ΜΠΟΡΟΥΜΕ
ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΣΑΣ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ!
| του Αγωνιστου ιατρου κ. Λυκ. ΝΑΝΗ |
Η Εκκλησία της Ελλάδος θα έπρεπε να είναι μπροστάρισσα στον ιερό αγώνα που
αποσκοπεί στην αποτροπή της διαφαινόμενης προδοσίας, από πλευράς της ελληνικής
πολιτικής ηγεσίας, αναφορικά με το θέμα του ονόματος του γειτονικού
προβληματικού κρατιδίου. Ενθυμούμαι με ρίγη συγκινήσεως το αλησμόνητο,
ογκωδέστατο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης του 1992, στο οποίο
πρωτοστάτησε η τοπική Εκκλησία με τη συνδρομή ορθόδοξων
χριστιανικών σωματείων, εκπροσώπων του μοναστικού κόσμου και άλλων
εκκλησιαστικών παραγόντων.
Δυστυχώς ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών, δέσμιος μιας χρόνιας, στρεβλής και προβληματικής συλλογιστικής, για μία ακόμη φορά μας απογοήτευσε με τις περί συλλαλητηρίων απαράδεκτες και αδιανόητες δηλώσεις του. Αποδείχθηκε για άλλη μία φορά κατώτερος των περιστάσεων και των προσδοκιών του πιστού λαού και των ορθοφρονούντων Ελλήνων.
Αφιερώνω στον κρίμασιν οις οίδε Κύριος κατέχοντα την αρχιεπισκοπική καθέδρα των Αθηνών τις εξής σκέψεις του μακαριστού εθνικού ήρωα και αγωνιστή, κρατουμένου στα γερμανικά στρατοπεδα συγκεντρώσεως Στόουν και Μπερνάου όπου επί τριετία βασανίσθηκε φρικτά, αοιδίμου Τρίκκης και Σταγών Διονυσίου όπως αυτές έχουν καταχωρηθεί στο βιβλίο του με τίτλο "Ο ΠΙΣΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΣ", σελ.27: "Πόσας πολυτίμους υπηρεσίας προσφέρει ο ιερεύς εις την Εκκλησίαν! Αλλά και αι υπηρεσίαι προς το Έθνος του Έλληνος ιερέως; Είναι κυριολεκτικώς αναρίθμητοι. Και γίνεται έτσι ο ιερεύς Ο ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΞ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ, Ο ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΣΜΟΥ ΜΑΣ (λυπάμαι για την αλλεργική αντίδραση που θα προκληθή επί τη αναγνώσει των εθνοκεντρικών αυτών θέσεων σε κάποιους θαμώνες της βολιώτικης "ακαδημίας".
εθνομηδενιστές θολο-λόγους και σε κάποιους συριζαιο-"θεολόγους" που λυμαίνονται τον επίσημο εκκλησιαστικό ραδιοσταθμό...).
Και συνεχίζει ο μακαριστός Διονύσιος: "Όπως η ασχημόθωρος άλμη διατηρεί το παστόν ψάρι", γράφει ο Γκωσύ Δεσάν εις το βιβλίον του "Πάνω στους δρόμους της Μικράς Ασίας", "έτσι και το λιγδωμένον και ξεθωριασμένον ράσον του Έλληνος ιερέως συντηρή τον ελληνικόν εθνισμόν".
Είναι η ψυχή του Έθνους ο ιερεύς. Πρωτοπόρος αυτός πάντα και ενισχυτής και αγωνιστής θερμός εις καθε εθνικόν ιερόν αγώνα. Χωρίς δισταγμούς και αμφιταλαντεύσεις προτάσσει με θάρρος και ανδρείαν τον εαυτόν του, ασπίδα εναντίον κάθε επιβούλου εχθρού της πατρίδος. Του είναι πολύ γνώριμη η θυσία της ζωής του διά την πίστιν, αλλά και διά την πατρίδα".
Μήπως θυμάστε, μακαριώτατε, ποιος μίλησε στο συλλαλητήριο της ΠΕΕΚ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΚΥΠΡΟΥ) στην Αθηνα το 1956; Ο τότε ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ , μακαριστός προκάτοχός σας Δωρόθεος (Κοτταράς). Μήπως ενθυμείσθε ποιος υπήρξε γραμματέας της εν λόγω οργανώσεως; Ο τότε αρχιμανδρίτης και μετέπειτα αρχιεπίσκοπς Αθηνών Ιερώνυμος ο Α' (Κοτσώνης). Μήπως λησμονήσατε τον εθναρχικό ρόλο της Κυπριακής Εκκλησίας προ και κατά τη διάρκεια του Κυπριακού Έπος 1955-19591; Μήπως λησμονήσατε τους εθνικούς αγώνες των μακαριστών προκατόχων σας Χρυσάνθου και Δαμασκηνού;
Μπορούμε και χωρίς εσάς και τους δορυφόρους σας μακαριώτατε να κατέλθουμε στο "άγιο πεζοδρόμιο" για τη Μακεδονία μας! Δεν εκπροσωπείτε σεις εν προκειμένω το φρόνημα της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού αλλά και του πληρώματος της Εκκλησίας. Τις όποιες "συνετές" απόψεις σας κρατείστε τις για τον εαυτό σας.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΣΑΣ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ!
Υ.Γ.:"Χαμένες ευκαιρίες για την Εκκλησία της Ελλάδος οι αγώνες για το Μακεδονικό και τις ταυτότητες", κατά τον π.Βασίλειο Θερμό!!! Πού καταντήσαμε!
Δυστυχώς ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών, δέσμιος μιας χρόνιας, στρεβλής και προβληματικής συλλογιστικής, για μία ακόμη φορά μας απογοήτευσε με τις περί συλλαλητηρίων απαράδεκτες και αδιανόητες δηλώσεις του. Αποδείχθηκε για άλλη μία φορά κατώτερος των περιστάσεων και των προσδοκιών του πιστού λαού και των ορθοφρονούντων Ελλήνων.
Αφιερώνω στον κρίμασιν οις οίδε Κύριος κατέχοντα την αρχιεπισκοπική καθέδρα των Αθηνών τις εξής σκέψεις του μακαριστού εθνικού ήρωα και αγωνιστή, κρατουμένου στα γερμανικά στρατοπεδα συγκεντρώσεως Στόουν και Μπερνάου όπου επί τριετία βασανίσθηκε φρικτά, αοιδίμου Τρίκκης και Σταγών Διονυσίου όπως αυτές έχουν καταχωρηθεί στο βιβλίο του με τίτλο "Ο ΠΙΣΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΣ", σελ.27: "Πόσας πολυτίμους υπηρεσίας προσφέρει ο ιερεύς εις την Εκκλησίαν! Αλλά και αι υπηρεσίαι προς το Έθνος του Έλληνος ιερέως; Είναι κυριολεκτικώς αναρίθμητοι. Και γίνεται έτσι ο ιερεύς Ο ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΞ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ, Ο ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΣΜΟΥ ΜΑΣ (λυπάμαι για την αλλεργική αντίδραση που θα προκληθή επί τη αναγνώσει των εθνοκεντρικών αυτών θέσεων σε κάποιους θαμώνες της βολιώτικης "ακαδημίας".
εθνομηδενιστές θολο-λόγους και σε κάποιους συριζαιο-"θεολόγους" που λυμαίνονται τον επίσημο εκκλησιαστικό ραδιοσταθμό...).
Και συνεχίζει ο μακαριστός Διονύσιος: "Όπως η ασχημόθωρος άλμη διατηρεί το παστόν ψάρι", γράφει ο Γκωσύ Δεσάν εις το βιβλίον του "Πάνω στους δρόμους της Μικράς Ασίας", "έτσι και το λιγδωμένον και ξεθωριασμένον ράσον του Έλληνος ιερέως συντηρή τον ελληνικόν εθνισμόν".
Είναι η ψυχή του Έθνους ο ιερεύς. Πρωτοπόρος αυτός πάντα και ενισχυτής και αγωνιστής θερμός εις καθε εθνικόν ιερόν αγώνα. Χωρίς δισταγμούς και αμφιταλαντεύσεις προτάσσει με θάρρος και ανδρείαν τον εαυτόν του, ασπίδα εναντίον κάθε επιβούλου εχθρού της πατρίδος. Του είναι πολύ γνώριμη η θυσία της ζωής του διά την πίστιν, αλλά και διά την πατρίδα".
Μήπως θυμάστε, μακαριώτατε, ποιος μίλησε στο συλλαλητήριο της ΠΕΕΚ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΚΥΠΡΟΥ) στην Αθηνα το 1956; Ο τότε ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ , μακαριστός προκάτοχός σας Δωρόθεος (Κοτταράς). Μήπως ενθυμείσθε ποιος υπήρξε γραμματέας της εν λόγω οργανώσεως; Ο τότε αρχιμανδρίτης και μετέπειτα αρχιεπίσκοπς Αθηνών Ιερώνυμος ο Α' (Κοτσώνης). Μήπως λησμονήσατε τον εθναρχικό ρόλο της Κυπριακής Εκκλησίας προ και κατά τη διάρκεια του Κυπριακού Έπος 1955-19591; Μήπως λησμονήσατε τους εθνικούς αγώνες των μακαριστών προκατόχων σας Χρυσάνθου και Δαμασκηνού;
Μπορούμε και χωρίς εσάς και τους δορυφόρους σας μακαριώτατε να κατέλθουμε στο "άγιο πεζοδρόμιο" για τη Μακεδονία μας! Δεν εκπροσωπείτε σεις εν προκειμένω το φρόνημα της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού αλλά και του πληρώματος της Εκκλησίας. Τις όποιες "συνετές" απόψεις σας κρατείστε τις για τον εαυτό σας.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΣΑΣ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ!
Υ.Γ.:"Χαμένες ευκαιρίες για την Εκκλησία της Ελλάδος οι αγώνες για το Μακεδονικό και τις ταυτότητες", κατά τον π.Βασίλειο Θερμό!!! Πού καταντήσαμε!

ΒΕΒΑΙΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ τον ιερωνυμο τον δειλο αλλωστε η παουσια του στα συλλαλητηρια θα ηταν κοιμισμενη΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μία όψι του νομίσματος είναι αυτή. Η Εθναρχούσα Εκκλησία η οποία κένωσε εαυτήν από το Χριστιανικό περιεχόμενό της, και άλλαξε το ρόλο της από τη σωτηρία των ψυχών στην εθνικοπατριωτική αποστολή ως επίγεια οργάνωσι. Η άλλη όψι είναι η Εκκλησία του Χριστού, η συνεπής στην αποστολή της όχι κατά το δοκούν των εκάστοτε Εθνομαρτύρων και εθνοπατριωτών (ενίοτε και εθνοκαπήλων) αλλά των εν Χριστώ Ποιμένων και Πιστών του πληρώματος, που ακολουθούν το υπόδειγμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και των Αποστόλων. Είδατε ποτέ κύριε Λυκούργε στην Καινή Διαθήκη και στην Εκκλησιαστική Ιστορία της πρώτης Εκκλησίας, οι τοπικές Εκκλησίες να είναι εθνικιστικές, να ασχολούνται με την ... αντίσταση και την απαλλαγή από τον τότε Ρωμαίο κατακτητή που έσφαζε τους Χριστιανούς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπέρασμα: Καλώς πράττουμε και νομίζουμε ό,τι νομίζουμε, βάσει είτε των ιδεοληψιών μας εἰτε των ιστορικών δεδομένων των τελευταίων αιώνων. Δεν θα ψέξουμε όμως όποιον αδελφό η ποιμένα τηρεί ευαγγελικότερη ημών στάσι.
Η Εκκλησία των Σκοπίων είναι Χριστιανοί; Αν ναι τί άποψη έχουν για τη Μακεδονία της Καινής Διαθήκης και τον Βασιλέα των Ελλήνων Μέγα Αλέξανδρο της Παλαιάς;
ΔιαγραφήΣε μια κανονική Εκκλησιαστική Κατάσταση ό,τι και να συνέβαινε με τις Κυβερνήσεις Ελλάδος και Σκοπίων, που άλλωστε αλλάζουν, όπως αλλάζουν και τα πολικικά καθεστώτα και οι εδαφικές εκτάσεις των Κρατών και τα ίδια τα Κράτη, οι τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες όλων των χωρών όφειλαν να είναι αδελφές, και τα ποίμνιά των αδέλφια, ό,τι και να λέγουν οι "Καίσαρες". Και εφόσον οι λαοί Ελλάδος και Σκοπίων είναι στην πλειοψηφία μέλη των Εκκλησιών τους, των Ορθοδόξων, και εφόσον τα καθεστώτα και των δύο χωρών είναι πλέον Δημοκρατικά, επομένως και οι Κυβερνήσεις θα έπρεπε να συμβαδίζουν με τη βούληση των μελών των εκκλησιών πολιτών τους, χωρίς οι Εκκλησίες να αναμιγνύονται στην εξωτερική πολιτική, των Κρατών, διότι δεν είναι αυτός ο ρόλος τους. Συνεπώς κάπως καλά το έθεσε το θέμα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, αναφερόμενη μόνο στον Εκκλησιαστικό τομέα, και θα μπορούσε να εκδοθεί μια πληρέστερη ανακοίνωση, με τα "γνωστά" εφόσον η Αγία Γραφή ξεκαθαρίζει και εθνοτικώς και γεωγραφικώς ποια είναι η Μακεδονία.
"Η Εθναρχούσα Εκκλησία η οποία κένωσε εαυτήν από το Χριστιανικό περιεχόμενό της, και άλλαξε το ρόλο της από τη σωτηρία των ψυχών στην εθνικοπατριωτική αποστολή ως επίγεια οργάνωσι".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρολογείς; Δηλαδή αποκλείει το ένα το άλλο; Έπαψε ποτέ η Εκκλησία να μεταδίδει τη σωτηριώδη χάρη και να αποτελεί κιβωτό σωτηρίας και εργαστήριο αγιότητας επειδή ήταν πρωτοπόρα στους εθνικούς αγώνες; Θα μας τρελλάνεις;
Όχι, διότι (συγνώμη που σας το επισημαίνω) είστε ήδη τρελλοί, άφρονες, κατά το είπεν άφρων ... ουκ έστι θεός εάν βεβαίως συνειδητά ακυρώνετε τον Θεό και νομίζετε ότι μπορεί ο κανένας να υποκαταστήσει τον Θεό, την Πίστι και την Εκκλησία Του. Πού την είδατε εξάλλου τη θεία χάρι παρά μόνο στη φαντασία σας, όταν οι επίσκοποι είναι πιο στολισμένοι από τους Αυτοκράτορες ή τις κυρἰες της Αριστοκρατίας, όταν στους ναούς ξεχειλίζει η πολυτέλεια και όταν από τα μέλη της Εκκλησίας το ένα έχει εκατό διαμερίσματα και εισοδήματα 50 χιλιάδες ευρώ το χρόνο και το άλλο είναι άνεργο, άστεγο και προσπαθεί να βρει εργασία με 300 ευρώ το μήνα, ενώ μερικοί ιδιώτες εργοδότες βρίσκουν την ευκαιρία να εκμεταλλεύονται τα κορίτσια του λαού; Αυτό δεν απηχεί "χάρι" αλλά δαιμονική παραλλαγή της. Δεν θα βρείτε στην Καινή Διαθήκη, ούτε στην προς Διόγνητον, ούτε στην Εκκλησιαστική Ιστορία των πρώτων αιώνων, ότι η Εκκλησία πρέπει να είναι "εθναρχούσα" και "πρωτοπόρος στους εθνικούς αγώνες". Διότι είναι θείον καθίδρυμα, Βασιλεία του Θεού και όχι των επιγείων αρχόντων, διεθνής και παγκόσμια.
ΔιαγραφήΤα μέλη της Εκλλησίας ασφαλώς είναι και πολίτες του Κράτους τους. Η Καινή Διαθήκη αναγνωρίζει το θεσμό του Κράτους και τις εξουσίες, αλλά δεν επεμβαίνει, στη δημιουργία επαναστάσεων, κομματικών αντιθέσεων, λέει όμως ρητά ότι το Κράτος έχει την μάχαιραν κατά παρανόμων και κατά εισβολέων. Ως πολίτες, οι Χριστιανοί είναι και οι καλύτεροι και τιμιώτεροι πατριώτες και υπερασπίζονται υπό τις διαταγές του Κράτους τον εχθρό. Στην έκτακτη περίπτωσι που το Κράτος κατελύθη από αντίχριστον Καίσαρα, η Εκκλησία είχε το ρὀλο να υπερασπιστεί και να τονώσει το Χριστιανικό φρόνημα του λαού της, και αυτό έγινε επί Τουρκοκρατίας (άσχετο αν αυτή ήταν αποτέλεσμα της υποταγής της Εκκλησίας στον Καίσαρα και της αλλοτριὠσεως της Πίστεως). Και αυτό και μόνον έκανε η Εκκλησία επί Τουρκοκρατίας: Διασώζοντας τον Χριστιανισμό, υπερασπιζόμενη τα μέλη της από τις σφαγές μη συμμετέχοντας σε επαναστάσεις, διέσωσε ως παράπλευρη συνέπεια και τον Ελληνισμό και την εθνικότητα κάθε λαού. Σήμερα ὀμως δεν έχουμε Τουρκοκρατία και οι ρὀλοι Εκκλησίας και Κράτους είναι διακριτοί. Ως Πολίτες ασφαλώς θα υπερασπιστούμε την Μακεδονία, ως προς τον θεσμικό ρόλο της Εκκλησίας, διαβάστε την επιστολΗ Ἵερώνυμου προς Τσίπρα. Πολύ σωστά θέτει το θέμα όπως το θέτει.
Ἀσφαλῶς ἡ σωτηριώδης χάρις μεταδίδεται μέσω τῶν μυστηρίων ἀκὀμη καὶ ὅταν οἱ ποιμένες εἶναι ἀνάξιοι. Μεταδίδεται ὅμως στὸ μικρὸ ποίμνιον, τὸ ὁποῖο δὲν νομίζω νὰ ἀκολουθεῖ κἀποιον "Ἑλληνοχριστιανισμό" ἀλλὰ τὸν Χριστιανισμό ποὺ εἶναι ἴδιος καὶ γιὰ τοὺς Ἕλληνες καὶ γιὰ τοὺς Σέρβους καὶ γιὰ τοὺς Μάο Μάο. Ὑπερεθνικός.΄
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άννας αν και σταυρωτής του Κυρίου αξιώθηκε από τον Θεό λόγω του αξιώματός του, να προφητεύσει. Η Χάρις μεταδίδεται με τα μυστήρια και με τη ακοή, μελέτη, Πίστι και εφαρμογή της ιερουργίας του λόγου του Θεού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά σε ποιούς; Πρόκειται για μηχανιστική μετάδοση; Και πώς να πιστέψει κάποιος και μάλιστα σωστά όταν λείπει το κήρυγμα του θείου λόγου; Εδώ πάσχουμε, όχι διότι λείπει το "κήρυγμα" αλλά διότι απουσιάζει το Κήρυγμα. Εξ αιτίας αυτής της απουσίας η Πίστις έχει αντικατασταθεί από παραδόσεις ανθρώπων, η Εκκλησία τείνει να καταστεί μια εθνικοπατριωτική οργάνωση και η λατρεία κινδυνεύει να καταντήσει σε τύπους ακατάληπτους ακόμα και ως προς τη γλώσσα για τους νέους.
Ο σφετερισμός της Μακεδονίας από τους Σκοπιανούς για την εξυπηρέτηση εθνικιστικών και αλυτρωτικών βλέψεων είναι μια αντιχριστιανική και ανήθικη πράξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚια η Εκκλησία έχει χρέον να την καταδικάση και να αγωνιστεί για την αποτροπή της με όλα τα νόμιμα μέσα. Ένα από αυτά είναι και η συμμετοχή της στα συλλαλητήρια. Είναι αδιανόητο να απουσιάζει από αυτά. Μην ρίχνουν κάποιοι σχολιαστές έστω και ανεπιγνώστως νερό στο μύλο των εθνομηδενιστών.
Από τον σχολιαστή 11 Ιανουαρίου 2018 - 6:57 μ.μ. Το "ανεπιγνώστως" είναι άποψί σας. Επίσης ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και συμφωνώ με την επίπληξι 11 Ιανουαρίου 2018 - 6:12 μ.μ. προς εμένα διότι πάντα η Εκκλησία οδηγεί στη σωτηρία, και πρέπει να διδάσκει τις σωτηριώδεις αλήθειες. Αλλά πιστεύω καταλάβατε το νόημα, και από άλλα σχόλια.
ΔιαγραφήΤόσες αντιχριστιανικές και ανήθικες πράξεις συμβαίνουν και εντός της Κοινωνίας και της Εκκλησίας και νομοθετούνται και δεν προτείνετε να γίνει συλλαλητήριο. Άρα μετατοπίζετε το ρόλο της Εκκλησίας αποκλειστικά σε "εθνικοπατριωτικό". Ως κάτοικος της Μακεδονίας και περιοδεύων σε όλες τις περιοχές της Β. Ελλάδας, ΔΕΝ έχω πάει ούτε μία φορά στα Σκόπια ούτε έχω αγοράσει τίποτε από εκεί. Δεν θα πάω στο συλλαλητήριο, διότι ασφαλώς θα συμμετέχουν εκεί, όλοι οι δήθεν "αγανακτισμένοι" αδελφοί Χριστιανοί κάτοικοι των πόλεων της Μακεδονίας, που πηγαίνουν για ψώνια στα Σκόπια, για τουρισμό στο Σαντάσκι, για καζίνο στη Γευγελή, και γεμίζουν κάθε βδομάδα τα ρεζερβουάρ των ΙΧ τους με καύσιμα από τη FYROM, κάνουν το χειμερινό τους τουρισμό εκεί, ακόμα και τα δόντια τους τα φτιάχνουν στους Σκοπιανούς οδοντίατρους, ενώ όλη η Β. Ελλάδα και ιδίως η Χαλκιδική, η Θάσος, η Ασπροβάλτα, η Κατερίνη, το καλοκαίρι γεμίζουν με Σκοπιανούς με αυτοκίνητα ΜΚ. Καιρός να λυθεί το θέμα του ονόματος, είτε με το "Σλαβομακεδόνες" είτε, εφ όσον θέλουν να λέγονται Μακεδόνες και να είναι απόγονοι Ελλήνων όπως ο Γρουίδης, καλώς να ορίσουν. Κάθε περιοχή με το όνομα Μακεδονία είναι Ελληνική. (Μεταξύ μας και το Μοναστήρι είναι Ελληνικό, και η Κωνσταντινούπολη, και η Σμύρνη, αλλά η ισχύς των όπλων και η διεθνής διπλωματία είναι που καθορἰζει τις τύχες τους και όχι η Εκκλησία ή τα συλλαλητήρια).
"Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, χωρίς νά ἐπιθυμεῖ τήν ὁποιαδήποτε ἀνάμειξή της στίς ἐνέργειες τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν, χωρίς ταυτόχρονα νά ἀπεμπολεῖ τή διαχρονική μαρτυρία λόγου καί αἵματος τοῦ Κλήρου καί τοῦ λαοῦ της ὑπέρ τῆς Ἑλληνικότητας τῆς Μακεδονίας, ἡ ὁποία τῆς ἀπαγορεύει νά ἀποδεχθεῖ τή χρήση τοῦ ὀνόματος «Μακεδονία» ἀπό ὁποιονδήποτε ἄλλον, ἀποφάσισε στή συνεδρία της τῆς 9ης Ἰανουαρίου τ.ἔ., νά ἐπισημάνει τόν κίνδυνο τῆς πιθανότητας μετακυλίσεως τοῦ προβλήματος τῆς ὀνομασίας τοῦ γειτονικοῦ Κράτους, ἀπό τό πολιτικό στό ἐκκλησιαστικό ἐπίπεδο καί τήν ἐπιβίωση ἑνός ἰδιότυπου ἀλυτρωτισμοῦ στή γείτονα χώρα μέσῳ τοῦ τίτλου τῆς σχισματικῆς Ἐκκλησίας τῶν Σκοπίων. Ἐν ὄψει αὐτοῦ, θερμῶς παρακαλοῦμε νά ληφθοῦν ὑπ’ ὄψη τά ἀνωτέρω, ὥστε στά πλαίσια τῆς συμφωνίας περί τοῦ ὀνόματος τοῦ Κράτους τῶν Σκοπίων, νά ὑπάρξει μέριμνα καί γιά τήν ἀντίστοιχη ὀνομασία τῆς σχισματικῆς Ἐκκλησίας, ἀπό τόν τίτλο τῆς ὁποίας πρέπει νά ἀπαληφθεῖ ὁ ὅρος «Μακεδονία» καί τά παράγωγά του"...
ΑπάντησηΔιαγραφή(Από την επιστολή του Αρχιεπισκόπου προς τον Πρωθυπουργό)
http://www.amen.gr/article/epistoli-ieronymou-se-tsipra-to-zitima-ton-skopion-exei-kai-ekklisiastiki-parametro
Δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρη η θέσι της Εκκλησίας της Ελλάδος διά της Δ.Ι.Σ. στα πλαίσια των διακριτών ρόλων Πολιτείας και Εκκλησίας, αλλά και με το θάρρος της γνώμης της υπερασπιζόμενη την εκκλησιαστική τάξι στα Βαλκάνια (θα μπορούσε να επικαλεστεί και την υπεράσπιση της Αλήθειας της Αγίας Γραφής που ομιλεί για την Μακεδονία και τον Μ. Αλέξανδρο).
Γιατί διαμαρτύρεστε, διότι δεν οργανώνει ... συλλαλητήριο;
https://averoph.wordpress.com/2018/01/11/%ce%b9%ce%b5%cf%81%cf%8e%ce%bd%cf%85%ce%bc%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%cf%83%ce%bf%ce%b2%ce%b1%cf%81%ce%ae-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af%cf%80%cf%84%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%80%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%81/#comment-148488
ΔιαγραφήΔιάβασε και αυτό 10:13 12/1