Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010


Το έγκλημα καθοσιώσεως του Σέρβικου πατριαρχείου

που μετετράπη σε ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΑ παρανομούντων

θα επιφέρη υπαιτιότητι του ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ.


ΔΥΟ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

του μητροπολιτου Ράσκας και Πριζρένης ΑΡΤΕΜΙΟΥ

προς τους ανά την Οικουμένην Επισκόπους

της Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας


ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ

ΡΑΣΚΑΣ-ΠΡΙΖΡΕΝΗΣ

ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ

07.12.2010


ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ:

ΤΟΙΣ ΑΔΕΛΦΟΙΣ ΑΡΧΙΕΡΕΥΣΙ ΤΗΣ ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ

ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΑΝΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ

ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΙΗΣΟΥ ΑΔΕΛΦΕ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΕ,


Πιστεύουμε πως έφθασαν στη Σεβασμιότητά Σας οι ειδήσεις για τα δυσάρεστα γεγονότα στη Σερβική Ορθόδοξο Εκκλησία, ήτοι τα περί ημών, του ελαχίστου αδελφού σας εν Κυρίω. Τα σημερινά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) είναι ποικίλα και πολυάριθμα, και συνεπώς θα έχετε ήδη ενημερωθεί, πως, ανήμερα της πεντηκοστής επετείου της μοναχικής μας κουράς, απεφάσισε η Σύνοδος των επισκόπων της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας την καθαίρεσή μας από το αξίωμα του επισκόπου και την επαναφορά μας στην τάξη των μοναχών.

Δεν γνωρίζουμε ποιοί λόγοι αναφέρονται στις πληροφορίες τις οποίες ελάβατε, και τίνι τρόπω αυτές παρουσιάζονται. Αυτό που γνωρίζουμε όμως είναι πως εδώ, στην πατρίδα μας την Σερβία, τα επίσημα ανακοινωθέντα, τα εκπορευόμενα εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) και εκ της σερβικής Κυβερνήσεως και ανακυκλούμενα δια των ΜΜΕ, βρίθουν αναληθειών, συκοφαντιών και αναποδείκτων κατηγοριών.

Μικρή (και πικρή) γεύση του ενορχηστρωμένου αυτού διωγμού εναντίον ημών μπορείτε να λάβετε μανθάνοντες ότι το Πατριαρχείο Σερβίας (δηλ. η ΔΙΣ) προ μηνών κινήθηκε νομικά εναντίον του Πρωτοσυγκέλλου μου, του Αρχιμανδρίτου Συμεών Βιλόβσκι, ο οποίος ευρίσκετο ήδη στη Θεσσαλονίκη εκπονώντας τη διδακτορική του διατριβή στη Θεολογική Σχολή ΑΠΘ. Υπέβαλε κατ’ αυτού μήνυση για «υπόνοια κατάχρησης εξουσίας». Μετά την συνακόλουθη έκδοση διεθνούς εντάλματος συλλήψεως, ο π.Συμεών πέρασε τρισήμισυ μήνες στις ελληνικές φυλακές αναμένοντας την κρίση του Αρείου Πάγου. Η δίκη πραγματοποιήθηκε στις 6-7-2010.

Ο Άρειος Πάγος με την υπ ἀρ. 1410/2010 απόφασή του, η οποία εξεφωνήθη δημοσίως στις 13-7-2010, αθώωσε τον π.Συμεών, απορρίποντας το αίτημα των σερβικών αρχών για έκδοση του στη Σερβία όπου θα δικαζόταν με την κατηγορία της «υπόνοιας κατάχρησης εξουσίας».

Ο Άρειος Πάγος μάλιστα απεφάνθη α) ότι πρόκειται για προσχηματική δίωξη, όπισθεν της οποίας υποκρύπτεται δίωξη πολιτικών και θρησκευτικών φρονημάτων, και β) ότι δεν θα τύχει δίκαιης δίκης στη Σερβία.

Μην επιθυμώντας να σας αφήσουμε στο σκότος της παραπληροφορήσεως όσον αφορά στην υπόθεσή μας, δραττόμεθα της ευκαιρίας να παραθέσουμε στην αγάπη σας –συνημμένως τη παρούση–την από 13.9.2010 επιστολή μας προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, εκ της αναγνώσεως της οποίας θα αποκτήσετε ιδίαν αντίληψιν του πως και γιατί επήλθε ο χωρισμός μεταξύ ημών και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Στην εν λόγω επιστολή μας η πενταμελής Διαρκής Ιερά Σύνοδος, στην οποία συμμετείχαν και ψήφισαν εναντίον μας εγνωσμένοι κατήγοροι και διώκτες μας(!), χωρίς να μας καλέσει σε απολογία, αντέδρασε λαμβάνοντας ακόμα μια αντι-κανονική απόφαση, βάσει της οποίας μας απηγορεύθη «η τέλεσις οποιασδήποτε ιερουργίας» μέχρι την σύγκληση της Ιεραρχίας στις 17.11.2010. Αναμένοντας να μας δοθεί βήμα ώστε να προβούμε στην ημετέρα υπεράσπιση ενώπιον της Συνόδου της Ιεραρχίας και ούτως ενώπιον όλων να λάμψει η αλήθεια, σεβασθήκαμε την απόφαση, παρά το γεγονός ότι ήταν αντι-κανονική.

Δυστυχώς, δεν προσεκλήθημεν στη Σύνοδο της Ιεραρχίας. Η Σύνοδος, στην οποία και πάλι συμμετείχαν και ψήφισαν εναντίον μας εγνωσμένοι κατήγοροι και διώκτες μας (!), αυτή τη φορά εξέφερε εναντίον ημών απόφαση καθαιρέσεως και υποβιβασμού στην τάξη των μοναχών, χωρίς καν να μας δοθεί το αναφαίρετο δικαίωμα της απολογίας αλλά και ερήμην ημών, γεγονός που αντίκειται στους Ιερούς Κανόνες και στον Κατα-στατικό Χάρτη της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Εν κατακλείδι, και τις τέσσερεις φορές που ασχολήθηκε είτε η Διαρκής είτε το Σώμα της Ιεραρχίας με το θέμα μας [α) 11-2-2010 ΔΙΣ–προσωρινή απομάκρυνση από τον θρόνο, β) 2-5-2010 Ιεραρχία–«έκπτωση» από τον θρόνο, γ) 18-9-2010 ΔΙΣ–αργία από κάθε ιεροπραξία, δ) 18-11-2010 Ιεραρχία–καθαίρεση], δεν προηγήθηκε ανακριτική διαδικασία, δεν εκλήθησαν μάρτυρες ούτε κατηγορίας ούτε υπερασπίσεως, δεν εκλή-θημεν σε απολογία και, εκτός της 2-5-2010, δεν εκλήθημεν καν στη Σύνοδο και δεν συμμετείχαμε, και τέλος οι δικαστές μας ήταν εγνωσμένοι κατήγοροι και δεινοί συκοφάντες μας στα ΜΜΕ.

Έχουμε προ οφθαλμών το παράδειγμα του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ο οποίος είχε επίσης αδίκως και αντικανονικώς δικασθεί, καθαιρεθεί, αφορισθεί και εξορισθεί. Ο ίδιος ουδέποτε ανεγνώρισε την απόφαση της καθαιρέσεως, αλλά σε όλη του τη ζωή θεωρούσε τον εαυτό του ως κανονικό Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως, είχε εκκλησιαστική κοινωνία με πολλούς επισκόπους ανά την οικουμένη και τελούσε (όταν ήταν δυνατόν) την θεία Λειτουργία.

Διο επράξαμε και εμείς παρομοίως. Δεν αποδεχθήκαμε την απόφαση της Συνόδου. Συνεχίζουμε να θεωρούμε τον εαυτό μας νόμιμο και ισόβιο κανονικό Επίσκοπο Ράσκας-Πριζρένης, και επομένως τελούμε με τους μοναχούς και πιστούς μας την θεία Λειτουργία, αναλόγως των συνθηκών.

Ενημερώνουμε Υμάς περί όλων αυτών, αγαπητέ αδελφέ, με την ελπίδα αδελφικής κατανοήσεως και υποστηρίξεως, όπως θριαμβεύσει η Αλήθεια, και όπως παραμείνουμε σε πνευματική και κανονική κοινωνία μεθ Ὑμῶν απάντων. Είμαστε στη διάθεσή σας για παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων και στοιχείων (εγγράφων κ.λπ.) που αφορούν στην υπόθεση μας.

Σας ευχόμεθα χαρούμενες και παρά Θεού ευλογημένες εορτές της του Χριστού Γεννήσεως και αναφωνούμε τον ευφρόσυνο χαιρετισμό:

Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη!

Χριστός ετέχθη!

Ευλογημένο το νέο έτος 2011!

Υμέτερος εν αγάπη του νηπιάσαντος Χριστού αδελφός και συλλειτουργός

Επίσκοπος Ράσκας-Πριζρένης

και Κοσσυφοπεδίου-Μετοχίων

†Αρτέμιος


ΑΡΤΕΜΙΟΣ

Επίσκοπος

Ράσκας και Πριζρένης

και Κοσσυφοπεδίου-Μετοχίων

13-9-2010

Ιερά Μονή Σισάτοβατς


ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ:

ΠΡΟΣ την ΔΙΑΡΚΗ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ

ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Β Ε Λ Ι Γ Ρ Α Δ Ι


Έκπληκτος, σοκαρισμένος και βαθειά πληγωμένος από το περιεχόμενο, τις συκοφαντίες και τις απειλές από τις οποίες βρίθει το τελευταίο έγγραφο της ΔΙΣ (αρ. πρωτ. 924, τη 26η-8-2010), αναγκάζομαι να απαντήσω κατά συνείδησιν.

Εδώ και μερικά χρόνια ανεχόμασταν και αποδεχόμασταν πολλές από τις αντικανονικές και αντι-καταστατικές σας αποφάσεις και ενέργειες, παρά την εκπεφρασμένη διαφωνία μας προς αυτές.

Ο λόγος που το κάναμε αυτό ήτο η δική μας τότε πεποίθηση, ότι είναι καλύτερη δια την Εκκλησία και δια τον λαόν η δική μας καρτερία απέναντι στις δικές σας –εις την αρχή μικρότερες, και ύστερα ολοένα μεγαλύτερες και βαρύτερες– παράνομες παραβιάσεις εις την δική μας εκ Θεού παραχωρημένη δικαιοδοσία και εξουσία εν τη Μητροπόλη Ράσκας-Πριζρένης, παρά η αύξηση και όξυνση των διενέξεων εις την Εκκλησία.

Είναι απαραίτητο να υπενθυμίσουμε; Να υπενθυμίσουμε το ζήτημα της Μηνύσεώς μας την οποία υπεβάλαμε εις το Στρασβούργο σχετικά με τη ζημιά που προέκυψε κατά τα γεγονότα της 17ης Μαρτίου του 2004 (Πογκρόμ), και την εξαναγκασμένη απόσυρσή της;

Το ζήτημα του Memorandum (του Υπομνήματος) επίσης του Μαρτίου του 2005; Το ζήτημα της αποδοχής των «ανακαινισμένων» κτιρίων το 2008 και 2009; Το ζήτημα του μοναστηριού Visoki Decani και του προκύψαντος σχίσματος όσον αφορά την διοίκησή του;

Το ζήτημα του δικαιώματός μας να δικάζουμε και να επιβραβεύουμε τους κληρικούς μας;... Στο τέλος αποδεχθήκαμε, αν και δεν συμφωνούσαμε, την αντι-κανονική και αντι-καταστατική αρπαγή της Μητροπόλεώς μας και την δίωξή μας από το Κοσσυφοπέδιο και τα Μετόχια.

Όλα αυτά τα κάναμε και υπέστημεν χάριν της ειρήνης, ομονοίας και ενότητας της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ελπίζαμε στην επικράτηση της ειρήνης και της ομοφροσύνης.

Μήπως η δική μας υποχώρηση ενώπιόν σας έφερε ειρήνη στην Εκκλησία; Όχι. Ακολούθησε χάος. Με τη δική σας δράση προξενήθηκε ανεπανόρθωτη ζημιά στη Μητρόπολη Ράσκας-Πριζρένης.

Εκδιώξατε τον μοναχισμό της. Και τώρα τον εκθέτετε σε ταλαιπωρίες, εκβιασμούς, απειλές με προσαγωγή σε δικαστήριο –εκκλησιαστικό και πολιτικό. Αρνείσθε το δικαίωμά του δια πνευματικό δεσμό με εμάς, τον πνευματικό τους πατέρα.

Συνεργάζεσθε με παρανόμους αλβανικούς θεσμούς και έτσι συνδράμετε στην ανεξαρτητοποίηση του αποσχιστικού θύλακα στο Σερβικό Κοσσυφοπέδιο και τα Μετόχια. Ήδη έχετε αποκομίσει και τους επαίνους από τους εχθρούς.

Γκρεμίστηκε και περιήλθε σε χάος η λειτουργική τάξη και εις την Μητρόπολη Ράσκας-Πριζρένης.

Εκτός από όλα αυτά, αθετώντας τους Ιερούς Κανόνες και την Ιερά Παράδοση, εξωθείτε ολόκληρη την Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία εις τον δρόμο της βδελυκτής Ουνίας. Τι άλλο δείχνει άλλωστε η ομιλία του Μακαριωτάτου Πατριάρχου εις την Βιέννη προ ολίγων ημερών;

Δεν έχουμε πλέον κανένα επαρκή λόγο να αποδεχόμεθα εκείνα με τα οποία δεν συμφωνούμε. Τέτοιο δικαίωμα δεν έχουμε πλέον –ποτέ δεν το είχαμε. Ως Επίσκοπος Ράσκας-Πριζρένης δεν επιτρέπεται, δεν θέλουμε και δεν μπορούμε να συμμετέχουμε στην αποσύνθεση της Αγιοσαββα-ϊτικής Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Πατέρες και αδελφοί, απευθύνομαι προς εσάς ως μέλη της ΔΙΣ, και ας θεωρείται και ας γίνει γνωστό ότι ταυτοχρόνως αποτεινόμεθα και προς την Ιεραρχία, προς τους Προκαθημένους όλων των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών και τους Αρχιερείς τους, το ιερατείο και τον μοναχισμό, ως και προς όλους τους Ορθοδόξους ανά την Οικουμένην.

Η κυρία αφορμή είναι το τελευταίο σας έγγραφο, το οποίο εις την αρχή της επιστολής μας αναφέραμε.

Απεφασίσατε να μας επιβάλετε καινούργια ποινή, φανερώνοντας ούτως ότι δεν ικανοποιηθήκατε ακόμη με τόσες, έως τώρα ληφθείσες και εφαρμοσθείσες ποινές, χωρίς να υφίσταται πραγματική κανονική βάση.

Έγινε γνωστόν σε όλους, και πέραν των συνόρων της Μητροπόλεως Ράσκας-Πριζρένης, ακόμα και πέραν των συνόρων της Σερβίας, τι κρύβεται στο βάθος ως αφορμή της απομακρύνσεώς μας από το Κοσσυφοπέδιο και τα Μετόχια, απαγορεύοντάς μας ακόμη και το να διαμείνουμε σε κάποιο από τα εκ μέρους μας ανακαινισθέντα και ανεγερθέντα μοναστήρια, έστω και με την ιδιότητα εις την οποίαν μας υποβιβάσατε αντι-κανονικώς και αντι-καταστατικώς.

Οι τέτοιας βαρύτητος ποινές τις οποίες μας επιβάλατε, είναι αρκετές σε οποιονδήποτε για να εξαγάγει το συμπέρασμα περί του ποιός αισθάνεται φόβο απέναντι σε ποιόν και διατί· ποία πλευρά είναι κανονικώς σωστή και ποία δεν είναι.

Είναι επίσης γενικώς γνωστόν, ότι χάριν της ειρήνης εις την Σερβικήν Ορθόδοξον Εκκλησίαν υποταχθήκαμε στις αποφάσεις σας, τονίζοντας κάθε φορά πως η υποταγή αυτή δεν σημαίνει και συμφωνία εκ μέρους μας. Δεν ήτο δυνατόν να συμφωνήσουμε να μας αρπάζετε βιαίως την παρά Θεού εις ημάς εμπιστευθείσαν Μητρόπολιν Ράσκας-Πριζρένης, και να την παραδίδετε εις τον έναν και τον άλλον νυμφίον, ημών εν ζωή έτι όντων.

Οι πάνσοφοι Πατέρες της Εκκλησίας ονόμασαν τέτοιες πράξεις «μοιχεία», εκ της οποίας μόνο κακός τόκος μπορεί να αναμένεται. Σήμερα ποιός μπορεί να υπερηφανεύεται δια τον τόκον, ο οποίος ως ζιζάνιο επληθύνθη από μία τέτοια μη ευλογημένη σχέση; Μόνον οι εχθροί. Αυτοί δυστυχώς είναι πολλοί, όχι μόνον έξω αλλά και μέσα. Αλλά αφήνουμε να συλλογισθούν περί τούτων περισσότερο οι πρωτεργάτες και εκτελεστές του καταχθονίου σχεδίου, που είχε ως συνέπεια να στερηθούμε της Μητροπόλεως και να αποκοπούμε του Κοσσυφοπεδίου και των Μετοχίων.

Η κακία συνέχισε να εξαπλώνεται. Σε μία αλυσιδωτή αντικανονική δράση εκ μέρους σας, όχι μόνο μας στερήσατε του θρόνου και εκδιώξατε από το Κοσσυφοπέδιο και τα Μετόχια αλλά και διασκορπίσατε το ποίμνιό μας. Το ποίμνιο εντούτοις αναγνωρίζει τον ποιμένα του. Λογικό τυγχάνει και ως τέτοιο αυτοβούλως αποφασίζει να τον ακολουθεί. Δεν θέλει τον επιβεβλημένο ξένο ποιμένα ο οποίος θέλει να το κρατά μέσα στον φόβο, απειλώντας, δικάζοντας και τιμωρώντας.

Έχουμε δικαίωμα να απαρνηθούμε το δικό μας ποίμνιο, το οποίο δεν απαρνείται εμάς; Τι απάντηση θα δώσουμε εις τον Χριστόν τον Σωτήρα, ο οποίος μας έθεσε ποιμένα του λογικού ποιμνίου, εις τον οποίον και ορκιστήκαμε ισοβία πίστη;

Έχοντας υπ᾽ όψιν όλα αυτά, εν Χριστώ αδελφοί μου, δηλώνουμε και παραδεχόμεθα με μεταμέλεια, πως δεν πράξαμε καλώς, όταν τονίζαμε και δηλώναμε, πως «υποτασσόμεθα στις αποφάσεις σας, αν και δεν συμφωνούμε». Η «υποταγή» μας σε σας δεν επέφερε την αναμενόμενη, από την πλευρά μας, ειρήνη στην Σέρβικη Ορθόδοξη Εκκλησία. Το αντίθετο μάλιστα.

Κατόπιν όλων αυτών, είμεθα υποχρεωμένοι να ανακαλέσουμε όλες τις μέχρι σήμερα δηλώσεις μας περί «υποταγής», γιατί βλέπουμε πως γι αὐτές θα δώσουμε λόγο στον Κύριο. Στον άλλο κόσμο δεν θα απολογηθούμε σε σας, αλλά εις Αυτόν που μας δίδαξε ήδη μέσω των Αποστόλων, Μαρτύρων, Διδασκάλων και Αγίων της Εκκλησίας Του· «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον η ανθρώποις».

Έχουμε την αίσθηση πως με τις υποχωρήσεις μας στις αποφάσεις σας, των οποίων επροηγούντο εκβιασμοί, απειλές και τρομερές πιέσεις, εκ των οποίων οι νέες ήταν πάντα πιο ισχυρές από τις προηγούμενες, αμαρτήσαμε βαρέως ενώπιον της επισκοπής μας που ονομάζεται «Ράσκα-Πριζρένη», ενώπιον του ποιμνίου που μας εμπιστεύθηκε ο Θεός, δηλαδή ενώπιον της δια βίου υποχρέωσής μας προς τον Ύψιστο Θεό να μείνουμε ακλόνητοι στην πνευματική έπαλξη, σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας και τον δοθέντα όρκο κατά την εις αρχιερέα χειροτονία.

Για τον λόγο αυτό, ζητούμε με το δίκαιό μας, να μας επιστρέψετε την αφαιρεθείσα επισκοπική έδρα Ράσκας-Πριζρένης, πράξη με την οποία επιστρέφει στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία η κανονική τάξη και ειρήνη.

Στην αντίθετη περίπτωση, γνωστοποιούμε με το παρόν Γράμμα, πως από τούδε και στο εξής, αποδεσμευόμεθα από το αίσθημα προσωπικής ενοχής λόγω προηγούμενης «υποταγής», γιατί εμείς είμεθα στην Εκκλησία και ενώπιον του Θεού, δια βίου κανονικός ποιμένας της επισκοπής Ράσκας - Πριζρένης.

Με την ιδιότητα αυτή δεν θα υποταχθούμε πια σε καμιά αντικανονική απόφασή σας, έχοντας ιδιαιτέρως υπ ὄψιν, πως και όλες οι προηγούμενες ελήφθησαν υπό την επιταγή μη εκκλησιαστικών, πολιτικών και εχθρικών παραγόντων.

Αδιαμφισβήτητες μαρτυρίες και γεγονότα που στηρίζουν αυτά που λέμε, είναι σε όλους καλώς γνωστά. Την τελική περί αυτών κρίση θα εκφέρουν ανεξάρτητοι ιστορικοί, και ίσως πριν από αυτούς η συνείδηση του δικαίου λαού του Θεού.

Αδελφοί αρχιερείς, μπορείτε να καταλάβετε και να δικαιολογήσετε όλα όσα είπαμε, εφόσον μέσα σας υπερισχύει η γνώμη ότι κανείς από σας και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, δεν θα επέτρεπε σε κάποιον να του αφαιρέσει η να πλήξει με οποιονδήποτε τρόπο, εισβάλλοντας πλαγίως, την επισκοπή την οποία του εμπιστεύθηκε ο Θεός. Δηλαδή, άλλοι αρχιερείς να καταργήσουν τα δικαιώματά του, τα οποία είναι θεμελιωμένα επί τη βάσει των εκκλησιαστικών κανόνων.

Εφόσον όμως τέτοια θεώρηση δεν υπάρχει, υποκριτικά μόνον θα γίνεται λόγος περί αγάπης μεταξύ μας, και θα είναι χαμένος κόπος η προσπάθεια για την αποκατάσταση της ειρήνης και τάξεως μέσα στην Εκκλησία μας.

Με αυτά τα δεδομένα, θα επέλθει ΣΧΙΣΜΑ στη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία. Να μην επιτρέψει ο Θεός, αλλά να είσθε τότε έτοιμοι να αναλάβετε την ευθύνη για το σχίσμα και για τις συνέπειες αυτού. Το ζήτημα του σχίσματος στην Εκκλησία μας κανένας άλλος δεν το ανακινεί κάθε τόσο αλλά και παράλληλα κανένας άλλος δεν εργάζεται τόσο συστηματικά για την επίτευξή του, παρά μόνον τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ξεκινώντας από τις 11 Φεβρουαρίου 2010 μέχρι σήμερα! Αυτήν την αλήθεια ο κόσμος την βλέπει και την αναγνωρίζει. Δεν μπορεί να θαφθεί η να κρυβεί. Ούτε η ευθύνη μπορεί να επιρριφθεί σε κάποιον άλλο.

Εμείς όμως, με την ιδιότητα του κανονικού επισκόπου Ράσκας-Πριζρένης και Κοσσυφοπεδίου - Μετοχίων, παραμένουμε ασάλευτα προσκολλημένοι στον Αρχιερέα όλων ημών Χριστό, που μας κάλεσε σε ισόβια αρχιερατική διακονία εντός της κανονικής ενότητας με όλους τους αρχιερείς της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Τη Ιερά Συνόδω πιστός εν Κυρίω

Ο ᾽Επίσκοπος Ράσκας-Πριζρένης

και Κοσσυφοπεδίου-Μετοχίων

†АΡΤΕΜΙΟΣ

4 σχόλια:

  1. Ο κανονικός μητροπολίτης Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιος κι όχι πρώην Ράσκας όπως κάκιστα τον αποκαλούν κάποιοι, με τις μνημειώδεις επιστολές του έθεσε τους υπολοίπους επισκόπους προ των ευθυνών τους.Απομένει να δούμε ποιοι εξ αυτών θα υπερνικήσουν τη δειλία και θα σταθούν στο πλευρό του κοινωνώντας εκκλησιαστικά μαζί του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος είπε...

    Χθεσινές δόλιες χυδαιότητες του Τελεβάντου κατα του άξιου κληρικού της Πτολεμαίδος.
    Τις έγραψε στα σχόλια χρησιμοποιώντας όλα τα ονόματα των σχολιαστών της Αποτείχισης, το τσιράκι του ο Παναής ή ο Τελεβάντος ή και οι δυο.

    Χυδαιολογίες κατα του κληρικού της Πτολεμαιδος.
    http://ksipnistere.blogspot.com/2010/12/blog-post_3823.html?commentPage=1


    Ένα δείγμα μόνο για να δείξω την ταυτότητα τους.

    Α.
    Ο επιβλέπων του Παρακολουθητή είπε...
    Αυτός που βρίζιε τον Αρτέμιο και τον Φλωρίνης είναι συκοφάντης κληιρκός της πτολεμαίδας. το χυδαίο αυ΄το υποκέιμενο
    28 Δεκεμβρίου 2010 5:03 μ.μ.

    Καλλίμαχος είπε...
    Καμαι βοήθεια δεν χρειαζόμαστε μια χαρά τα κατα φέρνουμε τόσοι επώνυμοι και ανώνυμοι να ξεσκεπάζουμε το βρωμερό υποκέιμενο της πτολεμαίδιας
    28 Δεκεμβρίου 2010 5:25 μ.μ.

    Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...
    Μην παίζετε το παιγίνιδι αυτου του άθλιου άνθρωπου κ. Παπακώστα. Πρόκειται για ελεεινό υποκείμενο.
    28 Δεκεμβρίου 2010 6:39 μ.μ.

    και οι τρεις, "όλως τυχαίως", τον βρίζουν ως "υποκείμενο"!!


    Β.
    Ανώνυμος είπε...
    Παλιάνθρωπος ο συκογφάντης κληρικός
    28 Δεκεμβρίου 2010 5:20 μ.μ.

    Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...
    παλιάνθρωπος ο παπαβατραχάκης
    28 Δεκεμβρίου 2010 6:13 μ.μ.

    και οι δύο όλως τυχαίως, τον βρίζουν ως "παλιάνθρωπο"!!

    Δες τα όλα εδω
    http://ksipnistere.blogspot.com/2010/12/blog-post_3823.html?commentPage=1
    29 Δεκεμβρίου 2010 6:20 π.μ.

    Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

    Φρίκη! Το ιντερνέτ δημιουργεί παραλήρημα και παραληρηματικές εικόνες.

    Ένας Ψυχίατρος μας διαβάζει; Πού βρίσκεται;
    29 Δεκεμβρίου 2010 7:19 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...
    Προς τον ΟΔΥΣΣΕΑ (του Ανωνύμου)

    Εντάξει αγαπητέ μου ΟΔΥΣΣΕΑ. Θα ακούσω τη συμβουλή σου και θα επισκεφθώ οφθαλμίατρο. Πάντως, συμβουλευτικά σου λέω, μήπως πρέπει να επισκεφθείς κι εσύ κανένα Ψυχίατρο. Το να λές ότι οι παπάδςς θεοποιούνται είναι μεγάλη κουβέντα.

    Τους ρώτησες αν αισθάνονται θεοποιημένοι και σου έδωσαν καταφατική απάντηση : Ναι, αισθάνομαι θεός;
    Ρώτησες τους πιστούς αν αισθάνονται σαν θεό τον παπά και σου απάντησαν : Ναι, αυτός είναι ο θεός;

    Που το βρήκες; Ψυχανάλυση εκ του μακρόθεν δεν γίνεται. Βάλε και τους δυο κάτω στο ψυχιατρικό ανάκλιντρο και πές μας τι σου είπαν. Οι ειδικοί θα εκτιμήσουν τις απαντήσεις και θα αποφανθούν:

    Θεοποιημένος ο παπάς!
    Θεοποιός και ο πιστός!!

    Και η θρησκειοποίηση της εκκλησίας σημαίνει χριστεμπόριο και μαγαζοποίηση; Αυτό όμως λέγεται καπηλεία, κιβδηλοποίηση, εμπορευματοποίηση της αληθούς πίστης. Τι σχέση έχει το εμπόριο του Χριστού ή της Εκκλησίας με την "ποίηση", το φτιάξιμο, μιας άλλης θρησκείας, μιας άλλης εκκλησίας, μιας άλλης πίστης;

    Τα υπόλοιπα, ας τα πάρει (τους πάρει) το ποτάμι. Ως συνήθως λίγοι το διαβαίνουν.
    29 Δεκεμβρίου 2010 8:11 π.μ.


    Ανώνυμος είπε...
    Οδυσσέα ευτυχώς που υπάρχει και ο κύριος Χριστοδουλίδης και μιλάει για τη κάρτα του πολίτη γιατί πολύ ενέργεια πλάνης κυκλοφορεί η οποία αποκοιμίζει τους ανθρώπους χρησιμοποιώντας επιστημονικό μανδύα.
    Σου λένε εμείς είμαστε επιστήμονες δεν κάνουμε θεολογία ή μεταφυσική! Και οι νεοεποχίτες την ίδια μέθοδο χρησιμοποιούν: Εμείς, λένε, δεν μιλάμε για θρησκεία αλλά για επιστήμη!
    Ότι πουν οι επιστήμονες είναι Ευαγγέλιο και ότι πουν οι κληρικοί ή οι Γέροντες που ήταν σε πορεία θεώσεως είναι βλακεία; Οδυσσέα σκέφτηκες ποτέ ότι οι επιστήμονες μπορεί να εξυπηρετούν κάποια συμφέροντα; Αν δεν μπορείς να αξιολογήσεις την επιστημονική άποψη, ψάξε να βρεις ποιος ωφελείται και θα καταλάβεις εκτός εάν δεν θες να καταλάβεις.
    Και ο κύριος Χριστοδουλίδης έχει αναφερθεί για τις μεταμοσχεύσεις που θίγεις αλλά ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη!
    Όσο για τη θεοποίηση των παπάδων που αναφέρεις, για αυτή ευθύνεται ο κληρικαλισμός που μαστίζει τη διοίκηση της Εκκλησίας. Οι καημένοι διδάχτηκαν το αξίωμα του Επισκόπου της θεολογίας του Ζηζιούλα, παρασύρθηκαν και από το περιορισμό της δύναμης - εξουσίας και αυτοϋπνωτίζονται ότι κάτι είναι επειδή απουσιάζει ο Θεός από μέσα τους.
    29 Δεκεμβρίου 2010 8:43 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ30 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:03 μ.μ.

    Οδυσσέα ,τί περισσότερο Χριστιανικό, Κανονικό και Ορθόδοξο θα μπορούσε να κάνει ο Μητροπολίτης Αρτέμιος, από το να απευθυνθεί στους Ορθοδόξους Επισκόπους και να ζητήσει την υποστήριξή τους στην κατάφορη αδικία που υπέστη ; Ειλικρινά θα ήθελα να μάθω, εάν έστω έλαβε κάποιες επιστολές συμπαραστάσεως από Επισκόπους, όπου να του αναφέρουν, ότι τον θεωρούν Κανονικό Επίσκοπο και όχι καθηρημένο και ότι διατηρούν την Κοινωνία μαζί του σε αντίθεση με την Σύνοδο της Σερβίας. Διερωτώμαι εάν έστω και λίγοι έστειλαν ή θα στείλουν μία τέτοια ξεκάθαρη και αντρίκια απάντηση, χωρίς διπλωματικούς ελιγμούς. Διερωτώμαι, εάν το έπραξαν ήδη τουλάχιστον οι Επίσκοποι στην Ελλάδα που είναι εναντίον του Οικουμενισμού, έστω οι Επίσκοποι που υπέγραψαν, όπως και ο Μητροπολίτης Αρτέμιος την Ομολογία, αυτοί τουλάχιστον έχουν, το λιγότερο, ηθική υποχρέωση νά ανταποκριθούν στο κάλεσμα του αδελφού και συναγωνιστού τους, διότι εάν ούτε και αυτό τελικά γίνει θα εχει, με τραγικό τρόπο, επιβεβαιωθεί ο Κύριος Κορναράκης που μιλούσε για Χαρτοπόλεμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου