- Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές
1. Οι κοινωνικές και ποιμαντικές διδασκαλίες των Πατέρων πρέπει να συνεκτιμώνται με βάση τα συμφραζόμενα, τις ιστορικές παραμέτρους και τις ιδιαίτερες συνθήκες τότε και τώρα.
Για παράδειγμα, θα πας να πεις σήμερα σε μια άτεκνη γυναίκα που έχει αφαιρέσει τις ωοθήκες της λόγω καρκίνου "η δε γυνή σωθήσεται διά της τεκνογονίας";
Άλλο παράδειγμα είναι το αγιογραφικό "πᾶσα δὲ γυνὴ προσευχομένη ἢ προφητεύουσα ἀκατακαλύπτῳ τῇ κεφαλῇ καταισχύνει τὴν κεφαλὴν ἑαυτῆς· ἓν γάρ ἐστι καὶ τὸ αὐτὸ τῇ ἐξυρημένῃ" (Α' Κορ., ια΄, 3-5). Καλύπτει σήμερα καμιά γυναίκα το κεφάλι της στην Εκκλησία με εξαίρεση κάποιες ηλικιωμένες; Ή θα πας σε μια γυναίκα με ξυρισμένο κεφάλι λόγω χημειοθεραπείας και θα τη χαρακτηρίσεις άτιμη;
2. Γιατί και ο Απόστολος Παύλος και οι Πατέρες των πρώτων αιώνων αναφέρονται μόνο σε αρσενοκοιτία;
Επειδή αυτή ήταν η φανερή ομοφυλοφιλία (ό,τι γινόταν στις γυναίκες ήταν στα αθέατα από την κοινή γνώμη δωμάτιά τους) και αυτή ήταν δείγμα κύρους και θέσης στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Μάλιστα, στην Αυτοκρατορία υπήρχαν και νόμοι που καθόριζαν ακόμη και λεπτομέρειες για τις ομοφυλόφιλες σχέσεις, για παράδειγμα ανάμεσα σε ένα Ρωμαίο πολίτη και σε ένα δούλο.
3. Γιατί υπάρχει η καταδίκη της αρσενοκοιτίας;
Δες το αμέσως παραπάνω, το οποίο οι Χριστιανοι θεωρούσαν δείγμα μιας διεφθαρμένης και ξεπεσμένης Αυτοκρατορίας που έπρεπε να φύγει, σε συνδυασμό με το θέλημα του Θεού για φυσικές σχέσεις και χρήσεις των σωμάτων (που οδηγούν και στη δημιουργία παιδιών), όπως περιγράφει ο Απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους επιστολή.
4. Μια συνήθης πονηριά των μεν και των δε είναι η επίκληση του γνωστού Παύλειου χωρίου "μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι" (Α' Κορ., στ', 10-11).
Οι μεν λένε "ω, κοιτάξτε τι λέει ο Απόστολος Παύλος για τους ομοφυλόφιλους", αποκρύπτοντας τους άλλους (οι οποίοι μπορεί και κάτι να ...τούς θυμίζουν), οι δε λένε "α, κοιτάξτε τι λέει για τους άλλους", αποκρύπτοντας τους αρσενοκοίτες μπας και φανούν προοδευτικάριοι. Ναι, για όλους λέει, παιδιά. Αφήστε την κοπτοραπτική της κακιάς ώρας!
5. Ο ιερός Χρυσόστομος στο επίμαχο χωρίο αποκαλεί τους ομοφυλόφιλους "ανδροφόνων χείρους". Και συμπληρώνει "και γαρ βέλτιων αποθανείν ή ζωήν υβριζόμενος ούτως".
Νωρίτερα γράφει ότι είναι χειρότεροι κι από τις πόρνες, καθώς η μίξη με τις πόρνες είναι τουλάχιστον "κατά φύσιν".
Αν διαβάσει κανείς ολόκληρο το κείμενο, θα διαπιστώσει μεγάλη ένταση και θα αντιληφθεί ότι ο ιερός πατήρ και ποιμένας της Εκκλησίας έχει πολλά προσωπικά παραδείγματα που τον ενοχλούν και τον φτάνουν στα όριά του.
Δύο τα αναφέρει: Έναν νεαρό ομοφυλόφιλο που καμαρώνει δημόσια ότι είναι καθαρός και μια νεαρή κοπέλα, έγκλειστη σε σπίτι, που κάποιος την αναγκάζει να έχει σχέση με ζώο και να δηλώνει δημόσια ότι αυτό την χαροποιεί. Μάλιστα, ο ιερός Χρυσόστομος τονίζει και για αυτόν ότι είναι χειρότερος από δολοφόνο, καθώς καταστρέφει και την ψυχή και το σώμα της.
Αυτό που αποκομίζει κανείς περισσότερο από όλο το κείμενο του Χρυσοστόμου είναι η μεγάλη επιμονή του για μετάνοια και για την εκζήτηση του ελέους του Θεού.
Παναγιώτης Ασημακόπουλος
ΠΗΓΗ.ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου