H OIKOYMΕΝΙΣΤΙΚΗ 4ε κανει απ ευθειας μεταδοσι απο την Παναγια Μηχανιωνα Θεσσαλονικης τα Φραγκολατινικα ...εγκωμια της Παναγιας.
Παροντες τρεις ...φολκλοριστες δεσποταδες ο Καλαμαριας, ο Νεαπολεως και ο Τρικκης.
Κυριοι αρχιερεις, δεν γνωριζετε οτι υπαρχει εγκυκλιος του Πατριαρχειου τοτε που ηταν ορθοδοξο, που απαγορευει τα Παπικα εγκωμια της Μαριολατριας;
Προς τι πρωτοτυπειτε και διαδιδεται μια ασεβεστατη ψευτοακολουθια ξενη απο την Ορθοδοξια;
Περιμενουμε καποιες εξηγησεις απο τους τρεις λαλιστατους.
Παροντες τρεις ...φολκλοριστες δεσποταδες ο Καλαμαριας, ο Νεαπολεως και ο Τρικκης.
Κυριοι αρχιερεις, δεν γνωριζετε οτι υπαρχει εγκυκλιος του Πατριαρχειου τοτε που ηταν ορθοδοξο, που απαγορευει τα Παπικα εγκωμια της Μαριολατριας;
Προς τι πρωτοτυπειτε και διαδιδεται μια ασεβεστατη ψευτοακολουθια ξενη απο την Ορθοδοξια;
Περιμενουμε καποιες εξηγησεις απο τους τρεις λαλιστατους.
Επειδή είμαι από Τρίκαλα, ο δεσπότης όλο σέ πανηγύρια εκτός επαρχίας του απουσιάζει. .
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχως αυτος ο γελαδερος κυριος ..γλενταει την αρχιερωσυνη του.
ΔιαγραφήΕχει και αυτος την ιστορια του.
Πάρα πολύ καλά έκαναν οι μητροπολίτες Καλαμαριάς, Νεαπόλεως και Τρίκκης και έψαλλαν τα Ελληνικά και Ορθόδοξα Εγκώμια στην Παναγία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αντίδραση στην ορθόδοξη τιμή στην Παναγία ως Μητέρας του Θεανθρώπου μέσω των Εγκωμίων δεν είναι προτεσταντικού τύπου;;;
Είναι εκτός ορθοδόξου τυπικού
ΔιαγραφήΣτον 11:18 π.μ.
ΔιαγραφήΔεν είναι εκτός ορθοδόξου τυπικού. Είναι απλά εκτός τυπικού, εκτός του τύπου, εκτός του γράμματος του τύπου, αλλά ΕΝΤΟΣ του ορθοδόξου πνεύματος τιμής προς την Τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ.
Ἀναμενόμενο! Ἡ λεγεὼν τῶν παπόφιλων Μαριολατρῶν σχολιαστῶν συνηθροίσθη γιὰ νὰ ὑπερασπισθῇ ὡς δῆθεν Ὀρθόδοξη τὴ Μαριολατρεία! Καὶ νὰ συκοφαντὴσῃ τοὺς πραγματικοὺς Ὁρθοδόξους ὡς ... προτεστᾶντες ἢ προτεσταντίζοντες!!! Στὰ τσακίδια ἀμετανόητοι Μαριολᾶτρες! Σᾶς βαρεθήκαμε, ἀηδίασε ἠ ψυχή μας ἀπὸ τὴ νόθευση τῆς Ὀρθοδοξίας!
ΔιαγραφήἸωάννης Μαράκης.
Υ.Γ. Οἰ Δεσποτᾶδες ποὺ παραποιοῦν τὴν Ὀρθοδοξία μας εἶναι γιὰ πανηγύρια καὶ μόνον γιὰ τίποτ` ἄλλο.
κ. Ιωάννη Μαράκη δεν μας τα λέτε καθόλου καλά στο σχόλιο σας.
ΔιαγραφήΤί είναι όλο αυτό το αδικαιολόγητο μένος που εκφράζεται μέσω του σχολίου σας; Νομίζετε ότι ταιριάζει αυτό το ύφος και ήθος με την Ορθοδοξία;
Οι Ορθόδοξοι αντιπαπικοί σχολιαστές που υπερασπίζονται την Ορθόδοξη ακολουθία των Εγκωμίων δεν είναι παπάφιλοι Μαριολάτρες!
