Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Η ΑΙΣΧΡΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΙΕΡΩΜΕΝΩΝ του Αποτειχισμενου Θεολογου Νικολαου ΠΑΝΤΑΖΗ



Η ΑΙΣΧΡΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΙΕΡΩΜΕΝΩΝ


του Αποτειχισμενου Θεολογου Νικολαου ΠΑΝΤΑΖΗ



Αγαπητέ αναγνώστη των κειμένων μου,



ΠΡΙΝ προτρέξεις αδίκως να μου επικολλήσεις την άδικη ετικέτα του υβριστή, σου ζητώ χωρίς να σε παρακαλώ, να είσαι λιγάκι πιό αντικειμενικός και συγκρατημένος. Να διαβάσεις αμερόληπτα τις παρακάτω θέσεις για να δεις πρώτα εάν όντως είναι αισχρά αυτά που λέχτηκαν και ΕΠΕΙΤΑ να σκεφτείς να με συκοφαντήσεις ως δήθεν "υβριστή". Υβριστής και αισχρός είναι αυτός ο οποίος εκφέρει τα ασχρά και όχι αυτός ο οποίος τα εντοπίζει.



Δεν θα αφαιρέσουμε φανατικά και ηθικίστικα την λέξη "αισχρός" από την πλούσια και πανέμορφη Ελληνική μας Γλώσσα, όταν γίνεται μάλιστα ορθή και αποδεδειγμένη χρήση του όρου. Εάν είναι όντως αισχρά αυτά που ειπώθηκαν (και το αποδεικνύω παρακάτω) τότε είμαστε υποχρεωμένοι να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους.



Όπως έκανε κακάσχημη και λίαν αρνητική εντύπωση σε πάρα πολλούς πιστούς παγκοσμίως, έστι και έκανε και σε μένα, δεν πίστευα στ' αυτιά μου και δεν ήθελαν να δουν τα μάτια μου αυτήν την ανεπίτρεπτη κατάντεια: την απουσία μερικών "εκλεκτών" ιερέων από την λεγόμενη "Διορθόδοξη Επιστημονική Ημερίδα".



Πρώτον, το ίδιο το όνομά της εμπεριέχει τον όρο "Επιστημονική". Η αλήθεια είναι ότι η αναφορά αυτή είναι στην ουσία παραπλανητική. Δεν ήταν καθόλου επιστημονική, με την έννοια την κοσμική ή έστω την Ακαδημαϊκή αλλά αποκλειστικώς Θεολογική και Εκκλησιαστική. Εάν τώρα κάποιος επικαλεστεί το "όλην συγκροτήσαντες, ποιμαντικήν επιστήμην", άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Και η Θεολογία Επιστήμη είναι, αλλά Επιστήμη Θεϊκή, η ανωτέρα όλων των επιστημών και δεν πρέπει κάν να συγκρίνεται με τις επιστήμες του κόσμου. Είναι η Επιστήμη του Θεού, η Ποιμαντική Επιστήμη.



Δεν είναι όμως το θέμα μας εκεί. Το θέμα είναι πως έγινε αυτό ώστε μία τόσο αξιόλογη, καλή και επαινετή προσπάθεια να ενωθούν οι δυνάμεις μας ώστε να πραγματωθεί εν Κυρίω το "Ισχύς εν τη ενώσει" (δεν μιλούμε για ετερόκλητη ένωση φυσικά), και αντί τούτου εμπειρευτήκαμε διχασμό και διαίρεση. Είδαμε ιδίοις όμμασιν αυτό το διαχρονικό ελληνικό μικρόβιο της επάρατης διχόνοιας!



Και σαν να μην έφτανε μόνο αυτό, στο Ιστολόγιο "Κατάνυξις" (καμία σχέση βέβαια με την Ασκητική και Νηπτική Κατάνυξη της Θεώσεως - και εφ' όσον δεν προκαλείς και δεν διενεργείς στις ψυχές αυτήν την κατανυκτική θέωση, καλύτερα να μην ονομάτιζεις έτσι το ιστολόγιό σου) είδαμε εκεί μία κακόγουστη και αποκρουστική εικόνα επί της Ανακοινώσεως της Ημερίδος αυτής και ένα χοντροκομμένο μάυρο "Χ" να την διαγράφει πλήρως και ολοσχερώς με την υποβιβαστική, απαξιωτική λεζάντα: "ΟΧΙ στην Ημερίδα..." (τώρα μάλλον την κατέβασαν οι Κατανυκτικοί, διότι δεν υπάρχει πλέον αναρτημένη). Είδαμε όμως να διαφημίζουν και να διαλαλούν το ΟΧΙ.



Μπα, σκέφτηκα, ούτε να ήτανε και το Σαράντα! Νά' τανε και το εικοσιένα! Νέο "ΟΧΙ" μας τσαμπουνάνε ετούτοι... Οχι! Εδώ δεν μιλάμε για μικρή, προσωπική διαφωνία. Εδώ λένε ολόκληρο και ακυρωτικό ΟΧΙ! Διαγράφουμε με μία μονοκονδυλιά, αρνούμαστε καθοριστικά και απορρίπτουμε κατηγορηματικά την όλη Εκδήλωση! Δεν είμαστε και κουτοί, αγαπητοί νεο-πατέρες!



Αλλά για να είμαι πιο δίκαιος στις εκτιμήσεις μου, είπα, θα περιμένω πρώτα την απολογία τους. Ναι, βεβαίως και είναι απολογητέοι: "ἡ ἐμὴ ἀπολογία τοῖς ἐμὲ ἀνακρίνουσιν αὕτη ἐστί!" (Α' Κορ. 9, 3). Ποιός το είπε ότι η απολογία όλων μας στα θέματα της Πίστεως είναι κακό και αρνητικό πράγμα; Βεβαίως και είναι επιτακτική και άκρως αναγκαία! Είναι μάλιστα Αγιογραφική κι από το Θεό ζητουμένη.



Δηλώνω επίσης πως η ανταπόκρισή μου αυτή, δεν είναι μονόπλευρη μα αντικειμενική. Δεν υποστηρίζω τυφλά την οποιαδήποτε στάση των Αγιορειτών πατέρων αλλά εξετάζω την δημοσιευμένη απολογία των "στασιαστών", αυτών που επέλεξαν την διάσταση και τον χωρισμό. Εάν και εφ' όσον δω κάποια απάντηση των μοναχών, θα εξετάσω και εκεί το ζητούμενο, το οποίο είναι, επαναλαμβάνω εάν και κατά πόσον συμβαδίζει η διδασκαλία οποιουδήποτε με την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων.



Σήμερα λοιπόν, χάρηκα αρχικώς που ανταποκρίθηκαν τελικώς στο έντονο αυτό και αυστηρό κάλεσμα των Ορθοδόξων Πιστών παγκοσμίως, οι πέντε αυτοί πατέρες:



π. Θεόδωρος Ζήσης

π. Νικόλαος Μανώλης

π. Φώτιος Βεζύνιας

π. Άγγελος Αγγελακόπουλος και

π. Ματθαίος Βουλκανέσκου.



Είδα ξαφνικά τον τίτλο της απολογίας τους (σε βίντεο): "Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Ο Λόγος που δεν συμμετείχαμε στην Διορθόδοξη Επιστημονική Ημερίδα"  https://katanixis.blogspot.com.au/2017/04/2017_6.html



Υπενθυμίζω ότι όλα όσα είναι εντός παρενθέσεων είναι σχόλια και παρατηρήσεις δικές μου. Ομολογώ, πως όχι μόνο ξαφνιάστηκα και λυπήθηκα πάρα πολύ αλλ' αντιθέτως απογοητεύτηκα, πικράθηκα κι ένιωσα μία μελαγχολία. Έχασα πάσα ιδέα και έσβησε μέσα μου κάθε τιμή στα πρόσωπα αυτά. Δεν το περίμενα τέτοια τακτική, δεν προσδοκούσα τέτοια απολογία διαστρεβλωτική (συνώνυμο και αυτό του όρου "διαβολική").



Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ



Ευθύς εξ' αρχής συναντούμε μία καλοστημένη διαβολή της αλήθειας. Ξεκινά ο π. Θεόδωρος Ζήσης με το να διευκρινίζει και να υπογραμμίζει στο 2:00" λεπτό ότι:



"Η ουσία (της διαφωνίας μας) δεν είναι ουσιαστική (αντιθέτως είναι εξ' ολοκλήρου ουσιαστική και καθοριστική), δεν σχετίζεται με το θέμα της Διακοπής Μνημοσύνου...." (και ΟΜΩΣ περί αυτού πρόκειται διότι το ζητούμενο είναι η Ορθή, Αγιοπατερική Διακοπή Μνημοσύνου και όχι η δική σας μοντέρνα, συμβιβαστική και ιδιωτική Διακοπή, δικαιολογημένη με την πρόφαση ομπρέλα της "Οικονομίας"). Ιδιαιτέρως μου άρεσε ο χαρακτηρισμός των αγαπητών μου συναποτειχισθέντων αδελφών του αξιόλογου και μαχητικού Ιστολογίου "ο Παιδαγωγός", ότι αυτό που κάνουν οι ιερείς ετούτοι είναι μία "Αποτείχιση Λάϊτ (Light)". Όπως το γάλα ή το γιαούρτι Λάϊτ περιέχει πολύ λιγότερη έως και μηδαμινή ποσότητα ζάχαρης, έτσι και η Αποτείχισή τους αυτή περιέχει μηδαμινή ποσότητα αληθείας και χάριτος.



Για να το κάνουμε πιο απλά, αναπόσπαστη συνέπεια και αναπόφευκτο συμπέρασμα μίας Ορθής, Ορθόδοξης Διακοπής Μνημοσύνου είναι το θέμα της περαιτέρω κοινωνίας, της εκκλησιαστικής επικοινωνίας και διακοινωνίας ή όχι, με τους υπολοίπους οι οποίοι δεν έχουν παύσει το Μνημόσυνο (ή επί το ορθότερον την "Μνημόνευση").



Το πρώτο ζητούμενο και κύριο απαιτούμενο είναι να εξετάζουμε πρώτα ποιά είναι η Διαχρονική Διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και δεύτερον, εάν η δική μας στάση βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Αυτό, διότι αυτοί και μόνον αυτοί είναι οι πραγματικοί Οδοδείκτες, τα Θεϊκά Υποδείγματα και αποκλειστικά παραδείγματα προς μίμησιν και όχι ο ξεπερασμένος και μηδαμινός εαυτός μας!



Αντιθέτως, ο π. Θεόδωρος ξεκινά με πρώτο και "τέλειο" παράδειγμα τον εαυτό του, την αρχοντιά του και την αυθεντία του. Λέγει λοιπόν στο 2:40" λεπτό ότι:



"Όπως και χαριτωμένα ελέχθη προηγουμένως, το γεγονός πως εμείς οι διακόψαντες το Μνημόσυνο, περιβαλόμενοι από δύο αδελφούς οι οποίοι δεν διέκοψαν το Μνημόσυνο, αυτό δείχνει ότι έχουμε κοινωνία μεταξύ μας. Δεν έχουμε "αποκλεισμούς" και αυτός είναι ο λόγος που έγινε αυτή η ρήξις..."



Η πονηρή χρήση αυτού του προσωπικού του παραδείγματος δεν μας πείθει. Θα θέλαμε να ακούσουμε, όχι προβολή του εαυτού του αλλά κάτι πιο συγκεκριμένο. Θα θέλαμε παραδείγματα και παραπομπές εκ των Αγίων Πατέρων, λεπτομερείς αναφορές και όχι γενικές και αόριστες αναφορές.



Ενώ λοιπόν ο π. Θεόδωρος κάνει χρήση άχαρου σαρκασμού για δική τους εξιέπαινη τάχα αποφυγή "αποκλεισμών", αυτό δεν ευσταθεί και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είδα ολόκληρο το βίντεο της Ημερίδος και κατά την διάρκεια των ομιλιών, συχνά οι πατέρες εξέφραζαν την έντονη επιθυμία να ερχόταν τελικώς οι προσκεκλημένοι ιερείς, έστω και την τελευταία στιγμή. Συχνά-πυκνά η κάμερα εστιάζει στην αδειανή καρέκλα και την νεκρικώς σιγώσα ταμπέλα του ονόματος του π. Θεοδώρου στην επίσημη τράπεζα των ομιλητών. Λοιπόν;



Ο π. Θεόδωρος εξηγεί παρακάτω ότι ενώ είχαν όλοι συμφωνήσει και ενώ είχαν καταλήξει σε κάποιες απόψεις κατά την προετοιμασία της Ημερίδος, αυτές οι αποφάσεις δεν τηρήθηκαν. Οι Αγιορείτες πατέρες ήθελαν, ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, να εφαρμόσουν την Αγιοπατερική Ακρίβεια ενώ οι νεο-πατέρες ετούτοι, επιθυμούσαν την Οικονομία και μάλιστα με την πρόφαση της "ποιμαντικής ανάγκης..."



Αναφέρει επίσης ότι την τελευταία ημέρα, ο π. Θεόδωρος δέχτηκε τηλεφώνημα από τους Αγιορείτες πατέρες πως δεν θα μπορέσουν να τηρήσουν την συμφωνία αυτή, διότι η διδασκαλία των Αγίων Πατέρων ήταν διαφορετική και εστιάζεται στην Ακρίβεια και όχι στην οικονομία. "Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως!" (Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός).



Στο 4:04" λεπτό ο π. Θεόδωρος αναφέρει για ποιόν λόγο δεν προσπάθησαν να λύσουν το θέμα πριν να γίνει η Ημερίδα αλλά ο λόγος αυτός είναι τόσο ανυπόστατος και υποκριτικός που μάλλον τους ενοχοποιεί περισσότερο παρά να τους δικαιολογεί. Λέγει λοιπόν:



"Το κάναμε αυτό συνειδητά, για να μην δώσουμε εικόνα κακή στο πλήρωμα της Εκκλησίας και ακόμη στο κοινό το κοσμικό, να μας δει σε μία Σύναξη που συγκεντρωμόμαστε για ειρήνη, για ενότητα και για αγάπη, να μας δουν να διαπληκτιζόμαστε μεταξύ μας γιατί δεν είμαστε σύμφωνοι..."



Τουναντίον όμως, με την άχαρη και αποκρουστική απουσία σας αυτή, αυτό ακριβώς είδε ο κόσμος! Δώσατε επακριβώς εικόνα κακή στο πλήρωμα της Εκκλησίας και στο κοσμικό κοινό να διαπληκτιζόσαστε με αρνήσεις παρουσίας και αποχές ακοινωνησίας! Ντροπή σας και πάλι ντροπή σας!



Στο 4:22" λεπτό, ο π. Θεόδωρος αναφέρει την εξής ανακρίβεια και φοβερή πλάνη:



"Υπάρχει ένα σημαντικό θέμα από πλευράς ποιμαντικής και όχι από πλευράς ουσιαστικής για το οποίο τελικώς, καταλήξαμε σε διαφωνία..." Μα, από πλευράς ουσιαστικής πρέπει να το εξετάζουμε και αυτή η ουσία έχει ανωτέρα σημασία από την ποιμαντική. Η ποιμαντική δεν ακυρώνει το δόγμα ούτε διαγράφει την Ακρίβεια. Η ποιμαντική αναφέρεται στην διαποίμανση, η δογματική στην ορθότητα Πίστεως και την διαφύλαξη του ποιμνίου.



Ωστόσο, δεν είναι αντίθετες η μία με την άλλη, αλλά συνεργάζονται και αλληλοσυμπληρώνονται με βάση πάντοτε την αδιαπραγμάτευτη Αλήθεια. Σύμφωνα με την διαχρονική διδασκαλία του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, βάσις πάντων είναι η Αλήθεια: "Η γαρ (Ορθή) Πίστις εστί βάσις των μετ΄ αυτήν, ελπίδος λέγω και αγάπης, βεβαίως το αληθές υφεστώσα". (Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, Κεφάλαια διάφορα θεολογικά τε και οικονομικά 26, PG 90, 1189Α).



Δηλαδή, "η Ορθή Πίστη είναι η βάση όλων όσων ακολουθούν μετά από αυτήν, εννοώ της ελπίδος και της αγάπης, διότι στηρίζει με βεβαιότητα την αλήθεια!" Εσείς νεο-πατέρες, τοποθείτε την ποιμαντική πάνω από την Αλήθεια και θυσιάζετε την Αλήθεια, χάριν της ποιμαντικής. Αυτό δεν είναι ποιμαντική επιστήμη!



Στο 6:01" λεπτό όμως, επανέρχεται ο π. Θεόδωρος υπό την μορφή ερωτήσεως, στην κεντρική διαφορά τους:



"Η διαφορά μας είναι ότι, η Διακοπή Μνημοσύνου σημαίνει και διακοπή με όλη την Εκκλησία; Διότι αν κάνει κανένας μία προέκταση αυτής της τάσεως και εάν εφαρμόσουμε το "ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έστω" το οποίο επανειλημμένως το τονίζουν αυτοί οι πατέρες (πάλι ειρωνεία) θα φθάσουμε σε μία κατάσταση στην οποία ουσιαστικώς δεν θα επιτρέπεται να πηγαίνει κανείς πουθενά!"



Ναι, βεβαίως, ΠΟΥΘΕΝΑ! Δεν γνωρίζεις, π. Θεόδωρε ότι οι δεδιωγμένοι Ορθόδοξοι Πιστοί κατέφευγαν στην έρημο και τελούσαν Θείες Λειτουργίες επάνω στην πλάτη ευσεβών πιστών; Από εκεί βγήκε και η παρερμηνεία των "Υπαιθρίων Λειτουργιών!" Αυτό επιτρέπεται να συμβαίνει ΜΟΝΟ εν καιρώ διωγμού της Πίστεως, πράγμα το οποίο συμβαίνει και σήμερα. Δεν μπορείτε εσείς να απολυτοποιείτε την εξωτερική δομή, τα εξωτερικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Εκκλησίας τα οποία υφίστανται μόνο εν καιρώ ειρήνης.



Δεν ήκουσες ποτέ τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο να βροντοφωνάζει και να διαλαλεί στα πέρατα της γης:



"Αυτοί έχουν τους Οίκους, εμείς τον Ένοικον;" Εσείς ποιόν έχετε; Τον Βαρθολομαίο! Υπάρχουν και πολλές άλλες τρανταχτές μαρτυρίες στην Εκκλησιαστική Ιστορία για Αποτειχισμένους Πιστούς οι οποίοι αρνήθηκαν για δεκάδες χρόνια να εκκλησιαστούν! Δεν θα μας αφήσει ορφανούς ο Θεός όταν βλέπει ότι απέχουμε για λόγους Πίστεως εν καιρώ μάλιστα δεινού διωγμού εκ των έσω!



Αναφέρει έπειτα ο π. Θεόδωρος τα ΑΤΥΧΕΣΤΑΤΟ και ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΟ παράδειγμα των Εκκλησιών Βουλγαρίας, Γεωργίας, Αντιοχείας, Ρωσίας οι οποίοι αρνήθηκαν να παραστούν και απέρριψαν την σύνοδο της Κρήτης, αλλά συνεχίζουν να μνημονεύουν τον πατριάρχη! Δηλαδή ΤΙΠΟΤΑ! Δηλαδή, "μία τρύπα στο νερό! 
" Από την μια, καταδικάζω τον Αιρεσιάρχη και από την άλλη ενώνομαι μαζί με όσους καταδικάζω (αναθεματίζω) διά της συγκοινωνίας, διά της κοινωνίας Πίστεως! Και ο π. Θεόδωρος ξαναρωτάει:



"Επομένως και αυτοί, επειδή μνημονεύουν τον Βαρθολομαίο τον Αρχι-οικουμενιστή, και αυτοί έχουν μολυνθεί στην πίστη και τα μυστήριά τους είναι άκυρα και ανυπόστατα και δεν μπορούν οι πιστοί να πηγαίνουνε;"



Θέλεις και απάντηση, π. Θεόδωρε;; ΒΕΒΑΙΩΣ έχουν μολυνθεί και ΒΕΒΑΙΩΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να πηγαίνουν εκεί! ΜΗΝ ακυρώνετε τους Αγίους Πατέρες! Μην μεταθέτετε όρια και διαφθείρετε την Διαχρονική τους Διδασκαλία. Δεν θα σου απαντήσω εγώ. Θα σου απαντήσει ο ΜΕΓΑΣ ΠΑΤΗΡ και ΘΕΙΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ της Θείας Λειτουργίας, Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος:



«Άνωθεν γαρ η του Θεού Ορθόδοξος Εκκλησία την επί των αδύτων Αναφοράν του ονόματος του Αρχιερέως, συγκοινωνίαν τελείαν εδέξατο τούτο. Γέγραπται γαρ εν τη εξηγήσει της Θείας Λειτουργίας, ότι αναφέρει ο Ιερουργών το του Αρχιερέως όνομα, δεικνύων και την προς το υπερέχον υποταγήν, και ότι κοινωνός εστίν αυτού, και πίστεως και των Θείων Μυστηρίων Διάδοχος!”



Η Ορθόδοξη Εκκλησία δέχεται "άνωθεν" ως αποκάλυψη από τον Θεό, την Μνημόνευση ενός Αρχιερέως (δηλαδή Επισκόπου, Αρχιεπισκόπου και Πατριάρχου) ως τέλεια και ολοκληρωτική συνένωση δύο ατόμων ή ομάδων μαζί. Τέλεια αποδοχή και υποταγή. Για αυτόν τον λόγο είναι γραμμένο στην Εξήγηση της Θείας Λειτουργίας, ότι ο ιερέας ο οποίος λειτουργεί, αναφέρει (Μνημονεύει) το όνομα του Αρχιερέως για να αποδείξει (ως ομολογία Πίστεως) την υποταγή του προς τον ανώτερό του και ότι αυτομάτως, αυτοστιγμή γίνεται κοινωνός του, δηλαδή αποδέχεται και ασπάζεται χωρίς καμία αμφιβολία την οποιαδήποτε πίστη του, είτε είναι αυτή ορθή, είτε αιρετική.



Έτσι λοιπόν, όταν ο αιρεσιάρχης πατριάρχης Βαρθολομαίος μνημονεύει τον Πάπα: (οπως εγινε στην Κωνσταβτινουπολι),



*  ενώνεται μαζί του και γίνονται και οι δύο συγκοινωνούντα δοχεία, ("συγκοινωνίαν τελείαν")

*  αποδεικνύει (ομολογεί) την υποταγή του στον Πάπα, ("προς το υπερέχον υποταγήν")

*  αποδέχεται την αιρετική πίστη του ("κοινωνός εστίν αυτού πίστεως"), και

* αναγνωρίζει ως έκγυρα τα μυστήρια τα οποία ο Πάπας επιτελεί! ("Θείων Μυστηρίων Διάδοχος").



Ας πάρουμε παραδείγματος χάριν, την Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας.



Η Ένωση γίνεται κατά σειρά:



*  Ο "πατριάρχης" Βαρθολομαίος μνημονεύει τον Αιρεσιάρχη Πάπα. 

*  Ο αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός μνημονεύει τον "πατριάρχη" Βαρθολομαίο.

*  Οι ιερείς της Αυστραλίας μνημονεύουν τον αρχιεπίσκοπο Στυλιανό.

*  Με αυτή την Μνημόνευση, οι ιερείς ενώνουν το εκκλησίασμα με τον αρχιεπίσκοπο, ο οποίος με τη σειρά του, τους ενώνει με τον "πατριάρχη" Βαρθολομαίο και τον Αιρεσιάρχη Πάπα.



Είναι πλέον οφθαλμοφανές τοις πάσι ότι ΔΕΝ δέχεστε την Διδασκαλία των Αγίων Πατέρων, ΔΕΝ πιστεύετε στην Ενωση διά της Μνημονεύσεως αλλά διδάσκετε δική σας νέα γραμμή της αμολύντου κοινωνίας μετά αιρετικών ποιμένων. Ακυρώνετε έτσι την Γραμμή των Αγίων Θεοφόρων Πατέρων και διαφημίζετε μάλιστα με στόμφο, διά της τραγικής σας και γελοίας απουσίας, την δική σας νεο-εποχίτικη ψευτο-αποτείχιση η οποία επιτάσσει συνύπαρξη με την παναίρεση! Αυτά όμως είναι όλα ξένα στην Αγιοπατερική Παράδοση!



Πάντως στο 7:07" λεπτό, ο π. Θεόδωρος δηλώνει την "κρισιμότητα" της διαφωνίας τους:



"Καταλήξαμε τελικώς, και εδώ είναι τώρα το κρίσιμο σημείο αυτής μας της διαφωνίας, εγώ (αχ αυτό το "εγώ") είχα ετοιμάσει ένα κείμενο το οποίο έθεσα υπ' όψιν τους, μετά από συζητήσεις και στο κείμενο αυτό που συμφωνήσαμε με τους Αγιορείτες και αυτό έπρεπε (τίποτα δεν έπρεπε) να περάσουμε στην Ημερίδα, ήταν το εξής:



"Συνιστάται στους πιστούς, να αποφεύγουν να εκκλησιάζονται όπου λειτουργούν ή μνημονεύονται φανεροί, αιρετικοί, οικουμενιστές επίσκοποι και ιερείς. Φανεροί... Να προτιμούν να πηγαίνουν εκεί που λειτουργούν ορθόδοξοι στο φρόνημα επίσκοποι και ιερείς, έστω κι αν για κάποιους λόγους δεν έχουν κόψει το Μνημόσυνο των αιρετιζόντων και αυτό κατ' οικονομίαν. Το άριστο και επαινούμενο, κατά την Κανονική Ακρίβεια, είναι να εκκλησιάζονται εκεί που δεν μνημονεύονται οι αιρετίζοντες, εκεί δηλαδή όπου οι ιερείς έχουν προχωρήσει σε Διακοπή Μνημοσύνου!"



"Δηλαδή εδώ κάνουμε δύο διαφοροποιήσεις, μία στάση κατ' Ακρίβειαν και μία στάση κατ' οικονμίαν. Οι Αγιορείτες που δεν έχουνε ποίμνιο, για αυτούς είναι εύκολα να πάνε να εκκλησιαστούν στο κελί του Ιερομονάχου Χαρίτωνος, απ' ότι μαθαίνω, πηγαίνουν 20  - 30 άτομα, αυτοί μπορούν να εφαρμόσουν την ακρίβεια. Αλλά ο άλλος ο κόσμος εδώ στην Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις όπου δεν υπάρχουν ιερείς που έχουν διακόψει το μνημόσυνον πολλοί, είμαστε τρεις μόνον και είμαστε και διωγμένοι από τους ναούς μας, δεν έχουμε ναούς τώρα! Πού θα πάει λοιπόν αυτός ο κόσμος να εκκλησιαστεί τώρα Μεγάλη Εβδομάδα, το Πάσχα στην Ανάσταση, πού θα πάν να κοινωνήσουν; Δεν υπάρχουν μυστήρια, δεν υπάρχει χάρις, έφυγε η χάρις;" (Απέστη ο έφορος άγγελος....)



"Και όλοι γνωρίζουμε ότι είναι βασική αλήθεια από την Εκκλησιαστική Ιστορία και Κανονική Παράδοση ότι μόνον όταν υπάρχει οριστική καταδίκη της αιρέσεως και των αιρετικών από Σύνοδο, τότε μόνο φεύγει η χάρις από την αίρεση! Όταν δεν υπάρξει οριστική καταδίκη της αιρέσεως, τότε η Εκκλησία κάνει οικονομία και υπάρχουν του κόσμου τα παραδείγματα (δεν μας είπε ούτε ένα...) μέσα από την ιστορία της Εκκλησίας, βάσει των οποίων παραγμάτων προκύπτει ότι στις περιπτώσεις αυτές εφαρμόζουμε την οικονομία."



"Συμφωνήσαμε λοιπόν στο κείμενο αυτό και συμφώνησαν και οι Αγιορείτες και δώσαμε και τα χέρια, αγκαλιαστήκαμε, ασπαστήκαμε όλοι χαρούμενοι ότι αυτό θα είναι η βάση της Ημερίδος, αυτό θα είναι η βάση της Ημερίδος (το επαναλαμβάνει μάλιστα και δύο φορές για να επιβάλλει την δική του στάση).



"Και αιφνιδίως ξενύχτησε (ειρωνεία) κάποιος από τους Αρχιμανδρίτες Ηγουμένους όχι από τους Αγιορείτες αλλά από την Φλώρινα, ο π. Παΐσιος, αυτός φαίνεται ότι υποκρίθηκε ότι συμφωνεί (τον κατηγορεί για υποκριτή), ενώ δεν συμφωνούσε μέσα του, έκανε πως συμφωνεί και το βράδυ, οι λογισμοί τον ταλαιπώρησαν (εδώ με πολύ αηδιαστικό και ανεπίτρεπτο τρόπο όχι μόνο ειρωνεύεται τον π. Παΐσιο αλλά με τα δάχτυλα της δεξιάς του παλάμης, κάνει γύρους γύρω από τον δεξιό κρόταφο, είναι το γνωστό σήμα που κάνουμε για να πούμε ότι κάποιος είναι τρελλός...) και την άλλη μέρα κυκλοφόρησε ένα κείμενο το οποίο ουσιαστικώς μας φωτογράφιζε και έλεγε ότι εμείς δεν συμφωνούμε με αυτούς οι οποίοι πάνε να εφαρμόσουν αυτήν την ακρίβεια...."



"Και έτσι αμέσως την άλλη μέρα της αρνήσεως της συμφωνίας, φάνηκε αυτή η διάσπαση. Και φαίνεται πως ο π. Παΐσιος (τίποτα δεν φαίνεται ακόμη, μέχρι να απολογηθεί ο συκοφαντούμενος) επηρέασε και κάποιους Αγιορείτες Πατέρες και κάποιους άλλους πιστούς, οι οποίοι δεν ξέρουν ότι στην Εκκλησία εφαρμόζεται και η οικονομία σε περιπτώσεις... Υπάρχουν κάποιοι πιστοί οι οποίοι δεν γνωρίζουν την Εκκλησιαστική Ιστορία, δεν γνωρίζουν Θεολογία, δεν γνωρίζουν τί είναι Ακρίβεια και τί οικονομία και παρασύρονται από τον φανατισμό τους και από τον ζήλο τους (για πολλούς "χτυπά η καμπάνα" αυτής της ειρωνείας), δεν το κατακρίνουμε, οφείλεται σε άγνοια, και παρασύρονται λοιπόν και ενισχύουν τους πατέρες..."



Και μετά από μερικές ημέρες, με τηλεφώνησε ο π. Ευστράτιος, ο γέροντας του π. Σάββα, παρόντος του π. Σάββα και μου λέει: "π. Θεόδωρε, ο π. Σάββας μου είπε ότι κάνατε ένα κείμενο συμφωνίας όπου εκεί λέτε για να εφαρμοστεί η οικονομία, εγώ λέει συμφωνώ με την οικονομία. Εγώ, λέει, συμφωνώ με την οικονομία, αλλά για να μην δημιουργήσουμε ζητήματα σε κάποιους ζηλωτάς παραδοσιακούς, να μην το πούμε καθόλου αυτό στην Ημερίδα, δηλαδή να μην εμφανιστεί καθόλου το κείμενο αυτό στην Ημερίδα, να μην γίνει λόγος για οικονομία και Ακρίβεια, να ασχοληθούμε με τον Οικουμενισμό και με την σύνοδο της Κρήτης..."



"Εγώ λέω, μολονότι θα με ανέπαυε αυτό διότι θα σταματούσαν κάποιες ερωτήσεις (λάθος πάτερ, οι ερωτήσεις δεν θα σταματούσαν καθόλου αλλά θα "έπεφταν βροχή") εγώ δέχτηκα για να υπάρξει συμφωνία, να μην το κάνουμε, έκανα κι εγώ την υποχώρηση και λέω εντάξει.... να μην το διαβάσουμε το κείμενο αυτό στην Ημερίδα. Και ετοιμάζαμε προγράμματα, προσκλήσεις με πολύ χαρά τις αφίσες κλπ και έρχονται την τελευταία ημέρα στο τυπογραφείο εκεί που ετοιμάζαμε τις αφίσες και το πρόγραμμα, ο π. Σάββας με τον π. Χαρίτωνα και τον π. Χερουβίμ, και μου λένε "π. Θεόδωρε, εμείς κάναμε εδώ ένα κείμενο πορίσματος και θα πρέπει στον κόσμο ο οποίος υποβάλλει πολλά ερωτήματα για τα θέματα αυτά, πρέπει να τους απαντήσουμε και θα πρέπει να μην προβάλετε την αρχή της οικονομίας, να προβάλουμε την Ακρίβεια."



"Λέω, πάτερ μου, αυτά τα συζητήσαμε, τώρα τελευταία ημέρα θέλετε να με σύρετε στην δική σας την άποψη επειδή ήδη φθάσαμε στο τέλος και σκέφτεστε (αποκαλύπτει και τις σκέψεις τους, μάλλον διορατικό χάρισμα θα έχει κιόλας) "τί θα κάνει ο π. Θεόδωρος, δεν θα 'ρθει στην Ημερίδα (και συμπληρώνει πάλι με ειρωνεία ο π. Νικόλαος Μανώλης "ότι δεν θα μπορεί να κάνει πίσω ο π. Θεόδωρος" και να ρθω στην Ημερίδα και ν' αφήσουμε τον κόσμο όλο αυτόν ακάλυπτο, μυστηριακά και εκκλησιαστικά. Πού θα πάει αυτός ο κόσμος να εκκλησιαστεί, αν τους πούμε ότι πρέπει μόνο στην Ακρίβεια και να πηγαίνουν μόνο να εκκλησιάζονται... Εγώ (αχ αυτό το εγώ!) στους δικούς μου τους πιστούς (λάθος και αυτό, δεν υπάρχουν δικοί σου και δικοί τους πιστοί, είναι όλοι μόνο Πιστοί του Χριστού, ανήκουν στον Χριστό και όχι σε ανθρώπους), έχω πει αυτό: Ότι μπορούν τώρα στην μεταβατική αυτή περίοδο, μέχρι να κααδικαστεί η αίρεση, μπορούν να πάνε να εκκλησιάζονται και εκεί που μνημονεύονται οι επίσκοποι, οι αρετίζοντες..."



Και ρωτάει ο π. Θεόδωρος: "Μπορώ εγώ (αχ αυτό το εγώ!) μπορώ λοιπόν τώρα (μπορείς και παραμπορείς) να εμφανιστώ εκεί (το λέει υποβιβαστικά) και στους δικούς μου τους ενορίτες να εμφανιστώ ασυνεπής, δεν το' χω κάνει ποτέ αυτό στη ζωή μου! Εγώ... (ΠΑΛΙ αυτό το "εγώ") εγώ ότι αποφασίζω, ότι λέγω, ο λόγος είναι αντρίκιος! (ναι, είδαμε πόσο "αντρίκιος" ήταν ο λόγος σου όταν αποφάσισες να πας στην Ημερίδα και τελικά δεν πήγες)...



Στο 13:37" λεπτό, ο π. Θεόδωρος αναφέρει επί τούτου:



"Αυτά αποφασίσαμε, σε αυτά θα μείνω και σε αυτά θα στηρίξω.... (τα αστήρικτα). Κι αν δεν θέλετε πατέρες εσείς, κάντε την Ημερίδα (εδώ υπονοεί το "χωρίς εμένα", δηλαδή πρώτος απείλησε με την απουσία του ο ίδιος ο π. Θεόδωρος, το ομολογεί ο ίδιος, και όχι όπως είπε ψευδόμενος ότι οι πατέρες τον απέκλεισαν...).



"Και με λέει με θράσος, δεν λέω ποιός από τους δύο (όχι, να το πεις, πάτερ, πέστο παπά μου πέστο, στον βαρύ τον ήχο...) "Στο κάτω-κάτω, εμείς την διοργανώνουμε την Ημερίδα, εμείς οργανώσαμε την Ημερίδα, μας βοήθησες λίγο, αλλά δική μας είναι η Ημερίδα (καλά, δεν είπες ότι δεν είναι και δική τους, σιγά πατέρες σιγά, μη μαλώνετε, όλοι θα πάρετε...) άν θέλετε έρχεστε, αν θέλετε μη έρχεστε...



Και η Ελληνική-Κλασσική Κωμωδία στο 14:02" λεπτό:



"Δηλαδή, τέτοιο, τέτοιο, τέτοια θρασύτητα, και τέτοια έλλειψη σεβασμού απέναντι ενός... (εδώ προσέξετε) Λευκασμένου Πανεπιστημιακού Δασκάλου (εδώ γελάει κιόλας, έχει χιούμορ ο πάτερ, σιγά-σιγά θα βγάλει κι από το τεσπάκι στο στήθος το χαρτί με τον κατάλογο των αρετών του και των πολλών του τίτλων για να μας το αναγνώσει, Αυτοδιαφημίσεως το Ανάγνωσμα, Οίηση πρόσχωμεν) έφαγα τα χρόνια μου να διδάσκω Πατέρες και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο. Ειλικρινά πρώτα φορά στη ζωή μου, σε συνεργασία που έχω με κληρικούς και άλλους ανθρώπους (σιγά πάτερ, εσύ τους βγάζεις και χειρότερους όλων και "περικαθάρματα του κόσμου" αλλά χαλάλι, καλό τους κάνεις και τους ωφελείς εφ' όσον υπομείνουν την λοιδορία) δεν συνήντησα τέτοια ασυνέπεια στους λόγους και στις πράξεις..."




ΝΑΙ, πάτερ μου, θα εμφανιστείς ασυνεπής και μετανιωμένος, θα αναγνωρίσεις το λάθος σου και θα διδάξεις πλέον την Γραμμή των Αγίων Πατέρων ως προς την στάση μας απέναντι σε αιρετικούς επισκόπους και όχι την δική σου ευαίσθητη και συγκαταβατική στάση συνυπάρξεως και συγκοινωνίας. ΜΗΝ βάζεις την δική σου συνέπεια υπεράνω της συνεπείας και αυθεντίας των Αγίων Πατέρων. Όλοι σφάλλουμε κάπου. Αναγνώρισε ταπεινά την ενοχή σου, παραδέξου το λάθος σου και ομολόγησε την Αγιοπατερική Αλήθεια. Ο Πιστός Λαός προτιμά να τους πεις την ΩΜΗ Αλήθεια, παρά να του χαϊδεύεις τ' αυτιά και να του λες "εξ' αιτίας σας κάνω παραχωρήσεις, υποχωρήσεις και συμβιβασμούς στην Πίστη, διότι πάλι θα φταις εσύ και όχι ο Λαός!



Κι έχεις την αναίδεια και το θράσος, επειδή είσαι "Λευκασμένος Πανεπιστημιακός Δάσκαλος" (να κι' άλλος "Δάσκαλος" μας προέκυψε) να συγκρίνεις τον μηδαμινό εαυτό σου με τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη, στο 15:37" λεπτό:



"ο οποίος και αυτός τάχα έκανε οικονομία, επί δύο χρόνια μνημόνευε τον πατριάρχη Ταράσιο ο οποίος είχε προβεί σε κοινωνία με έναν μοιχοζεύκτη ιερέα..."



Την ανέφερε ο π. Θεόδωρος αυτήν την παραπομπή, αλλά δεν μας την διάβασε, ούτε εξήγησε τις ακριβείς λεπτομέρειες, τους λόγους και τα κριτήρια αυτής της παρανόμου μνημονεύσεως. Το μόνο που είπε στο 16:22" λεπτό ήταν ότι "ο Άγιος Θεόδωρος μνημόνευε τον Ταράσιο επειδή δεν είχε καταδικαστεί Συνοδικώς. Έκανε οικονομία ο Άγιος Θεόδωρος και μνημόνευε. Ε και μεις κάνουμε οικονομία μέχρι να 'ρθεί η Σύνοδος και να καταδικάσει (τον Βαρθολομαίο)."



Αυτά, ανάμεσα σε πολλά άλλα τραγικά και ανεπίτρεπτα είπε ο π. Θεόδωρος, ότι είναι "προσωρινή αυτή η ρύθμιση και δεν θα κρατήσει αιώνια αυτη η διακοπή" και ότι "δεν μετατρέπουν την οικονομία σε Ακρίβεια αλλά λόγω των ποιμαντικών αναγκών, μέχρι να καταδικαστεί η παναίρεση του Οικουμενισμού (όνειρα θερινής νυκτός) μπορούν να εκκλησιάζονται εκεί, επιλέγοντας βέβαια, επιλέγοντας (το λέγει δύο φορές στο 18:00" λεπτό) ευλαβείς κληρικούς και ορθοδόξους ιερείς στο φρόνημα... Είναι πολύ προσεγμένο αυτό...."



Πολύ, μα πάρα πολύ "προσεγμένους" και εξελιγμένους σας βλέπω, νεο-πατέρες! Δηλαδή κριτήριο Αποτειχίσεως και Διακοπής Κοινωνίας, δεν είναι πλέον η δημόσια κήρυξη μίας αιρέσεως, όπως καθορίζουν οι Άγιοι Πατέρες, αλλά η οποιαδήποτε αδιάκριτη "επιλογή", το τονίζει δύο φορές, "επιλογή" του ποιμνίου να διαλέξει ιερέα.



Δηλαδή, διδάσκουν στο ποίμνιο, διάλεξε ρε στουρνάρι, ποιός λύκος θέλεις να σε φάει, αυτός ή εκείνος, πάρε και διάλεξε! Και η Παναληθής και Πανορθόδοξη ρήση του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου κυριολεκτικώς "πάει περίπατο" και πετιέται ασυζητητί στον κάλαθο των αχρήστων:



"Ότι ΜΟΛΥΣΜΟΝ έχουσι τα Μυστήρια ΚΑΝ ορθόδοξος ει ο αναφέρων!" Ακόμη και εάν είναι ευσεβής, όπως λέτε εσείς, και ορθόδοξος στο φρόνημα ο ιερέας, πάλι υπάρχει μολυσμός, ενοχή και καταδίκη της συγκοινωνίας!



Εσείς εναντιώνεστε με πείσμα σε αυτό το Αγιοπατερικό και λέτε ότι εάν είναι ευλαβής ο ιερέας, τότε να πηγαίνετε, να μολύνεστε και να "γίνεστε κοινωνοί τοις έργοις" τοις αιρετικοίς του σκότους...



Αυτό το ομολογεί και ο ίδιος ο π. Θεόδωρος όπου στο 20:20" λεπτό δηλώνει:



"Εγώ... είπα τα βασικά δικά μου!" Εκτός από το κυρίαρχο "εγώ", παραδέχεται πάντως πως είπε τα δικά του και όχι των Αγίων Πατέρων κι ας κάνει την κατακλείδα του ότι "είναι Πατερική και Κανονική αυτή η οικονομία". Δυστυχώς πάτερ, δεν το υποστήριξες αυτό με Αγιοπατερικές παραπομπές, όπως όφειλες...



Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ



Στο 19:03" λεπτό, ο π. Θεόδωρος επαναλαμβάνει ότι μπορούν να πηγαίνουν σε ναούς όπου μνημονεύεται αιρετικός ποιμένας και παρεμβαίνει ο π. Νικόλαος Μανώλης και επαυξάνει αυτήν την διαστροφή:



"Αυτό είναι μία μεγάλη αντίδραση του Λαού, δηλαδή δείχνει Αντίσταση στην κατρακύλα του Οικουμενισμού..." Έστι ακριβώς όπως το ομολογεί ο ίδιος ο π. Νικόλαος και αργότερα διατείνεται και επεκτείνει τον δείκτη επιδεικτικώς της ενόχου του παλάμης:



"Η οικονομία αυτή δεν είναι και αμάρτυρη" καθώς προσθέτει ο π. Θεόδωρος με χαμόγελο: "Δεν είναι και αμάρτυρη, δεν είναι και αμαρτία!"



Δυστυχώς όμως είναι όντως αμάρτυρη και μεγίστη αμαρτία να μεταθέτεις όρια α έθεντο οι πατέρες ημών και να φτιάχνεις δική σου οδό με σαθρά επιχειρήματα και νοσηρές αντιλήψεις. Μη λείψεις να μας δεις συνοδοιπόρους σου.



Η "αποτείχισή" σας αυτή, ω νεο-πατέρες της συμφοράς και της συγκοινωνίας σας απάσης μετά πάντων και πασών των Ρωσιών, δεν είναι Αληθινή, Αγιοπατερική Αποτείχιση αλλά αντίδραση και αντίσταση προσωπική, ΤΙΠΟΤΕ άλλο! Αφού το παραδέχεστε οι ίδιοι, πάλι καλά...



Από την άλλη όμως κλαίγεστε λέγοντας "εάν ο π. Φώτιος είχε ναό, εάν εγώ ο π. Θεόδωρος είχα ναό, τα πνευματικά μας παιδιά θα ερχότανε σε μας, αλλά δεν έχουμε..."



Και αυτό όμως δεν είναι αληθές. Υπάρχουν ναοί στους οποίους μπορούν οι πατέρες αυτοί να πηγαίνουν και κάθε Κυριακή να λειτουργούν. Έχουν γίνει μάλιστα και οι σχετικές προσκλήσεις, οι οποίες περιφρονήθηκαν με πείσμα. Και συνεχίζει ο π. Θεόδωρος παραπονούμενος και πάλι: "Πού θα πάνε τα παιδιά μας, χάθηκε δηλαδή η χάρις, αυτό καταντάει βλασφημία..."



Δεν θα απαντήσω εδώ διότι είναι ήδη πολύ μεγάλο το άρθρο, λόγω και της μεγάλης διάρκειας της απολογίας τους. Θα απαντήσω στο αμέσως επόμενο άρθρο, σχετικώς με την υποτιθέμενη αλλά ανύπαρκτη και ΑΝΤΙ-ΠΑΤΕΡΙΚΗ, "εγκυρότητα μυστηρίων" και την παρουσία και απουσία της Θείας Χάριτος. Θα αναφέρω όμως λίγα κρίσιμα και αναγκαία στο τέλος του παρόντος άρθρου, περί του θέματος της εγκυρότητος των μυστηρίων.



Η επίσημη τοποθέτηση και απολογία του π. Νικολάου Μανώλη ξεκινά στο 21:00" λεπτό, όπου ο ίδιος ομολογεί ότι:



"βεβαίως σε αυτόν τον αγώνα μου, πρέπει να το τονίσω αυτό και είναι μία ομολογία ψυχής, βρήκα έναν μπροστάρη και αρχηγό σ' αυτήν την προσπάθεια, (ειλικρινά εδώ, νόμιζα πως θα ανέφερνε κάποιον Άγιο Πατέρα.... τί θλίψη αυτή, τί προσωποληψία και τί κολακεία Θεέ μου) τον π. Θεόδωρο Ζήση, τον δάσκαλό μας, τον φωτισμένο αυτόν γέροντα (να και η γεροντομανία) με την διάκριση που τον... το πνεύμα της διακρίσεως απ' το οποίο διακατέχεται, μας οδηγεί σε δρόμους ασφαλείς, μέσα στην Εκκλησία (σαν πολύ μέσα σας βλέπω...) και μας προστατεύει από οποιονδήποτε φανατισμό (φανατισμένοι λοιπόν και οι Άγιοι Πατέρες!) που θα μπορούσε να μας οδηγήσει σε ατραπούς εκτός Εκκλησίας... (όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια...).



"Ευχαριστώ λοιπόν τον π. Θεόδωρο για όλη αυτή την παρουσία του στη ζωή μου (κι εδώ εμφανώς ο π. Νικόλαος χαμογελάει και κουνάει την κεφαλή του) που είναι πολύ καταλυτική και πολύ σημαντική... (καταλυτική και καταπληκτική!). Θέλω να εκφράσω την πεποίθησή μου, ότι ο π. Θεόδωρος με όλους εμάς, μας ενδιαφέρει όλους πρωτίστως, η ενότητα και η οικουμενικότητα (μάλλον οικουμενιστικότητα θέλεις να πεις) αυτής της προσπάθειας. Διότι είναι πολύ σημαντικό να πούμε, να τονίσουμε στον κόσμο ότι και τους Αγιορείτες πατέρες, και τους μητροπολίτες τους παραδοσιακούς (δυστυχώς, ουδείς έως ενός..) και όσους ρθούν με μετάνοια κοντά μας (με αυτό το πλευρό να κοιμάσαι) τους θέλουμε μαζί μας, τους θέλουμε κοντά μας, να μας στηρίξουν και να μας συμπαρασταθούν και να σταθούν αρωγοί και.... και...."



Και κατήντησες πια οικουμενιστικός κεκές. "Αρωγοί" ποιοί;;; Αυτοί που γλύφονται πίσω από τη σκιά του Βαρθολομαίου, που ανακαλούν τις υπογραφές τους, που αποσύρουν τα Αναθέματά τους και στέλνουν δώρο κολακευτικό μία μεγάλη εικόνα, πιό μεγάλη κι απ' το μπόϊ τους, με μπούστο του αιρεσιάρχη πατριάρχη; Ποιοί; Οι ΔΕΙΛΟΙ; Αυτοί θα σας σταθούν "αρωγοί", τρομάρα σας, σύμμαχοι σε αυτόν τον αγώνα, ποιοί; Οι αποκλειστικώς υπεύθυνοι και κυρίως ένοχοι; Ποιοί;





Στο 23:47 ο π. Νικόλαος απαντά:



"Αυτός είναι ο καημός όλως μας, ότι πίσω από μας, υπάρχει ο Χριστός! (κανονικά μπροστά έπρεπε να υπάρχει ο Χριστός και ο Τίμιος Σταυρός και μπροστάρηδες οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες!) Δηλαδή εμείς είμαστε απλώς, Πρεσβευτές Εκείνου! (μεγάλα λόγια λες πάτερ και πρόσεχε καλά, δεν θα σου βγει σε καλό αυτή η υπερηφάνεια και έπαρση περισσή). Και ήθελα να πω ότι αυτό που πηγάζει από τον π. Θεόδωρο είναι η ηρεμία (από την πολύ του ηρεμία, αρνήθηκε να παραστεί στην Ημερίδα) την ηρεμία που πληροφορείται από τον Θεό και πληροφορεί τον κόσμο! (πω, πω τρανά γλυκόλογα παπα-Νικόλα, ξεκόλλα!). Δεν αποκλείουμε κανένα από τον δρόμο αυτό που ακολουθούμε, κανένα καλοπροαίρετο (δηλαδή οι κακοπροαίρετοι αποκλείονται κανονικά και ποιός θα το ρυθμίζει αυτό;)



Το αστείο της υποθέσεως είναι ότι στο 24:40" λεπτό, ο π. Ματθαίος λαμβάνει κάποιο χαρτί και το μεταβιβάζει κρυφά κάτω από το τραπέζι στον π. Θεόδωρο... Και συνεχίζει ο π. Νικόλαος διαφημίζοντας ένα Σωματείο, ότι "την απόφασή μας να μην συμμετάσχουμε στην Ημερίδα, την χαιρετίζει το νεοσυσταθέν (καινούργιο φρούτο και αυτό) Ορθόδοξο Σωματείο: "Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής" το οποίο έχει σαν σκοπό να γίνει Κυψέλη πραγματική του Αγώνα μας..." Ιδού λοιπόν που θα λάβει χώρα η Νέα, Νεορθόδοξη και Οικονομολόγα Ημερίδα-Νυχτερίδα.



Τέλος κάνει έναν φιλοφρονητικό υπαινιγμό για τα παιδιά της Κατανύξεως (κάτι πικραμένα παλικάρια) ότι "χωρίς την Κατάνυξη οι αγώνες μας και οι διώξεις μας να μην είχαν τόση διάδοση..." Αλλά οι αγώνες των άλλων υπολοίπων σεβαστών και εξ' ίσου διωκωμένων (τί λέγω; περισσότερο διωκωμένων) ιερέων, προκλητικότατα αποσιωπούνται!



Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΦΩΤΙΟΥ ΒΕΖΥΝΙΑ



Ο  π. Φώτιος στο 32.40 λεπτό κάνει αισχρό υπονοούμενο για "ανθρώπους οι οποίοι κάτω από τα ράσα φορούν αντρικά παντελόνια, υποτίθεται".... Αυτός ο υπαινιγμός, σαν ιερέα καθόλου δεν τον τιμά. Είναι ατιμία, ύβρις και αισχρή κακοήθεια σε ζητήματα πίστεως εσύ να κατηγορείς κάτω από τη μέση. Εάν οι Αγιορείτες πατέρες δεν φορούν αντρικά αλλά γυναικεία εσώρουχα, τότε να πετάξουν τα ράσα και να γίνουν μαστροποί. Εάν όμως αυτό δεν ευσταθεί, τότε να πετάξει τα ράσα ο π. Φώτιος και ο π. Θεόδωρος οι οποίοι επευλογούν τέτοια αισχρά υπονοούμενα και δεν τιμούν το δικό τους ράσο.



Στο 34:37 ο π. Φώτιος λέγει:



"Δεν σωζόμαστε διά της δικής μας παρουσίας και λόγω, σωζόμαστε διά Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και διά της συμμετοχής μας στα μυστήρια."



Εστιάζουν την προσοχή τους και μόνο, στην μακροχρόνια και μηχανική λήψη μυστηρίων, στην προσωρινή ύπαρξη του υλικού ναού. Ξεχνούν την Αγιογραφική εντολή ότι "ΥΜΕΙΣ εστέ Ναός Θεού Ζώντος!" (Β´ Κορ. 6, 16). Ξεχνούν τα παραδείγματα στην Εκκλησιαστική Ιστορία ότι σε περίπτωση διωγμού, δεν χρειάζονται απαραιτήτως οι τοίχοι, τα υλικά και τα εξωτερικά γνωρίσματα της Εκκλησίας τα οποία ισχύουν εν καιρώ ειρήνης.



Στο 38:03 λεπτό, ο π. Θεόδωρος ειρωνεύεται τους Αγιορείτες πατέρες και λέει "εμείς κάνουμε οικονομία, αυτοί θα κόψουν την κοινωνία  μαζί μας..." Το χιούμορ εδώ είναι εκτός τόπου και χρόνου. Δεν χωράει χιούμορ στα της πίστεως όπως δεν χωράει συγκατάβαση στα της πίστεως! Και προσθέτει με αρκετή δόση ειρωνείας και ο π. Φώτιος "οι άλλοι είναι, που είναι πιο οικονομολόγοι..." και άλλα λοιπά ανάξια λόγου.



Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ



Ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος δηλώνει:



"Εμείς δεν υποστηρίζουμε την ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία..." Ακολουθούν επευφημίες, πολλά "μπράβο, έτσι μπράβο..." κλπ. Πω, πω, "πέστα τους κανονικά!" Κοινωνείτε με την αίρεση και καμαρώνετε κιόλας; Δε ντρέπεστε, δεν φρίττετε που φτιάχνετε δικές σας νέες διδασκαλίες και ετεροδιδασκαλείτε; Τί έκανε λέει; Τί ποιείς πάτερ; Κοινωνείτε;



«Τι ποιείς άνθρωπε; Παρεβάθη ο νόμος, κατεφρονήθη σωφροσύνη, πλημμελήματα τοσαύτα ετολμήθη παρά τινος των ιερωμένων, τα άνω κάτω γέγονε και ου φρίττεις;… ουκ αλγείς; ουκ επιτιμά…, αλλά κοινωνείς;» (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος Ρ.G. 55, 252).



Και καμαρώνει λέγοντας: "Έχουμε κοινωνία μεταξύ μας!" Εμείς κοινωνούμεν και καρτερούμεν μέραν-νύχταν...



Και υπερηφανεύεστε κιόλας! Μπράβο! Έχετε "κοινωνία πίστεως και αγάπης"με τον Βαρθολομαίο, ο οποίος έχει κοινωνία με τον Πάπα και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Βλασφημιών! Και σεις νομίζετε ότι είστε διαφορετικοί, ενώ είστε ίδιοι! Ντροπή σας! Απαρνούμαι την ξεφτισμένη και διεφθαρμένη σας εκκλησιολογία!



Δεν λυπάμαι τόσο για τις ψυχές σας. Λυπάμαι τις μυριάδες μυριάδων ψυχές τις οποίες παίρνετε στον αιματοβαμένο λαιμό σας και τους κοινωνείτε με την αίρεση και τους ΕΝΩΝΕΤΕ με τους φορείς της αιρέσεως! Ω της πωρώσεως και της αναισθησίας! Ανανήψατε πατέρες της υπερκατανύξεως πρίν να είναι πια αργά. Η μάχαιρα που τροχάει ο ερχόμενος Προφήτης Ηλίας, εύχομαι να μην είναι και για σας...





Δεύτερον, τονίζει ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος ότι "δεν έχει πλανηθεί όλη η Εκκλησία. Εδώ είμαστε, είμαστε πλανεμένοι εμείς; Δεν είμαστε!"



ΒΕΒΑΙΩΣ ΒΕΒΑΙΩΤΑΤΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΟΛΗ Η ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! Η ΝΕΑ "εκκλησία του Αθηναγόρα και του Βαρθολομαίου! ΔΕΝ μιλούμε για την Εκκλησία του Χριστού! Συνειδητοποιείστε το αυτό νεο-πατέρες! Καταλάβατε καλά επί τέλους αυτήν την τεραστίων διαστάσεων ειδοποιό διαφορά. Δεν είναι όλα μια χαρά όπως τα νομίζετε και όπως τα περιγράφετε εσείς οι κοινωνιακοί νεο-πατέρες.



Ο Άγιος Μάξιμος ομολογητής διέκοψε την κοινωνία με ολόκληρη την Εκκλησία, με όλα τα πατριαρχεία!



Ο Άγιος Μάρκος εκτός από την άρνηση της υπογραφής του, το σπουδαιότερο πάντως είναι ότι όταν επέστρεψε στην επισκοπή του, διέκοψε την Μνημόνευση όχι μόνο του πατριάρχη του, του Μητροφάνη, αλλά και την κοινωνία με όλους τους επισκόπους οι οποίοι συνέχιζαν να τον μνημονεύουν! Τόλμησε μάλιστα με τόλμη και παρρησία Θεϊκή να τους απειλήσει, να ΜΗΝ τολμήσουν ΠΟΤΕ να παραστούν ΟΥΤΕ στην Κηδεία του, ΟΥΤΕ στα Μνημόσυνά του! Εσείς τους έχετε και σας κηδεύουν και σας θάβουν κανονικά! Αντιπατερική συμπεριφορά.



Το ίδιο και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Όχι μόνο διέκοψε την μνημόνευση του Καλέκα, αλλά και ΔΙΕΚΟΨΕ αυστηρότατα ΚΑΘΕ κοινωνία με όσους τον μνημόνευαν. ΟΛΟΙ οι λοιποί, συμβιβασμένοι και δειλοί επίσκοποι (πλην ολίγων οι οποίοι τον ακολόυθησαν) τον παρότρυναν να συνεχίσει την Μνημόνευση και τον κατηγορούσαν ότι είχε θέσει τον εαυτό του "εκτός Εκκλησίας!" Την ξέρετε την απάντησή του;;; Ερευνήσατε να την μάθετε, εσείς οι οποίοι κοινωνείτε με όσους καταδικάζετε και ανακαλείτε έτσι τον αναθεματισμό σας! ΜΗΝ παραχαράσσετε τους Αγίους μας Πατέρες! 



Και συνεχίζουν τις δηλώσεις της αγαπολογίας:



"Όλους τους αγαπάμε..." (Μεσ' την αγάπη την πολλή, ένα πράμα!) Και συνεχίζει ο π. Άγγελος το καθόλου αγγελικό αλλά διαβολικό (καθότι διαβάλει) να υπαινίσσεται αισχρά στο 42:42 λέγοντας:



"Όταν έχουμε μία συμφωνία κυρίων, πρέπει να είναι συμφωνία κυρίων..." Δηλαδή ο π. Σάββας και όλοι οι αγιορείτες δεν είναι κύριοι αλλά "κυρίες" χωρίς κυριότητα, παλαβά θύλαια με φρουφρού φουστάνια που αντροφέρνουν και χαζοφέρνουν κι έρχεστε σεις, ω νεο-πατέρες να τους κάνετε μαθήματα αντρισμού; ΔΕΝ ντρέπεστε λιγάκι!!



Το αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι αμέσως μετά από αυτήν την αισχρή του την κουβέντα, στο 42:46" λεπτό, γίνεται αμέσως ανεξήγητη διακοπή και κάποιο ύποπτο βιντεομοντάζ, όπου η ένωση των δύο εικόνων βίντεο γίνεται με την μέθοδο "fade" πράγμα που αποδεικνύει ότι κάτι αφαιρέθηκε από τα λόγια του, μάλλον κάτι πιό αισχρό και προσβλητικό το οποίο "αισχρόν εστί και λέγειν". Εφ' όσον όμως "ουδέν κρυφόν υπό τον Ήλιον" (τον Ήλιον Χριστόν εννοείται) τότε ας βγάλουν στην φόρα τα λόγια τα οποία αποκόπηκαν.



Τρίτον, στο 43:35" λεπτό, κάνουν δήλωση όλοι αυτοί οι νεο-πατέρες ότι θα διοργανώσουν Νέα Ημερίδα Ανεβασμένη, Υπερυψωμένη και "Οικονομολόγα" άριστη και σοφή (είναι φαίνεται της μόδας αυτές οι Ημερίδες, μόνο που δεν βλέπω πουθενά στους Αγίους Πατέρες να κάνουν ούτε Ημερίδες, ούτε Νυχτερίδες..) και σ' αυτήν την Νέα Ημερίδα, την πιό σωστή, την πιό καλή, την πιο "οικονομική" και πεφωτισμένη, στο 43:41' λεπτό, ο π. Νικόλαος Μανώλης απαιτεί την μετάνοια των Αγιορειτών ως προϋπόθεση για να έλθουν και αυτοί στην Νέα Ημερίδα και Σαρωτική (προφανώς να δηλώσουν δημοσίως συγγνώμη για το ότι στάθηκαν αιτία να απουσιάζουν ετούτοι και να δηλώσουν μετάνοια για την Αγιοπατερική τους ακρίβεια: "Συγγνώμη που σας διδάσκουμε Αγίους Πατέρες"...) πράγμα που φανερώνει υπερηφάνεια. Θέτουν απαράβατους όρους συμμετοχής και αποδοχής ιδίας ενοχής και έπειτα μιλούν για μη αποκλεισμούς...



Αμέσως μετά φωνάζει ο π. Άγγελος στο 43:50" λεπτό:



"Και αρχιερείς να έρθουνε, να μετανοήσουν... Ας έρθουνε, ας έρθουν όλοι!"



Εδώ θα ήθελα να κάνω μία παρένθεση και ας μην παρεξηγηθώ. Εφ' όσον το λένε και το εννοούν αυτό και εφ' όσον η τεχνολογία είναι τόσο προχωρημένη, θα έπρεπε και να προσκαλούν επί ίσοις όροις και εμάς τους Έλληνες Ορθοδόξους από το εξωτερικό να συμμετάσχουμε ζωντανά μέσω διαδικτυου, έστω και για 5 λεπτά μόνο, να δοθεί η ευκαιρία να καταθέσουμε και εμείς την μαρτυρία μας, να εκφράσουμε και εμείς τις όποιες απορίες και ανησυχίες μας, πάντοτε βεβαίως, με τον προαπαιτούμενο σεβασμό. Μη φοβείσθε καθόλου, δεν θα σας τα ψάλλουμε, όπως κάνουμε γραπτώς.



Και "πετάγεται" ο π. Φώτιος στην πρόσκληση αυτή (αλήθεια, τον είχα για πιό ώριμο και σοβαρό) και λέει: "Και να το διευκρινήσουμε αυτό: τους δε επισκόπους ερχομένους, τους θέλουμε ως αρχηγούς μας" (προσέξτε το αυστηρότατο ύφος στα υπερυψωμένα και χοντρά του φρίδια) ενώ παράλληλα συμπληρώνει ο π. Θεόδωρος "ως προεστώτας"... αλλά ορθοτομούντας τον λόγον της σης αληθείας..."



Κοιτάχτε ποιοί μιλούν για "ορθοτομούντας..."



Θα φέρουμε τους "ΛΥΚΟΠΟΙΜΕΝΕΣ, τους ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ και ΨΕΥΤΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ" (ΠΡΟΣΕΞΤΕ, ΔΕΝ είναι δικοί μου όροι αυτοί αλλά του Παναγίου Πνεύματος και των Θεοφόρων Αγίων Πατέρων!!!), θα φέρουμε τους κλέπτες και ληστές της Θείας Χάριτος, αυτούς από τους οποίους Αποτειχιστήκαμε και ΠΑΥΣΑΜΕ το Μνημόσυνο (καλά σαράντα) να τους φέρουμε ως ΑΡΧΗΓΟΥΣ και ΠΡΟΕΣΤΩΤΑΣ!!!



Κατά το κοινώς λεγόμενον, "σας σάλεψε, νεο-πατέρες;;;" Ποιός Άγιος Πατέρας σας το έμαθε αυτό; Κάλεσαν ποτέ οι Άγιοι Πατέρες τον Άρειο ως Αρχηγό; Κάλεσαν ποτέ τον Νεστόριο, τον Μητροφάνη, τον Καλέκα και τον Βέκκο ως Αρχηγούς και Προεστώτας; Είστε με τα σύγκαλά σας;;;; Για ΠΟΙΑ μετάνοια μας μιλάτε; Πιστεύετε αλήθεια, ότι ΑΥΤΟΙ θα μετανοήσουν; Με τέτοιους ρομαντισμούς υπνωτίζετε το ποίμνιό σας; Προσέξτε, θα έρθει και για σας αλλά και για μένα που τα γράφω το "άφρων, άφρων, ταύτη τη νυκτί..." ΔΕΝ θα έρθει ποτέ η στιγμή που ο Βαρθολομαίος ή ο επόμενος



Κλείνοντας, στο 44:42 ο π. Άγγελος δηλώνει:



"Ο Θεός, θα βγάλει κάτι ΠΟΛΥ καλύτερο (το τονίζει) από αυτό..." Και ακούγονται τα "έεετσι, βεβαίως, βεβαίως" από τους άλλους. Με χαρακτηριστικό μάλιστα δασκαλιλίκι, προσθέτει ο π. Νικόλαος υψώνοντας επιδεικτικά το δάκτυλο, τον δείκτη του φιλοσόφου: "Μας φύλαξε ο Θεός απ' την αρχή!" Και όμως, "εν τω φυλάσσειν αυτά, ανταπόδοσις πολλή" πάρα πολλή και από την φύλαξη και την φρουρά την πολλή "εις μάτην ηγρύπνησαν οι φυλάσσοντες!"



Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΒΟΥΛΚΑΝΕΣΚΟΥ



Τελευταίος τον λόγο πήρε ο π. Ματθαίος Βουλκανέσκου ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην όλη συζήτηση και στο όλο θέμα! Είναι αξιέπαινος και τον εφώτισε ο Θεός να κάνει με το δικό του τρόπο την δική του απολογία-ομολογία, ανατρέποντας όλα όσα είπαν οι προηγούμενοι απολογούμενοι συνομιλητές του! Φοβερό και ας το προσέξουμε ιδιαιτέρως αυτό!



Αρχικώς, ο π. Ματθαίος προσπάθησε χωρίς καμία επιτυχία αλλά χτύπησε πάτο με την Εκκλησιολογική του αστοχία να φέρει ως παράδειγμα την Εκκλησία της Βουλγαρίας η οποία καταδίκασε την σύνοδο της Κρήτης αλλά κοινωνεί με τον Βαρθολομαίο.



ΟΜΩΣ, το καίριο και αποστομωτικό, στο 49:34" λεπτό, φέρνει με μεγάλη επιτυχία το παράδειγμα και τον παραλληλισμό της ανθρώπινης αγάπης, λέγοντας:



"Είναι αγάπη, είναι ιστορία αγάπης. Εάν αγαπάω ένα κορίτσι και αυτή μου λέει ψέματα, αυτή η αγάπη φεύγει, δεν έχω σχέση (εν προκειμένω "κοινωνία") με αυτήν! Έτσι και αυτό είναι σχέση με τον Χριστό! Και μέσα στο Μυστήριο (της Θείας Κοινωνίας) είναι πάλι σχέση με τον Χριστό. Δεν θέλω να πάρω μυστήρια από αυτούς που δεν έχουν σχέση με τον Χριστό! Δεν με ενδιαφέρει...."



Και εδώ ξαφνικά, στο 50:00" πετάχτηκε ο π. Θεόδωρος με ΕΚΔΗΛΗ αμηχανία και διπλωματική πονηρία και τον ΔΙΕΚΟΨΕ αποτόμως επεμβαίνοντας και λέγοντας: "Ας μήν το αναπτύξουμε, πάτερ αυτό..."



ΟΧΙ π. Θεόδωρε, που να μας ζήσεις! ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟ!! ΓΙΑΤΙ διακόπτεις με τέτοια ασέβεια και τέτοιο θράσος, τον π. Ματθαίο, φοβούμενος πως θα ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ χωρίς να το θέλει, το μεγάλο σας ΛΑΘΟΣ και την ΜΕΓΙΣΤΗ σας ΠΛΑΝΗ! Γιατί "όχι" π. Θεόδωρε;; Επειδή δεν σας συμφέρει όλους εκεί και εν τέλει θα ξεσκεπαστεί αυτή η ΕΝΟΧΗ σας;;



Το ξέρετε πολύ καλά πως δεν πρόκειται ποτέ να γίνει Σύνοδος, τουλάχιστον  στα χρόνια τα δικά σας διότι δεν πρόκειται ο Αιρεσιάρχης Βαρθολομαίος ως πρόεδρος της συνόδου να καταδικάσει τον εαυτό του και τον αγαπημένο του Πάπα. Αλλά και ούτε κάποια τοπική σύνοδος θα το κάνει. Οι διάφορες χώρες οι οποίες καταδίκασαν συνοδικώς την ψευτοσύνοδο του Κολυμπαρίου, αρνήθηκαν να καταδικάσουν και ονομαστικώς, όπως έκαναν οι Άγιοι Πατέρες, και τον ΦΟΡΕΑ της αιρέσεως του Οικουμενισμού.



Αντιθέτως κοινωνούν μαζί του και τον μνημονεύουν. Και σεις κοινωνείτε με τους ευλαβείς-βλαμμένους (έκφραση του οσίου γέροντος Παϊσίου) οι οποίοι δειλιάζουν να προβούν σε Αγιοπατερική Αποτείχιση μόνο και μόνο επειδή γνωρίζουν ότι αυτή συνεπάγεται και διακοπή κοινωνίας με όλους όσους παραμένουν σε κοινωνία με τον Βαρθολομαίο, δηλαδή οι πάντες.



Αμέσως-αμέσως, στο 50:05" λεπτό, ο π. Θεόδωρος τρέχει εσπευσμένα να προλάβει, να προκαταλάβει τις εντυπώσεις των ακροατών και υπογραμμίζει ότι "ο π. Ματθαίος απλά ήθελε να πει γιατί δεν πήγαμε στη Ημερίδα, όλα τα άλλα τα θεολογικά θέματα ας τ' αφήσουμε..."



Λάθος μεγάλο και Ψέμα αισχρό αυτό! Ο π. Ματθαίος στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μιλούσε για την Ημερίδα αλλά για την άρνηση κοινωνίας με τους οικουμενιστές και άρνηση μυστηρίων από αυτούς που τους μνημονεύουν, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση αγαπητική με τον Χριστό και ούτε μπορούμε και εμείς να έχουμε σχέση-κοινωνία μαζί τους!



Από τον Θεό ήταν αυτό! Είπε μεγάλη αλήθεια, Αγιοπατερική! Δεν θα πω "όπως και ο Καϊάφας" διότι ο Καϊάφας ήταν τελείως άσχετη περίπτωση και εκ διαμέτρων διαφορετική. ΔΕΝ ήταν Ορθόδοξος ιερέας και δεν παρείχε Ορθόδοξα Μυστήρια με Σώμα και Αίμα Χριστού! Όταν η χάρις του Θεού επεμβαίνει λίαν εκτάκτως σε κάποιον ετρόδοξο και επενεργεί κάποια επίσκεψη, αυτό δεν σημαίνει και ότι τα μυστήρια αυτών των αιρετικών είναι εγκυρα.



Το επιτρέπει αυτό ο Θεός για να σταθεί αυτή η έκτακτη και σπάνια επίσκεψη αφορμή να ερευνήσουν οι οποιοιδήποτε αποδέκτες τις Γραφές και να πλησιάσουν στην Αγία Ορθόδοξη Αλήθεια ώστε να μην έχουν εν εκείνη τη ημέρα την ευκαιρία και δυνατότητα να πουν: "δεν άκουσα για Σένα"...



Και ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος, προ της μεταστροφής του ήταν μέγας διώκτης και ανήκε μάλιστα σε αίρεση. Παρέδιδε έστω και εν αγνοία του, τους Χριστιανούς να θανατώνονται. Η χάρη του Θεού, του παρουσιάστηκε καθώς βρίσκοταν στην αίρεση. Δεν μπορούμε όμως να βγάλουμε αυθαίρετα συμπεράσματα και να λέμε ότι αυτή η επενέργεια της Θείας Χάριτος καθιστά τα μυστήρια των αιρετικών έγκυρα, άπαγε της βλασφημίας!



Το Άγιο Πνεύμα, ο Θεός, "όπου θέλει πνεί." Δεν θα Τον περιορίσουμε εμείς. Η Θεία Χάρη δηλαδή, επενεργεί εκτάκτως και όλως εξαιρέτως ακόμη και σε ετεροδόξους ή αθέους ή ειδωλολάτρες οι οποίοι, συν τοις άλλοις, διατηρούν και άγαλμα "τω αγνώστω Θεώ!" Από αυτούς προήλθε ο Άγιος Διονύσιος ο Αρειοπαγίτης και μάλιστα τον επισκέφτηκε η Θεία Χάρη πριν αυτός μεταστραφεί στην Ορθοδοξία: "ή το παν απόλυται, ή θεός τις πάσχει..."



Άλλο παράδειγμα και το βιβλίο "Πίσω μας στέκει ο Θεός". Αυτή η σπάνια όμως επέμβαση της Θείας Χάριτος προκειμένου να σωθεί κάποια ψυχή από βέβαιο θάνατο, δεν σημαίνει και αυτόματη, αυθύπαρκτη αποδοχή και εγκυρότητα μυστηρίων των αιρετικών ιατρών.



"ἔθνη τὰ μὴ νόμον ἔχοντα φύσει τὰ τοῦ νόμου ποιῇ!" Σπανίως, σπανιότατα, η Θεία Χάρις ενεργεί και σε Εθνικούς. Η Θεία Χάρη ενήργησε και στους τότε μάγους, Άγιο Κυπριανό και Ιουστίνη, τον καριό ακόμη που βρίσκονταν στην σατανική μαγεία!



Θεός είναι και ότι βούλεται ποιεί! Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν μας δικαιολογεί να προτρέχουμε αυθαίρετα σε δικά μας Αντιπατερικά συμπεράσματα και να αποδίδουμε εγκυρότητα μυστηρίων σε αιρετικούς και εθνικούς, σε ειδωλολάτρες και μάγους! Άλλο το ένα, άλλο το άλλο!



Όταν λέγουμε πως οι αιρετικοί δεν έχουν έγκυρα μυστήρια, δεν δεσμεύουμε με αυτό την Θεία Χάρη. Αυτή δύναται να παρουσιαστεί με οποιονδήποτε τρόπο θέλει και επιθυμεί. Αυτοί που δεν γνωρίζουν, οι ηλικιωμένοι, τα νήπια κλπ. παίρνουν κάποια χάρη κατά το μέτρον της δωρεάς ή και εξ' αντιθέτου κατά το μέτρον της αυτοσυνειδησίας της αιρέσεως. Αυτό όμως δεν καθιστά και τα μυστήρια έγκυρα. Παίρνουν Θεία Χάρη με τρόπο ανεξήγητο, αόρατο και Αγιοπνευματικό. Τα Μυστήρια όμως των αιρετικών δεν είναι Σώμα και Αίμα Χριστού. Ούτε των Παπικών, ούτε των Λατινοφρόνων.



Από την άλλη όμως, δεν μολύνονται τα υποστατά μυστήρια διότι δεν μολύνεται ο Χριστός. Αυτό όμως πάλι δεν σημαίνει ότι όντως υπάρχει ο Χριστός στα μυστήρια των αιρετικών. Τα μυστήρια δεν μολύνονται όσο είναι έγκυρα και παραμένουν έγκυρα όσον δεν υπάρχει αίρεση. Όταν όμως υπάρχει αίρεση, έστω και μη καταδικασμένη, τα μυστήρια ακυρώνονται και δραπετεύει η Θεία Χάρη διότι η αίρεση μολύνει τα πάντα! "Πάντα γὰρ (τα μυστήρια των αιρετικών) ὅσα εἰσίν, ἀκάθαρτα εἰσίν" (Άγιος Εφραίμ ο Σύρος).



Μολύνονται τα μυστήρια τα οποία είναι ήδη άκυρα και ανυπόστατα. Μολύνονται κατά την προαίρεση του προσερχομένου και η Θεία Χάρη ενεργεί εκάστω κατά την αξιότητα όχι μόνο ηθικής μα κυρίως γνησιότητα πίστεως.



Όταν ο Απόστολος Παύλος λέγει ότι "διά τούτο πεθαίνουν πολλοί, μη διακρινόμενοι το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου", αυτό σημαίνει ότι η Θεία Κοινωνία ήταν ήδη άκυρη και μετατράπηκε πριν καν προλάβει να μεταδοθεί σε φωτιά η οποία τους καίει και τους θανατώνει. Αυτό μάλιστα, διότι η έγκυρη Θεία Κοινωνία δεν θανατώνει ποτέ αλλά "λαμβάνεται εις ζωήν αιώνιον".



Τα ίδια λέγει και η Ευχή της Θείας Μεταλήψεως "ας μην σταθούν τα Τίμια τούτα Δώρα εις κρίμα και εις κατάκριμα" σε Θεία καταδίκη εξ' αιτίας το ότι εμείς οι ίδιοι γίναμε αυτοκατάκριτοι και αυτοκαταδικαστέοι. Τα έγκυρα και υποστατά Μυστήρια ποτέ δεν προξενούν κρίμα και κατάκριμα.



Ο Θεός, βλέποντας τα κρυφά και μύχια του καθενός, με την ίδια Θεϊκή Δύναμη την οποία χρησιμοποιεί για την Μεταβολή των Τιμίων Δώρων, χρησιμοποιεί και πάλι αυτήν για να ακυρώσει τα Μυστήρια πριν καν προλάβουν να εισέλθουν στο στόμα π.χ. ενός οργάνου και εκτελεστή της μαύρης μαγείας ο οποίος/η οποία έχει εντολή να μην καταπιεί την Θεία Κοινωνία αλλά να την φέρει πίσω στην οικία για σατανιστική τελετή.



Οπωσδήποτε η Θεία Κοινωνία αυτή, ήταν υπερφυσικώς, ευθύς εξ' αρχής άκυρη και όχι ενεργής και υποστατή!



Η όλη σύγχυση αυτή στο μέγα και κρίσιμο αυτό θέμα της εγκυρότητος ή μη των μυστηρίων, ακόμη και σε σεβαστούς γέροντες και καλοπροαίρετους πνευματικούς, υπάρχει και επεκτείνεται σήμερα διότι ταυτίζουν υποχρεωτικώς και πάντοτε την επέμβαση της Θείας Χάριτος με την εγκυρότητα μυστηρίων. Δεν μπορούν να διακρίνουν (κι ας μιλούν οι ίδιοι για διάκριση), δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την εγκυρότητα μυστηρίων από την έκτακτη και υπερφυσική παρουσία της Θείας Χάριτος ακόμη και σε αιρετικούς αν χρειαστεί.



"Μη πάντες διδάσκαλοι;"



Με όλα αυτά, δεν υπονοώ τον αχρείο εαυτό μου ως "διδάσκαλο", αλλ' ως θεολόγος, έστω και ανάξιος, έχω κάθε δικαίωμα να εντοπίζω στην αγάπη σας τα ήδη αυστηρώς προκαθορισμένα όρια τα οποία έθεσαν οι Πατέρες. Και εάν έχετε κάτι το αντίθεο να παρουσιάσετε και θεωρείτε πως κάπου σφάλλω, παρακαλώ δείξτε μου το λάθος και διορθώστε με, με επιχειρήματα όμως Αγιοπατερικά και όχι με ορθολογισμό δικό σας! Θέλω ακριβείς αναφορές Αγίων Πατέρων οι οποίοι να δηλώνουν απερίφραστα ότι "τα μυστήρια των αιρετικών είναι έγκυρα..."



Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον κόπο σας.




27 σχόλια:

  1. «Οὐ χωρεῖ συγκατάβασις εἰς τά τῆς πίστεως». Όντως, δεν επιτρέπεται να γίνουν αποδεκτές αιρετικές διδασκαλίες από την Εκκλησία. Άλλο αυτό, όμως, και άλλο η ανοχή που ―όπως μαρτυρεί η εκκλησιαστική ιστορία― έδειχνε πάντα η Εκκλησία απέναντι σε αιρετικούς επισκόπους, χαριζόμενη όχι σ’ αυτούς, αλλά στο πλήρωμά της (φοβούμενη σχίσματα). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κακοδοξία του Filioque που διδασκόταν στη Δύση, από τους Πάπες, αιώνες πριν το Σχίσμα του 1054! Άλλο παράδειγμα είναι η περίπτωση κάποιων μετανοημένων επισκόπων που είχαν διαπράξει το μεγάλο ατόπημα να προσχωρήσουν στην αίρεση του Αρείου, σκεπτόμενοι, αντιπατερικώς, ότι αν εγκατέλειπαν τους θρόνους τους θα τους καταλάμβαναν αρειανοί. Ο Μ. Αθανάσιος αποδέχεται και επικροτεί την οικονομία που επέδειξε, τότε, η Εκκλησία και τους αποκατέστησε στους θρόνους τους. Αλλά και ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης διακηρύσσει ότι χωρεί και στην περιοχή του δόγματος οικονομία, άλλοτε για λίγο και άλλοτε για πολύ («προς καιρόν» και «διηνεκής»). Στην επιστολή του «προς Ναυκράτιο» δίδει τέτοια παραδείγματα, όπως των αγίων Ἀθανασίου, Κυρίλλου καί Μεγάλου Βασιλείου, σημειώνοντας ότι «δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό σ’ αυτό»! Δεν μπορούμε, λοιπόν, εμείς να γινόμαστε πατερικώτεροι των Πατέρων και να εφαρμόζουμε ακρίβεια εκεί όπου η Εκκλησία εφαρμόζει οικονομία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΨΕΥΔΕΣΑΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΑ στο σχόλιό σου (Ανώνυμος 7 Απριλίου 2017 - 9:26 π.μ.) ΓΙΑΤΙ Ο Πάπας Λέων αρνήθηκε να κυρώσει την προσθήκη του filioque στο "Σύμβολο της Πίστεως" και διέταξε την αναγραφή του αυθεντικού κειμένου του Συμβόλου της Νικαίας σε δύο ασημένιες πλάκες και την τοποθέτησή τους στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου με την επισήμανση "Haec Leo posui amore et cautela orthodoxae" (Τις τοποθετώ εγώ ο Λέων για την αγάπη και την προστασία της ορθοδοξίας). Στη Σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως το 879-880 καταδικάστηκε οποιαδήποτε προσθαφαίρεση στο Σύμβολο της Πίστεως με τη σύμφωνη γνώμη του Πάπα Ιωάννη Η΄. Το Filioque συνέχισε να παρεμβάλλεται από τους Φράγκους στο Σύμβολο και με την επικράτησή τους στην έδρα της Ρωμαϊκής Εκκλησίας υιοθετήθηκε από τους Επισκόπους Ρώμης περί τις αρχές του 11ου αιώνα. Δεν υπάρχει ουσιαστικά δημοσιά επικράτηση του filioque πριν το 1054 από τους Πάπες και άρα καμιά "Οικονομία" από την Ανατολή όπως ψευδώς ισχυρίζονται σήμερα κουτοπόνηρα οι αιρετικοί οικουμενιστές πανθρησκειαστές αντίχριστοι στην ουσία σιωνιστές…
      Όσο για την υποτιθέμενη "έως αορίστου καιρού" οικονομία και δήθεν ανοχή (η οικονομία φέρει κινδύνους είναι για συγκεκριμένο ζήτημα και όχι γενικά και δεν διαρκεί για πάντα εις το διηνεκές γιατί τότε δεν είναι οικονομία αλλά κοροϊδία και ο Θεός ου μυκτηρίζεται) του Μεγάλου Αθανασίου και Μεγάλου Βασιλείου και άλλων Αγίων απέναντι των αιρέσεων (και όχι για άλλα σχετικώς παρεμφερή θέματα που προκύπτουν από τους επιστρέφοντας στην ορθοδοξία από την αίρεση που είχαν εκπέσει για μικρό χρονικό διάστημα και αποφάσιζαν περί των επιτιμίων αν θα υπήρχαν και σε ποιο βαθμό οι Οικουμενικές Σύνοδοι ανάλογα και με το μέγεθος του "πλήθους του ποιμνίου" που είχαν πέσει στην αίρεση και επιθυμούσε την Ορθόδοξη επιστροφή και την πρακτική "επαναφορά του") δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψευδός από αυτό γιατί είναι ξεκάθαρη η στάση τους και συμφωνούν σε Δογματικά θέματα Πίστεως ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΦΟΡΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ και αναφέρω ενδεικτικά τον λόγο του Μεγάλου Βασιλείου και Μεγάλου Αθανασίου για την αντιμετώπιση των αιρέσεων… Συγκεκριμένα: Ὁ Μ. Βασίλειος στήν πρός Μονάζοντας ἐπιστολή του, ὅπως μᾶς τά μεταφέρει ὁ ἅγ. Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός, λέγει: «Οἵτινες τήν ὑγιᾶ ὀρθόδοξον πίστιν προσποιούμενοι ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δέ τοῖς ἑτερόφροσι, τούς τοιούτους, εἰ μετά παραγγελίαν μή ἀποστῶσιν, μή μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλά μηδέ ἀδελφούς ὀνομάζειν» (ἁγ. Μάρκου Ἐφέσου, Ὁμολογία, CFDS, Ser. A. τόμ. Χ, fasc. II, σελ. 133 (24-28). Μέγας Αθανάσιος, «Ἐάν ὁ ἐπίσκοπος ἤ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοί τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφονται καί σκανδαλίζωσι τόν λαόν, χρή αὐτούς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γάρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον ἤ μετ' αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετά Ἄννα καί Καϊάφα εἰς τήν γέενναν τοῦ πυρός» (Μ. Ἀθανασίου, Ἐκ τοῦ κατὰ αἱρέσεων, P.G. 35, 33 καὶ ΒΕΠΕΣ 33, 199). ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕΓΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ: «Όποιος έχει εκπέσει απ’ την αλήθεια της πίστεως δεν είναι δυνατόν να καλείται Χριστιανός» P.G 26, 596A. «Όστις αν βούληται σωθήναι προ πάντων δει κρατείν την καθολικήν πίστιν ην ειμη είς έκαστος σώαν και αμώμητον τηρήσει άνευ δισταγμού εις τον αιώνα απολείται» (Σύμβολο Μέγα Αθανασίου 321). Ο Μέγας Αθανάσιος ΠΑΛΙ «ων το φρόνημα αποστρεφόμεθα, τούτους από της κοινωνίας προσήκει φεύγειν» ( βλ. Μ. Αθανασίου, Τοις τον μονήρη βίον ασκούσι P.G. 26, 1188ΒC). Αλλά τα ίδια γνωρίζουμε από όλους τους Αγίους και την Αγία γραφή: "Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Ουδέν ωφελεί βίος ορθός δογμάτων διεστραμμένων» (ΕΠΕ 23, 492 - 494)".
      Συνεχίζεται...

      Διαγραφή
    2. Η συνέχεια...
      Ο Απόστολος Παύλος, Καινή Διαθήκη, Προς Τίτον Κεφ. 3, στίχοι 10 "αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, 11 εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος". ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, Β΄ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1, ΕΡΜΗΝΕΙΑ των στίχων: 9 "Καθένας που βγαίνει έξω και δεν μένει μέσα εις την διδαχή του Χριστού δια της Ακριβούς τηρήσεως αυτής , αυτός δεν έχει τον Θεό, αλλά είναι χωρισμένος από αυτόν. Εκείνος, που μένει εις την διδαχή του Χριστού, αυτός και τον Πατέρα και τον Υιό έχει, διότι ούτος έγινε ναός του Θεού. 10 Εάν κανείς σας επισκέπτεται και δεν φέρει την διδαχή αυτήν, μη δέχεσθε αυτόν προς φιλοξενία εις την οικία σας και ούτε χαιρετισμό να απευθύνετε προς αυτόν. 11 Διότι εκείνος που χαιρετά αυτόν, γίνεται συγκοινωνός προς τα πονηρά του έργα, επειδή με την σχέση του και τον χαιρετισμό του τον ενθαρρύνει εις εξακολούθηση αυτών".

      Φτάνεις μάλιστα στο σημείο να λες ανώνυμα και χωρίς καμιά Αγιοπατερική βιβλιογραφική πηγή στην ουσία ότι ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ "ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης διακηρύσσει ότι χωρεί και στην περιοχή του δόγματος οικονομία, άλλοτε για λίγο και άλλοτε για πολύ («προς καιρόν» και «διηνεκής»)". ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΝΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΕΙΣ ΤΟΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΒΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΟΥ ΣΤΟΥΔΙΤΗ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ ΤΟΣΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟΥΣ ΔΙΩΓΜΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ «ΨΕΥΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΕΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΕΣ»… Την εποχή της Εικονομαχίας ο μοναχός άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης διέκοψε το «μνημόσυνο» του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Κακοποιήθηκε, καθαιρέθηκε και αναθεματίστηκε. Και όλα αυτά μετά από δύο εικονομαχικές Συνόδους των ετών 754 και 815 μ.Χ. Η αναστήλωση των αγίων εικόνων τον δικαίωσε και μέχρι σήμερα μακαρίζεται στους ναούς της Ορθοδοξίας.
      Η αίρεση (και όχι ο αντι-αιρετικός αγώνας) δημιουργεί σχίσμα και εξάγει από την κοινωνία με το Σώμα Χριστού.
      Η πρώτη και άμεση βλάβη της σωτηρίας των Χριστιανών από την αίρεση προέρχεται από το σχίσμα που δημιουργεί η αίρεση στο εκκλησιαστικό Σώμα, το Σώμα του Χριστού.
      Το ότι η εισαγωγή και διδασκαλία αιρέσεως αποτελεί αρχή σχίσματος, είναι φανερόν ευκρινέστατα από τον 15ον ιερόν Κανόνα της Πρωτοδευτέρας (ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ) Συνόδου, ο οποίος επαινεί όσους Χριστιανούς αποστούν (απομακρυνθούν) από την κοινωνία με αιρετικό επίσκοπο, ακόμη και προ μιας αποφάσεως Συνόδου κατά του επισκόπου τούτου. Ο ιερός αυτός Κανών διευκρινίζει ότι δεν είναι σχισματικοί όσοι Ορθόδοξοι διακόπτουν την (μυστηριακή και γενικώτερη) κοινωνία με τον Επίσκοπο, αν αυτός κηρύττει φανερώς αίρεση, αλλά είναι σχισματικός ο ψευδεπίσκοπος εκείνος που εισάγει την αίρεση, οι δε αντιδρώντες εναντίον του, επαινούνται διότι πολεμούν το αιρετικό σχίσμα «[...] Διότι κατηγόρησαν όχι Επισκόπους, αλλά ψευδεπισκόπους και ψευδοδιδασκάλους, και δεν κατακομμάτιασαν την ένωση της Εκκλησίας με σχίσμα, αλλά μερίμνησαν να ελευθερώσουν την Εκκλησίαν από σχίσματα και διαμερισμούς» 49.
      Και ο Άγιος ο Θεόδωρος ο Στουδίτης επισημαίνει : «Δεν είμαστε αποσχιστές, θαυμαστέ, της Εκκλησίας του Θεού (ποτέ να μη το πάθουμε αυτό!) μολονότι με άλλους τρόπους είμαστε μέσα σε πολλές αμαρτίες· αλλά είμαστε ομόσωμοι με Αυτή και τρόφιμοί Της, μαζί με τα θεία δόγματα, και επιθυμούμε σφόδρα να φυλάττονται οι Κανόνες και οι διατυπώσεις Αυτής. Το να ταράζη και να αποσχίζεται κανείς από Αυτήν [την Εκκλησία] η οποία αληθώς δεν έχει καμμία κηλίδα η ρυτίδα όσον αφορά στην Πίστη και τους ορισμούς των Κανόνων απ’ αρχής του αιώνος και μέχρι τώρα, ανήκει σε εκείνους, που η πίστη τους έχει μέσα κάτι διάστροφο και η ζωή τους είναι σε αντίθεση με τους Κανόνες και τους θεσμούς [...] Γι’ αυτό γνώριζε ότι δεν είναι σχίσμα της Εκκλησίας [ο ζήλος μας] αλλά επικράτηση της αληθείας και υπεράσπιση των θείων νόμων· το αντίθετο, όπως ήδη είπε και τιμιότητά σου, είναι διάσπαση της αληθείας και η παράλυση των Κανόνων [...]. Tό να μη έχη [η Εκκλησία] σπίλον η ρυτίδα [Εφεσ. 5, 27], για να το ξαναπούμε, νοείται έτσι, το ότι δεν αποδέχεται τα ασεβή δόγματα και τα εναντίον των Κανόνων εγχειρήματα».
      ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ: http://www.impantokratoros.gr/tieinai-airesi2.el.aspx

      Διαγραφή
  2. "Θέλω ακριβείς αναφορές Αγίων Πατέρων", να της κάνετε τί?

    Όλα τα γνωρίζουν, ενα δεν γεύτηκαν ούτε είδαν ποτέ, την γλυκύτητα του Θεού, την πανυπερτελείαν αγκαλιά του Χριστού, την Ειρήνη, την αγαλλίαση, την αληθινή χαρά,"την Βασιλείαν τον Ουρανόν", τον Ιησού μου.
    Αχ Κύριε πάρε τούς στην αγκαλιά σού κατέκαψε το σκότος εντός αυτόν, θεράπευσε της πλάνη τους.

    Μονο την Εικόνα που δίνουν, γελώντας, καλοπέραση, αδιαφορώντας για τον λαό ξεπερνά κάθε εξήγηση.

    Τα δαιμόνια ξέρουν και τρέμουν, αυτή δεν γνώρισαν και εν το στοματι αυτόν ουκ εστί Πνεύμα αλλά δόλος και δυσωδία.
    Λυπηρό και το Τέλος τής ημερίδας, έχτιζαν επί ώρες η Αγιορείτες και στο τέλος γκρέμισαν την οικοδομή, παρέδωσαν τον λαό πάλι στην άγνοια.

    Πού του Κυρίου το Ναι Ναι και το Όχι Όχι, πώς και γιατί λέτε Αποτειχιση και μετά αναιρείται τα πάντα με την ανοχή των μυστηρίων αυτόν.
    Ο απλός θα εμπιστευτεί τούς πάνω γιατί απλούστατα "ταιριάζουν".
    Δεν θεολογό ουτε θέλω, τον Θεό Λόγω θέλω και χωρίς αυτόν ούτε να αναπνέω, να ζω, να υπάρχω,τίποτα δεν θέλω χωρίς τον Ιησού Χριστό.
    Προτιμώ την τύφλωση παρά να βλέπω το κατάντημα μάς, προτιμώ κουφός να με αντί να ακούω τα αίσχη του κόσμου τούτου, προτιμώ να πεθάνω παρα να αμαρτανω.

    Συγχωρέστε με τον τρελό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολυ μεγαλο κειμενο προκειμενου να θαψει δικαιως η αδικως συνανθρωπο' ειναι εχθρος αυτος που ανοιξε τα ματια σε καμποσυς που νομιζουν πως τα ξερουν ολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι ο σκοπός το "Θαψιμο" του π Ζήση αλλά αναίρεση μιας προδοτικής αιρετικής θα έλεγα διδασκαλίας μιας φατριαστικής συμμορίας .

      Μιλάνε και καλά " κατ’ οικονομίαν και πρόσκαιρα και κάτω από τη βία κάποιας πιέσεως από ποιμαντικές αναγκες " οι υποκριτές και προδότες της αληθείας και δίνουν το φίλημα της οικονομίας του Ιουδα !
      Βαριές οι εκφράσεις ?
      Δεν στέλνουν τους χριστιανούς να βρούν Χριστό στις εκκλησίες και τα μυστήρια της Παναιρεσης ?
      Δεν στέλνουν τα πρόβατα στην ΠΛΗΡΗ ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ,οπου όχι μόνο Ιησούς Χριστός δεν υπάρχει αλλά ο σατανάς και το ψυχοκτόνο δηλητήριο της αρχέκσκης οχιάς ?
      Πως μπορει να μην χαρακτηρίσει κανείς τους διδασκάλους αυτούς ως υποκριτές και προδότες της αληθείας?

      Πημαντικές και όχι ποιμαντικές οι ανάγκες της δαιμονική αυτής θεολογίας του Ζήση .

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πολύ, φίλτατε αδελφέ μου Σωτήριε. Χαίρομαι ιδιαιτέρως και δοξάζω τον ΘΕό που δεν επιτρέψαμε εμείς, μία παλαιότερη διαφωνία μεταξύ μας να επισκιάσει την αδελφοσύνη, ομοπιστία και ομοψυχία μας! Ζει Κύριος ο Θεός!

      Δεν αποδέχομαι τα μπράβο, διότι ΘΕΟΥ το δώρον της Ομολογίας! Σε όλα τα άλλα τα οποία και ΕΣΥ χάριτι ΘΕΟΥ, ευθαρσώς με παρρησία και δύναμη του Παναγίου Πνεύματος ΟΜΟΛΟΓΕΙΣ, είμαι απολύτως σύμφωνος, δεν υπερβάλλεις καθόλου. Μεγάλη κουβέντα θα πω, μα θα την πω διότι είναι πέρα για πέρα αληθινή:

      Εάν είχαν όλοι οι επίσκοποι, ιερείς και λαϊκοί την ΙΔΙΑ ακριβώς με εσένα Πίστη και Αυστηρή αλλά Ακριβή αντιμετώπιση των μη καταδικασμένων αιρετικών, τότε θα είχαμε σίγουρα μία ΑΓΙΑ ΔΕΚΑΤΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ Ορθόδοξη Σύνοδο και δεν θα σταματούσαν αυτές τραγικά στην Ενάτη Οικουμενική Σύνοδο επί Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, εδώ και 700 νεκρικά χρόνια.

      Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, όχι μόνο έπαυσε την Μνημόνευση του διαβολικού πατριάρχου Ιωάννη Καλέκα, αλλά το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ, έπαυσε και ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ με όλους τους υπολοίπους επισκόπους, ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ η οποία συνέχιζε τότε να μνημονεύει ΚΑΛΕΚΑ.

      Επειδή λοιπόν δεν έχουμε πιστή και ολοκληρωτική ΜΙΜΗΣΗ αυτής της Ορθής και Αγιοπατερικής ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ, για αυτό και εφεύρουμε οικονομίες-παρανομίες οι οποίες ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ επεκτείνουν την Παναίρεση του Οικουμενισμού.

      Η οικονομία σήμερα, το ξανατονίζω "σήμερα", είναι μία άλλη κρυφή όψη του Εκκλησιολογικού Ωχαδερφισμού και μια συμβιβαστική πτυχή της σατανικής ΠΛΑΝΗΣ του "Αχρικαιριτισμού" την οποία, το δηλώνω υπευθύνως ενώπιον Θεού, πρώτος κήρυξε έντονα και επηρέασε τους πάντες και τα πάντα, ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος. Δίδασκε πεισματικά και τρομερά πειστικά την πλάνη του "άχρι καιρού" ενώ αυτός ο πολυαναμενόμενος και πολυπόθητος καιρός, εδώ και 700 χρόνια, ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΕ ΑΚΟΜΗ.


      Θέλει ΠΟΛΥ μυαλό για να καταλάβουμε ότι απέτυχε παταγωδώς αυτή η θεωρία; Κι εγώ τί δηλαδή, θα περιμένω άλλα 700 (ούτε Μαθουσάλας να ήμουν) ώστε τα παιδιά των παιδιών μου εβδομηκοντάκις επτά να δούν μία "άσπρη μέρα" την σύγκληση αυτής της Συνόδου; ΠΟΙΑ Σύνοδος π. Θεόδωρε Ζήση; ΠΟΙΑ Σύνοδος π. Νικόλαε και π. Φώτιε;


      Εφ' όσον ΕΣΕΙΣ οι έγγαμοι ιερείς και παραδοσιακοί Αντι-οικουμενιστές ΑΠΟΤΥΧΑΤΕ ΟΙΚΤΡΑ στο να προσφέρετε στην Εκκλησία ΑΓΙΟΥΣ ΘΕΟΦΟΡΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ισάξιους του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, του Οσίου Μαξίμου του Ομολογητού και του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, να συγκαλέσουν τέτοια Σύνοδο, τότε ΠΟΙΑ ΕΛΠΙΔΑ και προοπτική έχουμε εμείς οι λαϊκοί να γεννήσουμε τέτοια πρόσωπα τη στιγμή που μας ΠΑΡΟΤΡΥΝΕΤΕ να παραμένουμε σε ΚΟΙΝΩΝΙΑ με ένα ΒΛΑΣΗΜΟ και ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ αρχιερέα του ΣΑΤΑΝΑ σαν τον Στυλιανό ο οποίος ΘΑΥΜΑΖΕΙ την ΠΟΡΝΙΚΗ και ΣΙΧΑΜΕΡΗ ταινία "Ο Τελευταίος Πειρασμός" και δίδαξε ότι ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ήταν ΑΜΑΡΓΩΛΟΣ διότι ΠΑΛΕΨΕ με την αμαρτία και την οδονή ώστε έπειτα από την πάλη αυτή των δύο θελήσεων να αναδειχθεί "αναμάρτητος";;;;


      Και ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ που μας συμβουλεύετε τέτοια ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ Κοινωνία; Εάν κοινωνήσω σε Ναό του Στυλιανού, τότε ΜΟΥ ΤΟ ΛΕΕΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ και όχι εσείς οι Λευκανσμένοι στον συμβιβασμό ιερείς, ότι εφαρμόζω το ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΠΟΔΟΧΗ και ΥΠΟΤΑΓΗ προς το ΥΠΕΡΕΧΟΝ και ΚΑΤΕΧΟΝ αιρετικών τρόπων διάδοχοι, γέμοντες βλασφημιών; ΜΗΝ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΤΕ το ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ! Μην βλασφημείτε την ΟΔΟ των ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ. Πέστε καλύτερα στους υπερυψωμένους πιστούς σας, στο ειδωλοποιημένο ποίμνιό σας να λέγουν του λοιπού: "Δι' ευχών των Αγίων Θεοδώρου, Νικολάου και Φωτίου ημών..."

      Διαγραφή
  4. Κυριε Οδυσσεα,τελικα δεν θα γινει αυριο η Θεια Λειτουργια στο εκκλησακι στη Σουρωτη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχώς το αντιοικουμενιστικό μέτωπο διαλύθηκε. Απο την μία ο ναρκισισμός του Θ. Ζήση (στο βίντεο επικαλείται την πανεπιστημιακή ιδιότητά του και παραπονιέται για το πώς τόλμησαν οι αγιορείτες πατέρες να διαφωνήσουν μαζί του--το πρωτείο πέρνει πολλές μορφές). Απο την άλλη διακρίνω μια διάσταση μεταξύ εγγάμων και αγάμων κληρικών. Φοβάμαι πως ο περί της πίστεως αγών χρησιμοποιήθηκε για τις προσωπικές φιλοδοξίες του καθενός. Αυτή και μόνον αυτή είναι η πίστη τους και ο Θεός τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί διακρίνετε οίηση στον πανεπιστημιακό δάσκαλο και όχι στους μαθητές του (όσους τουλάχιστον έχουν θεολογικές γνώσεις) και πολύ περισσότερο στους αγραμμάτους θεολογικώς) που σήκωσαν κεφάλι χωρίς να τους έχει ορίσει κανένας πάπες των Ορθοδόξων;

      Διαγραφή
    2. Διαβάζω "Δυστυχώς το αντιοικουμενιστικό μέτωπο ...." και έχω μια απάντηση πάνω σε αυτό .
      Οσο προχωρά η αποτείχιση και δέχεται το σφυροκόπημα απο όλες τις πλευρές και την φωτιά των διωγμών τόσο οι αποτειχισμένοι θα καθαρίζουν όπως καθαρίζει το σίδερο απο την σκουριά στην φωτιά και στο αμόνι . Σκουριά είναι οι περί οικονομίας τάχα μου απόψεις των αρχικαιριστών σιγονταρο οικουμενιστών .

      Διαγραφή
  6. Ο αιρετικός αρνείται τον Θεό και δημιουργεί ένα αντίχριστο είδωλο
    Τα μυστήρια των αιρετικών είναι ειδωλόθυτα και ενώνουν με τον σατανά όσους μετέχουν σε αυτά .
    Οπως εμείς με την Θεία κοινωνία ενωνόμαστε με τον Κύριο μας Ιησού Χριστό έτσι και οι αιρετικοί πχ οι παπικοί ενώνονται με τον σατανά.
    Η κοινωνία ειδωλοθύτων είναι μολισμός ( Η παράδοση για τα κόλλυβα γιατί ήθελαν να μας μολύνουν με ειδωλόθυτα κτλ Εορτάζει 43 ημέρες πριν το Άγιο Πάσχα. ) κτλ

    Οποιος αποδεχόταν τον Μουσουλμανισμό Τούρκευε και όποιος τον παπισμό γινόταν Λατίνος . Όχι λατινίζοντες ααλά Λατίνους αποκαλεί τους μνημονευτές του Πάπα στην αποτείχιση του ο Αγ Γεννάδιος ο Σχολάριος τότε που κάνανε το συλείτουργο πρίν την άλωση και σηκώθηκε η Θεία Χαρις από την Αγία Σοφία ως νεφέλη .
    . .
    Ο Βαρθολομαίος , όπως και ο Βέκος και ο Μάμας αποστάτησε απο τον Θεό και αυτομόλησε στους Αντίχριστους .
    Αυτή η αποστασία και αυτομόληση δεν γίνεται για πρώτη φορά ώστε να είναι "Θεολογούμενο " το τι πρέπει να κάνουμε, εαν είναι δυνιτική ή υποχρεωτική η αποτείχιση και το τι είναι ο Βαρθολομαίος και τι τα μυστηρια του και όσων τον μνημονεύαουν και οτι καμία επιείκεια δεν θα υπάρξει σε όσους κοινωνούν ΟΣΤΙΑ. Ο Βαρθολομαίος και όσοι τον μνημονεύουν ΛΑΤΙΝΟΙ ειναι και όστια κοινωνεί όποιος κοινωνεί σε αυτούς δια τους ίδιους λόγους που ήταν δηλητήριο του αρχαικακου οφη η κοιννία πχ του Βέκκου ή του Μαμα με τους οποίους δεν διαφέρει ή μάλλον είναι πολύ περισσότερο σατανικότερος ΟΣΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ! Ειδολοθυτα είναι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δυστυχως ο διδαξας την διασπαση ειναι και ο κ πανταζης εδω στην αυστραλια γιαυτο και το εργον τους διελυθη
    ας μη παραπονειται για τους ιερεις πατηρ θεοδωριδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν κύριε Θεοδωρίδη εσείς τι επιλέγεται ?
      Την ενότητα με τους Εχθρούς του Θεού ?
      Εμείς αυτύ την ενότητα με τους εχθρούς του Θεού , τον Βαρθολομαίο και όσους τον μνημονεύουν δεν την θέλουμε και για αυτό τον λόγο κόψαμε το μνημόσυνο ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ μπροστά σε Θεό και ανθρώπους ομολογεί .

      Ο ιερός Κανών της εν Καρχηδόνι αγίας Τοπικής Συνόδου το 258 μ.Χ. λέει:για τα μυστήρια των ΕΧΘΡΩΝ "...Και γι’ αυτό εμείς που είμαστε με τον Κύριο και κρατούμε την ενότητα του Κυρίου, κατά την αξία που μας χορηγείται, και λειτουργώντας την ιερατεία Του στην Εκκλησία, όσα κάνουν οι εναντίον Του αντικείμενοι, δηλαδή εχθροί και αντίχριστοι, οφείλουμε να τα αποδοκιμάσουμε και αποποιηθούμε και απορρίψουμε και να τα έχουμε ως βέβηλα.."

      Ο Θεολόγος κ Πανταζής κ Θεοδωρίδη ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας και το έργο του Κυρίου μας εργάζεται όταν λέγει
      θεολόγος κ Πανταζής: "...Όταν όμως υπάρχει αίρεση, έστω και μη καταδικασμένη, τα μυστήρια ακυρώνονται και δραπετεύει η Θεία Χάρη διότι η αίρεση μολύνει τα πάντα! "Πάντα γὰρ (τα μυστήρια των αιρετικών) ὅσα εἰσίν, ἀκάθαρτα εἰσίν" (Άγιος Εφραίμ ο Σύρος)..."

      Ετσι είναι κύριε Θεοδωρίδη ΕΔΩ ΚΑΙ 2000 χρόνια όπως το λέει ο κ Πανταζής γιατί δεν τα λέει επειδή του κατέβηκαν αλλά την πίστη που μας παραδόθηκε ΑΠΑΞ ομολογεί .

      Λέτε "ας μη παραπονειται για τους ιερεις πατηρ θεοδωριδης '" Ε και λίγα τους λέει και με ευγενικό και ευπροσήγορο τρόπο .Και του αξίζει μπράβο γιατί όντως σωστά τα λέει και με τάξη αναιρεί ΕΝΑ ΕΝΑ τα λεγόμενα απο τους π Ζήση και την περι αυτού του φατριαστη συμμορία της "οικονομίας του ΙΟΥΔΑ"




      Διαγραφή
    2. Διαβολάνθρωπε σε ολοκληρώνουν βλέπω οι συκοφαντίες. Δεν είσαι ο πατήρ θεοδωρίδης. Είσαι τόσο αφηρημένος να νομίζεις πως είσαι πραγματικά ανώνυμος;

      Και για να τελειώνει οριστικά το παραμύθι πολλών ιστολόγων οι οποίοι κρυβονται πίσω από της ανωνυμίας τη ξεφτισμένη μάσκα, σας γνωστοποιώ πως από αγανάκτηση και μόνο, κατέβασα μία από τις πολλές απόκρυφες εφαρμογές σε μορφή torrent, οι οποίες αποκαλύπτουν πολύ άνετα (έστω και με παράνομη πρόσβαση)τα στοιχεία σας γιατί σα ΠΟΛΥ προκλητικοί παρακαταντήσατε μερικοί μερικοί ψυετόμαγκες της διαδυκτιακής πιάτσας.... Σας τα μαζεύω.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ και πάλι αδελφέ μου Σωτήριε για την ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ σου απάντηση στον ΨΕΥΤΟ-παπα-Θοδωρίδη. Αν είναι όντως αυτός που λέει ότι είναι, ΕΧΕΙ το τηλέφωνό μου καθότι με είχε καλέσει πολλές φορές στον ναό του, ΠΡΙΝ κάνω Αποτείχιση, να κάνω κήρυγμα στη Θεία Λειτουργία. Ας μου τηλεφωνήσει λοιπόν να μου επιβεβαιώσει ότι είναι πράγματι αυτός και ας μου πει κατά πρόσωπον αυτές τις αήθεις συκοφαντίες! ΠΕΡΙΜΕΝΩ!

      Διαγραφή
  8. Μέ κάποιες μικρές ἐπιφυλάξεις στά περί Μυστηρίων, ὄχι γιά κάτι ἄλλο ὅσο γιά τό ὅτι χρειάζεται μεγάλη προσοχή ἐπ'αὐτοῦ, τό ἄρθρο τοῦ ἀγαπητοῦ κ. Πανταζῆ εἶναι ἀνατομικῶς εὔστοχο καί οὐσιαστικό. Συγχαρητήρια πολλά! Ὁ Θεός νά σέ δυναμώνει ἀγαπητέ γιά τήν παρρησία σου νά λέγεις τήν ἀλήθεια χωρίς φόβο καί πάθος. Ἀρκετά μέ τούς ἐπαίνους δικαιολογημένους ἤ μή. Τώρα χρειάζεται ἔλεγχος! Ὅσοι δέ, θέλουν νά καυχῶνται γιά τόν "ἀνδρισμό" των νά μήν τόν ἀρνοῦνται (τόν ἔλεφχο)διότι τοῦτο φανερώνει δειλία καί φόβο, πράγματα ἀσύμβατα καί ξένα στούς πραγματικά ἀνδρειόφρονες. Δ. Ἀ. συνάδελφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την ομοψυχία σου αγαπητέ συνάδελφε αρχικώνυμε.Τα συγχαρητήρια ανήκουν στον Θεό. Για την αγάπη Του αγωνιζόμαστε και την Αλήθειά Του. Σε παρακαλώ ευγενικά για τα επόμενα σχόλιά σου να είναι στον Ενικό χωρίς τα "κ." Έχεις απόλυτο δίκιο. Πρέπει να μιλούμε παρρησία και να λέγουμε την Αλήθεια χωρίς φόβο και πάθος. Δεν τους αξίζουν οι έπαινοι και οι ευγένειες. Είναι τόσο θρασείς και αγενείς σε αναγκάζουν να γίνεσαι επιθετικός και μετά οι άλλοι συνάδελφοι σε σταμπάρουν χαιρέκακα ως υβριστή για να 'χουν αυτοί λευκό πανί και ακηλίδωτο ηθικό μητρώο, αποτελώντας παρουσία ξέχωρη και διαλεχτή! Ειν' όλοι τους διαλεχτοί και εκλεκτοί και οι πέντε ιερατικοί κομράντος. Ειρωνείες, σαρκασμοί και διαξιφισμοί αχαριστίας και αγνωμοσύνης. Λευκανσμένοι στην αυτοπροβολή και στην εθράπευτη τάση της αρχηγομανίας. Αυτοί βρήκαν αρχηγό! Σβήσε Διογένη το φακό! Στη φάκα το ποντίκι...

      Διαγραφή
  9. Αγωνιστής Θεολόγος κ Πανταζής και λίγα λέει .
    Ευχαριστούμε για τον κόπο σας κύριε Θεολόγε
    Πλήν όμως ωφελείας ένεκα θα παρακαλούσα την αγάπη σας να δώσετε προσοχή σε κάποια σημεία που δεν είναι λεπτομέρειες αλλά ειδοποιές διαφορές

    1) Οι αιρετικοί δεν αρνούνται τον Θεό ,δεν κατασκευάζουν ένα ψεύτικο Θεό ένα είδωλο ώσπερ οι εθνικοί ? Ωε αρνητές Θεού ,ως αντίχριστους ειδωλολάτρες εθνικούς και όχι ως χριστιανούς δεν τους αντιμετωπίζει το ιερό ευαγγέλιο οι σύνοδοι και γενικά η ιερή παράδοση της εκκλησίας μας ? Δεν είναι ειδωλόθυτα τα μυστήρια τους και άρνηση Θεού η μετοχή σε αυτά ?

    ( Πρόσφατα μιλούσα με ένα οικουμενιστή και τον ρώτησα κάτι απλό
    Εσείς μελετάτε λέτε και συγκρίνετε το Ευαγγέλιο , το κοράνι την Τορά ...Για πέστε μου τι λένε για τους αιρετικούς ? Δεν συμφωνούν ότι είναι βλάσφημοι αρνητές Θεού και δεν τους Θεωρούν σατανιστές ειδωλολάτρες ? Και όταν μου απάντησε καταφατικά ήταν το πρώτο βασικό σημείο στο οποίο συμφωνήσαμε Γιατί απλά έτσι είναι ...)

    2) Και απο την άλλη πάλι η ουσία του οικουμενισμού δεν είναι οτι ΔΕΝ θεωρεί τους αιρετικούς ... αιρετικούς ΔΕΝ τους θεωρεί λάτρεις της ψευτιάς ΔΕΝ τους θεωρεί αντίχριστους Δεν τους θεωρεί ειδωλολάτρες εθνικούς Δεν θεωρεί ειδωλόθυτα τα μυστήρια τους και μετέχουν σε αυτά ?Για αυτό δεν λέμε οτι αναιρούν το σύνολο της Ιερής μας Παραδόσεως ?

    ( Αυτό είναι το δεύτερο σημείο που συμφωνήσαμε με τον οικουμενιστή γιατί απλά έτσι είναι .... )

    3) Πώς λοιπόν κύριε Πανταζή εξετάζεται τα ειδωλόθυτα με όρους που αφορούν τα μυστήρια του Θεού ? Να με συμπαθάτε αλλά ΕΚΕΙ σε αυτό το συγκεκριμένο σημείο παρασύρεστε από οικουμενιστική θεολογία και παίζετε στο δικό τους γήπεδο και με όρους που σας βάζουν αυτοί .Το να συζητάτε υπο ποιους όρους η όστια ή το όποιο άλλο αιρετικό μυστήριο σώζει είναι σαν να συζητάτε υπό ποίους όρους αναιρείται η πρώτη και η δεύτερη εντολή .
    Εγώ ειμί ο Κύριος ο Θεός σου, ουκ έσονταί σοι θεοί έτεροι πλην εμού.
    Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γη κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υπό κάτω της γης.


    Οσο τώρα για τους εν γνώσει και τους εν αγνοία της παναιρέσεως κοινονούντας ...νομίζεται ότι υπερβάλω όταν λέγω ότι πάντες τη αιρεση συναπόλυνται ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ δεστε τι λέει ο Αγιος Ανατόλιος της Οπτινα και οι άλλοι Αγιοι .
    Παρακαλώ την αγάπη σας Ψάξτε το πριν με πείτε υπερβολικό .

    Λένε μερικοί ΌΙ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΚΟΙΝΟΝΟΥΝΤΕΣ βλάπτονται και οι άλλοι όχι γιατί οι εν γνώσει αναθεματίζονται ..(αυτός ο αναθεματισμός είναι στην πλατη των "οικονομων" )
    Δεν ισχύει οτι οι εν αγνοία δεν βλάπτονται . Ολοι Βλάπτονται . Απλά οι εν γνώσει βαδίζοντες στην ασέβεια επί πλέον τιμωρούνται με αναθεματισμό γα την περιφρόνηση των κανόνων
    Η Ανάμνηση Θαύματος κολλύβων Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος είναι μια εορτή Με βάση το Πάσχα.Εορτάζει 43 ημέρες πριν το Άγιο Πάσχα.
    Και εορτάζεται ΙΔΙΚΆ για να μας θυμίζει οτι μολυσμό έχουν και ΟΙ ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ κοινωνούντες ειδωλόθυτα

    Γιατί τότε τους ειδοποίησε ο Θεός και όχι τώρα ? Γιατί τότε είχαν Χριστό μέσα τους και την προαίρεση να σωθούν ....Τώρα είναι αφενός η αμαρτία και αφετέρου η αίρεση ΑΛΛΑ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ δεν υπάρχει προαίρεση δεν υπάρχει Θάλημα να βρούν και να εφαρμόσουν τον νόμο του Θεού .

    Τότε για ένα "ι" για την διαφορά μεταξύ ομοούσιος και ομοιούοσιος χαλούσε ο κόσμος τώρα τι Βουδας τι κουδας τι "χριστός" και Ιουδας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα πολύ ορθά και όλα αποδεκτά. Ευχαριστώ για την επισήμανση και την διόρθωση.

      Διαγραφή
  10. δυστυχως εχω γραψει πολλα σχολια δια τα αρθρα του κ πανταζη
    ειναι πολυ μεγαλα και λιγο μπερδεμενη η παρουσιασις
    τιμουμε και επαινουμε τον αδελφον νικολαο, αλλα τον παρακαλουμε να εοναι συντομος και σαφης μιλτιδου μαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κ Μιλτιδου Μαρια η Θεολογία είναι μηνύματα του Twitter ?
      Για να αναιρέσεις όσα λέει ο πατρολόγος χρειάζεται η ανάπτυξις επιχειρημάτων και ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ έκαναν ως Θεολόγοι και ο κ Πανταζής και σε μικρότερη έκταση ο κ Σιμάτης κτλ και ΑΝΑΙΡΟΥΝ το φίλημα της " οικονομίας του Ιουδα " της φατριαστικης συμμορίας του Ζήση .
      Θα χαιρόμουν να μας κάνετε εσείς μια καλύτερη μια σύντομη και σαφή αναίρεση και να μας διδάξετε τον σωστό τρόπο .

      Διαγραφή
    2. Δεν θα μπορούσα να απαντήσω καλύτερα, αν και δεν είναι σίγουρο ότι είναι όντως η "μιλτιδου μαρια", το ατονικό παραπέμπει αλλού....

      Διαγραφή
  11. Εύγε αδελφέ μας Νικόλαε Πανταζή. Χρειαζόμαστε όλες τις ελεύθερες ομολογιακές φωνές από Θεολόγους και λαϊκούς με αληθινό ορθόδοξο φρόνημα στην περίοδο της μεγάλης Αποστασίας με την Παναίρεση Πανθρησκεία του Οικουμενισμού και να επαναλαμβάνουμε διαρκώς τον Άγιο Λόγο του Θεού για να είμαστε αφυπνισμένοι και προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε και το μαρτύριο αν χρειαστεί, όπως ήδη βιώνουν τον διωγμό από την "διοικούσα Οικουμενιστική Εκκλησία" ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και άλλοι αποτειχίσμενοι μοναχοί και ιερείς που διώκονται για την Ορθόδοξη Πίστη τους.

    Επειδή πολλά λέγονται για τα Μυστήρια της Εκκλησίας σε καιρό αιρέσεως και πως θα μπορούμε να εκκλησιαζόμαστε όταν οι ιερείς είναι αιρετικοί οικουμενιστές θα είναι ωφέλιμο θαρρώ να δούμε ένα σχετικό απόσπασμα από το βιβλίο του Πατέρα Τρικαμηνά και να μην ξεχνάμε ότι η Χάρις του Θεού μεταδίδεται μόνο σε όσους έχουν Αληθινή Ορθόδοξη Πίστη αλλιώς είναι προς κατάκρισή μας ακόμη και το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο και αυτό ισχύει προφανώς για όλους τους Χριστιανούς και τα παιδιά μας (όσο μικρά και αν είναι εφόσον τα γαλουχούμε με τον Λόγο Κυρίου και την Ορθόδοξη Βιωτή μας ως "Άγιο κατά Θεό Χριστοαναστάσιμο πρότυπο Σωτηρίας").


    "Ὁ φόβος τῶν πνευματικῶν ἐπιπτώσεων (ποινῶν, καθαιρέσεων, στερήσεως μυστηρίων κλπ.)
    Τό ἐπιχείρημα αὐτό ἀποδεικνύει ὅτι προτάσσομε τήν ἱερωσύνη καί τά μυστήρια καί ὑποτάσσομε εἰς αὐτά τήν Ὀρθόδοξο καί ἀληθινή πίστι. Ἀποδεικνύει ἐπίσης ὅτι προτιμοῦμε νά παίρνωμε τά μυστήρια ἀπό θολές καί βρώμικες πηγές, παρά νά τά στερηθοῦμε, προκειμένου νά μετέχωμε καί ἐμεῖς στό μυστήριο τῆς ὁμολογίας, τῆς θυσίας καί νά ἐπικοινωνοῦμε μέ τόν Κύριο συμμετέχοντας καί σηκώνοντας τόν σταυρό Του. Ἀποδεικνύει ἐπίσης ὅτι εἴμεθα θιασῶτες τοῦ ἐξωτερικοῦ χριστιανισμοῦ, κατά τόν ὁποῖο πρέπει νά συμμετέχωμε στά μυστήρια, νά εἴμεθα ἑνωμένοι μέ τούς πολλούς καί νά κάνωμε κάποια συγκεκριμένα καθήκοντα.
    Ἀποδεικνύει τέλος ὅτι ἔχομε κάνει σύγχυσι τοῦ καιροῦ τῆς εἰρήνης καί τοῦ καιροῦ τοῦ πολέμου εἰς τήν Ἐκκλησία. Μᾶς διαφεύγει τελείως τό ὅτι κατά μέν τόν καιρό τῆς εἰρήνης συμμετέχομε εἰς τά μυστήρια ὅταν καί ὅπως πρέπει, κατά δέ τόν καιρό τοῦ πολέμου, λόγῳ ἐξωτερικοῦ διωγμοῦ ἀπό τούς ἀπίστους ἤ ἐσωτερικοῦ ἀπό τούς αἱρετικούς, συμμετέχομε στά μυστήρια ἀξίως, μόνον καί ἐφ’ὅσον ὁμολογοῦμε καί κρατοῦμε τήν ἀληθινή πίστι διά λόγων καί ἔργων. Εἰδάλλως εἶναι ματαία ἤ καί ἐπιβλαβής κάθε συμμετοχή στά μυστήρια, ἡ ὁποία γίνεται εἰς βάρος τῆς πίστεως καί μέ τήν παραμικρά διάθεσι συμβιβασμοῦ ἤ δειλίας. Αὐτά τουλάχιστον εἶναι καταγεγραμμένα ἀπό τούς ἁγίους οἱ ὁποῖοι ἐδίδαξαν ὅτι ὑπάρχει πλήρης διαχωρισμός τοῦ καιροῦ τῆς εἰρήνης ἀπό τόν καιρό τοῦ πολέμου καί διωγμοῦ εἰς τήν Ἐκκλησία" (Από την σελίδα 306-7 του Βιβλίου: "Ἡ Διαχρονικὴ Συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων γιὰ τὸ Ὑποχρεωτικὸ τοῦ 15ου Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου περὶ Διακοπῆς Μνημονεύσεως Ἐπισκόπου Κηρύσσοντος ἐπ’ Ἐκκλησίας Αἵρεσιν", του Iερομονάχου Ευθυμίου Τρικαμηνά, Degiorgio εκδόσεις, Τρίκαλα 2012. Το βιβλίο προσφέρεται δωρεάν και στην https://paterikiparadosi.blogspot.ch/p/blog-page_07.html .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σε ευχαριστώ, αγαπητέ μου ανώνυμε για τα πάρα πολύ ορθά και άκρως σημαντικά τα οποία ανωνύμως καταθέτεις σε επώνυμο άρθρο κάνοντας παραπομπή σε επώνυμο βιβλίο επωνύμου αξίου Αποτειχισμένου Ιερομονάχου και Ομολογητού. Δεν σου κάνω έλεγχο ούτε επίθεση. Προσπαθώ να εκφράσω, ίσως ανεπιτυχώς, τον θαυμασμό των λεγομένων σου και το πόσο πιο πολύ ομορφιά, υπόσταση, διάσταση και αντανάκλαση θα είχαν, για μένα τουλάχιστον, εάν ήταν επώνυμα, εμπρόσωπα και ομολογιακά.

    Με όλα τα παραπάνω, δεν απαιτώ να αποκαλυφθείς. Χαίρομαι να συνεχίσουμε και έτσι. Η επιθυμία μου δεν συνιστά απαίτηση παρά μόνο για όσους με κατηγορούν, συκοφαντούν, ειρωνεύονται και λοιοδορούν. Οι καλοπροαίρετοι σαν κι εσένα είναι πάντα ευπρόσδεκτοι διότι έχουν μέσα τους προοπτική να καταθέτουν την αξιόλογη μαρτυρία τους και επωνύμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή








  13. προς σχολιαστη σωτηριο
    δυστυχως οταν ενας σχολιαστης οπως και εσυ ανευ θεολογικης παιδειας μας εμφανιζεσαι ως κανονολογος και πατρολογος ασφαλως κανεις μεγαλη ζημια διοτι εισαι ΒΑΒΕΛ δηλ συγχυση
    οποιος τα διαβαζει διερωταται κανεις τι θελεις να πεις
    μιλτιδου καθηγητρια Θεολογος


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κυρία Μιλτίδου ε.... αμα έχετε Θεολογική παιδία μπορείτε να καταλάβετε το «Εκτός Εκκλησίας ουδεμία σωτηρία» (“Extra Ecclesiam nulla salus”)?

    Αμα έχετε Θεολογική παιδία μπορείτε να καταλάβετε τον ο ιερό Κανώνα της εν Καρχηδόνι αγίας Τοπικής Συνόδου (258 μ.Χ.) : «... αυτό και τώρα ορίζουμε, το οποίο ΠΑΝΤΟΟΤΕ ισχυρώς και ασφαλώς κρατούμε, ότι κανείς δεν μπορεί να βαπτισθή έξω της Καθολικής Εκκλησίας, επειδή είναι ένα το Βάπτισμα και υπάρχει μόνο μέσα στην Καθολική [δηλ. Ορθοδόξη] Εκκλησία [...] στην Καθολική Εκκλησία ημπορεί να δοθή [άφεση αμαρτιών], αλλά πλησίον των αιρετικών, όπου δεν υπάρχει Εκκλησία, είναι αδύνατον να λάβη κανείς άφεση αμαρτιών [...] Ο αιρετικός δεν ημπορεί να αγιάση το έλαιον, επειδή δεν έχει ούτε θυσιαστήριο, ούτε Εκκλησία. Και δεν ημπορεί ολωσδιόλου να υπάρχη χρίσμα στους αιρετικούς [...] Και γι’ αυτό εμείς που είμαστε με τον Κύριο και κρατούμε την ενότητα του Κυρίου, κατά την αξία που μας χορηγείται, και λειτουργώντας την ιερατεία Του στην Εκκλησία, όσα κάνουν οι εναντίον Του αντικείμενοι, δηλαδή εχθροί και αντίχριστοι, οφείλουμε να τα αποδοκιμάσουμε και αποποιηθούμε και απορρίψουμε και να τα έχουμε ως ΒΈΒΗΛΑ... "

    Αμα έχετε Θεολογική παιδία μπορείτε να καταλάβετε τον 2ο ιερό Κανώνα
    τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου: «.... μὴ ἐξεῖναι δὲ κοινωνεῖν τοῖς ἀκοινωνήτοις... Εἰ δὲ φανείῃ τις τῶν ἐπισκόπων, ἢ πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων, ἤ τις τοῦ κανόνος τοῖς ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, καὶ τοῦτον ἀκοινώνητον εἶναι, ὡς ἂν συγχέοντα τὸν κανόνα τῆς ἐκκλησίας»?

    Αμα έχετε Θεολογική παιδία μπορείτε να καταλάβετε τον 33ο Κανόνα τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου: «Ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικοῖς, ἢ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι» ?

    Αμα έχετε Θεολογική παιδία μπορείτε να καταλάβετε τους Κανόνες τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων «Κανὼν ΜΕ´ «Ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω· εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω».

    Κανὼν ΜΣΤ´ «Ἐπίσκοπον, ἢ πρεσβύτερον, αἱρετικῶν δεξαμένους βάπτισμα ἢ θυσίαν, καθαιρεῖσθαι προστάττομεν. Τίς γὰρ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαρ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;»

    Ε αν μπορείτε να τα καταλάβετε.... ΑΥΤΑ ΛΕΩ και όχι ΑΛΛΑ .
    Τώρα αν αυτά δεν μπορείτε να τα καταλάβετε είναι γιατί οι θεολογικές σας σπουδές κοντά σε αιρετικούς δασκάλους το εμποδίζουν .

    Οι ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ "πατρολογοι" διδάσκουν και πράττουν ακριβώς τα αντίθετα
    Οτι τάχα 1) είναι εκκλησία οι αιρετικοί και οι κοινωνούντες σε αυτούς και όχι όσοι δεν κοινωνούν με την αίρεση
    2) οτι οι αιρετικοί είναι Ιερείς του Ιησού Χριστού και όχι του Σατανά
    3) οτι τα μυστήρια των αιρετικών έχουν Ιησού Χριστό και σώζουν και οτι δεν είναι ΒΕΒΥΛΑ
    4) προτρέπουν τους χριστιανούς να πάνε να τα λάβουν

    Τέτοιους αιρετικούς "πατερικους πατρολόγους " πχ σαν τον Ζήση αν είχατε καθηγητές για να με καταλάβετε θα πρέπει να σας ΦΩΤΙΣΕΙ ο Θεός .. ΘΑΥΜΑ θα ήταν αν με καταλαβαίνατε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου