Η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑ
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΓΑΠΑ ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ;
π. Παύλος Καλλίκας
Με την φράση «… διότι ἡ Ἐκκλησία «ἀληθεύει ἐν ἀγάπῃ»
(Ἐφ. δ΄, 15) και «ἀγαπᾶ ἐν ἀληθείᾳ» (Β΄ Ἰω. α΄, 1)» η Ιεραρχία κατακλείει την
πρόσφατη Εγκύκλιό της. Στο Εγκύκλιο δε σημείωμά της, αναφέρει «… παρακαλούντες
όπως αναγνωσθεί επ΄ Εκκλησίαις την προσεχή Κυριακή…».
Συχνά – πυκνά συναντούμε την φράση,
θα την έχετε ακούσει, «η μισή αλήθεια είναι ψέμα». Επιβεβαιώνεται κάτι τέτοιο
στην περίπτωση αυτής της Εγκυκλίου; Υπάρχει και άλλη μισή αλήθεια που δεν
αναφέρεται ρητώς, ούτε εξετάζεται στην Εγκύκλιο; Άρα, μιλάμε για ψέμα;
Ας το εξετάσουμε.
Θα δώσω ένα παράδειγμα για να γίνω σαφής. Υπόθεση:
Το παιδί μου βρίσκεται μπροστά στην φωτιά. Αν του πω «Παιδί μου αυτό είναι
φωτιά», του έχω πει την ΜΙΣΗ αλήθεια. Αν του πω: «Παιδί μου αυτό είναι φωτιά,
θα καείς αν πας πιο κοντά ή αν θελήσεις να την ακουμπήσεις», τότε του
είπα ΟΛΗ την αλήθεια.
Προλαμβάνω δηλαδή στην δεύτερη περίπτωση, αντί να περιμένω να θεραπεύσω το
έγκαυμα στην πρώτη περίπτωση, με αμφίβολα μάλιστα αποτελέσματα.
Άρα η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ («αυτό είναι φωτιά») είναι
ουσιαστικά ΨΕΜΑ, αφού τελικά δεν γνωρίζει το παιδί το κακό που
πρόκειται να πάθει αν την πλησιάσει ή αν ακουμπήσει. Ως πατέρας του παιδιού θα
του έχω πει ψέματα, αφού το παιδί θα μπορούσε να υποθέσει ότι η φωτιά είναι
κάτι ακίνδυνο σαν νερό ή κάτι άλλο.
Ας δούμε τώρα την Εγκύκλιο της Ιεραρχίας.
Η ΜΙΣΗ αλήθεια της Εγκυκλίου.
Την ΜΙΣΗ αλήθεια παρουσιάζει η συντριπτική
πλειοψηφία όσων αναφέρονται στις 5 παραγράφους της Εγκυκλίου. Η Ιεραρχία
διευκρινίζει προς όλους όσους
αναμένουν τον ΥΠΕΥΘΥΝΟ μάλιστα λόγο της (όπως αναφέρεται στην κατακλείδα της
παρούσης Εγκυκλίου) ότι αυτό το Νομοσχέδιο «είναι φωτιά» (δική μου η παρομοίωση
για να είμαι συνεπής με το παράδειγμα που έδωσα).
Η άλλη ΜΙΣΗ αλήθεια γιατί εξίσου
υπεύθυνα, ως όφειλε η Ιεραρχία, δεν αναφέρεται, δεν τονίζεται πουθενά στην
Εγκύκλιο;
Ποια; Ότι όποιος/α από οποιαδήποτε θέση και αν
βρίσκεται παρασυρθεί, ενστερνισθεί,
διδάξει, υπογράψει ακολουθήσει ή καθοιονδήποτε
τρόπο συνευδοκήσει στο νομοσχέδιο - σίχαμα, ΑΠΟΚΟΠΤΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ από μέλος της
Εκκλησίας ή αν θέλετε σε πιο Καινοδιαθηκική
γλώσσα «ΑΝΑΘΕΜΑ ΕΣΤΩ», διότι κατά τον Απ. Παύλο διδάσκει «έτερο ευαγγέλιο»
(Γαλ. 1,6-9).
Άρα, η Ιεραρχία παρουσίασε ΜΟΝΟ την ΜΙΣΗ αλήθεια.
Δεν όφειλε να σημειώσει πατρικά «ἐν ἀγάπῃ και ἐν ἀληθείᾳ» στην Εγκύκλιο της, ότι
όποιος ψηφίσει ή θελήσει να ζήσει σύμφωνα με το Νομοσχέδιο – σίχαμα ΑΝΑΘΕΜΑ
ΕΣΤΩ;
Δεν όφειλε ρητά να προλάβει, να προειδοποιήσει τι θα
συμβεί σε περίπτωση που «έτερο ευαγγέλιο» προωθηθεί, σχεδιασθεί, ενταχθεί ή
προστεθεί στο Σύνταγμα της χώρας μας με τις ανυπολόγιστες μάλιστα καταστροφές
που αυτό συνεπάγεται;
Δεν όφειλε εξ αρχής και ολοκληρωμένα να ξεκαθαρίσει την θέση της, την
Αλήθεια του Ευαγγελίου δηλ., ενώπιον του πληρώματος της Εκκλησίας;
«Βολεύει» λοιπόν την
Ιεραρχία η μισή αλήθεια, μα … είναι τελικά ψέμα!
Με λύπη,
παπα-Παύλος Καλλίκας
Δεν έχει δεσπότη να τον συνετίσει τον ξεΐγκλωτο αυτό παπά.
ΑπάντησηΔιαγραφή