπον, η εξηγησι: ΙΩΣΗΦ Ο ΚΥΠΡΙΟΣ Ο ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΣ και ...ΓΕΛΑΔΕΡΟΣ!!!!



ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΥΠΕΡΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Το τελευταίο καιρό παρουσιάζεται υπερβολική προβολή του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Τούτο είναι επικίνδυνο καθότι ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός έχει διδάξει σοβαρές κακοδοξίες, χωρίς την παραμικρή προσπάθεια ανασκευής από τους προβάλλοντες αυτόν. 
Πρωτίστως θα πρέπει να αναφερθούμε ότι για πρώτη φορά μετά από αιώνες, από τον καιρό του αιρετικού Βαρλαάμ του Καλαβρού, παρουσιάζεται αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, από τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό.  Υπενθυμίζομε τα λόγια του όπου αναφέρεται η κακόδοξη διδασκαλία του: «Όταν η Θεία Χάρις αυτό το διαπιστώσει, ότι ο νους αυτός εξύπνησε και πήρε τη θέση του σαν πρόσωπο και ο νους είναι το πρόσωπο, τότε υποτάσσεται η Χάρις εις τον νουν, μυστήρια μυστηρίων. Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα. Δεν είναι παράξενα τούτα. Ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος. Η Χάρις του Θεού είναι άκτιστος ενέργεια μέσω της οποίας κατασκεύασε τα πάντα και τα διοικεί. Αλλά αυτή είναι εργαλείο, ο νούς είναι πρόσωπον,  τόσον το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν. Γι’ αυτό και το φόρεσε ο Θεός Λόγος και το έχει αχώριστα στην αιωνιότητα της δόξης του, ο Πατήρ του μέλλοντος αιώνος». 
Όπως τότε οι βαρλααμίτες θεωρούσαν το άκτιστον, θαβώρειον Φως, ως «χείρον νοήσεως», έτσι και ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός θεωρεί ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος», το οποίο αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική και βλάσφημη διδασκαλία. Να αναφέρομε ότι και οι βαρλααμίτες θεωρούσαν το άκτιστον, θαβώρειον Φως, ως «χείρον νοήσεως».  Την αιρετική αυτήν πλάνη πολέμησε ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Να αναφέρομε και τον κακόδοξο χλευασμό του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, για τη στάση  της Μονής Σταυροβουνίου στο θέμα των εκτρώσεων; Το ηχητικό ντοκουμέντο, απομαγνητοφωνημένο έχει ως ακολούθως:
«Ερ. Οι εκτρώσεις, τα παιδιά τα οποία έγιναν από εκτρώσεις τότε θα είναι…τότε θα είναι στην ηλικία…
π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός – Κοίταξε, εάν είναι έμψυχα, εδώ υπάρχει μια διαφορά, άλλο είναι το ζων και άλλο είναι το έμψυχο.  Εδώ η Εκκλησία δεν έχει μιλήσει, αλλά κρατάει την παράδοσιν της Παλαιάς Διαθήκης.  Εάν είναι εξεικονισμένο, δηλαδή περίπου στον τρίτο μήνα, που παίρνει πλέον την…και τη μορφή, εφόσον ζωντανά είναι είπα και από  πρίν ακόμα, πριν να ενωθεί εκ της γυναικός και του ανδρός το σπέρμα, είναι ζωντανά από τότε είναι. Άλλο είναι το ζων και άλλο είναι το έμψυχον. Έμψυχον γίνεται κατά την Παλαιάν Διαθήκην, κατά την Γραφήν γίνεται μετά την εξεικόνισίν του, όταν πάρει την μορφήν, κατάλαβες; …γίνεται στον τρίτο μήνα.  Τότε λειτουργεί και η καρδιά του, κτυπάει, και λειτουργεί το…δηλαδή ο εγκέφαλος έχει αποκτήσει τον χαρακτήρα της προσωπικότητος.  Εάν είναι από κει και ύστερα, αυτή είναι ζωντανό. Δηλαδή από κεί και πέρα όμως είναι άδηλο δεν έχει όραμα. Αυτό μας δείχνει η Γραφή, δεν ξέρω…
Τώρα οι παπάδες λένε, ου, ου, ου, αν ακούσεις τους παπάδες τι λένε.   Έχει και κάποιους εκεί στο Σταυροβούνι (κακόδοξος γέλως), με τι δογματισμούς ομιλούν (κακόδοξος γέλως). Ρε, τελείωσε, είναι φόνος, από το Θεό θα…(κακόδοξος γέλως)».
Να αναφερθούμε στην κατ’ επανάληψη ατυχέστατη αναφορά του που παραπέμπει στην ανσέλμειο πλάνη.  Αναφέρομε μόνο μια εξ’ αυτών των αναφορών του: «Εδώ δεν ζούμεν για τον εαυτό μας, ανήκομεν σ’ αυτόν ο οποίος είναι διπλούς Κύριος και κατά φύσιν και κατ’ οικονομία ως ανακαινιστής, πληρώνοντας δια του αίματός Του τη δική μας ενοχή».
Θα αρκεσθούμε μόνο σ’ αυτές τις αναφορές του, απλά για να καταδειχθεί η επικινδυνότητα της υπερβολικής προβολής του. Ο καθένας που επιθυμεί να προβεί σε υπερβολική προβολή του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, ας ανασκευάσει προηγουμένως τις κακοδοξίες που δίδαξε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου