Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012


H θεοτης του Χριστου


μαρτυρουμενη υπο του Ιωαννου


του Ασκητικού ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ


«Κἀγὼ ἑώρακα καὶ μεμαρτύρηκα ὅτι οὗτός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ» (Ἰωάν. 1,34)



ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἑορτὴ τοῦ ἁ­γίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ. Μὲ τὴν ἑορτὴ αὐτή, ἀφοῦ ἔκλεισε ὁ κύκλος ποὺ ὀνομάζεται Δωδεκαήμερο, εἰσερχόμεθα πάλι σὲ κανονικὸ ῥυθμό.

* * *


Ποιός ἦταν ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος; Δὲν ἦταν ἕνα τυχαῖο πρόσωπο, ὅ­πως ὅλοι ἐμεῖς. Ἦταν μία ἐξαιρετικὴ φυσιογνωμία, ἕνα σπάνιο ἄνθος, κρίνο τῶν ἀ­γρῶν ἀπὸ ’κεῖνα ποὺ σπανίζουν. Ἦταν ἁγιασμένος «ἐκ κοιλίας μητρὸς αὐτοῦ» (Λουκ. 1,15). Γεννήθη­κε διὰ θαύματος ἀπὸ τὰ στεῖρα σπλάγχνα τῆς Ἐλισάβετ.
Δὲν γνώρισε τὸν κόσμο. Σὲ μικρὴ ἀκόμα ἡλικία ἔφυγε στὴν ἔρημο πέραν τοῦ Ἰορδάνου, κ’ ἐκεῖ ἔμεινε πλέον. Ἔζησε μὲ ἀ­πόλυτη ἀφιέρωσι στὸ Θεό. Ἡ ζωή του ἦταν ἀσκητική, σκληρή, ἕνας ἔλεγχος ὅλων ἡ­μῶν τῶν σημερινῶν Χριστιανῶν, ποὺ ζοῦμε τόσο μακριὰ ἀπ᾽ ὅ,τι ἐπιβάλλει τὸ Εὐαγγέλιο. Ἡ ἐνδυμασία του ἦταν μιὰ κάππα ἀπὸ τρίχες καμήλου. Ἡ τρο­φή του ἦ­ταν «μέλι ἄγριον» καὶ «ἀκρίδες» (Ματθ. 3,4). Ἄλλοι λένε ὅτι «ἀ­κρί­δες» εἶνε οἱ κορ­φὲς ἀ­γρίων χόρτων· ἐπικρατεστέρα ἑρμηνεία εἶνε ὅ­τι πρόκειται γιὰ τὰ γνωστὰ ἔντομα τῶν ἀγρῶν, τὰ ὁποῖα καὶ μέχρι σήμερα οἱ βεδου­·ῖ·­νοι τὰ ξηραίνουν, ὅπως ἐμεῖς τὶς πιπεριές, καὶ ἔτσι τρώγονται. Κρεβάτι του εἶχε τὶς καλαμιὲς ἀπὸ τὴν ὄχθη τοῦ ποταμοῦ. Ποτό του ἦταν ὄχι κρασὶ ἢ ἄλλα οἰνοπνευματώδη, ἀλλὰ τὸ νερὸ τοῦ Ἰορδάνου. Στέγη του ἦταν ὁ οὐρανός. Συντροφιά του τὰ ἄγρια θηρία. Ἔρ­γο εἶχε τὴν προσευχή. Καὶ βιβλίο ποὺ μελετοῦσε ἦταν ἡ φύσι ποὺ ἁπλω­νόταν ἐμπρός του· ὁ Ἰορδάνης, ἡ ἔρημος, τὰ ἄστρα…


Τριάντα καὶ πλέον χρόνια ἔζησε ἔτσι ὁ Ἰωάννης. Ἔπειτα πῆρε ἐντολὴ ν᾽ ἀφήσῃ τὴν ἔ­ρη­μο καὶ νὰ στήσῃ τὸν ἄμβωνά του στὴν ὄ­χθη τοῦ Ἰορδάνου. Ἐκεῖ ἄρχισε τὸ φλογερό του κή­ρυγμα, ποὺ συμπυκνώνεται σὲ μία λέξι· λέξι, ποὺ ἂν ἡ ἀνθρωπότης τὴν αἰσθανθῇ, θ’ ἀλ­λάξῃ ὄντως ἡ ζωή της. Ὅλοι ζητοῦν ἀλλαγή. Ἀλ­λαγή, ἀλλαγή! λένε. Ἀλλ’ αὐτὴ ἡ ἀλλαγή, γιὰ τὴν ὁποία μιλοῦν διπλωμάται, πολιτικοί, μι­κροὶ καὶ μεγάλοι, εἶνε ἐπιπολαία, ἐπιφανειακή. Ἡ ἀληθινὴ ἀλλαγή, ἡ ἀλλαγὴ ποὺ ποθοῦ­με σὲ ὅλα τὰ ἀνθρώπινα πράγματα ―εἶνε πόθος πανανθρώπινος―, εἶνε ἐκείνη ποὺ συνιστᾷ ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος στὸ Εὐαγγέλιο. Εἶνε ἀλ­λαγὴ ῥιζικὴ καὶ ἐκφράζεται μὲ τὴ λέξι «Μετανοεῖτε» (Ματθ. 3,2). Μετάνοια δηλαδὴ ῥιζική, στὸ βάθος τῆς καρδίας μας· ν᾽ ἀλλάξῃ ὁ νοῦς μας, νὰ κάνουμε στρο­φὴ ὄχι μικρὴ ἀλλὰ 180 μοιρῶν· νὰ ἐπι­στρέψουμε στὴ βά­σι, στὴ ῥίζα μας, στὸ Θεό. «Μετανοεῖτε», λέει ὁ Ἰωάννης, διότι ἐγγίζει ἡ βασιλεία τῶν οὐ­ρα­νῶν. «Μετα­νοεῖ­τε», διότι ἡ ἀξίνη, δηλαδὴ ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ, εἶνε ἕτοιμη, καὶ «πᾶν δένδρον μὴ ποιοῦν καρπὸν καλὸν ἐκκόπτεται καὶ εἰς πῦρ βάλλεται», τὸ ἄκαρπο δέντρο τὸ περι­μέ­νει φωτιὰ καὶ τσεκούρι, θὰ καταστραφῇ (ἔ.ἀ. 3,2,10).


Φωτεινός, ἀφυπνιστικὸς ἦταν ὁ Ἰωάννης. Ὁ λόγος του, ὁ βίος του πρὸ παντός, ἡ ἀσκητι­κή του μορφὴ εἵλκυσαν σὰν μαγνήτης τὰ πλή­θη καὶ ὁ Ἰορδάνης πλημμύρισε κόσμο. Ἐκεῖ ἦ­ταν ἄντρες γυναῖκες νέοι, ἐ­κεῖ στρατιωτικοί, ἐκεῖ τελῶναι, ἐκεῖ καὶ γραμματεῖς καὶ φαρισαῖοι. Μικροὶ καὶ μεγάλοι συνωστίζοντο γύρω του. Ὁ Ἰωάννης δίδασκε. Καὶ ὅσοι ἀπ᾽ αὐ­τοὺς ἐδέχοντο τὰ λόγια του, μετανοοῦσαν πραγμα­τικὰ καὶ ἔμπαιναν στὰ νερά· κ’ ἐκεῖ μέ­σα, ὅ­πως ἦ­ταν, ἐξωμολογοῦντο τὶς ἁμαρτίες τους. Ἔτσι ἔπαιρναν τὸ βάπτισμα τοῦ Ἰωάννου.

* * *


Μέσα στὰ πλήθη ποὺ ἔρχονταν ἐκεῖ, ἦρθε καὶ ἕνας χωρὶς διάδημα στὴν κεφαλή, χωρὶς διακριτικὰ γνωρίσματα, σὰν ἕνας ἀπ’ τοὺς πολλούς. Ἀλλὰ δὲν ἦταν ἕνας ἀπ’ τοὺς πολλούς· ἦταν ὁ ἕνας καὶ μοναδικός, ἦταν ὁ Χριστός. Κανείς δὲν τὸν γνώρισε· οὔτε καὶ ὁ Ἰωάννης ἀκόμα (βλ. Ἰωάν. 1,31). Ἂν καὶ ἦταν πρῶτα ξαδέρφια, δὲν εἶχαν συναντηθῆ ποτέ ὣς τότε. Ὁ ἕ­νας ἔζησε ἀπὸ μικρὸς στὴν ἔ­ρημο, ὁ ἄλ­λος μέσα στὸν κόσμο. Πῆ­ραν δύο διαφορετικοὺς δρόμους· ὁ ἕνας τῆς μονώσεως, ὁ ἄλλος τῆς συμβιώσεως. Ὁ ἕνας ἀσκητής, ὁ ἄλλος κοινωνικός. Δεῖγμα ὅτι δὲν σῴζον­ται μόνο οἱ ἀσκηταί· σῴζον­ται καὶ ὅσοι ζοῦν στὸν κόσμο.


Τώρα λοιπὸν συναντῶνται ἐκεῖ στὶς ὄ­χθες τοῦ Ἰορδάνου, ὡς ἄγνωστοι. Ὁ Ἰωάννης ὅ­μως, ἀπὸ ὑπερφυσικὰ σημεῖα ποὺ εἶδε, κατάλαβε ὅτι αὐτὸς εἶνε ὁ Χριστός. Ὅταν ὁ Ἰησοῦς τοῦ ζήτησε νὰ τὸν βαπτίσῃ, ἐκεῖνος αἰ­σθάνθηκε συστολὴ καὶ προέβαλε ἄρνησι. Ὁ Ἰησοῦς τοῦ λέει· «Ἄφες ἄρτι· οὕτω γὰρ πρέπον ἐστὶν ἡ­μῖν πληρῶσαι πᾶσαν δικαιοσύνην» (Ματθ. 3,15)· εἶνε ἀνάγκη νὰ μὲ βαπτίσῃς. Τρέμοντας τότε ὁ Ἰωάννης βάπτισε τὸ Χριστό. Καὶ λέει ὁ Ἰωάννης στὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο· «Ἐγὼ δὲν τὸν γνώριζα, ἀλλὰ ἐκεῖνος ποὺ μὲ ἔστειλε νὰ βαπτίζω μὲ νερό, ἐκεῖνος μοῦ εἶπε· “Σὲ ὅποιον δῇς τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιο νὰ κατεβαίνῃ καὶ νὰ μένῃ ἐπάνω του, ἐκεῖνος εἶνε ποὺ βαπτίζει μὲ Πνεῦμα ἅγιο”. Καὶ ἐγὼ εἶδα καὶ βεβαιώνω, ὅτι αὐτὸς εἶνε ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ» (Ἰωάν. 1,33-34).


Ἐκτὸς ἀπὸ αὐτὸ τὸ ὑπερφυσικὸ σημεῖο ὁ Ἴωάννης παρετήρησε καὶ κάτι ἄλλο· ὅτι ὅταν βαπτίσθηκε ὁ Ἰησοῦς, «ἀνέβη εὐθὺς ἀπὸ τοῦ ὕδατος» (Ματθ. 3,16). Ἔχει σημασία, ἀγαπητοί μου, αὐτό. Διότι ὅσοι ἐβαπτίζοντο δὲν ἔβγαιναν ἀμέσως ἀπὸ τὰ νερά. Ἔμεναν μέσα, ἄλ­λος δέκα λεπτά, ἄλλος εἴκοσι λεπτά, ἄλλος μισὴ ὥρα, ἀναλόγως τῶν ἁμαρτημάτων τους, καὶ ἐκεῖ, ὅπως ἦταν μέσα στὰ νερά, ἐξωμολο­γοῦντο τὶς ἁμαρτίες τους· ἡ ἐξομολόγησί τους διαρκοῦσε ὅσο καὶ τὸ βάπτισμά τους. Ὁ Χριστὸς ὅμως βγῆκε «εὐθέως», ἀμέσως· μόλις μπῆκε βγῆκε. Διότι δὲν εἶχε ἁμαρτήματα νὰ πῇ, ἦταν ἀναμάρτητος.


Ἀλλὰ τότε γιατί βαπτίσθηκε; Βαπτίσθηκε γιὰ νὰ φανερωθῇ τὸ μυστήριο τῆς ἁγίας Τριάδος· Πατήρ, Υἱός, καὶ ἅγιον Πνεῦμα. «Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου, Κύριε, ἡ τῆς Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις» (ἀπολυτ. Θεοφ.). Ἁγία Τριάς, ἐλέησον τὸν κόσμον καὶ σῶσον ἡμᾶς.


Ἐν συνεχείᾳ ὁ Ἰωάννης ἐξακολουθοῦσε ἰ­σχυρότερα τὸ κήρυγμα. Καλοῦσε τοὺς ἀν­θρώ­πους σὲ μετάνοια. Κάποτε μάλιστα ἔφυγε ἀπὸ τὸν Ἰορδάνη, ἦρθε στὴν πρωτεύουσα, στὴν καρδιὰ τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, μέσα στὸ κέν­τρο. Ὅταν πληροφορήθηκε, ὅτι ὁ Ἡρῴδης ἔ­διωξε τὴ νόμιμη γυναῖκα του καὶ συζοῦσε παρανόμως μὲ παλλακίδα, μὲ τὴ γυναῖκα τοῦ ἀ­δερφοῦ του, τότε ἀνέβηκε στὰ ἀνάκτορα καὶ σὰν κεραυνὸ εἶπε ἐκεῖνο τὸ περίφημο λόγο· «Οὐκ ἔξεστί σοι ἔχειν τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου» (Μᾶρκ. 6,18). Αὐτὴ τὴν παρρησία τὴν πλήρωσε μὲ τὴ ζωή του – μὲ τὴν κεφαλή του· ἐσφαγιάσθη, ἀπεκεφαλίσθη ὰπὸ τὸν Ἡρῴδη.


Αὐτή, μὲ συντομία, ἦταν ἡ ἁγία ζωή του. Ἂν ἄλλοι μὲ τὰ πάθη καὶ τὶς κακίες τους γίνωνται σαρκωμένοι δαίμονες, ὁ Ἰωάννης ἔγινε «ἔνσαρκος ἄγγελος»· γι᾽ αὐτὸ ζωγραφίζεται μὲ φτερά, διότι πετοῦσε στοὺς οὐρανούς. Πατοῦσε μὲν στὴ γῆ, ἀλλὰ ὁ νοῦς καὶ τὸ πνεῦμα του καὶ ἡ καρδία του καὶ τὸ συναίσθημά του ἦταν στοὺς οὐρανούς.


Καὶ ἐν τούτοις δὲν ὑπερηφανεύθηκε. Ἐνῷ ὁ λαὸς διερωτᾶτο μήπως αὐτὸς εἶνε ὁ Μεσσίας, ὁ Ἰωάννης ἠρνεῖτο καὶ ἔλεγε· «Δὲν εἶμαι ἐγὼ ὁ Χριστός» (Ἰωάν. 1,20)· ἐγὼ ἁπλῶς προαναγγέλλω τὸν ἐρχομὸ τοῦ Χριστοῦ στὸν κόσμο.

* * *

Αὐτὴ εἶνε ἡ μαρτυρία τοῦ Ἰωάννου· «Ἐγὼ ἑώρακα καὶ μεμαρτύρηκα ὅτι οὗτός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ» (ἔ.ἀ. 1,34). Ἔχει ἀξία ἡ μαρτυρία του. Στὸ δικαστήριο μπορεῖ νὰ παρουσιαστοῦν ἑκατὸ μάρτυρες, ἀλλὰ ὁ εὐφυὴς δικαστὴς δὲν προσέχει τὶς μαρτυρίες τῶν πολλῶν· προσέχει τὶς μαρτυρίες ἐκείνων ποὺ παρέχουν τὰ ἐχέγγυα τῆς ἀληθείας. Καὶ μέσα ἀ­πὸ τὸ πλῆθος τῶν μαρτύρων γιὰ τὸν Ἰησοῦ ἐξέχει ἡ μαρτυρία τοῦ Ἰωάννου. Δὲν ἦταν τυχαῖο πρόσωπο. Ἐὰν δὲν πιστέψουμε στὸν Ἰωάννη, σὲ ποιόν θὰ πιστέψουμε; Στὸ παγκόσμιο δικαστήριο τῆς ἀνθρωπότητος αὐτὸς παρουσιάζεται καὶ καταθέτει, καὶ ἡ κατάθεσί του λέει· «Ἑώρακα καὶ μεμαρτύρηκα» ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶνε «ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ»· δὲν εἶνε ἁ­πλῶς ἕνας διακεκριμένος ἄνθρωπος, κοινωνιολόγος ἢ ῥήτορας, ἀλλὰ βρίσκεται ὑπεράνω ὅλων αὐτῶν· εἶνε ὁ Θεός!


Ὁ Χριστὸς εἶνε ὁ Θεός.

«Δεῦτε προσκυνήσωμεν καὶ προσπέσωμεν αὐτῷ».

Ἡ ἀλήθεια αὐτὴ εἶνε ἡ βάσις, τὸ θεμέλιο, ἡ ῥίζα μας.

Καὶ ἀκριβῶς διότι εἶνε Θεός, ἡ Ἐκκλησία τὴν ὁ­ποία ἵδρυσε εἶνε ἀκατάλυτος.


Θεός! τὸ φωνάζει τὸ σπήλαιο.

Θεός! τὸ φω­­νάζουν οἱ μάγοι.

Θεός! τὸ φωνάζουν οἱ βοσκοὶ τῆς Βηθλεέμ.

Θεός! τὸ φωνάζει τὸ ἀστέρι.

Θεός! τὸ φωνάζει ὁ Ἰορδάνης.

Θεός! τὸ φωνάζουν τὰ ἄστρα.

Κι ἂν ἐμεῖς σιωπήσουμε, κι ἂν ἐμεῖς γίνουμε ἄπιστοι καὶ διεστραμμένοι, καὶ οἱ πέτρες ποὺ πατοῦμε θὰ φωνάξουν·

«Εἷς ἅγιος, εἷς Κύριος, Ἰησοῦς Χριστός, εἰς δό­ξαν Θεοῦ Πατρός· ἀμήν» (Φιλ. 2,11 καὶ θ. Λειτ.).

19 σχόλια:

  1. O παρανοϊκός Αμέθυστος
    βγάζει από το Χριστοκεντρικό κήρυγμα τους δύο καλούς ιεράρχες Αυγουστίνο και Μελέτιο.
    Εξυπνάδες πουλάει ο αχρείος Αμέθυστος.
    Αποδεικνύεται γελοίος ακόμα και στα πιό απλά που μας γράφει.
    Είναι χαμένος στην Μαρία Λουίζα του, και στον Χαντέγκερ του και στους ελλαδικους γεροντάδες ή μή των τελευταίων χρόνων.
    Τα άλλα τα παρερμηνεύει ή μάλλον δεν τα κατανοεί και επιχειρεί να τα διαστρεβλώση.
    Χαμένος στον ωκεανό του είναι ο τσαρλατάνος ο Αμέθυστος.
    Μακρυά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ό,τι και να γράψει εναντίον των συγκεκριμένων μητροπολιτών ο Αμέθυστος δεν πρόκειται να πετύχει τίποτε.Ο λαός του Θεού γνωρίζει καλά το έργο και την πνευματικότητα των δύο επισκόπων και την προσφορά τους στην Εκκλησία του Χριστού.Ειδικά για τον π.Αυγουστίνο την ασκητικότητά του,την αφιλοχρηματία του,την παρρησία του,τα συσσίτια στην κατοχή που έσωσαν 8150 συνανθρώπους μας,την αντίστασή του στους κατακτητές που προκάλεσε τη μήνι τους απ την οποία σώθηκε από θαύμα,τον έλεγχο που άσκησε σε υπεροχικά πολιτειακά,πολιτικά κι εκκλησιαστικά πρόσωπα αψηφώντας τους κινδύνους που αυτός συνεπαγόταν,τους αγώνες του για την κάθαρση της Εκκλησίας και τη συμμετοχή του λαικού στοιχείου στην εκλογή των ποιμένων του ακόμη και των λαικών επιτρόπων,τον υπέροχο αγώνα του για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας που προκάλεσε την εναντίον του σεπτού του προσώπου εκτόξευση απειλών απ την πλευρά των ανιστόρητων Σκοπιανών,την πλειάδα των ιδρυμάτων που ίδρυσε στη Φλώρινα και αλλού και το κυριότερο ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΟΔΗΓΗΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΤΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΨΥΧΩΝ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ.Αλλά και ο άγιος Νικοπόλεως διακρίνεται για τη σεμνότητα και πνευματικότητά του,έχει συγγράψει εκλεκτά πνευματικά βιβλία που χειραγψγούν προς τον Ουρανό τον πιστό λαό και μετέβαλλε με την εν γένει πολιτεία του το εχθρικό προς την Εκκλησία κλίμα που είχε δημιουργηθεί στην Πρέβεζα λόγω του σκανδάλου που είχε ξεσπάσει προ της ελεύσεώς του.Προσωπικά διαφωνώ με την εισαγωγή της δημοτικής στη Λατρεία που εφαρμόζεται σε ναούς της μητροπόλεως Νικοπόλεως αλλά έτερον εκάτερον.Ο Αμέθυστος προτού προβεί στη σχετική κριτική θα έπρεπε να λάβει υπόψη τα παραπάνω και πολλά άλλα στοιχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιά μικρή διόρθωση:

    Ο Χριστός και ο Ιωάννης Πρόδρομος δεν ήταν πρώτα ξαδέλφια, αλλά δεύτερα.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο ΨΕΥΤΗΣ και ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ!

    Ο υποκριτης και ΔΕΙΛΟΣ!

    ----------------------------

    Κατηγορει τον κ. Οδυσσεα οτι του φέρθηκε "π...κα"

    http://amethystosbooks.blogspot.com/2012/01/blog-post_5984.html

    ---------------------

    ΔΕΝ ΞΑΝΑ-ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ με τον ΠΛΑΝΕΜΕΝΟ ΑΜΕΘΥΣΤΟ άλλη φορα, διοτι οτι γραφει ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ επιτηδες, για να μας κανει να ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ!

    ΕΤσι:

    οταν με κατηγορησε οτι γραφω σε ενα Ιστολογιο που υβριζει τον Γερ. Παίσιο ως ΣΟΔΟΜΙΤΗ -

    επειδή απο το ΜΙΣΟΣ τους και τα ΝΕΥΡΑ ΤΟΥ - Δεν μπορει να συγκρατησει την ψυχραιμια του - αυτο πια το παραδεχονται όλοι -

    δεν διαβασε ολοκληρη την απαντηση μου, οτι στο τελος του σχολιου μου μιλαω ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΓΕΡ. Παίσιου.

    ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΝΑ αυτο το λαθος του - ΑΝ ΗΤΑΝΕ ΑΝΤΡΑΣ...θα δημοσιευε το σχολιο μου.
    ΟΜΩΣ ΜΕ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕ!

    ΑΦου με κατηγορησε, οταν του εδωσα την εξηγηση - εκει με ΔΙΕΓΡΑΨΕ!

    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ κατηγορει τους αλλους για ΓΚΕΥ!

    Χα χα χα - εδω θα με πιασει παλι το 'νευρικο γελιο' :)))

    **********************

    ΠΙΟ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ειμαι απο τον Κ.Τ.!

    Ενας Κ.Τ. του απέμεινε στο Ιστολογιο του - απο την αρχή ειχα καταλαβει οτι ο Κ.Τ. δεν στεκει καλα - δεν παει καλα το παλληκαρι, εχει προβλημα!

    Ενας χαλάρωσε - που λεει οτι "αν δεν γεμιζει ο κουβας με αιμα οταν προσευχεσαι, δεν προκειται να δεις τον Θεον"

    Και ενας "Αρχαιος Χριστιανος" που οτι γραφει - ειναι ζητημα αν ο ιδιος καταλαβαινει τι Γραφει!

    Και αντι να προβληματιστει ο Αμέθυστος, γιατι απο τοσους σχολιαστες που ειχε, του απέμεινε μονο ενας Κ.Τ. κοροιδευει τους αλλους για Φουφηδες!

    ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟ Αμεθυστο!

    Που και αυτο το σχολιο μου βεβαιως θα το διαγραψει!

    ********************

    Γραφει ο Αμεθυστος συχνα στο ιστολογιο του:

    "Τους δαιμονισμενους θα τους στειλουμε απο εκει που ηρθανε".

    Εστω ενας ανθρωπος να ειναι δαιμονισμενος! ο Κυριος μας τους εστελνε απο εκει που ηρθανε, ή τους εκανε καλά;

    ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΔΕΙΛΟ ΑΜΕΘΥΣΤΟ - που πουλαει μαγκιά στον κ. Οδυσσεα, διοτι ξερει οτι ο κ. Οδυσσεας δεν θα πεσει στο επιπεδο του να του μιλησει οπως πρεπει!

    Ομως ξεχασε τον Μυρμιδονα ο Αμέθυστος..αυτος που καθεται στο μπαρ μονος του και τον κοροιδευουνε ολοι οι αλλοι, τριτη καρεκλα δεξια!

    ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΨΕΥΤΗ ΑΜΕΘΥΣΤΟ - τον πλανεμενο και αιρετικο που μονο εναν Κ.Τ. μπορει πια να εντυπωσιάσει -

    - που διαβαζουνε λεει Συμεων τον Νεο Θεολογο και νιωθουνε ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΟΡΓΑΣΜΟ - τους ΨΕΥΤΕΣ !!

    ---------------------

    και κλεινω:
    ισως με ρωτησει καποιος: αφου και με τον κ. Οδυσσεα διαφωνεις...γιατι εδω δεν του 'κανεις επιθεση';

    Διοτι , για δυο λογους:

    α) εχω πει και στο παρελθον στον κ. Οδυσσεα οτι διαφωνω μαζι του στο θεμα της ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ.
    δεν το εκρυψα ποτέ.

    β) τουλαχιστον με τον κ. Οδυσσεα ξερω απο την αρχη, οτι ειναι ενας χριστιανος που εφυγε για τους δικους του λογους απο την Εκκλησια - μεγαλο παιδι ειναι ,ξερει τι κανει.

    ο Αμέθυστος ομως ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ στο ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ως ο Τεταρτος των Τριων Ιεραρχων!

    Συστηνεται και προβάλλεται ως αυτος που γνωριζει την Αληθινη Πιστη και θα σωσει τον κοσμο απο τον Οικουμενισμο -

    -οταν δεν βλεπει ο ΤΥΦΛΟΣ ΑΜΕΘΣΥΣΤΟΣ - οτι κατακρινοντας τους ΙΕΡΕΙΣ της ΕΚκλησιας - γινεται το ΔΕΞΙ χερι του Πάπα της Ρώμης!

    ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ και ΠΛΑΝΕΜΕΝΟ Αμεθυστο!

    Το σχολιο αυτο θα το στειλω και στον Αμεθυστο

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω ότι όποτε δεν έχει επισκέπτες το άλλο αδελφό ιστολόγιο, γράφει κάτι που να προκαλέσει το ενδιαφέρον και συνεπώς να αυξήσει την επισκεψιμότητά του. Πόσοι και πόσοι σήμερα, ενώ δεν είχαν σκοπό, επισκεύθηκαν το αδελφό ιστολόγιο για να δουν από περιέργεια τι έγραψε για τον π.Μελέτιο και γιατί σκανδαλίστηκε, και για τον π.Αυγουστίνο και τί ψεγάδι του βρήκε!!!

    Μα δεν τον θεωρούμε πάπα τον π.Αυγουστίνο, ούτε ότι δεν έχει κάνει λάθη, ούτε ότι κάθε λόγος του είναι δόγμα! Άλλοι θεοποιούν άλλους! Κατά τη συνείδησή μας ο π.Αυγουστίνος ήταν και εκοιμήθη πιστός, άγιος, ο Θεός θα κρίνει και θα αποφασίσει και για τον π.Αυγουστίνο και για όλους μας, αλλά και ΔΕΝ θέλουμε να τον "αγιοκατατάξη" η παρούσα Εκκλησιασική ηγεσία, των Επισκόπων που δεν τον κατάλαβαν. Σημεία, θαύματα, δια πρεσβειών του προς τον Κύριο είδαμε προσωπικά, αλλά ξέρουμε ότι ο Θεός ποιεί τα θαύματα. Δεν πήραμε χώμα από τον τάφο του π.Αυγουστίνου για να το κάνουμε φυλακτό, ούτε θέλουμε τα λείψανά του να εκτεθούν προς λατρεία. Κύριον τον Θεόν σου προσκυνήσης και Αυτώ ΜΟΝΟΝ λατρεύσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σκανδαλίστηκε σφόδρα, ο Αμέθυστος, διότι σε προηγούμενη ανάρτηση, ο Νικοπόλεως Μελέτιος γράφει ότι ο Κύριος βαπτίσθηκε στον Ιορδάνη γυμνός.

    Αλλά, μήπως νομίζει ο ευσκανδάλιστος Αμέθυστος, ότι ντυμένος ο Κύριος σταυρώθηκε και εκτέθηκε επί ξύλου κρεμάμενος, στην κοινή θέα; Ας μην βασίζεται στις αγιογραφίες, που κάποιο ελάχιστο κομμάτι υφάσματος προσθέτουν.

    Ξέχασε ο Αμέθυστος να σκανδαλιστή και να απορρίψει και τον Ευαγγελιστή Ιωάννη, που περιγράφει γυμνό τον Πέτρο να ψαρεύει, και να ρίχνει κάποιο ένδυμα επάνω του μόλις ο Ιωάννης τον ειδοποιεί ότι έρχεται ο Χριστός: "λέγει οὖν ὁ μαθητὴς ἐκεῖνος ὃν ἠγάπα ὁ Ἰησοῦς τῷ Πέτρῳ: Ὁ κύριός ἐστιν! Σίμων οὖν Πέτρος ἀκούσας ὅτι ὁ κύριός ἐστιν, τὸν ἐπενδύτην διεζώσατο - ἦν γὰρ γυμνός-..." (Ιωάν.21΄7)

    Αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΣΧΟΛΙΟ ΑΜΕΘΥΣΤΟΥ:

    Δέν γνωρίζουμε ακριβώς τό λόγο γιά τόν οποίο οι "μαθητές" τού Καντιώτη, προσπαθούν νά αναβαθμίσουν τόν λατίνο πατέρα τής καθολικής εκκλησίας Αυγουστίνο καί νά τόν ανακηρύξουν ακόμη καί άγιο τής ορθοδόξου παραδόσεώς μας.
    Πολύ περίεργο φαινόμενο!

    Αμέθυστος

    ΑΠΑΝΤΗΣΙ:

    Nαί είναι τόσο περίεργο όσο και το δικό σου.
    Ενώ είσαι μόνιμα μεθυσμένος, αυτοονομάζεσαι Αμέθυστος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νά τί σας γράφει ο Αμέθυστος.
    Η αγοραία φρασεολογία του αποδεικνύει ότι ο άνθρωπος δεν είναι χριστιανός.
    Είναι χριστιανός της Τρούμπας.
    Αν πίστευα ότι αυτός ειναι χριστιανός εγώ θα γινόμουνα βουδιστής.
    =========================================

    Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

    O παρανοϊκός Αμέθυστος
    βγάζει από το Χριστοκεντρικό κήρυγμα τους δύο καλούς ιεράρχες Αυγουστίνο και Μελέτιο.
    Εξυπνάδες πουλάει ο αχρείος Αμέθυστος.
    Αποδεικνύεται γελοίος ακόμα και στα πιό απλά που μας γράφει.
    Είναι χαμένος στην Μαρία Λουίζα του, και στον Χαντέγκερ του και στους ελλαδικους γεροντάδες ή μή των τελευταίων χρόνων.
    Τα άλλα τα παρερμηνεύει ή μάλλον δεν τα κατανοεί και επιχειρεί να τα διαστρεβλώση.
    Χαμένος στον ωκεανό του είναι ο τσαρλατάνος ο Αμέθυστος.
    Μακρυά του.

    7/1/12 9:04 πμ
    Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

    Σκανδαλιστήκατε προφανώς αγαπητέ κύριε Αμέθυστε. Λογικό. Άραγε, όμως, στον Σταυρό, ήταν ενδεδυμένος ο Κύριος; Φορούσε έστω "φύλλο συκής"; Και μην παραθέσετε ως αποδεικτικά στοιχεία τις αγιογραφίες.

    Ποιος ισχυρίζεται ότι ο π.Αυγουστίνος ή ο π.Μελέτιος έχουν το αλάθητο του Πάπα; Τον π.Μελέτιο τον θυμόμαστε από τότε που, όταν όλοι έτρεμαν, έγραψε την απάντηση "Εἰναι οι ρασοφόροι συμφορά του έθνους";
    Τον π.Αυγουστίνο που γνωρίζουμε περισσότερο, ούτε αλάνθαστο τον θεωρούμε ούτε "Θεό", ούτε παίρνουμε χώμα από τον τάφο του για να κάνουμε φυλακτό, αλλά έναν πιστό, έναν άγιο στις συνειδήσεις μας (ο Κύριος όμως θα κρίνει και θα αποφασίσει) αλλά όχι προς "αγιοποίηση" και λατρεία των λειψάνων του, και έναν κληρικό που έζησε όχι από τον Χριστό αλλά δια τον Χριστό, μια προφητική μορφή της εποχής μας, με αδιανόητο θάρρος, εμπνεόμενο από την πίστη του στον Χριστό. "ότι ο π. Αυγουστίνος τον απείλησε τον Στρατηγό Καλογερόπουλο ότι θα παύσει το πολυχρόνιο του βασιλιά Παύλου το 1949, στον στρατιωτικό ναό της Μεταμορφώσεως, ενώπιον των στρατιωτικών αρχών... (εξηγεί τον λόγο). Ο στρατηγός Καλογερόπουλος παρ’ ότι τον αγαπούσε φοβήθηκε και του είπε ότι θα τον συλλάβει αν κάνει κάτι τέτοιο. Ό π. Αυγουστίνος πραγματοποίησε την απειλή του και έπαυσε το πολυχρόνιο του βασιλέως στον Άγιο Αθανάσιο Κοζάνης, ο οποίος χρησιμοποιούνταν τότε ως στρατιωτικός ναός του ιδίου στρατοπέδου. Μίλησε σκληρά εναντίον του βασιλέως Παύλου και είπε στον ψάλτη να μην πει το πολυχρόνιο. Όταν εκείνος φοβήθηκε και πήγε να το ψάλλει ο π. Αυγουστίνος βγήκε στην ωραία πύλη και με ύφος αυστηρό του είπε να διακόψει, γιατί ο βασιλεύς δεν είναι ευσεβέστατος, αλλά ασεβέστατος. Αυτά όλα έγιναν ενώπιον των στρατιωτικών αρχών της Κοζάνης και μπροστά στον στρατηγό Βεντήρη. Αναστατώθηκαν οι πάντες και ξεκίνησε διωγμός εναντίον του. π. Αυγουστίνου Η διαδικασία του διωγμού σταμάτησε όταν ο βασιλιάς κατάλαβε την γκάφα του και ανεκάλεσε την υπογραφή του". Όταν δε τον κάλεσαν ως συνοδικό στη Βουλή, να παραστή στον Αγιασμό, είπε: Θα έρθω, αλλά με μια προϋπόθεση: Να πάρω τον π.Πορφύριο, για να κάνει ... εξορκισμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και η ΣΥΝΕΧΕΙΑ του χριστιανού της Τρούμπας

    =======================================
    7/1/12 12:58 μμ
    Blogger Ο/Η amethystos είπε...

    Καλώς τον τον Οδυσσέα, Καλή χρονιά.
    Έτσι φανερώνεται καί πού βρίσκονται οι αναρτήσεις. Στήν Αποτείχιση!
    Καλά ρέ Οδυσσέα, δέν σέ ξενέρωσε τό μάθημα ζωολογίας που παρενέβαλλε ο Καντιώτης στήν ομιλία τών Θεοφανείων;
    Καί ο Μελέτιος, αυτός πού κατανόησε καί μετέφρασε "πανάξια" τή Θεία Λειτουργία, ο κολλητός τού Μπέη, νά μάς κάνει λογίδριο γυμνισμού, μέσα στήν εορτή τών Θεοφανείων;
    Αφού εσύ Οδυσσέα προσκυνάς τούς επισκόπους οι οποίοι μάχονται τήν εκκλησία, δέν συμφωνούν μέ κανέναν, παρά μέ τήν ιδιοτροπία τους, πως θά διαχωρήσεις τή θέση σου από τούς οικουμενιστές; Τούς επισκόπους δεν αναβαθμίζει ο οικουμενισμός; Γιατί αντιδράς ενάντια στό Ζηζιούλα, μόνον επειδή είναι ομοφυλόφιλος, ή ήταν, (τώρα γέρασε), δέν έχει κάποιο περιεχόμενο η ανταρσία τού Ζηζιούλα; Ακριβώς τήν αναβάθμιση τών επισκόπων.
    Εσύ πιστεύεις ότι λατρεύεις τούς καλούς επισκόπους; Έναντι τών κακών; Η γνώση τού καλού καί τού κακού δεν είναι η πτώση μας;
    Γνωρίζουμε όλοι ότι ο Καντιώτης έγινε αυτό πόύ έγινε, κυνηγώντας τούς ομοφυλόφιλους καί τούς μασόνους.
    Αυτοί είναι οι εχθροί τής πίστης μας;

    Εχεις κι εσύ ομοφοβία; Οι ομοφυλόφιλοι είναι άρρωστοι άνθρωποι καί η ασθένειά τους δέν κολλάει, δέν είναι επιδημική, ή μήπως θές νά εξορκίσης τήν ασθένεια πού έχεις στό μυαλό σου; Διότι ο Ελληνικός λαός δέν φοβάται τόν ομοφυλόφιλο, αλλά τόν πούστη, τήν πουστιά. Καί ξέρεις πολύ καλά ότι απέναντί μας φέρθηκες πούστικα.
    Ο Θεός βοηθός Οδυσσέα.

    7/1/12 1:12 μμ
    Blogger Ο/Η amethystos είπε...

    πρός ανώνυμο.
    Δέν σκανδαλίσθηκα αγαπητέ μου, δέν είμαι παρθένα. Φυσικά ο Καντιώτης ήταν μάγκας. Τή μαγκιά όμως τή μαθαίνουμε στία αλάνες όχι στήν εκκλησία. Είναι τάξεως φυσικής.
    Στήν βάπτιση τού Κυρίου η φυσική τάξις ετροποποιήθη, άλλαξε, ο Ιορδάνης κύλησε πρός τά πίσω. Τείχος ανέγειρε ο Κύριος μέ τή Βάπτισή Του απέναντι στήν φυσική υπόσταση τών πραγμάτων, καί απέναντι στή μαγκιά, καί απέναντι στήν εξυπνάδα.
    Είναι μεγέθη πού δέν μπορούν νά περάσουν στήν εκκλησία . Η πύλη είναι κλειστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αμέθυστος είπε:Γνωρίζουμε όλοι ότι ο Καντιώτης έγινε αυτό πόύ έγινε, κυνηγώντας τούς ομοφυλόφιλους καί τούς μασόνους.
    Αυτοί είναι οι εχθροί τής πίστης μας;
    ------------

    Ωστε έτσι έ, Μεθυσμένε;
    Γι αυτό και μόνο έγινε ο Καντιώτης αυτό που έγινε;

    Είσαι ένας ασεβής και ένας βρωμιάρης πρώτης κατηγορίας.
    Είσαι μία καρικατούρα χριστιανού.
    Παληοτόμαρο είσαι Μεθυσμένε, τίποτα παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απο μικρος πολυ μου άρεζαν τα Καουμπόυκα!
    Όποτε ειχε η Ερτ , καθομουνα και το εβλεπα.
    Τότε δεν υπηρχε ουτε ιδιωτικη τηλεοραση ουτε ιντερνετ.

    John Wayhne, Clint Eastwood οι καλυτεροι μου. ΕΙδικα ο Clint!

    Την "Μονομαχία στο Ελα Πάσο" την έχετε δει;

    Αυτο δεν ειναι τίποτα - μπροστα στην "μονομαχια του Λευκου Πυργου" που θα ακολουθησει το Καλοκαιρι του 2012!

    Αραγε...πως θα ερθει οπλισμενος ο Αμέθυστος;

    Με ρεβόλβερ; Με μαχαίρι; ή μηπως με κανενα Τσεκουρι της φυλης των Απάτσι;

    ******************

    Θαυμαστε ΞΕΥΤΙΛΑ θεολογου ανδρος - που αφου του τέλιωσαν τα επιχειρηματα του...τωρα μας απειλεί οτι μας θα δειρει απο πανω!

    Αφου μας ειπε να παμε να μαμηθουμε, οτι ειμαστε γκευ οτι ειμαστε αμορφωτοι, αγραμματοι (αντε, εδω πες οτι εχει και ενα δικαιο) - αφου του τελιωσαν τα επιχειρηματα - τωρα θα το παιξει Καουμπους στο Ελ Γκραντε!

    "που εισαι ρε...να ερθω..να μονομαχησουμε εως τελικης πτωσεως;"!

    Εγω Αμέθυστε συνηθως μονομαχουσα μεχρι τωρα μονο για τα μάτια μιας μελαχρινης...αλλά για σενα μπαγασάκο, θα κανω μια εξαιρεση!

    Απλες αποριες:

    Τι ωρα θελεις να βρεθουμε;
    Πρωι πρωι, πριν ξυπνήσει η πόλη..ή κατα το απογευμα, που ειναι και γεματη απο κοσμο η παραλια της Θεσσαλονικης;

    Θα εχουμε και διαιτητή αναμεσα μας...ή θα το κανονίσουμε μονοι μας;
    Λεγε γλυκο αγορι - μην ντρεπεσαι - μην σε πιασουνε τωρα οι ντροπες - θα κανω οτι πεις!

    Πως θα ονομασουμε την κοντρα μας;
    Η Μονομαχια μεχρι τελικης ρανιδος του αιματος μας;

    Τον ΤΑΛΑΙΠΩΡΟ Αμέθυστο!

    Εμεις φταιμε που δεν εσυ λες ανοησιες;
    Γιατι νευριαζεις μαζι μας;
    Γιατι θελεις να μας εκδικηθεις;
    Γιατι ζητας πολεμο;
    Εμεις δεν εχουμε τα δικα σου ψυχικα αποθεματα, δεν μας λυπασαι;

    Δεν φτάνει που ειμαστε υποχρεωμενοι να ακουμε τις ΑΝΟΗΣΙΕΣ σου - μαρτυριο αρκετο - θα μας σκοτωσεις κιολας;

    ΛΥΠΗΣΟΥ ΜΑΣ Αμεθυστε! Δειξε ΕΛΕος Καουμπόυ του Φαρ Ουεστ!

    Υ.Γ.:
    Και μετα αναρωτιεται ο Αμεθυστος, γιατι ο Χρήστος Γιανναράς δεν του απανταει στο ιστολογιο του!

    οχι θα κατσει κοτζάμ Χ.Γ. να ασχοληθει με τον Ψυχάκια τον Αμέθυστο - χαχα χαχα!

    Εν αναμονη λοιπον των καλοκαιρινων εξελιξεων -
    - αν μεχρι τοτε δεν ξεσπασει ο Τριτος Παγκοσμιος ΠΟλεμος -

    - σας προσκαλω ολους - σε ανοιχτη συνάθροιση, για την ΤΕΛΙΚΗ ΜΑΧΗ μεταξυ εμου, και του Μεγα Θεολογου της Ορθοδοξου Εκκλησιας - τον Αμέθυστο!

    Δεχομαι δηλωσεις συμμετοχής απο τωρα!

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 1/3 Ο π.Αυγουστίνος (ο Καντιώτης) ξεχώριζε για ένα και μόνο λόγο: Πίστευε απόλυτα στο Χριστό, άδολα και με απόλυτη εμπιστοσύνη, με καρδιά μικρού παιδιού.

    Και μια ανάμνηση από τον π.Αυγουστίνο:

    ΕΠΙ ΤΗ ΒΑΠΤΙΣΕΙ

    ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ

    «Ομολογώ εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών»

    Το παρόν, με την φροντίδα του βαπτίζοντος ιερέως, δίδεται ευθύς μετά την βάπτισιν εις τους γονείς και εις τον ανάδοχον του βαπτισθέντος. Παρακαλώ να μη καταστραφεί, αλλά ν’ αναγνωσθεί ως ανάμνησις του ευτυχούς οικογενειακού γεγονότος της βαπτίσεως. Ιδιαιτέρως παρακαλώ την μητέρα, όταν το παιδί μεγαλώσει και μάθει γράμματα, να παραδώσει το παρόν εις το παιδί, και δια μίαν ακόμη φοράν να υπενθυμίσει εις αυτό τας ιεράς υποχρεώσεις, τας οποίας ανέλαβε κατά την ώραν του βαπτίσματος. Και το παιδί ας κάμει μίαν προσευχήν και υπέρ εμού του επισκόπου, ίνα εύρω έλεος κατά την φοβεράν ημέραν της Κρίσεως, ότε μεταξύ άλλων ο Κριτής θα ζητήσει και από εμέ λόγον δι’ όλα τα παιδιά της επαρχίας μου.

    Αγαπητοί γονείς του νεοφωτίστου

    Προ ολίγου έγινε μυστήριον. Το μυστήριον του Βαπτίσματος. Τον αγαπητόν σας τέκνον εβαπτίσθη. Τι σημαίνει εβαπτίσθει; Όπως διδάσκει η αγία μας Εκκλησία, κάθε άνθρωπος που πίπτει από την κοιλίαν της μητέρας του ομοιάζει με ένα μήλο που πίπτει από την μηλιά. Αλλά μηλιά που η ρίζα της δεν είναι γερή, αλλ’ έχει προσβληθεί από ασθένειαν, και δι’ αυτό τα μήλα που κάνει η μηλιά αυτή δεν είναι γερά, αλλ’ έχουν μέσα τους σκουλήκι. Σκουληκιασμένη μηλιά σκουληκιασμένα μήλα κάνει. Έτσι και οι άνθρωποι που έρχονται εις τον κόσμον φέρουν μέσα των ένα φοβερό σκουλήκι, το σκουλήκι αυτό είναι η αμαρτία. Διότι η ρίζα, από την οποίαν προέρχονται όλοι οι άνθρωποι, είναι αμαρτωλή. Και ποία είναι ρίζα; Είναι το πρώτον ανδρόγυνον. Είναι ο Αδάμ και η Εύα. Και επειδή, όπως είναι γνωστόν, οι πρώτοι αυτοί γονείς ημάρτησαν, η αμαρτία μετεδόθη κληρονομικώς εις όλους τους ανθρώπους. Διά τούτο κάθε άνθρωπος που γεννάται εις τον κόσμον, είναι ψυχικώς ακάθαρτος. Τούτο πιστεύουν και όλοι οι λαοί του κόσμου, από τους αρχαιοτάτους χρόνους μέχρι σήμερον. Δι’ αυτό, μόλις γεννηθεί ένα παιδί, το υποβάλλουν εις διαφόρους τελετάς καθάρσεως. Αλλά την αλήθεια ότι ο άνθρωπος γεννάται ψυχικώς ακάθαρτος βεβαιώνει προπαντός η Αγία Γραφή. Εις τον πεντηκοστόν Ψαλμόν, τον Ψαλμόν της μετανοίας, ο αμαρτωλός άνθρωπος θρηνεί δια την αμαρτωλότητά του και λέγει προς τον Κύριον: «Ιδού γαρ εν ανομίας συνελήφθην και εν αμαρτίαις εκίσσησέ με η μήτηρ μου». Με απλά λόγια: Ω Κύριε! Λυπήσου με, διότι να! Από αμαρτωλούς γονείς έγινεν η σύλληψίς μου και μέσα εις καθημερινάς αμαρτίας ήτο η μητέρα μου όταν ήτο έγκυος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 2/3
    Ο λόγος, λοιπόν, δια τον οποίον είναι ανάγκη να βαπτίζεται ο άνθρωπος, είναι το προπατορικό αμάρτημα. Ο άνθρωπος πριν βαπτισθεί ομοιάζει εις την ψυχήν του με ένα χωράφι γεμάτο αγκάθια. Τα αγκάθια πρέπει να καούν δια να γίνει το χωράφι καρποφόρον. Ο αβάπτιστος άνθρωπος ομοιάζει ακόμη με σπηλιά, που μέσα της φωλιάζουν λησταί ή άγρια θηρία και φαρμακερά φίδια. Δια να γίνει η σπηλιά κατοικήσιμος, δια να γίνει ένα ευλογημένο μαντρί προβάτων, οι λησταί ή τα άγρια θηρία και τα φίδια πρέπει να φύγουν.

    Αγκάθια, λησταί, άγρια θηρία και φαρμακερά φίδια είναι το κακό που υπάρχει μέσα μας, είναι η αμαρτία και τα πονηρά πνεύματα που κυριαρχούν εις τον κόσμον, εις τους αβαπτίστους και τους απίστους ανθρώπους. Πως θα φύγουν; Πως το χέρσο χωράφι θα γίνει περιβόλι; Πως η σπηλιά θα γίνει οίκος Θεού; Πως η μαύρη από την αμαρτίαν ψυχή θα γίνει λευκή σαν το χιόνι; Πως ο ακάθαρτος θα γίνει καθαρός; Με το Βάπτισμα. Με το Βάπτισμα και μόνον. Ναι. Αυτή είναι η διδασκαλία της αγίας μας Θρησκείας. Αυτή είναι η Πίστις μας. Ο ίδιος ο Κύριος είπεν: «Ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται» (Μάρκ. 16,16). Αυτό κηρύττομε, αυτό διαλαλούμε κάθε φοράν που απαγγέλομεν το Σύμβολον της Πίστεως και λέγομε: ,«Ομολογώ εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών».

    Ω Αγία Τριάς! Οποίαν δύναμιν έχει το Άγιον Βάπτισμα!

    Εν πρώτοις ο ιερεύς του Υψίστου εμφυσά εις το πρόσωπο του παιδιού που πρόκειται να βαπτισθεί, εμφυσά τρεις φορές, σφραγίζει αυτό με το σημείον του Τιμίου Σταυρού εις το μέτωπον και το στήθος, θέτει την χείρα επάνω εις την κεφαλήν αυτού, και αρχίζει να διαβάζει τους εξορκισμούς. Ο ιερεύς, οπλισμένος με την δύναμιν του Χριστού, απευθύνεται προς τον Σατανάν και διατάσσει αυτόν να εξέλθει. «Ορκίζω σε, Διάβολε, παμπόνηρο, και ακάθαρτο, και μιαρόν, και εβδελυγμένον, και αλλότριον πνεύμα, κατά της δυνάμεως Ιησού Χριστού, του πάσαν εξουσίαν έχοντος εν ουρανό και επί της γης, του ειπόντος το κωφό και αλάλω δαίμονι· Έξελθε από του ανθρώπου και μηδέποτε εισέλθεις εις αυτόν… Έξελθε και αναχώρησον από του προς το Άγιον Βάπτισμα ευτρεπιζομένου… Ο Ων, Δέσποτα Κύριε, εξέλασον (=εκδιώξον) απ’ αυτού παν πονηρό και ακάθαρτο πνεύμα κεκρυμμένον και εμφωλεύον αυτού τη καρδία. Πνεύμα πλάνης, πνεύμα πονηρίας, πνεύμα ειδωλολατρίας και πάσης πλεονεξίας, πνεύμα ψεύδους και πάσης ακαθαρσίας, της ενεργουμένης κατά την διδασκαλίαν του Διαβόλου».

    Ύστερον από τους φρικτούς αυτούς εξορκισμούς στρέφεται προς δυσμάς ο βαπτιζόμενος, και ο ίδιος, αν είναι ενήλικος, ή, αν είναι νήπιον, δια του στόματος του αναδόχου – που πρέπει να είναι πρόσωπο ευσεβές, και όχι βλάσφημο, ανήθικο, αλειτούργητο και άπιστον – εμπτύει, φτύνει δηλαδή, τον Σατανάν, και επισήμως δηλώνει, ότι εγκαταλείπει, ότι μισεί και αποστρέφεται, ότι απαρνείται και αποκηρύσσει τον Σατανάν, και όλα τα έργα αυτού, και όλα τα όργανά του, και όλην την λατρείαν του, και όλην την πομπήν του, όλην την παράταξίν του. Κατόπιν ο βαπτιζόμενος στρέφεται προς ανατολάς και δηλώνει επισήμως, ότι συντάσσεται με τον Χριστόν, ότι ανήκει πλέον εις την παράταξιν των ανθρώπων, οι οποίοι πιστεύουν εις τον Χριστόν, ακολουθούν τον Χριστόν, και είναι έτοιμοι και το αίμά των να θυσιάσουν δια την Πίστιν του Χριστού. Και την Πίστιν αυτήν, την μόνην αληθινήν Πίστιν εις τον κόσμον, ομολογεί δημοσία με την απαγγελίαν του «Πιστεύω».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 3/3


    Έπειτα από τους φρικτούς εξορκισμούς και την απαγγελίαν του «Πιστεύω» αρχίζει η ακολουθία του Αγίου βαπτίσματος. Όλη η ακολουθία είναι συγκινητική. Το συγκ…

    Είναι η στιγμή κατά την οποίαν ο ιερεύς …

    Μέσα εις την ιεράν κολυμβήθραν τρεις φορές και …

    «Βαπτίζεται ο δούλος του Θεού… εις το όνομα του Πατρός και του Υιού· και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν». Οποίον θαύμα συντελείται κατά την στιγμήν εκείνην! Ανάστασις γίνεται. Ο αμαρτωλός άνθρωπος θάπτεται εκείνην την στιγμήν μέσα εις την ιεράν κολυμβήθραν, και από την ιεράν κολυμβήθραν ανασταίνεται νέος άνθρωπος, καθαρός και ολόλαμπρος! Αφήνει η ψυχή το ακάθαρτον και βρωμερόν υποκάμισαν της αμαρτίας και φορεί λευκήν, ολόλευκον στολήν. Εάν είχομεν τα μάτια των αγγέλων, την στιγμήν που βγαίνει από την κολυμβήθραν βαπτισμένος ο άνθρωπος θα τον εβλέπαμεν να λάμπη, ν’ αστράπτει από την καθαρότητα και το φως. Ο βαπτιζόμενος φορεί τον ίδιον τον Χριστόν. Επειδή όμως έχομεν σωματικά μάτια και με σωματικά μάτια δεμ ημπορούμεν να ίδωμεν το πνευματικόν αυτό γεγονός, το θαύμα που γίνεται εις την ψυχήν του βαπτιζομένου, δια να δείξωμεν την λευκότητα και λαμπρότητα της ψυχής του ενδύομεν αυτόν εξωτερικώς λευκήν ενδυμααίαν.

    Αχ! Αν οι άνθρωποι που βαπτίζουν τα παιδιά των σήμερα επίστευον εις το μυστήριον, όπως επίστευον οι χριστιανοί των πρώτων αιώνων! Θα ησθάνοντο την μεγαλυτέραν χαράν και συγκίνησιν. Αλλά σήμερον, δυστυχώς, οι άνθρωποι βλέπουν όλα τα πράγματα υλιστικώς. Εάν κάποιος, την ώραν που βαπτίζεται ένα παιδί, του εχάριζε χίλιες λίρες, οι γονείς του παιδιού θα εξετρελλαίνοντο από την χαράν των. Αλλ’ ω γονείς! Αυτό που χαρίζει ο Χριστός εις το παιδί που βαπτίζεται , είναι πιο μεγάλο. Είναι μία δωρεά που αξίζει περισσότερον από όλο το χρυσάφι και τα διαμάντια της γης. Είναι μία δωρεά αφάνταστος. Το παιδί του πιο πτωχού, του πιο ασήμου και περιφρονημένου ανθρώπου, το παίρνει ο Χριστός και το υιοθετεί. Το κάνει ιδικό του παιδί. Το θέτει υπό την προστασίαν του. Άγγελοι και αρχάγγελοι το προστατεύουν. Ο Σατανάς δεν ημπορεί να του κάμει κακό. Και αυτά, που του δίνει τώρα ο Χριστός, είναι σαν ένας αρραβών, σαν μία εγγύησις, ότι, εάν ο βαπτισθείς τηρήσει τας υποσχέσεις, που έδωκε κατά το βάπτισμα, ο Χριστός θα του δώσει μεγαλύτερα πράγματα, που μάτι δεν είδε, αυτί δεν άκουσε και μυαλό ανθρώπου δεν εφαντάσθηκε ποτέ. Θα του δώσει όχι φεγγάρια και αστέρια, αλλά τέτοια πράγματα, που δεν συγκρίνονται με κανένα υλικόν πράγμα και δεν τελειώνουν ποτέ. Θα του δώσει τα αγαθά της επουρανίου βασιλείας του, του Παραδείσου.

    ΓΟΝΕΙΣ, που αξιωθήκατε σήμερον να βαπτίσετε το παιδί σας. Να έχετε χαράν. Διότι το παιδί σας έγινε παιδί του Θεού. Εβαπτίσθη, εφωτίσθη, εμυρώθη, ηγιάσθη, απελούσθη εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Χαίρουν οι ουρανοί. Χαρήτε και σεις μαζί με τους αγγέλους Αλλά προσέξετε, παρακαλούμεν, προσέξετε πολύ. Εις τα ιδικά σας χέρια και εις τα χέρια του αναδόχου ο Χριστός εμπιστεύεται ένα θησαυρόν. Είναι το παιδί που έγινε σήμερον παιδί του Θεού. Προσέξετε να μη φύγει από το μαντρί του Χριστού και το παραλάβει ο εχθρός ημών Διάβολος. Φυλάξετέ το μακράν από τα σατανικα έργα. Η ψυχή του πρέπει να μείνει καθαρά, όπως είναι καθαρά η βαπτιστική στολή του. Καθαρά τα αυτιά του από το ν’ ακούει αισχρά πράγματα. Καθαρά τα μάτια του από το να βλέπει αισχρά θεάματα. Καθαρά η γλώσσα του από ψέμματα και βλασφημίας. Καθαρό το κορμί από κάθε αμαρτία. Καθαρά η ψυχή του από κάθε κακία. Καθαρός όλος ο άνθρωπος. Έτσι το παιδί σας θα παραμείνει ένας άγγελος, όπως είναι αυτήν την στιγμήν. Και αυτό θα είναι η χαρά και η ανάπαυσίς σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. 4/3 (!!!) (συμβαίνει και αυτό, αναγκαστικά λόγω μεγάλου κειμένου)



    Εάν όμως δεν προσέξετε, εάν με το κακόν παράδειγμά σας γίνετε αιτία, το παιδί που εβαπτίσθει να αφήσει τον δρόμον του Θεού και να πάρει τον δρόμον της αμαρτίας, τότε η ευθύνη σας θα είναι πολύ μεγάλη. Διά κάθε αμαρτίαν, που θα κάμει το παιδί σας, θα δώσετε λόγον εις τον Θεόν. Πατέρας ή μάνα, που με το κακόν παράδειγμα σκανδαλίζει το παιδί, σκοτώνει μέσα εις την ψυχήν του παιδιού ό,τι καλόν έλαβεν από τον Θεόν, αυτός ο πατέρας ή η μάνα θα τιμωρηθεί, όπως λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, ως παιδοκτόνος.

    Γονείς! Να τρέμετε δια τα παιδιά σας. Διότι η εποχή, εις την οποίαν ζώμεν, είναι εποχή μεγάλης ασεβείας και διαφθοράς. Ολίγοι άνθρωποι θα σωθούν και θα ίδουν πρόσωπον Θεού.

    Ως επίσκοπος χαίρω δια την βάπτισιν του παιδιού σας και εύχομαι ολοψύχως το παιδί σας να προοδεύσει και να ευτυχήσει. Να προοδεύσει και ευτυχήσει όχι ψευδή πρόοδον και ευτυχίαν, αλλ’ αληθινήν πρόοδον και ευτυχίαν. Η δε αληθινή πρόοδος και ευτυχία είναι εκείνη, την οποίαν δίδει όχι ο αμαρτωλός κόσμος, αλλ’ ο Χριστός.

    Εν Φλωρίνη τη

    Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

    Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας

    ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 4/3 (!!!)

    Εάν όμως δεν προσέξετε, εάν με το κακόν παράδειγμά σας γίνετε αιτία, το παιδί που εβαπτίσθει να αφήσει τον δρόμον του Θεού και να πάρει τον δρόμον της αμαρτίας, τότε η ευθύνη σας θα είναι πολύ μεγάλη. Διά κάθε αμαρτίαν, που θα κάμει το παιδί σας, θα δώσετε λόγον εις τον Θεόν. Πατέρας ή μάνα, που με το κακόν παράδειγμα σκανδαλίζει το παιδί, σκοτώνει μέσα εις την ψυχήν του παιδιού ό,τι καλόν έλαβεν από τον Θεόν, αυτός ο πατέρας ή η μάνα θα τιμωρηθεί, όπως λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, ως παιδοκτόνος.

    Γονείς! Να τρέμετε δια τα παιδιά σας. Διότι η εποχή, εις την οποίαν ζώμεν, είναι εποχή μεγάλης ασεβείας και διαφθοράς. Ολίγοι άνθρωποι θα σωθούν και θα ίδουν πρόσωπον Θεού.

    Ως επίσκοπος χαίρω δια την βάπτισιν του παιδιού σας και εύχομαι ολοψύχως το παιδί σας να προοδεύσει και να ευτυχήσει. Να προοδεύσει και ευτυχήσει όχι ψευδή πρόοδον και ευτυχίαν, αλλ’ αληθινήν πρόοδον και ευτυχίαν. Η δε αληθινή πρόοδος και ευτυχία είναι εκείνη, την οποίαν δίδει όχι ο αμαρτωλός κόσμος, αλλ’ ο Χριστός.

    Εν Φλωρίνη τη

    Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

    Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας

    ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εν αντιθέσει, άλλο ιστολόγιο μας εξέπληξε ευχάριστα, όχι συνολικά και απόλυτα, αλλά έστω σε κάποια χορδή της ψυχής(στην Αρχιερατική Προσευχή Του, εδέετο για εμάς και τα ιστολόγιά μας: "ίνα ώσιν έν"). Μια παρατήρηση: αν και χρησιμοποιούνται και οι δύο λέξεις, η σωστότερη θα ήταν "απαθανατίζω" αντί τις "αποθανατίζω".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Aγαπητε Μυρμιδονα
    μην φτανης στο επιπεδο του Αμεθυστου.
    Δεν δημοσιευσα τα σχολια γιατι δεν βγαζουν πουθενα.
    Αστα σε παρακαλω.

    Δυστυχως αυτος ζει στον αρρωστο κοσμο του.
    Δεν θα τον ακολουθησουμε.
    Η Μαρια Λουιζα ειναι γι αυτον το μεγαλο του ειδωλο.
    Αυτη ειναι η ορθοδοξια του.
    Και ας χρησιμοποιει πατερικα κειμενα.
    Δικαιωμα του.
    Δεν δεχομαστε την Ορθοδοξια του.
    Ειναι καλπικη.
    Εφτασε να υβριση την ζωη του νεου Χρυσοστομου της εποχης μας που δεν φθανει ο νανος στο νιχακι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα κ. Οδυσσεα,

    καλως. Δεχομαι την παρεμβαση σας.

    Και εγω δεν ασχολουμαι άλλο με τον "μεγα Θεολογο" της Εκκλησιας μας.

    Ας κανει οτι θελει.

    Οσο για την μονομαχία στον "Ελ Πύργο" - να με ενημερωσει μεσω του Ιστολογιου σας πότε θελει να συναντηθουμε.

    Εγω πάντως θα εχω μαζι μου μια μεγαλη μαύρη ασπίδα, ενα δόρυ...και μια περικεφαλαία!

    Ελπιζω να με αναγνωριζει μεσα στο πληθος!

    Μια ομορφη και ευλογημένη Κυριακή να έχουμε!

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου