Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

25η ΜΑΡΤΙΟΥ:

Η ΓΙΟΡΤΗ

ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΕΙ


του αρχιμ. Μελέτιου Βαρδαχάνη

Η 25η Μαρτίου είναι η ιστορική ημερομηνία με την οποία γιορτάζουμε την επέτειο της απελευθερώσεώς μας αλλά και την ίδρυση ουσιαστικά του Νεοελληνικού Κράτους. Είναι μια ημερομηνία που το νεοελληνικό κράτος αρχίζει να δημιουργείται στη Νότιο Ελλάδα μετά από 400 χρόνια δουλείας, και αργότερα, το 1912 και εξής, επεκτείνεται στην Βόρειο Ελλάδα όπου η δουλεία ήταν 500 χρόνια. Το νεοελληνικό όμως κράτος δεν μπόρεσε να ελευθερώσει τα υπόλοιπα αλύτρωτα εδάφη μας, όπου η δουλεία έφθασε μέχρι και 900 περίπου χρόνια, αφού με τη Μάχη του Μαντζικέρτ το 1071 χάθηκε οριστικά η Καππαδοκία και οι γύρω της περιοχές. Το δε χειρότερο, το 1923, έσβησε κάθε ελπίδα για επανάκτηση των αλυτρώτων εδαφών μας, με την έξοδο των Ελλήνων μια για πάντα από τα εδάφη τους. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να ελευθερώσουμε και την πρωτεύουσά μας την Κων/πολη με μοιραίες συνέπειες για την μετέπειτα πορεία μας.

Είναι λοιπόν ότι πιο ιερό και ότι πιο σημαντικό για τη χώρα μας αυτή η επέτειος. Αν την καταργήσουμε ουσιαστικά καταργούμε το Νεοελληνικό Κράτος, την ταυτότητά μας, την ιστορία μας και βυθιζόμαστε στην λήθη και στην αγνωσία της κρατικής οντότητάς μας και της εθνικής αυτοσυνειδησίας μας.

Μετά την απελευθέρωση κάναμε ένα μεγάλο λάθος· δεν προσέξαμε κι ενώ διώξαμε τους Τούρκους βάλαμε στον τράχηλό μας τους Φράγκους. Για να ισχυροποιηθεί το νέο κράτος και να διασφαλιστεί οριστικά από την επιβουλή των Τούρκων, αγκαλιάσαμε τους Ευρωπαίους παράφορα και τους θεοποιήσαμε. Τον πρώτο ορθόδοξο, πατριώτη, μορφωμένο, ικανό και αφιλάργυρο ηγέτη μας, το Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος θέλησε να διασώσει την ιδιαιτερότητα και την ιδιοπροσωπία του νέου κράτους φροντίσαμε να τον ξαποστείλουμε. Και αρχίσαμε το μεγάλο έργο· το έργο που ήταν μεγαλύτερο και από την απελευθέρωσή μας. Να γίνουμε Ευρωπαίοι! Στα ήθη, στα έθιμα, στον πολιτισμό, στην θρησκεία. Αποκομμένοι πλέον από την καθ’ ημάς Ανατολή αρχίσαμε να καταστρέφουμε τα μοναστήρια μας, να θάβουμε την Ρωμιοσύνη, ν’ αρνούμαστε τον πολιτισμό και την πίστη μας και το σπουδαιότερο αρχίσαμε να δανειζόμαστε από τους μεγάλους ευεργέτες μας τους Φράγκους. Αυτό ήταν και το μόνιμο δηλητήριο που διαπότιζε έκτοτε τον εθνικό οργανισμό μας με αποτέλεσμα να πούμε πολλές φορές το «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν».

Κλαίει και οδύρεται ο Ιωάννης Μεταξάς, στο Ημερολόγιο του, διότι ενώ δίναμε στους Άγγλους τόκο 40% το 1936, γι’ αυτά που είχαμε δανεισθεί, και ενώ τους υποσχέθηκε ήδη από το 1939 ότι θα βγει στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο μαζί τους, αυτοί παραμονές της εξόδου μας στον πόλεμο ζητούσαν αύξηση του επιτοκίου σε 65% και συγχρόνως λιγοστεύανε συνεχώς τις εισαγωγές προϊόντων από την Ελλάδα. Αρνήθηκε να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους, απείλησε στον βασιλιά ότι θα παραιτηθεί αν τον πιέσουν και μεσούντος του πολέμου αναγκάσθηκε να τους δώσει 43%. Αυτή ήταν και είναι η αγάπη των Ευρωπαίων εταίρων μας. Να μη τα ξεχνάμε αυτά.

Το άλλο όμως που δεν προσέξαμε, το πιο σπουδαιότερο και σοβαρότερο, είναι ότι στην προσπάθειά μας να γίνουμε Ευρωπαίοι, για να ισχυροποιηθούμε και να προοδεύσουμε, αρχίσαμε να πτωχεύουμε και πνευματικά. Άρχισε η ψυχή μας σιγά-σιγά ν’ απομακρύνεται από τις εθνικές και ορθόδοξες παραδόσεις μας. Άρχισε να μπολιάζεται με αλλότρια ήθη και έθιμα. Άρχισε ο πολιτισμός μας να φραγκεύει και εμείς να χαιρόμαστε γι’ αυτό. Κι ενώ ξεπουλούσαμε τα τίμια και ιερά της φυλής μας γεμίζαμε αγαλλίαση και ευφροσύνη.

Έτσι, συνεχίζοντας την προσπάθεια μας να ενταχθούμε στη Δύση, το 1961 μπαίνουμε στο Ν.Α.Τ.Ο., το 1979 στην Ε.Ο.Κ. και το 2001 προσχωρούμε στο ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα. Απεμπολήσαμε στην προσπάθεια μας αυτή όλα τα πιστεύω μας και όλα τα δόγματα μας, κρατώντας μόνο ένα, το «ανήκουμε εις την Δύσιν».

Οι εκκλησιαστικοί μας ηγέτες κι αυτοί σιγά-σιγά προσχωρούν στη νέα ιδεολογία. Από το 1902 και κυρίως από το 1920, χάριν της επιδιωκομένης προσεγγίσεως με την Ευρώπη, οι αιρέσεις του παπισμού και του προτεσταντισμού καλούνται από το Οικουμενικό Πατριαρχείο «μεγάλες του Χριστιανισμού αναδενδράδες». Παραβλέποντας το Πατριαρχείο όλα τα θεολογικά και ιστορικά δεδομένα όπως και τις αντιρρήσεις των άλλων πατριαρχείων και αυτοκεφάλων Εκκλησιών προσπαθεί να προσεγγίσει τους ετεροδόξους χριστιανούς της Δύσεως με κριτήρια καθαρά κοινωνικά, πολιτικά και ωφελιμιστικά. Το 1920 ο τοποτηρητής του Οικουμενικού Θρόνου Δωρόθεος προτείνει την ίδρυση «Κοινωνίας των Εκκλησιών» στα πρότυπα της «Κοινωνίας των Εθνών» που μόλις έχει ιδρυθεί. Κι όλα αυτά χωρίς να υπάρχει θεολογική βάση ή εκκλησιαστική αναγκαιότητα. Απλώς για να αντιμετωπισθούν τα δεινά του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου και φυσικά, εννοείται χωρίς να λέγεται, τα δεινά του Πατριαρχείου.

Η εκκοσμίκευση του Πατριαρχείου διαβρώνει και την Εκκλησία της Ελλάδος η οποία προσχωρεί σιγά-σιγά στον οικουμενισμό. Φθάνει στο ζενίθ το 2001, όταν η εκκλησία της Ελλάδος για να βοηθήσει το κράτος στον ευρωπαϊκό του προσανατολισμό, επί του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, υποδέχεται τον Πάπα σαν αρχηγό εκκλησίας και αναγνωρίζει τον παπισμό με όλες τις αιρέσεις του ως εκκλησία. Και το 2007 επίσης, όταν σε εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου επί τη επετείω της 25ης Μαρτίου η ένδοξη και εθνική και αγία επανάσταση της 25ης Μαρτίου συσχετίζεται με την ίδρυση της Ε.Ο.Κ. στις 25 Μαρτίου του 1957. Εμβρόντητοι έμειναν οι πάντες όταν άκουσαν την ημέρα της εθνικής και θρησκευτικής μας παλιγγενεσίας να υμνείται η Ε.Ο.Κ. και μάλιστα με εγκύκλιο της Συνόδου. O tempora o mores! Εις «οίους καιρούς τετήρηκας ημάς Κύριε»! Ο εκδυτικισμός της Ελλάδας να προωθείται εν τέλει από την ηγεσία της Εκκλησίας και μάλιστα από αρχιεπίσκοπο που έβαλε συνεχώς εναντίον των Ευρωλιγούρηδων!

Μη ξεχνάμε ότι και η μοιραία σύγκρουση Βαρθολομαίου-Χριστοδούλου ως βασική αιτία είχε ποιος θα εκπροσωπεί την Ορθοδοξία στην Ε.Ο.Κ. και φυσικά ποιος θα χειρίζεται τα εξ αυτής κονδύλια.

Παρόλη αυτή την κατάπτωσή μας και την Ευρωτρέλλα μας, η θρησκευτική και εθνική μας συνείδηση δεν έχει μαραθεί εντελώς. Τα σχολεία μας μέχρι και σήμερα είναι γεμάτα με εικόνες των ηρώων του 1821. Δοξολογίες και παρελάσεις συνεχίζουν να γίνονται και πανηγυρικοί να εκφωνούνται. Οι εθνικές ενδυμασίες μας έχουν την επίσημη παρουσία τους κατά τις μέρες αυτές. Οι υποθήκες των αγωνιστών του ’21 όπως και τα λάθη τους έρχονται να μας φρονηματίσουν και να μας διδάξουν. Το δηλητήριο του εκφραγκισμού μας όμως παραμένει και οι διεθνείς και εγχώριοι βάτραχοι του πλήρους εκδυτικισμού μας κοάζουν συνεχώς. Να καταργηθούν τα βιβλία της ιστορίας μας, οι παρελάσεις μας, οι σχέσεις του Έθνους μας με την Εκκλησία, να μεταρρυθμισθούν τα νεοελληνικά αναγνώσματά μας…

Και φθάσαμε στο σωτήριο έτος 2010. Για άλλη μια φορά ανακαλύψαμε ότι πτωχεύσαμε. Ότι είμαστε υπόδουλοι και εξαρτημένοι από τους Φράγκους αδελφούς της Ε.Ο.Κ. Και αρχίσαμε να προσπαθούμε, όχι πως θα γίνουμε οικονομικά ανεξάρτητοι, αλλά πως θ’ αποκτήσουμε ξανά την εμπιστοσύνη τους για να μας ξαναδανείσουν. Πως θα συνεχιστεί η υποδούλωσή μας. Και με ευκαιρία την πτώχευσή μας τα ξεπουλούμε όλα σε τιμή ευκαιρίας. Για πρώτη φορά τολμούν οι ιταμοί και αναίσχυντοι ηγέτες μας να καταργήσουν τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου στις πρεσβείες και τις κοινότητες του εξωτερικού για…λόγους οικονομικούς. Για πρώτη φορά τολμούν να σταματήσουν τις παρελάσεις των μηχανοκινήτων τμημάτων του στρατού όπως και τις πτήσεις των αεροπλάνων για τον ίδιο λόγο. Για καρναβάλια, για πολιτιστικές εκδηλώσεις χαμηλού επιπέδου, για μεταδόσεις ολυμπιακών αγώνων, καλλιτεχνικού πατινάζ, για διαγωνισμούς τραγουδιών Γιουροβίσιον, για επιχορηγήσεις κομμάτων και πολιτικών, για γιορτές δημοκρατίας και δεν συμμαζεύεται έχουν χρήματα οι αναίσχυντοι. Για την ημέρα της Εθνικής Εορτής μας δεν έχουν;

Αιδώς Έλληνες πολιτικοί! Και αιδώς Έλληνες που αφήνετε τους ηγέτες μας ν’ ασελγούν κατ’ αυτό τον αισχρό και ελεεινό τρόπο πάνω στο ιερό και όσιο και άχραντο Σώμα της πατρίδας μας.

www.pmeletios.com

2 σχόλια:

  1. 1.Αξίζουν συγχαρητήρια στο συντάκτη αυτού του κει
    μένου. 2.Διόρθωση ημαρτημένων ή παραλείψεις.α)Ποι
    οι έφθασαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία στα έσχατα
    και της πριόνισαν τη δύναμη;Οι ευλογηθέντες από τους πάπες σταυροφόροι!ΝΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ ΑΥΤΟ!!β)
    Ποιοι εφόνευσαν τον Καποδίστρια και για ποιους λόγους;γ)Κατά τη διάρκεια της Επαναστάσεως τα πρώτα δάνεια τα πήραμε από τη γηραιά Αλβιώνα με
    δυσβάστακτους ΤΟΤΕ όρους και πριν έρθουν εδώ εί-
    χαν φαγωθεί κατά τα 3/4!δ) Στο ΝΑΤΟ μπήκαμε το
    1952 κι όχι το 1961.ε) Το Μεταξά τον γονάτισαν
    οικονομικά,αλλά τον εφόνευσαν οι άγγλοι,όταν θέ
    λησε να δώσει πέρασμα αβλαβές στους Γερμανούς!
    3.Θα μπορούσα να αναφέρω πάμπολλα ακόμη,αλλά σέ-
    βομαι το χώρο!4.Σε ότι αφορά τις αλλαγές στον
    εορτασμό και επιβεβλημένες είναι και δικιολογημέ
    νες και κυρίως στις πρεσβείες,όπου το μόνο,που γινόταν ήταν να μαζεύεται το όποιο σκυλολόι και να τρώει σε βάρος των κορόιδων ελλήνων τιμώντας τάχα την εθνική τους εορτή και από πίσω να τους θάβουν!Στο μόνο,που θα συμφωνήσω είναι ότι πρέ-
    πει να ΠΕΡΙΚΟΠΟΥΝ αμέσως και όλα τα σαχλά,που α-
    ναφέρει ο σχολιογράφος στην τελευταία παράγραφο.
    Πάρτε το χαμπάρι ότι οι απελθόντες τον Οκτώβριο,
    αν δεν έφεραν τη χώρα σ'αυτό το ΧΑΛΙ τουλάχιστον δεν έκαναν ΤΙΠΟΤΑ,για να το σταμτήσουν!Όσο για τους νυν κυβερνώντες ΔΥΣΤΥΧΩΣ αποδείχθηκαν αφε-
    λείς και άνοες,γιατί,για να πάρουν την εξουσία, δεν υπολόγισαν το λάκκο,που τους είχαν ετοιμάσει κι έτσι ΕΠΕΣΑΝ μέσα ευ παθόντες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλα ωραία και καλά είναι αυτά που αναφέρει ο p.meletios (αλήθεια, γιατί στα λατινικά;). Καλά θα ήτανε να θυμόμαστε τα δικά μας στραβά και ανάποδα. Έτσι, σκόρπια αναφέρονται:

    1/ Ποιος έφερε τους Φράγκους στην Κων/πολη; Μα ο Μ. Θεοδόσιος, Ισπανός την καταγωγή, που νύμφευσε το γιό του Αρκάδιο με την κόρη του Φράγκου στρατηγού των μισθοφόρων της Κων/πολης, την Ευδοξία.

    2/ Όταν μιλάμε για Καππαδοκία κ.λπ. ασφαλώς εννοούμε τους Ρωμαίους – Ρωμηούς και όχι τους Έλληνες, μιας και όλοι οι αυτοκράτορες υπέγραφαν, ως «αυτοκράτωρ Ρωμαίων». Μέσα στο Ρωμηός υπήρχαν όλες οι φυλές, που τις συνέδεε το θρήσκευμα, η Ορθόδοξη Πίστη.

    3/ Όσον αφορά τον Πάπα, δεν είναι αυτή η φορά που υποταχθήκαμε σ’ αυτόν. Ανέκαθεν ήμαστε υποταγμένοι και ακόμη περισσότερο μετά το Σχίσμα. Έτσι:
    Είχαμε πολλούς Πατριάρχες φιλενωτικούς, κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, όπως όλοι σχεδόν οι Πατριάρχες του 17ου αιώνα (Νεόφυτος Β΄, Τιμόθεος Β΄, Κύριλλος Κονταρής, Αθανάσιος Γ΄ Πατελάρος, κ.ά,), οι δε φράγκοι παπάδες αλώνιζαν όλη την κατεχόμενη χώρα και κήρυτταν το θείο λόγο με ειδική άδεια του Πατριαρχείου και εξομολογούσαν τους Ορθόδοξους!

    4/ Ο Τιμόθεος Β΄ ο Πατριάρχης στις 13 Μαΐου 1615 πληροφορεί τον πάπα Παύλο Ε΄, ότι τον αναγνωρίζει ως κεφαλή της Εκκλησίας και τον παρακαλεί να ιδρύσει στην Κωνσταντινούπολη ένα θεολογικό σεμινάριο, για την θρησκευτική μόρφωση των νέων και ν’ ανατεθεί η λειτουργία του σε Ιησουίτες!

    5/ Μην ξεχνάμε, τον Κύριλλο Λούκαρι, που για να κτυπήσει τον Παπισμό, έπεσε στον Καλβινισμό.

    6/ Ο Κύριλλος Κονταρής ως Πατριάρχης υπογράφει στις 25 Δεκεμβρίου 1638 εμπρός στον πρεσβευτή της Αυστρίας Schmid και στον τοποτηρητή του Λατίνου Πατριάρχη Sonnino την Καθολική ομολογία πίστεως, σύμφωνα με υπόδειγμα του Ουρβανού Η’, η οποία σώζεται ακόμη στα αρχεία το Βατικανού. Και πολλές άλλες περιπτώσεις φιλοπαπισμού και φιλοπροτεσταντισμού κατά την περίοδο της δουλείας.

    Δεν ανοίξαμε λοιπόν τώρα διάπλατα την πόρτα του Παπισμού. Την είχαμε ανοικτή και προσδοκούσαμε την οποιαδήποτε βοήθεια εκ Δυσμών, εκτός βέβαια ελάχιστων εξαιρέσεων. Αν διαβάσει κανείς τη συμπεριφορά πολλών Πατριαρχών, κατά τη διάρκεια της δουλείας, θα νοιώσει απέραντη θλίψη!

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου