Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ



«Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΠΟΧΩΝ»

είναι ο τίτλος ομιλίας του πατρός Ευθυμίου Τρικαμηνά, η οποία πραγματοποιείται στο Κέντρο ¨Βερσαλίες¨ στη Λάρισα (απέναντι από τον Ι. Ν. Αγίου Στυλιανού, στην οδό Φαρσάλων) στις 6 το απόγευμα της Κυριακής της Ορθοδοξίας (8 Μαρτίου 2008). Η ομιλία διοργανώνεται από το βιβλιοπωλείο ¨Ορθοδοξία¨.


Από την εποχή των μεγάλων Πατέρων και Διδασκάλων, η «φίλτατη Ορθοδοξία, το πατροπαράδοτο σέβας» έχει αλλοιωθεί επικίνδυνα.
Κι αυτές οι αλλοιώσεις βασικών στοιχείων της Πίστης μας παρουσιάζονται ταυτόχρονα με την άμβλυνση του εκκλησιαστικού κριτηρίου ενός «λαού του Θεού» ο οποίος, εδώ και δεκαετίες , μένει αγνοημένος και περιφρονημένος στο περιθώριο.

Το ιερατείο , και ιδιαίτερα οι αρχιερείς, μετατίθενται από τη θέση των ταπεινών διακόνων στο ύψος των ¨παντεποπτών¨ και των «κατόχων της γνώσης».

Εμφανίζεται επίσης η «μοντέρνα θεολογία» η οποία, σαν ιός, εξαπλώνεται και καταργεί την αυθεντία των Οικουμενικών Συνόδων και την ισχύ των Ιερών Κανόνων. Μ’ ένα συνεχή βόμβο θεολογουμένων προσπαθεί να καλύψει την αιώνια φωνή της Εκκλησίας.


Έτσι φτάνουμε σε μίαν εκκοσμίκευση του Εκκλησιαστικού χώρου, οι πνευματικοί ταγοί σύρονται από την Πολιτεία, οι τύποι χάνονται στο πνευματικό τους περιεχόμενο, καταντούν στείρα τυπολατρεία και ο εκκλησιασμός απομένει κοινωνική υποχρέωση.

Οι περισσότεροι μοιάζουμε ναρκωμένοι. Ιεροποίηση των ρασοφόρων, αγιοποιήσεις αυθαίρετες, «λειτουργικές ανανεώσεις», όλα με τη φοβέρα επιτιμίων και την λειτουργία ενός βυζαντινού παρασκηνίου, συντηρούν αυτή την κατάσταση.

Ευτυχώς, ανάμεσά μας υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που αγωνίζονται εναντίον αυτού του θλιβερού κατεστημένου.

Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς είναι ένας από αυτούς.

Γνήσιος αναχωρητής, ζει σε οπές της γης, όπως οι άγιοι της αρχαίας Εκκλησίας.


Διωγμένος από επισκόπους, καθηρημένος από Συνοδικά Δικαστήρια επειδή τόλμησε να υψώσει τη φωνή του στους επιχώριους πάπες, επειδή ήλεγξε την εκκλησιαστική εξουσία, όπως έκαναν παλαιότερα μεγάλοι ομολογητές, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Μέγας Αθανάσιος, ο Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός.


Πρέπει να σημειωθεί ότι για τις ομιλίες του π. Ευθυμίου όχι μόνο δεν παραχωρείται εκκλησιαστικός χώρος, αλλά κλείνουν και οι δημοτικοί και οι ιδιωτικοί ακόμη χώροι της Λάρισας –τη συνεργεία προφανώς του παρασκηνίου που αναφέρθηκε-.

6 σχόλια:

  1. Ο π. Τρικαμηνάς δεν είναι αποτειχισμένος, αφού πήγε στο Δικαστήριο που τον δίκασε και αναγνωρίζει την απόφαση των επισκόπων που τον δίκασαν. Τέτοιες αποτειχίσεις δεν πιάνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ σωστά. Αναγνώρισε δηλ. την δικαιοδοσία του Διακαστηρίου, γι' αυτό και κάποιοι που τον υπερασπίστηκαν τότε, μετανόησαν.
    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιοί μετανόησαν που τον υπερασπίστηκαν Αιρετικέ;
    Κακή πληροφόρησι έχεις. Οι ανακρίβειες, δεν επιτρέπονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί, μετά μανίας ζητάτε ονόματα; Για κατηγόρια;
    Ναι, δυστυχώς, μου το είπε εμένα προσωπικά, όταν τον επισκεύθηκα στο κελλί του, στο Άγιον Όρος, πέρσυ τον Οκτώβριο και τον ρώτησα σχετικά.
    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πώς είναι δυνατόν να θεωρείται ο π.Τρικαμηνάς ως αποτειχισμένος από την Εκκλησία της Ελλάδος, όταν μετά την λεγόμενη αποτείχισή του πηγαίνει στο εκκλησιαστικό δικαστήριο, αναγνωρίζει τους δικαστές του ως επισκόπους, αναγνωρίζει την απόφαση του εκκλησιαστικού Δικαστηρίου κτλ. Τί είδους αποτείχιση είναι αυτή; Εγώ τουλάχιστο, δεν μπορώ να την καταλάβω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απλούστατα ο π. Τρικαμηνάς δεν φεύγει από την Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε θα φύγει ποτέ, γιατί γι'αυτόν είναι η Μια,Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου