Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Χαλάλ: Το «ιερό» κρέας των μουσουλμάνων παίρνει σφραγίδα και στην Ελλάδα

Ελληνικά τρόφιμα με πιστοποίηση μουφτή
Η σφαγή των ζώων γίνεται με μαχαίρι, ευλογείται από τον μουφτή στο όνομα του Αλλάχ και τότε μπαίνει η ένδειξη «Halal». Αυτή την ένδειξη υιοθετούν τώρα όλο και περισσότερες εταιρείες τροφίμων στη χώρα μας.
Ο όρος «χαλάλ» είναι άγνωστη λέξη για τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων. Είναι αραβικός και σημαίνει κάτι το αποδεκτό σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο, είτε πρόκειται για αντικείμενο, είτε για προϊόν, είτε για πράξη. Παρ’ όλα αυτά, είναι κάτι που ενδέχεται να αφορά τη διατροφή μας.
Η εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των μουσουλμάνων στην Ελλάδα λόγω μετανάστευσης συνοδεύτηκε και από την εξάπλωση τροφίμων στην εγχώρια αγορά με ισλαμική σφραγίδα. Το αποτέλεσμα είναι Ελληνες να καταναλώνουν ερήμην τους κρέατα όχι μόνο τελετουργικά σφαγμένα, αλλά και ευλογημένα από μουφτή! Την ώρα που το ζώο ξεψυχάει με έναν ιδιαίτερα βάρβαρο τρόπο, όπως επιβάλλει η θρησκεία του, ο μουφτής κάνει επίκληση στον Αλλάχ με τα λόγια «Μπισμιλάχ Εραχμάν, Εραχήμ, Αλλάχου Εκμπάρ».
Οι μουσουλμάνοι απαγορεύεται διά ροπάλου να καταναλώσουν κρέας που δεν έχει πιστοποίηση «χαλάλ». Με τον όρο αυτό περιγράφονται τα προϊόντα που έχουν παραχθεί και προετοιμαστεί με βάση τις παραδόσεις και τους κανόνες του Ισλάμ. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για κρέατα, εκτός του χοιρινού, που έχουν θανατωθεί σύμφωνα με ένα πολύ συγκεκριμένο τελετουργικό. Αρχικά, πριν από το σφάξιμο, το ζώο έχει τραφεί μόνο με φυτική τροφή που δεν περιέχει ζωικά υποπροϊόντα.
Ο μουσουλμάνος σφαγέας -μόνο μουσουλμάνος επιτρέπεται να σφάξει το ζώο- διαβάζει μια προσευχή. Για την ακρίβεια, κατά τη διάρκεια της σφαγής του ζώου πρέπει να προφέρεται το όνομα του Αλλάχ. Το ζώο που θα οδηγηθεί στον τόπο της σφαγής δεν πρέπει να έχει χάσει τις αισθήσεις του. Στη συνέχεια, ενώ το ζώο είναι ζωντανό, σφάζεται αργά με ένα πολύ κοφτερό μαχαίρι στον λαιμό μέχρι να χάσει όλο του το αίμα, ενώ κρεμιέται ανάποδα. Αυτό σημαίνει ότι τα ζώα βιώνουν έναν αργό και οδυνηρό θάνατο.
Ο ευρωπαϊκός νόμος απαιτεί τα ζώα να αναισθητοποιούνται πριν από τη θανάτωσή τους και για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιείται πιστόλι αναισθητοποίησης. Αυτό, όμως, εμποδίζει την ακατάπαυστη εκροή του αίματος, κάτι που θεωρείται πολύ σημαντικό για τους μουσουλμάνους. Λίγα χρόνια νωρίτερα, στην περιοχή της Ξάνθης είχε ξεσπάσει σάλος όταν αποκαλύφθηκε ότι η εταιρεία Πίνδος, μία εκ των μεγαλύτερων πτηνοτροφικών εταιρειών με παραγωγή μέχρι και μισό εκατομμύριο κοτόπουλα την εβδομάδα, είχε από το 2003, με σχετική σύμβαση, υιοθετήσει τη μουσουλμανική πρακτική για τμήμα των προϊόντων της.
Είναι αξιοσημείωτο μάλιστα ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι από τους βασικούς προμηθευτές σε κοτόπουλα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα της έγραφε: «Η “Πίνδος” εφαρμόζει όλα τα σύγχρονα διεθνή πρότυπα για την ασφάλεια και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων της. Τα κοτόπουλα “Πίνδος” έχουν την πιστοποίηση “χαλάλ” από τον μουφτή Ξάνθης για την τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται από τη Μουσουλμανική Θρησκεία». Για του λόγου το αληθές, παρατίθεται και η βεβαίωση του μουφτή Ξάνθης Μεχμέτ Εμίν Σινίκογλου:
 
«Εχουμε αναλάβει τη σχετική υποχρέωση να μεταβαίνουμε κάθε φορά και κατόπιν σχετικού αιτήματος στο πτηνοτροφείο της εταιρείας “Πίνδος” που βρίσκεται στη θέση Πίνδος των Ιωαννίνων, ως μια επιτροπή που αποτελείται από μένα και τους κυρίους... (σ.σ.: παρατίθενται τέσσερα ονόματα μουσουλμάνων κατοίκων Ξάνθης), προκειμένου να διαπιστώνουμε εάν και κατά πόσο τηρείται από τον Ζουμπούλ Αχμέτ, κάτοικο Ξάνθης και υπεύθυνο σφαγής των πτηνών, η διαδικασία που προβλέπεται από τη μουσουλμανική θρησκεία και η οποία επιβάλλει την αναφορά κατά τη σφαγή αυτών της ρήσης “Μπισμιλάχ Εραχμάν Εραχήμ, Αλλάχου Εκμπάρ”, που σημαίνει πιστοποίηση χαλάλ (halal)».
Στο εξωτερικό υπάρχει ακόμη και τεστ για να ελέγξει ο καταναλωτής εάν υπάρχουν ίχνη χοιρινού στο γεύμα
Μετά το σούσουρο και την παρέμβαση πολιτών για τα κρέατα που καταναλώνουν οι μη μουσουλμάνοι από καταστήματα που διαθέτουν τη σχετική βεβαίωση του μουφτή, η εταιρεία προέβη σε ανακοίνωση: «Τα κοτόπουλα ΠΙΝΔΟΣ είναι Ελληνικά, σφάζονται όπως όλα τα Ελληνικά κοτόπουλα και δεν έχουν καμία σχέση με τελετουργικά και μουσουλμάνους. Το HALAL χρησιμοποιείται μόνο όταν γίνεται εξαγωγή κοτόπουλων κατεψυγμένων σε τρίτες μουσουλμανικές χώρες».
Ομως, όσο αυξάνεται η ζήτηση τόσο αυξάνεται και το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του κρέατος. Για τον λόγο αυτό υπάρχει επίσημο κέντρο πιστοποίησης «χαλάλ» «όχι μόνο για τους μουσουλμάνους, αλλά και για απλούς καταναλωτές που δεν έχουν σχέση με μουσουλμάνους, αλλά αγοράζουν προϊόντα με τις “θρησκευτικές” αυτές πιστοποιήσεις επειδή θεωρούν ότι είναι πιο υγιεινά και πιο αγνά», όπως αναφέρεται.
Ολο και περισσότερες επιχειρήσεις, λοιπόν, αποτείνονται στο επίσημο κέντρο πιστοποίησης «χαλάλ» στην Ελλάδα, με έδρα την Ξάνθη, για να έχουν την επίσημη βεβαίωση «χαλάλ», που περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες, όπως σφαγή των ζώων και σφαγεία, παραγωγή, παρασκευή και μεταποίηση τροφίμων, παραγωγή καλλυντικών, υλικά συσκευασίας και αποθήκευσης, μεταφορά και διανομή. Το κόστος της πιστοποίησης κυμαίνεται ανάλογα με την ιδιαιτερότητα των προϊόντων που θέλουν να πιστοποιηθούν.
Η διαδικασία δεν είναι απλή. Μετά την πρώτη επικοινωνία πρέπει να αποσταλεί ένα τυποποιημένο mail με λεπτομέρειες για τη δράση του ενδιαφερομένου. Στη συνέχεια γίνεται η πρώτη αξιολόγηση και εκεί κρίνεται αν θα δοθεί η άδεια πιστοποίησης. Ακολουθούν η επιθεώρηση, η εισήγηση επιθεωρητή, η τελική αξιολόγηση, η κοινοποίηση στη θρησκευτική επιτροπή και η έκδοση του πιστοποιητικού.
Είναι αξιοσημείωτο ότι εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην επεξεργασία κρέατος από το 1968 και, όπως λέει, «προμηθεύει την εγχώρια αγορά», έχει μπει σ’ αυτή τη διαδικασία. Επικοινωνώντας μαζί τους και ζητώντας κρέατα με πιστοποίηση «χαλάλ» μας διαβεβαίωσαν τηλεφωνικά ότι διαθέτουν τέτοια προϊόντα.
Στη Βαρβάκειο αγορά
Υπάρχουν μαρτυρίες ότι και στη Βαρβάκειο Αγορά μπορεί να προμηθευτεί κανείς κρέας «χαλάλ». Το ίδιο και από κάποια κρεοπωλεία. Εξάλλου υπάρχουν εστιατόρια στην Αθήνα, εκτός από αυτά που έχουν ανοίξει οι μετανάστες, που σερβίρουν κρέας «χαλάλ». Πρόκειται κυρίως για εστιατόρια των βορείων προαστίων με ανατολίτικη κουζίνα.
Παράγοντας της κρεαταγοράς μάς είπε ότι αυξάνεται ο αριθμός των εταιρειών που σπεύδουν να αποκτήσουν τη συγκεκριμένη πιστοποίηση, βλέποντάς την ως ευκαιρία για επιχειρηματική επέκταση μέσω των εξαγωγών. Η συνολική αξία των τροφίμων της παγκόσμιας ισλαμικής οικονομίας υπολογίζεται ότι ανήλθε το 2013 σε περίπου 1,3 τρισ. δολάρια και αναμένεται να αυξηθεί στα 2,5 τρισ. μέχρι το 2019.
Στην Ελλάδα έχουν πιστοποιηθεί 70-80 επιχειρήσεις για την παραγωγή τροφίμων «χαλάλ», χωρίς οι περισσότερες από αυτές είναι εξαγωγικές. Οι διαγωνισμοί-εξπρές δε για την τροφοδοσία των δεκάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών έχουν στρέψει μεγάλες εταιρείες κέτερινγκ προς την απόκτηση πιστοποίησης «χαλάλ». Είναι, άλλωστε, όρος του διαγωνισμού. Οπως μας είπε στέλεχος ΜΚΟ, πολλές μερίδες φαγητό πετάχτηκαν στα σκουπίδια επειδή είχαν μουσακά και κρέατα που δεν ήταν «χαλάλ».
Σε κάποιες επιχειρήσεις μάλιστα εκλήθη εσπευσμένα ο μουφτής της Ξάνθης για να διαβάσει τις σχετικές περικοπές από το Κοράνι. Στην αγορά πάντως ακούγεται ότι σε διαμερίσματα στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε επαρχιακές πόλεις, στα οποία διαμένουν μουσουλμάνοι μετανάστες, έχουν στηθεί αυτοσχέδια σφαγεία για να εξασφαλιστεί η αγνότητα του κρέατος!
Σε δυτικά media, όπως ο «Guardian» πάντως, έχει δημοσιευτεί επανειλημμένα ότι μέρος των εσόδων από τα τρόφιμα «χαλάλ» για τους απανταχού πιστούς μουσουλμάνους καταλήγει σε ισλαμικά φιλανθρωπικά ιδρύματα και από εκεί στο ταμείο τζιχαντιστικών οργανώσεων.
Με το παραπάνω έγγραφο ο μουφτής Ξάνθης το 2003 βεβαιώνει για την πιστοποίηση των κρεάτων «χαλάλ»

5 σχόλια:

  1. Πάλι πέφτουμε στην περίπτωση των ειδολοθύτων του απ. Παύλου. Στους Κορίνθιους λέγει (Α΄ επιστολή 8. 8): Εμάς δεν μας συνιστά το φαγητόν εις τον Θεόν, διότι εάν φάγωμεν, έχομεν κανένα πλεονέκτημα, ούτε εάν δεν φάγωμεν, χάνουμε τίποτε. Βλέπουμε, ότι ο Παύλος δεν ενδιαφέρεται για το κρέας των ειδώλων. Αντίθετα, ο Λουκάς αναφέρεται στα είδωλα και τα παράγωγα αυτών και τα απαγορεύει (Πρξ. 15. 20). Ερμηνευτές αναφέρουν, ότι ο Λουκάς αναφέρεται σε διατάξεις του Νόμου, ενώ ο Παύλος σε διατάξεις της Χάριτος.
    Πάντως, στον τρόπο σφαγής ΧΑΛΑΛ δεν περιέχεται αίμα, η δε βρώση χοιρινού απαλλάσει από κάθε υποψία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο Α΄ Κορ.8,7-8 ο απ.Παύλος αναφέρεται στα ειδωλόθυτα όπως ερμηνεύεται στο σχόλιο 27/3 9:53 μ.μ.

      Ο απόστολος Παύλος συνεχἰζει την αναφορά για τα ειδωλόθυτα, στο Α΄ Κορ.10,13-33. Στα χωρία Α΄ Κορ.10,13-23 διδάσκει ότι δεν επιτρέπεται οι Χριστιανοί να συμμετέχουν σε ειδωλολατρικές τελετές και θυσίες σε ναούς των ειδωλολατρών και να τρώνε εκεί ειδωλόθυτα, διότι είναι προσβολή για έναν Χριστιανό που κοινωνεί Σώματος και Αίματος Χριστού να γίνεται κοινωνός σε δαιμόνια. Και το εξηγεί ως εξής. Ναι μεν είναι άψυχα τα είδωλα και ανύπαρκτοι οι ειδωλολατρικοί θεοί, αλλά οι συνειδητή συμμετοχή σε τελετές και τελεστικά φαγοπότια σε λατρευτικές συνάξεις προς τιμή των ειδώλων όπου τρώγονται τελεστικώς ειδωλόθυτα, και παράλληλα γίνονται και άλλα, σημαίνουν απάρνηση του Χριστού και προσκύνηση των δαιμόνων.
      Αντίθετα, στη συνέχεια, στο Α΄ Κορ.25-33 λέει πως, αν αγοράσουμε σφαχτά από τον κρεοπώλη και δεν ξέρουμε την προέλευσή τους, μπορούμε άφοβα να τα φάμε, ακόμα κι αν είναι ειδωλόθυτα (από τις θυσίες στους ειδωλολατρικούς ναούς και βωμούς περίσσευαν σφάγια που δεν καταναλώνονταν στις τελετές και πωλούνταν στους κρεοπώλες της εποχής). Εφ΄ όσον Χριστιανέ το αγοράζεις και το τρως χωρίς να ξέρεις την προέλευσή του, φάε το άφοβα και μη ρωτάς από που είναι. Δεν θα πάθεις τίποτε! Αν όμως έλθη ένας αδελφός σου και σου πει κατασκανδαλισμένος: "αδελφέ, ξέρεις, αυτό που αγόρασες είναι από τα ειδωλόθυτα" τότε ας μην το φάς για να μη σκανδαλίσεις τη συνείδηση του αδελφού σου (όχι τη δική σου διότι εσύ ξέρεις ότι "Του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής" και "είτε εσθίετε είτε πίνετε είτε άλλο τι ποιείτε πάντα εις δόξαν θεού ποιείτε").

      Στο χωρίο Πράξ 15.20 ο Λουκάς αναφέρει απόφαση της πρώτης Αποστολικής Συνόδου, και δεν αναφέρεται ακριβώς στα ειδωλόθυτα, αλλά σε κάτι παρόμοιο, και έχει σχέση με τα αναφερθέντα παραπάνω για το Α Κορ.10,13-23.
      Δίνεται εντολή στους εξ εθνών Χριστιανούς (διότι οι εξ Ιουδαίων το εφάρμοζαν ήδη) "τοῦ ἀπέχεσθαι ἀπὸ τῶν ἀλισγημάτων τῶν εἰδώλων". Στό Σύντομο Λεξικό της Καινής Διαθήκης του Κων/νου Σιαμάκη (υπάρχει στο διαδίκτυο δωρεάν σε pdf) διαβάζουμε: ἀλίσγημα Πρξ. 15,20 εἰδωλολατρικὸ τελεστικὸ ἀρτοσκεύασμα ἢ ἔδεσμα (σὰν τὰ ψωμάκια ἢ τὰ κόλλυβα τῶν μνημοσύνων). Είναι προφανές γιατί απαγορεύεται.

      Διαγραφή
    2. Σε επιβεβαίωση του Σχολίου 27 Μαρτίου 2017 -9:53 μ.μ. κατόπιν της α΄ "απαντήσεως", με μια προσεκτικότερη ανάγνωση των Πράξεων διαπιστώσαμε ότι, η μεν φράση "τοῦ ἀπέχεσθαι ἀπὸ τῶν ἀλισγημάτων τῶν εἰδώλων" είναι η εισήγηση του Συμεώνος στην Αποστολική Σύνοδο, η δε επιστολή που έστειλαν στους εξ Εθνών Χριστιανούς αναφέρει "ειδωλόθυτα": "ἀπέχεσθαι εἰδωλοθύτων".

      Ενδεικτικό των δύο εννοιών κι επιβεβαίωση των εννοιών της Α΄ Κορ. ότι η αποχή από τα "ειδωλόθυτα" επιβάλλεται στις περιπτώσεις που αυτά καταναλώνονται "τελεστικώς" ως "αντίδωρο" ή "συμμετοχή" στα τελούμενα στις ειδωλολατρικές τελετές, ενώ επιτρέπεται να καταναλώνονται άφοβα όταν είναι αγορασμένα από κρεοπωλείο χωρίς να γνωρίζει ή να ρωτάει ο Χριστιανός την προέλευσή τους. Μόνος περιορισμός, εάν τύχει να σκανδαλίζεται κάποιος ασθενής στην πίστι αδελφός, τότε ας μην τρώγονται, όχι διότι έχουν κάτι αλλά για να μην έχει πρόβλημα στη συνείδησή του ο αδελφός όταν μας βλέπει να τρώμε ειδωλόθυτα που θεωρεί μολυσμένα.

      Διαγραφή
  2. Υπάρχουν αυστηρότατοι Νόμοι υγιεινής σφαγής των ζώων και πτηνών και πιστοποιήσεως στην Ελλάδα, βάσει των κανονισμών της Ε.Ε.

    Ας μην ανησυχεί κανείς Ορθόδοξος Χριστιανός, τόσο ως προς την υγιεινή των σφαγίων όσο και ως προς την πίστι και ψυχή του, από κείμενα με στοιχεία του 2003 που ποιος ξέρει γιατί επαναφέρονται σήμερα ενώ αναφέροντας κακώς ονόματα πτηνοτροφείων η υπόθεσι παίρνει και άλλη τροπή, ανταγωνισμού με ομοειδείς εταιρείες.

    Εμείς πιστεύουμε στον Ένα, μοναδικό και αληθινό θεό, που κυριαρχεί στο Σατανά. Δεν μπορούμε να πάθουμε τίποτε, ακόμα και από υποθετικά "διαβάσματα" των κρεάτων τα οποία μπορεί να τα κάνει στα στάδια διακίνησής τους οποιοσδήποτε σε οποιαδήποτε στιγμή; Και που ξέρουμε εάν και τι "διαβάσματα" μπορούν κάποιοι να κάνουν σε χιλιάδες τρόφιμα, ποτά, ψάρια, κονσέρβες, κατεψυγμένα, φρούτα, άλευρα, ρούχα, όλα γενικά τα εισαγόμενα από ειδωλολατρικές χώρες προϊόντα;

    Αν ήταν έτσι, να φοβόμασταν σκιές, στα στάδια της διακινήσεως των ζώων προ της σφαγής, στις εκτροφές, στα μαντριά, στα βοσκοτόπια, όπου και στην Ελλάδα η πλειοψηφία των βοσκών και εργατών είναι αλλοδαποί, μουσουλμάνοι, πακιστανοί κ.α. ο καθένας θα μπορούσε να φοβηθεί για "επικλήσεις" στις θρησκείες τους αλλά και ο κάθε διακινητής μετά τη σφαγή, έμπορος, εταιρεία, θα μπορούσε να κάνει κάποιο "διάβασμα" της θρησκείας τους. Και οι Εβραίοι, κάνουν κάθε Πάσχα παρόμοια "διαβάσματα" σε αρνιά, παίρνουν το μισό εμπρόσθιο μέρος και το υπόλοιπο μισό που απαγορεύται να καταναλώσουν πηγαίνει προφανώς στο εμπόριο. Τί πάθαμε εάν τα καταναλώσαμε! Οι Χριστιανοί δεν πρέπει να φοβόμαστε από τέτοια κρέατα, όπως οι δυνατοί στην Πίστι Χριστιανοί της πρώτης Εκκλησίας δεν πίστευαν ότι είναι μολυσμένα ούτε και τα ειδωλόθυτα στους ναούς των ειδώλων, τα οποία πωλούντο σε φθηνές τιμές! Οι δυνατοί στην Πίστι τα έτρωγαν άφοβα αυτό το επιτρέπει η Καινή Διαθήκη. Επειδή όμως και τότε υπήρχαν ασθενείς στην πίστη, για να μη φοβούνται από τα κρέατα που θυσιάζονταν στα ξόανα, που ήταν ξύλινα και πέτρινα αγάλματα, έγινε η σύσταση να μην σκανδαλίζουμε τους αδελφούς τους μυγιάγγιχτους. "Αν είναι να σκανδαλίσω τον αδελφό μου, δε θα φάω κρέας στον αιώνα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντως καλό θα ήταν δια να μην επιβάλλουν οι μετανάστες τα ήθη τους να κάνουμε ένα οργανωμένο και πανελλήνιο μπουκοτάζ σε χαλάλ προιόντα. Καταναλώστε ό,τι κρέας από συνοικιακά κρεοπωλεία και χοιρινό μόνο από κρεαταγορές. Όταν δουν οι εταιρείες τα κέρδη τους να πέφτουν κατακόρυφα ίσως αναθεωρήσουν και διαθέτουν και κρέας που δεν είναι χαλάλ για τους χριστιανούς. Οι μουσουλμάνοι δηλαδή είναι πιο έξυπνοι και επιβάλλουν τα ήθη τους; Εμείς πρέπει να συμβιβαζόμεθα με τα ξένα ήθη; Ας κουνηθούμε κάποτε λίγο. Έλεος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή