Η μανία των Φαναριωτών εναντίον του Αγίου Φωτίου.
Δήθεν τον τιμούν και προσκαλούν για συμπροσευχές τους πιο γνήσιους εκφραστές του οικουμενισμού στην εποχή μας
Η είδηση
Στο ναΰδριο της Σχολής (σσ. Θεολογικής Σχολής της Χάλκης) τελέστηκε απόψε, Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024, ο Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός της εορτής του Αγίου Φωτίου του Μεγάλου, Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, ανιδρυτού της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Χάλκης, χοροστατούντος του Καθηγουμένου, Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αραβισσού κ. Κασσιανού και συμπροσευχομένης της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου ημών κ.κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος αφίχθη, μετά της ακολουθίας του, στη Σχολή περί την μεσημβρία. Κατά την ακολουθία του Εσπερινού παρέστη επίσης Αντιπροσωπεία Ρωμαιοκαθολικών κληρικών με επικεφαλής τον Καθηγούμενο της Μονής Bose της Ιταλίας.
Η θεολογική σχολή της Χάλκης
Επανάληψη γαρ μήτηρ πάσης μαθήσεως, σχετικά με την θεολογική Σχολή της Χάλκης, παραθέτουμε απόσπασμα από την αποκαλυπτικότατη έρευνα της Κατάνυξης:
“Tο πρόγραμμα σπουδών της θεολογικής Σχολής της Χάλκης παρουσιάστηκε το 2019 στο Delphi Economic Forum. Εκεί πληροφορηθήκαμε ότι ανάμεσα στα μαθήματα της Σχολής θα είναι η θέση και ο ρόλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον χριστιανικό κόσμο, ο διάλογος μεταξύ των χριστιανών με προοπτική την ένωση, η προστασία του περιβάλλοντος, οι διαθρησκειακές πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριαρχείου με το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό. Δηλαδή στη Σχολή αυτή θα διδάσκεται η νέα ορθόδοξη πρωτειομανία, η ένωση με τους αιρετικούς και η ένωση με τους αλλόθρησκους. Θα υπηρετείται με άλλα λόγια ο Οικουμενισμός και η Πανθρησκεία και θα παράγονται οι νέοι Οικουμενιστές Πατριάρχες της Νέας Εποχής και της Νέας Τάξης Πραγμάτων στην Εκκλησία. Καθαρά και ξάστερα…” [1]
Το οικουμενιστικό “μοναστήρι” του Bose
Όπως έχουμε γράψει ήδη στην Κατάνυξη σχετικά με το μόρφωμα του Bose: “Μία βλάσφημη μονή. Για όσους δεν γνωρίζουν, το παπικό μοναστήρι του Bose στη βόρεια Ιταλία είναι ένα πρότζεκτ του Οικουμενισμού επί γης. Πρόκειται για μια μεικτή (δηλαδή και άντρες και γυναίκες) διομολογιακή μοναστική κοινότητα, ιδρυμένη από τον αιρετικό Enzo Bianchi. Εκεί, διαστρεβλώνεται και παραμορφώνεται κάθε έννοια και κάθε στοιχείο του μοναχισμού. Μόνο μοναστήρι δεν είναι αυτό το βλάσφημο μόρφωμα…
Σε αυτό λοιπόν το οικουμενιστικό εργαστήρι, το Μποζέ, παπικοί, Ορθόδοξοι, προτεστάντες, μεθοδιστές κ.ά., υπό την καθοδήγηση του παπικού ηγουμένου σκιαγραφούν και ορίζουν τον χριστιανισμό του μέλλοντος, την παναίρεση του Οικουμενισμού δηλαδή. Μάλιστα αυτοπροβάλλονται ως φιλοορθόδοξοι και τα Συνέδριά τους τιτλοφορούνται ως «Συνέδρια Ορθόδοξης Πνευματικότητας»” [2].
Ήταν ο Μέγας Φώτιος Οικουμενιστής και φιλενωτικός;
Μας διαφωτίζει περί της προσωπικότητος και της προσφοράς του Άγίου Φωτίου του Μεγάλου ο άγιος του 20ου αιώνα και θαυματουργός, ο Άγιος Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως:
“Ἡ στάσις τοῦ Φωτίου καὶ τὰ ὑπὲρ τῆς ἀνεξαρτησίας καὶ τῆς ὀρθοδοξίας τῆς Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας προπύργια τοῦ Φωτίου ἐξησφάλισαν τὴν ἐκκλησίαν καὶ εἰς τὸ μετὰ ταῦτα, οἱ δὲ κατὰ καιροὺς πρόμαχοι αὐτῆς ἔνθεν ὠχυροῦντο ὄπισθεν τῶν προμαχώνων τούτων, ἑτέρωθεν δὲ ἐλάμβανον τοὺς ὑπὲρ τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Φωτίου ἀγῶνας ὡς παράδειγμα ἀξιομίμητον. Ἐὰν ἡ Ἀνατολὴ δὲν ὑπετάγη τῇ Δύσει, ὀφείλεται τῷ Φωτίῳ. Διότι ἐὰν ὁ Φώτιος ἐμιμεῖτο τὸν Ἰγνάτιον, δὲν συνεκρότει δὲ τὴν Η’ Οἰκουμενικὴν Σύνοδον, ἅπασα ἡ Ἀνατολὴ θὰ ὑπετάσσετο τῷ Πάπα. Ὁ Φώτιος, οὐ μόνον ἀνέτρεψε τὰ ἐπὶ Ἰγνατίου γενόμενα καὶ ἔστησε τὸ ἑαυτοῦ ὀρθόδοξον ἵδρυμα, ἀλλὰ καὶ τὴν Βουλγαρίαν αὐτὸς ἔσωσε τῆς ἑτεροδοξίας καὶ ἐὰν οἱ Βούλγαροι διέσωσαν τὴν ὀρθὴν πίστιν, ταύτην ὀφείλουσι τῷ Φωτίῳ. Ἰδοὺ οἱ λόγοι, δι’ οὓς οἱ Παπικοὶ πνέουσι μένεα κατὰ τοῦ Φωτίου. Ἔχουσι δίκαιον, διότι ἐὰν δὲν ὑπῆρχε Φώτιος, ἀληθῶς δὲν θὰ ὑπῆρχε σχίσμα, ἀλλὰ δὲν θὰ ὑπῆρχε καὶ Ἑλληνισμὸς καὶ ὀρθοδοξία, ἀλλὰ θὰ ὑπῆρχε πνευματικὴ δουλεία καὶ φρόνημα θρησκευτικὸν καὶ ἐθνικὸν πεπλανημένον. Ὁ Φώτιος περιέσωσεν ἀμφότερα καταπολεμήσας τὴν Δυτικὴν ἐπιδρομήν” [3].
Συμπληρώνει μάλιστα ο ομολογητής ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ πρωτ/ρος π. Θεόδωρος Ζήσης:
“Ὁ Μέγας Φώτιος ἔχει προσδιορίσει τὸ μέλλον ὄχι μόνον τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας ἀλλὰ καὶ τῆς παγκόσμιας ἱστορίας, ὅπως ἐλπίζω νὰ φανῆ ἀπὸ τὴν σύντομη ἀνάπτυξη ποὺ θὰ ἐπιχειρήσω.
Ἐὰν ὁ Μέγας Φώτιος δὲν μᾶς ἐχαρίζετο ἀπὸ τὸν Θεὸ κατὰ τὴν κρίσιμη περίοδο τοῦ 9ου αἰῶνος, ἡ σημερινὴ μορφὴ τοῦ κόσμου θὰ ἦταν διαφορετική. Καὶ σπεύδω νὰ πῶ ἀμέσως, κατοχυρώνοντας αὐτὴν τὴν θέση, ὅτι ἡ πορεία τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Ἑλληνισμοῦ σὲ σχέση μὲ τὴν Δύση τῶν Φράγκων σφραγίσθηκε ἀπὸ τὴν παρουσία τοῦ Μεγάλου Φωτίου, ὅπως καὶ ἡ πορεία καὶ ἡ πνευματικὴ ἐξέλιξη τῶν Σλάβων. Οἱ σλαβικοὶ λαοὶ οφείλουν τὸν πολιτισμό τους, τὴν γλῶσσα τους, τὴν θρησκεία τους σὲ ἐνέργειες καὶ δράσεις τοῦ Μ. Φωτίου, ὁ ὁποῖος ἐσχεδίασε καὶ ἐπραγματοποίησε τὸν ἐκχριστιανισμό τους. Ἡ σθεναρὴ στάση τοῦ Μ. Φωτίου ἔναντι τοῦ πάπα καὶ τῶν Φράγκων, ὅπως θὰ δοῦμε, καὶ ἡ πολιτιστικὴ διεύρυνση τοῦ Βυζαντίου πρὸς τοὺς σλαβικοὺς λαοὺς δείχνουν τὸ παγκοσμίων διαστάσεων ἔργο τοῦ Μεγάλου Φωτίου. Ἂν ὁ Μέγας Φώτιος δὲν προσέφερε αὐτὰ ποὺ προσέφερε, ἐκινδύνευαν οἱ Ἕλληνες νὰ ἐκλατινισθοῦν, νὰ φραγκέψουν, οἱ δὲ σλαβικοὶ λαοὶ ἢ θὰ ἐξισλαμίζοντο ἢ θὰ ἐξελατινίζοντο, μὲ συνέπεια νὰ εἶναι πολὺ διαφορετικὸς σήμερα ὁ χῶρος τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολῆς” [4].
- [1] Φάκελος “Σχολή της Χάλκης” | Κατάνυξη
- [2] Συνέδριο Ορθόδοξης Πνευματικότητας στο οικουμενιστικό Bose | Κατάνυξη
- [3] Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, «Τίνες οἱ λόγοι τῆς μήνιδος τῶν Δυτικῶν κατὰ τοῦ Φωτίου», Θεοδρομία (2001) τεῦχος 2, Ἀπρ. – Μάϊος, σελ. 29-32.
- [4] Το μεγαλείο και η προσφορά του Μεγάλου Φωτίου | Κατάνυξη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου