Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025

Ο,τι δεν ειπώθηκε στην ημερίδα αποτειχισμένων στην Θεσσαλονίκη 28 Ιουνίου 2025. (Α)

 



 

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση 

https://www.youtube.com/watch?v=kp3Ul6_O9hA&t=170s

δημοσιεύτηκε η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιουνίου 2025 και  διοργάνωσαν η Εταιρία Ορθοδόξων  σπουδών και ο σύλλογος Όσιος  Ιωσήφ ο Ησυχαστής μὲ θέμα «Ἀποτειχιζόμενη Ὀρθοδοξία. Ὀκτὼ χρόνια μετά. Ξεπεράστηκαν οἱ κόκκινες γραμμές»

Για ο,τι ειπώθηκε θα ακολουθήσει συν Θεώ κριτική των λεγομένων.

Επειδή  όμως δεν λέχθηκαν πολλά (μάλλον αποκρύφτηκαν εσκεμμένα), θα δημοσιεύσουμε ένα απόσπασμα από ένα ιστορικό κείμενο του  μακαριστού Π.Σημάτη με τίτλό "Ανασκόπηση της αποτείχισης τον 21ο αιώνα, αρχίζοντας από τον Φεβρ  του 2017".


".......Τν 19 Φεβρουαρίου 2017 (Κυριακ τς πόκρεω) π. Νικόλαος Μανώλης νακοίνωσε (κατ τν διάρκεια το κηρύγματος στν . Ν. γίου Σπυρίδωνα Τριανδρίας Θεσσαλονίκης) τν πόφασή του ν προβε στν διακοπ μνημοσύνου το οκείου πισκόπου του γι λόγους αρέσεως. Κα τν Κυριακ τς ρθοδοξίας 6 Μαρ. 2017, νακοίνωσε τν διακοπ τς μνημόνευσης το νόματος το Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης νθίμου  π. Θεόδωρος Ζήσης. λοι ο ποτειχισμένοι νευ ξαιρέσεως χάρηκαν τ μάλα μ τς δύο ατς ποτειχίσεις κα δήλωσαν δημοσίως τν συμπαράστασή τους στος δύο πατέρες.

Ταυτόχρονα (05.03.2017) π τν τόπο που γινε ληστρικ Σύνοδος, νακοινώθηκε κα Δλωση Διακοπς Μνημοσνου τεσσάρων Κρητικν ερέων! Πρόκειται γι τούς: Πρωτοπρεσβύτερο Γαβριλ Μαζανάκη, Πρεσβύτερο μμανουλ Σαρρ, Πρεσβύτερο Σπυρίδων Δαμανάκη κα Πρεσβύτερο Παλο Μαζανάκη

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/03/blog-post 18.html

ν τ μεταξύ κα πρν τς παραπάνω ποτειχίσεις εχαν ρχίσει ο διεργασίες γι τν διενέργεια μερίδας π τν Σύναξη τς Γατζέας.

Σύμφωνα μ τν π. Θ. Ζήση, πατέρες, πως ο π. Γ. Μεταλληνός, π. Σ. Σαράντος, π. θ. Μετεώρων…, «δν συμφωνοσαν κα δν θελαν ν κάνουμε κν λόγο γι διακοπ μνημοσύνου. Ο πατέρες ατο λεγαν: ν πάτερ σες, πο θ κάνετε διακοπ μνημοσύνου, πετε στν μερίδα τι: “μες διακόπτουμε τ μνημόσυνο σήμερα”, θ χειροκροτνε σς κι μς… μπορε ν μς γιουχαΐσουνε κιόλας»!

δ παρεμβαίνουν γιορετες πο μ πλησίασαν κα επαν· πάτερ, φο δν θ κάνει Σύναξη τν μερίδα, ν τν κάνουμε μες, σ συνεργασία μαζί σας.

 ποφάσισα ν συνεργαστ μ τος γιορετες. ποφασίσαμε ν γίνει μερίδα στ ραιόκαστρο γι τν καταδίκη το Οκουμενισμο κα τν καταδίκη τς Συνόδου τς Κρήτης. Επα ν κάνουμε προηγουμένως μία συνεννόηση, τί γραμμ θ κολουθήσουμε σ’ ατ μερίδα. Ο γιορετες θεωρον τι, ταν διακόψει κάποιος τ μνημόσυνο το πισκόπου, θ πρέπει ν μν πηγαίνει ν κκλησιάζεται σ λλους, ο ποοι μνημονεύουν. Εναι δυνατν ποιμαντικ ν γίνει ατό; Στ γιον ρος εναι εκολο ν γίνει. Τώρα, ν μες τ κάναμε στν Θεσ/νίκη δ, πο θ πηγαίνατε σες ν κκλησιάζεσθε;.

Κα βέβαια ν θέλει κανένας ν εναι κριβς στν τήρηση τν ερν Κανόνων, θ πρέπει ν ψάχνει ερες ο ποοι δν μνημονεύουν τν αρετίζοντα πίσκοπο. πάρχει μως στ ζω τς κκλησίας κα τν γίων Πατέρων κα στάση τς οκονομίας· δηλαδή, που δν εναι δυνατν ν βρον ερες, ο ποοι δν μνημονεύουν, πηγαίνουν κι κε πο μνημονεύουν.

φο λοιπν τ συζητήσαμε δ ατ λα, καταλήξαμε σ’ να κείμενο…

φο συμφωνήσαμε (τν παραμον τς μερίδας), ρχονται (ο γιορετες) κα μο λένε:

–πάτερ Θεόδωρε, αριο στν μερίδα, δν μπορομε ν ποφύγουμε ν μ τος πομε τι πρέπει ν φαρμόσουμε λοι τν κρίβεια. ποτείχιση εναι ποχρεωτική».

π. Θεόδωρος μως δν δέχθηκε ατην τν λλαγ κα δήλωσε πς δν θ συμμετάσχει στν μερίδα.

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2019/05/2017.html

[σ.σ.: λλα λεγε σ λλη μιλία του π. Θεόδωρος: «Νιώθω -λεγε κε- τι ρθε καιρς ν κάνουμε τ καθκον μας πέναντι στ συνείδησή μας κι πέναντι στν Πίστη μας, κι ς ορλιάζουν κάποιοι… γχω κατασταλάξει πλέον τι  Διακοπ Μνημοσύνου εναι μονόδρομος μόνος Κανονικς δρόμος, ποος πομένει –Κανονικός, βάσει τν Κανόνων… θ πρέπει ν κάνουμε Διακοπ Μνημοσύνου ποία θ χει κάποιες συνέπειες»]. (δ ).

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2016/12/blog-post_321.html

τσι ο π. Ν. Μανώλης, π. Φ. Βεζύνιας, π. γγ. γγελακόπουλος (πο πρέσβευαν τν δυνητικ ποτείχιση), συμπορεύτηκαν μ τν π. Θεόδωρο κα βγαλαν νακοίνωση στν «Κατάνυξη», τι δν θ συμμετάσχουν στν Σύναξη το ραιοκάστρου. Κι π δ κα πέρα ξεκίνησε μι σκληρ ντιπαράθεση κυρίως μεταξ το π. Θεόδωρου κα μ. Σάββα πο συνεχίζεται ως σήμερα.

Ο εθύνες τν πατέρων τς Θεσ/νίκης εναι μεγάλες, γιατ παρουσία τους στν μερίδα τος δινε τν εκαιρία π τέλους, ν ντιπαραθέσουν τ γιοπατερικ πιχειρήματα (ν εχαν), στ ναμφισβήτητα γιοπατερικ πιχειρήματα τν πολοίπων πατέρων κα π κοινο ν λάβουν μία πόφαση ποδεκτ π λους γι τ καλ τς κκλησίας. Δηλ. τος δινε τν εκαιρία ν πιστοποιήσουν μ τν παρουσία τους τν πίστη στν Συνοδικ διαδικασία ερέσεως τς λήθειας. Κα δν τ καναν φοβούμενοι τυχν μφισβήτηση το καδημαϊκο προφίλ κα το ρχηγικο τους ρόλου, πο δν θελαν ν δοκιμαστε π τος «κατώτερους» σ θεολογικς γνώσεις μοναχούς.

λλ κα ο εθύνες τν γιορειτν πατέρων δν εναι μικρές, φο συμβιβάστηκαν σ να θέμα πο χρόνια τώρα συνεζητετο, τ εχαν συζητήσει πρόφατα στ Γατζέα κα ξεραν τι, ο περισσότεροι πιστο πο θελαν ν ποτειχιστον, δν θ δέχοντο μειώσεις τς γιοπατερικς Παραδόσεως, πως  δυνητικ ποτείχιση. δυνητικ ποτείχιση γι τος λαϊκος δν στοίχιζε διαίτερα, φο, ἐὰν δν μποροσαν ν λειτουργηθον σ ποτειχισμένο ερέα, θ πήγαιναν σ να κάπως «εσεβ» ερέα τς περιοχς τους. Κα π πλέον, μ τν δυνητικ ποτείχιση μηδενιζόταν  πίεση/κατακραυγ πρς τος Οκουμενιστές, φο μι τέτοια ποτείχιση δν τος νησυχε.

νακοίνωση γι τν διεξαγωγ τς μερίδας, «ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΤΡΙΤΗ, 4/4/2017», εχε νθουσιάσει τος πιστούς, γι’ ατ κα προσλθαν στο ραιόκαστρο πάνω π 1200 πιστος π’ λη τν λλάδα. ν παρευρίσκοντο ο Θεσ/νικες πατέρες ριθμς θ ταν πολ μεγαλύτερος καί, πιτυχία ατς τς μερίδας, θ νησυχοσε διαίτερα τος Οκουμενιστές! Τ ποτέλεσμα ταν ν διχάσουν τος γωνιζόμενους πιστούς!

κατάσταση λοιπν στν χρο, σων ντιτίθενται κα πολεμον τν παναίρεση το Οκουμενισμο, ποδείχθηκε κατ’ νθρωπον πογοητευτικές. ντ γι κοιν γνα, διάσπαση. ντ γι νότητα, διαμάχες. ντ γι κατανόηση κα γάπη, ποτίμηση κα περιφρόνηση πρς τος μικρος κα λάχιστους τν δελφν, π τος τιτλούχους πανεπιστημιακούς.

Κάτι πγε ν γίνει στν . Μ. γ. Παρασκευς Μηλοχωρίου ορδαίας τν 26 ουλίου 2017. Συλλειτούργησαν ο διακόψαντες τ Μνημόσυνο τν αρετικν ρχιμανδρίτης τς . Μονς π. γνάτιος, γούμενος . Μονς. γίου Γρηγορίου Παλαμ Φιλτα μυνταίου π. Πασιος Παπαδόπουλος, ερομόναχος π. Εθύμιος Τρικαμηνς κα ρχιμανδρίτης π. Μόδεστος  Διασάκης. Στ δεξι ψαλτήρι μ. Σάββας Λαυριώτης. Παρόντες γιορετες μοναχοί, λλ κα μοναχο π τν Πελοπόννησο κα λλες περιοχς πο χουν ποτειχισθε. πν π. Θ. Ζήσης.

Πολλο πιστο βλέποντας λες ατς τς θλιβερς ξελίξεις, προσπάθησαν ν πείσουν τος πατέρες κάθε πλευρς ν καλέσουν σύναξη, στε ν λυθον τ ποια προβλήματα. Πάνω π τριακόσιοι πιστο μ πογραφς παρακάλεσαν:

«Γι’ ατν τν λόγο λαμβάνουμε τν πρωτοβουλία ς πρόβατα τς Μίας ποίμνης τς κκλησίας κα χωρς ν χουμε π πίσω μας τν παρακίνηση νς ερέως, μοναχο κάποιας μάδος παρ μόνο τίς ντολς το Κυρίου μας, σ μία στατη προσπάθεια νότητος κα μονοίας, ν παρακαλέσουμε λους τος ν λλάδι γωνιζομένους ποτειχισμένους Πατέρες, ν πραγματοποιήσουν μία πανελλήνια σύναξη, τν ποία μπορον ν προετοιμάσουν προσυνάξεις κα προσυμφωνίες κα στν ποία θ πρέπει ν παρεβρεθον λοι ο Πατέρες μ τν σκοπό, ν χαράξουν κοιν γραμμ ντιμετωπίσεως τς αρέσεως  θεωρητικ κα πρακτικά. Κοιν κκλησιαστικ γραμμ τν ποία θ χουμε τν χαρ ν κολουθήσουμε π κοινο κα ο λαϊκοί.

εθύνη λων μας εναι μεγάλη, ατ τν ποιμένων μως μεγαλύτερη. μες σν λαϊκο δν χουμε λλα περιθώρια πράξεων κτς τς ποτειχίσεως κα τς διατήρησής της. Τώρα  λόγος κα πρωτοβουλία ς πόρροια τς ποιμαντικς εθύνης νήκει σ’ σς

Μία παράκληση: Σκεφτετε στν σύναξη ατ χι μόνο τίς κάστοτε τοπικές, νοριακς νάγκες λλ κα τ πλθος πιστν πο στερονται ποιμένος κα ποίμανσης. γνας νάντια στν αρεση εναι μία πανορθόδοξη κα χι τοπικ πόθεση. Μν φοβηθετε, μν διστάσετε. Τ ποίμνιο κραυγάζει μετ δακρύων κα ζητάει τος ποιμένες το» (δ).

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018_01_22_archive.html.

Παράλληλα παρατηρήθηκε μι περίεργη κίνηση τν γιορειτν πατέρων κα το π. Παϊσίου Παπαδόπουλου, ν προσεγγίσουν τος Γ.Ο.Χ., ταν κατάλαβαν τι μετ τ ραιόκαστρο κα λόγ τς διασπάσεως, νταπόκριση το κόσμου στ κάλεσμα ποτείχισης ταν λάχιστη. Κι ατ παρότι εχε διεξαχθε τ τελευταα χρόνια κτενς διάλογος μεταξ τν Γ.Ο.Χ. κα τν ποτειχισμένων (κα τ ξεραν), στν ποο πεδείχθη τι γι τος Γ.Ο.Χ. ο 13 μέρες εναι δόγμα, παρ τ τι μς θεωρον σχισματοαιρετικούς, σν τ τι προσπάθησαν ν προσελκύσουν τος ποτειχισμένους στ Παλαιό.

Μία πρώτη γεύση τν θέσεων το π. Παϊσίου Παπαδόπουλου (7 ουν. 2017):

«Ατ τν ρα παλαι κα νέο μερολόγιο χρειάζεται ν σχηματίσουμε να κοιν μέτωπο γνα στιάζοντας τν δυναμική μας φήνοντας τ στεν παραταξιακ πλαίσια πιστρατευόμενοι ν γί Πνεύματι στν ληθιν κκλησία το Χριστο(!).

Θ μο πετε τ μερολόγιο τί γίνεται; Εμαστε πρ το παλαιο μερολογίου μως δν θ μπομε σ καμι παράταξη κα δν πιστρέψουμε τώρα στ παλαιό. Θ τελειώσουμε πρτα μ τ ξεκαθάρισμα τς αρεσης κα λοι μαζ κκλησία θ πιστρέψουμε κα στ παλαιό!».

http://aktines.blogspot.com/2017/06/blog-post_59.html

λλ κα ο γιορετες πατέρες γνωρίζουμε τι πεδίωκαν ν προσεγγίσουν τος Γ.Ο.Χ. ν πρώτοις χουμε τν μαρτυρία το διου το π. Παϊσίου Παπαδόπουλου: « Γέροντας το π. Σάββα, π. Εστράτιος, σ μένα τν διο επε ν πμε μ τος Φλωρινικος π/»!

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_45.html

πειτα, π. Χαρίτων (μ τν μάδα τν γιορειτν π. Σάββας Λαυριώτη, π. πιφάνιος Καψαλιώτης πρώην σφιγμενίτης σ γνώση το Γέροντος Εστρατίου) κυκλοφόρησαν βιβλίο «Τ γιον ρος κα διαχρονική του στάση ναντίον τν αρέσεων». Διαβάζοντάς το κανείς, νομίζει τ χουν γράψει Παλαιοημερολογίτες! νομάζει τος Νεοημερολογίτες “καινοτόμους“.

Καινοτομία εναι ν λλάξει τ Πασχάλιο. πως γνωρίζουμε μως λοι, τ Πασχάλιο δν λλαξε. Νεοημερολογίτες κα Παλαιοημερολογίτες χουμε  ΚΟΙΝΟ Πασχάλιο.  Α΄ Οκουμενικ Σύνοδος περ Πασχαλίου κανόνισε κι χι περ μερολογίου!

Κι ρθόδοξη κκλησία –τος πρώτους αἰῶνες μετ τν Α΄ Οκουμενικ Σύνοδο– φάρμοζε πέραν το νς μερολόγια, κα κενο πο πρωτίστως τν νδιέφερε ταν τ Πασχάλιο· κα παρξη δύο μερολογίων δν πέφερε διακοπ κκλησιαστικς κοινωνίας τν χρησιμοποιούντων διαφορετικ μερολολόγια κκλησιν· τσι κα στν περίπτωση το 1920-1923: παρ τν σκόπιμη κα πραξικοπηματικ εσαγωγ το Νέου μερολογίου, δν διέκοψε  ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ τν κοινωνία μετ τς τοπικς κκλησίας τς λλάδος, πειδ λλαξε τ μερολόγιο, γι ν ποφύγει τ σχίσμα· γιατί στν λλαγ ατ δν πρχε αρεση. Ο μόνοι πο διέκοψαν τν κοινωνία μ ΟΛΕΣ τς κκλησίες σαν ο Παλαιοημερολογίτες, χωρς ν εναι ο λλες κκλησίες τότε Οκουμενιστικές, οτε εχαν λλάξει τ μερολόγιο!

γγραφε κ. ωάννης Ρίζος σ βιβλίο πο συνέγραψε μ τν κ. δαμάντιο Τσακίρογλου: «πέδειξα μ στορικ στοιχεα στ μελέτη πο τν τίτλο “Ο βουλόμεθα ζν ψευδολογοντες” κα μ τν βοήθεια το στορικο κ. δ. Τσακίρογλου τι, ν πίτευξη τς λειτουργικς νότητας ταν πάντα στόχος τς κκλησίας, ταν μως ατ δν συνέβαινε, εδικ π τ 326 μ.Χ. ως τ 800 μ.Χ., ο γιοι Πατέρες, ο Τοπικς κα Οκουμενικς Σύνοδοι ποτ δν νομιμοποίησαν μι διακοπ κκλησιαστικς κοινωνίας κα να σχίσμα γι ατ τν λόγο. ντιθέτως συνέχιζαν τν κκλησιαστικ κοινωνία μεταξύ τους κα ποτ δν γειραν θέμα  κοινωνησίας. Ατ συνέβη (παρ τν μονομερ λλαγή) κα τ 1924. Τ λλα ρθόδοξα Πατριαρχεα κι ο λλες ρθόδοξες κκλησίες, παρ τν λλαγή, κοινωνοσαν, χι μ τος Ζηλωτς το μερολογίου, μετ τν ποίων εχαν τ διο μερολόγιο, λλ μετ τν νεοημερολογιτν!».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/11/blog-post_87.html

Συγκεκριμένα: «Ο γιοι πόστολοι κατ’ ρχς χρησιμοποίουν ποκλειστικς κα μόνο τ Μακεδονικ μερολόγιο, ν πρχε στν ποχή των κα τ ουλιανό. Μετ τν Πρώτη Οκουμενικ Σύνοδο ο γιοι θανάσιος κα Κύριλλος χρησιμοποίουν τ Αγυπτιακ μερολόγιο καί, π αἰῶνες μετά, τ Αγυπτιακ μερολόγιο χρησιμοποίει λη φρική. γιος ωάννης Χρυσόστομος, κατ τη μετ τν Πρώτη Οκουμενικ Σύνοδο, χρησιμοποίει νεξάρτητα πότε τ Μακεδονικ κα πότε τ ουλιαν μερολόγιο».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/02/blog-post.html

Κα μως τ παραπάνω δν γιναν δεκτά, παρόλο πο κφραζαν ατ πο καθένας δήλωσε μ τν ποτείχιση του, δηλ. μακρι π τ σχίσματα τν Γ.Ο.Χ. Κα νομάζει ο π. Χαρίτων τος Νεοημερολογίτες πο παρέμειναν στν κκλησία “καινοτόμους“, ν θεωρε ρθόδοξους τος σχισματικος Παλαιοημερολογίτες! Γιατί ραγε δν προσέφυγαν στν κκλησία π.χ. τν εροσολύμων (πως ργότερα στ ΡΟΕΔ), γι ν χουν τς χειρονίες τους π κκλησία πο κολουθοσε τ Παλαιό; σφαλς γιατ  ΟΛΗ κκλησία (Παλαιο κα Νέου μερολογίου) τος εχε σχισματικούς.

Δν θ νδιέφερε ατ τ γεμτο λάθη κα προπαγάνδα βιβλίο, ν δν τ προλόγιζε κα παινοσε  μ. Σάββας Λαυριώτης, ταυτιζόμενος μ τίς θέσεις το συγγραφέα! Κι μως στς μιλίες π. Σάββας λεγε κα λέει …λλα! καναν μάλιστα κρούσεις -μέχρι πρν λίγες βδομάδες- σ δύο ποτειχισμένους ερες ν γυρίσουν στ «παλαιό». Κα σ κάποιους μάλιστα εναι κα πειλητικοί.

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_45.html

Κα μ. Σάββας Λαυριώτης σ μιλία στν Πτολεμαΐδα (25-1-2019). π. Σάββας: «Εναι καινοτομία  λλαγ μερολογίου, γιατί; Γιατ γινε σχίσμα στν κκλησία. Ο γιορετες στ βιβλίο τους τ χουν ξηγήσει κα δν τ καταλαβαίνεται ατ τ πργμα. Εναι τι δν μιλμε γι μερολόγια. σες -κι χι μες– μιλτε γι μερολόγια»!!!

Κα λλο μ. Σάββας: «Εναι λήθεια τι πάρχουν 3 πανορθόδοξοι σύνοδοι, ο ποοι χουν ναθεματίσει τ Γρηγοριαν μερολόγιο κα ατος πο τος κολουθον. Γι’ ατ τ λόγο κα τ Γρηγοριαν μερολόγιο πηγαίνει μ τ παλιό-ουλιανό, ταν πρόκειται γι τ Πάσχα. Ξαναλέμε πάλι γι ν μ παρεξηγηθομε: Δν εναι δογματικ θέμα ο 13 μέρες, λ τ θέμα εναι, ν λλάξουμε τ μερολόγιο λλάζουμε κα τ Πασχάλιο(!!!)  κα λλάζει κα λη Παράδοση τς κκλησίας. κε εναι τ πρόβλημα»(!!!).

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4607&v=a9faubW1mm8

λλ κα Σύνοδος το 1593 (που επικαλείται π. Χαρίτων, μ. Σάββας κα π. Πασιος Παπαδόπουλος) «πέκρουσε τ Γρηγοριαν μερολόγιο, δίνοντας κα πάλι μφαση στ πασχάλιο κα μνημονεύοντας τν πόφαση τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου, πο δν καθόρισε μερολόγιο, λλ Πασχάλιο! ρα κι δ λόγος του εναι παραπλανητικός.

Κα στ βιβλίο π. Χαρίτων (κα ργότερα π. Πασιος Παπαδόπουλος) πικαλονται τ γνώμη το π. Φιλόθεου Ζερβάκου γι τ Παλαιό, ποκρύπτοντας τι π. Φιλόθεος Ζερβάκος παρέμεινε στ Νέο!!! χει μάλιστα γράψει π. Φιλόθεος: «Πλαννται δεινν πλάνην πολλο τν φανατικν κα ζηλωτν παλαιοημερολογιτν πιστεύοντες τι χωρς τ μερολόγιον δν σώζετε νθρωπος».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/11/blog-post_3.html

π. Χαρίτων (σελ. 199 κα 204 το βιβλίου) κα π. Σάββας (στς μιλίες του), ταυτίζονται πάλι μ τος Γ.Ο.Χ. νομάζουν τν εσαγωγ το «Νέου μερολογίου» τ 1924, ς τ πρτο βμα πρς τν Οκουμενισμό! μως Οκουμενισμς ς αρεση ναμφισβήτητα εσάγεται μ τς γκυκλίους το 1902 κα το 1920 μ τν ναγνώριση κκλησιαστικότητας στος αρετικούς. π’ ψιν τι Οκουμενιστικ γκύκλιος το 1920, δημοσιεύτηκε-ποκαλύφθηκε π τν καθηγητ Καρμίρη τν δεκαετία το 1950.

Τελικ π. Χαρίτων, νας τν γιορειτν,  δν ντεξε ν περιμένει λλο κα μετακόμισε στος Γ.Ο.Χ.!

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/11/blog-post_351.html

λλ κα τρίτος τς μάδος τν γιορειτν πατέρων,  π. λύπιος, τ δια πρεσβεύει: « ποχρέωσις συνεπς, σων πιθυμον ν παραμείνουν ρθόδοξοι εναι μία. ντίστασις μέχρι θανάτου πρς τν κακοδοξίαν κα συσπείρωσίς τους γύρω π γνησίους ποιμένας πο κολουθον τ πάτριον ορτολόγιον…». Πς λοιπν π. Σάββας λεγε τι ο γιορετες δν εχαν βλέψεις πρς τος Γ.Ο.Χ.;

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/05/blog-post_96.html

Φυλάξαμε τελευταο να ρθρο μ τίτλο «παντήσεις π κκλησιολογικν ζητημάτων περ τς ερς ποτειχίσεως» τν π. Χαρίτωνα, π. Σάββα Λαυριώτη, π. πιφάνιου Καψαλιώτη, τ ποο ποδεικνύει τς σφαλμένες κκλησιολογικς θέσεις πο θελαν ν πιβάλουν στος ποτειχισμένους ο γιορετες, οσιαστικ ν τος δηγήσουν στος Γ.Ο.Χ.! Ν σημειωθε τι ατ δημοσιεύτηκε πρτα στ παλαιημερολογίτικο στολόγιο «Κρυφ Σχολειό», ν τ 7-8 ντι-Οκουμενιστικ στολόγια δν δημοσίευσαν τ ρθρο τους.

Γράφουν: «Εχαν χι δίκιο ο πιστο πο ποτειχίστηκαν τ 1924 π τν καινοτομοσα εραρχία;

Ποιά εναι κκλησιολογικ πόστασις τν Γ.Ο.Χ.; Κάποιοι νεοημερολογίτες θεωρον κυρα τ μυστήρια τν παλαιοημερολογιτν Γ.Ο.Χ., φο πεκόπησαν π τν “κκλησία”. Τ άν  κκλησία εναι καινοτόμος δν τος νδιαφέρει. Δν μπορον μως ο καινοτόμοι ν κρίνουν τος καινοτομήτους!».

Νά, λοιπόν, κα τό …καταπληκτικό! 

Κατ τος γιορετες Πατέρες, καινοτόμοι εναι ο Νεοημερολογίτες κα καινοτόμητοι ο Παλαιοημερολογίτες!

Κα συνεχίζουν μ τ ξς μίμητο: «Ατς εναι λόγος πο καθιστ τν ρθόδοξο οκουμενικ Συνόδο ναγκαία, πίλυσις δηλαδ λων τν συναφν πρς τν Οκουμενισμ προβλημάτων. ως τότε δν μς πιτρέπεται (άν χουμε τν στοιχειώδη φόβο Θεο, κα δν θέλουμε ν βλασφημομε), ν κηρύττουμε πρ συνοδικς διαγνώμης κυρα μυστήρια σ Νέο  Παλαιό».

 (δ).

Δηλαδ ατ τ στιγμ δν γνωρίζουμε ν πάρχουν τ Μυστήρια, στ Παλαι στ Νέο!!! Διαπράττουν δηλαδή τ ξς πρωτοφανές, πο ο Παλαιοημερολογίτες δν τ φαντάζονταν οτε στ τρελλά τους νειρα: Θέτουν τν κκλησία κα τ Μυστήριά Της σ μφισβήτηση, μέχρι τν συγκρότηση Συνόδου λόγω μερολογίου.

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/10/blog-post_431.html

Γι’ ατ τν θέση τους εχαν δεχθε κριτική:

«Ατ δήλωση ποτελε μι νέα αρετικκκλησιολογία”, πρωτοφαν στν στορία τς ρθοδοξίας. Σύμφωνα μ ατν δν γνωρίζουμε πο εναι γκυρα τ μυστήρια μέχρι ν γίνει Οκουμενικ Σύνοδος!

Δηλαδή, ο νεοημερολογίτες π τ 1924 κα μετ δν ξέρουμε ν εναι βαπτισμένοι βάπτιστοι, ν στν “κκλησία” παίρνουν Θεία Κοινωνία κρασ κα ψωμί, ν χουν ερες κ.λ.π. Τ διο σχύει κα γι τος Παλαιοημερολογίτες»!

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/10/blog-post_431.html

Κάποιο σχόλιο ανώνυμου: «Χωρίς να θέτουμε θέμα του ποια μυστήρια του παλαιού είναι έγκυρα ή όχι, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ. Ούτε αποτειχίστηκα για να ενωθώ με τους του παλαιού για “χάρη του αγώνα”!! Αποτειχίστηκα για τη δική μου την ψυχή (λόγω της προσωπικής μου συνείδησης) και όχι για κάποιον αγώνα ή επανάσταση!!! Επίσης ο π. Σάββας θέλει οπωσδήποτε να σχετίζουμε τον Οικουμενισμό με το ημερολόγιο!!! Αν και η αλλαγή του ημερολογίου ήταν όντως δόλια, από πού κι ως πού πρέπει να σχετίζουμε τα δύο 90 χρόνια μετά;;;».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/10/blog-post_28.html

Σ βίντεο  (18:00 ξς) μοναχς Σάββας δηλώνει (δήλωση πο σπέρνει μφιβολία τς Πίστεως στν Μία κκλησία): «Δν εμαστε μερολάτρες κα δν θεωρομε τι ο 13 μέρες σώζουν κολλάζουν…  λλαγ το Ημερολογίου ταν τ πρτο βμα το Οκουμενισμο». Κι ταν ρωτται κατ τν διάρκεια τς κπομπς, ν κα «τ Παλαι κα τ νέο πράττει κανονικ λα τ μυστήρια», παντ τι «πάρχει μν κάποιο θέμα μ παρατάξεις το Παλαιο πο δν ξέρουμε π “πο κρατ σκούφια τους”, π πο χουν πάρει τς χειροτονίες τους…, λλ ο Ματθαιϊκο κα ο Φλωριναοι χουνε μυστήρια…».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_59.html

Κα ρχεται ν δέσει λο ατ μ τς παράδεκτες θέσεις το π. Παΐσιου Παπαδόπουλου. Ν κάποια «μαργαριτάρια του: «πήγαινε ν διαλυθε [ ποτείχιση, κα πρεπε] ν βρομε τν προοπτική της στ Παλαιό»… Τ θέμα [το μερολογίου] εναι κα σωτηριολογικ κα χι πλς ερς Παραδόσεως».

« καταδίκη το νέου μερολογίου π τν Πανορθόδοξο Σύνοδο το 1853 δν μς φήνει περιθώρια ν μείνουμε μ τ νέο λλ προβάλλει ς πιτακτικ τν νάγκη ν πιστρέψουμε στ παλαιό! ταν, μάλιστα, πρόσωπα μ γιο βίο, πως Γέροντας  Φιλόθεος Ζερβάκος, εχαν τν πληροφορία τι πρέπει ν πιστρέψουμε στ παλαιό, διότι ατ εναι τ ρεστ στ Θεό, ν παύσει τ σχίσμα, ποιο εστε σες πο θ μποδίσετε τ ποίμνιο ν κάνει ατ πο εναι θεάρεστο;».

δ https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/08/blog-post_62.html κι δ https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_45.html

Βλέπετε ο διες θέσεις μ π. Χαρίτωνα κα Γ.Ο.Χ.

Κα π. Πασιος δν χει κρύψει τι θέλει ν γίνει πίσκοπος. Κα μάλιστα πειλοσε ς πίσκοπος μ … καθαιρέσεις! «Δν γνωρίζετε, μπορε ν συμβε τ παράδοξο ν γίνουμε πίσκοποι κα ν σς καθαιρέσουμε!».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/08/blog-post_62.html

« κκλησία …εναι πλέον τ λμμα κενο, πο μολονότι εναι διασκορπισμένο σ πρόσωπα, μάδες, συνάξεις, κκλησιαστικς κοινότητες ς νορίες  πισκοπς κα που λλο πάρχει ντως ρθοδοξία, στ παλαι κα στ νέο μερολόγιο»!!!

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2019/05/blog-post 416.html

λλο π. Πασιος, καταδεικνύει τι ο γιορετες «παίζουν σ διπλ ταμπλώ», γράφει: « Γέροντας το π. Σάββα σ μένα τν διο επε ν πμε μ τος Φλωρινικος π/! Πς τώρα σχυρίζεται  πΣάββας κα ο περ ατν τι  προσχώρηση στος ΓΟΧ δν εναι σωστή; Κα στ κάτω κάτω δν προσχώρησα σ συγκεκριμένη παράταξη λλ τίμια, φανερ κα μ ελικρίνεια ζήτησα χειροτονία π λους μαζί τους πισκόπους  τολάχιστον τ 2/3 τν παρατάξεων. Προσωπικ δν μ κφράζει ποψη τι ο Σύνοδοι τν παλαιοημερολογητν δν εναι κανονικές. Τν ρα ατ τ νέο μερολόγιο ξεφτίζει μ γεωμετρικ πρόοδο κα δν εναι σ θέση ν κάνει γνες ρθοδοξίας. σοι πίσκοποι προλάβουν ν πιστρέψουν ν ντιμετωπισθον μ πιείκια ο λλοι πο δν καταδίκασαν κόμη τν ψευτοδύνοδο το Κολυμβαρίου θ καθαιρεθον ταν συγκληθε ρθόδοξος Σύνοδος»!

https://apotixisi.blogspot.com/2018/09/blog-post_5.html#comment-form

Σ ρθρο του π. Πασιος, ναντιώνεται κατ τν πρ ατο ποτειχισμένων μ φανταστικς κατηγορίες, παρότι μ χαρ δημοσίευσαν πολλ ρθρα του, πρν ρχίσει τς πιθέσεις. Κατηγορε λλους γι «καπέλωμα» το γνα, κάτι πο κανε ατός. Γράφει: «Κα δ ν πομε κα κάτι, ν μες δν κάναμε τν ποτείχιση μετ τ Κολυμβάρι, τί θ κανε Τρικαμηνς κα ο σν ατ, πο δν σεβάστηκαν καθόλου τν γνας μας; Διότι μέχρι τότε εχαν μείνει τρες κα κοκος. Μετ τ Κολυμβάρι πραν πάνω τους, διότι βγκαν κα λλοι στν ποτείχιση, πειδ βγήκαμε μες. Κα κμεταλεύθηκαν τν ποτείχιση πρεπε κατ’ ατος  ν τος φήσουμε κα ν τν καπελώσουν».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_14.html?m=1

Κα ργότερα σ μιλίες το π. Παϊσίου φάνηκε λοκάθαρα τι δέχεται τι ο Γ.Ο.Χ. χουν μυστήρια κα εναι κκλησία, πως κκλησία τς λλάδος. Τ σχίσμα τ φορτώνει στν κκλησία τς λλάδος, κι χι πως εναι τ σωστ κκλησιολογικά: τν φορμ τν δωσε κκλησία τς λλάδος, λλ  ΟΛΗ κκλησία οκονόμησε ατν λλαγ γι ν ποφευχθε τ σχίσμα μεταξ τν τοπικν κκλησιων. Στ συνέχεια ο Γ.Ο.Χ. προχώρησαν σ σχίσμα, μ ποτέλεσμα ν χουμε συγχρόνως δύο κκλησίες στν λλάδα κα στν συνέχεια πολλς μεταξύ των. πεχείρησε π. Πασιος ν  ποδείξει τι ατ χει ξανασυμβε στν κκλησιαστικ στορία, λλ τ γεγονότα δν εναι συγκρίσιμα. ναφέρει τ ντελς στοχα παραδείγματα το ντιοχειανο σχίσματος, το Μ. Φωτίου‒Ἰγνατίου κα τν 12 Μητροπολιτν π ρχιεπ. Σεραφείμ.

Κα λλο επε π. Πασιος:  «Ο Παλαιημερολογίτες θέλησαν ν μ βάλουν στς παρατάξεις τους, λλ γ δν θελα μπ στς παρατάξεις τους. π τν ρχ ζήτησα χειροτονία ες πίσκοπον π λους μαζί. Γιατ πρεπε ν πάρξει νας συνδετικς κρίκος, πο θ νώσει τ Παλαι μ τ Νέο» (π. Παϊσίου Παπαδόπουλου: Δν νήκω στος Γ.Ο.Χ., Παλαιότερες μιλίες 8/3/2021).

Κα λλο επε π. Πασιος: «χω σχέδιο ν γίνω πίσκοπος. Ναί, κα γ θέλω ν γίνω πίσκοπος, τώρα εστε κανοποιημένοι;».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_14.html

 

να λλο σοβαρ θέμα εναι τι 3-4 τουλάχιστον γιορετες πατέρες τς μάδος το μ. Σάββα (ο πηγές μας εναι κα π μι Σύναξη πατέρων πο γινε στ γιο ρος) δν ποδέχονται τν ΑΓΙΟΤΗΤΑ το γ. Παϊσίου κα γ. Πορφυρίου κολουθοντας κι δ Γοχικς θέσεις. Καλύτερα, «παίζουν» μ ατ τ θέμα. Γιατ μ. Σάββας στς μιλίες του τ διόρθωσε, τι δέχεται τν γιότητα το γίου Παϊσίου, ν ο λλοι γιορετες πατέρες δν τν ποδέχονται, κα ργότερα επε τι τν δέχεται «μερικς». [Κα πρέπει κάποτε μ. Σάββας ν μς κατονομάσει πόσοι εναι ο γιορετες πατέρες πο κπροσωπε κα σ τί, π σα λέει, μοφωνον. Μήπως κπροσωπε μόνο τν αυτό του; Μήπως ο γιορετες πατέρες πο κπροσωπε εναι ο 3-4 πο ναφέραμε; Γιατί, π.χ. Γέρων Γαβριλ δν συμφωνε μαζί του. ν ποκηρύξει τς θέσεις τους (γιατ διαφορετικ δν εναι πιστευτς ο διαβεβαιώσεις το περ νότητος στν γνα), τότε κπροσωπε μόνο τν αυτό του. ν δν τς ποκηρύξει, τότε πρέπει ν μιλε «σκέτα» ς ρχηγς Σάββας Λαυριώτης!].

Κατ τν Μ. Φώτιο: «Πολλο γιοι συνέβη ν πέσουν σ δογματικ σφάλματα· γι’ ατ διδασκαλία τς κκλησίας δν στηρίζεται σ μεμονωμένες γνμες ρισμένων γίων, λλ πρτα στν γία Γραφ κα κατόπιν στς Οκουμενικς Συνόδους κα τν μοφωνία τς πλειοψηφίας τν Πατέρων».

«ν τώρα κάποιος γιος μ κάτι π ατ διαφων μες πλούστατα θεωρομε τι ς νθρωπος κανε λάθος κα κολουθομε τν διαχρονικ διδασκαλία τς κκλησίας μ τν ποία συμφωνον λοι ο λλοι γιοι. δ δηλαδ ερίσκει ρίστη φαρμογή το “ γνώμη τν πλειόνων κρατείτω”, πο χει επωθ στς Οκουμενικς Συνόδους κα σ διαφόρους ερος κανόνες τν στιγμ μάλιστα πο εναι σύμφωνος μ λη τν ερ Παράδοσι».

https://eugenikos.blogspot.com/2022/08/blog-post_8.html

 

διάσπαση στ Ωραιόκαστρο κα λες ατς ο Γοχικς θέσεις τν γιορειτν, φεραν πολλαπλς ρήξεις στ χρο τς ποτείχισης. Κι ταν λέμε «χρο τς ποτείχισης»,  πρέπει ν ννοήσουμε, χι μόνο τος λίγους ποτειχισμένους, λλ κι λλους πολλος πιστούς, πο παρακολουθοσαν τίς ξελίξεις, γωνιοσαν γι τν Πίστη, σκέπτοντο τν ποτείχιση, λλ τ διαδραματιζόμενα τος πωθοσαν κα τος πωθον.

π. Θ. Ζήσης κα μ. Σάββας Λαυριώτης μετέφεραν τν ντιπαράθεση κα στ Βαλκάνια.

πάρχει βίντεο (ανουαρίου 2017) π συζήτηση το μ. Σάββα στ Βουκουρέστι, στν ποία σχυρίζεται τι  « παρεξήγηση μ τν π. Θεόδωρο ξεπεράστηκε». Κάτι πο διαψεύδει π. Θεόδωρος στ δική του συζήτηση, ποκαλύπτοντας κα διαβεβαιώνοντας τι μ τν π. Σάββα «δν χουμε καμία σχέση»!!!

π. Θεόδωρος κατήγγειλε τι « Σάββας κα τρες, τέσσερις λλοι, μς καλοσαν ν λάβουμε μέρος σ μία Σύναξη, που θ συζητούσαμε τ θέμα, ν τ μυστήρια εναι γκυρα κυρα, κα τ πολ χειρότερο δν ναγνώριζαν ν συζητήσουμε κόμη κι ν εναι γιοι, Παΐσιος, Πορφύριος…, κι μες ρνηθήκαμε βέβαια». συνομιλητής του κ Ρουμανίας λέγει, τι κάτι τέτοιο πρόκειται «ν γίνει κα στ Ρουμανία κα ρχηγς εναι πάλι Σάββας, λ’ ατ εναι σχέδιο». Κα π. Θεόδωρος συμπληρώνει: «Σχέδιο γι σχίσμα».

λλ κα π. Νικόλαος Μανώλης χρησιμοποίησε βαρες χαρακτηρισμος (κα δικους) γι τος γιορετες. Γράφει: « γραμματοσύνη εναι κακ πράγμα λλ σν τος γράμματους στ θεολογικ δν χει πι κακό. Τέτοιοι γράμματοι δθεν θεολόγοι, μιμαθες κα ψωροπερήφανοι, μπκαν στν Ρουμανία κα τραυματίζουν τς ψυχς τν ρθοδόξων κε. νδυόμενοι τν προβιά, ς λύκοι βαρες πεσαν πάνω στος Ρουμάνους, ν λιεύσουν ψυχς  κα ν τς δηγήσουν σ κρότητες κα σχίσματα».

https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/01/blog-post_104.html

κτοτε κόντρα ατ συνεχίζεται ς τ σήμερα,  κυρίως π το μοναχο Σάββα, ποος καταγγέλλει τν δυνητικ θεωρία το π. Θ. Ζήση, που βρεθε, π Κρήτη ως Γερμανία κα ως Αστραλία.

ραγε θ μποροσαν ν βρεθον στ διο τραπέζι κα ν συφωνήσουν μ τος λλους πατέρες γι κοινος γνες; Ναί, ο μεγάλοι ντρες ξέρουν ν διορθώνουν τ σφαλμένα.

……………………………………………………………………………….. 

3 σχόλια:

  1. Εἶναι κρῖμα νά διαιωνίζεται ἡ ψευτιά τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου, ὅτι δῆθεν «γιὰ τοὺς Γ.Ο.Χ. οἱ 13 ἡμέρες εἶναι δόγμα», ὅτι τάχα πρόκειται γιά ἕν ... ἀστρονομικόν ζήτημα, ὅτι πρόκειται γιά θέμα ... ἐπιλογῆς «σωστοῦ» ἡμερολογίου μεταξύ τῶν πολλῶν πού ὑπάρχουν, ὅπως τοῦ Μακεδονικοῦ κ.λπ. Τά ψέμματα αὐτά ἔχουν ρίξει πολύ «νερό στόν μῦλον» τῶν Οἰκουμενιστῶν (=Σατανιστῶν) καί ἔχουν ἀποπροσανατολίσει πολλές γενεές Ὀρθοδόξων. Καθ' ἥν στιγμήν οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενισταί μᾶς λέγουν μέ τά ΠΡΟ ΤΟΥ 1924 ἐπίσημα κείμενά των ὅτι εἰσήγαγον τό νέον ἑορτολόγιον (ν.ἑ.) χάριν τῆς «ἑνώσεως τῶν ἐκκλησιῶν» (διάβαζε «τῆς ὑποταγῆς τῆς Ὀρθοδοξίας εἰς τόν Παπισμόν»), μέ ἀναμενόμενον κόστος τήν διάσπασιν τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος, καί δεδομένου ὅτι οἱ «ἀπείθαρχοι» τοῦ 1924 ἐκραύγαζον «μᾶς ἐφράγκεψαν!», κάποιοι «τῆς ἐδῶ πλευρᾶς» ἐξακολουθοῦν νά τσαμπουνοῦν τίς ὡς ἄνω ψευτιές καί νά συμμετέχουν εἰς τόν συνεχιζόμενον διωγμόν ἐναντίον τῶν «ἀπειθάρχων», προκειμένου νά καθησυχάσουν τίς συνειδήσεις των. Τά γεγονότα βοοῦν γιά ποιόν λόγον ἔγινεν ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ., καθώς καί γιά τίς συνέπειές του, ἀλλ' αὐτοί ἐξακολουθοῦν νά πολεμοῦν λυσσωδῶς τό κίνημα τοῦ 1924 καί τίς χειροτονίες τοῦ 1935, διότι δῆθεν δέν ὑπῆρχε δογματικός λόγος διά τήν ἀποτείχισιν, τάχα «παρεβιάσθησαν» οἱ ἱεροί κανόνες κ.λπ. Τά ψέμματα πού λέγουν, ἐκτός τῶν προαναφερθέντων, εἶναι τόσον κραυγαλέα, πού, ἀκούγοντάς τα, παύει κανείς νά ἐκτιμᾶ αὐτούς πού τά ἐκστομίζουν. Π.χ., είς τήν ἐν λόγῳ σύναξιν, ὁ κατά τά ἄλλα σεβαστός καί ἀγαπητός π. Θεόδωρος Ζήσης, ἀπευθυνόμενος πρός τόν π. Μάξιμον Καραβᾶν, εἶπεν ὅτι ἡ Ἱ.Μ. Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου ἴσως εἶναι ἡ μόνη ἀποτειχισμένη εἰς ὁλόκληρον τόν Πλανήτην!!! Φαίνεται πώς δέν ἔχει ἀκούσει κάτι γιά τήν Ἱ.Μ. Ἐσφιγμένου Ἁγ. Ὄρους (τήν ἀληθινήν ἐννοεῖται, ὄχι τήν «μαϊμοῦ») καί γιά πολλά ἀκόμη μοναστήρια τοῦ π.ἑ., ἤ, τό καί πιθανώτερον, ὅτι τούς θεωρεῖ «ἐκτός Ἐκκλησίας»! Καί ὁ π. Μάξιμος δέν ἔσπευσε νά διορθώσῃ, ἀλλ' ἐδέχθη τό ψέμμα, προκειμένου νά ἔχῃ καί αὐτός κάποιαν «πρωτοκαθεδρίαν» εἰς τό στερέωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντισχισματικός14 Ιουλίου 2025 στις 6:13 μ.μ.

    Καμία ψευτιά δεν είπε ο άγιος Επιφάνιος ο Θεοδωρόπουλος!

    Τα σχίσματα και η αγιομαχία υπηρετούν τον πατέρα του ψεύδους τον διάβολο!

    Ο Άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος απέφυγε τα δύο άκρα του Πονηρού, Σχίσματα και Οικουμενισμό και έμεινε μέσα στην Ορθοδοξία!

    Τα σχίσματα κάνουν τον Πονηρό να πανηγυρίζει!
    Αντιλαβού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντισχισματικός14 Ιουλίου 2025 στις 6:14 μ.μ.

    Το σχόλιο απευθύνεται σε κάθε καλής διάθεση αναγνώστη, χωρίς τον φανατισμό τον σχισματικό και αγιομαχικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου