ΑΠΑΝΤΗΣΙ
των ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ
ΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ
Το διαβόητο "αντικειμενικό" και με "ορθόδοξο ήθος και ύφος" Ανορθόδοξο ...παρατηρητήριο είχε το θράσος και την αναίδεια να προβή σε επιτιμητική και υποτιμητική απάντησι στο τολμηρό και γενναίο κείμενο των ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ αδελφών μας, που προέβησαν σε μία ηρωϊκή πράξι που εμείς οι άλλοι, λόγω δειλίας, δενο-γεροντισμού, απερισκεψίας, βαριεστιμάρας, κουκουσκιαχτισμού ή άλλων διαφόρων σκοπιμοτήτων, αρνούμαστε να τους μιμηθούμε ή να τους ακολουθησουμε.
Και όχι μόνον, αλλά αυτοί οι δειλοί και άνανδροι, που κρύβονται πίσω από την αχαρακτήριστη και αντιευαγγελική ανωνυμία τους, προσπαθούν να κατακρίνουν τον ηρωϊσμό και την δυναμικοτητα των πρωτοπόρων αδελφών μας και μιμητών των Μαρτυρων και των Αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας.
Ενώ δε έλαβαν μια ευγενικότατη απάντησι από την συντονιστική επιτροπή, στην ανόητη και βλακώδη αναφορά τους, αυτοί αρνήθηκαν "ορθοδόξως" να την δημοσιεύσουν ενώ δημοσιεύουν ευχαρίστως όσα τους γράφει ο καθένας ανώνυμος και θρασύδειλος, παρομοιος με αυτούς.
Ως φαίνεται έτσι τους συμβούλεψαν να πράξουν, οι νεοπατέρες γεροντάδες τους, που ζούν και βιούν και εφαρμόζουν μία δικής τους μορφής "ορθοδοξία", όπως και στο ζήτημα των μοιχεπιβατών.
Για να δήτε δε το θράσος των ...φαντασμάτων αυτών που προσπαθούν, πλην ματαίως, να δικαιολογήσουν την απουσία τους από τους Μαρτυρικούς αγώνες της Διαχρονικης Εκκλησίας, δημοσιεύουμε το κείμενο του ανυπόγραφου κειμένου φαντάσματός τινος, κάτω από την απάντησι της Ιεράς Φάλαγγος του Κυρίου Παντοκράτορος, των ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ αδελφών μας.
Η μόνη μέριμνα και φροντίδα και απασχόλησι των... φαντασμάτων, είναι η Κάρτα του Πολιτη και το ανυπαρκτο 666 στο Μπαρκόουντ, δηλαδη η αγωνια τους και οι φοβιες τους με τις σκιες και τα φαντασματα, σαν αυτούς.
Η απάντησις της Συντονιστικής Επιτροπής των ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ αδελφών μας έχει ως εξής:
Παρακαλούμε για την δημοσίευση της απάντησης σε άρθρο σας, που παρεξηγεί και διαβάλλει (ως μη όφειλε) τον αγώνα μας.
Απάντηση στην ανάρτηση
του «Ορθόδοξου Παρατηρητήριου»:
«Η "αποτείχιση" και το "αντάρτικο" δεν είναι
δείγμα Ορθόδοξου φρονήματος».
1. Δυστυχώς δεν καταλάβατε, ότι δεν έχουμε εμείς προσωπικές διαφωνίες με τους επισκόπους μας, αλλά αυτοί έχουν διαφωνίες με την εφαρμογή των Ιερών Κανόνων και πρόβλημα ως προς την εφαρμογή των Δογματικών αληθειών, αφού παραβαίνουν το Ευαγγέλιο, τις αποστολικές Εντολές και την ποιμαντική πρακτική της Εκκλησίας. Τούτο γίνεται μερικές δεκαετίες και ολοένα και περισσότερο. Ο δε απόστολος Παύλος διδάσκει, πως απαραίτητη προϋπόθεση για να μιμούμεθα την πίστη των ποιμένων, είναι η «αναθεώρηση της αναστροφής αυτών».
Όταν οι ποιμένες αιρετίζουν, ασφαλώς και δεν θα τους μιμηθούμε, ακούοντας το Ευαγγέλιο και τον Χριστό, γιατί τότε είναι ψευδοποιμένες. Ως προς την υική διάθεση που πρέπει να τους δείχνουμε, την δείξαμε εδώ και χρόνια, και η επιλογή της απομακρύνσεως απ’ αυτούς, λειτουργεί και υικά, αφού τους υπενθυμίζει προς εφαρμογή τις παραγνωρισμένες θείες Εντολές.
2. Η αποτείχιση προβλέπεται από Ιερούς Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Και διερωτώμεθα: Πόσο ορθόδοξο είναι, εσείς να χαρακτηρίζετε την εφαρμογή Ιερών Κανόνων ως «αντάρτικο»;
Ο π. Λάμπρος Φωτόπουλος, εν γνώσει του π. Σαράντου, ετοίμασε και ανακοίνωσε κείμενο περί αποτειχίσεως, σε συνάντηση κληρικών μοναχών και λαϊκών (στην οποία ήσαν παρόντες: κάποιος από μας που αποτειχιστήκαμε και ο π. Σαρ. Σαράντος).
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης μας συνιστούσε με πολλά άρθρα την αποτείχιση, κατοχυρώνοντας με θεολογικά επιχειρήματα την αναγκαιότητά της και επαινώντας κάποιους που προχώρησαν σε αποτείχιση. Και όταν ρωτήθηκε, απάντησε, πως όποιος θεωρεί ότι πρέπει να αποτειχισθεί, καλύπτεται από τον Ιερό Κανόνα.
Το ίδιο και ο π. Σαράντος. Υπέγραψε κείμενο πριν μια δεκαετία (όταν οι παραβάσεις των επισκόπων του Φαναρίου ήσαν λίγες) στο οποίο έλεγε, ότι, όσοι κοινωνούν με τους ακοινωνήτους οικουμενιστές, είναι ακοινώνητοι.
Ο αείμνηστος π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος έχει γράψει, πως όποιος σκανδαλίζεται από τις αιρετικές θέσεις του Αθηναγόρα, μπορεί να αποτειχισθεί. Πόσο μάλλον, σήμερα;
Όχι μόνο σκανδαλιζόμαστε από τις προωθημένες αιρετικές θέσεις του πατριάρχη Βαρθολομαίου, που είναι «άξιος» συνεχιστής του, αλλά αγωνιούμε και για την σωτηρία μας.
Και σας ρωτάμε: Είναι αντάρτες ο π. Σαράντης Σαράντος, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο π. Λάμπρος Φωτόπουλος, ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος; Και ποιον θα ακούσουμε (αν το θέμα το θέτετε ως θέμα υπακοής): τον θετικό προς την αποτείχιση πνευματικό μας, τον άλλο (χ) πνευματικό που είναι αντίθετος, τον (ψ) πνευματικό που μας συμβούλεψε να κάνουμε ό,τι μας λέει η συνείδησή μας, τον άλλο που θεωρεί δαιμονική ενέργεια την αποτείχιση (μήπως και τον Ι. Κανόνα που την επιρέπει;), εσάς που μας χαρακτηρίζετε αντάρτες (με ποια αρμοδιότητα και αγιοπνευματική διάκριση; Ή μήπως κατ’ εντολήν του όποιου πνευματικού σας;). Ή θα ακούσουμε τους Αγίους Πατέρες και τους σχετικούς Ιερούς Κανόνες;
3. Όταν η αποτείχιση (γράφετε) προέρχεται από λαϊκούς, τότε ακόμα και αν είναι θεολογικά τα επιχειρήματα τους, η πράξη τους ακυρώνεται!!! Ωραία λογική και περισσότερο ωραία θεολογία. Βάζετε τον εαυτό σας πιο πάνω από τους Ι. Κανόνες, οι οποίοι δίνουν αυτό το δικαίωμα στους λαϊκούς;
4. Μήπως με όσα γράφετε, αποδεικνύετε ότι γνωρίζετε πλημμελώς τους Ι. Κανόνες, οι οποίοι διδάσκουν, ότι την ενότητα της Εκκλησίας δεν την διασπούν όσοι εμμένουν στην πίστη, αλλά οι αιρετικοί οικουμενιστές (και όσοι τους σιγοντάρουν);
Η ενότητα μας δεν συνίσταται στην συγκέντρωση κάποιων ανθρώπων μέσα σε κάποια Εκκλησία, δεν επέρχεται μαγικά μόνο με την παρουσία μας εκεί, αλλά η ενότητά μας συνίσταται στην αποδοχή ολοκλήρου της πίστεως του Χριστού και στην εφαρμογή των Εντολών του, στην ένωση εν τη αληθεία του Χριστού.
Όταν δεν ενώνονται οι άνθρωποι στην Αλήθεια και δια της Αλήθειας, τότε δεν υπάρχει ενότητα, αλλά μια επίπλαστη και θνησιγενής ενότητα, που είναι θέμα χρόνου να κομματιαστεί εις τα εξ’ ών συνετέθη.
4. Άρα δεν «προβάλλουμε εμείς ως πράξη “ηρωϊσμού” και “μαρτυρίας Ορθοδόξου φρονήματος” την ανταρσία και την αλαζονική συμπεριφορά»· η μαρτυρία είναι καθήκον μας, ως μίμηση των Αγίων.
Αντί να ακολουθήσετε και σεις, μας υβρίζετε χωρίς ούτε ένα θεολογικό επιχείρημα, αλλά μόνο στηριζόμενοι στο λογικό σας.
Δεν σκεφτήκατε ότι αλαζονική συμπεριφορά μπορεί να δείχνουν έναντι των Αγίων, εκείνοι, που αψηφούν τους Ι. Κανόνες και τους Αγίους Πατέρες, οι οποίοι συμβουλεύουν να αποχωριζόμαστε από αιρετίζοντες επισκόπους που συμβιώνουν με την αίρεση;
5. Καμιά οργή δεν έχουμε, παρά μόνο πόνο για την κατάντια μας, να συμβιώνουμε δεκαετίες με την αίρεση του Οικουμενισμού.
Έτσι δεν την έχει ονομάσει (εκτός από πολλούς θεολόγους, μεταξύ των οποίων ο π. Σαράντος και η ομάδα του), ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς κ.ά πατέρες και θεολόγοι;
6. Ισχυρίζεστε πως «εμπιστεύεστε τον Κύριό μας, αφού Εκείνος μπορεί να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα».
Η εμπιστοσύνη και η υπακοή στον Κύριο, δεν φαίνεται άραγε, με την εφαρμογή όσων σχετικά μας έχει διδάξει, και ο Ίδιος και η Εκκλησία Του, σχετικά με απομάκρυνση από τους ψευδοποιμένες και τους αιρετικούς;
Δηλαδή, ο Κύριος γιατί τους έχει τοποθετήσει ποιμένες στο ποίμνιό του, αν όχι για να «απελαύνουν τους αιρετικούς λύκους»;
Και όταν αυτοί συνυπάρχουν με τους «λύκους», θα κάνουμε υπακοή στους ψευδοεπισκόπους αυτους αιρετικούς;
Ο Κύριος δεν ζητά μόνο προσευχή και υπακοή στους ποιμένες, αλλά και απομάκρυνση από όσους αιρετίζουν.
Να φεύγετε πηδώντας από κοντά τους, γράφει χαρακτηριστικά ο ιερός Χρυσόστομος.
Δεν προσέξατε (μαζί με άλλα πολλά) και τη φράση του αυτή στο κείμενό μας; Αυτό κάναμε και εμείς.
Δείχνουμε εμπιστοσύνη σ’ Αυτόν. Διαβάστε το εκτεταμένο αναλυτικό κείμενο που συνοδεύει την «Δήλωση αποτείχισης», για να δείτε την σχετική διδασκαλία των Αγίων μας.
7. Δεν αποτελούν «αντάρτικο» κατά της Εκκλησίας και δεν δείχνουν «ανταρσία και αλαζονική συμπεριφορά» και «δεν απειλούν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο την ενότητα της Εκκλησίας» (όπως γράφετε για τη δική μας επιλογή να ακολουθήσουμε την προσταγή των Αγίων) οι εκδηλώσεις και τα συλλαλητήρια για την «Κάρτα του Πολίτη» που εσείς προβάλλετε;
Δεν όφειλαν οι πνευματικοί μας Πατέρες που την οργάνωσαν, αφού υικά κατέφυγαν στην Ι. Σύνοδο, να περιμένουν την ετυμηγορία και την εκκλησιαστική απόφαση της Ι. Συνόδου, αντί να προλαβαίνουν και να προκαταλαμβάνουν την απόφαση της Εκκλησίας;
Σύμφωνα με την λογική σας, ναι. Σύμφωνα με την δική μας όχι. Καλά έκαναν, αφού η Διοικούσα Εκκλησία αδρανεί.
8. Τελείως άστοχο το παράδειγμα του Αγίου Νεκταρίου, στο οποίο καταφύγατε. Ο άγιος πράγματι, δεν αποτειχίσθηκε, αλλά γιατί; Ακριβώς γιατί εφάρμοσε τον ΙΕ΄ Ι. Κανόνα της ΑΒ Συνόδου που εφαρμόσαμε κι εμείς.
Δεν γνωρίζετε, φαίνεται, ότι ο Κανόνας διδάσκει να αποτειχιζόμαστε ΟΧΙ, όταν μας αδικούν προσωπικά (όπως αδίκησαν τον Άγιο), αλλά ΜΟΝΟ όταν υπάρχει παράβαση Πίστεως, όπως τώρα με την παναίρεση του Οικουμενισμού.
Ασφαλώς, όποιος διάβασε όσα γράψαμε, βλέπει ότι, όλα όσα γράφουμε εδώ ως απάντηση, υπάρχουν στα κείμενα μας περί αποτειχίσεως.
Και θα απορούν: «καλά δεν τα διάβασαν τα κείμενα οι του “Παρατηρητηρίου” πριν γράψουν αυτό το άρθρο;».
Και μια προσωπική ερώτηση, επειδή μιλάτε περί υπακοής στον πνευματικό.
Ο πνευματικός σας ρωτήθηκε γι’ αυτήν την ανάρτηση;
Γιὰ τὴν Συντακτικὴ Ἐπιτροπὴ
Σημάτης Παναγιώτης, Ξανθά-Νάκου Χριστίνα, Γεωργίτσης Κωνσταντῖνος
Το κείμενο των ...φαντασμάτων έχει ως ακολούθως:
Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011
Η "αποτείχιση" και το "αντάρτικο" δεν είναι δείγμα Ορθοδόξου φρονηματος
Με αφορμή κάποιες δυσάρεστες εδήσεις που κυκλοφόρησαν στον χώρο των πιστών ,θεωρούμε ως υποχρέωση του "Ορθόδοξου Παρατηρητηρίου" να κάνει σαφή την θέση του γύρω απο τέτοιου είδους ζητήματα.
Όπως έχουμε γράψει επανειλημένως , δεν είμαστε εξ αυτών που πιστεύουν ότι υπάρχει πιθανότητα σωτηρίας εκτός της Αγίας μας Εκκλησίας της οποίας θα το πούμε για άλλη μιά φορά Κεφαλή είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και ποιμένες Του όσοι δέχθηκαν την Χάρη του Αγίου Πνεύματος κατά την τέλεση του Θεοσύστατου μυστηρίου της Ιερωσύνης.Δυστυχώς ενώ πολλοί δείχνουμε ότι γνωρίζουμε τον Αγιο -Πατερικό λόγο , εν τούτοις αγνοούμε τις αναφορές της Αγίας Γραφής στους τρείς βαθμούς της Ιερωσύνης και στην Αποστολική διαδοχή που αυτοί εκφράζουν, όχι συμβολικά αλλά στην πραγματικότητα δια της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος.
Συγχαρητήρια στην Συντακτική Επιτροπή που φίμωσε το Ορθόδοξο Παρατηρητηριο με επιχειρήματα δυνατα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Συντονιστική Επιτροπή πρέπει να απαντήσει και στον Τελεβάντο, όχι μεροληψίες μόνο στο Ο.Π.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πιστευω οτι το ορθ.παρατηρ. εχει αυτη την αποψη για την συγκεκριμενη αποτειχιση.Αντι να στηριξουν ολους αυτους τους ηρωες και να ενωθουν μαζι τους ως ωφειλαν , σαν συνεχεια απο τον αγωνα της ομολογιας της πιστεως,αμαυρωνουν και απο πανω το κειμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦανταστειτε τους Γραμματεις και Φαρισαιους μετα τη σταυρωση του Κυριου μας Ιησου Χριστου να λειτουργουσαν και να συμετειχαμε κι εμεις μαζι τους!!Εξωφρενικο!!
Και μονο με τη σκεψη δεν μπορω να ανηκω στην ΅εκκλησια΅των οικουμενιστων.
Την Κυριακη της Ορθοδοξιας Ρωμαιοκαθολικοι και ορθοδοξοι μαζι;Η αποφαση της Ιερας συνοδου να παραμεινει η εκκλησια της Ελλαδας στο ΠΣΕ ,τι δηλωνει;
Συμφωνω και συνυπογραφω την ευλογημενη αποτειχιση και περιμενω απο δω και περα να δω τι σταση θα κρατησει ο Π ειραιως εφοσων ανηκει κι αυτος πλεον ενεργα (μνημονευοντας τη συνοδο)στο ΠΣΕ. Θα αποτειχιστει απο τους αιρετικους η οχι;
Αντε, μου φαινεται οτι ηρθε η ωρα να συμβαδισουμε με τους αποτειχισμενους αδελφους μας!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσοι λαικοι και κληρικοι πιστοι, προσελθετε!!
Δεν βλέπουμε όμως κανένα κληρικό, να εμφανίζεται τουλάχιστον πίσω από τους 3 αποτειχισμένους. Και το ερώτημα παραμένει: Δεν πήραν ευλογία από πνευματικό πατέρα και εάν ναι, τότε γιατί κρύβεται. Εάν όχι, τότε πως σηκώνουν ένα τέτοιο βάρος, χωρίς ευλογία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κάθε ένας μπορεί να έχει την αποτείχιση μέσα του, αλλά από τη στιγμή που αυτή δημοσιοποιείται, τότε το λάβαρο ποιός πνευματικός πατέρας θα το σηκώσει; Το να λέει π.χ. ο π. Ζήσης κάντε το, χωρίς να σηκώνει αυτός πρώτος το λάβαρο, αυτό τι μπορεί να σημαίνει;
ΙΚ
Τί θα γίνει δεν θα απαντήσει στον Τελεβάντο η Συντακτική Επιτροπή; Βρήκαν και απαντούν στους μη θεολόγους θα πουν κάποιοι. Ο κόσμος ζητά απάντηση και στον Τελεβάντο που θεωρεί ως ασχήμια την αποτείχιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήTi λές μωρέ Ι.Κ.;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζήτημα της αποτείσισης είναι καθαρότατα συνειδησιακό πρόβλημα και δεν ρωτάμε κανένα.
Ξερεις εσύ κανέναν παπά να ενδιαφέρεται για τα ζητήματα της Πίστεως ή τελος πάντων να έχη καποια ευαισθησία για τα ζητήματα αυτά;
Εγώ, πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων, ΟΧΙ.
Και δεν ρωτάμε σε τέτοιο ζήτημα τον πνευματικό ή και άν τον ρωτήσουμε και μας αποτρέψη, θα ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΟΥΜΕ.
Αυτή είναι η σωστή θέσι και καμμία άλλη στα ζητήματα της Πίστεως.
Προς τον ανωνυμο των 1-47
ΑπάντησηΔιαγραφήΟποιος κληρικος κανει αυτο το βημα θα τον αποκεφαλισουν οι Μεγαλοι!!Παρε παραδειγμα επισκοπο Αρτεμιο (ΣΕΡΒΙΑ), ιερομοναχο π. Ευθυμιο Τρικαμηνα,π Γεωργιο (Τριλοφος Θεσσαλονικης)π.Σταυρο (Λαμια).
Βλεπεις καποιοι λιγοι υπαρχουν!!
Φανταζεσαι ομως να γινουν περισσοτεροι τι εχει να γινει;
Και κατι ακομη.Οι αποτειχισμενοι δεν ειναι μονο τρεις.
Στην ερωτηση σου,τι μπορει να σημαινει κτλ, η απαντηση ειναι ΔΕΙΛΙΑ!!!¨
Κατ' αρχήν γνωρίζουμε (αν γνωρίζουμε) που οδηγούν τα "μωρέ" και τα "ρακά" (Ματθ. 5. 22).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πιστό, χωρίς πνευματική καθοδήγηση, εκτός και εάν αυτοχριζόμαστε πνευματικοί.
Οπωσδήποτε δε, θέλει αρετή και τόλμη η αλήθεια. Το αν φοβόμαστε τον αποκεφαλισμό, τότε τι σόι μαρτυρία της πίστης δίνουμε;
ΙΚ
Kαί πάλι εξυπνάδες πουλάς Ι.Κ.;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίταξε τι γράφει η Αποτείχιση.
Δεν τα διαβάζεις;
Και οι πνευματικοί μας υπάρχουν γιά να μας συγχωρούν τις ΑΜΑΡΤΙΕΣ μας.
Αν κάπου δεν ορθοδοξούν τους αποκηρύττουμε.
Αυτή είναι η πεπατημένη της Εκκλησίας.
Ουδείς ανεξέλεγκτος και ουδείς άκριτος.
Αλλοίμον άν τους βάλω πάνω και από τη διδαχή της Γραφής και των Πατέρων.
Ξοφλήσαμε από ορθόδοξοι.
Κατάλαβες;
Σε απαντάει θαυμάσια και ο άγιος Συμεών:
Ωστε είναι δυνατόν, ακόμα και οι πατέρες, οι γεροντάδες και οι διδάσκαλοί σου, να καταστούν πλάνοι και ψευτοδιδάσκαλοι;
ΝΑΙ, λέει ο άγιος Συμεών ο νέος ο Θεολόγος.
Πώς αυτό;
Ακουσε:
--------------------------------
Ευχαίς και δάκρυσι τον Θεόν καθικέτευσον πέμψαι σοι οδηγόν απαθή τε και άγιον.
Ερεύνα δε και αυτός τας Θείας Γραφάς,
και μάλιστα τας των Αγίων Πατέρων πρακτικάς συγγραφάς,
ίνα ταύταις αντιπαρατιθείς τα παρά του διδασκάλου και προεστώτος σοι διδασκόμενα και πραττόμενα,
ως εν κατόπτρω δύνασαι βλέπειν ταύτα και καταμανθάνειν
και τα μεν συνάδοντα ταις Γραφαίς, εγκολπούσθαι κατέχειν τη διανοία.
Τα δε νόθα και αλλότρια, διακρίνειν και αποπέμπεσθαι,
ίνα μη πλανηθής.
Πολλοί γαρ,
ίσθι, πλάνοι και ψευτοδιδάσκαλοι,
εν ταις ημέραις ταύταις γεγόνασιν.
(P.Μign 120,617).
Όχι, δεν καταλάβαμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη, δεν είναι υποχρεωτική η αγορά εξυπνάδων.
ΙΚ
Δηλαδή τί δεν καταλαβες, ταλαίπωρεΙ.Κ.;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ τα έλυσες με τον πνευματικό σου όλα τα προβλήματα και καλείς τους αλλους να δούν το ...προβλημα;
Καταταλαίπωρε: "μη παιδίον γίνου ταις φρεσίν".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αν θέλεις να μάθεις: ναι, εγώ το έλυσα το πρόβλημα με τον πνευματικό μου και μου απάντησε, ότι για το θέριεμα του Οικουμενισμού φταίμε εμείς, γιατί δεν προσευχηθήκαμε εντατικά, βαθειά και ειλικρινά, όπως μας προτρέπει και ο Ιω. Χρυσόστομος:
«Μιμού τον Θεόν. Ει πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι, εικότως υπέρ απάντων δει εύχεσθαι, ει πάντας αυτός ηθέλησε σωθήναι, θέλε και συ, ει δε θέλεις, εύχου, των γαρ τοιούτων εστί το εύχεσθαι. Οράς πως πανταχόθεν την ψυχήν έπεισεν, ώστε και υπέρ Ελλήνων εύχεσθαι; Και το κέρδος δείκνυς όσον εκ τούτου τίκτεται, ίνα ήρεμον, φησί, και ησύχιον βίον διάγωμεν και το πολλώ τούτου μείζων, ότι και τω Θεώ τούτο δοκεί, και ότι όμοιοι αυτώ κατά τούτο γινόμεθα, κατά το τα αυτά αυτώ θέλειν. Ικανά ταύτα δυσωπήσαι και θηρίον. Μη τοίνυν φοβηθής υπέρ Ελλήνων ευχόμενος και αυτός τούτο βούλεται, φοβήθητι το κατεύξασθαι μόνον, τούτο γαρ ου βούλεται. Ει δε υπέρ Ελλήνων εύξασθαι χρη, και υπέρ αιρετικών δήλον ότι υπέρ γαρ απάντων ανθρώπων εύχεσθαι δει, ου διώκειν…» (PG 62, 536).
Αυτά με συμβούλευσαν. Δεν γνωρίζω αν εσένα σε συμβούλευσαν να σηκώσεις την παντιέρα και να αρχίσεις την καταδίωξη, εσύ μόνον, αλλά όχι και ο συμβουλάτορας (παραμένοντας εκ του ασφαλούς).
ΙΚ
Tι λές μωρέ, "ωριμε ταις φρεσί";
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ είσαι αφελής, ή παριστάνεις τον αφελή.
Ο θεός επιτρέπει τις αιρέσεις για να δείχνουν και οι πιστοί άν πιστεύουν και άν αγωνίζονται και άν ομολογούν."Ινα και οι φανεροί δόκιμοι γένωνται".
Ο γέροντάς σου τί κάνει στο ζήτημα αυτό που τον θεωρείς υπόδειγμα;
Δεν είδαμε να διαμαρτυρήθηκε γιά τίποτα, εκτός εάν έχεις κάποιον από αυτούς τους γνωστούς που έχουν γράψει σχετικά.
Αλλοιώς είναι κάπου και αυτός ...βολεμένος και καλοπερασάκιας και προσκυνητής και μας κάνει τον έξυπνο, σαν εσένα;
Η προσευχή του πνευματικού σου υποδείγματος γιατί δεν έπιασε για να αποτρέψη τον Οικουμενισμό και το αποδίδει στην έλλειψι προσευχής από τους άλλους, αλλά και αυτές όλο και φουντώνουν;
Το ζήτημα της πίστεως έιναι προσωπικό ζήτημα και όταν την φωνή των αγίων δεν την εκφράζουν και οι πνευματικοί μας ....ΜΑΚΡΥΑ τους, τους εγκαταλείπουμε και ακούμε μόνο τους αγίους.
Εσύ επίσης καλοπερασάκια ΙΚ θάσαι σίγουρα κάποιος καλοπερασάκιας και ξέρεις απο μακρυά μονο να πετάς τις εξυπνάδες σου.
"ΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΚΙΜΟΙ ΦΑΝΕΡΟΙ ΓΕΝΩΝΤΑΙ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο δίκηο είχατε κ. Οδυσσέα που τους ονομάζατε τους 3εξάρηδες ξεροκέφαλους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι τα ίδια και πάλι τα ίδια λένε.
Τι είναι αυτοί, ρέ παιδιά;
Είναι βέβαιο 1000 τοις εκατό ότι η καρτα δεν θα περιέχει το μπαρκόντ.
Αυτό είναι λυμένο.
Τσίπ θα περιέχει.
Πού το βλέπουν αυτοί το 666;
Πολύ ανισσοροπία κυκλοφορεί.
Είναι ΑΝΙΑΤΟΙ κ. Οδυσσέα.
Παρατήστε τους.
Ακούστε τι γράφουν.
Κανείς απο αυτούς δεν μίλησε για τις συνέπειες της απώλειας του Θεοσδότου δώρου της ελευθερίας.
Θεώρησαν ώς "αστείο" την ύπαρξη του δυσώνυμου αριθμού πάνω σε μια κάρτα που θα είναι η ταυτότητά μας.
Δεν είπαν τίποτα όταν λέγαμε ότι ακόμα και να μην υπάρχει αρχικά αυτός ο αριθμός , θα υπάρξει, ίσως και στην πρώτη ψηφιακή της χρήση, αφού το RFID microchip της κάρτας είναι ΕΠΑΝΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟ, δηλαδή μπορεί να ξαναπρογραμματισθεί ώστε να περιέχει τον 666 , ο οποίος- θα το πούμε για άλλη μια φορά- αποτελεί τον γενικό αριθμό - κλειδί μέσω του οποίου καθίσταται "λειτουργική " η Κάρτα του Πολίτη .
Μας είπαν "τριεξαράκηδες" θέλοντας να υπαινιχθούν ότι οι Ορθόδοξες αντιρρήσεις μας περιορίζονται μόνο στην ύπαρξη του δυσώνυμου αυτού αριθμού, αν και δεκάδες φορές έχουμε δηλώσει πως ακόμα και να μην υπήρχε ο 666 στην Κάρτα του Πολίτη και πάλι δεν θα την παίρναμε αφού με την παραλαβή της συναινούμε στην απώλεια της ελευθερίας δηλαδή του μεγάλου Θεόσδοτου δώρου που λάβαμε κατά την δημιουργία μας.
Για μένα και τον συμβουλάτορά μου αρκετά ξέρασες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον δικό σου, μόκο. Αν βέβαια έχεις, που δεν έχεις μιας και είσαι συμβουλάτορας του εαυτού σου, εσύ ο ίδιος.
ΙΚ
Eσύ Ι.Κ. άνοιξες ζήτημα συμβουλατόρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι συμβουλάτορες είναι απλοί συμβουλάτορες.
Τίποτα περισσότερο και μας συγχωρούν τις αμαρτίες.
Αν δεν επαναλαμβάνουν την φωνή των πατέρων είναι αποδοκιμαστέοι.
Ενα και ένα κάνουν δύο.
Πάρτε το όλοι σας χαμπάρι.
Ποιός σου είπε ότι ο πνευματικός είναι μόνο για να συγχωρεί αμαρτίες; Φαίνεται, όμως ότι δεν διαβάζεις τις Γραφές: "ο δε πνευματικός ανακρίνει μεν πάντα, αυτός δε υπ' ουδενός ανακρίνεται" (Κορ. Α΄ 2. 15). Ο πνευματικός λοιπόν κρίνει ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά και τους Πατέρες δεν διαβάζεις, παρόλον που τους επικαλείσαι. Γράψαμε παραπάνω για τον Ι. Χρυσόστομο: "και υπέρ αιρετικών δήλον ότι υπέρ γαρ απάντων ανθρώπων εύχεσθαι δει, ου διώκειν…" (PG 62, 536). Να προσεύχεσαι για τους αιρετικούς και να μην τους καταδιώκεις.
Ένα λοιπόν του Παύλου και ένα του Χρυσόστομου κάνουν δυο, έξυπνε πνευματικέ, που δεν δέχεσαι να ανακριθείς από κανένα.
ΙΚ
Πάλι Ι.Κ. άρχισες τις παρερμηνείες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο χωρίο δεν αναφέρεται στους εξομολόγους, αλλα γενικά στους πνευματικούς ανθρώπους.
Δεν φανταζόμουνα ποτέ μία τέτοια παρερμηνεία.
Εδώ ο Ι.Χρυσόστομος τι εννοεί;
Γινώσκεις ά αναγινώσκεις;
Κρίμα σου.
Γιά την ...λαβυρινθώδη σκέψι του Ι.Κ.
ΑπάντησηΔιαγραφή==========
Ἡ ἐνέργειά τους αὐτὴ κατοχυρώθηκε καὶ μὲ τὴν ἰσχὺν Ἱεροῦ Κανόνος, τοῦ ΙΕ΄ τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, ὁ ὁποῖος λέγει:
«Οἱ γὰρ δι' αἵρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην, τῆς πρὸς τὸν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτοὺς διαστέλλοντες, ἐκείνου τὴν αἵρεσιν δηλονότι δημοσίᾳ κηρύττοντος καὶ γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ' ἐκκλησίας διδάσκοντος, οἱ τοιοῦτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑποκείσονται, πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτοὺς τῆς πρὸς τὸν καλούμενον ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλὰ καὶ τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οὐ γὰρ ἐπισκόπων, ἀλλὰ ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καὶ οὐ σχίσματι τὴν ἕνωσιν τῆς ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλὰ σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ῥύσασθαι».
Ὁ Κανόνας αὐτὸς εἶναι ἐν ἰσχύει Κανὼν τῆς Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας, (μαζί μὲ τὸν 31ο Ἀποστολικὸ Κανόνα) καὶ τὸν ἐθέσπισε ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκλησία ὡς ἀσφαλῆ ὁδὸ στὶς ἑκάστοτε περὶ Πίστεως αὐθαιρεσίες τῶν ἐπισκόπων.
Τὸ περιεχόμενο τοῦ Κανόνος αὐτοῦ, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν πολυπληθῆ πατερικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση, ἔχει ἐπαρκῶς καὶ μὲ σαφήνεια ἑρμηνευθεῖ καὶ ἀπὸ τὸν κανονολόγο Νικόδημο Μίλας, ὡς ἑξῆς: «Ἐὰν Μητροπολίτης ἢ Πατριάρχης ἄρξηται νὰ διακηρύττῃ δημοσίᾳ ἐπ᾿ ἐκκλησίας αἱρετικήν τινα διδαχήν, ἀντικειμένην πρὸς τὴν ᾿Ορθοδοξίαν, τότε οἱ προαναφερθέντες κέκτηνται δικαίωμα ἅμα καὶ χρέος ν᾿ ἀποσχοινισθῶσι πάραυτα τοῦ ᾿Επισκόπου ἐκείνου, διὸ οὐ μόνον εἰς οὐδεμίαν θέλουσιν ὑποβληθῆ κανονικὴν ποινήν, ἀλλὰ θέλουσι καὶ ἐπαινεθῆ εἰσέτι, καθ᾿ ὅσον διὰ τούτου δὲν κατέκριναν καὶ δὲν ἐπανεστάτησαν ἐναντίον τῶν νομίμων ᾿Επισκόπων, ἀλλ᾿ ἐναντίον ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων, οὔτε καὶ ἐγκατέστησαν τοιουτοτρόπως σχῖσμα ἐν τῇ ᾿Εκκλησίᾳ, ἀλλ᾿ ἀντιθέτως, ἀπήλλαξαν τὴν ᾿Εκκλησίαν, ἐν ὅσῳ ἠδυνήθησαν, τοῦ σχίσματος καὶ τῆς διαιρέσεως».
Κρίμα λοιπόν σε σένα, που λες ότι άλλος ειναι ο πνευματικός πατέρας και άλλος ο εξομολόγος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός σου είπε, ότι πνευματικός είναι γενικά ένας πνευματικός άνθρωπος; Ο πνευματικός έχει "νουν" Χριστού, σύμφωνα δε με τη Γραφή: "ποιός καταλαβαίνει το νου και τις σκέψεις του Θεού, ποιός θα γίνει σύμβουλός του;" (Ησ. 4. 13). Ποιός καταλαβαίνει το νου και τις σκέψεις του Θεού, ποιός θα γίνει σύμβουλός του; Θείο σχέδιο, νους Χριστού, άγιο Πνεύμα εκφράζονται, όλα αυτά, μέσα από τον πνευματικό. Τόσο είναι το μεγαλείο του πνευματικού!
Αν δε δε γινώσκεις όσα ο ι. Χρυσόστομος λέει, τότε μην τα αναγινώσκεις. Και τι λέει; Κάτι που δεν λέει ο ιε΄ της ΑΒ΄ Συνόδου: Να προσεύχεσε για τον αιρετικό και να μην τον καταδιώκεις.
ΙΚ
I.K. θολολογείς και δεν θεολογείς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπαναλαμβάνω το χωρίο του Παύλου έχει την γενική έννοια του πνευματικού ανθρώπου και δεν μιλάει για τον εξομολόγο.
Τι επιμένεις;
Δεν καταδιώκω τον αιρετικό Ι.Κ.
Τον εαυτό μου αυτοκαταδιώκω, να φεύγη μακρυά από τους Αιρετικούς.
Αυτή είναι η εντολή του Θεού και των Αγίων.
Μου φαίνεται, λοιπόν, ότι πολύ ...αμπελοφιλοσοφείς.
Στα θεολογικά ....τα κάνεις θάλασσα Ι.Κ..
Γιά τον Ι.Κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήθὰ ἐπικαλεσθώ τὸν Ἅγιο Θεόδωρο τὸν Στουδίτη, ὁ ὁποῖος ἔγραφε:
«Ὀρθόδοξοί ἐσμεν, κἄν ἄλλως ἁμαρτωλοί, ὦ μακαριώτατε, μηδ’ ὁτιοῦν ὕφεσιν ἔχοντες ἐν τούτῳ τῆς ἀποστολικῆς πίστεως, πᾶσαν σύνοδον οἰκουμενικήν τε καὶ τοπικήν ἐγκεκριμένην τῇ ἀληθείᾳ μετὰ τῶν ἐκτεθέντων αὐταῖς ἁγίων κανόνων ἀσπαζόμενοι καὶ πᾶσαν αἵρεσιν καὶ αἱρετικὸν μυσαττόμενοι καὶ ἀναθεματίζοντες ... ἀλλὰ καὶ ἄλλος εἴ τις εἴη τούτοις ὁμώνυμος, ὅμως αἱρετικὸς κατὰ τὴν ἐκείνων αἵρεσιν ἢ ἑτέραν, κἂν ἐπίσκοπος, κἂν ἀσκητής, κἂν ὁστισοῦν, ἀνάθεμα ἔστω. ἀλλὰ καὶ εἴ τις μὴ ἀναθεματίζοι εὐκαίρως κατὰ τὸ ἀναγκαῖον πάντα αἱρετικόν, εἴη τῆς αὐτῶν μερίδος. ἡμεῖς γὰρ καθαροί ἐσμεν παντὸς αἱρετικοῦ φρονήματος εὐχαῖς σου ἱερωτάταις, παναγέστατε».
Οσον αφορά τον Ιερόν Κανόνα της Πρωτοδευτέρας συνόδου, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν πολυπληθῆ πατερικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση, ἔχει ἐπαρκῶς καὶ μὲ σαφήνεια ἑρμηνευθεῖ καὶ ἀπὸ τὸν κανονολόγο Νικόδημο Μίλας, ὡς ἑξῆς:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ἐὰν Μητροπολίτης ἢ Πατριάρχης ἄρξηται νὰ διακηρύττῃ δημοσίᾳ ἐπ᾿ ἐκκλησίας αἱρετικήν τινα διδαχήν, ἀντικειμένην πρὸς τὴν ᾿Ορθοδοξίαν, τότε οἱ προαναφερθέντες κέκτηνται δικαίωμα ἅμα καὶ χρέος ν᾿ ἀποσχοινισθῶσι πάραυτα τοῦ ᾿Επισκόπου ἐκείνου, διὸ οὐ μόνον εἰς οὐδεμίαν θέλουσιν ὑποβληθῆ κανονικὴν ποινήν, ἀλλὰ θέλουσι καὶ ἐπαινεθῆ εἰσέτι, καθ᾿ ὅσον διὰ τούτου δὲν κατέκριναν καὶ δὲν ἐπανεστάτησαν ἐναντίον τῶν νομίμων ᾿Επισκόπων, ἀλλ᾿ ἐναντίον ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων, οὔτε καὶ ἐγκατέστησαν τοιουτοτρόπως σχῖσμα ἐν τῇ ᾿Εκκλησίᾳ, ἀλλ᾿ ἀντιθέτως, ἀπήλλαξαν τὴν ᾿Εκκλησίαν, ἐν ὅσῳ ἠδυνήθησαν, τοῦ σχίσματος καὶ τῆς διαιρέσεως».
Οποιος Ι.Κ. παραβαίνει τους Ιερούς Κανόνες αναθεματιζεται και αφοριζεται.
Αυτά Ι.Κ. δεν τα διαβάζεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάνω από τους Ιερούς Κανόνες και τους Αγίους Πατέρες εσύ βάζεις τον εξομολόγο σου;
Θα κολασθής και εσύ και εκείνος, νάσαι βέβαιος, άν περιφρονήσης την φωνή των Πατέρων και την επιταγή των Ιερών Κανόνων.
Μακρυά από τέτοιους πνευματικούς.
Ψευτοδιδάσκαλοι είναι.
Δεν βάζω κανέναν πάνω από την Εκκλησία, πλην όμως οι Ι. Κανόνες δεν είναι τσιμεντένια τείχη απαρασάλευτα, γιαυτό και ο πνευματικός πατέρας δεν είναι για να διατυπώνει τι ακριβώς προβλέπουν οι Ι. Κανόνες και να θέτει τα επιτίμια των Κανόνων, αλλά για να ρυθμίζει ανάλογα με τη βαρύτητα της νόσου και τη θεραπεία. Έτσι, ο πνευματικός πατέρας μπορεί να μειώσει ή και να καταργήσει το επιτίμιο του Κανόνα ανάλογα με την περίπτωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη θα θέλαμε να μας προτείνεις τον δικό σου πνευματικό, που δεν είναι απλώς εξομολόγος, για να μας καθοδηγήσει στην αποτείχιση και να σηκώσουμε και εμείς την παντιέρα, αλλά εκείνος να παραμένει κρυμμένος στο κελί του.
Αν είναι τέτοιο παράδειγμα από πνευματικό πατέρα, καλύτερα να λείπει.
ΙΚ
Αφιερούται στον μη καταδιώκοντα τον αιρετικό ΙΚ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι δια του λόγου το αληθές, ας δούμε τι λεγει ο άγ. Νικόδημος, για τους πνευματικούς, τους εξομολόγους και τα επιτίμια των Κανόνων:
"Τοιουτοτρόπως και ο πνευματικός πρέπει να δακρύη, και να πενθή δια τας αμαρτίας των προς αυτόν εξομολογουμένων Χριστιανών ..... όταν έχη να τους συμβουλεύση....." (υποσ, ιβ΄ κανόνα Α΄ Συνόδου). Ο πνευματικός λοιπόν δέχεται την εξομολόγηση και συμβουλεύει.
"Δεν πρέπει κατά το μέτρον των αμαρτιών να επιφέρεη ο ποιμήν και τα επιτίμια, αλλά να στοχάζεται και την προαίρεσιν των αμαρτανόντων, μήπως θέλοντας να ράψη το εσχισμένον, το σχίση χειρότερα, και σπουδάζωντας να ανορθώση τον πεσμένον, περισσότερον τον εγκριμνήση..... Εάν μεν από ολίγον κατ' ολίγον επιτιμώνται, ημπορούν, αν όχι τελείως, αλλά καν μερικώς να ελευθερωθώσιν από τας αμαρτίας και πάθη των. Εάν δε δια μιάς δώση τινάς εις αυτούς όλα τα πρέποντα επιτίμια, θέλει τους αποστερήσει και εκείνης της ολίγης διορθώσεως....." (ως ανωτέρω, Πηδάλιο, σελ. 139). Άρα ο πνευματικός ρυθμίζει ανάλογα το επιτίμιο και δεν εφαρμόζει κατά γράμμα τον κανόνα.
Ερωτώμεν πάλι:
Τι συμβούλευσε ο πνευματικός για την αποτείχιση ή δεν υπάρχει πνευματικός;
ΙΚ