Κυριακή 6 Μαΐου 2018

O πατηρ Νικολαος Μανωλης απαντησε σημερα στον μοναχο Σαββα Λαυριωτη δι εκτενους κειμενου. Εμεις επιθυμουμε και συνεχως εκφραζουμε την επιθυμιαν μας αυτην και θα συνεχισουμε να την εκφραζουμε ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ να γινουν και να αποτελουν ενα Σωμα για τον Ιερον Κοινον Αγωνα της Ιερας Αποτειχισεως. Βαζουμε μονο το τελευταιο αποσπασμα το οποιο και μας εκφραζει απολυτα και μια δηλωσι του μοναχου Σαββα Λαυριωτη που μας την εδωσε τηλεφωνικα.


............................................................................................................
Νομίζω πώς ἄν ἐγκαταλείψει τόν ἐγωισμό, τοῦ δίνεται μία μεγάλη εὐκαιρία. Τώρα πού εἶναι φανερό πώς εἶδε καί αὐτός τήν οὐτοπία στήν ἀπόλυτη ἐπιλογή τῆς Ἀκρίβειας στόν κόσμο νά ἀποδεχτεῖ πώς ἔκανε λάθος. Πλέον βλέπει πώς δέν εἶχε δίκαιο μέ τήν παράλογη ἐμμονή του. Διότι ὡς ρασοφόρος δέχεται πάρα πολλές πιέσεις ἀπό ἀνθρώπους πού δέν εἶναι ἕτοιμοι γιά τήν Ἀκρίβεια, δηλαδή γιά τήν πλήρη διακοπή τῆς κοινωνίας ἀκόμα καί μέ τούς παραδοσιακούς ἱερεῖς πού μνημονεύουν, μέ ἀποτέλεσμα νά ἔχει δυό ἐπιλογές. Ἤ ὅσους δέν μποροῦν νά κάνουν τέτοια Ἀκρίβεια νά τούς διώχνει ἤ νά τούς οἰκονομεῖ. Καί φυσικά, ἔξυπνος ἄνθρωπος εἶναι, μπορεῖ νά μήν ἔχει τίς ἀπαραίτητες θεολογικές γνώσεις, ὅμως καταλαβαίνει τό συμφέρον τῶν ἀδυνάμων ψυχῶν, κατανοεῖ τά ἁγνοήματα τοῦ λαοῦ. Ἀναγκάστηκε ἀπό τά πράγματα νά ἐφαρμόσει τήν ἀρχή τῆς Οἰκονομίας γιά τόσους πολλούς πού στήν οὐσία δέν μᾶς διακρίνει καμιά διαφορά πλέον.
Ἔλα λοιπόν π. Σάββα νά κάνουμε ἀγάπη, νά βάλουμε μετάνοια καί ἀφοῦ ἔφτασες ἐπιτέλους ἐκεῖ πού βρισκόμαστε, νά τά βροῦμε γιά χάρη τῆς ἑνότητας. Βλέπεις πώς ἡ διχόνοια δέ βγάζει πουθενά. Ἀντίθετα μᾶς ὁδηγεῖ στό ψέμα πού τρέφεται ἀπό τό “ἐγώ” καί παροξύνεται. Εὔχομαι, ὁ ἀναστάς Κύριος νά σέ φωτίσει, ὥστε γιά τήν τιμή τῆς Πίστης καί τῆς Ὀρθοδοξίας πού τόσο ἀγαποῦμε, μαζί νά πολεμήσουμε τούς προβατόσχημους λύκους πού ἁλωνίζουν στό λογικό ποίμνιο τοῦ Χριστοῦ. Ἔχω τήν πεποίθησή μου στόν Κύριο πώς θά κάνεις τό ἀπαιτούμενο βῆμα, ἰδίως μετά ἀπό αὐτή τήν πρόσκληση.
Ζητώντας ταπεινά συγχώρεση ἄν σέ πρόσβαλα ἤ σέ ἔθιξα ὡς ἄνθρωπο, ἐλπίζοντας πώς θά ἀντιληφθεῖς τό πατρικό καί ἀδελφικό μου ἐνδιαφέρον καί θά δικαιολογήσεις τήν γλῶσσα τῆς πικρῆς ἀλήθειας πού χρησιμοποίησα, σέ ἀσπάζομαι ἀδελφικά μέ τήν ἀγάπη τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ. Νά ’χεις τήν εὐχή μου!

[1] https://www.katanixis.gr/2017/04/2017_6.html
[2] https://katihisis.blogspot.gr/2017/04/blog-post_7.html

Ο πατηρ Σαββας Λαυριωτης σε τηλεφωνικη επικοινωνια που ειχαμε μαζι του, επειδη γνωριζουμε οτι δεν μπαινει στο διαδικτυο, μας εκαμε την δηλωσι οτι δεχεται αυτην την ενωτικη προσκλησι διοτι ειναι υπερ της ενοτητος εν τη αληθεια. Φυσικα δεν θα αλλαξη την παραδοσι των Αγιων, ουτε και  θα υποστηριξη οτι υπαρχουν δυνητικοι, δηλαδη προαιρετικοι Ιεροι Κανονες. Δηλωνει οτι στην παρεμβασι του πατρος Νικολαου, υπαρχουν πολλες αναληθειες και θα το αποδειξη με γραπτο κειμενο.

7 σχόλια:

  1. Κι' εμάς μας εκφράζει η παράγραφος, και μακάρι να υπάρξει ενότητα, επί πάντων των θεμάτων, αλλά είναι πασιφανές ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ενότητα επί παντός, παρά μόνον ηρεμία και κατανόηση μεταξύ των ταπεινών, των καταρτισμένων και των μη διαμαχομένων μεταξύ τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eαν ο πιστος λαος πληροφορηθη σωστα τι πρεσβευαν και πως ενεργουσαν οι Αγιοι Πατερες για την ακριβεια και την οικονομια, ειναι βεβαιο οτι καμνειη αποδεκτο το πλεον ευαρεστο στον Θεο.
    Μαλλον μενουν απληροφορητοι οι πολλοι και επιζητουν την καποια οικονομια.
    Εν τελευταια αναλυσει η οικονομια εφαρμοζεται απο τους πνευματικους σε μεμονωμενες περιπτωσεις που οι ιδιοι γνωριζουν και την επιτρεπουν.
    Και ποτε συλλογικα.
    Βεβαια και εμεις οι λαικοι εφαρμοζουμε την οικονομια, οταν παμε σε γαμους των παιδιων μας, σε κηδειες ή σε μνημοσυνα.
    Ομως στο ζητημα της θειας κοινωνιας, λογω των ειδικων συνθηκων (λιγος ο αριθμος των αποτειχισμενων πατερων), εφαρμοζεται η ακριβεια.
    Το ζητημα το αφηνουμε να το συζητησουν ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ οι σεβαστοι Αποτειχισμενοι πατερες σε απο κοινου συμφωνια που ολοι μας διακαως επιθυμουμε αλλα και επιβαλλεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπως οι λαικοί αποτειχισμένοι, όταν πηγαίνουν σε γάμους, μνημόσυνα, κηδείες, δεν υφίστανται κάποια πνευματική ζημιά από την παρουσία των υπολοίπων πιστών, έτσι και όταν ένας παπικός εισχωρήση μέσα σε Ορθόδοξο ναό, οι Ορθόδοξοι πιστοί δεν υφίστανται κάποια ζημιά από την παρουσία του.

      Διαγραφή
    2. Ἀπάντηση στὸν σχολιαστή 7 Μαΐου 2018 - 3:02 μ.μ.

      "Ὅσοι κατηχούμενοι προέλθετε!

      Οἱ κατηχούμενοι προέλθετε!

      Μή τις τῶν κατηχουμένων;"

      Διαγραφή
    3. Πρὸς κὐριο Ὀδυσσέα γιὰ καλοπροαίρετο προβληματισμό:

      Ἡ βάπτιση καὶ τὸ χρῖσμα εἶναι μυστήρια, ὅπως μυστήριον εἶναι ἡ θεία εύχαριστία.

      Ἡ ἐγκυρότητα τοῦ βαπτίσματος καὶ τοῦ χρίσματος (τὸ ὁποῖο μάλιστα εἶναι ἐκχώρηση ἀπολειστικῆς ἁρμοδιότητας τοῦ ἐπισκόπου πρὸς τὸν ἱερέα) δὲν νομίζω ὅτι μπορεῖ νὰ ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν γνώμη τῶν ἀποτειχισμένων, καὶ τὶς ἀποφάσεις τους "περὶ οἰκονομίας" ἢ "ἀκριβείας". Δὐο τινὰ συνεπῶς μπορεῖ νὰ συμβαίνουν. Ἠ ὁ οἰκουμενιστὴς κληρικός στὸν ὁποῖο βαπτίζουν τὰ παιδιά τους οἱ ἀποτειχισμένοι τελεῖ ἐγκυρα μυστήρια ἢ εἶναι ἄκυρα ὅλα τὰ μυστἠρια ποὺ τελεῖ. Καὶ ἡ θεία εύχαριστία, καὶ ἡ βάπτισις καὶ τὸ χρῖσμα.

      Ἄλλο συνεπῶς ἡ ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων καὶ ἂλλο ἡ βούληση τῶν ἀποτειχισμένων νὰ λαμβάνουν ἢ ὄχι μυστήρια ἀπὸ ἀντιοικουμενιστές ἢ ἀποτειχισμένους μνημονεύοντες κληρικούς.

      Στὴν ἀντίθετη περίπτωση θὰ ἦταν χρήσιμο νὰ ἐρευνηθῇ θεολογικῶς ἐὰν οἱ μὴ μνημονεύοντες κληρικοί ποὺ δὲν ὑπάγονται σὲ ἐπίσκοπο ἔχουν τὴ δυνατότητα τελέσεως κάποιων μυστηρίων, τὰ ὁποῖα δὲν ἀπορρέουν ἀπὸ τὴν ἱερωσύνη ἀλλὰ εἶναι ἐκχώρηση ἁρμοδιότητος τῶν ἐπισκόπων, ὅπως ἡ ἄφεση ἁμαρτιῶν καὶ ἡ ἐξομολόγησι (πνευματικοί), τὸ χρῖσμα κ.ἄ.

      Διαγραφή
  3. Αγαπητε φιλε οι Αποτειχισμενοι πατερες ειναι ελαχιστοι για μια ολοκληρη Ελλαδα.
    Ανοργανωτοι ακομα και καπως ...κεχωρισμενοι.
    Ειναι δυνατον να τα ζηταμε ολα απο αυτους;
    Να τελουν τα παντα και να τρεχουν και να μην φθανουν;
    Γι αυτο και σημερα εφαρμοζεται η οικονομια.
    Τι διαφορετικο να γινη;
    Να μην παντρευουμε τα παιδια μας;
    Να μην τα βαπτιζουμε;
    Ξεχνας οτι και το βαπτισμα και απο λαϊκο μπορει να γινη σε εκτακτη και επειγουσα αναγκη;
    Να αφηνουμε αταφους τος νεκρους μας;
    Να μην τους κανουμε μνημοσυνα;
    Ο Θεος βλεπει τις σημερινες ατελειες και τις συγχωρει.
    Μην καμνετε καποιοι τον βασιλικοτερο του βασιλεως.
    Εγω ειμαι απολυτα υπερ της ακριβειας.
    Και υπερ της προσωρινης και λογικης οικονομιας.
    Που μπορει να διαρκεση χρονια πολλα και η μια και η αλλη καταστασι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10, ΣΤΙΧΟΙ: 37 "Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· 38 καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος".

      «Ο άγιος Μάρκος Ευγενικός, διαπρύσιος πολέμιος του παπισμού, λίγο πριν κοιμηθεί άφησε εντολή: «ούτε στην κηδεία μου ούτε στα μνημόσυνά μου θα πατήσει οποιοσδήποτε υπέγραψε την ένωση με τους καθολικούς» https://agonasax.blogspot.in/2017/06/blog-post_97.html ».

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου