Κατακομβη Κορινθου
Αυτήν την στιγμή γίνεται στην Κόρινθο μία μεγάλη μάχη. Η μάχη πίστεως και αποστασίας. Εμείς σαν μέλη της Μίας Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού κι όχι των επαγγελματιών Δεσποτάδων, πιστοί στην διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και στην Ι. Παράδοση και μακρυά από σχίσματα και παρασυναγωγές αποφασίσαμε να πολεμήσουμε παρά τις αμαρτίες μας για την πίστη του Χριστού ενάντια στην αποστασία, την οποία προωθούν οι Οικουμενιστές ταγοί της Εκκλησίας με τα πρωτοπαλίκαρά τους, όπως τον Κορίνθου Διονύσιο.
Αυτήν την στιγμή γίνεται στην Κόρινθο μία μεγάλη μάχη. Η μάχη πίστεως και αποστασίας. Εμείς σαν μέλη της Μίας Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού κι όχι των επαγγελματιών Δεσποτάδων, πιστοί στην διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και στην Ι. Παράδοση και μακρυά από σχίσματα και παρασυναγωγές αποφασίσαμε να πολεμήσουμε παρά τις αμαρτίες μας για την πίστη του Χριστού ενάντια στην αποστασία, την οποία προωθούν οι Οικουμενιστές ταγοί της Εκκλησίας με τα πρωτοπαλίκαρά τους, όπως τον Κορίνθου Διονύσιο.
Γι’ αυτό μας υβρίζουν οι αυλικοί του καριερίστες ψευδοποιμενες ως άθεους και αιρετικούς. Ο λόγος του Θεού όμως δεν δένεται, δεν φιμώνεται. Και αν δεν είμασταν εμείς θα ήταν άλλοι που θα μιλούσαν σαν άλλο γαϊδουράκι του Βαρλαάμ. Όλοι μας έχουμε καταλάβει πια ότι η πίστη μας και η Εκκλησία μας βάλεται από παντού. Ότι αυτοί που έπρεπε να επισκοπούν, δεσποτοκρατούν, συνωμοτούν με τους ανόμους και δεν
φείδονται του ποιμνίου, το οποίο ετάχθησαν να προστατεύουν. Καθήκον μας είναι σαν Χριστιανοί να προστατεύσουμε και να ομολογήσουμε την πίστη μας ως μοναδική ελπίδα σωτηρίας μας μπροστά στο φοβερό βήμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
φείδονται του ποιμνίου, το οποίο ετάχθησαν να προστατεύουν. Καθήκον μας είναι σαν Χριστιανοί να προστατεύσουμε και να ομολογήσουμε την πίστη μας ως μοναδική ελπίδα σωτηρίας μας μπροστά στο φοβερό βήμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Κι αν κάποιος ρωτήσει λογικά, γιατί δεν αντιδράσατε έτσι πριν, αφήνουμε τον Άγ. Θεόδωρο τον Στουδίτη να απαντήσει: «Εάν όμως ρωτάει η οσιότητα σου, γιατί δεν το είπαμε αυτό πριν από την λεηλασία της μονής, αλλά και εμείς μνημονεύαμε τούς Κωνσταντινοπολίτες-Επισκόπους- να γνωρίζει τούτο· ότι δεν είχε συγκληθεί Σύνοδος, ούτε και είχε ακόμα διατυπωθεί το πονηρό δόγμα και ανάθεμα, και ότι πριν από αυτά ήταν επικίνδυνο να χωριστούμε τελείως από αυτούς που παρανομούσαν, παρά μόνο να αποφεύγουμε την ολοφάνερη κοινωνία μαζί τους, και με την πρέπουσα οικονομία να τους μνημονεύουμε προσωρινά...Αφού όμως εκδηλώθηκε φανερά η αιρετική ασέβεια με την Σύνοδο, πρέπει τώρα η ευλάβεια σου, μαζί με όλους τους Ορθοδόξους, να μη κοινωνεί με τους κακοδόξους ούτε να μνημονεύει κανένα από αυτούς που έλαβαν μέρος στην Σύνοδο, ή ομοφρονούν με αυτήν».
Αδελφοί μας Κορίνθιοι τα λόγια του Αγίου σημαίνουν, ότι σε περιπτώσεις κατά τις οποίες επίσκοποι της Εκκλησίας αρχίσουν να κηρύττουν αιρετικές προσωπικές διδασκαλίες έχουμε το δικαίωμα οι Χριστιανοί, να εφαρμόσουμε ως περίοδο χάριτος την Εκκλησιαστική Οικονομία και να κοινωνούμε μαζί τους. Μετά από αιρετική Σύνοδο όμως, όπως ομολογουμένως ήταν η ψευτοσύνοδος του Κολυμπαρίου, η περίοδος χάριτος τελειώνει και αρχίζει η περίοδος της μαρτυρικής αλλά και ομολογιακής διακοπής εκκλησιαστικής κοινωνίας με τους αιρετικούς, όπως το ορίζουν ο Χριστός και οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας μας. Έχουμε βέβαια την ευλογία –έστω κατά διαστήματα– να μας επισκέπτονται αποτειχισμένοι ιερείς. Αλλά και στην περίπτωση που δεν είχαμε ιερείς, είμαστε μέσα στο πνεύμα και στο γράμμα του Ευαγγελίου και της διδασκαλίας των Αγίων μας. Η εκκλησιαστική μας παράδοση, «άπαντες οι Πατέρες» μας διδάσκουν να φεύγουμε μακριά από τους ψευδοποιμένες. Και δεν μας λένε, φύγετε μακριά τους, αφού πρώτα βρείτε άλλους ποιμένες ορθόδοξους. Η εντολή του Κυρίου μας είναι ηαπομάκρυνση από τους αιρετικούς. Τα άλλα είναι δουλειά Εκείνου για όσους πιστεύουν στον λόγο Του.
Αδελφοί μην ακούτε τις σειρήνες του Οικουμενισμού και τα ψέματα που διαδίδουν. Ακούστε το Ευαγγέλιο και τον τόσο την Κόρινθο αγαπόντα Παύλο που μας είπε «οι θέλοντες ευσεβῶς ζην διωχθήσονται».
Καλούμε τους αδελφούς μας να παλέψουν ενάντια στην Παναίρεση του Οικουμενισμού και να στηρίξουν την πίστη μας στην ευλογημένη αυτή πόλη. Μην ξεχνάμε αν ζούσε τώρα ο Παύλος αυτό θα μας έλεγε.
Κατακόμβη Κορίνθου
Πλήρης διαστροφή της Αγίας Γραφής,των Ιερών Κανόνων και του Αγίου Θεοδώρου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή η αποτείχιση ήταν δυνητική πρίν την Σύνοδο της Κρήτης.Αυτό γράφουν οι Κορίνθιοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρεις λαλουν και δυο χορευουν. Γινανε ολοι αγιοι Μαξιμοι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κοπτοραπτική των πατερικών χωρίων ξεχωριστά απο την ιστορική τους συνάφεια, μάλλον συσκοτίζουν παρά βοηθούν στον αντιοικουμενιστικό αγώνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ξεκινήσει αυτό το γαϊτανάκι της στείρας αντιπαραθεσης. Μετά την σύνοδο της Κρήτης ή αποτείχιση είναι ο μόνος δρόμος και αυτόν ακολουθούν ως οφείλουν, οι Κορίνθιοι αδελφοί μας. Καλόν αγώνα σε όλους μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛαθος τραγικο κανεις ''ανωνυμε''1.32. Σας σερνει ο Εχθρος σε πλανες και σχισματα και χαιρει διοτι ετσι επικρατει ο οικουμενισμος πιο γρηγορα. Καλη μετανοια και καλη φωτιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι λέει η πρώτη εντολή ? Αναιρείται ? Το να μη προσκυνήσεις άλλο θεό είναι δυνητικό ή υποχρεωτικό ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν μνημονεύεις Βαρθολομαίο δεν προσκυνάς τον Αντίχριστο Πάπα που ο Βαρθολομαίος μνημονεύει ?
Ο 15 κανόνας δεν αναφέρεται ΜΟΝΟ σε ιερείς και επισκόπους ? Κανει αναφορά σε λαικούς ? Και τι λέει κανόνας του Θεού άμα αυτομολήσει ο επισκοπος στον Πάπα να πάμε και μείς μαζί του και να προσκυνάμε τον αντίχριστο ? Οταν ακούω αποτειχίσεις λαϊκών με βάση αυτόν τον κανόνα ... και ιδικά καυγάδες λαϊκών για αυτό το κανόνα αν είναι υποχρεωτικός ή οχι χωρίς να το Θέλω ο νους μου τρέχει λίαν ασεβώς σε κείνο το ρητό για τους γάιδαρους που μάλωναν σε ξένο αχερώνα ... απλά για να καυγαδίζουν και να " ρίχνουν την μπάλα στην κερκίδα "
Λοιπόν , απο την στιγμή που ο Βαρθολομαίος μνημόνευσε Παπα και έδωσε την Θεία κοινωνία στα αιρετικά σκυλιά , το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ της αποτειχίσεως ξεκινά απο το Ευαγγέλιο και τους Αποστολικούς κανόνες όπως και στις αποτειχίσεις που έγιναν επί Βεκου και Μαμα
Στο 15 της πρωτοδευτέρας αναφέρονταν τότε οι αποτειχισμένοι ? Στον Στο 15 της πρωτοδευτέρας αναφέρεται πχ ο Αγιος Μαρκος ο Ευγενικός ?
Τι λέει ο Αγιος ? "... ΦΕΥΓΕΤΕ ουν, αδελφοι, τους της Λατινικης καινοτομιας εισηγητας και βεβαιωτας και της αγαπης προς αλληλους συνδεδεμενοι εν σωμα και εν πνευμα συμψυχοι, το εν φρονουντες, συναγεσθε προς την μιαν ημων κεφαλην, τον Χριστον.Ευχεσθε και υπερ εμου κατά το θελημα του Θεου, το λοιπον της ζωης μου διενεγκειν, ινα δυνηθω, την καλην Ομολογιαν φυλαξας ακινητον μεχρι τελους, εν τη των ευαρεστησαντων Θεω μεριδι χωραν τινα των εσχατων ευρειν.ΦΕΥΓΕΤΕ ουν και υμεις αδελφοι, την προς τους ακοινωνητους κοινωνιαν και το μνημοσυνον των αμνημονευτων.Ιδε εγω Μαρκος ο αμαρτωλος, λεγω υμιν, ότι ο μνημονευων του Παπα ως Ορθοδοξου αρχιερεως, ενοχος εστι παντα τον Λατινισμον εκπληρωσαι, μεχρι και αυτης της κουρας των γενειων, και ο λατινοφρονων μετα των Λατινων κριθησεται και ως παραβατης της Πιστεως λογισθησεται.... Ημεις δε των Λατινων εσχισθημεν προτεροι, μαλλον δε εσχισαμεν αυτους και αποκοψαμεν του κοινου της Εκκλησιας σωματος.Διατι, ειπε μοι;Ποτερον ως ορθην εχοντας δοξαν, ή ορθως την προσθηκην εξενεγκοντος;Και τις αν τουτο ειποι, μη σφοδρα τον εγκεφαλον διασεσεισμενος;Αλλ’ ως ατοπα και δυσσεβη φρονουντας και παραλογως την προσθηκην ποιησαντας.Ουκουν ως Αιρετικους αυτους απεστραφημεν, και δια τουτο αυτων εχωρισθημεν. Διατι γαρ άλλο; Φασι γαρ οι φιλευσεβεις νομοι: «Αιρετικος εστι και τοις των Αιρετικων νομοις υποκειται ο και μικρον τι παρεκκλινων της ορθης Πιστεως».
συνεχιζεται
Ει μεν ουν ουδεν τι παρεκκλινουσιν οι Λατινοι της ορθης Πιστεως, ματην αυτους ως εοικεν απεκοψαμεν.Ει δε παρεκκλινουσιν ολως, και ταυτα περι την θεολογιαν του Αγιου Πνευματος, εις ό βλασφημησαι κινδυνων ο χαλεπωτατος, Αιρετικοι εισιν αρα και ως Αιρετικους αυτους,απεκοψαμεν.ΦΕΥΓΕΤΕ ουν αυτους, αδελφοι, και την προς αυτους κοινωνιαν.Οι γαρ τοιουτοι ψευδαποστολοι, εργαται δολιοι, μετασχηματιζομενοι εις αποστολους Χριστου.Και ου θαυμαστον. Αυτος γαρ ο Σατανας μετασχηματιζεται εις αγγελον φωτος.Ου θαυμα ουν, ει και οι διακονοι αυτου μετασχηματιζονται ως διακονοι δικαιοσυνης, ων το τελος εσται κατά τα εργα αυτων.Οι τοιουτοι τω Κυριω ημων Ιησου Χριστω ου δουλευουσιν...Ο μεντοι στερρος θεμελιος της Πιστεως εστηκεν εχων την σφραγιδα ταυτην. Ει τις υμας ευαγγελιζεται παρ' ο παρελαβετε, καν αγγελος εξ ουρανου, αναθεμα εστω. Βλεπετε προφητικως το καν αγγελος εξ ουρανου, ινα μη τις την υπεροχην του Παπα προβαληται. Ει τις ερχεται προς υμας και ταυτην την διδαχην ου φερει, εις οικιαν αυτον μη λαμβανετε και χαιρειν αυτω μη λεγετε. Ο γαρ λεγων αυτω χαιρειν κοινωνει τοις εργοις αυτου τοις πονηροις.Τουτων υμιν υπο των Αγιων Αποστολων διωρισμενων, στηκετε κρατουντες τας παραδοσεις, ας παρελαβετε, τας τε εγγραφους και τας αγραφους, ινα μη τη των αθεσμων πλανη συναπαχθεντες εκπεσητε του ιδιου στηριγμου.Θεος δε ο παντα δυναμενος εκεινους τε επιγνωναι την οικειαν πλανην παρασκευασετε, και ημας αυτων απαλλαξας, ως πονηρων ζιζανιων, οια καθαρον και ευχρηστον σιτον εις τας εαυτου αποθηκας συναξειεν, εν Χριστω Ιησου τω Κυριω ημών....."
ΑπάντησηΔιαγραφήΓατί όμως, κ. Ζουρίδη ,ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μνημόνευε τον μοιχειαό Πατριάρχη Νικηφόρο;Τα έκανε θάλασσα ο Άγιος ή η οικονομία της μερικής αποτείχισής του ήταν σωστή;Γιατί λέει ο Άγιος''ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ήταν επικίνδυνο να χωριστούμε τελείως από αυτούς που παρανομούσαν'';Το ότι ο κ. Ζουρίδης κοινωνούσε με την πόρνη του Π. Σ. Ε. και ήταν μέλος ΙΣΟΤΙΜΟ στο πορνείο των Προτεσταντών για 40 χρόνια,δεν τον ενοχλεί(αποτείχιση, κ. Ζουρίδη,μπορούσε να γίνει από το 1920);
ΔιαγραφήΚαλά θα έκανε και πρό συνόδου να το κάνει και να μη χρονοτριβεί και επειδή δεν το έκανε μετανοεί και ζητά συχώρεση και προβάλει δικαιολογίες για να ελαφρώσει την θέση του συναισθανόμενος την ανάγκη να απολογηθεί .
ΔιαγραφήΤο ότι αμάρτησε αυτός και δεν έστερξε να σπεύσει αποτελεί παράδειγμα ? Σοβαρολογείς ?
Και αν ακόμη εδώ και 40 χρόνια πόρνευα και ακόμα και αν εν ανομίαις συνελήφθην και εν αμαρτίαις εκίσσησέ με η μήτηρ μου στον Θεό μου θα δώσω λογαριασμό και όχι σε σένα .
Αλλά αν έτσι πιστεύεις γιατί δεν λές δόξα τω θεώ που με φώτισε και μου ζητάς λογαριασμό ? Εαν άκουσα την φωνή του Κυρίου και προσήλθα στον αμπελώνα έστω τώρα ...την εσχάτη ώρα .... απο σένα ζήτησα μεροκάματο ? Τι προς σε?
Οσο για το εαν η αποτείχιση μπορούσε να γίνει πρότερον ...
Ενα μικρό κλασμα του χρόνου πριν την πτώση του Εωσφόρου δεν θα αμάρτανε στον ΘΕΟ όποιος των αγγέλων χωριζόταν απο τον Εωσφόρο αφού ο Θεός τον είχε μέχρι τότε αρχηγό των αγγέλων ?
Και δεν θα ήταν το αμάρτημα αυτό το ίδιο αυτό που κάνανε εκείνοι που τον ακολούθησαν στην πτώση ?
Ομοια και με τον Βαρθολομαίο . Οπως έπεσε ο σατανάς έτσι εξέπεσε και αυτός όταν μνημόνευσε τον Αντίχριστο Πάπα ως πρώτο επίσκοπο ποιμένα και ποιμενάρχη .
Διότι ΑΥΤΗ η δημόσια και πανηγυρική μνημόνευση , ως πρώτο επίσκοπο ποιμένα και ποιμενάρχη , κατα το αρχαίο έθος έκαμε τον Βαρθολομαίο υποταχτικό του πάπα και ομολογητή της πίστης στον Θεό του πάπα δηλαδή τον σατανά .
Είναι σε όλους πλέον γνωστό κατα τον πλέον κατηγορηματικό πασίδηλον , πασιφανή και αναντίρρητο τρόπο οτι τον ίδιο θεό έχουν Πάπας και Βαρθολομαίος και κάθε πικρή ρίζα ...
Επειδή το λοιπόν στο βάπτισμα μου ο νονός μου έφτυσε τον σατανά και όλη την συνοδεία του , ήγουν τα σχίσματα και τις αιρέσεις .. ε δεν γίνεται εκεί που έφτυνε αυτός να πάω έγώ να γλύφω .
Αδελφέ sotirio σωστά τα είπε ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, μόνο που τα είπε μετά την ένωση με τους Λατίνους και όχι πριν. Και φυσικά δεν επικαλέστηκε ποτέ τον 15ο κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου γιατί πρόκειται για διαφορετική περίπτωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα τι λές ? Ηδη μνημονεύθηκε ο Πάπας απο τον Βαρθολομαίο ΕΝ ΣΥΝΟΔΩ δημόσια φανερά και πανηγυρικά ως πρώτος επίσκοπος πατέρας και ποιμενάρχης .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕἶναι παραβάται τῆς πίστεως ὅσοι μνημονεύουν τόν παναιρετικό «πατριάρχην» Βαρθολομαῖον, ὁ ὁποῖος ψάλλει τήν φήμην καί τό «εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος» διά τόν «πάπαν».
Εἶναι παραβάται τῆς πίστεως ὅσοι μνημονεύουν τόν παναιρετικό «πατριάρχην» Βαρθολομαῖον, ὁ ὁποῖος έχει συμπεριλάβῃ τό ὄνομα του «πάπα Ρώμης», καθώς καί «ὅλας τάς ὁμολογίας τῆς Ἀνατολῆς καί τῆς Δύσεως», εἰς τά Δίπτυχα,έχει ΣΥΝΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ μαζί τους ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΟΔΩ στο Κολυμπάρι δέχεται στην Εκκλησία ὅλους αὐτούς τούς αἱρετικούς.
Αλλά ακόμα και έτσι να είναι όπως τα λές , που δεν είναι , υπάρχει προθεσμία ή αναιρεί κανόνας του Θεού όσα λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος?
«Ἐκκλίνατε ἀπ’ αὐτῶν» (Ρωμ. 16:17-18)· «ἀφίστασο ἀπό τῶν τοιούτων … τήν παρακαταθήκην φύλαξον, ἐκτρεπόμενος τάς βεβήλους κενοφωνίας καί ἀντιθέσεις τῆς ψευδωνύμου γνώσεως, ἥν τινες ἐπαγγελλόμενοι περί τήν πίστιν ἠστόχησαν» (Α´ Τιμ. 6:5, 6:20-21)· «μή οὖν γίνεσθε συμμέτοχοι αὐτῶν … καί μή συγκοινωνεῖτε τοῖς ἔργοις τοῖς ἀκάρποις τοῦ σκότους» (Ἐφ. 5:6-11)· «ἀπό παντός εἴδους πονηροῦ ἀπέχεσθε» (Α´ Θεσσ. 5:22)·
«στήκετε καί κρατεῖτε τάς παραδόσεις … στέλλεσθαι ὑμᾶς ἀπό παντός ἀδελφοῦ ἀτάκτως περιπατοῦντος καί μή κατά τήν παράδοσιν» (Β´ Θεσσ. 2:15 καί 3:6)· «σύ δέ μένε ἐν οἷς ἔμαθες καί ἐπιστώθης» (Β´ Τιμ. 3:14)· «Εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ’ ὅ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω» (Γαλ. 1:8-9)· «τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος; τίς δέ συμφώνησις Χριστῷ πρός Βελίαλ; ἤ τίς μερίς πιστῷ μετά ἀπίστου; … διό ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καί ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καί ἀκαθάρτου μή ἅπτεσθε» (Β´ Κορ. 6:14-18).
Αλλά ακόμα και έτσι υπάρχει προθεσμία ή αναιρεί κανόνας του Θεού όσα λέγει ο Μέγας Ἀθανάσιος «πᾶς ἄνθρωπος, τό διακρίνειν παρά Θεοῦ εἰληφώς, κολασθήσεται, ἐξακολουθήσας ἀπείρῳ ποιμένι, καί ψευδῆ δόξαν ὡς ἀληθῆ δεξάμενος· τίς γάρ κοινωνία φωτί πρός σκότος;»???
Αλλά ακόμα και έτσι υπάρχει προθεσμία ή αναιρεί κανόνας του Θεού όσα λέγει Ὁ Μέγας Βασίλειος λέγει: «οἵτινες τήν ὑγιῆ πίστιν προσποιοῦνται ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δέ τοῖς ἑτερόφροσι, τούς τοιούτους, εἰ μετά παραγγελίαν μή ἀποστῶσι, μή μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλά μηδέ ἀδελφούς ὀνομάζειν» (P.G. 160, σ. 101).???
Υπάρχει προθεσμία ή αναιρεί κανόνας του Θεού όσα λέγει Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος όταν λέγει: «Πᾶς ὁ λέγων, φησί, παρά τά διατεταγμένα, κἄν ἀξιόπιστος ᾖ, κἄν νηστεύῃ, κἄν παρθενεύῃ, κἄν σημεῖα ποιῇ, κἄν προφητεύῃ, λύκος σοί φαινέσθω ἐν προβάτου δορᾷ προβάτων φθοράν κατεργαζόμενος» (P.G. 160, σ. 101)???
Οσοι ἔχουν μέν Ὀρθόδοξον Πίστιν, ἀλλά κοινωνοῦν μέ τήν αἵρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως πράττουν σήμερον ακόμα και οι αποτειχισμένοι περί τον Ζήση και Μανώλη θά συναπολεσθοῦν μέ τούς Οἰκουμενιστάς.
«Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καί πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαί φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καί τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (P.G. 160, σ. 101)
«Οὐδ’ ἄν ὅλα τά χρήματα τοῦ κόσμου παρέξει τις καί κοινωνῶν εἴη τῇ αἱρέσει φίλος Θεοῦ καθίσταται, ἀλλ’ ἐχθρός. Καί τί λέγω κοινωνίας; Κἄν ἐν βρώματι, καί πόματι, καί φιλίᾳ συγκάτεισι τοῖς αἱρετικοῖς ὑπεύθυνος» (Ἐπιστολαί, ἔ.ἀ., σελ. 298) .... «τοῦ τε ἁγίου Ἀθανασίου προστάσσοντος, μηδεμίαν κοινωνίαν ἔχειν ἡμᾶς πρός τούς αἱρετικούς, ἀλλά μήν μηδέ πρός τούς κοινωνοῦντας μετά τῶν ἀσεβῶν» (Ἐπιστολαί, ἔ.ἀ., σ. 448)·...«ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (P.G. 99, σ. 1049)·
«οἱ μέν τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν· οἱ δέ, εἰ καί τοῖς λογισμοῖς οὐ κατεποντίσθησαν, ὅμως τῇ κοινωνίᾳ τῆς αἱρέσεως συνόλλυνται» (P.G. 99, σ. 1164 Α)
Οἱ ἐπί «πατριάρχου» Βέκκου ἀγωνισθέντες καί θεαρέστως μαρτυρήσαντες Ἁγιορεῖται Πατέρες, εἰς τήν γνωστήν ἐπιστολήν, τήν ὁποίαν ἔγραψαν τό ἔτος 1275 πρός τόν Βασιλέα Μιχαήλ Παλαιολόγον ἀντιδρῶντες εἰς τάς πιέσεις πού ἐδέχοντο νά μνημονεύσουν τόν ΒΕΚΚΟ , μετά ἀπό τήν ψευδο-σύνοδον τῆς Λυῶνος, ἐπεκαλέσθησαν, μεταξύ ἄλλων, καί τό ἀκόλουθον χωρίον τῆς Καινῆς Διαθήκης: «Εἴ τις ἔρχεται πρός ὑμᾶς καί ταύτην τήν διδαχήν οὐ φέρει, μή λαμβάνετε αὐτόν εἰς οἰκίαν, καί χαίρειν αὐτῷ μή λέγετε· ὁ γάρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς» (Ἰω. Β΄, 10-11)και έλεγαν εἰς ἐλευθέραν μετάφρασιν :
ΑπάντησηΔιαγραφή"... Ἄν ἐμποδιζώμεθα ἁπλῶς νά τόν χαιρετίσωμεν τόν αιρετικό καθ’ ὁδόν καί νά τόν εἰσαγάγωμεν εἰς μίαν συνήθη οἰκίαν, τότε πῶς θά τόν εἰσαγάγωμεν, ὄχι εἰς οἰκίαν, ἀλλά εἰς τόν ναόν τοῦ Θεοῦ; … Καί ἄν ὁ ἁπλοῦς χαιρετισμός του ἰσοδυναμεῖ μέ κοινωνίαν μέ τά πονηρά του ἔργα, πόσον μᾶλλον ἡ μνημόνευσίς του ἐκφώνως ἔμπροσθεν τῶν θείων καί φρικτῶν μυστηρίων; Ἄν δέ Αὐτός πού κεῖται ἔμπροσθεν ἡμῶν εἶναι ἡ Αὐτοαλήθεια, τότε πῶς εἶναι δυνατόν νά ἀνεχθῇ τοῦτο τό μέγα ψεῦδος, τό νά κατατάσσηται δηλαδή αὐτός μεταξύ τῶν λοιπῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν; Θέατρον θά παίξωμεν ἐνώπιον τῶν φρικτῶν μυστηρίων; Πῶς εἶναι δυνατόν ν’ ἀνεχθῇ τοιοῦτόν τι ἡ ὀρθόδοξος ψυχή, χωρίς ν’ ἀπομακρυνθῇ ἀμέσως ἀπό τούς μνημονευτάς, θεωρῶντας αὐτούς ἱεροκαπήλους; Διότι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία θεωρεῖ τήν ἀναφοράν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως ἐνώπιον τῶν ἀδύτων μυστηρίων ὡς τελείαν συγκοινωνίαν. Εἰς τήν ἑρμηνείαν τῆς θείας λειτουργίας ἔχει γραφῇ ὅτι ὁ ἱερουργῶν ἀναφέρει τό ὄνομα τοῦ ἀρχιερέως, διά νά δείξῃ ὅτι ὑποτάσσεται εἰς αὐτόν καί ὅτι εἶναι κοινωνός τῆς πίστεώς του… Καί ὁ μέγας πατήρ ἡμῶν καί ὁμολογητής Θεόδωρος ὁ Στουδίτης ταῦτα λέγει: μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν τόν αἱρετικόν, ἀκόμη καί ὅταν ὁ ἀναφέρων εἶναι ὀρθόδοξος … Ἀλλά θά δεχθῶμεν τό μνημόσυνον κατ’ οἰκονομίαν; Καί πῶς εἶναι δυνατόν νά εἶναι ἀποδεκτή μία οἰκονομία πού βεβηλώνει τά θεῖα μυστήρια καί διώκει ἀπό αὐτά τό Ἅγιον Πνεῦμα, στερῶντας ἔτσι τούς πιστούς ἀπό τήν ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν των καί τήν χάριν τῆς υἱοθεσίας; Ὑπάρχει τι ζημιωδέστερον τούτου; Ἡ κοινωνία μετ’ αὐτῶν εἶναι προφανής ἔκπτωσις καί ἀνατροπή τῆς Ὀρθοδοξίας. Διότι ὁ αἱρετικόν δεχόμενος τοῖς αὐτοῦ ἐγκλήμασιν ὑπόκειται καί ὁ ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν ἀκοινώνητός ἐστιν, ὡς συγχέων τόν κανόνα τῆς Ἐκκλησίας..."