Κυκλοφόρησε σε εκκλησιαστικά ιστολόγια η ομολογία Πίστεως του επισκόπου Τυχικού, που απέστειλε στη Ιερά Σύνοδο της Κύπρου. Δεν μας εξέπληξε το περιεχόμενο, επειδή σε προηγούμενα άρθρα μας είχαμε σκιαγραφήσει την προσωπικότητα του συγκεκριμένου επισκόπου και αμφισβητήσαμε με αποδείξεις το ορθόδοξο φρόνημά του, παρά το γεγονός ότι πολλοί αντι-οικουμενιστές και αποτειχισμένοι τον είχαν ανακηρύξει σε νέο Μάρκο Ευγενικό (!!!!!!!!).
Είχαμε μάλιστα
προτείνει αντί για τη χρήση του «εκκλήτου», να αποστείλει στην Ιερά Σύνοδο
εκτενές απόσπασμα από την ομολογία πίστεως που διάβασε στη χειροτονία του και
τίποτε άλλο. Αν δεν γινόταν δεκτή αυτή η απάντηση, τότε να παρουσιάσει ένα λίβελλο πίστεως εναντίον του
Οικουμενισμού, για να αποδείξει και διακηρύξει το Ορθόδοξο φρόνημά του.
Δυστυχώς, όμως τα γεγονότα επαλήθευσαν ό,τι πιστεύαμε, αποδεικνύοντας με την ομολογία πίστεως ότι ο συγκεκριμένος επίσκοπος γίνεται ένας Δούρειος ίππος του
Οικουμενισμού.
Διαβάζοντας κανείς το κείμενο της ομολογίας διαπιστώνει
ότι ο επίσκοπος πέφτει σε πρωτοφανείς αντιφάσεις.
Από τη μία ομολογεί ότι σέβεται την Ορθόδοξη
διδασκαλία, όπως έχει διαμορφωθεί με βάση την Αγία Γραφή, την Ιερά Παράδοση και
τους πατέρες της Εκκλησίας, αφετέρου αποκηρύσσει την εκκλησιαστική πρακτική της
αποτείχισης, η οποία έχει κατοχυρωθεί από τον 31ο Αποστολικό κανόνα
και άλλους Κανόνες Οικουμενικών Συνόδων
και μας τη διδάσκει ο βίος και η πολιτεία των ομολογητών Αγίων (π.χ Αγ.Θ.Στουδίτη,
Γρηγορίου Παλαμά, Μ.Ευγενικού κ.α.).
Ο επίσκοπος,
που θεωρεί τον Παπισμό ως αίρεση και αρνείται να δεχτεί την κάρα του Αποστόλου
Παύλου, επειδή θα μεταφερόταν από το Βατικανό, δεν βλέπει ότι βρισκόμαστε στην
τελική ευθεία της ένωσης με τους Παπικούς;;;
Ούτε οι
συμπροσευχές με τους Παπικούς τον ενοχλούν, ούτε η ανακήρυξη του Παπισμού και
των άλλων αιρέσεων ως Εκκλησίες τον ενοχλεί, ούτε οι μικτοί γάμοι, ούτε το
Σχίσμα λόγω ουκρανικού, ούτε η νέα εκκλησιολογία που καθόρισε η Κολυμπάριος
Σύνοδος, που δεν έχει καμμιά σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και με το consensus partum. Όλα ρόδινα και ωραία.Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να επιβεβαιώσει ότι κλίνει γόνυ υποταγής στην
Οικουμενιστική Σύνοδο, στην οποία ανήκε, αδιαφορώντας για την υπακοή στη
διαχρονική διδασκαλία των Ορθοδόξων Πατέρων κα της Ιεράς παράδοσης. Ντροπή και
πάλι ντροπή!!!!!!!
Υπάρχουν όμως και ορισμένα άλλα σημεία του κειμένου της ομολογίας
που πρέπει να σχολιάσουμε.
Α. Ως πολέμιος της πρακτικής της ιεροκανονικής αποτείχισης
γράφει τα εξής:
|
4. Δηλώνω
πάλιν και πολλάκις, ρητώς και κατηγορηματικώς, πως όλες οι κατηγορίες δεν
ευσταθούν, αλλά καταρρίπτονται ως χάρτινος πύργος, και συγκεκριμένα για την
κατηγορία της αποτειχίσεως που γίνεται πολύς λόγος, ενδεικτικά θα αναφέρω
πέντε περιπτώσεις: α) Αύγουστος
2023: Έθεσα σε αργία ιερέα της Μητρόπολης Πάφου, που προέβη σε αποτείχιση,
και τελικώς το αρμόδιο εκκλησιαστικό δικαστήριο της Ιεράς Συνόδου προχώρησε
στην καθαίρεσή του. β) 13
Φεβρουαρίου 2024: κοινοποίησα ως μητροπολίτης Πάφου, την ανακοίνωση της Ιεράς
Συνόδου και επέστησα την προσοχή για τον “αγιορείτη γέροντα Σάββα
Λαυριώτη". (γ.Σ.Λ) γ) 23 Μαΐου
2024: εξέδωσα ανακοίνωση, ύστερα από επικοινωνία μου με την Ι.Μ. Ξάνθης, περί
της αυτοαποκαλούμενης “γερόντισσας Άννης”, που περιερχόταν την μητρόπολη
Πάφου χωρίς κανονική άδεια και έκανε ομιλίες σε σπίτια. δ) 10 Μαΐου
2025: ενημέρωσα γραπτώς τους ιερείς της Μητρόπολης Πάφου, για αρχιμανδρίτες
που δεν έχουν ευλογία να ιεροπρακτούν, καθώς δεν ανήκουν σε καμία τοπική
Εκκλησία και δεν αναγνωρίζουν κανένα ορθόδοξο επίσκοπο. |
Το ύπουλο χαρακτηριστικό του παραπάνω αποσπάσματος
βρίσκεται στο εξής:
Η «γ.Άννα» και ο μοναχός γ.Σ.Λ έχουν μεγάλες διαφορές, όσον αφορά τις εκκλησιολογικές τους αρχές και πρακτικές. Η γ.Α. προσχώρησε σε Σύνοδο ΓΟΧ (Σύνοδος Φιλοθέου Κ.), μετά από διένεξη με τη Μητρόπολη Ξάνθης για περιουσιακά θέματα του Ησυχαστηρίου, ενώ ο γ.Σ.Λ βρίσκεται στην αποτείχιση, χωρίς να έχει προσχωρήσει σε Σύνοδο ΓΟΧ. Η αναφορά συγχρόνως των δύο διαφορετικών περιπτώσεων, καθώς και του αποτειχισμένου Κύπριου ιερέα, οφείλεται στο ότι ο επίσκοπος Τυχικός θέλει να κατηγορήσει την αποτείχιση ως Σχίσμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Όσοι ενδιαφέρονται για την υπόθεση της γ.Άννας τους
παραπέμπουμε στις παρακάτω διευθύνσεις.
1.
(https://www.ethnos.gr/greece/article/36435/xanthhierospolemosgiathaymatakiantikanonikoysklhrikoys).
2.
(https://www.thraki.com.gr/den-isychazei-to-isychastirio-toy-geraka)
Για τον γ.Σ.Λ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
ενημερωθούν και από τη διεύθυνση: https://www.agioritespateres.com/category/epistoles/
και στην ενότητα ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ.
Επίσης, στην 4η παράγραφο της ανακοίνωσης που προηγείται της ομολογίας γράφονται τα εξής:
|
Όσον αφορά την
πρόσφατη υπόθεση “της Θεσσαλονίκης", ο πολύτεκνος ιερέας με καταγωγή από
την Αγία Μαρίνα Πάφου, χειροτονήθηκε για να υπηρετεί μόνιμα την Μητρόπολη
Πάφου. Διορίστηκε σε μεγάλη κοινότητα ιερατικός προϊστάμενος για μεγάλο
διάστημα και μνημόνευε πάντοτε το όνομά μου ως μητροπολίτη, στις ιερές
ακολουθίες που τελούσε στην Πάφο. Για την εκπόνηση μεταπτυχιακού
προγράμματος, του χορηγήθηκε άδεια ελευθερο-ιεροπραξίας, όπως άλλωστε έλαβα
και εγώ κατά την περίοδο των σπουδών μου στο Λονδίνο από τον τότε Μητροπολίτη
Πάφου και νυν Μακαριώτατο κ.κ. Γεώργιο. Δεν ήταν δυνατόν να έχω
ευθύνη ή γνώση των ενεργειών του εκτός των ορίων της Μητροπόλεώς μου. |
Υπάρχουν όμως γεγονότα που αποκρύπτει ο Μητροπολίτης
γι΄ αυτό ρωτάμε πάλι τα εξής:
1. Ποιος πνευματικός έδωσε συμμαρτυρία χειροτονίας
για τον π.Δ.Σ;;; Ενημερώθηκε από τον πνευματικό και από τον τότε λαϊκό υποψήφιο
κληρικό για την αποτείχισή του (ως λαϊκός) από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως ;;;;
2. Η άδεια ελευθερο-ιεροπραξίας που δόθηκε στον
π.Δ.Σ αφορά στο ακώλυτο της ιερωσύνης. Με τη συγκεκριμένη άδεια βεβαιώνει ο επίσκοπος ότι ο π.Δ.Σ μπορεί να ιερουργεί,
αλλά όταν βρίσκεται σε άλλη Μητρόπολη ή σε Μητρόπολη άλλης αυτοκέφαλης εκκλησίας και ιερουργεί θα το κάνει ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ (εκτός και αν είναι αποτειχισμένος).Έλεγξε ο επίσκοπος Τυχικός πώς
εφαρμόζεται η άδεια ελευθερο-ιεροπραξίας από τον συγκεκριμένο κληρικό του;;; Υπάρχει
σχετική αλληλογραφία για το θέμα; Όταν ο επίσκοπος Τ. λειτουργούσε ως
Αρχιμανδρίτης σε ενορία της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης (στην διάρκεια των σπουδών
του), αυτό γινόταν χωρίς την άδεια του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης;;;
3. Σύμφωνα με όσα έχουν δημοσιευτεί από τον
Σεπτέμβριο του 2024, του τέθηκε Συνοδικά το θέμα του π.Δ.Σ. Δεν ήρθε σε
επικοινωνία με τον εν λόγω ιερέα για να
τον ελέγξει;;; Ποια υπευθυνότητα επισκόπου
εκφράζει η άποψη «Δεν ήταν δυνατόν να έχω ευθύνη ή γνώση των
ενεργειών του (π.Δ.Σ) εκτός των ορίων
της Μητροπόλεώς μου»;;;
4. Μήπως πρέπει ο επίσκοπος Τυχικός και ο π.Θ.Ζήσης
να μας πουν τι είχαν συμφωνήσει για τον π.Δ.Σ, ώστε να δικαιολογήσουμε το πάθος
υπεράσπισης του επισκόπου και από τον π.Θ.Ζ και από τον π.Δ.Σ. (Υποστηρίζουμε και
περιμένουμε να διαψευστούμε ότι υπήρχαν μυστικές συννενοήσεις, πιθανόν λόγω
υποχρεώσεων του επισκόπου για βοήθεια των σπουδών του στο Α.Π.Θ).
Υπενθυμίζουμε τέλος και τα εξής:
«Η θεοπνευστία μιας Συνόδου δεν εξαρτάται από το ότι απαρτίζεται από
αρχιερείς με ωμοφόρια. Όπως έλεγε ο αείμνηστος πατήρ Ιωάννης Ρωμανίδης, «Δεν
είναι η ύπαρξις του επισκόπου η εγγύησις ότι μία Σύνοδος εμφορείται από το Άγιο
Πνεύμα. Ούτε η Χάρις της Αρχιερωσύνης οδηγεί την Εκκλησία "εις πάσαν την
αλήθειαν"». Με άλλα λόγια, μπορεί μια Σύνοδος να είναι "νόμιμη",
αλλά όχι αγία. Μπορεί να είναι συγκροτημένη από επισκόπους, αλλά πνευματικά
κενή, όταν δεν δογματίζει σωστά και δεν αποτελείται από Θεοφόρους.(σημ.που
πολλές φορές από λέοντες γίνονται χαμαιλέοντες)
…..Αν κάποιοι ενοχλούνται από τον όρο «αποτείχιση»,
ίσως θα πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέφτη. Γιατί οι πρώτοι που αποτειχίζονται
– από την πίστη, από την πατερική γραμμή, από το πλήρωμα – είναι συχνά οι ίδιοι
οι ιεράρχες που σήμερα σπεύδουν να καταδικάσουν όσους πονούν γι’ αυτήν". (orthodoxia
-ellhnismos).
Ο μακαριστός Ι.Κορναράκης έγραφε πριν χρόνια «…Το
βασικό πρόβλημα της υπάρξεώς μας είναι σε ποιο μέτρο αληθεύει η ζωή μας εν
Χριστώ Ιησού. Ο Χριστός, η κατ' εξοχήν ανυπέρβατη αλήθεια, μας υποχρεώνει, εφ'
όσον θέλουμε «οπίσω αυτής περιπατείν», να αληθεύουμε εν παντί». Όταν δεν το
κάνουμε, «παίζουμε εν ου παικτοίς», στο τραπέζι των ευαγγελικών αληθειών».
Οι σκοτεινές μεθοδεύσεις, η κάλυψη της διαστρέβλωσης
της Ορθόδοξης πίστης με ψευτο-ομολογίες πίστεως είναι ΥΒΡΙΣ στον αγώνα της Ορθόδοξης Ομολογίας και η εκκλησιαστική
Οικονομία (που έχει αρχή και τέλος) αποτελούν τον Δούρειο ίππο του
Οικουμενισμού και ταφόπλακα της ιεροκανονικής αποτείχισης.
"Ου χωρεί
συγκατάβασις εις τα της Πίστεως!" (Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός).
ΑΙΔΩΣ
ΑΡΓΕΙΟΙ!!!! ΑΙΔΩΣ!!!! ΑΙΔΩΣ!!!!!

Γελάω με τα λεγόμενα αντιοικουμενιστικά ιστολόγια, που πίστευαν, ότι ο Τυχικός θα είναι ο ήρωάς τους, ο μέγας ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ. Μετά την ομολογία του, δεν υπάρχει ανάρτηση σχολιασμού. Ποιούν τη νήσσα.... Μούγκα στη στρούγκα. Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ όντως ήταν η μοναδική που δεν πίστεψε ότι ο Τυχικός θα ορθώσει ανάστημα και θα ελέγξει για θέματα ΠΙΣΤΕΩΣ τη σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου (βλ. Ουκρανικό, σύνοδο Κρήτης κ.λ.π). Είστε οι μοναδικοί που είχατε το σθένος να πείτε την αλήθεια, αφού αυτή φαινόταν από τη στάση του και τα λόγια του.
ΑπάντησηΔιαγραφή