Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
Πρόσω ολοταχώς για την ένωση με τους παπικούς
Κομβικό σημείο στην ενορχήστρωση της μιαρής ένωσης με τους παπικούς αποτελεί η μητρόπολη Ιταλίας. Χαίρεται και αγάλλεται μετά των αιρετικών Λατίνων ο μητροπολίτης Ιταλίας Πολύκαρπος…
Η είδηση όπως είναι αναρτημένη στο επίσημο σάιτ της Μητρόπολης Ιταλίας έχει τον τίτλο «Ο Μητροπολίτης μας στην “Πόρτα της Ανατολής”» και ακολουθεί ο υπότιτλος «Εξαιρετικά επιτυχημένες οι συναντήσεις του στο Τράνι και την Μπαρλέτα της Απουλίας».
Όμως…. τι θεωρούν ως επιτυχία οι του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ιταλία;
Ο μητροπολίτης πήγε με συνοδεία ιερέων να συναντήσει τους παπικούς, δηλαδή τον αρχιεπίσκοπο Τράνη, Λεονάρντο ντ’ Ασένζο με τη συνοδεία του, μεταξύ των οποίων ήταν και ο υπεύθυνος του γραφείου για τον οικουμενικό διάλογο, καθώς και ο υπεύθυνος για τον εορτασμό του πολιούχου αγίου του Τράνη. Παρόντες στη συνάντηση ήταν και οι επικεφαλής τόσο της επιτροπής των εορτασμών για τους πολιούχους της πόλεως, όπως και της αδελφότητας του «αγίου Νικολάου».
Σύμφωνα πάντα με την δική τους ανακοίνωση, ο μητροπολίτης Ιταλίας και ο παπικός επίσκοπος συζήτησαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος και βεβαίωσαν την κοινή τους θέση για περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεών τους, μεταξύ των ιδίων αλλά και των μητροπόλεών τους.
ΠΟΙΟΣ ΉΤΑΝ Ο ΛΌΓΟΣ ΑΥΤΉΣ ΤΗΣ ΕΠΊΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΊΤΗ ΙΤΑΛΊΑΣ;
Στην Αρχιεπισκοπή Τράνη- την παπική αρχιεπισκοπή- ο πολιούχος άγιός τους, είναι ο «άγιος Νικόλαος» ο Προσκυνητής ή επονομαζόμενος «άγιος Νικόλαος» του «Κύριε ελέησον». Είναι άγιος των παπικών, ο οποίος γεννήθηκε σύμφωνα με το συναξάρι του, στο Στείρι της Βοιωτίας, είναι δηλαδή ελληνικής καταγωγής. Αυτόν λοιπόν τον άγιο των παπικών αποφάσισε ο μητροπολίτης Ιταλίας να τον εντάξει στο εορτολόγιο. Έτσι, αφ’ εαυτού αποφασίζουν οι μητροπολίτες και εντάσσουν στο εορτολόγιο πρόσωπα για τα οποία δεν υπάρχει επίσημη αγιοκατάταξη;
Διαβάζουμε στην ανακοίνωσή τους «[…] εκφράστηκε η ιδιαίτερη χαρά και ευαρέσκεια προς τον Μητροπολίτη για την απόφασή του να περιλάβει και τον τοπικό αυτό Άγιο στην χορεία των Ιταλιωτών Αγίων που εορτάζουν κάθε χρόνο την Κυριακή των Αγίων Πατέρων της εν Νικαία Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου που έθεσε τέρμα στην αίρεση και την τραγωδία της Εικονομαχίας. Ιδιαίτερη μνεία έγινε για την πιθανότητα τέλεσης της 2ας Πανηγύρεως της Συνάξεως των Ιταλιωτών Αγίων την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024 στην πόλη του Τράνι όπου κατά το συναξάρι του εκοιμήθη ο Άγιος Νικόλαος. Η Πανήγυρις αυτή θα είναι αφιερωμένη ιδιαιτέρως στους Αγίους της Απουλίας και τον Άγιο Νικόλαο του Προσκυνητού του καταγομένου από το Στείρι της Βοιωτίας».
ΉΤΑΝ ΚΑΤΆ ΘΕΌΝ Η ΑΠΌΦΑΣΗ ΑΥΤΉ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΊΤΗ ΠΟΛΥΚΆΡΠΟΥ;
Όπως προαναφέρθηκε ο άγιος των παπικών Νικόλαος ο Προσκυνητής γεννήθηκε το 1075, δηλαδή μετά το Σχίσμα μεταξύ Ανατολής και Δύσης που έγινε το 1054 και σύμφωνα πάντα με την βιογραφία του από Ανώνυμο, ακολούθησε έναν μοναχό ονόματι Βαρθολομαίο και πήγε μαζί του από τη Ναύπακτο στην Ιταλία και στις περιοδείες που έκανε. Άγιο τον ανακήρυξε ο πάπας Ουρβανός Β΄, αυτός που “ευλόγησε” την Α΄ Σταυροφορία.
Αναζητώντας στο διαδίκτυο σχετικές πληροφορίες, βρήκαμε μια δημοσίευση επιστημονικού άρθρου με τίτλο «Ο Άγιος Νικόλαος ο προσκυνητής. Ιστορικό στιγμιότυπο της κοινής παρουσίας Ανατολής και Δύσεως μετά το σχίσμα του 1054».
Για την περίπτωση του Νικολάου του Προσκυνητή έχει γράψει και ο καθηγητής θεολογίας του ΑΠΘ Παναγιώτης Υφαντής. Διαβάζουμε στο κείμενο του με τίτλο «Δια Χριστό σαλότητα και εξουσία. Η περίπτωση του αγίου Νικολάου του Προσκυνητή», «Ο άγιος Νικόλαος γεννήθηκε το 1075 στο Στείρι της Βοιωτίας και πέθανε στις 2 Ιουνίου του 1094 στην πόλη Τράνη της Απουλίας. Ο λόγος που εξηγεί τη θέση του Νικολάου του προσκυνητή στον ερευνητικό ορίζοντα των Διαχριστιανικών μας Συμποσίων είναι πως πρόκειται για ένα πρόσωπο που ενώ τιμάται ως προστάτης άγιος στην καθολική πόλη όπου πέθανε, δεν έχει ακόμα αξιωθεί ανάλογης αναγνώρισης στην πολιτισμική και πνευματική του γενέτειρα. Πέρα όμως από το ευρύτερα εκκλησιολογικό και οικουμενικό ενδιαφέρον της περίπτωσης του αγίου Νικολάου, υπάρχει και το ποιμαντικό και πνευματικό επίκαιρο, που άπτεται του θέματος του φετινού Συμποσίου…».
Έχει γίνει αγιοκατάταξη αυτού του αγίου από την Ορθόδοξη Εκκλησία; Πως ο μητροπολίτης Ιταλίας προβαίνει σε αυτήν την πράξη;
ΣΤΟ ΔΡΌΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΈΝΩΣΗ
Οι Οικουμενιστές, τα πάντα θα χρησιμοποιήσουν προκειμένου να ξεπουλήσουν την Αγία Ορθοδοξία μας, για να επιτευχθεί η μιαρή ένωση με τους παπικούς, που ούτε ένωση είναι, αλλά υποταγή κάτω από την παντόφλα του πάπα. Ποια άλλη σκοπιμότητα εξυπηρετεί η ένταξη ενός ¨αγίου” των παπικών που έχει σχέση ,όμως με την Ορθόδοξη Ελλάδα.
Έχουν πυκνώσει τα διαχριστιανικά τους συνέδρια, όπου δηλώνουν μια ομοψυχία, συμπροσεύχονται μαζί λες και έχουν την ίδια πίστη, και αναγνωρίζουν μυστήρια στους αιρετικούς.
Τι να σκεφτεί ο Ορθόδοξος πιστός όταν βλέπει Μητροπολίτες να συμπροσεύχονται με τον Πάπα, όπως έκανε ο κ. Πολύκαρπος στις 25 Φεβρουαρίου 2022, όπου ολοκληρώθηκε η 55η εβδομάδα συμπροσευχής, αλλά και νωρίτερα όταν τον είχε αναγνωρίσει ως πατέρα και είχε ζητήσει την παπική ευλογία του, «Η συνάντηση με τον Πάπα Φραγκίσκο πήγε πολύ καλά. Ήταν μια πολύ εγκάρδια συνάντηση ενός υιού με τον αγαπημένο του πατέρα, μια συνάντηση ενός επισκόπου με τον προκαθήμενο και πατριάρχη του». Τόνισε δε και το ακόλουθο «Το ταξίδι των Καθολικών και των Ορθόδοξων προς την πλήρη ενότητα βρίσκεται στο σωστό δρόμο».
Ποια συμφωνία πνεύματος υπάρχει, ποια συμφωνία πίστης με αυτούς τους Μητροπολίτες;
Τα όρια στενεύουν και οι συγκοινωνούντες μαζί τους και οι υπακούοντες αυτούς, μέτοχοι της αιρέσεώς τους γίνονται. Στο τέλος ο θάνατος και η αιώνια Κόλαση.
Μη γένοιτο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου