Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________________
Όσοι δεν έχουν ‘’λόγους’’ να αμφισβητούν την αναφορά του Οσίου Πορφυρίου στην Αμερικανική επιθυμία ανάμειξης στα της Εκκλησίας, αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο τέτοιων εξωεκκλησιαστικών παρεμβάσεων. Ειδικότερα η αμερικανική ‘’προθυμία’’ στο Ουκρανικό Εκκλησιαστικό ζήτημα, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.
Σε άρθρο το οποίο δημοσιεύτηκε στις 5/1/2021 στη Romfea.gr με τίτλο ‘’ΟΕΟ: Η Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία αποτέλεσμα της πίεσης των ΗΠΑ’’ σημειώνοντο μεταξύ άλλων τα εξής : ‘’Στην προσωπική σελίδα του στο Twitter, ο κ. Πομπέο δήλωσε ότι διαβεβαιώνει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής υποστήριξαν τη διεθνή αναγνώριση της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας, αναφέρει το Τμήμα Πληροφοριών και Παιδείας της Ουκρανικής Ορθόδοξου Εκκλησίας. «Διαβεβαιώνω ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες υποστήριξαν τη διεθνή αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και βοήθησα τον Μητροπολίτη (Επιφάνιο Ντουμένκο) να αποφύγει τη ρωσική επιρροή», έγραψε ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ στο Twitter. Σύμφωνα με τον ίδιο, «αποφάσισε σε πολλά μέτωπα (στον αγώνα) με τη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης και της θρησκευτικής ελευθερίας». (Πηγή: Τμήμα Εξωτερικών Σχέσεων της Εκκλησία της Ουκρανίας)’’.
Σε ποια ‘’ρωσική επιρροή’’ αναφέρεται ο πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ; Υπάρχει αμφιβολία ότι η έγνοια τους ήταν τα γεωπολιτικά συμφέροντά τους και η όσο το δυνατό μεγαλύτερη ‘’αποκοπή’’ από την Εκκλησία της Ρωσίας;
Για ποια θρησκευτική ελευθερία ομιλεί; Η Αυτοκεφαλία είναι ζήτημα το οποίο άπτεται της θρησκευτικής ελευθερίας; Φυσικά ένας εκτός Εκκλησίας, δεν αντιλαμβάνεται το θέμα τούτο με βάση την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία.
Τι δουλειά έχουν αυτοί στα της Εκκλησίας, για το τι θα αποφασίσει η Εκκλησία αναφορικά με μια τοπική Εκκλησία, αν θα είναι δηλαδή Αυτόνομη ή Αυτοκέφαλη; Ο τρόπος διαποίμανσης της Εκκλησίας, το αν θα είναι δηλαδή μια τοπική Εκκλησία Αυτόνομη ή Αυτοκέφαλη, αφορά αποκλειστικά την Εκκλησία και όχι τους εκτός αυτής, έστω και αν θεωρούν ότι αφορά τα γεωστρατηγικά συμφέροντά τους.
Σε άρθρο επίσης το οποίο δημοσιεύτηκε στις aktines.bloqspot.com στις 13/12/2020 με τίτλο ‘’Τζέφρυ Πάϊατ : Η Ρωσική Εκκλησία διχάζει την Παγκόσμια Ορθοδοξία. Θα αυξηθούν οι Εκκλησίες που θα αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία’’, ανεφέροντο μεταξύ άλλων τα ακόλουθα : ‘’Στις 9 Δεκεμβρίου 2020, σύμφωνα με τον επίσημο ιστότοπο της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα. ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Τζέφρυ Πάϊατ, κατά τη συμμετοχή του στη «Διεθνή διάσκεψη εξωτερικών υποθέσεων για τη θρησκευτική Διπλωματία» έκανε δηλώσεις που προκάλεσαν αίσθηση, όπως ότι: «η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία προσπαθεί να διχάσει την παγκόσμια Ορθοδοξία και ότι θα αυξηθούν οι Εκκλησίες που θα αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας» (Πηγή : Oukraniko)’’.
Από πότε η αμερικανική ‘’προθυμία’’ στο Ουκρανικό Εκκλησιαστικό ζήτημα, συνηγόρησε στην Εκκλησιαστική ενότητα; Τουναντίον αυτό έγινε αιτία διχόνοιας. Τι σχέση έχουν αυτοί με την Εκκλησιαστική ενότητα; Αν είναι δυνατόν! Η Αμερικανική διπλωματία έχει ‘’έγνοια’’ και σε θέματα που αφορούν την Εκκλησία με γνώμονα την Εκκλησιαστική ενότητα; Τόσο πολύ θα ελυπούντο οι της Αμερικανικής διπλωματίας, σε ενδεχόμενο σχίσμα με βάση το Ουκρανικό Εκκλησιαστικό ζήτημα;
Τα διπλωματικά χαμόγελα και την ‘’έγνοια’’ για την Εκκλησιαστική ενότητα οι της Αμερικανικής διπλωματίας, είναι καλύτερα να τα πωλούν εκεί όπου τα αγοράζουν ή καλύτερα τα ‘’εξαγοράζουν’’.
Είναι η αλήθεια ότι η Αμερικανική ‘’προθυμία’’ για το Ουκρανικό Εκκλησιαστικό ζήτημα, έγινε με τον τρόπο της αρωγός στην αντικανονική προσπάθεια εξουδετέρωσης της συναίνεσης των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών για το Αυτοκέφαλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου