«Εμείς
οι Αποτειχισθέντες εν Χριστώ ΑΔΕΛΦΟΙ σας, ειμαστε μαζι σας και όχι εναντίον σας».
του Αποτειχισθεντος Θεολογου
Νικολαου Πανταζη
Στο
Ιστολόγιο Κατάνυξις, διαβάζουμε:
http://katanixis.blogspot.com.
"ΣΟΚ! ξεκινάει η πρώτη επίσημη δίωξη αντι-οικουμενιστή κληρικού στην πρόσφατη εκκλησιαστική μας ιστορία;"
Ομολογώ, ο τίτλος ακούγεται λίαν φάλτσος και… προσβλητικός διότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Δεν είναι αληθινός. Ε, όχι και "πρώτη επίσημη δίωξη!!" Σας παρακαλώ, κύριοι, λίγη αιδώς δε βλάπτει! Κακό πράγμα η μεροληψία.
Η προσωποληψία σας επισκιάζει τη καθαρότητα των πνευματικών σας οφθαλμών και επιβαρύνει άδικα τον ζυγό της δίψας σας για εκκλησιαστική δικαιοσύνη...
Η άγνοιά σας δεν δικαιολογείται και δεν είναι καθόλου για σας τιμητικό να εθελοτυφλείτε...
Δεν έχετε ποτέ ακούσει για την πρώτη, επίσημη, ιστορική Δίκη και καταδίκη, αφαίρεση και καθαίρεση του δεινού και όντως μεγίστου Αντι-οικουμενιστή π. Ευθυμίου Τρικαμηνά; Πού ήσασταν εσείς, όταν έλαβε χώρα αυτό το τραγικό, συγκλονιστικό και σοκαριστικό για όλους γεγονός;
Αυτός αποτελεί την πρώτη επίσημη δίωξη αντι-οικουμενιστή κληρικού στην πρόσφατη εκκλησιαστική μας ιστορία!
Και ΜΗ βιάζεσθε, παρακαλώ.
Υπάρχει και δεύτερος… ο π. Βαϊος Baϊος που τον καθήρεσε ο Φθιώτιδος.
Ο Νικόλαος Μανώλης έρχεται τέταρτος. Δεν έχετε ποτέ ακούσει για τον τρίτο, τον π. Ευθύμιο Χαραλαμπίδη που ναι μεν, δεν καθαιρέθηκε αλλά ΔΙΩΧΤΗΚΕ και διώκετε μέχρι σήμερα διότι ΔΙΕΚΟΨΕ τη Μνημόνευση του Αρχι-Οικουμενιστή του επισκόπου;
Γιατί υποδεικνύετε ιδιαίτερη ευαισθησία μόνο στον π. Νικόλαο Μανώλη; Επειδή είναι ο πνευματικός σας; Και τι μ΄ αυτό; Δεν είχατε την ίδια ηθική υποχρέωση να συμπαρασταθείτε σε ένα διωκόμενο για την αγάπη του Χριστού Αρχιμανδρίτη και να επιδείξετε ακριβώς την ίδια ευαισθησία; Δεν είναι αυτό αδικία να διαμαρτύρεστε υπέρ του ενός και να σιωπείτε επί του άλλου;
Ή ΜΗΠΩΣ, λέγω, μήπως αναγνωρίζετε και σεις προδοτικά την ψευτο-καθαίρεση και συκοφαντείτε τον π. Ευθύμιο ως «σχισματικό;» Και ο π. Ευθύμιος Χαραλαμπίδης ο οποίος διέκοψε τη Μνημόνευση, είναι και αυτός «σχισματικός;»
Προσέξετε, διότι εάν δεν αγωνισθείτε τίμια και δίκαια και δεν υπερασπιστείτε επί ίσοις όροις τα δίκαια του Θεού, η δικαιοσύνη του Θεού και η χάρις του Παναγίου Πνεύματος ΔΕΝ θα επισκιάσει τον αγώνα σας. Δεν θα είναι Χριστοκεντρική η διαμαρτυρία σας αλλά ανθρωποκεντρική.
Εμείς οι Αποτειχισθέντες εν Χριστώ ΑΔΕΛΦΟΙ σας, δεν είμαστε εναντίον σας. Είμαστε μαζί σας. Συμπαραστεκόμαστε αμέριστα στο δεξί πλευρό του αγαπητού π. Νικολάου και ας διαφωνήσαμε στο παρελθόν σε θέματα Αγιοπατερικής Γραμμής. Η διαφωνία είναι εποικοδομητική όταν γίνεται με βάση την Αλήθεια, για την αγάπη του Χριστού.
Ως διωκόμενος λοιπόν, ο π. Νικόλαος είναι ο τέταρτος μετά τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, τον π. Βαϊο και τον π. Ευθύμιο Χαραλαμπίδη, για τον αγώνα τους τον Αντι-οικουμενιστικό. Για να λέμε τα πράγματα με τα’ όνομά τους….
Προτείνω ο π. Νικόλαος να συμβουλευθει την εμπειρία του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά.
Και εάν τον «αποκήρυξε» κάποτε ως «καθηρημένο», να πέσει στα πόδια του και να ζητήσει συγχώρεση για να επανέλθει η παντοδύναμος χάρις.
Έχει γυρίσματα η ζωή και ο Θεός τα φέρνει έτσι για να διδασκόμαστε. Κάποτε ο π. Νικόλαος Μανώλης ευχήθηκε και προσευχήθηκε δημοσίως, μεγάλη τη φωνή απεφήνατο, πως ποθούσε τον αφορισμό του Νικολάου Σωτηροπούλου. Ίσως τώρα εισακούεται από το Θεό η δέησή του.
«Νυν καιρός ευπρόσδεκτος», ημέρα Αγιοπατερικής Ομολογίας!
Αγαπητέ μας εν Χριστώ π. Νικόλαε Μανώλη,
Συγχαρητήρια θερμά που διώκεσαι αληθινά για τον Αντι-οικουμενιστικό σου αγώνα. Εάν θέλεις να τον ολοκληρώσεις, να δοξάσεις το Θεό και να ευφράνεις τον επουράνιο Χορό των Αγίων Πατέρων, ακολούθησε τη Θεόπνευστη Γραμμή τους και ΚΟΨΕ, ΠΑΥΣΕ τη Μνημόνευση του επισκόπου σου διότι
1. ΚΟΙΝΩΝΕΙ με τον Αιρεσιάρχη Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
2. Κοινωνεί, συμπροσεύχεται και ενσωματώνεται με αιρετικούς και ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΥΣ.
3. ΕΝΩΝΕΙ Δογματικά, Λειτουργικά και Μυστηριακά εσένα, την οικογένειά σου, το ποίμνιό σου και τα πνευματικοπαίδια σου με το Εωσφορικό, Βέβηλο και Μολυσματικό Παγκόσμιο Συμβούλιο Βλασφημιών, στο οποίο παραμένει ΕΝΕΡΓΟ μέλος και ηγετικό στέλεχος μέσω του Αρχι-Οικουμενιστή του Ηγουμένου!
Αυτά τα τρία ικανοποιούν επαρκέστατα να προχωρήσεις στην ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΥΣΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ, αν και ο πρώτος λόγος είναι ΥΠΕΡ-αρκετός να πιστοποιήσει και να επικυρώσει την ενέργειά σου εις υπακοήν πίστεως και «ψήφο εμπιστοσύνης» στους Θεόπνευστους Πατέρες και δη, στον Μέγα Φώτιο τον Ιερό.
Ποθώ να σε δω Ομολογητή! Μέγα Νικόλαο εν Θεσσαλονίκη! Κι’ από τα υπερωκεάνια μήκη και πλάτη της Αυστραλιανής Ηπείρου θα εξέλθω εκ Μελβούρνης ορμώμενος να προσπέσω και να καταφιλήσω τους ωραίους και ευαγγελιζόμενους πόδες σου!
Πίστεψέ με, από όλα τα μέρη της γης, θα προστρέξουν να σε υποστηρίξουν, κύκλω της τραπέζης σου της διαδικτυακής, ψυχές που ωφελήθηκαν από τις πνευματικές σου ομιλίες! Ίσως είμαστε πολλές εκατοντάδες απ’ ότι φαντάζεσαι που προσδοκούμε, «καρτερούμε μέρα νύχτα» για να έρθει εκείνη η μέρα που θα βάλεις «ΔΙ’ ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΗΜΩΝ!»
Και ο χαριτωμένος και χαρισματικός Γέροντάς σου π. Αγάθων, θα αντιληφθεί τότε πως δεν είναι Ορθόδοξο, ψυχωφέλιμο και Ευαγγελικό, να αρνείται να πειθαρχεί Θεώ, αλλά γέροντι «Αμερικάνω…» Κι’ από πάνω, ίσως το ξανασκεφθεί και αυτός και Δόξα τω Τριαδικώ ημών Θεώ, διακόψει τη Μνημόνευση εν Αγίω Όρει και αντιλαλήσει ολόκληρος ο Άθως, ουχί κατά λάθος, αλλά κατά ΘΕΟΝ:
«Επί σοι χαίρει, Κεχαριτωμένη, Αποτειχίζουσα, πάσα η κτίσις δόξα σοι!»
Γράφει ο κ. Πανταζής:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Δεν έχετε ποτέ ακούσει για την πρώτη, επίσημη, ιστορική Δίκη και καταδίκη, αφαίρεση και καθαίρεση του δεινού και όντως μεγίστου Αντι-οικουμενιστή π. Ευθυμίου Τρικαμηνά; Πού ήσασταν εσείς, όταν έλαβε χώρα αυτό το τραγικό, συγκλονιστικό και σοκαριστικό για όλους γεγονός;
Αυτός αποτελεί την πρώτη επίσημη δίωξη αντι-οικουμενιστή κληρικού στην πρόσφατη εκκλησιαστική μας ιστορία!".
Μιλώντας για "πρόσφατη εκκλησιαστική ιστορία" εννοεί από το 2007 (που έγινε η "καθαίρεση" του π. Ευθυμίου) και μετά;
Διότι όταν μιλάμε για πρόσφατη ιστορία συνήθως περιλαμβάνουμε σε αυτήν πολύ περισσότερα από 8 χρόνια. Αν έχει την καλοσύνη ας κάνει μία διασαφήνιση του σημείου αυτού.
Ευχαριστώ
Νικόλαος Μάννης
Αγαπητέ αδελφέ Νικόλαε
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη πρώτη κιόλας παράγραφο του άρθρου μου, θα παρατηρήσεις πως τη συγκεκριμένη πρόταση "πρόσφατη εκκλησιαστική μας ιστορία" την παραθέτω εντός εισαγωγικών που σημαίνει παραπέμπω σε τίτλο και λόγια της "Κατάνυξις", όχι δικά μου.
Τα χαρακτηρίζω μάλιστα αναληθή και φάλτσα. Οπότε το ερώτημά σου θα έπρεπε να απευθύνετε σε αυτούς, όχι σε μένα, που απλώς επαναλαμβάνω τη φράση τους.
Θα σου απαντήσω όμως ευχαρίστως. Υποθέτω πως με τον όρο "πρόσφατη εκκλησιαστική ιστορία" εννοούν διάστημα 20 ή 30 ετών. Για το μεγαλύτερο διάστημα ετών στο οποίο εσύ αναφέρεσαι, χρησιμοποιούμε τον όρο "Νεωτέρα εκκλησιαστική ιστορία".
Εύχομαι τα λίγα αυτά και φτωχά να ικανοποίησαν το ερώτημά σου. Σ' ευχαριστώ πάντως που διαβάζεις τα άρθρα μου.
Καλό κι ευλογημένο Ορθόδοξο Τριώδιο.
Αγαπητέ κ. Πανταζή, ευχαριστώ για την απάντηση σας και αντεύχομαι Καλό Τριώδιο και κάθε αγαθό σε σας και την οικογένειά σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν πάντως ορίσουμε το "πρόσφατη εκκλησιαστική ιστορία" ως τα τελευταία 30 χρόνια τότε σίγουρα ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς δεν είναι ο πρώτος που διώχθηκε για το θέμα του οικουμενισμού. Προσωπικά έχω τουλάχιστον δύο ακόμη περιπτώσεις υπόψιν μου. Η μία είναι η περίπτωση του αειμνήστου Γέροντός μου π. Χρυσοστόμου Σπύρου που διώχθηκε από τον Ύδρας Ιερόθεο από το 1984 και έπειτα, και η άλλη του π. Στεφάνου Λάχανη που διώχθηκε από τον Χριστόδουλο (τότε Δημητριάδος) από το 1989 και μετά. Στην τελευταία αυτή περίπτωση μάλιστα το παράδοξο είναι πως ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς αντιτάχθηκε στην Αποτείχιση του π. Στεφάνου, στου οποίου την συνοδεία ανήκε κάποτε, και συντάχθηκε με τον Χριστόδουλο. Αν σας ενδιαφέρουν τα σχετικά έγγραφα είναι στη διάθεσή σας.
Ευχαριστώ και πάλιν
Έρρωσθε
Ν.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου Νίκο
Σε παρακαλώ να μιλάμε στον Ενικό.
Σε ευχαριστώ και εγω για την καλοσύνη σου και εύχομαι κάθε ευλογία και αγαθό σε σένα και την οικογένειά σου.
Ειλικρινά δεν γνώριζα τις δύο περιπτώσεις που αναφέρεις και με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Σημασία Για μένα έχει εάν ο π. Ευθύμιος (ο αγαπητός και εμπιστευτός πνευματικός μου) ήταν αποτειχισμένος τότε και για ποιούς σοβαρούς λόγους είχε αντιταχτεί σε κάποια αποτείχιση.
Η αποτείχιση από μόνη της, ανεξαρτήτως λόγων, περιστάσεων και συνθηκών δεν λέει τίποτα. Σημασία έχει ποιά είναι η βάση και τα κριτήρια μια απομακρύνσεως καθώς και σε ποιά παράταξη τελικά εντάσσεται ο καθένας.
Στείλε μου ότι αγαπάς στο
pathtruthlife@gmail.com.
Χαίρε και καλόν αγώνα!