Επίσης δεν συκοφάντησαν κανένα και κανένα σχόλιο δεν χαρακτήρισε κανένα ως προτεστάντη και προτεσταντίζοντα. Μην βάζετε στο στόμα πράγματα που δεν είπαν!
Όμως θεωρούμε και είναι προτεσταντικού τύπου η αντίδραση στην ορθόδοξη τιμή στην Παναγία ως Μητέρας του Θεανθρώπου που γίνεται μέσω των Εγκωμίων!
Δεν είναι λοιπόν ούτε Μαριολάτρες, ούτε νοθεύουν την Ορθοδοξία, τα Ορθόδοξα Εγκώμια στην Παναγία! Είναι Ορθόδοξα και συμφωνούν με την τιμή που πάντα ανέπεμπε η Ορθόδοξη Εκκλησία προς την Τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ.
Ούτε και παραποιούν την Ορθοδοξία οι επίσκοποι που Ορθόδοξα, αποδίδουν τα Ορθόδοξα Εγκώμια στην Παναγία!
Μια κουταμάρα είναι όλο το άστοχο σχόλιο σας, κ. Μαράκη! Επιχειρήματα ΜΗΔΕΝ. Δυστυχώς!
Καλή σας μετάνοια!
Δεν είναι Μαριολάτρες και ούτε νοθεύουν την Ορθοδοξία, οι ορθόδοξοι κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί που ψάλλουν ή διαβάζουν τα Ορθόδοξα Εγκώμια στην Παναγία ιδιωτικώς ή εν τω Ναώ! Έλεος! Τί άλλο θ΄ ακούσουμε;
ΔιαγραφήΕίναι Ορθόδοξοι σε όλα.
Η Τιμή στην Παναγία ως Μητέρας του Θεανθρώπου που γίνεται μέσω των ορθόδοξων Εγκωμίων είναι σε όλα ορθόδοξη!
Μην λέμε ό,τι θέλουμε και ας σκεφτόμαστε περισσότερο πριν σχολιάσουμε!
Κανετε λαθος ως προς τα εγκωμια στην Παναγια.\
ΔιαγραφήΗ Ορθοδοξια θεσπισε τις παρακλησεις στην παναγια μας και τους Χαιρετισμους της.
Αυτα ειναι υπεραρκετα και εκφραζουν ολη την τιμη και την δοξα της Κεχαριτωμενης.
Τα αλλα ειναι ξενοφερτα και Μαριολατρικα και εκτος του Ορθοδοξου Πνευματος.
Οταν υπερβαινουμε τα ορια γινομαστε αιρετικοι Παπικοι.
Να μενουμε σταθεροι εις οσα οι Αγιοι Πατερες μας διδαξαν και νομοθετησαν.
Τα δε λοιπα εκ του Πονηρου.
Θα σου κάνω μια ερώτηση κ. Οδυσσέα και θέλω να μου απαντήσεις και πιστεύω από εκεί θα καταλάβεις το λάθος σου. Αν το καταλάβεις θα το εξηγήσω στη συνέχεια στη συζήτηση.
ΔιαγραφήΟι Παρακλήσεις και οι Χαιρετισμοί προς την Παναγία, υπήρχαν πάντοτε;
Πότε εμφανίστηκαν;
Μπορείς να μας πεις;
Θελεις στοιχεια για τον ακαθιστο;
ΔιαγραφήΤο 626 πολιορκουνταν η Κωσταντινουπολι απο τους Περσες.
ο βασιλιας Ηρακλειτος απουσιαζε στη Μικρα Ασια.Εστειλε αμεσως 12χιλιαδες στρατο για να υπερασπισθουν την Πολι.
Ολοι οι κατοικοι αποφασισαν να αντισταθουν μεχρι εσχατων.ο Πατριαρχης Σεργιοα περιρχετο την Πολι και ενθαρυνε τους μαχητας. Και ΟΛΟΙ εναπεθερσαν στη Θεοτοκο τις ελπιδες τους.Σφοδρα ανεμοθυελα καταστρεφει τα πλοια του εχθρου και να τραπει εις φυγην.
Ο λαος πανηγυριζων συγκεντρωθηκε στην Παναγια των Βλαχερνων και σε ολονυκτια αγρυπνια εψαλε ορθιος εξ ου και το Ακαθιστος τον υμνον.
ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΣΥΝΕΤΕΘΗ ΚΑΙ ΕΨΑΛΗ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΕΨΑΛΕΡΤΟ ΤΟ ΠΡΟΣΤΑΧΘΕΝ ΜΥΣΤΙΚΩΣ.
Αυτα εν ολιγοις για τον Ακαθιστο υμνο
Η Μικρή Παράκληση είναι ποίημα κάποιου υμνογράφου ο οποίος κατ’ άλλους μεν ονομάζονταν Θεοστήρικτος και ήταν Μοναχός, κατ’ άλλους δε Θεοφάνης. Όπως φαίνεται όμως πρόκειται περί του ιδίου προσώπου, το οποίο έγινε Μοναχός, και από Θεοφάνης μετονομάσθηκε σε Θεοστήρικτο.
ΔιαγραφήΗ Μεγάλη Παράκληση είναι έργο του Θεοδώρου του Β΄, του Δουκός, Βασιλέως της Νικαίας, του επονομαζομένου Λασκάρεως, ο οποίος έζησε περί τα μέσα του 13ου αιώνα, και είναι πολύ μεταγενέστερος του Θεοστηρίκτου του Μοναχού.
Οι δύο Παρακλήσεις, πλην του Κανόνος, περιλαμβάνουν στην Ακολουθία τους και Ψαλμούς, δεήσεις υπέρ των ζώντων πιστών υπέρ των οποίων τελούνται, και Ευαγγελική περικοπή. Το περιεχόμενό τους είναι ικετευτικό, συγκινεί τους πιστούς, διδάσκει και προτρέπει αυτούς να προστρέχουν με θάρρος και εμπιστοσύνη πάντοτε προς την Κυρία Θεοτόκο, τη Μεγάλη Μητέρα τους, για να βρίσκουν παρηγοριά και να λαμβάνουν βοήθεια στις ανάγκες τους.
Ήσουν πολύ αναλυτικός Οδυσσέα για τις Παρακλήσεις και τον Ακάθιστο Ύμνο. Δεν χρειάζοταν τόση αναλυτικότητα, μου έφθανε η χρονολογία.
ΔιαγραφήΆρα λοιπόν με βάση τις ιστορικές πληροφορίες που μας έδωσες, δεν υπήρχε Ακάθιστος Ύμνος μέχρι τις αρχές του 7ου αιώνα μ. Χ. Ο Ακάθιστος Ύμνος εμφανίστηκε μετά τις αρχές του 7ου αιώνα μ. Χ.
Και δεν υπήρχε Μεγάλος Παρακλητικός Κανόνας μέχρι τα μέσα 13ου αιώνα μ.Χ. και εμφανίστηκε τα μέσα 13ου αιώνα μ.Χ.
Ένας που θα ζούσε στις αρχές του 6ου αιώνα που θα σκεπτόταν σαν αυτούς που σήμερα κατακρίνουν τα Εγκώμια επειδή νομίζουν πώς πρέπει να μην αλλάζουμε τίποτα από τη λατρεία και ότι αν προσθέσουμε κάποια τιμή, κάποια Ακολουθία, προς την Παναγία τότε δήθεν ξεφεύγουμε από όσα οι Άγιοι Πατέρες μας δίδαξαν και μας νομοθέτησαν, θα κατηγορούσε την προσθήκη του Ακάθιστου Ύμνου ως υπέρβαση των ορίων που έβαλαν οι Πατέρες.
Και παρόμοια ένας που θα ζούσε στις αρχές στα μέσα 13ου αιώνα μ.Χ. που θα σκεπτόταν σαν αυτούς που σήμερα κατακρίνουν τα Εγκώμια επειδή νομίζουν πώς πρέπει να μην αλλάζουμε τίποτα από τη λατρεία και ότι αν προσθέσουμε κάποια τιμή, κάποια Ακολουθία, προς την Παναγία τότε δήθεν ξεφεύγουμε από όσα οι Άγιοι Πατέρες μας δίδαξαν και μας νομοθέτησαν, θα κατηγορούσε την προσθήκη του Μεγάλου Παρακλητικού Κανόνα ως υπέρβαση των ορίων που έβαλαν οι Πατέρες και ως παπική Μαριολατρεία.
Στην πραγματικότητα τίποτα απ΄ αυτά δεν συμβαίνει.
Ούτε ο Ακάθιστος Ύμνος, ούτε οι Παρακλητικοί Κανόνες, είναι υπέρβαση των ορίων που έβαλαν οι Πατέρες, αφού δεν λατρεύουν αλλά τιμούν την Παναγία ορθόδοξα.
Το ίδιο συμβαίνει και με τα Εγκώμια στην Παναγία. Και αυτά δεν είναι υπέρβαση των ορίων που έβαλαν οι Πατέρες, αφού δεν λατρεύουν, αλλά τιμούν την Παναγία ορθόδοξα.
Άρα το ότι εμφανίζεται για πρώτη φορά κάτι στην θεία λατρεία, αυτό δεν είναι οπωσδήποτε έξω από τα όρια των Πατέρων και αντι-ορθόδοξο. Το αν είναι αντι-πατερικό και αντι-ορθόδοξο, θα το κρίνουμε από τα νοήματα που έχει, αν είναι έξω από τα όρια των Πατέρων και αντι-ορθόδοξα.
Άρα μην καταδικάζουν επιπόλαια τα Εγκώμια μόνο και μόνο επειδή εμφανίστηκαν τα τελευταία 200 χρόνια. Αυτό δεν είναι μέτρο για να απορριφθούν.
Επιμενεις λοιπον και θελεις να συμφωνησουμε μαζι σου.
ΔιαγραφήΔυστυχως δεν γινεται.
Τα εγκωμια εκτος απο αυτα που απευθυνονται στον Θεανθρωπο Κυριο, ειναι ανεπιτρεπτα ακομα και στην Μητερα του.
Δεν συμφωνουμε λοιπον μαζι σου.
Τι να κανουμε;
Δικαιωμα μας.
Οι δεσποτάδες μας είναι για τα πανηγύρια
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην κατακρίνεις και μάλιστα τόσο εύκολα...
ΔιαγραφήΓιὰ αὐτὸ καλοῦνται Δεσποτᾶδες κι ὄχι Ἑπίσκοποι, διότι ἠ ἀποκλειστική τους ἐνασχόλησι εἶναι τὰ πανηγύρια καὶ ἠ νόθευσις τῆς Ὁρθοδόξου Πίστεως. Ἡ ὑπεράσπισις τῆς Πίστεως δὲν εἶναι κατάκρισις. Ἄς κάτσουν καλά, νὰ μὴν ἀσχολούμεθα μὲ τὰ ἈΤΟΠΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ. Και ἂς δείξουν σεβασμὸ, στοὺς θεσμούς, ἔστω στοὺς ὐπάρχοντες. Ὄχι ἀπὸ τὴ μιά, δὲν μπορῶ νὰ ἀποχωρισθῶ τὴν καρναβαλικῆς παρομοιώσεως ἀμφίεσιν σὲ αὐτοκράτορα, διότι τὸ ΕΠΙΤΑΣΣΟΥΝ οἰ θεσμοί, καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη ... δὲν πᾶ νὰ ὐπάρχουν ἐγκύκλιοι τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ποὺ ἀπαγορεύουν τὰ ἐγκώμια τῆς μητέρας τοῦ Κυρίου, ἐμεῖς τοὺς θεσμοὺς τοὺς γράφομεν στὰ παλαιότερα τῶν ὐποδημάτων μας!!!
ΔιαγραφήΣύμφωνα με την Καινη Διαθήκη επιβάλλεται η κρίσις και ο έπαινος ή η επίπληξη των εντός της Εκκλησίας παρεκτρεπομένων. Διότι, λέγει ο απόστολος, εάν δεν ενδιαφερθούν οι Χριστιανοί για τους εντός της Εκκλησίας αμαρτάνοντας, ποιος θα ενδιαφερθεί; Το μη κρίνετε, αφορά τις αμαρτίες των εκτός Εκκλησίας και, για τους αδελφούς τους εντός Εκκλησίας, τα προσωπικά απόκρυφα αμαρτήματα και μάλιστα υπό μετανοησάντων πραχθέντα, και όχι τα θέματα Πίστεως, και τους δημοσίως αμετανοήτως αμαρτάνοντας, για τους οποίους ισχύει: Τους δημοσίως αμαρτάνοντας ενώπιον πάντων έλεγχε ίνα και οι λοιποί φόβον έχωσιν.
ΔιαγραφήΑλλά αν αντί για το Ευαγγὲλιο αναγινώσουμε φυλλάδες εγκωμίων παπικής εμπνεύσεως, καλά να πάθουμε. Τοιούτοι ημίν πρέπουσιν ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, τους οποίους θα πρέπει να μην κρίνουμε για τις επί της Πίστεως παρεκτροπές τους έτσι; Άντε καλό οικουμενισμό και καλό προσκύνημα στην παντόφλα του πρώτου.
Για το άτοπο σχόλιο του ανώνυμου 23 Αυγούστου 2019 - 11:45 μ.μ.:
ΔιαγραφήΔεν είναι ατοπήματα, ούτε και νόθευση της Ορθόδοξης Πίστης οι ορθόδοξες τιμές προς την Τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ.
Είναι άξια πολλών μπράβο!
Εσύ να κάτσεις καλά και να μην λες προτεσταντικές κουταμάρες!
Για το άτοπο και φαντασιακό σχόλιο του ανώνυμου 23 Αυγούστου 2019 - 11:52 μ.μ.
ΔιαγραφήΤα έχεις μπερδέψει πολύ στο μυαλό σου ανώνυμε!
Άλλο η σωστή επίπληξη που επιβάλλεται από την Καινή Διαθήκη στους παρεκτρεπόμενους και άλλο η άδικη επίπληξη και η κατάκριση που απαγορεύεται στην Καινή Διαθήκη .
Εδώ έχουμε το δεύτερο.
Είναι άξιοι επαίνου σύμφωνα με την Καινή Διαθήκη αυτοί που πράττουν το σωστό. Και σωστό και ορθόδοξο είναι η απόδωση των Ορθόδοξων Εγκώμιων στην Παναγία την Τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ!
Και μην φαντάζεσαι σαν φαντασιοπαρμένος οικουμενισμό και δήθεν προσκύνημα παντοφλών εκεί που δεν υπάρχει!
Κοίταξε να ηρεμήσεις να μην βλέπεις παντού φαντάσματα! Γιατί αν βλέπεις παντού φαντάσματα και αδικείς, τότε σημαίνει ότι κάποια λεγεών δαιμονίων σε έχει πειράξει...
Σύμφωνοι;
http://www.symbole.gr/typikon/thty/1298-engwmiapanagias
ΑπάντησηΔιαγραφήΈωλα όσα γράφει το αρθράκι μου μας έδωσες 5:57 μ.μ.
ΔιαγραφήΠαρόμοια έωλα είχε και μια προηγούμενη ανάρτηση του παρόντος μπλογκ.
Όσο "Μαριολατρικες, ασεβέστατες, φραγκολατινικές, παπικές, φολκλορικές" ήταν οι υπέροχες συνεχείς τιμητικές αναρτήσεις σας που κάνετε τις ημέρες του 15-Αυγούστου για την Παναγία, άλλο τόσο "Μαριολατρικά, ασεβέστατα, φραγκολατινικά, παπικά, φολκλορικά" είναι και τα Εγκώμια στην Παναγία....
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή Καθόλου!
Θέλω να πιστεύω ότι θα εμφανιστεί ένα κόσμιο σχόλιο που γράφτηκε και έκανε αναφορά στις αναρτήσεις σας που κάνετε τις ημέρες του 15-Αυγούστου και δεν θα λογοκριθεί χωρίς λόγο.
ΑπάντησηΔιαγραφή