Στην ηλεκτρονική διεύθυνση
https://www.youtube.com/watch?v=kp3Ul6_O9hA&t=170s
δημοσιεύτηκε η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 28
Ιουνίου 2025 και διοργάνωσαν η Εταιρία Ορθοδόξων σπουδών και ο σύλλογος Όσιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής
Για ο,τι ειπώθηκε θα ακολουθήσει συν Θεώ κριτική των λεγομένων.
Επειδή όμως δεν λέχθηκαν πολλά (μάλλον αποκρύφτηκαν εσκεμμένα), θα δημοσιεύσουμε ένα απόσπασμα από ένα ιστορικό κείμενο του μακαριστού Π.Σημάτη με τίτλό "Ανασκόπηση της αποτείχισης τον 21ο αιώνα, αρχίζοντας από τον Φεβρ του 2017".
".......Τὴν
19 Φεβρουαρίου 2017 (Κυριακὴ
τῆς Ἀπόκρεω)
ὁ π. Νικόλαος Μανώλης ἀνακοίνωσε (κατὰ τὴν
διάρκεια τοῦ
κηρύγματος στὸν
Ἱ. Ν. Ἁγίου
Σπυρίδωνα Τριανδρίας Θεσσαλονίκης) τὴν
ἀπόφασή του νὰ προβεῖ στὴν
διακοπὴ μνημοσύνου τοῦ οἰκείου
ἐπισκόπου του γιὰ λόγους αἱρέσεως. Καὶ τὴν
Κυριακὴ τῆς
Ὀρθοδοξίας 6 Μαρ. 2017, ἀνακοίνωσε τὴν διακοπὴ τῆς
μνημόνευσης τοῦ
ὀνόματος τοῦ Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ἀνθίμου ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης. Ὅλοι οἱ
ἀποτειχισμένοι ἄνευ ἐξαιρέσεως
χάρηκαν τὰ
μάλα μὲ τὶς
δύο αὐτὲς
ἀποτειχίσεις καὶ δήλωσαν δημοσίως τὴν συμπαράστασή τους στοὺς δύο πατέρες.
Ταυτόχρονα (05.03.2017) ἀπὸ
τὸν τόπο ὅπου ἔγινε
ἡ ληστρικὴ Σύνοδος, ἀνακοινώθηκε καὶ ἡ
Δήλωση Διακοπῆς Μνημοσύνου τεσσάρων Κρητικῶν ἱερέων!
Πρόκειται γιὰ
τούς: Πρωτοπρεσβύτερο Γαβριὴλ Μαζανάκη,
Πρεσβύτερο Ἐμμανουὴλ Σαρρῆ, Πρεσβύτερο
Σπυρίδων Δαμανάκη καὶ
Πρεσβύτερο Παῦλο Μαζανάκη
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/03/blog-post
18.html
Ἐν τῷ μεταξύ ‒καὶ πρὶν τὶς παραπάνω ἀποτειχίσεις‒ εἶχαν ἀρχίσει οἱ διεργασίες γιὰ τὴν διενέργεια ἡμερίδας ἀπὸ τὴν Σύναξη τῆς Γατζέας.
Σύμφωνα μὲ
τὸν π. Θ. Ζήση, πατέρες, ὅπως οἱ
π. Γ. Μεταλληνός, π. Σ. Σαράντος, π. Ἀθ.
Μετεώρων…, «δὲν
συμφωνοῦσαν καὶ δὲν
ἤθελαν νὰ κάνουμε κἂν λόγο γιὰ διακοπὴ μνημοσύνου.
Οἱ πατέρες αὐτοὶ
ἔλεγαν: ἂν πάτερ ἐσεῖς,
ποὺ θὰ
κάνετε διακοπὴ
μνημοσύνου, πεῖτε
στὴν ἡμερίδα
ὅτι: “ἐμεῖς διακόπτουμε τὸ μνημόσυνο σήμερα”, θὰ χειροκροτᾶνε ἐσᾶς κι ἐμᾶς… μπορεῖ νὰ
μᾶς γιουχαΐσουνε κιόλας»!
Ἐδῶ παρεμβαίνουν Ἁγιορεῖτες
ποὺ μὲ
πλησίασαν καὶ
εἶπαν· πάτερ, ἀφοῦ
δὲν θὰ
κάνει ἡ Σύναξη τὴν Ἡμερίδα,
νὰ τὴν
κάνουμε ἐμεῖς,
σὲ συνεργασία μαζί σας.
Ἀποφάσισα νὰ συνεργαστῶ μὲ
τοὺς Ἁγιορεῖτες. Ἀποφασίσαμε
νὰ γίνει ἡ Ἡμερίδα
στὸ Ὡραιόκαστρο
γιὰ τὴν καταδίκη
τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ καὶ τὴν καταδίκη τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης.
Εἶπα νὰ
κάνουμε προηγουμένως μία συνεννόηση, τί γραμμὴ
θὰ ἀκολουθήσουμε
σ’ αὐτὴ
Ἡμερίδα. Οἱ Ἁγιορεῖτες θεωροῦν ὅτι,
ὅταν διακόψει κάποιος τὸ μνημόσυνο τοῦ Ἐπισκόπου,
θὰ πρέπει νὰ μὴν πηγαίνει νὰ ἐκκλησιάζεται σὲ ἄλλους,
οἱ ὁποῖοι μνημονεύουν. Εἶναι δυνατὸν ποιμαντικὰ νὰ γίνει αὐτό;
Στὸ Ἅγιον
Ὄρος εἶναι
εὔκολο νὰ γίνει. Τώρα, ἂν ἐμεῖς τὸ
κάναμε στὴν
Θεσ/νίκη ἐδῶ, ποῦ
θὰ πηγαίνατε ἐσεῖς
νὰ ἐκκλησιάζεσθε;.
Καὶ
βέβαια ἂν θέλει κανένας νὰ εἶναι ἀκριβὴς στὴν τήρηση τῶν ἱερῶν Κανόνων, θὰ πρέπει νὰ ψάχνει ἱερεῖς
οἱ ὁποῖοι δὲν
μνημονεύουν τὸν
αἱρετίζοντα Ἐπίσκοπο. Ὑπάρχει ὅμως στὴ ζωὴ
τῆς Ἐκκλησίας
καὶ τῶν
Ἁγίων Πατέρων καὶ ἡ
στάση τῆς οἰκονομίας·
δηλαδή, ὅπου δὲν
εἶναι δυνατὸν νὰ
βροῦν ἱερεῖς, οἱ
ὁποῖοι
δὲν μνημονεύουν, πηγαίνουν κι
ἐκεῖ ποὺ μνημονεύουν.
Ἀφοῦ λοιπὸν
τὰ συζητήσαμε ἐδῶ
αὐτὰ
ὅλα, καταλήξαμε σ’ ἕνα κείμενο…
Ἀφοῦ συμφωνήσαμε (τὴν παραμονὴ τῆς
Ἡμερίδας), ἔρχονται (οἱ Ἁγιορεῖτες) καὶ μοῦ
λένε:
–πάτερ Θεόδωρε, αὔριο
στὴν Ἡμερίδα,
δὲν μποροῦμε νὰ
ἀποφύγουμε νὰ μὴ
τοὺς ποῦμε
ὅτι πρέπει νὰ ἐφαρμόσουμε
ὅλοι τὴν
Ἀκρίβεια. Ἡ ἀποτείχιση
εἶναι ὑποχρεωτική».
Ὁ
π. Θεόδωρος ὅμως
δὲν δέχθηκε αὐτην τὴν
ἀλλαγὴ
καὶ δήλωσε πὼς δὲν
θὰ συμμετάσχει στὴν Ἡμερίδα.
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2019/05/2017.html
[σ.σ.: Ἄλλα
ἔλεγε σὲ ἄλλη
ὁμιλία του π. Θεόδωρος: «Νιώθω -ἔλεγε ἐκεῖ- ὅτι
ἦρθε καιρὸς νὰ
κάνουμε τὸ
καθῆκον μας ἀπέναντι στὴ συνείδησή μας κι ἀπέναντι στὴν Πίστη μας, κι ἂς οὐρλιάζουν κάποιοι…
Ἐγὼ
…ἔχω κατασταλάξει πλέον ὅτι ἡ Διακοπὴ Μνημοσύνου εἶναι μονόδρομος…
Ὁ μόνος Κανονικὸς δρόμος, ὁ ὁποῖος ἀπομένει
–Κανονικός, βάσει τῶν
Κανόνων… θὰ πρέπει νὰ κάνουμε Διακοπὴ Μνημοσύνου, ἡ ὁποία
θὰ ἔχει
κάποιες συνέπειες»]. (Ἐδῶ ).
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2016/12/blog-post_321.html
Ἔτσι
οἱ π. Ν. Μανώλης, π. Φ. Βεζύνιας, π. Ἄγγ. Ἀγγελακόπουλος
(ποὺ πρέσβευαν τὴν δυνητικὴ ἀποτείχιση), συμπορεύτηκαν μὲ τὸν
π. Θεόδωρο καὶ
ἔβγαλαν ἀνακοίνωση στὴν «Κατάνυξη», ὅτι δὲν
θὰ συμμετάσχουν στὴν Σύναξη τοῦ Ὡραιοκάστρου.
Κι ἀπὸ
ἐδῶ
καὶ πέρα ξεκίνησε μιὰ σκληρὴ ἀντιπαράθεση
κυρίως μεταξὺ
τοῦ π. Θεόδωρου καὶ μ. Σάββα ποὺ συνεχίζεται ἕως σήμερα.
Οἱ εὐθύνες τῶν πατέρων τῆς Θεσ/νίκης εἶναι μεγάλες, γιατὶ ἡ παρουσία τους στὴν Ἡμερίδα τοὺς ἔδινε τὴν εὐκαιρία ἐπὶ τέλους, νὰ ἀντιπαραθέσουν τὰ Ἁγιοπατερικὰ ἐπιχειρήματα (ἂν εἶχαν), στὰ ἀναμφισβήτητα Ἁγιοπατερικὰ ἐπιχειρήματα τῶν ὑπολοίπων πατέρων καὶ ἀπὸ κοινοῦ νὰ λάβουν μία ἀπόφαση ἀποδεκτὴ ἀπὸ ὅλους γιὰ τὸ καλὸ τῆς Ἐκκλησίας. Δηλ. τοὺς ἔδινε τὴν εὐκαιρία νὰ πιστοποιήσουν μὲ τὴν παρουσία τους τὴν πίστη στὴν Συνοδικὴ διαδικασία εὑρέσεως τῆς ἀλήθειας. Καὶ δὲν τὸ ἔκαναν φοβούμενοι τυχὸν ἀμφισβήτηση τοῦ Ἀκαδημαϊκοῦ προφίλ καὶ τοῦ ἀρχηγικοῦ τους ρόλου, ποὺ δὲν ἤθελαν νὰ δοκιμαστεῖ ἀπὸ τοὺς «κατώτερους» σὲ θεολογικὲς γνώσεις μοναχούς.
Ἀλλὰ καὶ
οἱ εὐθύνες
τῶν Ἁγιορειτῶν πατέρων δὲν εἶναι
μικρές, ἀφοῦ
συμβιβάστηκαν σὲ
ἕνα θέμα ποὺ χρόνια τώρα συνεζητεῖτο, τὸ
εἶχαν συζητήσει πρόφατα στὴ Γατζέα καὶ ἤξεραν
ὅτι, οἱ
περισσότεροι πιστοὶ
ποὺ ἤθελαν
νὰ ἀποτειχιστοῦν, δὲν θὰ ἐδέχοντο μειώσεις τῆς ἁγιοπατερικῆς Παραδόσεως, ὅπως ἡ δυνητικὴ ἀποτείχιση. Ἡ δυνητικὴ ἀποτείχιση
γιὰ τοὺς
λαϊκοὺς δὲν
στοίχιζε ἰδιαίτερα,
ἀφοῦ,
ἐὰν δὲν
μποροῦσαν νὰ
λειτουργηθοῦν
σὲ ἀποτειχισμένο
ἱερέα, θὰ πήγαιναν σὲ ἕνα
κάπως «εὐσεβῆ»
ἱερέα τῆς περιοχῆς τους. Καὶ ἐπὶ πλέον, μὲ τὴν δυνητικὴ ἀποτείχιση μηδενιζόταν ἡ πίεση/κατακραυγὴ πρὸς
τοὺς Οἰκουμενιστές,
ἀφοῦ
μιὰ τέτοια ἀποτείχιση δὲν τοὺς
ἀνησυχεῖ.
Ἡ
ἀνακοίνωση γιὰ τὴν
διεξαγωγὴ τῆς
Ἡμερίδας, «ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΗ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ,
ΤΡΙΤΗ, 4/4/2017», εἶχε
ἐνθουσιάσει τοὺς πιστούς, γι’ αὐτὸ
καὶ προσῆλθαν
στο Ὡραιόκαστρο πάνω ἀπὸ
1200 πιστοὺς
ἀπ’ ὅλη
τὴν Ἑλλάδα.
Ἂν παρευρίσκοντο οἱ Θεσ/νικεῖς πατέρες ὁ ἀριθμὸς θὰ
ἦταν πολὺ μεγαλύτερος καί, ἡ ἐπιτυχία
αὐτῆς
τῆς Ἡμερίδας,
θὰ ἀνησυχοῦσε ἰδιαίτερα
τοὺς Οἰκουμενιστές!
Τὸ ἀποτέλεσμα
ἦταν νὰ
διχάσουν τοὺς
ἀγωνιζόμενους πιστούς!
Ἡ
κατάσταση λοιπὸν
στὸν χῶρο,
ὅσων ἀντιτίθενται
καὶ πολεμοῦν τὴν
παναίρεση τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ, ἀποδείχθηκε
‒κατ’
ἄνθρωπον‒ ἀπογοητευτικές.
Ἀντὶ
γιὰ κοινὸ
ἀγῶνα,
διάσπαση. Ἀντὶ γιὰ
ἑνότητα, διαμάχες. Ἀντὶ
γιὰ κατανόηση καὶ ἀγάπη,
ὑποτίμηση καὶ περιφρόνηση πρὸς τοὺς
μικροὺς καὶ
ἐλάχιστους τῶν ἀδελφῶν, ἀπὸ τοὺς
τιτλούχους πανεπιστημιακούς.
Κάτι πῆγε
νὰ γίνει στὴν Ἱ.
Μ. Ἁγ. Παρασκευῆς Μηλοχωρίου Ἑορδαίας τὴν 26 Ἰουλίου
2017. Συλλειτούργησαν οἱ
διακόψαντες τὸ
Μνημόσυνο τῶν
αἱρετικῶν
ἀρχιμανδρίτης τῆς Ἱ.
Μονῆς π. Ἰγνάτιος,
ὁ ἡγούμενος
Ἱ. Μονῆς.
ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ Φιλῶτα
Ἀμυνταίου π. Παΐσιος Παπαδόπουλος,
ὁ ἱερομόναχος
π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς καὶ
ὁ ἀρχιμανδρίτης
π. Μόδεστος Διασάκης. Στὸ
δεξιὸ ψαλτήρι ὁ μ. Σάββας Λαυριώτης. Παρόντες ἁγιορεῖτες
μοναχοί, ἀλλὰ καὶ
μοναχοὶ ἀπὸ τὴν
Πελοπόννησο καὶ
ἄλλες περιοχὲς ποὺ
ἔχουν ἀποτειχισθεῖ. Ἀπὼν ὁ
π. Θ. Ζήσης.
Πολλοὶ
πιστοὶ βλέποντας ὅλες αὐτὲς τὶς
θλιβερὲς ἐξελίξεις,
προσπάθησαν νὰ
πείσουν τοὺς
πατέρες κάθε πλευρᾶς νὰ καλέσουν σύναξη,
ὥστε νὰ
λυθοῦν τὰ
ὅποια προβλήματα. Πάνω ἀπὸ
τριακόσιοι πιστοὶ
μὲ ὑπογραφὲς παρακάλεσαν:
«Γι’ αὐτὸν τὸν
λόγο λαμβάνουμε τὴν
πρωτοβουλία ὡς
πρόβατα τῆς
Μίας ποίμνης τῆς
Ἐκκλησίας καὶ χωρὶς
νὰ ἔχουμε
ἀπὸ
πίσω μας τὴν
παρακίνηση ἑνὸς ἱερέως,
μοναχοῦ ἡ
κάποιας ὁμάδος παρὰ μόνο τίς ἐντολὲς
τοῦ Κυρίου μας, σὲ μία ὕστατη
προσπάθεια ἑνότητος
καὶ ὁμονοίας,
νὰ παρακαλέσουμε ὅλους τοὺς ἐν
Ἑλλάδι ἀγωνιζομένους ἀποτειχισμένους Πατέρες, νὰ πραγματοποιήσουν μία
πανελλήνια σύναξη, τὴν
ὁποία μποροῦν νὰ
προετοιμάσουν προσυνάξεις καὶ
προσυμφωνίες καὶ
στὴν ὁποία
θὰ πρέπει νὰ παρεβρεθοῦν ὅλοι
οἱ Πατέρες μὲ τὸν
σκοπό, νὰ χαράξουν κοινὴ γραμμὴ ἀντιμετωπίσεως
τῆς αἱρέσεως
θεωρητικὰ καὶ
πρακτικά. Κοινὴ
ἐκκλησιαστικὴ γραμμὴ τὴν
ὁποία θὰ ἔχουμε
τὴν χαρὰ
νὰ ἀκολουθήσουμε
ἀπὸ
κοινοῦ καὶ
οἱ λαϊκοί.
Ἡ
εὐθύνη ὅλων
μας εἶναι μεγάλη, αὐτὴ
τῶν ποιμένων ὅμως μεγαλύτερη. Ἐμεῖς
σὰν λαϊκοὶ δὲν
ἔχουμε ἄλλα περιθώρια πράξεων ἐκτὸς
τῆς Ἀποτειχίσεως
καὶ τῆς
διατήρησής της. Τώρα ὁ
λόγος καὶ
ἡ πρωτοβουλία ὡς ἀπόρροια τῆς ποιμαντικῆς εὐθύνης ἀνήκει σ’ ἐσᾶς…
Μία παράκληση: Σκεφτεῖτε
στὴν σύναξη αὐτὴ
ὄχι μόνο τίς ἑκάστοτε τοπικές, ἐνοριακὲς ἀνάγκες
ἀλλὰ
καὶ τὸ
πλῆθος πιστῶν ποὺ
στεροῦνται ποιμένος καὶ ποίμανσης. Ὁ ἀγῶνας ἐνάντια
στὴν αἵρεση
εἶναι μία πανορθόδοξη καὶ ὄχι
τοπικὴ ὑπόθεση.
Μὴν φοβηθεῖτε, μὴν
διστάσετε. Τὸ
ποίμνιο κραυγάζει μετὰ
δακρύων καὶ
ζητάει τοὺς
ποιμένες τοῦ»
(ἐδῶ).
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018_01_22_archive.html.
Παράλληλα παρατηρήθηκε μιὰ περίεργη κίνηση τῶν Ἁγιορειτῶν πατέρων καὶ τοῦ
π. Παϊσίου Παπαδόπουλου, νὰ
προσεγγίσουν τοὺς
Γ.Ο.Χ., ὅταν κατάλαβαν ὅτι μετὰ τὸ
Ὡραιόκαστρο καὶ λόγῳ
τῆς διασπάσεως, ἡ ἀνταπόκριση
τοῦ κόσμου στὸ κάλεσμα ἀποτείχισης ἦταν ἐλάχιστη.
Κι αὐτὸ
παρότι εἶχε διεξαχθεῖ τὰ
τελευταῖα χρόνια ἐκτενὴς
διάλογος μεταξὺ
τῶν Γ.Ο.Χ. καὶ τῶν
ἀποτειχισμένων (καὶ τὸ
ἤξεραν), στὸν ὁποῖο ἀπεδείχθη
ὅτι γιὰ
τοὺς Γ.Ο.Χ. οἱ 13 ἡμέρες
εἶναι δόγμα, παρὰ τὸ
ὅτι μᾶς
θεωροῦν σχισματοαιρετικούς, σὺν τῷ
ὅτι προσπάθησαν νὰ προσελκύσουν τοὺς ἀποτειχισμένους
στὸ Παλαιό.
Μία πρώτη γεύση τῶν
θέσεων τοῦ
π. Παϊσίου Παπαδόπουλου (7 Ἰουν.
2017):
«Αὐτὴ τὴν
ὥρα παλαιὸ καὶ νέο ἡμερολόγιο χρειάζεται
νὰ σχηματίσουμε ἕνα κοινὸ μέτωπο ἀγῶνα
ἑστιάζοντας τὴν δυναμική μας ἀφήνοντας τὰ στενὰ
παραταξιακὰ
πλαίσια ἐπιστρατευόμενοι ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι στὴν ἀληθινὴ Ἐκκλησία
τοῦ Χριστοῦ(!).
Θὰ
μοῦ πεῖτε
τὸ ἡμερολόγιο
τί γίνεται; Εἴμαστε
ὑπὲρ
τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου
ὅμως δὲν
θὰ μποῦμε
σὲ καμιὰ
παράταξη καὶ δὲν ἐπιστρέψουμε τώρα στὸ παλαιό.
Θὰ τελειώσουμε πρῶτα μὲ
τὸ ξεκαθάρισμα τῆς αἵρεσης
καὶ ὅλοι
μαζὶ ἡ
Ἐκκλησία θὰ ἐπιστρέψουμε
καὶ στὸ
παλαιό!».
http://aktines.blogspot.com/2017/06/blog-post_59.html
Ἀλλὰ καὶ
οἱ Ἁγιορεῖτες πατέρες γνωρίζουμε ὅτι ἐπεδίωκαν
νὰ προσεγγίσουν τοὺς Γ.Ο.Χ. Ἐν πρώτοις ἔχουμε τὴν μαρτυρία τοῦ ἴδιου
τοῦ π. Παϊσίου Παπαδόπουλου: «Ὁ Γέροντας τοῦ π. Σάββα, π. Εὐστράτιος, σὲ μένα τὸν ἴδιο
εἶπε νὰ πᾶμε μὲ τοὺς Φλωρινικοὺς π/Ἡ»!
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_45.html
Ἔπειτα,
ὁ π. Χαρίτων (μὲ τὴν
ὁμάδα τῶν Ἁγιορειτῶν π. Σάββας Λαυριώτη, π. Ἐπιφάνιος Καψαλιώτης ‒πρώην
Ἐσφιγμενίτης‒ σὲ γνώση τοῦ Γέροντος Εὐστρατίου) κυκλοφόρησαν βιβλίο «Τὸ Ἅγιον Ὅρος καὶ ἡ διαχρονική του στάση ἐναντίον τῶν αἱρέσεων».
Διαβάζοντάς το κανείς, νομίζει τὸ
ἔχουν γράψει Παλαιοημερολογίτες! Ὀνομάζει τοὺς Νεοημερολογίτες “καινοτόμους“.
Καινοτομία εἶναι
νὰ ἀλλάξει
τὸ Πασχάλιο. Ὅπως γνωρίζουμε ὅμως ὅλοι,
τὸ Πασχάλιο δὲν ἄλλαξε.
Νεοημερολογίτες καὶ
Παλαιοημερολογίτες ἔχουμε
ΚΟΙΝΟ Πασχάλιο. Ἡ Α΄
Οἰκουμενικὴ Σύνοδος περὶ Πασχαλίου κανόνισε
κι ὄχι
περὶ
Ἡμερολογίου!
Κι ἡ
Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία –τοὺς πρώτους αἰῶνες μετὰ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο– ἐφάρμοζε πέραν τοῦ ἑνὸς Ἡμερολόγια,
καὶ ἐκεῖνο ποὺ
πρωτίστως τὴν
ἐνδιέφερε ἦταν τὸ
Πασχάλιο· καὶ
ἡ ὕπαρξη
δύο Ἡμερολογίων δὲν ἐπέφερε διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας τῶν χρησιμοποιούντων διαφορετικὰ Ἡμερολολόγια
Ἐκκλησιῶν· ἔτσι
καὶ στὴν
περίπτωση τοῦ
1920-1923: παρὰ
τὴν σκόπιμη καὶ πραξικοπηματικὴ εἰσαγωγὴ
τοῦ Νέου Ἡμερολογίου, δὲν διέκοψε ἡ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ τὴν κοινωνία μετὰ τῆς
τοπικῆς Ἐκκλησίας
τῆς Ἑλλάδος,
ἐπειδὴ
ἄλλαξε τὸ Ἡμερολόγιο, γιὰ νὰ ἀποφύγει τὸ σχίσμα·
γιατί στὴν ἀλλαγὴ αὐτὴ δὲν
ὑπῆρχε
αἵρεση. Οἱ μόνοι ποὺ διέκοψαν τὴν κοινωνία μὲ ΟΛΕΣ τὶς Ἐκκλησίες
ἦσαν οἱ
Παλαιοημερολογίτες, χωρὶς
νὰ εἶναι
οἱ ἄλλες
Ἐκκλησίες τότε Οἰκουμενιστικές, οὔτε εἶχαν
ἀλλάξει τὸ Ἡμερολόγιο!
Ἔγγραφε
ὁ κ. Ἰωάννης
Ρίζος σὲ βιβλίο ποὺ συνέγραψε μὲ τὸν
κ. Ἀδαμάντιο Τσακίρογλου: «Ἀπέδειξα μὲ ἱστορικὰ στοιχεῖα στὴ
μελέτη ὑπο τὸν
τίτλο “Οὖ
βουλόμεθα ζὴν
ψευδολογοῦντες”
καὶ μὲ
τὴν βοήθεια τοῦ Ἱστορικοῦ κ. Ἀδ.
Τσακίρογλου ὅτι,
ἐνῶ
ἡ ἐπίτευξη
τῆς λειτουργικῆς ἑνότητας
ἦταν πάντα στόχος τῆς Ἐκκλησίας,
ὅταν ὅμως
αὐτὴ
δὲν συνέβαινε, εἰδικὰ
ἀπὸ
τὸ 326 μ.Χ. ἕως τὸ
800 μ.Χ., οἱ
ἅγιοι Πατέρες, οἱ Τοπικὲς καὶ
Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι ποτὲ δὲν
νομιμοποίησαν μιὰ
διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας καὶ ἕνα
σχίσμα γιὰ
αὐτὸ
τὸν λόγο. Ἀντιθέτως συνέχιζαν τὴν ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μεταξύ τους καὶ ποτὲ
δὲν ἔγειραν
θέμα ἀκοινωνησίας.
Αὐτὸ
συνέβη (παρὰ
τὴν μονομερῆ ἀλλαγή)
καὶ τὸ
1924. Τὰ ἄλλα
ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα κι οἱ ἄλλες
Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, παρὰ τὴν
ἀλλαγή, κοινωνοῦσαν, ὄχι
μὲ τοὺς
Ζηλωτὲς τοῦ
ἡμερολογίου, μετὰ τῶν
ὁποίων εἶχαν τὸ
ἴδιο ἡμερολόγιο,
ἀλλὰ
μετὰ τῶν
νεοημερολογιτῶν!».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/11/blog-post_87.html
Συγκεκριμένα: «Οἱ
ἅγιοι Ἀπόστολοι
κατ’ ἀρχὰς
ἐχρησιμοποίουν ἀποκλειστικῶς καὶ
μόνο τὸ Μακεδονικὸ ἡμερολόγιο,
ἐνῶ
ὑπῆρχε
στὴν ἐποχή
των καὶ τὸ
Ἰουλιανό. Μετὰ τὴν
Πρώτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδο οἱ ἅγιοι
Ἀθανάσιος καὶ Κύριλλος ἐχρησιμοποίουν τὸ Αἰγυπτιακὸ ἡμερολόγιο
καί, ἐπὶ
αἰῶνες μετά, τὸ Αἰγυπτιακὸ ἡμερολόγιο
ἐχρησιμοποίει ὅλη ἡ
Ἀφρική. Ὁ ἅγιος
Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἑκατὸ
ἔτη μετὰ τὴν
Πρώτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ἐχρησιμοποίει ἀνεξάρτητα πότε τὸ Μακεδονικὸ καὶ
πότε τὸ Ἰουλιανὸ ἡμερολόγιο».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/02/blog-post.html
Καὶ
ὅμως τὰ
παραπάνω δὲν
ἔγιναν δεκτά, παρόλο ποὺ ἔκφραζαν
αὐτὰ
ποὺ ὁ
καθένας δήλωσε μὲ
τὴν ἀποτείχιση
του, δηλ. μακριὰ
ἀπὸ
τὰ σχίσματα τῶν Γ.Ο.Χ. Καὶ ὀνομάζει
ο π. Χαρίτων τοὺς
Νεοημερολογίτες ποὺ
παρέμειναν στὴν
Ἐκκλησία “καινοτόμους“, ἐνῶ
θεωρεῖ Ὀρθόδοξους
τοὺς σχισματικοὺς Παλαιοημερολογίτες!
Γιατί ἄραγε δὲν προσέφυγαν στὴν Ἐκκλησία
π.χ. τῶν Ἱεροσολύμων
(ὅπως ἀργότερα
στὴ ΡΟΕΔ), γιὰ νὰ
ἔχουν τὶς χειρονίες τους ἀπὸ
Ἐκκλησία ποὺ ἀκολουθοῦσε τὸ
Παλαιό; Ἀσφαλῶς
γιατὶ ἡ ΟΛΗ
Ἐκκλησία (Παλαιοῦ καὶ
Νέου ἡμερολογίου) τοὺς εἶχε
σχισματικούς.
Δὲν
θὰ ἐνδιέφερε
αὐτὸ
τὸ γεμᾶτο
λάθη καὶ προπαγάνδα βιβλίο, ἂν δὲν
τὸ προλόγιζε καὶ ἐπαινοῦσε ὁ μ. Σάββας Λαυριώτης,
ταυτιζόμενος μὲ
τίς θέσεις τοῦ
συγγραφέα! Κι ὅμως
στὶς ὁμιλίες
ὁ π. Σάββας ἔλεγε καὶ λέει …ἄλλα! Ἔκαναν
μάλιστα κρούσεις -μέχρι πρὶν
λίγες ἑβδομάδες- σὲ δύο ἀποτειχισμένους
ἱερεῖς
νὰ γυρίσουν στὸ «παλαιό». Καὶ σὲ
κάποιους μάλιστα εἶναι
καὶ ἀπειλητικοί.
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_45.html
Καὶ
ὁ μ. Σάββας Λαυριώτης σὲ ὁμιλία
στὴν Πτολεμαΐδα (25-1-2019). π.
Σάββας: «Εἶναι καινοτομία ἡ ἀλλαγὴ Ἡμερολογίου,
γιατί; Γιατὶ
ἔγινε σχίσμα στὴν Ἐκκλησία.
Οἱ Ἁγιορεῖτες στὸ βιβλίο τους τὸ ἔχουν
ἐξηγήσει καὶ δὲν
τὸ καταλαβαίνεται αὐτὸ
τὸ πρᾶγμα.
Εἶναι ὅτι
δὲν μιλᾶμε
γιὰ Ἡμερολόγια. Ἐσεῖς -κι ὄχι ἐμεῖς–
μιλᾶτε γιὰ
Ἡμερολόγια»!!!
Καὶ
ἀλλοῦ
ὁ μ. Σάββας: «Εἶναι ἀλήθεια
ὅτι ὑπάρχουν 3
πανορθόδοξοι σύνοδοι, οἱ
ὁποῖοι
ἔχουν ἀναθεματίσει
τὸ Γρηγοριανὸ Ἡμερολόγιο
καὶ αὐτοὺς ποὺ
τοὺς ἀκολουθοῦν. Γι’ αὐτὸ
τὸ λόγο καὶ τὸ
Γρηγοριανὸ
Ἡμερολόγιο πηγαίνει μὲ τὸ
παλιό-Ἰουλιανό, ὅταν πρόκειται γιὰ τὸ
Πάσχα. Ξαναλέμε πάλι γιὰ
νὰ μὴ
παρεξηγηθοῦμε:
Δὲν εἶναι
δογματικὸ θέμα οἱ 13 μέρες, ἀλὰ
τὸ θέμα εἶναι, ἂν ἀλλάξουμε τὸ Ἡμερολόγιο ἀλλάζουμε καὶ τὸ Πασχάλιο(!!!)
καὶ ἀλλάζει καὶ ὅλη ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας.
Ἐκεῖ
εἶναι τὸ
πρόβλημα»(!!!).
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4607&v=a9faubW1mm8
Ἀλλὰ καὶ
ἡ Σύνοδος τοῦ 1593 (που επικαλείται ὁ π. Χαρίτων, ὁ μ. Σάββας καὶ ὁ
π. Παΐσιος Παπαδόπουλος) «ἀπέκρουσε τὸ Γρηγοριανὸ Ἡμερολόγιο,
δίνοντας καὶ
πάλι ἔμφαση στὸ πασχάλιο καὶ μνημονεύοντας τὴν ἀπόφαση
τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ποὺ δὲν
καθόρισε Ἡμερολόγιο,
ἀλλὰ
Πασχάλιο! Ἄρα
κι ἐδῶ
ὁ λόγος του εἶναι παραπλανητικός.
Καὶ
στὸ βιβλίο ὁ π. Χαρίτων (καὶ ἀργότερα
ὁ π. Παΐσιος Παπαδόπουλος) ἐπικαλοῦνται τὴ γνώμη τοῦ π. Φιλόθεου Ζερβάκου γιὰ τὸ
Παλαιό, ἀποκρύπτοντας ὅτι ὁ
π. Φιλόθεος Ζερβάκος παρέμεινε στὸ Νέο!!!
Ἔχει μάλιστα γράψει ὁ π. Φιλόθεος: «Πλανῶνται δεινὴν πλάνην πολλοὶ τῶν φανατικῶν καὶ ζηλωτῶν παλαιοημερολογιτῶν πιστεύοντες ὅτι χωρὶς τὸ ἡμερολόγιον δὲν σώζετε ὁ ἄνθρωπος».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/11/blog-post_3.html
Ὁ
π. Χαρίτων (σελ. 199 καὶ
204 τοῦ βιβλίου) καὶ ὁ
π. Σάββας (στὶς
ὁμιλίες του), ταυτίζονται πάλι μὲ τοὺς
Γ.Ο.Χ. Ὀνομάζουν τὴν εἰσαγωγὴ τοῦ
«Νέου ἡμερολογίου» τὸ 1924, ὡς τὸ πρῶτο βῆμα πρὸς τὸν
Οἰκουμενισμό! Ὅμως ὁ
Οἰκουμενισμὸς ὡς
αἵρεση ἀναμφισβήτητα εἰσάγεται μὲ τὶς ἐγκυκλίους τοῦ 1902 καὶ τοῦ 1920 μὲ τὴν ἀναγνώριση ἐκκλησιαστικότητας στοὺς αἱρετικούς.
Ὑπ’ ὄψιν
ὅτι ἡ
Οἰκουμενιστικὴ Ἐγκύκλιος
τοῦ 1920, δημοσιεύτηκε-ἀποκαλύφθηκε ἀπὸ
τὸν καθηγητὴ Καρμίρη τὴν δεκαετία τοῦ 1950.
Τελικὰ
ὁ π. Χαρίτων, ἕνας τῶν
Ἁγιορειτῶν, δὲν ἄντεξε
νὰ περιμένει ἄλλο καὶ μετακόμισε στοὺς Γ.Ο.Χ.!
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/11/blog-post_351.html
Ἀλλὰ καὶ
τρίτος τῆς ὁμάδος
τῶν Ἁγιορειτῶν πατέρων, ὁ π. Ἀλύπιος,
τὰ ἴδια
πρεσβεύει: «Ἡ
ὑποχρέωσις συνεπῶς, ὅσων
ἐπιθυμοῦν νὰ
παραμείνουν Ὀρθόδοξοι
εἶναι μία. Ἀντίστασις μέχρι θανάτου πρὸς τὴν
κακοδοξίαν καὶ
ἡ συσπείρωσίς τους γύρω ἀπὸ γνησίους ποιμένας
ποὺ ἀκολουθοῦν τὸ πάτριον ἑορτολόγιον…».
Πῶς λοιπὸν ὁ
π. Σάββας ἔλεγε
ὅτι οἱ
Ἁγιορεῖτες
δὲν εἶχαν
βλέψεις πρὸς
τοὺς Γ.Ο.Χ.;
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/05/blog-post_96.html
Φυλάξαμε τελευταῖο
ἕνα ἄρθρο
μὲ τίτλο «Ἀπαντήσεις ἐπὶ ἐκκλησιολογικῶν ζητημάτων περὶ τῆς ἱερᾶς ἀποτειχίσεως»
τῶν π. Χαρίτωνα, π. Σάββα Λαυριώτη,
π. Ἐπιφάνιου Καψαλιώτη, τὸ ὁποῖο ἀποδεικνύει
τὶς ἐσφαλμένες ἐκκλησιολογικὲς θέσεις ποὺ ἤθελαν νὰ ἐπιβάλουν στοὺς ἀποτειχισμένους οἱ Ἁγιορεῖτες, οὐσιαστικὰ νὰ
τοὺς ὁδηγήσουν
στοὺς Γ.Ο.Χ.! Νὰ σημειωθεῖ ὅτι
αὐτὸ
δημοσιεύτηκε πρῶτα
στὸ παλαιημερολογίτικο ἱστολόγιο «Κρυφὸ Σχολειό», ἐνῶ
τὰ 7-8 ἀντι-Οἰκουμενιστικὰ ἱστολόγια
δὲν δημοσίευσαν τὸ ἄρθρο
τους.
Γράφουν: «Εἶχαν
ἤ ὄχι
δίκιο οἱ πιστοὶ ποὺ
ἀποτειχίστηκαν τὸ 1924 ἀπὸ
τὴν καινοτομοῦσα ἱεραρχία;
Ποιά εἶναι
ἡ ἐκκλησιολογικὴ ὑπόστασις
τῶν Γ.Ο.Χ.; Κάποιοι νεοημερολογίτες
θεωροῦν
ἄκυρα τὰ μυστήρια τῶν παλαιοημερολογιτῶν Γ.Ο.Χ., ἀφοῦ
ἀπεκόπησαν ἀπὸ
τὴν “Ἐκκλησία”.
Τὸ ἐάν
ἡ “Ἐκκλησία εἶναι καινοτόμος δὲν τοὺς
ἐνδιαφέρει. Δὲν μποροῦν ὅμως
οἱ καινοτόμοι νὰ κρίνουν τοὺς ἀκαινοτομήτους!».
Νά, λοιπόν, καὶ τό …καταπληκτικό!
Κατὰ
τοὺς Ἁγιορεῖτες Πατέρες, καινοτόμοι εἶναι οἱ Νεοημερολογίτες καὶ ἀκαινοτόμητοι οἱ Παλαιοημερολογίτες!
Καὶ
συνεχίζουν μὲ
τὸ ἑξῆς ἀμίμητο:
«Αὐτὸς
εἶναι ὁ
λόγος ποὺ καθιστᾶ τὴν
Ὀρθόδοξο οἰκουμενικὴ Συνόδο ἀναγκαία, ἡ ἐπίλυσις
δηλαδὴ ὅλων
τῶν συναφῶν πρὸς
τὸν Οἰκουμενισμὸ προβλημάτων. Ἕως τότε δὲν μᾶς ἐπιτρέπεται (ἐάν ἔχουμε
τὸν στοιχειώδη φόβο Θεοῦ, καὶ
δὲν θέλουμε νὰ βλασφημοῦμε), νὰ κηρύττουμε πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης ἄκυρα μυστήρια
σὲ Νέο ἤ Παλαιό».
Δηλαδὴ
αὐτὴ
τὴ στιγμὴ δὲν
γνωρίζουμε ἂν
ὑπάρχουν τὰ Μυστήρια, στὸ Παλαιὸ ἢ
στὸ Νέο!!! Διαπράττουν δηλαδή τὸ ἑξῆς πρωτοφανές, ποὺ οἱ
Παλαιοημερολογίτες δὲν
τὸ φαντάζονταν οὔτε στὰ
τρελλά τους ὄνειρα:
Θέτουν τὴν Ἐκκλησία
καὶ τὰ Μυστήριά
Της σὲ ἀμφισβήτηση,
μέχρι τὴν συγκρότηση Συνόδου λόγω ἡμερολογίου.
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/10/blog-post_431.html
Γι’ αὐτὴ τὴν
θέση τους εἶχαν
δεχθεῖ κριτική:
«Αὐτὴ ἡ
δήλωση ἀποτελεῖ μιὰ νέα
αἱρετικὴ “ἐκκλησιολογία”, πρωτοφανῆ στὴν
ἱστορία τῆς Ὀρθοδοξίας.
Σύμφωνα μὲ
αὐτὴν
δὲν γνωρίζουμε ποὺ εἶναι
ἔγκυρα τὰ μυστήρια μέχρι νὰ γίνει Οἰκουμενικὴ Σύνοδος!
Δηλαδή, οἱ
νεοημερολογίτες ἀπὸ τὸ
1924 καὶ μετὰ
δὲν ξέρουμε ἂν εἶναι
βαπτισμένοι ἢ
ἀβάπτιστοι, ἂν στὴν
“ἐκκλησία” παίρνουν Θεία Κοινωνία ἢ κρασὶ
καὶ ψωμί, ἂν ἔχουν
ἱερεῖς
κ.λ.π. Τὸ ἴδιο
ἰσχύει καὶ γιὰ
τοὺς Παλαιοημερολογίτες»!
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/10/blog-post_431.html
Κάποιο σχόλιο ανώνυμου: «Χωρίς να θέτουμε θέμα του
ποια μυστήρια του παλαιού είναι έγκυρα ή όχι, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ
Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ. Ούτε αποτειχίστηκα για να ενωθώ με τους
του παλαιού για “χάρη του αγώνα”!! Αποτειχίστηκα για τη δική μου την ψυχή (λόγω
της προσωπικής μου συνείδησης) και όχι για κάποιον αγώνα ή επανάσταση!!! Επίσης
ο π. Σάββας θέλει οπωσδήποτε να σχετίζουμε τον Οικουμενισμό με το ημερολόγιο!!!
Αν και η αλλαγή του ημερολογίου ήταν όντως δόλια, από πού κι ως πού πρέπει να
σχετίζουμε τα δύο 90 χρόνια μετά;;;».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/10/blog-post_28.html
Σὲ
βίντεο (18:00 ἑξῆς) ὁ
μοναχὸς Σάββας δηλώνει (δήλωση ποὺ σπέρνει ἀμφιβολία τῆς Πίστεως στὴν Μία Ἐκκλησία): «Δὲν εἴμαστε
ἡμερολάτρες καὶ δὲν
θεωροῦμε ὅτι
οἱ 13 μέρες σώζουν ἢ κολλάζουν… Ἡ ἀλλαγὴ τοῦ Ημερολογίου ἦταν τὸ πρῶτο βῆμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ». Κι ὅταν ἐρωτᾶται κατὰ τὴν
διάρκεια τῆς
ἐκπομπῆς,
ἂν καὶ
«τὸ Παλαιὸ καὶ
τὸ νέο πράττει κανονικὰ ὅλα
τὰ μυστήρια», ἀπαντᾶ
ὅτι «ὑπάρχει
μὲν κάποιο θέμα μὲ παρατάξεις τοῦ Παλαιοῦ ποὺ
δὲν ξέρουμε ἀπὸ
“ποῦ κρατᾶ
ἡ σκούφια τους”, ἀπὸ
ποῦ ἔχουν
πάρει τὶς χειροτονίες τους…, ἀλλὰ οἱ Ματθαιϊκοὶ καὶ οἱ Φλωριναῖοι ἔχουνε μυστήρια…».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_59.html
Καὶ
ἔρχεται νὰ δέσει ὅλο αὐτὸ μὲ
τὶς ἀπαράδεκτες
θέσεις τοῦ
π. Παΐσιου Παπαδόπουλου. Νὰ
κάποια «μαργαριτάρια του: «πήγαινε νὰ
διαλυθεῖ [ἡ
ἀποτείχιση, καὶ ἔπρεπε]
νὰ βροῦμε
τὴν προοπτική της στὸ Παλαιό»… Τὸ θέμα [τοῦ ἡμερολογίου]
εἶναι καὶ σωτηριολογικὸ καὶ ὄχι
ἁπλῶς
Ἱερᾶς
Παραδόσεως».
«Ἡ καταδίκη
τοῦ
νέου ἡμερολογίου ἀπὸ
τὴν Πανορθόδοξο Σύνοδο τοῦ 1853 δὲν μᾶς
ἀφήνει περιθώρια νὰ μείνουμε μὲ τὸ
νέο ἀλλὰ
προβάλλει ὡς ἐπιτακτικὴ τὴν ἀνάγκη νὰ ἐπιστρέψουμε στὸ παλαιό!
Ὅταν, μάλιστα, πρόσωπα μὲ ἅγιο
βίο, ὅπως Γέροντας ὁ Φιλόθεος Ζερβάκος, εἶχαν τὴν
πληροφορία ὅτι
πρέπει νὰ ἐπιστρέψουμε
στὸ παλαιό, διότι αὐτὸ εἶναι τὸ ἀρεστὸ στὸ Θεό,
νὰ παύσει τὸ σχίσμα, ποιοὶ εἶστε
ἐσεῖς
ποὺ θὰ
ἐμποδίσετε τὸ ποίμνιο νὰ κάνει αὐτὸ
ποὺ εἶναι
θεάρεστο;».
Ἐδῶ https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/08/blog-post_62.html κι
ἐδῶ https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_45.html
Βλέπετε οἱ
ἴδιες θέσεις μὲ π. Χαρίτωνα καὶ Γ.Ο.Χ.
Καὶ
ὁ π. Παΐσιος δὲν ἔχει
κρύψει ὅτι θέλει νὰ γίνει Ἐπίσκοπος.
Καὶ μάλιστα ἀπειλοῦσε ὡς Ἐπίσκοπος
μὲ … καθαιρέσεις! «Δὲν γνωρίζετε, μπορεῖ νὰ
συμβεῖ τὸ
παράδοξο νὰ
γίνουμε ἐπίσκοποι καὶ νὰ
σᾶς καθαιρέσουμε!».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/08/blog-post_62.html
«Ἡ
Ἐκκλησία …εἶναι πλέον τὸ λῆμμα
ἐκεῖνο,
ποὺ μολονότι εἶναι διασκορπισμένο σὲ πρόσωπα, ὁμάδες, συνάξεις, ἐκκλησιαστικὲς κοινότητες ὡς ἐνορίες ἢ ἐπισκοπὲς καὶ
ὅπου ἀλλοῦ ὑπάρχει
ὄντως Ὀρθοδοξία,
στὸ παλαιὸ καὶ στὸ νέο ἡμερολόγιο»!!!
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2019/05/blog-post
416.html
Ἀλλοῦ ὁ π. Παΐσιος, καταδεικνύει ὅτι οἱ Ἁγιορεῖτες «παίζουν σὲ διπλὸ ταμπλώ», γράφει: «Ὁ Γέροντας τοῦ π. Σάββα σὲ μένα τὸν ἴδιο εἶπε νὰ πᾶμε μὲ τοὺς Φλωρινικοὺς π/Ἡ! Πῶς τώρα ἰσχυρίζεται ὁ π. Σάββας καὶ οἱ περὶ αὐτὸν ὅτι ἡ προσχώρηση στοὺς ΓΟΧ δὲν εἶναι σωστή; Καὶ στὸ κάτω κάτω δὲν προσχώρησα σὲ συγκεκριμένη παράταξη ἀλλὰ τίμια, φανερὰ καὶ μὲ εἰλικρίνεια ζήτησα χειροτονία ἀπὸ ὅλους μαζί τους ἐπισκόπους ἢ τοὐλάχιστον τὰ 2/3 τῶν παρατάξεων. Προσωπικὰ δὲν μὲ ἐκφράζει ἡ ἄποψη ὅτι οἱ Σύνοδοι τῶν παλαιοημερολογητῶν δὲν εἶναι κανονικές.
Τὴν ὥρα
αὐτὴ
τὸ νέο ἡμερολόγιο
ξεφτίζει μὲ
γεωμετρικὴ
πρόοδο καὶ
δὲν εἶναι
σὲ θέση νὰ κάνει ἀγῶνες
Ὀρθοδοξίας. Ὅσοι ἐπίσκοποι
προλάβουν νὰ
ἐπιστρέψουν νὰ ἀντιμετωπισθοῦν μὲ
ἐπιείκια οἱ ἄλλοι
ποὺ δὲν
καταδίκασαν ἀκόμη
τὴν ψευτοδύνοδο τοῦ Κολυμβαρίου θὰ καθαιρεθοῦν ὅταν συγκληθεῖ Ὀρθόδοξος
Σύνοδος»!
https://apotixisi.blogspot.com/2018/09/blog-post_5.html#comment-form
Σὲ
ἄρθρο του ὁ π. Παΐσιος, ἐναντιώνεται κατὰ τῶν πρὸ αὐτοῦ ἀποτειχισμένων μὲ φανταστικὲς κατηγορίες, παρότι μὲ χαρὰ
δημοσίευσαν πολλὰ
ἄρθρα του, πρὶν ἀρχίσει
τὶς ἐπιθέσεις.
Κατηγορεῖ ἄλλους
γιὰ «καπέλωμα» τοῦ ἀγῶνα, κάτι ποὺ ἔκανε
αὐτός. Γράφει: «Καὶ ἐδῶ νὰ
ποῦμε καὶ
κάτι, ἂν
ἐμεῖς δὲν κάναμε τὴν ἀποτείχιση μετὰ τὸ
Κολυμβάρι, τί θὰ
ἔκανε ὁ Τρικαμηνᾶς καὶ οἱ
σὺν αὐτῷ, ποὺ
δὲν σεβάστηκαν καθόλου τὸν ἀγῶνας μας; Διότι μέχρι τότε εἶχαν μείνει τρεῖς καὶ
ὁ κοῦκος.
Μετὰ τὸ
Κολυμβάρι πῆραν
πάνω τους, διότι βγῆκαν
καὶ ἄλλοι
στὴν ἀποτείχιση,
ἐπειδὴ
βγήκαμε ἐμεῖς.
Καὶ ἐκμεταλεύθηκαν
τὴν ἀποτείχιση
ἔπρεπε κατ’ αὐτοὺς
νὰ τοὺς
ἀφήσουμε καὶ νὰ
τὴν καπελώσουν».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_14.html?m=1
Καὶ
ἀργότερα σὲ ὁμιλίες
τοῦ π. Παϊσίου φάνηκε ὁλοκάθαρα ὅτι δέχεται ὅτι οἱ
Γ.Ο.Χ. ἔχουν μυστήρια καὶ εἶναι
Ἐκκλησία, ὅπως ἡ
Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.
Τὸ σχίσμα τὸ φορτώνει στὴν Ἐκκλησία
τῆς Ἑλλάδος,
κι ὄχι ὅπως
εἶναι τὸ
σωστὸ ἐκκλησιολογικά:
τὴν ἀφορμὴ τὴν
ἔδωσε ἡ
Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος,
ἀλλὰ ἡ ΟΛΗ Ἐκκλησία οἰκονόμησε αὐτὴν ἀλλαγὴ γιὰ νὰ
ἀποφευχθεῖ τὸ
σχίσμα μεταξὺ
τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιων.
Στὴ συνέχεια οἱ Γ.Ο.Χ. προχώρησαν σὲ σχίσμα, μὲ ἀποτέλεσμα
νὰ ἔχουμε συγχρόνως δύο Ἐκκλησίες στὴν Ἑλλάδα
καὶ στὴν
συνέχεια πολλὲς
μεταξύ των. Ἐπεχείρησε
ὁ π. Παΐσιος νὰ ἀποδείξει ὅτι αὐτὸ ἔχει
ξανασυμβεῖ
στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία,
ἀλλὰ
τὰ γεγονότα δὲν εἶναι
συγκρίσιμα. Ἀναφέρει
τὰ ἐντελῶς ἄστοχα
παραδείγματα τοῦ
Ἀντιοχειανοῦ σχίσματος, τοῦ Μ. Φωτίου‒Ἰγνατίου καὶ τῶν
12 Μητροπολιτῶν
ἐπὶ
ἀρχιεπ. Σεραφείμ.
Καὶ
ἀλλοῦ
εἶπε ὁ
π. Παΐσιος: «Οἱ Παλαιημερολογίτες θέλησαν νὰ μὲ
βάλουν στὶς
παρατάξεις τους, ἀλλὰ ἐγὼ δὲν
ἤθελα μπῶ στὶς
παρατάξεις τους. Ἀπὸ τὴν
ἀρχὴ ζήτησα
χειροτονία εἰς
ἐπίσκοπον ἀπὸ ὅλους μαζί.
Γιατὶ ἔπρεπε
νὰ ὑπάρξει
ἕνας συνδετικὸς κρίκος, ποὺ θὰ ἑνώσει
τὸ Παλαιὸ μὲ τὸ Νέο»
(π. Παϊσίου Παπαδόπουλου: Δὲν
ἀνήκω στοὺς Γ.Ο.Χ., Παλαιότερες Ὁμιλίες 8/3/2021).
Καὶ
ἀλλοῦ
εἶπε ὁ
π. Παΐσιος: «Ἔχω σχέδιο νὰ γίνω ἐπίσκοπος. Ναί,
καὶ ἐγὼ θέλω νὰ γίνω ἐπίσκοπος,
τώρα εἶστε ἱκανοποιημένοι;».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_14.html
Ἕνα
ἄλλο σοβαρὸ θέμα εἶναι ὅτι
3-4 τουλάχιστον Ἁγιορεῖτες πατέρες τῆς ὁμάδος
τοῦ μ. Σάββα (οἱ πηγές μας εἶναι καὶ ἀπὸ μιὰ
Σύναξη πατέρων ποὺ
ἔγινε στὸ Ἅγιο
Ὄρος) δὲν ἀποδέχονται τὴν ΑΓΙΟΤΗΤΑ τοῦ γ. Παϊσίου καὶ γ. Πορφυρίου ἀκολουθοῦντας κι ἐδῶ
Γοχικὲς θέσεις. Καλύτερα, «παίζουν» μὲ αὐτὸ τὸ
θέμα. Γιατὶ
ὁ μ. Σάββας στὶς ὁμιλίες
του τὸ διόρθωσε, ὅτι δέχεται τὴν ἁγιότητα
τοῦ ἁγίου
Παϊσίου, ἐνῶ οἱ
ἄλλοι Ἁγιορεῖτες πατέρες δὲν τὴν
ἀποδέχονται, καὶ ἀργότερα
εἶπε ὅτι
τὴν δέχεται «μερικῶς». [Καὶ πρέπει κάποτε ὁ μ. Σάββας νὰ μᾶς
κατονομάσει πόσοι εἶναι
οἱ Ἁγιορεῖτες πατέρες ποὺ ἐκπροσωπεῖ καὶ
σὲ τί, ἀπὸ ὅσα
λέει, ὁμοφωνοῦν. Μήπως ἐκπροσωπεῖ μόνο τὸν ἑαυτό
του; Μήπως οἱ
Ἁγιορεῖτες
πατέρες ποὺ
ἐκπροσωπεῖ εἶναι
οἱ 3-4 ποὺ ἀναφέραμε;
Γιατί, π.χ. ὁ
Γέρων Γαβριὴλ
δὲν συμφωνεῖ μαζί του. Ἄν ἀποκηρύξει
τὶς θέσεις τους (γιατὶ διαφορετικὰ δὲν
εἶναι πιστευτὲς οἱ
διαβεβαιώσεις τοῦ
περὶ ἑνότητος στὸν ἀγῶνα),
τότε ἐκπροσωπεῖ μόνο τὸν ἑαυτό του.
Ἄν δὲν
τὶς ἀποκηρύξει,
τότε πρέπει νὰ
ὁμιλεῖ
«σκέτα» ὡς ἀρχηγὸς Σάββας Λαυριώτης!].
Κατὰ
τὸν Μ. Φώτιο: «Πολλοὶ ἅγιοι συνέβη
νὰ πέσουν σὲ δογματικὰ σφάλματα·
γι’ αὐτὸ
ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας
δὲν στηρίζεται σὲ μεμονωμένες γνῶμες ὡρισμένων
ἁγίων, ἀλλὰ
πρῶτα στὴν
Ἁγία Γραφὴ καὶ
κατόπιν στὶς
Οἰκουμενικὲς Συνόδους καὶ τὴν
ὁμοφωνία τῆς πλειοψηφίας τῶν Πατέρων».
«Ἄν
τώρα κάποιος ἅγιος
μὲ κάτι ἀπὸ
αὐτὰ
διαφωνῆ ἐμεῖς ἁπλούστατα
θεωροῦμε ὅτι ὡς ἄνθρωπος ἔκανε λάθος καὶ ἀκολουθοῦμε τὴν διαχρονικὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας
μὲ τὴν
ὁποία συμφωνοῦν ὅλοι
οἱ ἄλλοι
ἅγιοι. Ἐδῶ
δηλαδὴ εὑρίσκει
ἀρίστη ἐφαρμογή το “ἡ γνώμη τῶν πλειόνων κρατείτω”, ποὺ ἔχει
εἰπωθῆ
στὶς Οἰκουμενικὲς Συνόδους καὶ σὲ
διαφόρους ἱεροὺς κανόνες τὴν στιγμὴ μάλιστα ποὺ εἶναι
σύμφωνος μὲ
ὅλη τὴν
ἱερὰ
Παράδοσι».
https://eugenikos.blogspot.com/2022/08/blog-post_8.html
Ἡ
διάσπαση στὸ
Ωραιόκαστρο καὶ
ὅλες αὐτὲς οἱ
Γοχικὲς θέσεις τῶν Ἁγιορειτῶν, ἔφεραν
πολλαπλὲς ρήξεις στὸ χῶρο
τῆς ἀποτείχισης.
Κι ὅταν λέμε «χῶρο τῆς
ἀποτείχισης», πρέπει νὰ ἐννοήσουμε,
ὄχι μόνο τοὺς λίγους ἀποτειχισμένους, ἀλλὰ
κι ἄλλους πολλοὺς πιστούς, ποὺ παρακολουθοῦσαν τίς ἐξελίξεις, ἀγωνιοῦσαν
γιὰ τὴν
Πίστη, ἐσκέπτοντο τὴν ἀποτείχιση,
ἀλλὰ
τὰ διαδραματιζόμενα τοὺς ἀπωθοῦσαν καὶ τοὺς
ἀπωθοῦν.
Ὁ
π. Θ. Ζήσης καὶ
ὁ μ. Σάββας Λαυριώτης μετέφεραν τὴν ἀντιπαράθεση
καὶ στὰ
Βαλκάνια.
Ὑπάρχει
βίντεο (Ἰανουαρίου 2017) ἀπὸ
συζήτηση τοῦ
μ. Σάββα στὸ
Βουκουρέστι, στὴν
ὁποία ἰσχυρίζεται
ὅτι «ἡ παρεξήγηση μὲ τὸν
π. Θεόδωρο ξεπεράστηκε». Κάτι ποὺ
διαψεύδει ὁ
π. Θεόδωρος στὴ
δική του συζήτηση, ἀποκαλύπτοντας
καὶ διαβεβαιώνοντας ὅτι μὲ
τὸν π. Σάββα «δὲν ἔχουμε
καμία σχέση»!!!
Ὁ
π. Θεόδωρος κατήγγειλε ὅτι
«ὁ Σάββας καὶ τρεῖς,
τέσσερις ἄλλοι,
μᾶς καλοῦσαν νὰ
λάβουμε μέρος σὲ
μία Σύναξη, ὅπου
θὰ συζητούσαμε τὸ θέμα, ἂν τὰ
μυστήρια εἶναι
ἔγκυρα ἢ ἄκυρα,
καὶ τὸ
πολὺ χειρότερο δὲν ἀναγνώριζαν νὰ συζητήσουμε ἀκόμη κι ἂν εἶναι Ἅγιοι, ὁ Παΐσιος, ὁ Πορφύριος…,
κι ἐμεῖς
ἀρνηθήκαμε βέβαια». Ὁ συνομιλητής του ἐκ Ρουμανίας λέγει, ὅτι κάτι τέτοιο πρόκειται «νὰ γίνει καὶ στὴ
Ρουμανία καὶ
ὁ ἀρχηγὸς εἶναι
πάλι ὁ Σάββας, ὅλ’ αὐτὰ εἶναι
σχέδιο». Καὶ
ὁ π. Θεόδωρος συμπληρώνει: «Σχέδιο
γιὰ σχίσμα».
Ἀλλὰ καὶ
ὁ π. Νικόλαος Μανώλης χρησιμοποίησε
βαρεῖς χαρακτηρισμοὺς (καὶ
ἄδικους) γιὰ τοὺς
Ἁγιορεῖτες.
Γράφει: «Ἡ
ἀγραμματοσύνη εἶναι κακὸ πράγμα ἀλλὰ
σὰν τοὺς
ἀγράμματους στὰ θεολογικὰ δὲν
ἔχει πιὸ κακό. Τέτοιοι ἀγράμματοι δῆθεν θεολόγοι, ἡμιμαθεῖς καὶ ψωροπερήφανοι,
μπῆκαν στὴν Ρουμανία καὶ τραυματίζουν τὶς ψυχὲς
τῶν Ὀρθοδόξων
ἐκεῖ.
Ἐνδυόμενοι τὴν προβιά, ὡς λύκοι βαρεῖς ἔπεσαν
πάνω στοὺς Ρουμάνους, νὰ ἁλιεύσουν
ψυχὲς καὶ νὰ
τὶς ὁδηγήσουν
σὲ ἀκρότητες
καὶ σχίσματα».
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/01/blog-post_104.html
Ἔκτοτε
ἡ κόντρα αὐτὴ
συνεχίζεται ὡς
τὰ σήμερα, κυρίως ὑπὸ
τοῦ μοναχοῦ Σάββα, ὁ ὁποῖος καταγγέλλει τὴν δυνητικὴ θεωρία τοῦ π. Θ. Ζήση, ὅπου βρεθεῖ, ἀπὸ Κρήτη ἕως Γερμανία καὶ ἕως
Αὐστραλία.
Ἄραγε
θὰ μποροῦσαν νὰ
βρεθοῦν στὸ
ἴδιο τραπέζι καὶ νὰ
συφωνήσουν μὲ
τοὺς ἄλλους
πατέρες γιὰ
κοινοὺς ἀγῶνες; Ναί, οἱ μεγάλοι ἄντρες ξέρουν νὰ διορθώνουν τὰ ἐσφαλμένα.
………………………………………………………………………………..

Εἶναι κρῖμα νά διαιωνίζεται ἡ ψευτιά τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου, ὅτι δῆθεν «γιὰ τοὺς Γ.Ο.Χ. οἱ 13 ἡμέρες εἶναι δόγμα», ὅτι τάχα πρόκειται γιά ἕν ... ἀστρονομικόν ζήτημα, ὅτι πρόκειται γιά θέμα ... ἐπιλογῆς «σωστοῦ» ἡμερολογίου μεταξύ τῶν πολλῶν πού ὑπάρχουν, ὅπως τοῦ Μακεδονικοῦ κ.λπ. Τά ψέμματα αὐτά ἔχουν ρίξει πολύ «νερό στόν μῦλον» τῶν Οἰκουμενιστῶν (=Σατανιστῶν) καί ἔχουν ἀποπροσανατολίσει πολλές γενεές Ὀρθοδόξων. Καθ' ἥν στιγμήν οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενισταί μᾶς λέγουν μέ τά ΠΡΟ ΤΟΥ 1924 ἐπίσημα κείμενά των ὅτι εἰσήγαγον τό νέον ἑορτολόγιον (ν.ἑ.) χάριν τῆς «ἑνώσεως τῶν ἐκκλησιῶν» (διάβαζε «τῆς ὑποταγῆς τῆς Ὀρθοδοξίας εἰς τόν Παπισμόν»), μέ ἀναμενόμενον κόστος τήν διάσπασιν τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος, καί δεδομένου ὅτι οἱ «ἀπείθαρχοι» τοῦ 1924 ἐκραύγαζον «μᾶς ἐφράγκεψαν!», κάποιοι «τῆς ἐδῶ πλευρᾶς» ἐξακολουθοῦν νά τσαμπουνοῦν τίς ὡς ἄνω ψευτιές καί νά συμμετέχουν εἰς τόν συνεχιζόμενον διωγμόν ἐναντίον τῶν «ἀπειθάρχων», προκειμένου νά καθησυχάσουν τίς συνειδήσεις των. Τά γεγονότα βοοῦν γιά ποιόν λόγον ἔγινεν ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ., καθώς καί γιά τίς συνέπειές του, ἀλλ' αὐτοί ἐξακολουθοῦν νά πολεμοῦν λυσσωδῶς τό κίνημα τοῦ 1924 καί τίς χειροτονίες τοῦ 1935, διότι δῆθεν δέν ὑπῆρχε δογματικός λόγος διά τήν ἀποτείχισιν, τάχα «παρεβιάσθησαν» οἱ ἱεροί κανόνες κ.λπ. Τά ψέμματα πού λέγουν, ἐκτός τῶν προαναφερθέντων, εἶναι τόσον κραυγαλέα, πού, ἀκούγοντάς τα, παύει κανείς νά ἐκτιμᾶ αὐτούς πού τά ἐκστομίζουν. Π.χ., είς τήν ἐν λόγῳ σύναξιν, ὁ κατά τά ἄλλα σεβαστός καί ἀγαπητός π. Θεόδωρος Ζήσης, ἀπευθυνόμενος πρός τόν π. Μάξιμον Καραβᾶν, εἶπεν ὅτι ἡ Ἱ.Μ. Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου ἴσως εἶναι ἡ μόνη ἀποτειχισμένη εἰς ὁλόκληρον τόν Πλανήτην!!! Φαίνεται πώς δέν ἔχει ἀκούσει κάτι γιά τήν Ἱ.Μ. Ἐσφιγμένου Ἁγ. Ὄρους (τήν ἀληθινήν ἐννοεῖται, ὄχι τήν «μαϊμοῦ») καί γιά πολλά ἀκόμη μοναστήρια τοῦ π.ἑ., ἤ, τό καί πιθανώτερον, ὅτι τούς θεωρεῖ «ἐκτός Ἐκκλησίας»! Καί ὁ π. Μάξιμος δέν ἔσπευσε νά διορθώσῃ, ἀλλ' ἐδέχθη τό ψέμμα, προκειμένου νά ἔχῃ καί αὐτός κάποιαν «πρωτοκαθεδρίαν» εἰς τό στερέωμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμία ψευτιά δεν είπε ο άγιος Επιφάνιος ο Θεοδωρόπουλος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σχίσματα και η αγιομαχία υπηρετούν τον πατέρα του ψεύδους τον διάβολο!
Ο Άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος απέφυγε τα δύο άκρα του Πονηρού, Σχίσματα και Οικουμενισμό και έμεινε μέσα στην Ορθοδοξία!
Τα σχίσματα κάνουν τον Πονηρό να πανηγυρίζει!
Αντιλαβού;
Το σχόλιο απευθύνεται σε κάθε καλής διάθεση αναγνώστη, χωρίς τον φανατισμό τον σχισματικό και αγιομαχικό!
ΑπάντησηΔιαγραφή