Κυριακή 13 Μαΐου 2012


Δυο επέτειοι!


του αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη



Φέτος συμπληρώνονται εκατό χρόνια από μια ένδοξη σελίδα του Ελληνικού Έθνους  και πενήντα χρόνια από μια μαύρη σελίδα του εκκλησιαστικού βίου στην Πατρίδα μας.


1912 – 2012!  Εκατό χρόνια από τους ενδόξους Βαλκανικούς πολέμους. 
Τι να πρωτοθυμηθῆ κανείς:

● Τη ναυμαχία της «Έλλης», στα στενά των Δαρδανελλίων, με κυβερνήτη τον ηρωικό Παύλο Κουντουριώτη;

● Την ομοψυχία των Ελλήνων, που μέριασαν κομματικές διαφορές και ενωμένοι εξώρμησαν για το απίστευτο κατόρθωμα, βλέποντας την τότε ομοφωνία των αρχηγών τους, του βασιλιά Κωνσταντίνου και του πρωθυπουργού Ελ. Βενιζέλου;

● Τον ηρωισμό των ενόπλων μας δυνάμεων, που με ατελή μέσα, κυριολεκτικά καλπάζοντας, απελευθέρωναν τον ένα τόπο μετά τον άλλον, την Ήπειρο, τη Μακεδονία, τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη;

● Το θαύμα του Θεού, που ευδόκησε να απελευθερωθῆ η Θεσσαλονίκη ακριβώς την ημέρα της γιορτής του πολιούχου της αγίου Δημητρίου; 
Ποια στ’ αλήθεια θα ήταν η πορεία της Ελλάδος, αν για λίγες ώρες δεν έμπαιναν οι Έλληνες γρηγορώτερα από τους Βουλγάρους στη Θεσσαλονίκη;
Για όλα αυτά, και για τόσα άλλα, που στις σελίδες των Βαλκανικών πολέμων με χρυσά γράμματα είναι χαραγμένα, άς δοξάζουμε συνεχώς τον παντοδύναμο Θεό. Η Ελλάδα χωρίς τον Χριστό δεν θα ζήση.



1962 – 2012!  Πενήντα χρόνια από την μέρα, που πένθισε, όσο ποτέ άλλοτε, το πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Εκλογή Αρχιεπισκόπου σκίασε τον ήλιο της χαράς. 
Οι πιστοί έκρυψαν τα πρόσωπά τους από αισχύνη. 
Οι ασεβείς βγήκαν στους δρόμους και στα δημοσιογραφικά μπαλκόνια και ενέπαιζαν  την Εκκλησία του Χριστού εξ αιτίας του εκλεγέντος προσώπου.

● Κάθε κληρικός, που κυκλοφορούσε στους δρόμους, εισέπραττε το φτύσιμο, ενώ του άλλαζαν και το …όνομα!  
Ιάκωβε! Ιάκωβε! … έτσι τον φώναζαν.

● Η 13η Ιανουαρίου 1962 παρέμεινε μελανή σελίδα για τον τρόπο, που η πλειονοψηφία των επισκόπων της Ελλαδικής Εκκλησίας ψήφισε. 
Επέλεξε για Αρχιεπίσκοπο ένα πρόσωπο, που προ της εκλογής φυλλάδια ενυπόγραφα είχαν γεμίσει την  
Πρωτεύουσα, με τον τίτλο: «Ζητούμεν άνδρα»!

● Από τις 13 Ιανουρίου μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου «σκότος εγένετο» επί «πάσαν την Εκκλησίαν». 
Τελικά ο Ιάκωβος αναγκάστηκε να παραιτηθῆ. Σεβάσμιος Μητροπολίτης, ο Φιλίππων Χρυσόστομος, εξελέγη ως Αρχιεπίσκοπος Αθηνών. 
Έτσι εκόπασε η θύελλα.

■ Αν η ηρωική επέτειος των Βαλκανικών πολέμων απαιτεί, η Μακεδονία να είναι Ελληνική, η μαύρη επέτειος της αρχιεπισκοπικής εκλογής του 1962 απαιτεί, η Εκκλησία να μην καταντήση «Εκκλησία των... », όπως βροντοφώναξε σε συλλαλητήριο το 1965 ο ηρωικός ἱεροκήρυκας π. Ἀυγουστῖνος Καντιώτης. 
Τα αποσιωπητικά κρύβουν τη λέξη, που ο λαός χαρακτηρίζει τους ομοφυλόφιλους.

● Ο μεγαλύτερος κίνδυνος σήμερα στην Εκκλησία προέρχεται από τους «κουσουριασμένους». 
Άς ξυπνήσουν οι σεμνοί  άνδρες της Ιεραρχίας. 
Τον δικό  τους εφησυχασμό υπάρχει φόβος να τον υπερκεράση η θηλυπρεπής ευγένεια ικανών (στον αριθμό) ατόμων.

● Αλλοίμονο, αν η Εκκλησία μας ξαναζήση τον Ιανουάριο του 1962!

15 σχόλια:

  1. Την 8η Ιανουαρίου 1962 εκοιμήθη ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Θεόκλητος Β' (Παναγιωτόπουλος). Ο τότε Μητροπολίτης Αττικής Ιάκωβος (Βαβανάτσος) ήταν ο εκλεκτός των Ανακτόρων (τιμηθείς με το Μεγαλόσταυρο του Βασιλικού Τάγματος του Γεωργίου) και φυσικά γι΄αυτό, ο επικρατέστερος μεταξύ των υποψηφίων. Συνυποψήφιοι, ήσαν οι Μητροπολίτες Καβάλας Χρυσόστομος και Μαντινείας Γερμανός.
    Σε εφημερίδες δημοσιευόταν τότε υπαινικτικά σχόλια για την ιδιωτική ζωή του Μητροπολίτη Αττικής Ιακώβου. Κυκλοφόρησαν και έντυπα, που εμμέσως πλην σαφώς τον κατηγορούσαν ως ομοφυλόφιλο λέγοντας ότι ήταν "στερούμενος ανδρικής αξιοπρεπείας" και ότι "ο μαρτυρικός και ευσεβής λαός ζητεί Αρχιεπίσκοπον ΑΝΔΡΑ".
    Την 13-1-62 εξελέγη Αρχιεπίσκοπος ο Ιάκωβος με 33 ψήφους έναντι 20 του Χρυσοστόμου και 4 του Γερμανού σε σύνολο 58 ψηφισάντων αρχιερέων. Η τελετή διαβεβαίωσης και η ενθρόνισή του πραγματοποιήθηκαν στις 18-1-62 υπό ισχυρή αστυνομική φύλαξη. Το μήνυμα του νέου Αρχιεπισκόπου δόθηκε με την παρουσία 32 αρχιερέων και την αποχή 25, χαρακτηριστικό του κλίματος διχασμού στους κόλπους της Ιεραρχίας. Ο τότε Οικ. Πατριάρχης Αθηναγόρας σε ένδειξη στήριξης προς τον νέο αρχιεπίσκοπο, απέστειλε ομάδα ιεραρχών του Πατριαρχείου, για επίσημη συνάντηση μαζί του!.

    Πολλοί χριστιανοί, ιδίως μέλη αδελφοτήτων, άρχισαν να προβαίνουν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας. Οι εφημερίδες δημοσίευαν διάφορα. Κατατέθηκαν τρεις μηνύσεις σε βάρος του, η μία από τον αρχιμανδρίτη Δαμασκηνό Γεωργακόπουλο του οποίου επώνυμο τηλεγράφημα, όσον αφορά τον λόγο της καταγγελίας κατά του Αρχιεπισκόπου, ο υπάλληλος του ΟΤΕ αρνιόταν να το παραλάβει λόγω της φρασεολογίας του!!! μέχρι που αντικαταστάθηκε με την φράση «δι' ακατανομάστους πράξεις».
    Ο Ιάκωβος υπέβαλε την παραίτησή του με επιστολή της 25-1-1962, με αιτιολογία ότι δεν επιθυμούσε την παράμβαση της Κυβερνήσεως στα της Εκκλησίας.
    Ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης δεν ήταν ένας από τους τρεις που κατέθεσαν μήνυση, είχε όμως με την ιδιότητά του ως ιδρυτού της αδελφότητος Σταυρός, κληθεί, σαν ένας από τους 70 μάρτυρες από το Συνοδικό Δικαστήριο, που σημειωτέον, αθώωσε τον Ιάκωβο. Ο Ιάκωβος επέστρεψε στη Μητρόπολη Αττικής, με τις γνωστές εξελίξεις, την απομάκρυσή του, κ.λπ. στοιχεία από το κατά τη γνώμη μου μεροληπτικο υπέρ του Ιακώβου άρθρο της βικιπαιδείας)
    ======

    Στον "γρίφο" = που μας βάζει ο π.Δανιήλ Αεράκης, να καταλάβουμε τι έλεγε ο π.Αυγουστίνος, να μην καταντήση η Εκκλησία "Εκκλησία των ..." βρἐθηκε η απάντηση: Για τους άνω των 18 ετών λόγω ακαταλληλότητος των εκφράσεων : http://eleythir.pblogs.gr/2009/03/425873.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και βέβαια άσχημη ήταν αυτή η επιλογή,αλλά ρίχθηκε από το θρόνο μόνο,επειδή ήταν ομοφυλόφιλος ή γιατί είχε δηλώσει ότι θα ΔΙΑΛΥΣΕΙ
    στην κυριολεξία ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΦΗΚΟΦΩΛΙΕΣ,που ακούν στο όνομα (παρα) εκ-
    κλησιαστικές οργανώσεις,που είναι ο μόνος ΚΑΡΚΙΝΟΣ για την εκκλησί
    α;!!Αν θέλει ο σεβαστός κατά άλλα π.Δανιήλ μπορεί να μας απαντήσει
    ξεκάθαρα;Μια και τον π.Αυγουστίνο θα τον συναντήσουμε αργότερα,θα
    δούμε τη θέση του,όπως κι αυτήν του Ιάκώβου και πολλών άλλων αστέ-
    ρων της εκκλησίας!!Όσο για την ταπεινότητά μου θα ΠΑΩ στην κόλαση,
    όπου ΣΙΓΟΥΡΑ εκεί θα βρω ΠΟΛΛΟΥΣ ΖΗΛΩΤΕΣ της πίστεως και της εκκλη-
    σίας!Το κακό είναι ότι εγώ θα πάω τσάμπα,ως μόνος ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν έβλεπε δηλαδή το πρόβλημά του, και το κακό που είχε δημιουργήσει με τον σάλο σε όλη την Εκκλησία...ώστε δεν τολμούσε να περπατήσει ιερέας στο δρόμο και υφίστατο εξευτελισμούς, και του φώναζαν Ιάκωβε! Ιάκωβε! Ζήσαμε αντίστοιχα γεγονότα με το σκάνδαλο του "αγίου" Πρεβέζης, όταν τότε σε όλη την Ελλάδα οι νεαροί έπιαναν τα γεννητικά τους όργανα μόλις έβλεπαν κληρικό στο δρόμο και όχι μόνο οι εφημερίδες αλλά και τα θέατρα το καυτηρίαζαν.

    Παρόμοια φαινόμενα και σκάνδαλα είναι καρκίνοι και οι σφηκοφωλιές και όχι όσοι τα ελέγχουν.

    Αντί λοιπόν, να δει το πρόβλημα που δημιουργούσε στην Εκκλησία και στο λαό της και να κάνει πίσω, ο Ιάκωβος, και όχι να κάτσει στη μητρόπολή του αλλά να παραιτηθή,
    -αφ ενός ήθελε να γίνει Αρχιεπίσκοπος!!! ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΣ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
    -αφετέρου ήθελε, να διαλύσει λέει και τις... "παρα"εκκλησιαστικές οργανώσεις. Με ποιο κύρος άραγε; Για να αλωνίζει ελεύθερα, να χειροτονεί ως αρχιεπίσκοπος, και να γεμίσει η εκκλησία τοιούτους; Και ποιες οργανώσεις να διαλύσει, και γιατί "παρα" εκκλησιαστικές, όταν στον Σταυρό τότε ηγείτο ο ιδρυτής του ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης. Δεν ήταν Εκκλησία ο Καντιώτης; Ποιοι είναι εκκλησία, μόνο οι δεσποτάδες; Εκκλησία είναι και ο λαός. και οι οργανώσεις τότε, του πιστού λαού, ήταν εκκλησιαστικές.

    Βέβαια κάποτε υπάρχει και η παρακμή. Δε γενικεύουμε όμως. Δεν είναι όλα τα νομίσματα ίδια, άλλα είναι χρυσά, άλλα ασημένια, άλλα χάλκινα, άλλα τενεκεδένια, άλλα κάλπικα και κίβδηλα.
    Να ανοίξουμε περαιτέρω συζήτηση για τις αδελφότητες δεν έχει νόημα, έχουν χιλιοσυζητηθεί τα θέματα, και εξάλλου δεν λαμβάνονται υπόψη όλες οι καταγγελίες: Ένα σημειώνω, ας είμαστε προσεκτικοί για τα παιδιά μας, ιδίως τα κορίτσια, ποιοι τα κατηχούν, είτε οργανωσιακοί είτε μοναχικοί είτε γεροντικοί, να οδηγούν τα παιδιά στο χριστιανικό γάμο και να μην έχουν σκοπό να τα "μαντρώσουν" υπό κάποιον γέροντα. Αμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΓΑΜΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΕΤΟΙΟΙ... ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΜΗΤΡΟΠΑΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΕΣ ΑΡΧΙΔΙΑΜΑΝΔΡΙΤΕΣ... ΠΡΟΣΟΧΗ - ΜΑΚΡΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΑΓΑΜΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως αρκετές φορές, η εξεζητημένες μπούκλες τα μαλλιά, το κούνημα, οι θηλυπρεπείς εκφωνήσεις και η ξεφωνημένη ομιλία προκαλούν αηδία. Αλλά εκείνοι δεν έχουν συνείδηση, είναι επαγγελματίες και μισθωτοί. Εμάς που για τους όποιους λόγους στμμετέχουμε στην παρωδία, ας μας ελεήσει ο Κύριος.

      Διαγραφή
  5. Όλοι εξετάζουμε τις σεξουαλικές προτιμήσεις ρασοφόρων Μοναχών ή μη και παραβλέπουμε τις κραυγαλέες καταπατήσεις των Κανόνων της Εκκλησίας, που απαγορεύουν το μεταθετό.

    Δηλ. ο Φιλίππων Χρυσόστομος, που κατεστάθη ως Αθηνών, άφησε τη νύφη και παντρεύτηκε άλλη; Αυτό λένε οι Κανόνες; Οι Κανόνες λένε να εκλέγεται ο Αθηνών, όπως εκλέχθηκε ο Ιερώνυμος Α΄, χωρίς παραβίαση, αλλά φαίνεται, ότι το μεταθετό έχει καταστεί παράδοση πλέον στην -κατά τα άλλα- Ορθόδοξη Εκκλησία μας.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα. Για το μεταθετό ναι μεν το σκεφτήκαμε, αλλά, δεν σχολιάσθηκε και υπάρχει κάποια δικαιολογία: Η περίπτωση του μεταθετού για να γίνει ένας μητροπολίτης, "Αρχιεπίσκοπος", είναι ειδική, ενώ δηλ. ιεροκανονικώς είναι ένας μητροπολίτης από τους πολλούς, σε μια μητρόπολη από τις πολλές, στην Πολιτειακή, κοινωνική και Εκκλησιαστική πρακτική, υπολογίζεται στις συνειδήσεις αρχόντων, κλήρου και λαού, και πατριαρχών και αρχηγών εκκλησιών, ότι επέχει την περίεργη θέση όπως και προσφωνείται: "και πάσης Ελλάδος"! Ακόμα και στα ιστολόγια, βλέπετε ότι θεωρείται ο υπεύθυνος, ότι δηλ. αυτός κάνει "κουμάντο" στην Εκκλησία, και στην πράξη, αυτός συνανάται με πατριάρχες, πρωθυπουργούς, αυτός εκπροσωπεί την Εκκλησία στις τελετές, ορκίζει τους βουλευτές και τις κυβερνήσεις, και υπογράφει, στο επίσημο βιβλίο, παρουσία τού οικείου μητροπολίτη παρίσταται και προεξάρχει στον επίσημο εορτασμό αγιασμού των υδάτων στον Πειραιά κ.λπ.
      Αλλά και εκκλησιαστικώς, ο αρχιεπίσκοπος θεωρείται ένας μεταξύ Πατριαρχών και Προκαθημένων Εκκλησιών, και αν και είναι ένας από τους πολλούς μητροπολίτες της Ελλαδικής Εκκλησίας, τον μνημονεύουν οι άλλοι ισότιμοι και ισόκυροι επίσκοποι, "του Αρχιεπισκόπου ημών ... τάδε".

      Με όλα τα ανωτέρω, ίσως δικαιολογείται ότι, αν για την επιλογή ενός μητροπολίτη σε μια μητρόπολη, δεν επικροτείται από τη συνείδηση του λαού το μεταθετό, πλην σπανιοτάτων εξαιρέσεων, όπως στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης,της "συμβασιλεύουσας" όπου για τους ίδιους λόγους, συνέβη τουλάχιστον τις 2 τελευταίες φορές χωρίς αντιδράσεις, η περίπτωση του "Αρχιεπισκόπου" είναι ειδική, και με το σκεπτικό ότι επέχει θέση προκαθημένου ισότιμη με τον Πατριάρχη και Αρχηγό Εκκλησίας (στην πράξη) τότε ο λαός ίσως το αποδέχεται το μεταθετό, με το σωστό σκεπτικό, "ας εκλεγεί ένας που έχει δοκιμαστή, πρώτα, στην επισκοπή του, για να μην τύχει και η περίπτωση εκλογής ανικάνου "πάσης Ελλάδος".

      Στο πρώτο θέμα, η προτεινόμενη λύση είναι ο επίσκοπος να είναι σύζυγος μιας γυναικός, και ικανός οικογενειάρχης που ανέθρεψε άξια παιδιά, και χωρίς να αποκλείονται και οι ελάχιστοι άγαμοι παρθένοι οι οποίοι "δύνανται χωρείν" την αγαμία οι λοιποί ας νυμφεύονται δια να παύσουν τα σκάνδαλα.

      Διαγραφή
  6. Μια διόρθωση σε προηγούμενο σχόλιό μου: Στη Θεσσαλονίκη κατά τις δύο τελευταίες φορές όπου και υπήρξε το μεταθετό, στην μία (προτελευταία) περίπτωση, υπήρξαν αντιδράσεις, λόγω του μεταθετού αλλά κυρίως λόγω του ότι υπἠρχε κανονικός Μητροπολίτης, ο π.Λεωνίδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο ΙΣΤΟΛΟΓΟΣ της ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ γνωριζει ανθρωπον ο οποιος υπεστη σεξουαλικην - οχι ενοχλησιν - αλλα επιθεσιν του Βαβανατσου.
    Και η μαρτυρια αυτου αληθης ΑΛΗΘΕΣΤΑΤΗ εστι.
    Ησαν μαλιστα παροντες στο σπιτι του Ιακωβου στην βεραντα του σπιτιου του ενας γιατρος και η ΖΩΖΩ του Φαναριου (λαϊκος τοτε).
    Και αυτο το ειπε στον επιτιθεμενο σεξουαλικα ο ιδιος ο Ιακωβος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κάποιες παρατηρήσεις πάνω σε ορισμένα σχόλια:

    1/ Με τον Τόμο αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, του 1850, η Ελλαδική Εκκλησία είναι η μοναδική, που δεν έχει Προκαθήμενο, αλλά Προκαθημένη, την Ι. Σύνοδο.

    2/ Ο Πρόεδρος της Ι. Συνόδου είναι ο Μητροπολίτης της Πρωτεύουσας του Κράτους και είχε τον τίτλο: "Μητροπολίτης Αθηνών και Έξαρχος Πάσης Ελλάδος", τίτλος που υποδηλώνει την εξάρτηση της Εκκλησίας αυτής από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

    3/ Ο Μητροπολίτης Αθηνών Χρυσόστομος (Παπαδόπουλος) μονομερώς και χωρίς έγκριση του Πατριαρχείου άλλαξε τον τίτλο σε "Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος" και παρέληψε το "Έξαρχος".

    4/ Οι Κανόνες δεν υπολογίζουν θέσεις αρχόντων και Εκκλησίας, αλλά απαγορεύουν το μεταθετό με ποινή καθαίρεσης. Αλλά τούτο έχει φαίνεται καταστεί Παράδοση στην Εκκλησία μας. Υπενθυμίζεται, ότι με τον Τόμο του 1928, περί των Νέων Χωρών, αναφέρεται ρητά, ότι το μεταθετό στις Νέες Χώρες απαγορεύεται.

    5/ Ο Αρχιεπίσκοπος δεν θεωρείται ένας των Προκαθημένων, γι' αυτό και υποχρεωτικά σε κάθε επίσκεψή του σε άλλες Εκκλησίες ή τις Πολιτικές Αρχές πρέπει να συνοδεύεται από μέλη της Ι. Συνόδου.

    6/ Δεν είναι δυνατή η επίσκεψή του σε άλλες Μητροπόλεις της χώρας, χωρίς άδεια του οικείου Ιεράρχη, το δεν όνομά του δεν μνημονεύεται σε καμία από τις άλλες Μητροπόλεις, εκτός της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

    7/ Δεν ενδιαφέρει αν αποδέχεται ή όχι ο λαός το μεταθετό, αφού είναι παράβαση Κανόνων της Εκκλησίας. Δεν επιτρέπεται ο λαός να οδηγείται σε συναίνεση παραβάσεων Κανόνων.

    8/ Το "σύζυγος μιας γυναικός" του Παύλου, δηλ. το να μην έχει ο Επίσκοπος δυο ή περισσότερες γυναίκες, όπως οι Αρχιερείς του Ισραήλ, η Εκκλησία με την Πενθέκτη Οικουμενική το άλλαξε και καθόρισε ο Επίσκοπος να είναι από την τάξη των μοναχών (και επομένως άγαμος). Μια νέα Οικουμενική Σύνοδος μπορεί μελλοντικά να αλλάξει τον Κανόνα και να επιστρέψει στην παύλεια πρακτική.

    9/ Δεν γνωρίζουμε αν η ΖΩΖΩ προέβη σε σεξουαλικές επιθέσεις. Αλλά ακόμη και εάν προέβη, ως λαϊκός, με τη χειροτονία του ως Επισκόπου το 1986, αφέονται πάσαι αι αμαρτίαι.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πρωτη φορα το ακουω οτι με τη χειροτονια επισκοπου "αφεονται πασαι αι αμαρτιαι".Το ιδιο ισχυει και για τους ιερεις?Που τα γραφει αυτα?Και με τα κολληματα τι γινετε?Προς ενημερωση ρωταω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η άφεση αμαρτιών γίνεται με πολλούς τρόπους:

      1/ Με το μυστήριο του Βαπτίσματος
      2/ Με το μυστήριο του Χρίσματος
      3/ Με το μυστήριο της Μετανοίας
      4/ Με το μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας
      5/ Με το μυστήριο της Ιερωσύνης
      6/ Με το μυστήριο του Ευχελαίου
      7/ Με το αίμα του μαρτυρίου
      8/ Με την επιτυχή επιστροφή αιρετικού
      9/ Με τη μοναχική κουρά
      10/ Με την ίδρυση Μονής (ACTA T. 5. 211)
      11/ Με την προσφορά άρτου, για κεκοιμημένο (ACTA T.5. 358)
      12/ Με την φιλανθρωπία (ACTA T. 5. 297).

      Ειδικά, η χειροτονία Αρχιερέως εξαλείφει πάσας τα προτέρας αμαρτίας του χειροτονουμένου (Ερμηνεία εις τον ιβ΄ κανόνα της Συνόδου της Αγκύρας. ΚΛΕΙΣ των Ιερών Κανόνων. Κορίνθου Παντελεήμονα, σελ. 21).

      Όσον αφορά ορισμένα κωλύματα, όπως π.χ. η πορνεία ή ο συγκυλισμός, αυτά παραμένουν, μη εξαλειφόμενα με τη χειροτονία.

      ACTA = ACTA ET DIPLOMATA GRECA MEDIAEVI SACERA ET PROFANA

      ΙΚ

      Διαγραφή
  10. Σίγουρα,αγαπητέ Οδυσσέα ο Βαβανάτσος ο μακαρίτης ήταν καραμπινάτος
    ομοφυλόφιλος καιπολύ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ!! Επ' αυτού ΔΕΝ υπάρχει καμία αμφι
    βολία,επαφίεται δε στην κρίση του Τριαδικού Θεού,τον οποίο υπηρέτη-
    σε!Ήταν όμως μόνο ΑΥΤΟΣ ο λόγος,που εκδιώχθηκε;Σ' αυτό ΟΥΔΕΙΣ ευρέ-
    θη να μου απαντήσει!
    Όσο για κάποιο σχολιαστή, που υπεραμύνθηκε των εκκλησιαστικών οργα-
    νώσεων όχι μόνο δε με κάλυψε,αλλά εγώ ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΚΡΑΔΑΝΤΩΣ ότι όλες
    διαγκωνίζονται,για να καταλάβουν θέσεις και να ελέγχουν τη διοικού-
    σα εκκλησία!Μην ξεχνάτε ότι ο μακαριστός Ιερώνυμος ο Α΄είχε κατη-
    γορηθεί-και όχι αβάσιμα-ότι χειροτονούσε μητροπολίτες,που στην πλά
    τη τους είχαν το γράμμα "Ζ" ήτοι ζωικούς!Να μη δε σας πω,πώς απεκα-
    λείτο σε πιάτσες τοιούτων και ΦΡΙΞΕΤΕ.....!!!!Πάντως είναι αλήθεια ότι επί των ημερών του έγινε κάθαρση από τους τοιούτους-πολλάκις με ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟ τρόπο,όπως έκανε ο μακαρίτης ο Πούλος της Έδεσσας-γιαυτό σας είπα και το επαναλαμβάνω γύρευε ΠΟΣΟΥΣ θα βρω..- και άλ-
    λοι μεν κατέφυγαν στους ΓΟΧ,ενώ αρκετούς είχε μαζέψει κι ο μακαρί-
    της Παπαχρήστου στη Λαμία και τα πέριξ!!Πολλοί επανήλθαν με την πτώση του!Αυτά και τέλος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. AI ΑΜΑΡΤΙΑΙ ΣΑΣ ΑΦΕΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΔΩΣΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΙΚ. ΜΑΚΡΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ `ΤΕΤΟΙΟΥΣ`!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να τα βάλουμε λες κοντά σε σένα,για να τα διδάξεις ΤΙ;;Όσο για το πού θα δώσουμε τα χρήματά μας είναι ΔΙΚΗ μας δουλειά! Αλήθεια για
    ΠΟΙΟΝ Ι.Κ. λές;Όσο για τους"τέτοιους" οι πλείστοι πέραν του ΟΖΟΝΤΟΣ
    σώματος έχουν δυστυχώς και ωδωδυίαν ψυχή!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου