ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ
ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Λίγα “σχόλια”
Έτσι ονόμασε “ Συμπεράσματα” ο καθηγητής Σταμούλης ένα ολιγοσέλιδο κείμενο που κυκλοφόρησε και στο Internet. Δεν ανεφέρθη όμως, ως όφειλε, στα απίστευτα ψεύδη που ακούστηκαν από τους Έλληνες και δεν προειδοποίησε, ως όφειλε, για την ύπουλη στρατηγική του Kasper, που θέλει να μας πιάσει στον ύπνο, όπως πάντα!
Ο κ. Ζηζιούλας, ο πρωτομάστορας του ψεύδους, φαίνεται να δηλώνει: «Καταρχάς υπάρχει φόβος μήπως η Ρώμη επιδιώκει την καθυπόταξή μας». (Σύμφωνα πάντως με το “νέο αγγλικό του βιβλίο”, ο φόβος είναι αυτό το ίδιο το προπατορικό αμάρτημα, δεν είναι τυχαίες οι λέξεις που χρησιμοποιεί).
«Ο φόβος αυτός θα ήταν δικαιολογημένος αν η Ορθοδοξία δεν διέθετε δυνάμεις. Έχει, ωστόσο, ικανές θεολογικές δυνάμεις (εννοεί αυτόν τον ίδιο), διαλέγεται με αυτοπεποίθηση (χωρίς καν φόβο Θεού ως θα όφειλε ένας θεολόγος) και ο λαός μας πιστεύει στην αλήθεια (που του πλασάρουν γιατί κάνει “υπακοή” στους “πνευματικούς” του). Η αλήθεια δεν κινδυνεύει ποτέ από το διάλογο».
Η μόνη αληθινή πλευρά του διαλόγου δυστυχώς είναι η Λατινική! Διότι ενώ ο Βασιλειάδης μας προτρέπει να υπερβούμε την πατερική θεολογία χάριν του διαλόγου, ενώ ο Ζηζιούλας πραγματοποιεί την υπέρβαση, δεν συμβαίνει το ίδιο με τον Κάσπερ. Συνεχίζει να είναι στρατηγικά πιστός στους πατέρες της Δύσεως! Πώς το εξηγείτε αυτό κ. Σταμούλη;
Γράφει στην ομιλία του ο Κάσπερ: «...Τώρα η νεώτερη έρευνα στον Αυγουστίνο απέδειξε ότι δεν μπορεί να ισχύσει πλέον η παραδοσιακή αντίθεση ανάμεσα στην αυγουστίνεια-δυτική και την καππαδοκική-ανατολική διδασκαλία της Τριαδολογίας. Δυστυχώς τα αποτελέσματα της ανωτέρω έρευνας δεν είναι ακόμη γνωστά στην Ανατολή»! (Πρόσταξε πασά μου τον δούλο σου).
Ποια είναι αυτή η περιβόητη έρευνα; Του Rοland Kany: “Η τριαδολογία του Αυγουστίνου”, Tübingen 2007. Μαθητού του Kasper! Ο κύριος Kasper ήρθε με τα όπλα του στην συνάντηση και ο κ. Ζηζιούλας και ο κ. Βασιλειάδης μάλλον προσήλθαν και αυτοί με τα ίδια όπλα του Kasper!
Στην εισαγωγή του βιβλίου R. Kany διαβάζουμε: «Το De Trinitate είναι το έργο με την πιο βαθειά σκέψη στην χριστιανική θεολογία»!
Τα λέει αυτά ο Kasper σε μία παράδοση η οποία διαθέτει θεογνωσία! Θεογνωσία παρακαλώ! Και δεν ξύνει τον κρόταφό της για να κατεβάσει ιδέες περί Αγίας Τριάδος! Που είναι η δύναμή σου κ. Ζηζιούλα; Στον ύπνο σου; Είναι γνωστό σε όλους πως στα χέρια σου η ορθόδοξη θεολογία βρίσκεται σε πλήρη “αδυναμία”!
Γιατί κ. Σταμούλη δεν υπερβαίνουν και οι Λατίνοι τους πατέρες τους και πρέπει να τους υπερβούμε μόνον εμείς, όπως μας παροτρύνει ο πολιτικάντης ο κ. Βασιλειάδης;
Νά τι λέει όμως ο κ. Τσελεγγίδης: «Για αλλού ξεκινήσαμε και αλλού πηγαίνουμε, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, όταν δεν ακολουθούμε τα χνάρια των Αγίων Πατέρων».
Στο διάλογο με τους Καθολικούς εγκαινιάστηκε μια άλλη μη Πατερική πορεία, με αναπόφευκτη συνέπεια τώρα «να πηγαίνουμε αλλού, και ας το καταλαβαίνουμε».
Ο κ. Βασιλειάδης, μεγάλος Μαρξιστής που υποδύεται τον Χριστιανό, βάφτισε το πρωτείο του πάπα, πρωτείο δικαιοδοσίας! Και πιστός στον άγνωστο θεό του μας εξυβρίζει αδιάντροπα «πρόκειται για διαφορετική ερμηνεία κάθε πρωτείου». Όλα είναι σχετικά, Ιστορικιστικά! Μην παθαίνετε! Be cool. Στο ίδιο πνεύμα μας προετοιμάζει και ο κ. Ζηζιούλας «Κανείς δεν μας υποχρεώνει να συμφωνήσουμε σχετικά με το πώς αντιλαμβάνεται κανείς το πρωτείο του πάπα».
Δηλαδή η αναγνώριση του πρωτείου είναι αποφασισμένη. Μας λέει ο δυνατός: Θυσίασε στα είδωλα, σώσε την οικογένειά σου, προστάτεψε τα παιδιά σου, το σπίτι σου, αλλά εσωτερικά να προσεύχεσαι, Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με τον αμαρτωλό, βοήθει μοι τη απιστία! Έτσι κι' αλλιώς ο Θεός είναι φιλάνθρωπος!
Ελπίζω να γνωρίζουμε όλοι μας την πηγή αυτών των λογισμών!
Και ερχόμαστε στα δραματικά στοιχεία του διαλόγου!
«Ο διαχωρισμός των δύο εκκλησιών είναι ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα της εποχής και η αιτία του, το σχίσμα είναι το τραγικότερο γεγονός στην ιστορία της εκκλησίας».
Δυστυχώς δεν ακούει κανείς!
Στην Ελλάδα ακόμη και ο τίτλος του καθηγητού πανεπιστημίου δεν υπόσχεται ούτε νοημοσύνη ούτε κοινό Νου!
Λέει ο κ. Ζηζιούλας λοιπόν πως οι Εκκλησίες είναι δύο. Αυτό λέει ο δυνατός!
Η Εκκλησία, την οποία υπηρετεί, δεν έχει κεφαλή της τον Κύριο, ζει με τον τρόπο της Αγίας Τριάδος, βάσει της Αναλογίας του Ακινάτη, επομένως μας λέει:
Με το σχίσμα, λόγω της αναλογίας υποφέρει και η Αγία Τριάδα, για την αγάπη του θεού ρε γαμώτο ας μην παρατείνουμε αυτή την αγωνία της αγάπης!
Ας υποχωρήσουμε για την αγάπη!
Ας μην αρνηθούμε την αγάπη μεταξύ Χριστιανών!
Πώς θα μεγαλώσουν τα παιδιά;
Παρότι άγαμος ο κ. Ζηζιούλας γνωρίζει πολύ καλά τα ψέματα που λένε οι σύζυγοι μεταξύ τους!
Και μιας λοιπόν οι Εκκλησίες είναι δύο για να ζουν ζευγαρωμένες, κ. Ζηζιούλα, ποια είναι η γυναίκα και ποιος ο άνδρας;
Ή μήπως θα είναι πλατωνικός ο γάμος;
Για να ξέρουμε τί μας περιμένει και να μην διαμαρτυρόμαστε!
Χωρίς να μας φτάνουν τα ψέματα των θεολόγων, έχουν προστεθεί στο παιχνίδι και οι δημοσιογράφοι!
Η Μαρία με τα κίτρινα, τα βλέπει όλα επιτυχημένα και η ένωσις θα επιτευχθεί και θα γίνουν μεγάλες τελετές, θα βγουν υπέροχες φωτογραφίες και οι εφημερίδες μας θα ζήσουν καλά και εμείς καλύτερα!
Να είμαστε όλοι καλά!
Αμεθυστος
Παράξενο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Περγάμου, στη Δογματική του υπεραμύνεται της Τριαδολογίας των Καππαδοκών Πατέρων και απορρίπτει την Τριαδολογία του Αυγουστίνου, ως τελείως λανθασμένη, καθότι αυτή θεωρεί ως γενεσιουργό αιτία ύπαρξης του Πατέρα τη φύση του, ενώ οι Καππαδόκες το πρόσωπό του.
Επίσης απορρίπτει και την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος και εκ του Υιού, από τη λανθασμένη αντίληψη του Αυγουστίνου, περί της φύσεως, ως προϋπάρχουσας έναντι του προσώπου του Πατέρα.
Αλλά και στα άλλα θέματα της Χριστολογίας, Πνευματολογίας και Εκκλησιολογίας επισημαίνει ξεκάθαρα τις τεράστιες διαφορές μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Σχολαστικής σκέψης και τις λανθασμένες θέσεις της τελευταίας.
Τώρα, αν εξέφρασε στο Συνέδριο θέσεις αντίθετες από εκείνες, που καταγράφει στη Δογματική του, είναι πράγματι παράδοξο και ως τέτοιο είναι ερευνητέο.
Αιρετικός
Ιδού μερικές από τις αντίθετες απόψεις του κ. Ζηζιούλα από εκείνες που εξέφρασε στην Δογματική του πριν πολλά χρόνια (Βόλος Φεβρουάριος 2008):
ΑπάντησηΔιαγραφή"Στην Αγία Τριάδα λοιπόν έχουμε μια διαβάθμιση, δεν έχουμε αυτόματη συνύπαρξη, αλλά έχουμε ύπαρξη η οποία μεταφέρεται από τον έναν στον άλλον. Εάν βάλουμε τα πρόσωπα να εμφανίζονται έτσι ταυτόχρονα, τότε καταργούμε την έννοια της αιτιότητος".
Ο λόγος αυτός του Ζηζιούλα βρίσκεται καταχωρημένος και στο site της αποτείχισης.
Το μερικές, σημαίνει πολλές και όχι μία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά, τα ίδια λέει και στη Δογματική του, όπως και στο Βόλο, δεν λέει διαφορετικά πράγματα:
Η γενεσιουργός αιτία ύπαρξης του Υιού είναι η γέννησή του από το πρόσωπο του Πατέρα.
Η γενεσιουργός ατία ύπαρξης του Αγίου Πνεύματος είναι η εκπόρευσή του από το πρόσωπο του Πατέρα.
Το πως και το πότε παραμένουν και θα παραμένουν άγνωστα.
Αιρετικός
Δεν λέει τα ίδια αγαπητέ! Τώρα “ξέρει” το πώς και το πότε! Από ένα υπερπρόσωπο, τον Πατέρα, πριν (όπως ακριβώς ο Αυγουστίνος εφαντάζετο στον καιρό του μια προ-ουσία) από τον Υιό, ο οποίος έρχεται μετά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλώς άλλαξε την λέξη ουσία με τη λέξη πρόσωπο στην ίδια αυγουστινιανή θεολογία! Γι' αυτό τον λόγο, ολόκληρη η Νεωτερική θεολογία, λόγω του ότι ο Υιός έρχεται μετά, ονομάζεται Μετα-πατερική, επειδή ο Υιός ακριβώς, η κεφαλή της Εκκλησίας, έρχεται μετά τον πατέρα! Ονομάζεται και νέα Μετα-φυσική, την οποία συνήθως συναντούμε με το όνομα: Οντολογία ή Ευχαριστιακή οντολογία!
Δεν γνωρίζουμε τα Μετα-πατερικά, ούτε τα νέα Μετα-φυσικά, ούτε την Ευχαριστιακή οντολογία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που ξέρουμε είναι, ότι το πρόσωπο του Πατέρα γέννησε τον Υιό και όχι η ουσία του Πατέρα, όπως περιγράφει ο Αυγουστίνος, αλλά και το Σύμβολο της Α΄("..... γεννηθέντα εκ του Πατρός μονογενή, τουτέστιν εκ της ουσίας του Πατρός..... ", που είναι λάθος και απαλείφθηκε στο Σύμβολο της Β΄). Αλλά εκτός από τη λανθασμένη αυγουστίνεια θεολογία, έχουμε και το αλλαλούμ της κυρίλλειας θεολογίας, με την εναλλαγή ουσίας και προσώπου, που μπέρδεψε σε τέτοιο βαθμό τους Πατέρες της Γ΄ και της Δ΄ και ανάγκασε την Ε΄ να επευλογήσει και τις δυο αντίθετες θέσεις της Γ΄ με τη Δ΄, για να μην τιναχθούν στον αέρα τα θεμέλια της Εκκλησίας.
Βέβαια, ποτέ δεν υπήρξε πριν από τον Πατέρα, ο Υιός, διότι ο Πατέρας εγέννησε τον Υιό, χωρίς όμως να γνωρίζουμε το πως και το πότε. Επομένως κανείς δεν "ξέρει" το πως και το πότε. Αν το ξέρει, τότε θα πρέπει να μας αναφέρει τα πατερικά κείμενα, όπου αυτή η γνώση δηλώνεται. Άλλως: "..... καινοτομία προδήλως καθέστηκε" (άγιος Μάξιμος Ομολογητής), δηλ. αίρεση. Όλα τα άλλα τα υπερπρόσωπα, τα Μετά- κ.λπ. οντολογικά είναι αστήρικτες μπαρούφες.
Αιρετικός
Για να μην σε γεμίζουμε μπούρδες αγαπητέ Αιρετικέ, μιας και το ύψος της θεωρίας σου είναι δυσθεώρητο, σου προτείνουμε να κάνεις αίτηση στο Πατριαρχείο μαζί με τον κ. Ζηζιούλα να σας ανακηρύξουν τους τέταρτους θεολόγους της Εκκλησίας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ευχή σου νάχουμε.
Πράγματι, το δυσκολώτερο πράγμα είναι να δώσεις στον άλλον να καταλάβει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑιρετικός
Χαρακτηρίζοντας τον λόγο κάποιου "μπαρούφες" δεν επιδιώκεις να δώσεις σε κάποιον να καταλάβει κάτι ή ο,τιδήποτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ξεγελάς τον εαυτό σου.
Φίλε, εμάς δεν μας ξεγελάς.
Αμέθυστος
To clopy - right πάει σύννεφο, βλέπουμε, και εξ επόψεως φωτογραφικής...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξιοι!!!!
Χα!! Χα!! Χα!! Τι βλακείες που βλέπω και διαβάζω εδώ. Είστε πολύ ανόητοι με όλες τις σαχλαμάρες που λετε εδώ μέσα. Αχ και να μπορούσαν οι αδελφοί μας της Εκκλησίας της Ρώμης να σας διάβαζαν θα έπεφτε πολύ γέλιο με την οργιώδη φαντασία σας. Βρε ασήμαντα πλάσματα πως πιάνετε στο στόμα σας τον ΓΙΓΑΝΤΑ της ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ του 20 και 21ου αιώνα Μητροπολίτου Περγάμου ΙΩΑΝΝΟΥ Ζηζιούλα του και Ακαδημαϊκού. Έχει καταντήσει αυτός ο ιστοχώρος παιδική χαρά. Χα!! Χα!! Χα!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι γνωστό πως ο κ. Ζηζιούλας έχει Γιγαντιαία προσωπικά δεδομένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά χρειάζεται μεγάλη τόλμη να τον πιάσει κανείς στο στόμα του ή μεγάλη ασθένεια.
Μεγάλος ο Ζηζιουλακος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑληθεια;
Ναι, οι μεγάλοι κάνουν παρέα μόνο με τους μεγάλους.
π.χ. τον, την κ. Ιάκωβο Βαβανάτσου.
Πες μου τον φίλο σου, για να σου πω ποιος εισαι.
Αυτό το ανθρωπάκι πιό πάνω, που πολυ χαχανιζει σαν π...του δρόμου, μου μοιάζει για φαναριωτισσα του Φαναριου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό εκεί πάνω, κύριε Οδυσσέα, ξέρετε πόσοι επί μονίμου βάσεως σας παρακολουθούν;
Εχετε επί 24ωρου βάσεως 5 επισκέπτες από Ιστανμπουλ.
Δεν νομίζω να εμφανίστηκαν τίποτα κρυπτοχριστιανοί.
Φαναριώτισσες κυράδες ειναι, ακούστε που σας λέω.
Οσοι προλαβαν και διαβασαν την παραπανω αναρτηση που αναγκασθηκα να διαγραψω, που γραφτηκε μαλλον απο καραγωγεα του Βαρδαριου
ΑπάντησηΔιαγραφήθα αγανακτισαν και θα αηδιασαν.
Ειναι πολυ φανερο οτι οι Φαναριωτες εχασαν την ψυχραιμια τους και εξαπεστειλαν παντου τα διαφορα ...καταλοιπα τους, για να εκφρασουν την ποιοτητα τους.
Για μας μια αλητικη φρασεολογια και μαλιστα σε προσωπα σεβαστα και αξιολογα της Αγιας μας Εκκλησιας, δεν αρμοζει να βγαινη απο στομα χριστιανικο.
Οι Φαναριωτες προχωρουν ακαθεκτοι στον δρομο τους για να μετατρεψουν την Εκκλησια σε ΧΑΒΟΥΖΑ.
Καντε το κυριοι το ταχυτερο δυνατον και τοτε θα δητε που θα απομονωθητε.
Συσσωμος ο κληρος και ο λαος θα πουν το ΟΧΙ στην ενωσι με τους αχρειους απο πασης αποψεως φραγκολατινους και γραικολατινους.
ΕΚΑΣ ΟΙ ΒΕΒΗΛΟΙ.