Πέμπτη 15 Αυγούστου 2024

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;




Παρατίθεται ένα σημαντικό απόσπασμα κειμένου από τους: «Μεγάλους Αγώνες του Αγίου Μαξίμου του ομολογητού εναντίον των Αιρετικών» και εξηγεί ποια είναι η Εκκλησία του Χριστού κατά τον Άγιο Μάξιμο και όχι κατά την γνώμη του καθενός.

Άραγε γιατί η Εκκλησία μας του χάρισε τον τίτλο του Ομολογητή; Έτσι για τα μάτια ή τυχαία;

Φυσικά και όχι, αλλά γιατί ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ την ΑΛΗΘΕΙΑ και την γνήσια πίστη του Χριστού! Ποια; Ότι η αλήθεια δεν ήταν αυτή που δήλωναν όλοι οι Πατριάρχες και οι αρχιερείς και ιερείς και οι κατά τόπους εκκλησίες, ότι δηλαδή ο Χριστός είχε ΜΙΑ ενέργεια και ΜΙΑ θέληση, αλλά η αλήθεια ήταν ότι ο Χριστός είχε ΔΥΟ θελήσεις και ΔΥΟ ενέργειες. Αυτή ήταν και είναι η Αλήθεια και γι’ αυτό ονομάστηκε ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ!

Τα μέσα που μηχανεύεται ο Διάβολος, για να αλλάξει τη γνώμη των Αγίων.

Ας δούμε όμως τί απάντησε ο Άγιος Μάξιμος για το θέμα ακριβώς αυτό, όταν πήγαν και τον βρήκαν, -στην εξορία και στην φυλακή που τον έβαλαν ο Αυτοκράτορας και ο Πατριάρχης- δύο απεσταλμένοι τους. Ο ένας μάλιστα εκ των δύο ήταν και Αρχιερέας.

Στην αρχή προσπάθησαν με κολακείες και έπειτα με εκφοβισμούς και απειλές να τον κάνουν να αλλάξει γνώμη, αλλά δεν τα κατάφεραν.

Στην συνέχεια του έταξαν πολλά δώρα, χρήματα, τιμές, να τον κάνουν Δεσπότη και άλλα πολλά, αλλά και πάλι δεν τα κατάφεραν.

Έπειτα αφού είδαν ότι ο Άγιος δεν δεχόταν με τίποτε να δεχθεί τα όσα αιρετικά πίστευαν αυτοί, ούτε δεχόταν να επικοινωνήσει πνευματικά και εκκλησιολογικά μαζί τους, άρχισαν να τον ειρωνεύονται και να τον κοροϊδεύουν λέγοντάς του: «Είσαι καλά Μάξιμε; Μήπως έχεις τρελαθεί και δεν το ξέρεις; Δηλαδή, θέλεις να μας πεις, μετά απ’ όλα αυτά που συζητήσαμε, ότι εσύ ένας φτωχός και ταπεινός καλόγερος, (γιατί εκτός των άλλων, ήταν απλός Μοναχός, δεν ήταν καν ιερομόναχος ο Άγιος Μάξιμος, παρ’ όλο που ήταν και ηγούμενος) εσύ λοιπόν ένας απλός Μοναχός, ΜΟΝΟΣ σου χωρίς κανένα άλλον μαζί, έχεις την αλήθεια και μείς όλοι οι άλλοι, όλα τα Πατριαρχεία και όλες οι κατά τόπους εκκλησίες, όλοι οι Πατριάρχες, οι αρχιερείς, όλοι οι κληρικοί, όλος ο λαός, όλη η οικουμένη είναι στην πλάνη και στην αίρεση και είμαστε εκτός Εκκλησίας; Δηλαδή εσύ μόνο σε όλη την οικουμένη έχεις την αλήθεια; Εσύ μόνος σου είσαι η Εκκλησία; Τρελάθηκες τελείως; Για έλα στα συγκαλά σου, και έλα γρήγορα μαζί μας, πριν είναι πολύ αργά, για να ανήκεις και συ στην Εκκλησία του Χριστού, γιατί τώρα, αφού δεν επικοινωνείς μαζί μας, είσαι έξω από την εκκλησία, και σίγουρα θα χαθείς έτσι που πας».

Τι όμως τους απάντησε σε όλα αυτά τα φληναφήματα και ψευτοδιλήμματα ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής; «Εκκλησία, όπως είπε ο Χριστός μας, δεν είναι ούτε τα κτίρια, ούτε τα ντουβάρια, ούτε οι κληρικοί, ιερείς και αρχιερείς, ούτε τίποτε άλλο.

Αλλά Εκκλησία τι είναι; Είναι ο ίδιος ο Χριστός και η Αλήθειά Του, το Ευαγγέλιο Του, η Ορθή Πίστη, η ορθή δόξα. Αυτή είναι η Εκκλησία! Και όπου υπάρχει αυτή η αλήθεια, η ορθή δόξα, εκεί είναι και η Εκκλησία του Χριστού. Όπου δεν υπάρχει αυτή η ορθή δόξα, η ορθή ομολογία και η αλήθεια, εκεί δεν υπάρχει ούτε Εκκλησία του Χριστού».

Γι’ αυτό λέγει και ένας άλλος μεγάλος Πατέρας της Εκκλησίας ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (σπουδαίος Πατέρας, άφθαρτα τα λείψανά του στην Θεσσαλονίκη), τι λέει, μετά από τόσους αιώνες από τον Άγιο Mάξιμο, 7ος αιώνας ο Άγιος Mάξιμος, 14ος αιώνας ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Mετά από 6-7 αιώνες λέει περίπου τα ίδια πράγματα. Tι;

Ακούστε: «Καί γάρ οἱ τοῖς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας τῆς ἀληθείας εἰσίν, οἱ δέ μή ὄντες τῆς ἀληθείας οὐδέ τοῖς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἰσίν». Δηλαδή, «Αυτοί που είναι μέσα στην αλήθεια είναι και μέσα στην Εκκλησία του Χριστού. Ενώ αυτοί που είναι έξω από την αλήθεια δεν είναι ούτε μέσα στην Εκκλησία του Χριστού, αλλά είναι έξω από αυτήν».

Και πώς το απέδειξε αυτό ο Άγιος Mάξιμος ο Oμολογητής, τα λόγια που σας είπαμε προηγουμένως που είναι τα ίδια με του Aγίου Γρηγορίου; Έφερε απόδειξη μέσα από το Ευαγγέλιο. Και τι είπε;

«Θυμάστε, -λέει ο Άγιος Μάξιμος- τι είπε ο Κύριός μας, στους μαθητές Του σαν απάντηση όταν τους ρώτησε, τι πιστεύουν και τι λένε οι άλλοι άνθρωποι γι’ Αυτόν; Και άλλοι μεν λέγανε, ότι είναι ένας προφήτης, άλλοι δε κάποιος διδάσκαλος, άλλοι το ένα και άλλοι το άλλο. Και τότε είπε ο Χριστός στους Μαθητές Του; Εσείς, τι λέτε ότι είμαι εγώ; Και πετάχτηκε ο Πέτρος και είπε: «Συ ει ο Χριστός ο υιός του Θεού του ζώντος». Δηλαδή, «Εσύ είσαι ο Χριστός, ο Μεσσίας, ο κεκρισμένος, ο Yιός του ζώντος Θεού, του αληθινού-πραγματικού Θεού, αφού δεν υπάρχει άλλος θεός και όλοι οι άλλοι είναι ανύπαρκτοι θεοί». Μέσα σε λίγες λέξεις όλη η Θεολογία της Πίστεώς μας. Και τότε τι είπε ο Χριστός στον Πέτρο; Εδώ προσέξτε τώρα! «Μακάριος ει, Σίμων Βαριωνά, ότι σαρξ και αίμα ουκ απεκάλυψέ σοι, αλλ᾿ ο πατήρ μου ο εν τοις ουρανοίς. καγώ δε σοι λέγω ότι συ ει Πέτρος, και επί ταύτη τη πέτρα οικοδομήσω μου την εκκλησίαν, και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής».

 

Ακούσατε τι λέγει ο ίδιος ο Κύριός μας; Ότι την Εκκλησία Του την οικοδόμησε επάνω σε μία πέτρα. Ποια πέτρα; Την πέτρα της πίστεως. Τον ίδιο τον Χριστόν και την Αλήθειά Του. Την πέτρα της ομολογίας του Πέτρου. Σ’ αυτή την πέτρα λέει, της ομολογίας, σ’ αυτή την αλήθεια που είπες τώρα, ότι εγώ είμαι ο Yιός του Θεού του ζώντος, εκεί πάνω εγώ θα στηρίξω την Εκκλησία μου και αυτή θα είναι η αληθινή Εκκλησία του Χριστού, και αυτήν την Εκκλησία κανείς δεν θα μπορέσει να εξαφανίσει και να καταργήσει, ούτε ο ίδιος ο Άδης και ο Διάβολος!» (Ματθ. ΙΣΤ΄ 13-19)

Ο Χριστός και η διδασκαλία Του,είναι η ορθή Πίστη και η ορθή Δόξα.

Να λοιπόν ποια είναι και τι είναι η αληθινή Εκκλησία του Χριστού! Ο ίδιος ο Χριστός και η Αλήθεια Του! Η Ορθή Πίστη και Δόξα! Δεν είναι ούτε τα ντουβάρια, ούτε οι μήτρες, ούτε οι πατερίτσες, ούτε οι αρχιερείς ούτε οι πατριάρχες ούτε κανένας. Κανείς, απ’ όλους αυτούς, εκτός εάν έχουν μαζί τους τον Χριστό και την Αλήθεια Του! Αν λοιπόν δεν έχουμε την αλήθεια και δεν είμαστε μέσα στην Ορθοδοξία, δεν είμαστε ούτε μέσα στην Εκκλησία άσχετα αν πηγαίνουμε σε ναούς, άσχετα αν κάνουμε μνημόσυνα, λειτουργίες, κοινωνάμε, βγάζουμε λόγους και κάνουμε οτιδήποτε. Προσέξτε λοιπόν αυτή την σημαντική λεπτομέρεια, γιατί θα έρθουν δύσκολες μέρες, και δεν θα μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε καταστάσεις. Θα μπερδευτούμε, θα υπάρχει μεγάλη σύγχυση, γιατί οι περισσότεροι θα ακολουθούν τους πολλούς, είναι το σύνδρομο της μάζας βλέπετε, πού πάει ο πολύς κόσμος. Γιατί θα λένε όλοι, είναι δυνατόν, όλοι αυτοί να έχουν άδικο και μόνο ένας ή δύο ή μια χούφτα άνθρωποι να έχουν δίκαιο;

14 σχόλια:

  1. Ἄν καί τά ἐγνώριζα ὅλ' αὐτά, ἐν τούτοις ἀπήλαυσα αὐτήν τήν ἀνάρτησιν. Καθαρόν μαργαριτάρι! Θερμά συγχαρητήρια! Ἄς τά ἀκούουν αὐτά ὅσοι νομίζουν ὅτι μποροῦν νά εἶναι ταυτοχρόνως καί μέ τόν Χριστόν καί μέ τόν Διάβολον, ἐνῷ οἱ δυστυχεῖς εἶναι στήν πραγματικότητα μόνον μέ τόν Διάβολον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραία αυτά. Κανείς Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής δεν διαφωνεί με τους λόγους των Αγίων όταν αυτοί κατανοούνται Ορθόδοξα και όχι αγιομαχικά και σχισματικά!
    Με τον Διάβολο της αγιομαχίας και των σχισμάτων και των αιρέσεων δεν μπορεί να είμαστε και να νομίζουμε ότι είμαστε και με τον Θεό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν νομίζουν μερικοί Σχισματικοί ότι οι Άγιοι ερμηνεύονται σχισματικά και αγιομαχικά, πλανώνται πλάνην οικτράν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ἄν ἔχετε ειλικρινή ἀγάπη πρός τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καί τό πλήρωμα αὐτῆς, παρακαλῶ πολύ νά μᾶς κάνετε μία ἐνημέρωση περί τοῦ τί εἶναι σχίσμα καί πότε αὐτό δημιουργεῖται, πρός ἀποκάλυψη τῶν πλανῶν καί πλανεμένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντηση στον 1,02 μ.μ.
      Σχίσμα γίνεται όταν διακόπτουμε την κοινωνία με την Εκκλησία για ασήμαντα πράγματα (π.χ. ημερολόγιο και εορτολόγιο) , τότε αμαρτάνουμε πολύ βαριά!
      Λέει ο ιερός Χρυσόστομος ότι ούτε αίμα μαρτυρίου δεν ξεπλένει το αμάρτημα του σχίσματος.

      Αντισχισματικός

      Διαγραφή

    2. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος δέν ἀναγνώρισε ἐπίσημα ὡς Ἐκκλησίες τίς αἱρέσεις (Σύνοδος Κολυμπαρίου); Δέχεται τά Μυστήρια αὐτῶν; Δέν ἐπιτρέπει γάμους μέ αἱρετικούς; (Παπικούς, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες). Αὐτά εἶναι ἀσήμαντα πράγματα καί ἐκτός δόγματος;

      Τά ὅσα ἀποφάσισε ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κατά τήν περίοδο τοῦ κορονοϊού γιά τίς Θεῖες Λειτουργίες καί λοιπές ἀκολουθίες, καί διαδραματίσθηκαν ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν, (ὑποχρεωτική χρήση μασκῶν, λειτουργίες μέ ψάλτες μόνο, κατόπιν μέ πολύ περιορισμένο ἀριθμό λαϊκῶν, ἀπαγορευτικές πλαστικές ταινίες προσκύνησης ἱερῶν Εἰκόνων, ἀπαγόρευση λήψης Ἀχράντων Μυστηρίων, ἀλλαγή χρόνου ἑορτασμοῦ Ἀναστάσεως (βλ. καί σχετική ἀνάλυση π. Ἀναστασίου Γκοτσόπουλου), ὅλα αὐτά εἶναι ἀσήμαντες ἐνέργειες καί δέν ἅπτονται παραβάσεων δογματικῶν κανόνων;

      Εἶναι δυνατόν νά χαρακτηρίζονται ὡς ἐκτός Ἐκκλησίας, ὅσοι ἀρνήθηκαν νά δεχθοῦν ἰατρική πράξη στό σῶμα τους; (ἐμβολιασμός) πού ὅλως ἀντισυνταγματικῶς ἐπιβλήθηκε «ὑποχρεωτικά» καί μάλιστα διά προστίμου; Τά θέματα ὑγείας ὅπως π.χ. ὑγειονομικοί ἐμβολιασμοί ἀποτελοῦν κανόνα γιά νά εἶναι κάποιος Χριστιανός; (Μέλος τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ).

      Δέν καθιερώθηκε πλέον μόνιμα καί ὄχι κατ' οἰκονομία, οἱ γυναῖκες κατά τίς Θεῖες Λειτουργίες νά ψέλνουν ἐπί τοῦ ψαλτηρίου; Αὐτό εἶναι ἀσήμαντο θέμα; (βλ. σχετική μελέτη καθ. Πᾶν Τρεμπέλα, ἀλλά καί ἀνάλυση τοῦ †π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου). Εἶναι ἀσήμαντο θέμα καί ἐκτός δόγματος ἡ χειροτονία ἱερέων γυναικῶν;

      Μπουζούκια καί ὀρχῆστρες ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν εἶναι ἀσήμαντα πράγματα;

      Διαγραφή
    3. Ἡ διακοπή κοινωνίας δέν γίνεται μέ τήν Ἐκκλησία ὅπως λανθασμένα γράφετε στήν ἀνάρτηση σας, ἀλλά μέ τόν ἐπίσκοπο πού κηρύττει αἱρετικά, ὅπως λεπτομερῶς ἀναφέρει ὁ ΙΕ' Κανόνας τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Ἐκτός καί ἄν ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ πιστεύετε πῶς εἶναι μόνο ὁ ἐπίσκοπος, πόσο μᾶλλον δέ ὅταν αὐτός κηρύττει αἱρετικά.

      Διαγραφή
    4. Για xristianos.orthodoxos 9:25 μ.μ.

      Άλλα σου γράφει ο Αντισχισματικός για την έννοια του σχίσματος στο σχόλιο του 17 Αυγούστου 2024 στις 12:56 μ.μ. και άλλα αναφέρεις. Ο Αντισχισματικός σου είπε ξεκάθαρα ότι σχίσμα είναι η διακοπή της κοινωνίας με την Εκκλησία για ασήμαντα πράγματα και ανέφερε τα ημερολόγια και τα εορτολόγια, δεν αναφέρθηκε σ΄ αυτά που γράφεις για το Κολυμπάρι. Οπότε μην βάζεις στο στόμα του πράγματα που δεν είπε.
      Και μια σημείωση. Πολλές παραβάσεις που αναφέρεις δεν είναι δογματικού χαρακτήρα και άλλα δεν ισχύουν όπως για παράδειγμα η απαγόρευση λήψης Αχράντων Μυστηρίων -περιοριστικά μέτρα ελήφθησαν όχι απαγορευτικά των Αχράντων Μυστηρίων-, η ιερωσύνη των γυναικών, η μόνιμη παρουσία γυναικών στα ψαλτήρια.

      Διαγραφή
    5. Και για το σχόλιο 9:37 μ.μ.
      Η σωστή διακοπή της κοινωνίας γίνεται μόνο με τον επίσκοπο που κηρύττει φανερά αίρεση και όχι με τον επίσκοπο που νομίζουμε εμείς ότι κηρύττει αίρεση ενώ δεν κηρύττει σύμφωνα με τον ιε΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου και όχι με όλη την Εκκλησία που δεν είναι μόνο ο επίσκοπος.

      Διαγραφή
  5. @ 10:49 καί 10:51. Ὦ Φαρισαῖοι, Ὑποκριταί, πῶς ἀπό τή μία γράφετε ὅτι εἶναι «πολύ ωραία αυτά» καί ἀπό τήν ἄλλην τά «πολεμεῖτε» (μέ ἀέρα κοπανιστόν πάντοτε!) ὅταν τά γράφω ἐγώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπουρδολογικό και εκτός πραγματικότητας το σχόλιο του παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, όπως συνήθως αέρα κοπανιστός!!
      Φαρισαίους και Υποκριτές να κοιτάξει και θα βρεί σε όσους έκαναν τα σχίσματα και αγιομαχούν, βρίζουν και συκοφαντούν του αντιοικουμενιστές σχολιαστές και παρουσιάζονται μετά σαν ... "Αντιοικουμενιστές" , ενώ πράττουν το έργο του διαβόλου που είναι τα σχίσματα, η συκοφαντία και η αγιομαχία!
      Οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές και οι σύγχρονοι άγιοι βρίσκονται μαζί με τον άγιο Μάξιμο, τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά και τους σύγχρονους αγίους Παϊσιο, Πορφύριο, Ιάκωβο, Ιωσήφ Ησυχαστή, Αθανάσιο Χαμακιώτη, Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, Φιλόθεο Ζερβάκο, Εφραίμ της Αριζόνας και άλλους.

      Αντισχισματικός

      Διαγραφή
    2. Είπαν πολύ καλά οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές ότι με τον Διάβολο της αγιομαχίας και των σχισμάτων και των αιρέσεων δεν μπορεί να είμαστε και να νομίζουμε ότι είμαστε και με τον Θεό!
      Φαίνεται δεν το πολύπρόσεξες αυτό. Πρόσεξε το!!

      Διαγραφή
  6. Πολύ σωστά τα γράφουν οι Ορθόδοξοι σχολιαστές 10:49 καί 10:51..
    Είναι μεγάλος Φαρισαϊσμός και Υποκρισία να παρουσιάζουμε τα σχίσματα για ημερολόγια, μετά από χρόνια ως ..."αποτειχίσεις".
    Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς τα έχει αποδείξει με άρθρα του ότι τα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα δεν μπορούν εκ των υστέρων να βαπτιστούν "αποτειχίσεις".
    Τα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα είναι εκ του Πονηρού!!! Τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. Για την υποχρεωτική αποτείχιση έχουν δοθεί απαντήσεις

    Που διασώζεται σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία;;;Ένας διαδικτυακός διάλογος με αρκετό ενδιαφέρον.
    https://apotixisi.blogspot.com/2024/08/blog-post_54.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου