ΑΝΟΙΚΕΙΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. Ν. ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΥ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Σε κείμενο που δημοσιεύτηκε στην Πύλη Εκκλησιαστικών ειδήσεων www.amen.gr, που τιτλοφορείται ‘’Η καταδίκη του θεολογικού φονταμενταλισμού: η ιστορική πρόσκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου’’ που γράφει ο Δρ Νίκος Κουρεμένος (26/5/2016), επιλογικά αναφέρονται τα εξής: «Με
αυτό το πρίσμα μπορούν να ερμηνευτούν οι έντονες και ακραίες
αντιδράσεις μιας φωνασκούσας θεολογικής και εκκλησιαστικής μειοψηφίας, η
οποία μετά το πέρας της Συνόδου δεν θα έχει λόγο ύπαρξης, τουλάχιστον
εντός των ορίων της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Ορθόδοξης
Εκκλησίας». Είναι αναμφισβήτητα απαράδεκτα και ανεπίτρεπτα διχαστικά λόγια.
«…Θα
ήταν στρουθοκαμηλισμός η μη παραδοχή του έντονου προβλήματος της
έκφρασης φονταμενταλιστικού και ιδεοληπτικού λόγου από ορισμένους
κύκλους που ευτελίζουν τον πλούτο της ορθόδοξης παράδοσης σε μια στείρα
ορθοδοξομανία και καθιστούν το σύγχρονο θεολογικό λόγο νοσηρή έκφραση
παραθεολογίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ν. Κουρεμένος. Το να
επιμένει κανείς στη μοναδικότητα της Εκκλησίας του Χριστού αποτελεί
ευτελισμό του πλούτου της ορθόδοξης παράδοσης; Αποτελεί στείρα
ορθοδοξομανία και νοσηρή έκφραση παραθεολογίας; Είναι απαράδεκτες
τέτοιες αναφορές. H επιμονή στην αλήθεια, στην πραγματική εκκλησιαστική
ενότητα αποσκοπεί.
Μάλιστα προβαίνει και στο χαρακτηρισμό της στάσης των συμμμετεχόντων στην Ημερίδα, ως «διχαστικό λόγο μιας φωνασκούσας μειοψηφίας».
Διχαστικός όντως ο λόγος του κ. Ν. Κουρεμένου, σε ύφος και αλλά
περιεχόμενο. Αποτελεί έκφραση αντιπαλότητας. Είναι πολύ λυπηρό να
ακούονται τέτοια λόγια. Τώρα που έχει προστεθεί και η φωνή του Αγίου
Όρους, θα ανακαλέσει τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς του ο κ. Ν.
Κουρεμένος και την ανεπίτρεπτη διχαστική αναφορά του;
Όταν γράφονται τέτοια κείμενα είναι προτιμότερο να γίνεται μια δεύτερη ανάγνωση, αφού προηγουμένως απαραίτητα αναγνωσθεί η γνωστή επιστολή του Αγίου Παϊσίου.
Έτσι θα αποφεύγονται ανεπίτρεπτες διχαστικές αναφορές και απαράδεκτοι
για το Ορθόδοξο ήθος χαρακτηρισμοί. Θα επαναλάβω τα διχαστικά και
αναπίτρεπτα λόγια του κ. Ν. Κουρεμένου: «…η οποία μετά το πέρας
της Συνόδου δεν θα έχει λόγο ύπαρξης, τουλάχιστον εντός των ορίων της
Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας». Τέτοιες αναφορές λύπη μόνο προξενούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου