Συνεχίζεται, απ΄ ό,τι διαπιστώνουμε, η αρθρογραφία
από αντι-οικουμενιστές και αποτειχισμένους υπέρ του επισκόπου Τυχικού, τον οποίο αναγορεύουν σε
ΟΡΘΟΔΟΞΩΤΑΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ, ΘΕΡΑΠΟΝΤΑ ΤΟΥ
ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΩΣ ΟΡΘΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ. Τον επίσκοπο Τυχικό δεν τον γνωρίζουμε. Τα
οποιαδήποτε χαρακτηριστικά της Αρχιερατικής του προσωπογραφίας, τα αντλούμε απ’
ό,τι έχει δημοσιευτεί μέχρι τώρα, είτε από τους υποστηρικτές του, είτε από τους
διαφωνούντες και αντιπάλους. Εννοείται, ότι δεν συμφωνούμε με την αντιμετώπιση
του επισκόπου από τη Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου, ούτε για τις αποφάσεις
της.
Όμως, στο συγκεκριμένο άρθρο θα ασχοληθούμε με
γεγονότα, που έχουν σχέση με το λεγόμενο «ορθόδοξο φρόνημα» του επισκόπου.
Αφορμή γι΄ αυτό αποτέλεσε ένα από τα δημοσιευμένα άρθρα, στο οποίο γράφονται
και τα εξής;
Ο Μητροπολίτης
Πάφου Τυχικός υπάρχει «θεράπων του εκκλησιολογικώς ορθού φρονήματος της
Ορθοδόξου Εκκλησίας». Μοναδικός του
οδηγός η Κεφαλή της Ορθοδόξου Εκκλησίας και η αρχιερατική του συνείδηση. Ο αγώνας του
για την προστασία της πίστης, αυτή την περίοδο που οι κατέχοντες τους οίακας
της Ορθοδόξου Εκκλησίας αντί να την οδηγούν σε εύδιον λιμένα την κατευθύνουν
στα βράχια του οικουμενισμού, αναπαύει το χριστεπώνυμο πλήρωμα. Όρθωσε το
αρχιερατικό του ανάστημα χωρίς σκοπιμότητα και φόβο στους υποτελείς του
οικουμενισμού, στηλιτεύοντας κάθε τους εκκλησιολογική αυθαιρεσία. |
Ένας πρώτος σύντομος
σχολιασμός στο παραπάνω είναι ότι ο αρθρογράφος υπερβάλλει και
δημιουργεί στο αναγνωστικό κοινό λανθασμένες εντυπώσεις. Προκειμένου να
αποδείξουμε τα υπερβολικά του αρθρογράφου παραθέτουμε τα εξής στοιχεία:
1.Ο
Επίσκοπος Τυχικός και η σχέση με την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου.
Ο επίσκοπος Τυχικός, ως μέλος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, την αναγνώριζε ως
ορθοτομούσα ενώπιον της Αγίας Τραπέζης. Επομένως, αποδεχόταν ό,τι και η Σύνοδος
αποδέχτηκε. Δηλ.τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, την απόφαση για το
Ουκρανικό ζήτημα κ.α. Επίσης ως Συνοδικός Αρχιερέας αποδέχτηκε πλήρως τον
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ, με τον οποίο ήταν υποχρεωμένος να
συμμορφωθεί. Την υπακοή του προς την Ιερά Σύνοδο και τις αποφάσεις της την
αποτύπωσε στα παρακάτω λόγια που είπε μετά
την ανακοίνωση της έκπτωσής του από τον Μητροπολιτικό θρόνο της Πάφου, όπως τα
αποτύπωσε το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ, και αναδημοσιεύουμε στη συνέχεια.
««Δεν με ενημέρωσαν ακόμα που πρέπει να πάω, τι
θα κάνω τώρα, μόνο αυτά τα συνοπτικά. Περιμένω τον Αρχιεπίσκοπο να με πάρει
τηλέφωνο να μου πει τι πρέπει να κάνω από τώρα και στο εξής» σημείωσε.
Περαιτέρω, επανέλαβε πως «αυτό που ήθελα να
κάνω, ήμουν νέος, είχα ζήλο να κάνω πνευματικό έργο σύμφωνα με τους Αγίους.
Αγωνίστηκα και δεν ήθελα αυτή τη θέση εδώ, μου πρότειναν να λάβω ως
Μητροπολίτης και είπα στον Θεό «ό,τι θέλεις εσύ Κύριε». Ο λαός με εξέλεξε, οι
αρχιερείς με εξέλεξαν δόξα τω Θεώ. Τώρα είμαι στα χέρια του Θεού».
Ο Μητροπολίτης κ. Τυχικός σημείωσε επίσης πως «κάνουμε
υπακοή. Θα μας ενημερώσει ο Αρχιεπίσκοπος και η Σύνοδος για τα υπόλοιπα. Να
υπάρχει αγάπη και συνεργασία. Σας ευχαριστώ για την αγάπη σας. Να συνεχίζετε να
αγωνίζεστε».
Κάλεσε επίσης τον κόσμο, «να είναι κοντά στον
Θεό, κοντά στην Εκκλησία, κοντά στους Αγίους. Να μετανοούμε και να προχωρούμε».
Παραδέχθηκε επίσης πως «περίμενα να μου
δοθεί μια τελευταία ευκαιρία, ήμουν έτοιμος να κάνω ό,τι βήματα μου ζητήσουν.
Το ένιωθα από μόνος μου, δεν ήθελα να μου το πουν. Δόξασοι ο Θεός, ό,τι θέλει ο
Αρχιεπίσκοπος και η Ιερά Σύνοδος».
Σε σχέση με τα αδικήματα που του καταλογίζουν, είπε
πως «ήταν τρία πράγματα. Τα είδατε. Δεν έχω κάνει κάτι μεμπτό, δεν έχω
κάνει κάτι που να βαρύνει τη συνείδησή μου. Μπορεί να βγήκε λάθος κάτι που
έγινε».
(Πηγή: reporter.com.cy)
2.
Η άποψη του επισκόπου για την αποτείχιση.
Κληρικός της Μητροπόλεως Πάφου καθαιρέθηκε λόγω
αποτείχισης. Επομένως, ο επίσκοπος
απέδειξε ότι ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΊΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ως πρακτική ορθόδοξης
ένστασης σε περίοδο αιρέσεως. Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την αποτείχιση απάντησε
λέγοντας πως «πολλούς τους απέτρεψα από αυτό το πράγμα».
(reporter.com.cy)
3. Η
Εμπλοκή του επισκόπου με ομάδα αποτειχισμένων.
Μια κατηγορία
που «βαραίνει» τον πρώην Μητροπολίτη Πάφου είναι αυτή της χειροτονίας κληρικού
από μέρους του και η αποστολή του στη Θεσσαλονίκη προς ενίσχυση του αγώνα
αποτειχισμένων κληρικών. Στο κατηγορητήριο γίνεται λόγος για δόλια κίνητρα του
Επισκόπου Τυχικού σε σχέση με τον τρόπο χρησιμοποίησης του κληρικού.
Η εμπλοκή του επισκόπου με ομάδα αποτειχισμένων δεν οφείλεται σε
λόγους πίστεως, αλλά τον ενέπλεξαν, είτε λόγω του χαμηλών τόνων του χαρακτήρα
του, είτε λόγω υποχρεώσεών του σε πρόσωπο που πιθανόν να τον βοήθησε στη
διάρκεια των σπουδών του στη Θεσσαλονίκη. Αυτό φαίνεται καθαρά και από τον
τρόπο υποστήριξης των αποτειχισμένων από περιοχή των σπουδών του. Επομένως, ο
επίσκοπος είναι θύμα μιας απαράδεκτης πρακτικής, που ακολουθήθηκε και
αναγκάστηκε να εμπλακεί, ενώ δεν είχε τέτοιες προθέσεις.
Επίσης, οι υποστηρικτές του επισκόπου σε δημόσια επιστολή τους γράφουν και τα εξής
αξιοπρόσεκτα: « ….είναι ποτέ δυνατόν να θεωρείται υπεύθυνος ένας Επίσκοπος,
επειδή κάποιος χειροτονημένος από τα χέρια του, χρόνια μετά, απομακρύνθηκε από
την Εκκλησία και προσχώρησε σε αποτειχισμένους κύκλους».
4.
Για το θέμα των ΜΙΚΤΩΝ ΓΑΜΩΝ
Σε άλλο δημοσιευμένο άρθρο γράφτηκαν και τα εξής:
Σε μια εποχή,
όπου η Εκκλησία δοκιμάζεται από νεωτεριστικές τάσεις και φαινόμενα
οικουμενισμού, η στάση του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού ξεχωρίζει ως φωνή
ακραιφνούς Ορθοδοξίας. Ο Σεβασμιότατος επιλέγει να πορεύεται στον δρόμο της
Πατερικής Πίστης και της θεολογικής συνέπειας, τιμώντας το ήθος της Εκκλησίας,
όπως αυτό αποτυπώνεται στη ζωή και τα έργα των Αγίων Πατέρων. Ο Μητροπολίτης
Τυχικός επιμένει ότι κάθε εισερχόμενος εις την Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να
τελεί το Άγιο Βάπτισμα, εφόσον εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχει έγκυρο μυστήριο. Η
πρακτική του να αποδέχεται η Εκκλησία «βάπτισμα» αιρετικών δια του χρίσματος,
εφόσον δεν έχει προηγηθεί κανονικό βάπτισμα εντός της Εκκλησίας, δεν έχει
Πατερική βάση. Πρόκειται για «οικονομία» που σήμερα δυστυχώς εκλαμβάνεται ως
κανόνας. |
Από τα υπάρχοντα στοιχεία, που παρέθεσαν σε δημόσια
επιστολή τους οι υποστηρικτές του επισκόπου Τυχικού είναι και τα παρακάτω:
«Υπάρχουν υπογεγραμμένες άδειες από το χέρι του
19/2023, 15/2024, 6/2025, μικτών γάμων, μερικές μάλιστα συνοδευόμενες από
τελετές χρίσματος».
(https://cyprustimes.com/koinonia/etsi-apantoun-stis-katigories-kata-tychikou-oi-ypostiriktes-tou)
Επομένως, ο επίσκοπος και ΜΙΚΤΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΤΕΛΕΣΕ
(συνολικά 40 σε δυόμιση χρόνια). Δηλ την Οικονομία την έκανε ΚΑΝΟΝΑ. Άρα, ο
αρθρογράφος ψεύδεται δημιουργώντας εσφαλμένη εικόνα για την Αρχιερατική
διακονία του συγκεκριμένου επισκόπου. Θεωρητικά ο επίσκοπος Τυχικός προτρέπει την τέλεση ορθοδόξου βαπτίσματος
στους ετερόδοξους. Όμως η τέλεση του μικτού γάμου ακυρώνει στην πράξη την
θεωρία. Αν επιθυμούσε να ακολουθήσει τη γραμμή των Ορθοδόξων Πατέρων, θα έπρεπε
επισήμως να αποκηρύξει τους μικτούς γάμους και να το δηλώσει στη Σύνοδο γραπτά.
Υπάρχουν τέτοια κείμενα γραμμένα από τον επίσκοπο;;Τεκμηριώνεται ναι ή όχι η
αποδοχή της Βαπτισματικής θεολογίας εκ μέρους του συγκεκριμένου επισκόπου;;;
Ο μακαριστός π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος έλεγε τα εξής:, «Στην Εκκλησία δεν κάνουμε υπακοή φυτών. Η Εκκλησία δεν είναι Βατικανό». Δεν έχει αλάθητο θρόνο, ούτε χρειάζεται λιβανιστήρια υπακοής για να σταθεί όρθια. Δεν προορίζεται για υποταγή χωρίς κρίση, αλλά για υπακοή μέσα από διάκριση. Η υπακοή που απαιτεί φίμωση συνειδήσεων, δεν είναι αρετή. Είναι πνευματικός αυταρχισμός.
5.
Το θέμα χρήσης του «εκκλήτου».
Σύμφωνα με τον καταστατικό χάρτη της Εκκλησίας της
Κύπρου, προβλέπεται η χρήση του «εκκλήτου» από Μητροπολίτη, που θεωρεί ότι
αδικείται από κάποια απόφαση της Κυπριακής Ιεράς Συνόδου.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://apotixisi.blogspot.com/2025/06/blog-post_94.html
αναδημοσιεύσαμε το περιεχόμενο του εκκλήτου. Εκτός
από τις οφθαλμοφανείς παραβάσεις του Καταστατικού χάρτη της Εκκλησίας της
Κύπρου που γράφει (για τις οποίες συμφωνούμε), βλέπουν κάπου οι υποστηρικτές
του επισκόπου να αναγράφεται κάτι που αφορά θέματα πίστεως, για τα οποία πολλοί
υποστηρίζουν ότι διώκεται;;;
Δηλ. όλη η ορθόδοξη ομολογία είναι μόνο διαδικαστικό
θέμα παράβασης ανθρωπίνων κανόνων;;;;
Θεωρούμε, ότι ένας
Ορθόδοξος Αρχιερέας, που ανήκει σε μία Σύνοδο Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, δεν
προσφεύγει στο συντονιστικό κέντρο του Οικουμενισμού, αλλά ΟΜΟΛΟΓΕΊ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ εντός της Συνόδου στην οποία ανήκει.
Σε προηγούμενο άρθρο γράψαμε τα εξής:
«Δεν θα ήταν προτιμότερο, με βάση τη νοοτροπία του
επισκόπου Τυχικού, να απαντήσει στο έγγραφο της Κυπριακής Ιεράς Συνόδου,
επαναλαμβάνοντας τα παρακάτω λόγια της ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ που εκφώνησε κατά
τη χειροτονία;;;
«…Προς δε τούτοις στέργω και αποδέχομαι τας αγίας
επτά οικουμενικάς Συνόδους, και των τοπικών ας εκείναι αποδεξάμεναι εκύρωσαν,
επί φυλακή των ορθοδόξων της Εκκλησίας δογμάτων αθροισθείσαι.
Ομολογώ πάντας τους υπ’ αυτών, ως υπό
φωτιστικής χάριτος του παναγίου Πνεύματος οδηγουμένων, εκτεθέντας Όρους της
ορθής Πίστεως, και τους ιερούς κανόνας, ους οι μακάριοι εκείνοι προς την της
αγίας του Χριστού Εκκλησίας διακόσμησιν και των ηθών ευταξίαν κατά τας
αποστολικάς παραδόσεις και την διάνοιαν της ευαγγελικής θείας διδασκαλίας
συντάξαντες, παρέδωκαν τη Εκκλησία. Ενστερνίζομαι, και κατ’ αυτούς ιθύνειν επιμελήσομαι
την θείω βουλήματι κληρωθείσάν μοι Εκκλησίαν και κατ’ αυτούς διατελέσω διδάσκων
πάντα τον τη πνευματική μοι ποιμαντορία πεπιστευμένον ιερόν κλήρον και τον
περιούσιον λαόν του Κυρίου.
Προυργιαίτατα (προνοητικώτατα) μοι
ομολογείται, ίνα τηρώ την ενότητα της Πίστεως εν τω συνδέσμω της ειρήνης, πάντα
μεν όσα η μία, αγία, καθολική και αποστολική Εκκλησία των Ορθοδόξων πρεσβεύουσα
δογματίζει, ταύτα πρεσβεύων καγώ και πιστεύων, μηδέν προστιθείς, μηδέν αφαιρών,
μηδέν μεταβάλλων, μήτε των δογμάτων μήτε των παραδόσεων, αλλά τούτοις εμμένων
και ταύτα μετά φόβου Θεού και αγαθής συνειδήσεως διδάσκων και κηρύττων· πάντα
δε όσα εκείνη κατακρίνουσα ως ετεροδιδασκαλίας αποδοκιμάζει, ταύτα καγώ
αποδοκιμάζων και αποδιοπομπούμενος διά παντός.
Πείσομαι δ’ εσαεί προθύμως εν τοις
εκκλησιαστικοίς και τη ιερά Συνόδω ως ανωτάτη αρχή της Εκκλησίας (...),
σεβόμενος και τηρών τας δωρηθείσας αυτή προνομίας, προς καταρτισμόν τε και
στηριγμόν της παρ’ ημίν Ορθοδόξου εκκλησίας και επιμελήσομαι όση μοι δύναμις
περίεστιν ορθοτομείν τον λόγον της αληθείας, εις δόξαν του Πατρός και του Υιού
και του αγίου Πνεύματος, της μιάς υπερουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος, του ενός
και μόνου αληθινού Θεού, και προς σωτηρίαν των πιστών….»
Εάν αυτό δεν γίνει δεκτό, τότε, αν ο
επίσκοπος είναι τόσο Ορθόδοξος, όσο μας τον παρουσιάζουν, εάν θέλει
να τιμήσει κατ' αρχήν την Αρχιερωσύνη του και κατόπιν τον λαό που μέχρι τώρα
τον στηρίζει, να βγει ευθαρσώς και να δηλώσει ότι διακόπτει το μνημόσυνο του
οικουμενιστή Αρχιεπισκόπου και της Συνόδου, πριν τον καθαιρέσουν, βάζοντας
μετάνοια για όσους στεναχώρησε με τις δηλώσεις του, αλλά και με τις πράξεις του
και την αδυναμία του για τα όσα αντίθετα διέπραξε από αυτά που ορίζουν οι Άγιοι
Πατέρες και το Ευαγγέλιο.
Πολύ σωστά σχολίασε ένας αναγνώστης του ιστολογίου.
«Ο επίσκοπος Τυχικός, αν θέλει να κοιτάξει μπροστά,
έχει τώρα μια ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ με τον Λίβελο που του ζητήθηκε. Οι προσφυγές
και τα έκκλητα είναι χρονο-φθόρα, δε βγάζουν πουθενά. Μπορεί να ετοιμάσει έναν
περιποιημένο λίβελο εφ’ όλης της ύλης. Εναντίον λατινοφρόνων, ΠΣΕ, θεωρίας
κλάδων, δύο πνευμόνων, και στην ‘υποσημείωση’ να κάνει διάκριση ανάμεσα σε καλή
και κακή αποτείχιση και να καταδικάσει τη δεύτερη. Αντί αμυνόμενος να γίνει
επιτιθέμενος. Οι συνοδικοί (όλοι τους) είναι κατακριτέοι και υπόλογοι - υπόδικοι
δικαστές. Αν δεχτούν και συμφωνήσουν με το περιεχόμενο του λιβέλου καλώς,
διαφορετικά ο Τυχικός να δηλώνει αυτομάτως αμέτοχος και αλλότριος συναγωγής
πονηρευομένων και ν' αναζητήσει το λείμμα των ορθοδόξων».
6.
Η άρνηση του επισκόπου Τυχικού να δεχτεί
την κάρα του Αποστόλου Παύλου από το Βατικανό.
Διευκρινίζουμε για το θέμα αυτό, ότι δεν θα ερχόταν
στην Πάφο ο Πάπας, αλλά η κάρα του Αποστόλου Παύλου. Η κάρα, που φυλάσσεται στο
Βατικανό και δεν έχει ποτέ μεταφερθεί εκτός του κρατιδίου, αποτελεί σημαντικό
χριστιανικό κειμήλιο.
Ο Τυχικός, ωστόσο, δήλωσε ότι δεν δέχεται το
κειμήλιο, επειδή μεταφέρεται από Καθολικούς, τους οποίους χαρακτήρισε
«αιρετικούς» (συμφωνούμε με την άποψη Παπισμός=αίρεση).
Ο Επίσκοπος Τυχικός, αντί να αρνηθεί τη μεταφορά της
κάρας, να θέσει το ζήτημα της διαδικασίας που θα ακολουθήσει η Σύνοδος για την υποδοχή
της κάρας του Αποστόλου Παύλου και να
διαχωρίσει τη θέση του από τη διαδικασία, αν έβλεπε ότι κάτι τον ενοχλούσε ή διαφωνούσε.
Όπως σημειώσαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας «με την ίδια λογική του επισκόπου
Τυχικού, η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θα είχε επανασυναγάγει λείψανα και κειμήλια
της που είχαν λεηλατηθεί επί Σταυροφοριών και είχαν μεταφερθεί στη Δύση με
πρώτο και καλύτερο αυτό του Αγίου Δημητρίου. Ο Τυχικός νόμιζε ότι έριχνε πόρτα στον πάπα, αλλά
δίωξε τον Απόστολο των Εθνών… Ο ζηλωτισμός ως φανατισμός μειώνει την κρίση και
περιορίζει την αντιληπτική αναλυτική ικανότητα δημιουργεί εμμονές.
Άλλο ασκώ κριτική στις δογματικές παρεκκλήσεις ενός
άλλου θρησκευτικού σχήματος και άλλο δηλώνω τον εκπρόσωπο του persona non grata,
όταν μάλιστα φέρνει την τίμια κάρα του εκχριστιανιστή σου. Ο Τυχικός χωρίς τη
δέουσα διάκριση κοινώς την πάτησε, αφού θυσίασε το μείζον στο έλασσον».(dimpenews).
Επομένως, άλλο είναι το θέμα της μεταφοράς της Αγίας
Κάρας του Αποστόλου Παύλου και άλλο το θέμα της διαδικασίας που θα ακολουθήσει
η Σύνοδος.
7.
Τα σχετικά με τη χειροτονία του π.Δ.Σ
και ό,τι ακολούθησε.
Σε προηγούμενο άρθρο μας επίσης σημειώσαμε κάποιες
ερωτήσεις, που πρέπει να απαντηθούν και σχετίζονται με τη χειροτονία και την
παρουσία στη Θεσσαλονίκη του ιερέα π.Δ.Σ. Ο κληρικός χειροτονήθηκε από τον
αρμόδιο Επίσκοπο για ορισμένη κενή οργανική θέση της μητροπολιτικής περιφέρειας
της Πάφου (βλ. 6ος Κανόνας της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου). Για τα υπόλοιπα
περιμένουμε διευκρινίσεις.
https://apotixisi.blogspot.com/2025/06/blog-post_96.html
Αν όντως ήταν "ορθοδοξότατοι" τόσο ο επίσκοπος Τυχικός, όσο και ο σήμερα καθαιρεθείς π.Δήμος, δεν θα κατέφευγαν στα εκκλησιαστικά δικαστήρια συνόδου που δεν είναι ορθόδοξη. Θα είχαν αποτειχιστεί και δεν θα αναγνώριζαν τη σύνοδο, τις αποφάσεις της οποίας περίμεναν (π.Δήμος) και περιμένουν (Τυχικός). Αντιφατικές πρακτικές. Ποια ισχύ μπορεί να έχουν οι αποφάσεις συνόδου που υποτίθεται ότι έχουν απορρίψει οι '"ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΟΙ'"; Απορεί κανείς με την ομάδα του ομότιμου της Θεσ/νίκης. Πώς δέχεται τέτοιες πρακτικές; Γιατί ανέχεται να διαπομπεύεται η αποτείχιση και όσοι συνειδητά βιώνουν αυτή ήσυχα και ησυχαστικά, χωρίς τυμπανοκρουσίες και ψευτοηρωισμούς και λαϊκισμούς. Τι μουσαβέζικες καταστάσεις είναι αυτές; Ύβρις στον έντιμο αγώνα της αποτείχισης. Να βγουν και να ζητήσουν δημόσια συγγνώμη. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφή