Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025

Μέ τήν σιωπήν, ὁ Θεός προδίδεται

 


Γράφει ὁ κ. Διογένης Δ. Βαλαβανίδης, Πρόεδρος τοῦ

 

«ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ»

 

  Εἶναι ἀδιαμφισβήτητο καὶ καθολικὰ ἀποδεκτὸ ὅτι ἡ διπλωματία ἦταν πάντα μία ἀπαραίτητη δραστηριότητα, ἀπαραίτητη γιὰ τὴν ἀνθρωπότητα σὲ καθημερινὴ βάση, τόσο στὴν οἰκογένεια καὶ στὴν ἐργασία, ὅσο καὶ στὶς διεθνεῖς καὶ ἐκκλησιαστικὲς σχέσεις.

 Εναι γνωστ τι πόλεμος εναι συνέχιση τς πολιτικς μ λλα μέσα, ν διπλωματία λειτουργε τόσο σ καιρ ερήνης σο κα σ καιρ πολέμου. Καθ’ λη τ διάρκεια τς στορίας, ο μπόλεμοι δν παψαν ποτ τ διπλωματικ πικοινωνία, κόμη κα ν διέκοπταν πίσημα τς διπλωματικς σχέσεις. Μ λλα λόγια, διπλωματία ταν πάντα κύριος δίαυλος πικοινωνίας, πότε λειτουργία της ταν πάντα σημαντική.

  Ἂν ἀναλύσουμε τὶς τρέχουσες γεωπολιτικὲς ἐξελίξεις, στὶς ὁποῖες ἡ θρησκεία διαδραματίζει ἕνα ἀπὸ τοὺς πιὸ σημαντικοὺς ρόλους, μποροῦμε νὰ παρατηρήσουμε ὅτι ἡ ἐμπλοκή της στὶς γεωπολιτικὲς τάσεις ἀπὸ τοὺς δυτικοὺς φιλελεύθερους κύκλους ἔχει ἐπηρεάσει ἀρνητικὰ τὴν κανονικὴ τάξη καὶ τὶς διεκκλησιαστικὲς σχέσεις! Μὲ ἄλλα λόγια, σὲ πολλὲς τοπικὲς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες παρατηροῦμε τὴν μὴ κανονικὴ χορήγηση Τόμου αὐτοκεφαλίας σὲ νεοσύστατες ἐκκλησιαστικὲς ὀργανώσεις (τὴ λεγόμενη Ὀρθόδοξη Ἐκ­κλησία τῆς Οὐκρανίας καὶ τὴ λεγόμενη Μακεδονικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία-Ἀρχιεπισκοπὴ τῆς Ἀχρίδας), τὴν παρουσία πολυάριθμων αἱρέσεων κα­θὼς καὶ παραβάσεις τῶν ἐκ­κλησιαστικῶν κανόνων.

  Μία ἀπὸ τὶς σοβαρότερες συν­έπειες μίας τέτοιας κατάστασης εἶναι ἡ διακοπὴ τῆς εὐχαριστιακῆς κοινωνίας μεταξὺ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καὶ τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας!

 Σ ατ τ πλαίσιο, πισημαίνουμε τν πρόσφατη συνέντευξη το Οκουμενικο Πατριάρχη Βαρθολομαίου Α΄ στ γαλλικ τηλεόραση (10.09.2025), ποία ναφέρθηκε π τν Orthodox Times μ τν τίτλο: Πατριάρχης Βαρθολομαος: «Δν θ πάρξει παναχώρηση στ χορήγηση τς ατοκεφαλίας στν Οκρανία»! Στν πραγματικότητα, Πατριάρχης Βαρθολομαος ταν ποφασιστικς στν κφραση τς καμπτης στάσης του, λέγοντας τι ξιοπρέπεια το Οκουμενικο Πατριάρχη χει «ρισμένα προνόμια κα τι δν διαθέτει καμία λλη κκλησία πρωτεο». Μ τν εκαιρία ατή, πρόσθεσε: «π ατ τν ποψη, εναι sine paribus (πρτος χωρς σο, σ.σ.) – σν ατ τ προνόμια ν νήκουν ποκλειστικ στν Οκουμενικ Πατριάρχη…». Οκουμενικς Πατριάρχης ταν πολ σαφς κα κριβς ταν πρόσθεσε τι «Σύμφωνα μ τ Οκουμενικ Πατριαρχεο, Οκρανία χει τ δικαίωμα ν ποκτήσει ατοκεφαλία, πως κα κάθε λλο κυρίαρχο κράτος πο χει τ δικαίωμα ν χει τ δική του νεξάρτητη τοπικ κκλησία. π τν λλη πλευρά, μόνο τ Οκουμενικ Πατριαρχεο – κα κανένας λλος – χει τν ξουσία ν χορηγήσει ατοκεφαλία…»!!!

  Αὐτὸ ἔσβησε τὴν τελευταία ἐλπίδα γιὰ τὴν ἐπίτευξη ὁποιουδήποτε ἀποδεκτοῦ συμβιβασμοῦ μέσῳ τῆς ἐκκλησιαστικῆς διπλωματίας ποὺ ἀποσκοπεῖ στὴ διατήρηση τῆς ἑνότητας τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.

  Ἰδιαίτερα ἂν λάβουμε ὑπόψη τὸ γεγονός, ὅπως δηλώνει ὁ καθηγητὴς Βλαντιμὶρ Ντιμίτριεβιτς στὸ ἄρθρο του μὲ τίτλο «Ἡ Οἰκουμενικὴ Ἀντιεθνικὴ Σύνοδος», ὅτι στὰ τέλη τοῦ 1993, τρία σημαντικὰ κανονικὰ ζητήματα ἦταν στὴν ἡμερήσια διάταξη τῆς διάσκεψης τῆς Διορθόδοξης Ἐπιτροπῆς γιὰ τὴν Προετοιμασία τῆς Πανορθόδοξης Συνόδου στὸ Chambesy: ἡ ὀρθόδοξη διασπορά, ἡ αὐτοκεφαλία καὶ ὁ τρόπος τῆς διακήρυξής της, καθὼς καὶ ἡ ἐκκλησιαστικὴ αὐτονομία καὶ ὁ τρόπος τῆς ἀπόκτησής της. Εἶναι ἐπίσης περίεργο τὸ γεγονὸς ὅτι καὶ τὰ δύο ἔγγραφα ὑπογράφηκαν ἀπὸ μέλη τῆς ἀντιπροσωπίας τῆς Σερβικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας (SOC): ὁ ἐπίσκοπος Irinej Karanusić-Bulović τῆς Backa, ὡς ἐπικεφαλῆς τῆς ἀντιπροσωπίας καὶ καθηγητὴς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Βελιγραδίου, καὶ ὁ ἱερομόναχος Ignjatije Midić, σημερινὸς ἐπίσκοπος τῆς Pozarevacko-Breničevski, ὡς εἰδικὸς σύμβουλος. Τὸ σχεδὸν ἀπίστευτο γεγονὸς εἶναι ὅτι ἡ Σύνοδος τῆς Σερβικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας (ΣΟΕ) δὲν συζήτησε καθόλου αὐτὸ τὸ «στρατηγικὸ ζήτημα».

  Τὰ ἔγγραφα δημοσιεύθηκαν πολὺ γρήγορα στὸ περιοδικὸ «Episkepsis» (ἀριθ. 498, 30 Νοεμβρίου 1993), τὸ ὁποῖο ἐκδίδεται ἀπὸ τὸ Ὀρθόδοξο Κέντρο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στὸ Chambesy.

 Στν νέργεια ατ ντέδρασαν Ρωσική, Ρουμανική, Πολωνικ κα τς ντιοχείας κκλησία, πισημαίνοντας τι τ ζήτημα τς διασπορς πειλε «τν νότητα τς ρθοδοξίας», καθς κα τι κάθε ατοκέφαλη κκλησία χει τ δικαίωμα ν φροντίζει τ δική της διασπορά, νεξάρτητα π τ μέγεθος, τν ρχαιότητα τ θέση της στ δίπτυχα.

  Ὡστόσο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινούπολης παρέμεινε συν­επὴς στὶς «παπιστικὲς» τάσεις ποὺ ἐξέφρασε στὸ ἔγγραφο ποὺ ὑπογράφηκε στὸ Chambesy, στὸ ὁποῖο συνέβαλαν καὶ οἱ δύο προαναφερθέντες ἐκπρόσωποι τῆς Σερβικῆς Ἐκκλησίας.

  Παρὰ ταῦτα, ὁ Ρῶσος μετανάστης καὶ διακεκριμένος καθηγητὴς τῆς Νομικῆς Σχολῆς τῆς Σουμπότιτσα, Σεργκέι Τρόιτσκι, ἐπισήμανε ὅτι καμία Οἰκουμενικὴ Σύνοδος δὲν εἶχε δώσει στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ δικαίωμα τῆς δικαιοδοσίας καὶ τῆς κρίσης ἐπὶ ἄλλων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν, ἀλλὰ ὅτι ἡ Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος εἶχε ἐξισώσει αὐτὸν τὸν πατριαρχικὸ θρόνο μὲ τὸν θρόνο τοῦ ἐπισκόπου τῆς Ρώμης, τοῦ Πάπα (ὁ ὁποῖος ἐκείνη τὴν ἐποχὴ ἦταν Ὀρθόδοξος) – γιὰ λόγους τιμῆς καὶ γιὰ πολιτικοὺς καὶ ὄχι «μυστικιστικοὺς» λόγους (ἐκείνη τὴν ἐποχή, ἡ Κωνσταντινούπολη ἦταν ἡ ἕδρα τοῦ Βυζαντινοῦ αὐτοκράτορα καὶ τῆς συγκλήτου του). Ὁ Τρόιτσκι, βασιζόμενος στὴν κανονικὴ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, ἀπέδειξε ὅτι ἡ Κωνσταντινούπολη δὲν ἔχει κανένα δικαίωμα ἐπὶ τῶν διασπορῶν ἄλλων αὐτοκέφαλων Ἐκκλησιῶν.

   μοίως, νας π τος μεγαλύτερους στοριογράφους κα κανονιολόγους, κα πιστημονικς σύμβουλος το στορικο νστιτούτου τς Σερβικς καδημίας πιστημν καί Τεχνν, Δρ Μιόντραγκ Μ. Πέτροβιτς, στ ρθρο του γι τ διασπορά, πο δημοσιεύθηκε στ περιοδικ «Drzava» τ 1994, πογράμμισε τν μοιβαία σότητα λων τν πισκόπων, πισημαίνοντας τι «δν εναι τυχαο τι γιος Θεοφάνης μολογητς (+817) ποκαλοσε λα τ πατριαρχεα οκουμενικά, οτε τι στος κανόνες κανένας πίσκοπος δν ποκαλεται οκουμενικός». Ο πόστολοι, πο παρέδωσαν τν ξουσία στος πισκόπους, δν εχαν να μόνο κπρόσωπο, μιλητ συντονιστή, λλ ταν, λοι μαζί, «δάσκαλοι το σύμπαντος».

 πίσης, πογράφων ατς τς γραμμς χει πισημάνει τν πόλυτη πικινδυνότητα τν παπιστικν φιλοδοξιν το Οκουμενικο Πατριάρχη Βαρθολομαίου Α΄ στ βιβλίο του «Ο ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ», Βελιγράδι, 2024.

 

* * *

 

  Σύμφωνα μὲ τὰ θεόπνευστα λόγια τοῦ μεγάλου Ρώσου ἀσκητῆ καὶ συγγραφέα, δασκάλου τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς εὐσεβείας, Ἁγίου Ἰγνατίου (Μπριαντσάνινοφ), τὰ ὁποῖα, ἂν ἐφαρμοστοῦν στὴν ἐποχή μας, ἔχουν ὡς ἑξῆς:

 

  «Ἡ θλιβερὴ «πρόοδος» ποὺ ἐκτυλίσσεται σήμερα μπροστὰ στὰ μάτια μας μαρτυρᾶ σαφῶς τὴν προσέγγιση τοῦ τέλους! Εἶναι λογικὸ νὰ ἀναρωτηθοῦμε: ποῦ θὰ πᾶμε ἀπὸ ἐδῶ, ἂν ἀκόμη καὶ ἐκεῖνοι στοὺς ὁποίους ἔχουν ἀνατεθεῖ οἱ ἀνθρώπινες ψυχές, γιὰ νὰ τὶς καθοδηγήσουν στὸ μονοπάτι τῆς σωτηρίας, τὶς ὁδηγοῦν ΟΧΙ στὴ σωτηρία, ἀλλὰ στὴν αἰώνια καταστροφή; Ἑπομένως, πρέπει νὰ εἴμαστε ἐξαιρετικὰ προσεκτικοί, ὥστε νὰ μὴ ἐμπιστευόμαστε ἀπερίσκεπτα τὶς ψυχές μας σὲ ἐκείνους ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ τὶς παρασύρουν σὲ λάθος δρόμο καὶ ἔτσι νὰ τὶς καταστρέψουν. Σήμερα εἶναι μία ἐποχὴ μεγάλης ἔλλειψης πνευματικῶν δασκάλων, ὅπως οἱ σοφοὶ «γέροντες-δάσκαλοι» τῶν πρώτων αἰώνων τοῦ Χριστιανισμοῦ. Σὲ τέτοιες ταραχώδεις ἐποχές, εἶναι πολὺ πιὸ ἀσφαλὲς νὰ καθοδηγούμαστε ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τὰ ἔργα τῶν ἁγίων Πατέρων.

 

  Ὁ Ἅγιος Τύχων τοῦ Ζαντὸνσκ, σημείωσε, ὅτι οἱ ἀποστάτες ποὺ ἔχουν πολλαπλασιαστεῖ ὑφαίνουν πολλὲς ἴντριγκες γύρω ἀπὸ τοὺς ἀληθινοὺς χριστιανοὺς καὶ μὲ διάφορους τρόπους τοὺς ἐμποδίζουν στὴν καλή τους πρόθεση νὰ σωθοῦν καὶ νὰ εὐχαριστήσουν τὸν Κύριο καὶ Θεό μας. Ὁ Ἅγιος Τύχων προφητικὰ ἐπισημαίνει ὅτι στὶς ἔσχατες ἡμέρες, οἱ ἀληθινοὶ μοναχοὶ (αὐτὸ ἰσχύει γιὰ ὅλους τοὺς ἀληθινοὺς χριστιανοὺς) θὰ βροῦν μὲ μεγάλη δυσκολία κάποιο ἀπομακρυσμένο καὶ ἄγνωστο καταφύγιο, ὥστε νὰ μποροῦν νὰ λατρεύουν ἐλεύθερα τὸν Θεὸ καὶ νὰ ἀποφεύγουν τὶς πιέσεις τῆς Ἀποστασίας καὶ τῶν ἀποστατῶν, ποὺ ὁδηγοῦν στὴν ὑπηρεσία τοῦ Σατανᾶ.

 

  Μέχρι πρόσφατα, φαινόταν σχεδὸν ἀδύνατο νὰ ὑπάρχει τέτοια ἀδιαφορία σχετικὰ μὲ τὴν πνευματικὴ ζωή, τὴν ὁποία τώρα βιώνουμε, καθὼς καὶ μία τόσο σαφὴς ἀποκήρυξη τοῦ Χριστοῦ καὶ ἀπόρριψη ὅλων τῶν ἠθικῶν ἀρχῶν. Γιὰ νὰ χειροτερέψει τὰ πράγματα, ὅλα αὐτὰ γίνονται  δημόσια,  καὶ   πρα­γματοποιεῖται ἀνοικτὰ μία κραυγαλέα δίωξη καὶ χλευασμὸς ὅλων ὅσων ὁμολογοῦν τὴν ἀληθινὴ χριστιανικὴ πίστη. Στὴν ἐποχὴ τοῦ πρώιμου Χριστιανισμοῦ, οἱ Χριστιανοὶ διώκονταν ἀπὸ τοὺς εἰδωλολάτρες – ἐκείνους ποὺ δὲν γνώριζαν τὸν ἀληθινὸ Θεὸ καὶ δὲν εἶχαν γνωρίσει τὸν Χριστό, ἐνῶ σήμερα, ἡ χριστιανικὴ πίστη διώκεται μὲ μανία καὶ πικρία ἀπὸ ἐκείνους ποὺ γνωρίζουν πολὺ καλὰ τὸν Χριστὸ καὶ τὴ διδασκαλία Του. Σχεδὸν χωρὶς ἐξαίρεση, αὐτοὶ εἶναι ἀποστάτες ἀπὸ τὴν πίστη, ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν πουλήσει τὴν ψυχή τους στὸν Σατανᾶ μὲ ἀντάλλαγμα γήινα πλούτη».

 

  Τὰ λόγια τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου εἶναι μία δραματικὴ προειδοποίηση, εἰδικὰ γιὰ ἐκείνους ποὺ παρακολουθοῦν ἀδιάφορα τὴν σύγχρονη προετοιμασία τοῦ κόσμου, γιὰ νὰ ὑποδεχθεῖ τὸν Ἀντίχριστο, δηλαδὴ ἐκείνους πού, παρὰ ὅλες τὶς ἐνδείξεις, παραμένουν τυφλοί, ἀπρόθυμοι νὰ δοῦν τὶς ἀδιαμφισβήτητες ἐνδείξεις τῆς βασιλείας του, ἡ ὁποία ἀσκεῖται ἀπὸ τοὺς ὑπηρέτες του, ποὺ ἔχουν ἤδη πουλήσει τὶς ψυχές τους στὸν Σατανᾶ γιὰ γήινα πλούτη: γιὰ τὴν ἐλεύθερη, ἀνεξέλεγκτη ἱκανοποίηση τῆς σφοδρῆς ἐπιθυμίας τῆς σάρκας, τῆς σφοδρῆς ἐπιθυμίας τῶν ματιῶν καὶ τῆς ὑπερηφάνειας τῆς ζωῆς, δηλαδή: τῆς λαιμαργίας, τῆς ἀπληστίας καὶ τῆς ματαιοδοξίας!

 

  Ἂς χρησιμεύσει αὐτὸ τὸ κείμενο ὡς προειδοποίηση γιὰ ὅλους, γιατί θὰ λάβουμε μία φοβερὴ ἀπάντηση, ἂν κλείσουμε ἀπερίσκεπτα τὰ μάτια μας, διαβεβαιώνοντας τοὺς ἑαυτούς μας καὶ τοὺς ἄλλους ὅτι δὲν συμβαίνει τίποτα ἰδιαίτερα σημαντικό. Εἰδικὰ ἂν προσπαθήσουμε νὰ πείσουμε τοὺς ἑαυτούς μας ὅτι ὅλα εἶναι φυσιολογικὰ καὶ ὅτι πρέπει νὰ συμφιλιωθοῦμε μὲ αὐτὸ στὶς ψυχές μας, χωρὶς νὰ φοβόμαστε τίποτα καὶ χωρὶς νὰ κάνουμε τίποτα, ἀλλὰ μᾶλλον ἀφήνοντας τοὺς ἑαυτούς μας νὰ παρασυρθοῦν καὶ νὰ συμβαδίσουν μὲ μία ἐποχὴ ποὺ μᾶς ὁδηγεῖ βίαια καὶ σίγουρα πρὸς τὸν Ἀντίχριστο.

 Τέλος, εναι παραίτητο ν θυμόμαστε τ λόγια νς π τος κύριους στύλους τς γίας κκλησίας μας, το γίου Γρηγορίου το Θεολόγου, ποος επε: «ΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΠΡΟΔΙΔΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ». Δν πρέπει ν σιωπομε, ταν πρόκειται γι  ργο μεγίστης σημασίας, πως σωτηρία τς νθρώπινης ψυχς.

 ς θυμηθομε τ λόγια το ρχιεπισκόπου βέρκιου το Τζόρντανβιλ στ κείμενο μ τίτλο: «ταν τ λάτι γίνεται πλ λάτι».

  «ταν τ λάτι χάσει τ γεύση του, κκλησία παύει ν εναι κκλησία· τότε ναδύεται μία ψεύτικη κκλησία πο θ δεχθε τν ντίχριστο ς «Μεσσία» της, κτς π να μικρ ποίμνιο ληθινν πιστν, πο γίνονται λο κα λιγότεροι κάθε μέρα».

 

Βελιγράδι, 4/11/2025

πηγη.ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ

3 σχόλια:

  1. Κάνει ένα σοβαρό λάθος ο συντάκτης.
    Δεν έχουμε διακοπή κοινωνίας Κωνσταντινούπολης - Μόσχας.
    Ο πατριαρχης Βαρθολομαίος μνημονεύει κανονικά τον Μόσχας Κύριλλο.
    Ο Μόσχας προέβη σε διακοπή μνημόνευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επομένως υπάρχει μονομερής διακοπή κοινωνίας.

      Διαγραφή
  2. Άρα δεν υπάρχει σχίσμα.
    Κάποιοι κάνουν .... μούτρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου