ΚΑΙ ΔΙΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΝΑ ΚΛΑΙΣ....
Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού)
Παρακολούθησα την ομιλία του π.Θ.Ζ. στην οποία ανακοίνωσε τη
διακοπή της έκδοσης του περιοδικού ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ. Ως συνδρομητής του περιοδικού για
πολλά χρόνια μπορώ να πω ότι η διακοπή
της έκδοσης θα δημιουργήσει ένα μεγάλο κενό στον αντι-οικουμενιστικό αγώνα και
μάλιστα δυσαναπλήρωτο. Μπορεί να υπήρχαν διαφωνίες με τη συμμετοχή σε ορισμένα
τεύχη κάποιων αρθρογράφων, αλλά σε γενικές γραμμές η ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ πρόσφερε πολλά,
ως περιοδικό αντι-οικουμενιστικής κατήχησης.
Εκείνο όμως που
εισέπραξα από την ομιλία αυτή είναι τα
δύο είδη απογοητεύσεων που γεύτηκε ο π.Θ.Ζ.
Α. Την ανθρώπινη απογοήτευση.
Β. Την απογοήτευση του ποιμένα-κατηχητή.
Η μεν ανθρώπινη
απογοήτευση εκφράστηκε με τη διγλωσσία και πολυγλωσσία που συνάντησε στους υποτιθέμενους συναγωνιστές
κληρικούς. Την απογοήτευση δε του
ποιμένα την εισέπραξε από το ποίμνιο, που τόσα χρόνια κατηχούσε. Απόδειξη ότι
λίγοι τον ακολούθησαν στον δρόμο που χάραξε με την αποτείχισή του.
Όλα τα παραπάνω δημιούργησαν μια άνευ προηγουμένου κούραση, που
όποιος δεν τη ζήσει δεν θα την καταλάβει. Και για να τη ζήσει αυτή την
απογοήτευση, πρέπει να φορέσει το ράσο και όχι να αναδεικνύεται αγωνιστής του
πληκτρολογίου, ως λαϊκός, κάνοντας ΜΟΝΟ ΚΡΙΤΙΚΗ. Ας μπει στον κλήρο και τότε θα
δούμε πόσους ηρωϊσμούς μπορεί να κάνει.
Το ξαναλέω αδιαφορώντας για τις αφοριστικές κριτικές για τις
απόψεις μου. Ο Λαός έπαψε τον 21ο αιώνα να είναι θεματοφύλακας της
πίστεως. ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΣ ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ
ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ ΠΙΣΤΕΩΣ. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις δεν ανατρέπουν την
υπάρχουσα κατάσταση. Ό,τι ζήσαμε τα τελευταία χρόνια το αποδεικνύουν περίτρανα.
Η Εκκλησία στη νοοτροπία του λαού ταυτίστηκε με τους επισκόπους και τις
Συνόδους και την μετατρέψαμε σε ένα
φολκλορικό παραδοσιακό σύλλογο.
Για το ακατήχητο του λαού δεν είναι υπεύθυνοι μόνο οι
ποιμένες, που ομολογουμένως έχουν ευθύνη. Ευθύνη έχει και ο λαός που δεν ενδιαφέρεται.
Σήμερα γεμίσαμε σωτήρες της Εκκλησίας, ιδιαίτερα στο χώρο
της Αποτείχισης. Αν κάνουμε μια γρήγορη έρευνα στα λεγόμενα αντι-οικουμενιστικά
ιστολόγια, βλέπουμε ΟΤΙ ΛΕΙΠΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΤΗΧΗΣΗ. Μας αρκεί ο ηρωϊσμός της
κριτικής και η μακαριότητα που μας χαρίζει η ομάδα που δημιουργήσαμε… Οι διαφωνίες
υπάρχουν αλλά η διαλεκτική των διαφωνιών
γίνεται πρώτα μεταξύ των διαφωνούντων και όχι μέσω διαδικτύου.
Είμαστε προ των θυρών της επίσημης ένωσης με τους Παπικούς και ασχολούμαστε ΜΟΝΟ με τα ανδραγαθήματα του κάθε επισκόπου, που αφενός μεν είναι ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΨΕΥΤΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ, αλλά, όταν μας συμφέρει, τους αναγορεύουμε και σε ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο.
Τέλος τονίζω ότι αποτείχιση ΧΩΡΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΗΘΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, όσον και αν ψάχνουν μερικοί να τεκμηριώσουν τις απαράδεκτες πρακτικές τους και πατερικά (!!!!!!!!!).
Όσο κι αν σέβεται κανείς τον π. Θεόδωρο, όσο και αν αναγνωρίζει την προσφορά του στην Εκκλησία, όσο και αν κατανοεί τους λόγους διακοπής της έκδοσης του περιοδικού και της απογοήτευσής του, δεν γίνεται να μη πει ότι η κίνηση αυτή είναι λάθος. Θα μπορούσε να βρεθεί μια ενδιάμεση και μεταβατική λύση, όπως π.χ να μην εκδίδονται 3 τεύχη το χρόνο, αλλά 2 ή 1 και να αναλάβει την ευθύνη ο μοναχός Σεραφείμ Ζήσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς, από την πλευρά του πατρός Θεοδώρου έχουν γίνει αρκετά λάθη αρχής γενομένης από την προκλητική απουσία του στην ημερίδα που έγινε στο Ωραιόκαστρο. Εκεί έδωσε το στίγμα της αποτυχίας του αντιοικουμενιστικού αγώνα εν τη γενέσει του. Ας ερχόταν και ας γινόταν προσπάθεια επίλυσης των όποιων προβλημάτων επί τόπου και ενώπιον όλων. Κάποια λύση θα βρισκόταν. Στην πορεία τα σχετικά με τη δυνητικότητα του 15 κανόνα και του εκκλησιασμού σε ορθόδοξους ιερείς , της άνευ όρων οικονομίας κ.λ.π. δεν βοήθησαν. Κρίμα…
Δυστυχως δυστιχεστατα αυτη ειναι η αληθεια. Φταιει το παθος της υπεροψιας. Λιγη ταπεινωσι χρειαζονταν. Ομως που να την βρεις;
ΔιαγραφήΕπιθυμία μας είναι να συνεχίσει το Ορθόδοξο περιοδικό "Θεοδρομία" να εκδίδεται, γιατί πραγματικά το κενό που αφήνει είναι δυσαναπλήρωτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξος
Πολύ καλή γραμμή έχει ο π. Θεοδώρος Ζήσης απ΄ όσα έχω τουλάχιστον ακούσει και στην ερμηνεία και εφαρμογή του β΄ μέρους του ΙΕ΄ Κανόνα και στην οικονομία που κάνει και πρέπει και οφείλει να κάνει. Δεν έχει πέσει απ΄ όσο γνωρίζω στην λαθεμένη αντίληψη ως υποχρεωτικού Κανόνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξος
Δυστυχως την ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ερμηνεια εφαρμοζει, Δυστυχως. Τον Δυνητισμο.
ΔιαγραφήΟδυσσεας Τσολογιαννης