Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009













"Εμετρήθης, εζυγίσθης,

και ευρέθης ελλιπής"
*



«Μη έλεγχε κακούς, ίνα μη μισήσωσί σε·έλεγχε σοφόν, και αγαπήσει σε.δίδου σοφώ αφορμήν, και σοφώτερος έσται·γνώριζε δικαίω, και προσθήσει του δέχεσθαι»(Παροιμ. θ 8-9).



Αγαπητέ Ιερνυμε,


Δε θα σου έγραφα αυτή την επιστολή, αν δεν ήμουνα πεπεισμένος, ότι ο υψηλός δείκτης πνευματικής καλλιέργειας και η ποιότητα ήθους, που προσδιορίζονται με την υπόμνηση και παρότρυνση του συγκεκριμένου στίχου των Παροιμιών, αποτελούν προσωπική σου επιλογή και πνευματικό σου άθλημα, που εμπλουτίζει την αρχιεπισκοπική σου προσωπικότητα και σε κάνει ικανό να δέχεσαι την «εκ καθήκοντος» και «εξ αγάπης» κριτική των φίλων σου.

Συνηθέστατη πρακτική, που προδίδει αναξιοπρέπεια και ιδιοτέλεια του δράστη και μειώνει απογοητευτικά την αξιοπρέπεια του αποδέκτη, φορέα ενός υψηλού αξιώματος, είναι η ανάλατη κολακεία. Ο λιβανωτός, που αντί να αρωματίζει την ατμόσφαιρα και να αναδεικνύει την ευγένεια του «διακεκριμένου» προσώπου, φλομώνει το χώρο, αποδεικνύει την πνικτική σκοπιμότητα του κόλακα και προκαλεί κύμα φυγής.

Πιστεύω, πως αυτή την ποιότητα της προσέγγισης στον ιερό θρόνο της ευθύνης σου θα την έχεις υποστεί και θα την έχεις αποστραφεί. Και επιλέγω να προσεγγίσω, με ευθύτητα και με ειλικρίνεια, τη σοφή, αρχιεπισκοπική σου συνείδηση και να καταθέσω μια ενημέ-ρωση, που ενώ για τούς «κακούς» εξελίσσεται σε πυροδότηση οργής και μίσους, για τούς σοφούς αποβαίνει έναυσμα αύξησης του Αγιοπνευματικού χαρίσματος της αγάπης.

***

Σου δηλώνω, εκ πρώτης αρχής, ότι δε θα επιτρέψω στον εαυτό μου να συντάξει ένα προσωπικό και άκριτο κατηγορητήριο σε βάρος σου. Θα ασκήσω διακόνημα απλού μεταφορέα. Θα σου διαβιβάσω τις κρίσεις και τις αντιδράσεις του ευρύτατου λαϊκού δυναμικού, που ενώ φορτίζουν τον ανοιχτό κοινωνικό χώρο, δεν εισχωρούν στα δικά σου ενδιαιτήματα. Τα ξεσπάσματα των ψυχών, που διαχέονται στο γήπεδο του μόχθου, άλλοτε, ως απλός ψίθυρος, άλλοτε, ως νηφάλια κριτική και άλλοτε, ως φορτισμένη επαναστατικότητα.

Θέλω να πιστεύω, πως η μεταφορά αυτών των λαϊκών αντιδράσεων στο τραπέζι των μελετών σου και των σχεδιασμών σου-πρόκληση μελαγχολίας, κατά την αρχική της εμφάνιση-θα λειτουργήσει θετικά και αποτελεσματικά. Θα σε φέρει «κατενώπιον» μιας πραγματικότητας, που δεν σου επιτρέπεται να την αγνοείς, αλλά είσαι υποχρεωμένος να την αντιμετωπίσεις, θαρρετά και ηρωϊκά. Και θα σε βοηθήσει να ευρύνεις τούς ορίζοντες των προσωπικών σου οραμάτων και να αναμορφώσεις τούς δείκτες και την ποιότητα της ποιμαντικής σου διακονίας.

Μετά από όλες αυτές, τις απαραίτητες διευκρινίσεις, ανοίγω την καρδιά μου και μεταφέρω μπροστά σου, τον ψίθυρο, τον πονεμένο στεναγμό και την καυτή κραυγή του ποιμνίου σου και του ποιμνίου μου και όλης της παρεμβολής της ελληνικής Εκκλησας. Τα καταθέτω στη συνείδησή σου και στην ευθύνη σου. Και συνοδεύω την πράξη της κατάθεσης, με τη θερμή ικεσία στον Κύριο, να σε φωτίσει και να σε ενδυναμώσει, να υπερβείς τα προσκόμματα και να εκπληρώσεις, με άνεση και με πιστότητα, το ιερό χρέος σου.

***

1. Καταθέτω, με πολλή συνοχή ψυχής, την πρώτη οδυνηρή εμπειρία μου. Σ’ οποιοδποτε χώρο και σ’ οποιαδποτε συγκυρία η πληροφόρηση ή η επεξεργασία της επικαιρότητας εγγίσει το πρόσωπο και τις πρωτοβουλίες του προκαθήμενου της Εκκλησας μας, η αντίδραση, που εκσπάει ομόφωνα και αποφασιστικά, είναι μία·

« Ανύπαρκτος». Ο σημερινός Αρχιεπσκοπος είναι φιγούρα κοσμημένη με τα διάσημα του εκκλησιαστικού προκαθήμενου, αλλά προσωπικότητα -αν και, οφειλετικά, ενταγμένη στη δεοντολογία της αποστολικότητας- ανύπαρκτη. Με διάθεση μελαγχολίας η με μορφασμό αμφισβήτησης, οι συνομιλητές καταθέτουν το καταστάλαγμα της προσωπικής τους εμπειρίας, χαρακτηρίζοντας τον Αρχιεπσκοπο, τον πατέρα και ποιμένα της εκκλησιαστικής παρεμβολής, ως παράγοντα, θεσπισμένο μεν και νόμιμα ανυψωμένο στον εξουσιαστικό θρόνο, αλλ’ αποστασιοποιημνο από την τρέχουσα παραζάλη και ανίκανο να αναμετρηθεί με τις καταιγίδες και με την οδύνη της εποχής μας. Τον μετρούν και τον ζυγίζουν, ως άφωνο και άπραγο.

Ίσως, αδελφέ μου, ενοχλημένος από τις αυτοθαυμαστικές κορόνες της πρότερης αρχιεπισκοπικής διαδρομής, επέλεξες τη σιωπή, ως νέο δείγμα επισκοπικής αξιοπρέπειας και ως τρόπο ταπεινότερης προσέγγισης στα προβλήματα και στις αγωνίες του ποιμνίου σου. Κάνοντας αναφορά σ να τέτοιο ενδεχόμενο, επιστρατεύω το επίρρημα «ίσως», για να καταστήσω σαφές, ότι η υποψία μιας τέτοιας εκδοχής δεν αποτελεί δική μου, αποσαφηνισμένη επιλογή, αλλά μια από τις εκδοχές, που μπορούν να ακουστούν, έστω και αν δε συνοδεύονται από την απαραίτητη αποδεικτική διαλεκτική.

Εκείνο, που θέλω να σου επισημάνω, αδελφέ Ιερνυμε, είναι ότι η σιωπή σου, ξεπέρασε κάθε επιτρεπτό όριο. Λειτούργησε και προβλήθηκε στο λαό του Θεού και σ λκληρο το κοινωνικό σύνολο, ως καταλυτική «απουσία». Ως σύνδρομο έμφοβου αποτραβήγματος από το σκάμμα του θυσιαστικού, ποιμαντικού αθλήματος. Και ως ανούσιος και αναποτελεσματικός αυτοπεριορισμός στις άφωνες και άγονες παρουσίες κατά τις επίσημες τελετές και τις κοσμικές δεξιώσεις.

Σ λες τις εθιμοτυπικές εκδηλώσεις, ο Αρχιεπσκοπος δήλωσε και δηλώνει «παρών». Αλλ λόγος του και ο ρόλος του δεν ενεργοποιούνται. Η καθαρά «πατερική» μαρτυρία, δεν εκπορεύεται από τα χείλη του και δεν εκπέμπεται δυναμικά και δραστικά, για να προσδιορίσει τούς ορίζοντες της εκκλησιαστικής εμπειρίας και για να προσφέρει «άρτο αλήθειας» και «πόμα καινόν, ουκ εκ πέτρας αγόνου τερατουργούμενον» στις διψασμένες υπάρξεις.

***

Κατά την εικοσάμηνη θητεία σου στην αρχιεπισκοπική έπαλξη (και δεν είναι μικρό το διάστημα) εμφανίστηκαν στον ορίζοντα σύννεφα και απειλές, που αναστάτωσαν τη συνείδηση του λαού μας. Σύγχρονα ρεύματα, άγνωστης προέλευσης και αδοκίμαστης αποδοτικότητας, πλημμύρισαν τα παράθυρα της διαφήμισης και χύθηκαν, σαν τσουνάμι αφανιστικό της πνευματικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Όλοι, από τη μια άκρη της χώρας ίσαμε την άλλη, περίμεναν, με κομμένη την ανάσα, το διδακτικό και τον ενισχυτικό λόγο του προκαθήμενου της Εκκλησας, να εκφέρει φωτισμένη άποψη, να δώσει το στίγμα της εξαγιασμένης ποιότητας του βίου και να αντιπαραταχτεί, με δυναμική διαλεκτική, στις καιρικές σκοπιμότητες, που αιχμαλωτίζουν και εμπορεύονται τη νεανική απειρία και τα ακόρεστα οράματά της, για εμπλουτισμό και για καταξίωση του ανθρώπινου προσώπου.

Οφείλω μι διευκρίνιση· Η προσδοκα του λαού μας, κατά τ εικοσάμηνο της δικής σου θητείας, δεν οπισθοδρόμησε σε αναζήτηση της αλαζονικής αυτοπροβολής και της θορυβοποιού τυμπανοκρουσίας κάποιων ξεπερασμένων πρακτικών. Ήταν γέννημα της δίψας για «φως και ζωή». Για αποστολικό ευαγγελισμό. Και για πατρική οδηγία του νου και της καρδιάς. Ηταν ικετευτική αναφορά στην υψηλή εκκλησιαστική έπαλξη, στον πρώτο πατέρα και ποιμένα, που διατηρεί την αποστολική διαδοχή, που «ευαγγελίζεται τον ανεξιχνίαστον πλούτον του Χριστού» και φωτίζει «πάντας τις η οικονομία του μυστηρίου του αποκεκρυμμέ-νου από των αιώνων εν τω Θεώ, τω τα πάντα κτίσαντι δια Ιησο Χριστού» ( Εφεσ. γ 8-9).

Αυτό το σοβαρό Θεολογικό λόγο, αυτό το «παραμύθιον της αγάπης» (Φιλιπ. β 1), αυτή τη σπονδή «επί τη θυσία και λειτουργία της πίστεως» (Φιλιπ. β 17) του ποιμνίου, προσδοκούσαν, με λαχτάρα και αγωνία τα προβληματισμένα τέκνα της μητέρας Εκκλησας. Αλλ δεν τα βρήκαν. Στήλωσαν το βλέμμα στο πρόσωπό σου. Και το είδαν ψυχρό και ανέκφραστο. Έστησαν το αυτί στα μεγάφωνα και στα παράθυρα της καθημερινής ενημέρωσης, που ιστορούσαν η σχολίαζαν τη δραστηριότητα της Συνοδικής ηγεσίας. Και δεν άκουσαν αναμετάδοση μεστού λόγου, αγαπητικής διαλεύκανσης των μοντέρνων κοινωνικών γρίφων και χαρισματικής, Πατερικής διδαχής της αλήθειας, που ελευθερώνει την ύπαρξη. Μαραζωμένοι, έμειναν να επεξεργάζονται τα αναπάντητα ερωτήματα· Γιατί αυτή η παγερή σιωπή; Γιατί η αινιγματική απουσία;

***

Αν κάποιος, τολμηρός και πιστός στην αποστολικότητα του αρχιεπισκοπικού σου χαρίσματος, θεωρήσει επάρκεια τις μικρές, εποχιακές εξόδους σου από την απόλυτη σιωπή και τις προβάλει για να καλύψει τα κενά και να αναστηλώσει το κύρος σου, δε θα βρει σύμφωνη την κοινή γνώμη. Αντ για ανταπόκριση στην εισήγησή του, θα συναντήσει εμπρηστικότερη την αντίδραση.

Αυτή την περιπέτεια την έζησα προσωπικά και είμαι υποχρεωμένος να σου μεταφέρω το κλίμα της.

Άνθρωποι της Εκκλησας, που ύψωσαν ευγνώμονη καρδιά στον «ποιμένα και επίσκοπον των ψυχών» ημών Πτρ. β 25) και Τον ευχαρίστησαν, με πηγαία χαρά, για την ανάδειξή σου, βρέθηκαν μπροστά μου εντελώς αλλαγμένοι και ιστόρησαν, με πόνο και δάκρυ, την καινούργια εκκλησιαστική περιπέτεια. Μεταξύ των άλλων, ξεδίπλωσαν και κάποια αποσπάσματα από τα ρεπορτάζ, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και κάποια δημοσιεύματα του εκκλησιαστικού Τύπου. Και, διαβάζοντάς τα, με έστησαν «προ έξι βημάτων». Αμφισβτησαν τη Θεολογική και την Εκκλησιολογικ ενάργεια των μηνυμάτων σου και των ανακοινώσεών σου. Έφτασαν στην ακραία εκδοχή, να υπογραμμίσουν, ότι κάποιες προτάσεις σου εκφεύγουν ακόμα και από τούς κανόνες της άρτιας διατύπωσης της μητρικής μας γλώσσας, σύμπτωμα, που εγώ επιμένω να το χρεώνω στις απροσεξίες των συνεργατών σου.

Από το σωρό του υλικού, που ανασκάλεψαν οι συνομιλητές μου, περιορίζομαι στην παρουσίαση δυο μόνο παραδειγμάτων.

Το πρώτο· Σε συνομιλία του ποδαριού, διατύπωσες, αδελφέ μου, την άποψη, πως το να αναφέρεται κανείς, κατά τις πολλαπλές και απανωτές εμφανίσεις του, μόνο σε ένα από τα μεγάλα και δυσεπίλητα εθνικά μας θέματα και να στιγματίζει, με καυτή επιχειρηματολογία, τούς αδέξιους χειρισμούς των αρμόδιων πολιτικών μας παραγόντων, συνιστά αίρεση. Κανένας από τούς ακροατές αυτής της δημοσιογραφικής σου συνέντευξης δεν μπόρεσε να εξηγήσει, πως ο περιορισμός του ενδιαφέροντος και της μαχητικής δραστηριότητας στο «ένα εθνικό θέμα», αποτελεί αίρεση. Η αίρεση είναι στρέβλωση της διδαχής, αλλοίωση των νοημάτων της Βιβλικής Αποκλυψης, προδοσία των Συνοδικών Όρων και της καταξιωμένης Πατερικής ερμηνείας τους. Το να μιλήσει, όμως, κανείς και να διαμαρτυρηθεί-μονότονα και μονότροπα-για τα πραξικοπήματα των Τούρκων η για την κλοπή των σελίδων της δοξασμένης ιστορίας μας από τούς Σκοπιανούς, εκφεύγει από τη Θεολογική δεοντολογία. Η τυχόν επιμονή σ αυτ το χαρακτηρισμό εκτρέπει το λόγο στο πεζοδρόμιο της φαιδρότητας. Ποιος κανόνας της ιστοριογραφίας η του συντακτικού η ποιος Όρος των Οικουμενικών μας Συνόδων στιγματίζει, ως αίρεση, το κλείδωμα του μυαλού στο ένα θέμα και ποιος Επσκοπος η εμβριθής Θεολόγος η ευλαβής πιστός θα τολμήσει να ισχυριστεί, πως πρέπει να συνέλθει η Σύνοδος της Ιεραρχας η η Πανορθόδοξη Σύνοδος, για να κατονομάσει την αίρεση και να επιβάλει ποινές στον αιρετικό η στους αιρετικούς;

Θα εγγίσω το δάχτυλο και στο δεύτερο περιστατικό·

Σχετικά πρόσφατα, όταν άνοιγαν τα σχολεία και τα νέα παιδιά, ο ανθός της Εκκλησας, έτρεχε να συλλέξει γνώση και ήθος, είχες την έμπνευση-και πολύ καλά έκανες-να στείλεις ανοιχτή, εγκύκλια επιστολή στους εκπαιδευτικούς. Πρώτιστα, για να τούς ενισχύσεις με την ευλογία σου. Και, μετά, για να προσθέσεις στην ολιγοχρόνια η στην πολυχρόνια πείρα τους το πολύτιμο θησαύρισμα της δικής σου εμπειρίας, μια και σου παραχώρησε ο Θεός την ευκαιρία να διακονήσεις την εκπαίδευση, να σταθείς, για κάμποσα χρόνια, πλάϊ στους μαθητές σου και να εισφέρεις τις αγωνίες και τα οράματά σου και τούς σχεδιασμούς σου στην ομήγυρη των συναδέλφων σου καθηγητών.

Η πρωτοβουλία σου επαινετή και συγκινητική.

Ωστόσο, το κείμενο της ανοιχτής επιστολής σου, που έφτασε στα χέρια των καθηγητών και των δασκάλων, αντί για σοβαρό προβληματισμό και πατρική ενίσχυση, ερωτήματα γέννησε και χαμόγελα. Όχι μόνο οι παραλήπτες της εκπαιδευτικοί, αλλά και οι οποιοιδήποτε αναγνώστες της, που τη συνάντησαν, ανασκαλεύοντας τον όγκο του καθημερινού Τύπου, δεν κατάφεραν να εξηγήσουν, τι σχση είχε το παιχνίδισμα κάποιων εντυπωσιακών, αλλά ξεκομμένων φράσεων, που διανθίζουν την επιστολή σου, με το βαρύ και υπεύθυνο έργο της παιδείας και με τα προβλήματα, που σώρευσε η εποχή μας γύρω από το σχολειό, μέσα στις διδακτικές αίθουσες και στο βάθος των νεανικών καρδιών, που ταλαντεύονται, από τη βαρειά κατάθλιψη στην εκρηκτική βαρβαρότητα.

Να σε παραπέμψω σε κάποιες φράσεις σου και να ζητήσω την ερμηνεία τους;

Γράφεις· « Επιθυμώ μόνο να θυμηθούμε, να προβληματιστούμε, να διαλεχθούμε και να υπερβούμε. Δεν με ενοχλεί η διαφωνία. Σαν πατέρας πολλά χρόνια ασκούμαι σε αυτή. Δεν με ενοχλεί ότι ίσως η μνήμη να είναι απλώς το φιλολογικό ψευδώνυμο της λήθης” αρκεί να μην αφανίζεται η έγνοια για τα παιδιά μας. Μου αρκεί η υπέρβαση. Η δυνατότητα να αλλάζουμε ζωή, όταν ο ποιητής τονίζει το λάθος με θαυμαστικό».

Ποιο άραγε είναι το δυναμικό μήνυμα, που εκπέμπει η φράση αυτή στους αρματηλάτες της νέας γενιάς;

Γράφεις παρακάτω· « Ο ποιητής προσθέτει· Τις ημέρες εκείνες έκαναν σύναξη μυστική τα παιδιά και λάβανε την απόφαση, επειδή τα κακά μαντάτα πλήθαιναν στην πρωτεύουσα, να βγουν έξω σε δρόμους και πλατείες, με το μόνο πράγμα που τούς είχε απομείνει· μια παλάμη τόπο κάτω από τ ανοικτ πουκάμισο, με τις μαύρες τρίχες και το σταυρουδάκι του ήλιου. Όπου είχε κράτος και εξουσία η Άνοιξη».

Πιστεύω, πως εκείνοι, που διάβασαν αυτή την παράγραφο της επιστολής σου (εύχομαι να είναι οριστικά λαθεμένη η εκτίμησή μου) έσκασαν ένα χαμόγελο και έσπρωξαν το χαρτί στα αζήτητα.

Αν, αδελφέ μου, πριν πιάσεις στο χέρι τον κάλαμο, για να ιχνογραφήσεις τούς προβληματισμούς σου και τούς στοχασμούς σου, τη λαχτάρα σου και την προσευχή σου, για την πνευματική και επαγγελματική ανθοφορία της νέας γενιάς, έπιανες κάποιο Πατερικό κείμενο και το μελετούσες με προσοχή, ο αιφνιδιασμός και το θάμβος θα γέμιζαν την ψυχή σου και οι ορίζοντες θα λούζονταν στο φως. Θα έγραφες σαν πατέρας και σαν ποιμένας. Σαν κομιστής του Ευαγγελικού μηνύματος, που νοηματίζει τα φτερουγίσματα των νεανικών υπάρξεων και καταξιώνει τα οράματά τους και τούς αγώνες τους.

***

Είναι αυτόδηλο, πως οι πολλές επιφυλάξεις και τα αλυσιδωτά παράπονα του πλήθους, που παρακολουθούν και σταθμίζουν τα βήματά σου, δεν μπορούν να στριμωχτούν στο μικρό πίνακα του παρόντος ενημερωτικού σημειώματός μου. Τα ακούσματα, που διασταυρώνονται, είναι πολλά, όπως πολλές είναι και οι αφορμές, που δίνεις συ, ο Αρχιεπσκοπος και πρώτος ποιμενάρχης της ελληνικής μας Εκκλησας, με τις ομιχλώδεις, Θεολογικά η συντακτικά, ανακοινώσεις σου. Και οι κρίσεις αντιστοιχούν στο φάσμα των περιπτώσεων.

Κάποια από τα μέλη της εκκλησιαστικής αυλής, που βηματίζουν στη χρονική μεσότητα του δρόμου τους η και σε ακόμα πιο προχωρημένη διαδρομή και κουβαλούν στις αποσκευές τους παλιές εμπειρίες και ξεθωριασμένες αναμνήσεις, δίνουν το σήμα, ότι επιστρέψαμε στην περίοδο της αρχιεπισκοπικής θητείας του μακαριστού Θεοκλήτου. Θυμούνται τις απρόσμενες αναφορές και προσφωνήσεις, που έκανε εκείνος, όταν στεκόταν μπροστά στο μικρόφωνο. Και διηγούνται, με χιουμοριστική διάθεση, τις πυκνές συστάσεις, που του απηύθυνε ο αείμνηστος Θεολόγος και ιδιοκτήτης του περιοδικού « Ενορία», Ανδρας Κεραμίδας. Έγραφε και ξανάγραφε· «παρακαλείται ο Μακαριώτατος να μην ομιλεί».

Ο Αρχιεπσκοπος Θεόκλητος δεν αποδεχόταν τη σύσταση και δεν έβαζε φραγμό στη γλωσσική του ακράτεια. Και ο Κεραμίδας δεν έπαυε να επαναλαμβάνει τη σύστασή του και να προτρέπει τον Αρχιεπσκοπο σε σιωπή.

Και κάτι, πρόσθετο, που, πιστεύω, ότι θα το έχεις αντιληφθεί και θα σου έχει προξενήσει θλίψη, ίσως και αναδίπλωση. Ενώ το σύνδρομο της πνιγηρής σιωπής και απραξίας σου, το διανθισμένο με κάποια λεκτικά ανοίγματα λαθεμένης διατύπωσης, είναι «τοις πάσι» γνωστό, η αντίδραση δεν είναι ομότροπη. Απ όλες τις πτέρυγες ηχεί η διαπίστωση, ότι ο Αρχιεπσκοπος είναι «ανύπαρκτος». Αλλ η εκτίμηση του φαινομένου γίνεται με διαμετρικά αντίθετα κριτήρια.

Οι παράγοντες, που έχουν στόχο ζωής την περιθωριοποίηση της Εκκλησας Ιησού Χριστού, τη χαίρονται και την απολαμβάνουν. Τη θεωρούν, ότι ανταποκρίνεται στη σκοπιμότητά τους. Και την εμφανίζουν στα δημοσιεύματά τους και στις ανταποκρίσεις τους, ως υπέρβαση της εγωπαθούς φλυαρίας του παρελθόντος, ως εκούσιο αυτοπεριορισμό στην ιερατική τελετουργία και ως σώφρονη παραχώρηση των ηνίων της κοινωνικής ανάπτυξης και του πολιτισμού στα έμπειρα χέρια των εκπροσώπων της αθεϊστικής νεωτερικότητας.

Οι άνθρωποι της Εκκλησας, οι ποτισμένοι με το «ύδωρ το ζων» ( Ιωάν. δ 10) του Ευαγγελίου και με τα κρυστάλλινα νάματα της Πατερικής ποιμαντικής, πονούν, θλίβονται και αισθάνονται προδομένοι. Περίμεναν άνοιξη. Και ήρθε χειμώνας. Σκοτεινιά και παγερότητα. Αποσρονται στην ησυχία και στη σιωπή του δωματίου τους και αφήνονται στη θερμή προσευχή. Ικετεουν και προσδοκούν. Να αλλάξει το κλίμα. Να γίνει αισθητή και οδηγητική η παρουσία του Αρχιεπισκπου. Να ηχήσει το Αποστολικ μήνυμα. Να λάμψει η Πατερική κληρονομιά.

Θα μου επιτρέψεις να σου καταθέσω μια προσωπική δήλωση. Ανμεσα σ αυτος, που πονούν και προσεύχονται, βρίσκομαι και εγώ. Παρακολουθώ τις εξελίξεις. Μελετώ τα ρεύματα. Και, κρατώντας στο χέρι, σαν μισοσβησμένη λαμπάδα, την ελπίδα, ικετεύω τον Σταυρωμένο και Αναστημνο Ιησού, τον Κύριο μας και Αρχηγ της Εκκλησας μας. Ζητώ να δώσει φως και δύναμη σε σένα. Και να σε αναδείξει χαρισματικό ποιμένα της Εκκλησας Του.

Λυπάμαι, που δεν κατόρθωσα να εξαντλήσω το οδυνηρό μνημόνιο των λαϊκών αντιδράσεων, κατά την κατάστρωση τούτου του κειμένου μου. Αναγκαστικ, θα συμπληρώσω, με το επόμενο. Ελπζω ότι θα έχω την αγάπη σου και την ανοχή σου.


Ο ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ


* Ο τιτλος του κειμενου ειναι του blog apotixisi.

12 σχόλια:

  1. Ελάχιστοι, ει και εύρηνται, έχουν την πένα του Σεβασμιότατου Κανονικού Μητροπολίτου Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημου ενός ιεράρχη που επί δεκαετίες σηκώνει το σταυρό της οδύνης και της αδικίας.

    Οι παρατηρήσεις του είναι οξυνούστατες και η πένα του πάντοτε γλαφυρή, ενίοτε δηκτική, αλλά ποτέ πληκτική. Το πνεύμα του σπινθηροβόλο. Το μυαλό του κρύσταλλο.

    Στο άρθρο, που δημοσιεύεται σήμερα, λέγει πικρές αλήθειες τις οποίες ο Μακαριότατος κ. Ιερώνυμος πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα.

    Σε ένα σημείο μόνον ήθελα να καταγράψω, με κάθε σεβασμό, τη δική μου εκτίμηση για τον Αρχιεπίσκοπο.

    Ο Μακαριότατος κ. Ιερώνυμος δεν είναι φαιδρό πρόσωπο. Το αντίθετο! Εχει περίσσευμα, όχι έλλειμα σοβαρότητας. Ούτε αφελής κληρικός είναι με την έννοια που ήταν ο μακαριστός Αθηνών Θεόκλητος.

    Ξέρει επακριβώς τι λέγει και γιατί το λέγει. Προσέχει και την τελευταία λέξη που βγαίνει από το στόμα του. Η προσφώνησή του στις φιέστες για τον Ζακύνθου δείχνει πόσο προσέχει να μην εκτίθεται. Εστω και αν είναι κοινό μυστικό ότι στο Ζακύνθου οφείλει πολλά. Για να ακριβολογούμε πάρα πολλά.

    Ο Σεβασμιότατος Αττικής παραθέτει αποσπάσματα από τους λόγους του Αρχιεπισκόπου που φαίνονται ασυνάρτητοι. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι απαύγασμα αφέλειας ή φαιδρότητας. Είναι, δυστυχώς, συνειδητός οπαδός της "κουλτουριάρικης" θεολογίας. Εκτός από άνθρωπος του Βαρθολομαίου και του Πασόκ, είναι οπαδός της "θεολογίας των Εξαρχείων". Γι' αυτό και μιλά με τον τρόπο που μιλά.

    Οσο για τη σιωπή του, όπως ορθότατα παρατηρεί ο Σεβασμιότατος κ. Νικόδημος, δεν είναι πάντοτε χρυσός. Σιωπά γι' αυτά που πρέπει να μιλήσει και μιλά γι' αυτά που δεν έπρεπε να μιλά. Δεν το κάνει όμως από αφέλεια ή άγνοια. Το κάνει από υπολογισμό και πεποίθηση.

    Πολλοί από τους στενούς συνεργάτες του αλλά και οι επιλογές του στο Ραδιόφωνο της Εκκλησίας δείχνουν εύγλωττα τους προσανατολισμούς του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα! Στην ανάρτηση αυτήν είχα γράψει κάποιο σχόλιο το οποίο "κατεπόθη"! Πιστεύω να μην έγινε σκοπίμως, γιατί-υποτίθεται-πως η ιστοσελίδα είναι
    δημοκρατική δεχόμενη και τον αντίλογο...! Αν είναι έτσι ΟΦΕΙΛΕΙ να το βρει και δημοσιεύσει άλλως θα
    αποδείξει το μονόπλευρόν της, οπότε δε χρειάζεται κανείς να ασχολείται μαζί της!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν λάβαμε κανένα τέτοιο σχολιο,
    αγαπητε ανωνυμε.
    Συμβαίνει καμμιά φορα να μην καταχωρηθη με την πρωτη φορα που πατατε,
    χρειαζεται και δευτερο πατημα η καταχωρισι.
    Παρακαλουμε να μας το ξαναστειλετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλώς ζητώ συγνώμη, αν σας αδίκησα: Έγραφα λοιπόν: Σε
    μας τους έλληνες δεν αρέσει ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ έχει την εξουσία, αν δεν είναι "δικός" μας ή δεν εκφράζει ΑΠΟ-
    ΛΥΤΩΣ τις απόψεις και θελήσεις μας: Σε ότι αφορά τους
    Αρχιεπισκόπους από τότε, που γεννήθηκα αρέσουν ΜΟΝΟ στους αποκλειστικά δικούς τους και τους παρατρεχάμε-
    νους! Ο Θεόκλητος ητάν αφελής, ο Σεραφείμ αγροίκος, ο
    Χριστόδουλος λαλίστατος, εγωπαθής και γνωματεύων επί
    "παντός επιστητου", ο Ιερώνυμος ΤΩΡΑ μας προέκυψε ανύ
    παρκτος και ξαφνικά ΤΩΡΑ ΤΟ "ΕΙΔΕ" κι ο Νικόδημος Γκα
    τζιρούλης και με "πόνο ψυχής..!!" το εκφράζει νομίζο-
    ντας "ότι δόξει λατρείαν προσφέρειν τω Θεώ"..! Ε λοι-
    πόν δεν πιστεύουμε ότι "κινείται" εξ αγαθής προαιρέσε
    ως, αλλά μάλλον, για να προειδοποιήσει τον Ιερώνυμο να μη "επιλησθεί" και πάλιν του ζητήματος του!! Πού ήταν τόσον καιρό-έστω πάνω στο χρόνο-, για να απευ-
    θυνθεί στον Αρχιεπίσκοπο; ΤΙΠΟΤΑ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΚΤΟΣ
    ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΟΣ!! Το ότι είναι ΤΟΣΑ χρόνια πληγωμένος και παραγκωνισμένος ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ, το να γίνε
    ται όμως ΚΡΙΤΗΣ των ΠΑΝΤΩΝ χωρίς να υποπτεύεται ότι
    και ο ΙΔΙΟΣ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ε αυτό πάει πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν νομίζω ανώνυμε
    ότι ο Νικόδημος έχει κάποιες σκοπιμότητες.
    Πάντοτε έγραφε και συνεχίζει να γράφη.
    Αλλοι πρέπει να νρέπωνται και γιά πολλά.
    Οπως ο Ιερώνυμος ο οποίος αποδεικνύεται λίγος και πολύ-πολύ πονηρός.
    Ενα μόνο αναφέρω.
    Τον επισκέφθηκε επιτροπή Λαρισαίων και τον περιέγραψε την θλιβερά κατάστασι που επικρατεί στην Λάρισα.
    Δηλαδή την καθημερινή παραπομπή δεκάδων και εκατοντάδων χριστιανών στα δικαστήρια και στις φυλακες.
    Και αυτό γιατί δεν αποδέχονται τον Λάππα για επίσκοπό τους.
    Ο Ιερώνυμος υποσχέθηκε την επέμβασί του και την επίλυσι του προβλήματος.
    Αν τον είδατε, τον είδα.
    Ο ανθρωπος είναι ανίκανος.
    Και καλά θα κανη να μας αδειάση την καρέκλα.
    Αν δεν θέλει να είναι ηγέτης που θα λύνη τα προβλήματα, να αποχωρήση ...ησύχως.
    Ποιόν δικό μας, μας λές φίλε;
    Εχουμε εμείς δικούς μας;
    Εσύ ποιόν αρέσεις και προτιμάς για αρχιεπίσκοπο;
    Μπορείς να μας πής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γράφει ο ανώνυμος: "Ο Θεόκλητος ήταν αφελής, ο Σεραφείμ αγροίκος, ο Χριστόδουλος λαλίστατος, εγωπαθής και γνωματεύων επί" παντός επιστητού", ο Ιερώνυμος ΤΩΡΑ μας προέκυψε ανύπαρκτος".

    Μια χαρά τα λέγει ο ανώνυμος εκτός από το ότι τώρα μας προέκυψε ανύπαρκτος ο Ιερώνυμος. Η αλήθεια είναι ότι είναι παμπόνηρος και επικίνδυνος. Και αυτό δεν είναι νέο. Ετσι ήταν πάντοτε. Για όσους το ξέχασαν υπενθυμίζουμε ότι αυτός έμπαινε από την πίσω πόρτα της βίλας της Εκάλης για να δει κάποια μεγαλοκυρά που έφερε τα πάνω κάτω στο θέμα της αποκατάστασης των εκδιωχθέντων Μητροπολιτών.

    Οσο για τη βυθομέτρηση των ελατηρίων του κανονικού Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικοδήμου από τον κ. ανώνυμο τούτο μόνον έχουμε να πούμε: Ο ανώνυμος έχει την ψευδαίσθηση ότι έχει διορατικό χάρισμα και έτσι νομίζει ότι μπορέι να βυθομετρά τα ελατήρια των ανθρώπων. Εμάς όμως θα μας επιτρέψει τα μεν ελατήρια των ανθρώπων να μην τα αναλύουμε επειδή δεν θέλουμε να νοσφιζόμαστε εξουσία που μόνον ο Θεός έχει.

    Περιορίζόμαστε όμως να εισηγηθούμε στον ανώνυμο να φύγει από τις κάστες των σχισματικών και αιρετικών παλαιοημερολογιτών που βρίζουν το Αγιο Πνεύμα αρνούμενοι την εγκυρότητα των μυστηρίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας και να αφήσει κατά μέρος τη βυθομέτρηση των ελατηρίων του Σεβασμιότατου κ. Νικόδημου.

    Οποια και αν είναι τα ελατήριά του (που μόνον ο Θεός ξέρει) το σίγουρο είναι ότι αδικήθηκε και εκδιώχθηκε από το Θρόνο του παρά πάσαν έννοια ηθικής ή δικαίου και όλοι έχουμε υποχρέωση να του συμπαρασταθούμε.

    Τα λοιπά εκ του πονηρού και του αιρετικού και σχισματικού παλαιοημερολογιτισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω ποιος είναι ο τελευταίος σχολιαστής, αλλά θα σημειώσω μερικά πράγματα προς γνώσιν: 1. Δεν εί-
    μαι ούτε υπήρξα ΠΟΤΕ παλαιοημερολογίτης, πόθεν το συνεπέρανε αυτό; Αυτός λοιπόν είναι ΒΥΘΟΜΕΤΡΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟ...! 2.Δεν είμαι εγώ εκείνος,
    που χαρακτήριζει τους αρχιεπισκόπους, ώστε να μου δίνει "δικιο", αλλά οι κατά καιρούς "εχθροί" και υβριστές τους!! ΠΟΤΕ δε θα χαρακτήριζα εγώ όχι τους
    αρχιεπισκόπους, αλλά ούτε και τον πιο απλοϊκό παπά!
    3. Ούτε φίλα προσκείμενος υπήρξα κανενός-δεν είμαι άλλωστε κληρικός, ώστε να περιμένω κάτι απ' αυτούς!
    4. Μια και ο Ιερώνυμος-που ούτε εγώ τον προτιμούσα, είμαι Ανθιμικός,- δεν σου αρέσει μήπως έχεις να μας ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ εσύ κάποιον;; Να γιατί είχα ΠΟΛΥ ΔΙΚΙΟ, όταν έλεγα περί "δικού"!! Θα περιμένω λοιπόν!
    Και μια παρατήρηση στη δίπλα ανάρτηση, είναι δυνατόν-έστω και να αποκατασταθεί ο Νικόδημος υπερογδοηκο-
    ντούτης ων να μπορεί να διοιηκήσει και να προσφέρει;
    Ο ίδιος, αν είχε ταπείνωση, θα έπρεπε να επιζητεί μεν
    την άδικη-πράγματι- άρση του ακοινωνήτου, αλλά όχι να θέλει επάνοδο. Ήδη η μητρόπολι, που είχε διχοτομή-
    θηκε από το 1974-πρόσφατα απέκτησε και βοηθό επίσκο-
    πο το ένα κομμάτι- και τώρα βαίνει προς τριχοτόμηση. Άρα ο τίτλος του Μεγαρίδος δε μπορεί να επανέλθει! Αυτά και τέλος. Δε θα ξανασχοληθώ με το θέμα καθ'ότι κάποιοι είναι του δόγματος "Ου με πείσεις καν με πείσεις"!! ΤΕΛΟΣ, γράψτε ό,τι θέλετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Διαβαζω σε καποιο πρακτορείο:

    Για την υπόθεση Χριστινάκη γνωμοδότησε μέσα στο καλοκαίρι του 2009 και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που κλήθηκε να αποφανθεί για τη νομιμότητα διορισμού μελών ΔΕΠ στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το πόρισμα χαρακτηρίστηκε ως «καταπέλτης» καθώς μεταξύ άλλων γίνεται λόγος για μεροληψία στη σύνθεση επιτροπών επίβλεψης διπλωματικών εργασιών και διδακτορικών διατριβών, αλλά και μη νόμιμες διαδικασίες στη σύνθεση του εκλεκτορικών σωμάτων για την εκλογή μελών ΔΕΠ. Μετά και από το πόρισμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ο φάκελος της περίπτωσης Χριστινάκη διαβιβάστηκε στο υπουργείο Παιδείας που στις 17 Νοεμβρίου αποφάσισε να προχωρήσει στον αυτεπάγγελτο έλεγχο νομιμότητας των διορισμών.

    Η υπόθεση έχει προβληματίσει και τη διοικούσα Εκκλησία. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματισμένος λόγω των παραδοσιακά στενών σχέσεων της Θεολογικής Σχολής με την Εκκλησία.
    ----------------------------------------------
    Είδατε ο άψογος ο κύριος Ιερωνυμος;
    Προβληματίστηκε ο άνθρωπος.
    Είδατε μέγεθος υποκρισίας;
    Μέσα στην Εκκλησία, βλέπετε, εκλέγονται ή έστω διορίζονται οι άριστοι από τα ...μαγειρέματα και από αλλα άδηλα και ύποπτα παραμάγαζα.
    Και δεν διορίζονται οι αβροδίαιτοι, αφού μαθητεύσουν στα αρχιερατικά συνοδικά γραφεία με τις έως εδάφους αναξιοπρεπείς υποκλίσεις τους ...
    Τους παίρνουν μέσα απο τα χαρακώματα και από τις πολεμίστρες και τους προάγουν σε αρχιερείς.
    Λίγη ντροπή δεν βλάπτει.
    Αλλά που να την βρής σε αυτά τα ...παχύδερμα!
    Συγχωρείστε με, αδελφοί μου, αλλά άν επιτρέπονταν να χρησιμοποιήσω και πιό εκφραστικούς της πραγματικότητας χαρακτηρισμούς και ήταν δικό μου και το μπλόγκ, θα τους δημοσιοποιούσα.
    Μην κλείνουμε τα μάτια μας, αδελφοί, σε μία φρικτή πραγματικότητα.
    Σήμερα επιλέγονται οι πιό μαμόθρεπτοι για αρχιερείς και οι πιό διάτρητοι.
    Εχω άδικο, κύριε Τελεβάντο;
    Παρακαλώ, απαντήστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εσύ ανώνυμε φίλε στις 1,17.

    Ο κύριος Τελεβάντος είναι επώνυμος, ενώ εσυ εισαι ενας ανωνυμος.
    Παρα ταυτα εκεινος γραφει ισια και σταρατα οσα γραφει και με το ονομα του, ενω εσυ δεν μας εμφανιζεσαι να εχης την πρωτη και κυρια ευαισθησια να υπερασπιζεσαι τον αδικουμενο και μαλιστα αδικουμενο της περιωπης ενος σφαγιασθεντος Νικοδημου.
    Επομενως χωλαινεις περι πολλα.
    Ειναι το πρωτο χαρακτηριστικο γνωρισμα των πιστων ανθρωπων η υπερασπισι του δικαιου και οχι των αδικων οπως κανεις εσυ με τους Σε
    ραφειμ, Χριστοδουλο και Ιερωνυμο.
    Και οι τρείς τους δεν φερθηκαν αδικα ΑΔΙΚΟΤΑΤΑ εναντι των 12;
    Και οι τρεις τους δεν φερθηκαν υποκριτικοτατα;
    Γιατι δεν εχουμε δικαιωμα να τους χαρακτηρισουμε;
    Τι μας λες;
    Το Αγιο Ευαγγελιο δεν λεει "την δικαιαν κρισιν κρινατε";
    Μας απαγορευει το Ευαγγελιο την κρισι;
    Η την επιβαλλει;
    Γιατι, λοιπον, να μην κρινουμε τις πραξεις των τριων;
    Αψογες ειναι οι πραξεις τους;
    Και αυτες οι πραξεις τους, δεν ειναι παραπτωματα, ειναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ.

    Και καλα ο καταμαυρος Σεραφειμ, το οργανετο του Ιωαννιδη, ο Χριστοδουλος δεν γνωριζεις τι εγραφε για τους 12;
    Ακουσε , λοιπον: "Εαν γνωριζε ο λαος τα οσα γινονται και μεθοδευονται εις βαρος των 12 θα σιχαινοταν τους καθε ειδους μεγαλοσχημους"
    Ο ιδιος δεν εγραψε εναντιον του λεγομενου ανυπαρκτου επιτιμιου επανειλημμενα;
    Αλλα ο αξιοθρηνητος δεν τόλμησε να υπερβη τα βρογχουντα παθη του και να τους επαναφερη με μια κουβεντα του.
    Αναγνωριζε το δικαιο τους, αλλα δεν τους υπερασπισθηκε ποτε.
    Γιατι ειχε μεσα του φθονον και μοχθηρια.
    Τους φερθηκε υποκριτικοτατα.
    Και εστελνε τα ΜΑΤ και τσακιζε τους χριστιανους στη ¨Λαρισα γιατι επεμειναν να ζητουν τον επισκοπο και πατερα τους.
    Αυτος ηταν και ο Χριστοδουλος.
    Και οι λοιποι κακοτατοι και εμπαθεστατοι αρχιερεις σιωπουσαν και ..χασκογελουσαν απαθεστατα.
    Και εσυ αδελφε, μας μιλας σαν απαθεστατος στο δραμα που διακατειχε την Εκκλησια.
    Και δεν μιλησες ποτε για αυτο το δραμα.
    Δεν σε ενδιεφερε;
    Μπραβο σου, απαθεστατε αδελφε.
    Βλεπουμε οτι, κλαιεις μετα κλαιοντων!!!

    Και τωρα ο Ιερωνυμος πραττει τις ιδιες απατες εναντι του ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ.

    Να γινω λιγο ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΤΕΡΟΣ;
    Ακουσε, λοιπον.

    Ακομα και πριν εκλεγει ο Ιερωνυμος εστελνε στον Αυλωνα ανθρωπους του και πολλα υπεσχετο.
    Αλλα μεσα στην πονηρα καρδια του ....εκκολαπτε, ακομη και απο τοτε, τις πονηρες μελλοντικες μεθοδευσεις του.

    Ιδου το αποτελεσμα, μολις προχθεσινο.
    Πληροφοριες μου θετικες ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΕΣ, λενε ότι μητροπολιτες, την τελευταια μερα της Ιεραρχιας, απο το πρωϊ τον πιεζαν συνεχως και τον μιλουσαν συνεχως και του εστελναν εγγραφως το αιτημα να αναφερθη στο ζητημα Αττικης Νικοδημου και εκεινος σκοπιμα το καθυστερουσε και αφου παρηλθε ο χρονος και μεσημεριασε, του ζητησαν να συνεδριασουν το απογευμα μονον για το συγκεκριμενο θεμα.

    Ακουστε την συνεχεια.
    Ανακοινωσε, λοιπον, στα ....βαρυεστημενα και κουρασμενα γεροντια:
    Θελετε να συνεδριασουμε το απογευμα; (χωρις να αναφερη τον λογο).
    Και η απαντησι βεβαια ηταν αρνητικη, αφου ηταν Παρασκευη, οποτε ανεβαλε την συζητησι για την ...30ην Φεβρουαριου.
    Για να παρη ομως την παρανομη αποφασι, για την κατατμησι της μητροπόλεως Αττικης, βρηκε το χρονο και τον ΔΟΛΟ ο δόλιος Ιερωνυμος.
    Για 3ημερη απασχολησι σε μαγειρεμματα και δοσοληψιες παραγωγης αρχιερεων, βρηκε χρονο.
    Για το πολυετες ζητημα του αδικουμενου Ιεραρχου δεν βρηκε ουτε ενα δευτερολεπτο.

    Εγω προσωπικα αγαπητε μου αισθανομαι ΣΙΧΑΜΑΡΑ.
    Αληθεια το λεγω και ου ψευδομαι.
    Εσυ τι αισθανεσαι;

    Να σου πω και αλλα;
    Ακουσε, λοιπον.

    Δεν σε απασχολησαν οι παρεες του Ιερωνυμου απο τοτε που ανεβηκε στο θρονο;

    Ποιους αρχιερεις επισκεπτεται συνεχως;

    Δεν σε απασχολησε το χριστοδουλικο περιβαλλον που διατηρησε και ΟΖΕΙ;

    Να πω και αλλα;
    Αστα για αλλοτε.
    Εσυ ομως, τι;
    Τι σκεπτεσαι μετα απο ολα αυτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λοιπόν τελευταίε ανώνυμε φαίνεται ή ότι δε διάβασες
    το σχόλιό μου ή ότι δεν ξέρεις να διαβάζεις ή διάβα-
    σες ό,τι μόνο σου άρεσε! 1. Που είδες ότι είμαι υπε-
    ρασπιστής του Ιερώνυμου; Δεν είδες ΤΙ γράφω και ΠΟΙΟΝ
    προτιμούσα; 2. Ο μακαριστός Χριστόδουλος μπορεί να τα έγραφε αυτά ή να τα έλεγε, αλλά ούτε έκανε το σω-
    στό και μάλιστα ο ίδιος κατέλαβε το θρόνο του Ηλία ε-
    νός των σφαγιασθέντων. 3. Δε μπορώ να ξέρω τι έκανε
    πριν την εκλογή του ή στην προχτεσινή Ιεραρχία, εγώ αναφέρθηκα στις δυνατότητες του Νικόδημου και στην πο
    ρεία της μητροπόλεως του. 4. Αν το 1974 ή τώρα διχο-
    τριχοτομείται κι αυτό είναι παράνομο, όπως λες, ας το φρενάρει το κράτος, που άλλωστε του ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ! 5. Αν κοιτάξουμε όλες τις μητροπόλεις ξέρεις ΠΟΣΕΣ απ' αυτές είναι ΑΧΡΗΣΤΕΣ; Κι όμως διατηρούνται! Κάμε τον
    κόπο να δεις το χάρτη και θα διαπιστώσεις ότι οι περι
    σσότερες δεν είναι ούτε μια μεγάλη ενορία των Αθη-
    νών!! Αυτά και τέλος και μαθετε να ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι ηλικια εχεις αγαπητε, ανωνυμε;
    Δεν βλεπεις οτι το σχολιο γραφτηκε απο τον υπευθυνο του blog;
    Τι να σου απαντησω αλλο;
    Εμαθες τι συνεβη στην Ιεραρχια.
    Τα εξεθεσα πιο πανω.
    Και θεσι δεν παιρνεις.
    Ως φαινεται ακολουθεις τα βηματα του γεροντα σου, που μας ανεφερες.
    Οσον αφορα την δυνατοτητα του Νικοδημου σε πληροφορω οτι ειναι σφριγηλοτατος - Δοξα τω Θεω - εις πεισμα των δαιμονων ολων των χρωματων και εχει ολα τα προσοντα και τα αλλα γνωρισματα που περιεγραψε ο κ. Τελεβαντος.
    Ο Ιερωνυμος και αλλοι πολλοι ποσων χρονων ειναι ξερεις;
    80.
    Αυτος ειναι ικανος;
    Η ανικανος σε ολα του;
    Να παραιτηθη.
    Κακο θα κανη στην Εκκλησια οσο μενει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μόλις βγει από την ανωνυμία του ο κ. ανώνυμος θα του δώσουμε ότι απάντηση θέλει.

    Για την ώρα περιοριζόμαστε να τον ρωτήσουμε:

    Είναι σχισματικός ή ορθόδοξος;

    Εχει μήπως προσχωρήσει στους σχισματικούς με αναμύρωση;

    Παρέστη στις πρόσφατες φιέστες για να τιμησει το Μητροπολίτη Ζακύνθου και γιατί;

    Τα λοιπά είναι εκ του πονηρού σχισματικού και αιρετικού παλαιοημερολοοιτισμού. Αυτών που βλασφημούν το Αγιο Πνεύμα. Αρνούνται την εγκυρότητα των μυστηρίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Γι' αυτό τους μεν λαικούς που προσχωρούν στις κάστες τους αναμυρώνουν τους δε κληρικούς αναχειροτονούν.

    Τώρα αυτοί οι άνθρωποι να μιλούν για παράδοση και Ορθοδοξία και να γίνονται τιμητές του κανονικού Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος δεν το θέλει ο Θεός.

    Να ευχαριστήσουμε και τον κ. Τσολογιάννη ο οποίος μας αποκαλύπτει και τα ενδότερα του καταπετάσματος του αίσχους των παρασκηνίων που οδήγησαν στην αντικανονική κατάτμηση της Μητρόπολης Αττικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου