Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009




ΜΙΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ


του κ. Παναγιώτου Τελεβάντου
Θεολόγου-Φιλολόγου

Οφείλουμε θερμές ευχαριστίες στον κ. Τσολογιάννη και στο ιστολόγιο “Αποτείχιση” επειδή έφεραν στο φως της δημοσιότητας ένα εξαιρετικής σπουδαιότητας κείμενο του Καθηγητή κ. Σταμούλη ο οποίος επιβεβαιώνει ότι η Ημερίδα για το διάλογο που διοργάνωσε η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ ήταν, κατά τη λαική έκφραση, “στημένη”, για να δοκιμάσει τις αντιδράσεις των πιστών στα οικουμενιστικά σχέδια για εξουνιτισμό των Ορθοδόξων.

ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΑΜΟΥΛΗ
Μέχρι τώρα είμαστε με την ανακριβή εντύπωση ότι μόνον ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄, διά του εκπροσώπου του π. Παύλου Κουμαριανού, πρότεινε στην Ημερίδα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ ότι πρέπει να γίνουμε Ουνίτες για να προχωρήσουν οι διάλογοι.

Ιδού ότι και ο Καθηγητής (και μάλιστα της Δογματικής) στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ κ. Σταμούλης στον οποίο ανετέθη η εξαγωγή των συμπερασμάτων του συνεδρίου είπε βασικά το ίδιο πράγμα, που τόλμησε να αρθρώσει, διά του π. Παύλου Κουμαριανού, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄:

Πρώτα να ενωθούμε με τους Παπικούς
και μάλιστα να συλλειτουργήσουμε μαζί τους
αρκεί να απαγγείλουμε το Σύμβολο της πίστεως χωρίς την προσθήκη του Filioque
και μετά να συζητήσουμε και τα υπόλοιπα,
εισηγήθηκε ο κ. Σταμούλης.

ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Αλήθεια! Ποια υπόλοιπα;
Αν έχουμε μυστηριακή κοινωνία με τον Πάπα αναγνωρίζουμε αυτόματα πλήρως τον εκκλησιαστικό χαρακτήρα του Παπισμού.
Μια τέτοια αναγνώριση σημαίνει ότι ο Παπισμός δεν είναι αίρεση αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία της Πρεσβυτέρας Ρώμης.
“Η Εκκλησία εν τοις μυστηρίοις σημαίνεται”, μας βεβαιώνει ο ΄Αγιος Νικόλαος Καβάσιλας.
Αν όντως οι Παπικοί έχουν μυστήρια σημαίνει ότι μεταδίδουν χάρη και αφού μεταδίδουν χάρη σημαίνει ότι είναι Εκκλησία και κιβωτός σωτηρίας.
Τι είδους διάλογο θα κάνουμε μετά αν αναγνωρίσουμε τέτοιας ολκής πλάνη;

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ

ΠΡΙΝ ΤΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ

Όπως έγραψε ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, πατερική μορφή των ημερών μας, ο μόσχος ο σιτευτός δεν παρετέθη για να προκαλέσει την επιστροφή του ασώτου αλλά για να γιορτάσει την επιστροφή του.

Τα ίδια φρονούσε για τη “διακοινωνία” μια άλλη αγία και πατερική μορφή των ημερών μας ο Αρχιμανδρίτης Ιουστίνος Πόποβιτς που χαρακτήρισε την προσφορά της Θείας Κοινωνίας (ακόμη και σε ετοιμοθάνατους Παπικούς όταν δεν υπάρχει παπικός κληρικός να τους κοινωνήσει), ως προδοσία του Ιούδα.
Μια ασυνήθιστα σκληρή έκφραση για τη νηφάλια γραφίδα του π. Ιουστίνου.

Επομένως:

Πρώτα οι Παπικοί θα αποπτύσουν τις αιρέσεις τους
(ΟΛΕΣ τις αιρέσεις τους όχι μόνον το Filioque)
και μετά θα υπάρξει συλλείτουργο.

Το συλλείτουργο είναι το επιστέγασμα της συμφωνίας σε ΟΛΑ τα θέματα της πίστεως.
Όχι η απαρχή του.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑΜΟΥΛΗ

ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η εισήγηση του κ. Σταμούλη διαφέρει από την εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου επειδή ο κ. Σταμούλης αναφέρεται στην απαγγελία του Συμβόλου της Πίστεως χωρίς το Filioque ως προυπόθεση για να γίνει συλλείτουργο με τους Παπικούς, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος δεν έθεσε καμιά προυπόθεση για να πραγματοποιηθεί.

Στην πραγματικότητα, όμως, η εισήγηση για συλλείτουργο με τους Παπικούς, με την απαγγελία του Συμβόλου της πίστεως, χωρίς το Filioque δεν δυσκολεύει καθόλου τα πράγματα γα τους Παπικούς.
Ούτως ή άλλως, ως γνωστόν, οι εν Ελλάδι Παπικοί (όχι μόνον οι Ουνίτες), απαγγέλλουν το Σύμβολο της πίστεως χωρίς το Filioque.

Aντί, λοιπόν, να βελτιώνει την πρόταση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Β΄, η θέση του κ. Σταμούλη την καθιστά ακόμη πιο προβληματική επειδή αποκαλύπτει, με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια, το στόχο της εισήγησης των οικουμενιστών να προωθήσουν ουνιτικού τύπου ένωση με τους Παπικούς.

Η “Βαπτισματική θεολογία” του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) προσφέρει τη βάση για αναγνώριση της εγκυρότητας των μυστηρίων των Παπικών.
Αυτή η κακοδοξία ανοίγει διάπλατα την πύλη της υλοποίησης των αποφάσεων της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου για ένωση με τις “Ανατολικές Εκκλησίες”, όπως τις χαρακτηρίζει, στη βάση του πρότυπου της Ουνίας.
Αυτό που παζαρεύουν αυτή τη στιγμή οι Οικουμενιστές είναι ο ανταγωνισμός για τη θέση τιμής (ή και εξουσίας) των Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας στο νέο σύστημα "πενταρχίας" που προωθείται.

ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Παράλληλα καλόν είναι να έχουμε υπόψη ότι ο σημερινός Πάπας, όπως και πολλοί από τους προκατόχους του, απαγγέλλουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, το Σύμβολο της πίστεως χωρίς την προσθήκη του Filioque (ως αρχαίο Σύμβολο της πίστεως της Εκκλησίας), ΧΩΡΙΣ όμως αυτό να σημαίνει καθ’ οιονδήποτε τρόπο ότι αρνούνται ή ότι διαμφισβητούν την ορθότητα του Filioque.

ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ

ΟΥΝΙΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ

Οι Οικουμενιστές, για την ώρα, αξιολογούν τις αντιδράσεις στα σχέδιά τους.
Η Ομολογία της πίστεως,
οι διαμαρτυρίες στο συνέδριο της Θεσσαλονίκης,
η εξαιρετικής σημασίας παρέμβαση του Καθηγητή κ. Τσελεγγίδη,
η καθοριστικής σπουδαιότητας απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος να δώσει ορθόδοξες κατευθυντήριες γραμμές στους εκπροσώπους της στο διάλογο,
οι διαμαρτυρίες των μοναχών της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου και άλλων κληρικών και λαικών στην Πάφο,
το ναυάγιο του συνεδρίου της ανομίας στην Πάφο
και η συνεχής αρθρογραφία και ενημέρωση που γίνεται από τα θρησκευτικά έντυπα και ιστολόγια
έδωσαν στους Οικουμενιστές την ορθή εικόνα.
Ο λαός του Θεού δεν είναι έτοιμος να ξεπουλήσει τα πρωτοτόκια της Ορθοδοξίας.
Είναι φανερόν ότι τα σχέδια των Οικουμενιστών βρίσκουν σθεναρή αντίσταση.

ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ

ΝΑ ΕΝΤΑΘΟΥΝ

Το συμπέρασμα, λοιπόν, προκύπτει αβίαστα:
Οι αντιδράσεις μας στα οικουμενιστικά σχέδια πρέπει να ενταθούν και η επαγρύπνησή μας να διατηρηθεί αμείωτη.

Να προσθέσω ένα τελευταίο στο οποίο αναφέρομαι συχνά τον τελευταίο καιρό.
Ηρθε η ώρα να περάσουμε σε ένα δεύτερο στάδιο αγώνα.
Επιβάλλεται η συστηματική αναίρεση της “βαπτισματικής θεολογίας” και η καταγγελία επί εισαγωγή αιρέσεων του εισηγητή της Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) στις συνόδους όλων των Ορθόδοξων Εκκλησιών.
Ο στρατηγικός νους που κατευθύνει τους διαλόγους σε ουνιτικού τύπου ένωση με τους Παπικούς πρέπει να συνειδητοποιήσει την αποφασιστικότητα όλων μας να ματαιώσουμε τα καταχθόνια του σχέδια.

4 σχόλια:

  1. Για την Ιστορία αναφέρουμε, ότι και οι φερόμενοι ως ορθόδοξοι Πάπες Λέων Γ΄ και Ιωάννης Η΄ θεωρούσαν αποδεκτή την προσθήκη του Φιλιόκβε και συγκεκριμένα:

    Α/ Ο πάπας Λέων Γ΄ (795-816), που τοποθέτησε το Σύμβολο μέσα στον άγιο Πέτρο, χωρίς την προσθήκη, θεωρούσε, ότι τα θεολογικά παρεπόμενα της προσθήκης είναι αποδεκτά και συμφωνούν με τη Δυτική παράδοση, μόνο που η απομάκρυνσή της θα αποτελούσε σφάλμα (πολιτικής) (επιστολή προς Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θωμά Α΄, 808).

    Β/ Ο πάπας Ιωάννης Η΄ (872-882) δεν εντόπιζε θεολογικό πρόβλημα στην προσθήκη, αλλά θα ήταν σφάλμα μόνον πολιτικής η προσθήκη του Φιλιόκβε.

    (Runciman, Δύση και Ανατολή σε Σχίσμα, σελ. 51-52).

    Έτσι βλέπουμε, ότι η πολιτική των Παπών προηγείται πάντα της Θεολογίας.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μένουμε άναυδοι με την θρασύτητα των Λατινοφρόνων καθηγητών της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
    Πού, διδάχθηκαν αυτήν την θεολογία, κύριε Τελεβάντο;
    Μήπως μπορείτε να μας δικαιολογήσετε αυτήν την τρομερή αλλοίωσι, αυτών των κυρίων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είμαι σε θέση να σας πληροφορήσω τίποτα για τον κ. Σταμούλη. Αγνοούσα ότι υπάρχει Καθηγητής με αυτό το όνομα.

    Θα ήταν, όμως, άδικο να θεωρήσουμε ότι όσοι σπουδάζουν σε θεολογικές σχολές του εξωτερικού αλλοιώνεται η συνείδησή τους.

    Ας θυμηθούμε τα λαμπρά παραδείγματα των π. Θεόδωρου Ζήση, π. Γεώργιου Μεταλληνού, π. Γεώργιου (Καψάνη), των αείμνηστων Κ. Μουρατίδη, Ιουστίνου Πόποβιτς, κτλ.

    Είναι, όμως, αλήθεια δυστυχώς ότι πολλοί που σπουδάζουν σε Προτεσταντικά και Παπικά πανεπιστήμια επηρεάζονται δυσμενώς.

    Η ρίζα του κακού μάλλον πρέπει να αναζητηθεί στους Οικουμενιστές και νεωτεριστές καθηγητές Αγουρίδη και Νησιώτη, αναστήματα των οποίων τυγχάνουν οι πλείστοι Οικουμενιστές σήμερα (όπως λ.χ. ο κ. Πέτρος Βασιλειάδης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ας μας απαντήσει ο κ. Σταμούλης (αν καταδεχτεί βέβαια):

    Παραδέχεται τους Όρους των Οικουμενικών Συνόδων και τους Πατέρες της Εκκλησίας;
    Αν όχι, τότε ποιά είναι τα πρότυπά του;
    Αν ναι, τότε γνωρίζει, ότι ο Όρος της Δ΄ ξεκινάει με το "Επόμενοι τοίνυν τοις αγίοις Πατράσιν....."; Γνωρίζει τη ρήση του αγίου Μαξίμου "Πάσα λέξις και φωνή μη τοις Πατράσιν ειρημένη καινοτομία προδήλως καθέστηκε"; Και ότι κάθε καινοτομία αποτελεί αίρεση;

    Ποιά λοιπόν Σύνοδος και ποιός Πατέρας της Εκκλησίας συνιστά να συλλειτουργήσουμε με τους Παπικούς, χωρίς την προσθήκη και μετά να συζητήσουμε τα υπόλοιπα; Που το είδε αυτό γραμμένο ή είναι δική του άποψη; Και δικαιούται να έχει δική του άποψη, που να αντιστρατεύεται τη θέση της Εκκλησίας (του Σώματος του Χριστού);

    Δεν γνωρίζει, ότι την προσθήκη, αλλά και την αίρεση των Λατίνων και του Παπισμού καταδίκασαν η Η΄ Οικουμενική το 879 και 21 Ορθόδοξες και Πανορθόδοξες Σύνοδοι μέχρι το 1895;

    Στους παπικούς ναούς της Σύρου δεν αναφέρεται η προσθήκη. Γιατί δεν φροντίζει να κάνει εκεί το πείραμα ο κ. Σταμούλης; Θα βρει πρόσφορο έδαφος με τη συνδρομή του οικείου "Ορθόδοξου" Επισκόπου.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου