Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009



ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ

ΠΑΝΗΓΥΡΤΖΗΔΩΝ
*

του Παναγιώτου Τελεβάντου,

Θεολόγου - Φιλολόγου




ΟΙ ΦΙΕΣΤΕΣ

ΤΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ


Το ότι ο Ζακύνθου Χρυσόστομος (Συνετός) διοργάνωσε φιέστες για τις επετείους του, για να τον λιβανίσουν, καμιά εντύπωση δεν προκαλεί.
“Εκ γαρ του περισσεύματος της καρδίας του” προσφέρει ο άνθρωπος.

Το ότι 55; τόσοι επίσκοποι, Αρχιεπίσκοποι και Πατριάρχες συνήλθον αναξιοπρεπώς “επί τω αυτώ” εκ των περάτων της Ορθοδοξίας, για να τιμήσουν το Μητροπολίτη Πένθχαουζ και πάλιν δεν μας κάνει εντύπωση.
“Σημείον των καιρών.”


Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ

ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ


“Καμαρώσαμε” τους Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) δίπλα στον όψιμο αντιοικουμενιστή (γράφε χριστοδουλικό, αντιπατριαρχικό και Βαρθολομαιομάχο Καλαβρύτων Αμβρόσιο).
Όχι ότι μας έκανε εντύπωση η ασυνέπεια του Καλαβρύτων.
Αλλά να πάρει η ευχή!
Από τη μια η “Φιλορθόδοξη Ενωση Κοσμάς Φλαμιάτος” εξέδιδε ανακοίνωση και έβαζε μπροστάρη τον Άγιο Καλαβρύτων στους αντιοικουμενιστικούς αγώνες.
Και ο Άγιος Καλαβρύτων;
Την ίδια ώρα συνελήφθη από το φωτογραφικό φακό να εναβρύνεται με τον Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) στα “βακχεία” του Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομου.
Λίγες μόνον ώρες, μετά τη δημοσίευση “ορθόδοξων” ανησυχιών του στο προσωπικό του ιστολόγιο, να πάρει η ευχή!
Όσο να είναι!
Ακόμη και από τον Καλαβρύτων αναμένει κάποιος περισσότερη συνέπεια.


ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ

ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΙΜΗΣ


Το ότι οι π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ναυπάκτου Ιερόθεος, Μωυσής Αγιορείτης, Ηλίας Μπάκος και Γόρτυνος Ιερεμίας συνέβαλαν με συνεργασίες στον τιμητικό τόμο για τον Ζακύνθου κάνει αλγεινεστάτη εντύπωση, όπως κάνει και η συμμετοχή ορισμένων αξιόλογων ιεραρχών όπως οι Σιναίου Δαμιανός, Θεσσαλιώτιδος Κύριλλος, Καρπασίας Χριστοφόρος, κτλ..
Ο τελευταίος μάλιστα φροντίζει έντεχνα συστηματικά να απουσιαζει από τη Σύνοδο όταν συζητούνται θέματα οικουμενισμού.
Είναι απορίας άξιον γιατί δεν έκανε το ίδιο τώρα που τον συμπεριέλαβαν στην κουστωδία για να τιμήσουν τον Ζακύνθου!


Ο ΚΥΠΡΟΥ

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ


Αξιοθρήνητη, για μια ακόμη φορά, η παρουσία του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσόστομου.
΄Οχι ότι μας κατέλαβε εξ απίνης.
“Γνωστός εν τη Ιουδαία ο Θεός!”
Αλλά ακόμη και από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου αναμέναμε κάποιας μορφής αυτολογοκρισία στις ακρισίες που εκστόμισε.
Τόσο πολύ τον εντυπωσίασε η προσωπικότητα του Ζακύνθου ώστε προσπάθησε να τον μιμηθεί “ευτυχώς επιτυχώς”, ομολόγησε δημόσια, χωρίς να κομπιάσει ή να ερυθριάσει από ντροπή!
Και γιατί;
Επειδή ο Ζακύνθου “πλάστηκε για τις κορυφές”, ισχυρίστηκε;
Πώς λεγόταν, να πάρει η ευχή, εκείνος ο χάνος της Κίνας που έκοβε τη γλώσσα των μανδαρίνων του όταν έλεγαν τέτοιας ολκής ανοησίες;
Τον Ζακύνθου απεφάσισε ο Μακαριότατος να μιμηθεί;
Και “επιτυχώς”, μάλιστα;
Κύριε ελέησον!
Την εποχή που λειτουργούσε ως διάκονος στην Αθήνα δεν συναντήθηκε - και μάλιστα στο Ιερό βήμα- πολλές φορές με το μακαριστό π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο;
Εκείνος ο άγιος άνθρωπος δεν τον ενέπνευσε σε τίποτα;
Δεν θέλησε έστω να τον μιμηθεί σε κάτι;
“Επιτυχώς” ή έστω ανεπιτυχώς;
Μόνον ο Ζακύνθου κατόρθωσε να τον κατανύξει;
Μόνον αυτός κατόρθωσε να “αλλοιώσει” (του Μακαριότατου ο όρος) την προσωπικότητά του;

Πάντως έτσι ή αλλιώς ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου δεν είναι υποκριτής.
Γι’ αυτό όχι μόνον εξετέθη με τις δηλώσεις του για το Ζακύνθου αλλά και τον ρεζίλεψε ταυτόχρονα.
Οχι βέβαια από κακεντρέχεια.
Απλά εξαιτίας της αφέλειας που τον χαρακτηρίζει.
Ούτε λίγο ούτε πολύ μας αποκάλυψε ότι ο Μητροπολίτης Ζακύνθου ήταν και φιλοχουντικός!
“Κάλεσέ τον στους γάμους σου να σου πει και του χρόνου”, όπως λέγει και η παροιμία.

Μερικές φορές διερωτώμαι:
Τόσο μεγάλη είναι η απόσταση από το στόμα μέχρι τα αυτιά ορισμένων ώστε πηγαίνουν σε συνέδρια που συμμετέχουν δεκάδες αρχιερέων, καθηγητών πανεπιστημίων, κτλ. και αντί να περιοριστούν σε απλές τυπικές ευχές αναλύονται σε εμετικής αηδίας κολακείες προς τον Ζακύνθου;


ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ

ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ


Ποιο ήταν το αντικείμενο της προσλαλιάς του Σεβασμιότατου Ζακύνθου για τις τιμές που του επιδαψίλευσαν Πατριαρχεία, Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ακαδημαικά ιδρύματα, κτλ.;
“Σκέψεις περί οικολογικής θεολογίας”!
Πάλιν;
Πάλιν με αυτό τον ανεξερεύνητο τομέα από δόκιμες ορθόδοξες θεολογικές πέννες καταπιάστηκε ο Ζακύνθου;
Τι πρωτοτυπία, Θεέ μου!

Έλεος πια με αυτή την οικολογία, τον “πράσινο” Πατριάρχη, τους “πράσινους” πρίγκηπες, τους “ποδηλατιστές” αντιπροέδρους, που ταξιδεύουν με πολυτελή ιδιωτικά αεροπλάνα, τις οργανικές τροφές και τα μεταλλαγμένα προιόντα.
Έλεος!
Φτάνει πια!
Ακόμη και ένα θέμα που άξιζε σοβαρή θεολογική και ποιμαντική προσέγγιση κατάφεραν να το γελοιοποιήσουν και να το εξευτελίσουν με τα εν πλω οικολογικά συνέδρια, τις δαπανηρές φιέστες και τις φαιδρές παραστάσεις στα μέγαρα της ματαιότητας και στα ανάκτορα της προκλητικής χλιδής.


ΠΕΝΘΧΑΟΥΖ,

FIORA ΚΑΙ BOUQUET


Μπορούμε να πληροφορηθούμε πού θα δημοσιεύσει τη θεολογική οικολογική πραγματεία του ο Σεβασμιότατος;
Στο “Πλαίημπου” μήπως ή στο “Πένθχαουζ” όπου ήδη η πολύκροτη συνέντευξή του περί των προγαμιαίων σχέσεων κοσμεί τις σελίδες του “ηθοπλαστικού” εκείνου περιοδικού;

Ελπίζουμε μετά τα "φιόρα" (“Fiora”) τιμής προς τον Ζακύνθου Χρυσόστομο να μη δούμε και κανένα "Μπουκέτ" (“Bouquet”) τιμής προς τον Παντελεήμονα Μπεζενίτη επειδή με όλο αυτό το “λουλουδικό” θα λιποθυμήσει ο κόσμος.
Οχι βέβαια από “οσμήν ευωδίας πνευματικής.”


* Ο τίτλος είναι του blog apotixisi

9 σχόλια:

  1. Αλγεινότατη εντύπωση προκάλεσε το Πατριαρχικό συλλείτουργο στη Ζάκυνθο για πολλούς λόγους. Πρόκειται για στιγμή της νεώτερης Εκκλησιαστικής Ιστορίας την οποία χρειάζεται να ξεχάσουμε, να απωθήσουμε στο υποσυνείδητο γιατί εκθέτει ανεπανόρθωτα την Εκκλησία.
    Τιμήθηκε ο κατά πάντα ευθαρσύς Μητροπολίτης Ζακύνθου. Δεν κατανόησε κανείς τούς λόγους. Ίσως στο «γιατί» αυτό η πλειοψηφία των παρισταμένων Προκαθημένων και Αρχιερέων ερωτώμενη θα υπομειδιούσε ή στην καλύτερη περίπτωση θα εξέφραζε την απορία της.
    Τιμήθηκε ποιός; Ο Ιεραπόστολος; Ο Ακέραιος; Ο Καλός Ποιμήν; Ο ακατάκριτος διάδοχος του Αγ. Διονυσίου; Ο ευεργετήσας την Εκκλησία του Χριστού; Ο ακάματος εργάτης του Ευαγγελικού Αμπελώνος; Ο ολιγαρκής και ταπεινός λευίτης; ή ο κύριος Τίποτα;
    Απορίας άξιο είναι τόση παρακμιακή καμαρίλα πώς συσσωρεύτηκε στο νησί του αδιαλώβητου Αγίου της συγγνώμης. Εμετικό παραλήρημα η προσφώνηση του δευτερόθρονου Πατριάρχου, αμετροέπεια και πτωχεία λόγου. Οίηση και βερμπαλιστικά πυροτεχνήματα η αντιφώνηση του άνευ λόγων τιμωμένου.
    Κοντολογίς αν κάποιος αδαής βρισκόταν ξαφνικά στο εκκλησίασμα θα κατέτασσε στην συνείδησή του τον τιμώμενο Αρχιερέα υψηλότερα του αεί διωκομένου Αγίου Νεκταρίου, του τιμωμένου πόρρω απέχοντος της ταπείνωσης και της ευαγγελικής προτροπής για αφάνεια και σιωπή ως πυρήνων του ορθοδόξου ήθους και σίγουρα παρασάγγας απέχοντα του τιμωμένου σε αρετή των νεοφανών Αγίων της Εκκλησίας.
    Για τους παροικούντας την Ιερουσαλήμ είναι γνωστός ο πρώην Σιναίτης Χρυσόστομος, ο Εφημέριος του Σιναϊτικού μετοχίου Ιωαννίνων, ο Δωδώνης Χρυσόστομος, ηγούμενος της Μονής Πεντέλης, ο τοποτηρητής Αττικής, ο νυν Ζακύνθου και ακόμα περισσότερο είναι γνωστοί οι τρόποι που ανελίχθηκε στην εκκλησιαστική νομενκλατούρα. Τόση εκκλησιαστική παρακμή μόνο προ της Οκτωβριανής Επανάστασης στην Ρωσσία παρατηρήθηκε.
    Συγχαρητήρια γιατί τρεις προκαθήμενοι και πενήντα Αρχιερείς συγκεντρώθηκαν στη Ζάκυνθο για να τιμήσουν τον θρίαμβο του Εκκλησιαστικού αριβισμού, τήν κατίσχυση του «κάτω του μετρίου», την φιλαρχία, την δίκην Μήδου σατράπου παρουσία και την παντελή έλλειψη κοινωνικής παρουσίας, προβάλλοντας τον τιμώμενο ως πρότυπο Αρχιερέως και ποιμαντικής διακονίας για την σύμπασα Ορθόδοξο Εκκλησία.
    Δεν του απονεμήθηκε ίσως από παράλειψη το μόνο αληθινό έπαθλο των πολύχρονων αγώνων του, ο χρυσός αναδευτήρας (κουτάλα) των Διεκκλησιαστικών πραγμάτων πού πράγματι διακαιούται και του αξίζει.
    Αν αυτό το ήθος του τιμωμένου προτείνει ο Μακαριώτατος Ιερώνυμος και ειδικά προς τους νέους λυπούμεθα πολύ.
    Αν αυτό το ήθος, του τιμωμένου και των τιμώντων ονομάζεται Ορθόδοξο και προτείνεται ως μπούσουλας για την πορεία της Εκκλησίας τον 21ο αι. δυστυχώς επτωχεύσαμε.
    Συγχαρητήρια στους απέχοντες.
    ΦΙΛΙΣΤΩΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλήθεια, εκτός των όσων σωστά τονίζει ο ΦΙΛΙΣΤΩΡ. Πως δικαιολογείται αυτή η συνύπαρξη Ζακύνθου Χρυσόστομου και Καλαβρύτων Αμβρόσιου; Δεν ήσαν σωστά όσα αισχρά έχει εκτοξεύσει ο ένας κατά του άλλου; Μήπως συμφιλιώθηκαν και ζήτησαν συγγνώμη από τους ενεούς πιστούς που παρακολούθησαν άναυδοι το υβρεολόγιό τους; Τίποτα τέτοιο. Απλώς (όπως φαίνεται) άλλαξαν τα συμφέροντα και οι συσχετισμοί.
    Να λοιπόν, κάτι…λίγο από τους διαλόγους-ύβρεις που έχουν ανταλλάξει (1995 και 2006) ο τιμώμενος προχθές Χρυσόστομος Ζακύνθου από τον παρόντα στη Ζάκυνθο για να του απονείμει τιμές Μητροπολίτη Αιγίου Αμβρόσιο, για να καταλάβετε ότι μας δουλεύουν όλοι τους ψιλό γαζί.
    * Ο Ζακύνθου Χρυσόστομος με επιστολή του χαρακτήριζε (1995) τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο ως «νυμφαγωγό των ανήθικων κληρικών». Είπε μάλιστα, ότι κάνει και εξαγωγή στην οδό Συγγρού!
    Στον Ζακύνθου απάντησε ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος: «Μέχρι τώρα είχαμε την υποψία ότι η αλητεία έχει εισέλθει και στον ιερό χώρο της Εκκλησίας, αλλά δεν τολμούσαμε να το πιστέψουμε. Τώρα όμως υπάρχει απόδειξις. Η επιστολή του μητροπολίτου κ. Χρυσοστόμου είναι υπόδειγμα και οδηγός αλητείας στη γραπτή διατύπωση των απόψεων. Θεέ μου τι κρίμα! Λυπούμεθα, διότι ένας Επίσκοπος άφησε τον εαυτό του, πέρα από τα οποιαδήποτε άλλα πάθη του, να κυριαρχηθεί από το μίσος και έπεσε τόσο χαμηλά!».
    (Η άγρια κόντρα, Γ. Παπαθανασόπουλος, Εφημ. “Τύπος της Κυριακής”, 27.8.95).
    * «Ο μητροπολίτης Ζακύνθου Χρυσόστομος, είχε απευθύνει μέσα στην ιερά Σύνοδο έναν λόγο με σεξουαλικό υπονοούμενο, προς τον μητροπολίτη Γλυφάδας, λέγοντας του «να πάει να παίξει με τις κούκλες του»!
    Στο ίδιο δε πνεύμα (των σεξουαλικών υπονοούμενων) απάντησε αμέσως στον Ζακύνθου (μέμφοντας τον, και στιγματίζοντας τον προφανώς για «σεξουαλική ιδιαιτερότητα» και εκείνον), εκεί στη Σύνοδο, ο μητροπολίτης Αιγίου Αμβρόσιος λέγοντας του ότι «καλυτέρα να παίζει με τις κούκλες κανείς, παρά με τα στρατιωτάκια του»!!!
    (http://natapoume.pblogs.gr/2008/02/199645.html).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία και γλαφυρά τα κείμενα τόσο το κύριο, όσο
    και το σχόλιο! Πάντως πράγματι η παρουσία των Καλα-
    βρύτων είναι περίεργη! Ίσως να εντάσσεται στα πλαί-
    σια της αλληλοσυγνώμης για όσα παλαιότερα είχαν συμ-
    βεί! Η αλήθεια είναι ότι, αν και Χριστοδουλικός δεν
    ήταν και από τους ακραιφνείς..! Μη ξεχνάμε ότι σε πολ
    λά ζητήματα είχε αντιταχθεί π.χ. η εκλογή του Σύρου!
    Δεν είναι κακό όμως να υπάρχει η συμφιλίωση των εν λό
    γω αλλά και άλλων αρχιερέων! Η συγνώμη και η αγάπη
    είναι χριστιανικά γνωρίσματα αρκεί να μην είναι ευκαι
    ριακά, ιδιοτελή και κυρίως υποκριτικά! Σ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δυστυχώς έτσι είναι. Ο γέροντας Παϊσιος έλεγε ότι ναι μεν δεν πρέπει να λέει ο ιερέας κακά λόγια για τον Επίσκοπό του όταν αυτός δεν τον αναπαύει (αναφερόμενος στα γνωστἀ τσιμπούσια που γίνονται στην Αμερική σε χώρο κάτω από το ιερό σε μοντερνιστικές ενορίες -- τα έχω δει προσωπικά) αλλά και ούτε όμως να τον επαινεί. Αυτό το τελευταίο είναι το πρόβλημα εδώ και όχι το οποιοδήποτε ατόπημα του Ζακύνθου (όπως και το γεγονός ότι δεν αφορίσθηκε βέβαια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάλι αδικείτε εδώ στην αποτείχιση τον δυναμικό Αμβρόσιο ?Ξέρω ότι τα λέει πολυ ωραία ειναι πολύ καλός και συνεπέστατος στις Ορθόδοξες θέσεις που παίρνει...οσο για το ότι ειναι ...Χριστοδουλικός,φυσικό δεν είναι ?Μαζί με το Χριστόδουλο έζησε τόσα χρόνια στη Χρυσοπηγή,δεν ξεχνιώνται αυτά.Δεν ξεχνάμε τον άνθρωπο που αγαπάμε είτε ζωντανός είναι,είτε νεκρός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για την ιστορία καί μόνο (δημόσια αλληλογραφία δεσποτάδων)

    γράμμα του Ζακύνθου κ.Χρυσοστόμου προς τον Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιον Λενήν, η οποία δημοσιεύεται στον «Ο.Τ.» της 4.8.95 και η οποία τελειώνει με τα εξής:
    «Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα, αλλά δεν θέλω να σάς κουράσω με γεγονότα που ήδη είναι γνωστά από τα κανάλια και τον Τύπο, όπως το πρόσφατο του διορισμού, από τον Αμβρόσιο Λενή, Επισκόπου ως Ηγουμένου - εφημερίου (sic) με τα γνωστά επακόλουθα. Θα προσθέσω μόνο αυτό: Θα πρέπει να έχεις φοβερή έπαρση, για να θεωρείς τον εαυτό σου ικανό να κατηγορείς τους άλλους και να ζητάς να μπει ο Αρχιεπίσκοπος και όλη η εκκλησιαστική διοίκηση στο «γύψο», όταν ο ρασοφορών κιναιδισμός, πού παράγεται στην επαρχία σου καλύπτει τις ανάγκες της ίδιας της επαρχίας σου, των πορνείων της Αθήνας και περισσεύει ακόμα και για εξαγωγή στο εξωτερικό. Και όλων αυτών των κληρικών της επαρχίας σου με την «ειδική συμπεριφορά» είσαι «νυμφαγωγός» εσύ ο ίδιος.
    Ελάχιστος εν Χριστώ αδελφός
    O Ζακύνθου Χρυσόστομος» !

    ΟΡΘ.ΤΥΠΟΣ 1-9-1995 φ.11378



    «Σκληρή απάντηση δίνει ό κ. Αμβρόσιος. Γράφει χαρακτηριστικά σε προχθεσινή δήλωσή του: "Η λάσπη, που προσπαθεί να μας ρίψει, ο ανά το Πανελλήνιο γνωστός για τα καμώματά του μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος, δεν μάς αγγίζει. Και οι δύο είμεθα γνωστοί στο χώρο της Εκκλησίας. 0 καθένας μας έχει την ιστορία του. Αν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να μας αγγίξει, είναι ότι "παράγουμε"ή "προστατεύουμε" κληρικούς με "ειδική συμπεριφορά
    Το Πανελλήνιο γνωρίζει ότι είμεθα σκληρός διώκτης και τιμωρός και των κιναίδων και του κιναιδισμού. Και δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να απορρίπτουμε αυτά τα απόβλητα της Εκκλησίας, όσο υψηλά κι αν ίστανται...". Για την επιστολή του κ. Χρυσοστόμου, ο κ. Αμβρόσιος δήλωσε: "Μέχρι τώρα είχαμε την υποψία ότι η αλητεία έχει εισέλθει και στον ιερό χώρο της Εκκλησίας, αλλά δεν τολμούσαμε να το πιστέψουμε. Τώρα όμως υπάρχει η απόδειξις. Η επιστολή του Μητροπολίτου κ. Χρυσοστόμου είναι υπόδειγμα και οδηγός αλητείας στη γραπτή διατύπωση των απόψεων! Θεέ μου τί κρίμα! Λυπούμεθα, διότι ένας επίσκοπος άφησε τον εαυτό του, πέρα από τα οποιαδήποτε αλλά πάθη του, να κυριαρχηθεί από το μίσος και έπεσε τόσο χαμηλά!"».
    ΟΡΘ. ΤΥΠΟΣ φ 11378 1/9/1995



    16 Νοέμβριος 2009 7:11 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μετά την ανάγνωση των σχολίων περιορίζομαι να πω: "Καλόν ενταύθα το στενάξαι"!

    Διευκρινίζω πάντως ότι την ασυνέπεια του Ζακύνθου και όχι την προσωπική του ζωή έλεγξα. Αυτήν αφήνω στο έλεος του Θεού, που προσεύχομαι και εμένα να καλύψει εν ημέρα Κρίσεως.

    Με το άρθρο μου προσπάθησα μόνον να πω το αυτονόητο: Οποιος , διαστρέφει τη διδασκαλία του Κυρίου για οποιοδήποτε θέμα (στην προκειμένη περίπτωση για τις προγαμιαίες σχέσεις) δεν είναι άξιος τιμής και επαίνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητε μας κυριε Τελεβαντο.

    Ειναι μεγαλη η τιμη και η χαρα μας που φιλοξενουνται στο blog μας, τα σπουδαια κειμενα σας.
    Ακομα και τα εκλεκτα σχολια σας.
    Συμφωνουμε και εμεις οτι οσα ακουγονται απευχομεθα να ειναι αληθινα και ευχομεθα ναναι ολα ψεμματα.
    Ο Θεος γνωριζει τα "κρυπτα των ανθρωπων".
    Πριν εκλεγη δεσποτης επι Σεραφειμ, ο λιαν αγαπητος μου, μητροπολιτης Ελευθερουπολεως Αμβροσιος - το λιονταρι εκεινο που γνωρισα στην Ελευθερουπολι οταν υπηρετουσα εκει την 2ετη θητεια μου - κατηγγειλε στη Συνοδο τους
    αρχιμανδριτες που ανακοινωσαν οι εφημεριδες οτι "τινες εξ αυτων αποτελουν εντροπην δυσκολως συγκρατουμενην", μαζι με αλλους αδελφους, τους καταγγειλαμε στη συνοδο και ζητησαμε την διερευνησι εαν καποιοι απο αυτους, ειναι μη ηθικα προσωπα.
    Και με την καταγγελια μας εκεινη, που εγινε απο αγαθη προαιρεσι, ειχαμε μια μεγαλη δικαστικη περιπετεια - απο τις 20 περιπου δικαστικες ταλαιπωριες που διηλθα δια το ονομα του Ιησου Χριστου και της αγιας μας Εκκλησιας - γιατι καποιοι απο αυτους και μεταξυ αυτων και ο Χρυσοστομος Συνετος, μας παρεπεμψαν στα πολιτικα δικαστηρια.
    Συμφωνουμε οτι τις αιρετικες κακοδοξιες τους απεχθανομεθα και αποδοκιμαζουμε.
    Και ο Χρυσοστομος Συνετος ουδεποτε ανεκαλεσε εκεινες τις αντιευαγγελικες και ελευθεριαζουσες αποψεις του.
    Εινε, λοιπον, αποριας αξιον:
    Πως, πηγαν να τον τιμησουν τοσοι αρχιερεις;
    Εχουμε πρωτοφανη εκπτωσι και καταπτωσι ηθων.
    Νεοι αθλιοι καιροι, νεα διεστραμμενα ηθη.
    Εχουμε ισοπεδωσι των παντων.

    Ενθυμουμαι τον ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΑΣ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟ που εγραφε:

    "Τα ατελη εξελισσονται, τα καιρικα συγχρονιζονται, τα φθαρτα μεταβαλλονται.
    Η Εκκλησια ως Δογμα και ως Χαρις, ως Πίστις και ως βιος αγιοτητος, εινε τι υπερανω του χρονου.
    Πως θα εξελιχθη το τελειον;
    Πως θα συγχρονισθη το αχρονον;
    Πως θα μεταβληθη το αφθαρτον;
    Αλλα τις ο λογος του συγχρονισμού;
    Ο Χριστος "χθες και σημερον ο αυτος και εις τους αιωνας".
    Ο Διαβολος ο αυτος σημερον και προ χιλιαδων ετων.
    Η αμαρτια η αυτη.
    Η αρετη η αυτη.
    Ο ανθρωπος ο αυτος, τραγικη συνθεσις μεγαλειου και αθλιοτητος.
    Τι μετεβληθη;
    Εν μονον.
    Τα μεσα.
    Ουδεν ετερον...
    Η ουσια της πραξεως εινε η αυτη...
    Υπαρχει αρετη τις ή κακια, αγνωστος ουσα εις τους παλαιοτερους και αποτελουσα αφευρεσιν του 20ου αιωνος;".
    Ιδου η ευαγγελικη γλωσσα, η γλωσσα της αληθειας.
    Σημερον; Εκλελοιπεν όσιος...
    Κυριος ο Θεος να λυπηθη την Εκκλησιαν Του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανθοπωλείο είναι ο χώρος ή ναός;

    Προσέξατε ότι ο πρωθιεράρχες Αλεξανδρείας, Κύπρου και Ελλάδας δεν παρουσιάστηκαν στην κηδεία του μακαριστού Παύλου; Στις φιέστες όμως του Ζακύνθου έδωσαν το παρόν τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου