Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΚΡΙΚΗ ΕΥΚΑΜΨΙΑ “ΔΕΙΓΜΑ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ”; Του Νικολάου Πανταζή, θεολόγου

ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΚΡΙΚΗ ΕΥΚΑΜΨΙΑ 

“ΔΕΙΓΜΑ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ”;  

Του Νικολάου Πανταζή, θεολόγου

Στην Ποιμαντική Επιστήμη της Ορθοδόξου Αγιολογίας η οποία συγκροτήθηκε από τα Μυρίπνοα Άνθη του Αγιοπατερικού Παραδείσου, υπάρχουν πολλά και απανωτά, εμφανή και συναφή κριτήρια αγιότητος τα οποία ενεργούν ιεροπρεπέστατα μια μυστηριακή αλληλοεξάρτηση και αλληλοπεριχώρηση, η οποία με την σειρά της συνεργεί και συντελεί τα μέγιστα στην Διακήρυξη και Πιστοποίηση Αγίων.

Η αλόγιστη απομόνωση ενός τέτοιου κριτηρίου, η ενορχηστρωμένη διαφήμιση και παραπλανητική προώθηση αυτού ως αποκλειστικό “πειστήριο” Αγιοπνευματικής επενεργείας και Θεϊκής χορηγείας, προσβάλλει και κατ’ επέκτασιν βλασφημεί την Πηγή κάθε αγιότητος, Αυτό το Πανάγιον Πνεύμα!

Πολύς ο λόγος και απελπιστικά επιπόλαιη και παρανοϊκή χρήση της λεγομένης και πανθομολογουμένης “νεκρικής ευκαμψίας”. Ας είμαστε λιγάκι φρόνιμοι και πιο συγκρατημένοι, συνάμα δε και διακριτικοί, έτι δε άκρως επιφυλακτικοί όταν πρόκειται να επικαλεστούμε ανεξαρτήτως την “νεκρική ευκαμψία” ως σημείον αγιότητος.

Η νεκρική αποσύνθεση ενός πτώματος δεν είναι σταθερή με ωρολογιακή ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις. Η διαδικασία της σήψεως διαφέρει εντυπωσιακά, αναλογικά πάντοτε με τις διάφορες συνθήκες, σε σημείο μάλιστα που να υπερβαίνει κατά πολύ τα συνηθισμένα όρια.

Η επιστήμη πιστοποιεί πως υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα. Οι εξαιρέσεις αυτές δεν πρέπει ποτέ βα εκλαμβάνονται επιπόλαια ως υπερφυσικό σημείο εξ’ ουρανού και αυτομάτως θαύμα Θεϊκό…

ΟΧΙ βέβαια! Η οποιαδήποτε νεκρική ευκαμψία δεν πρέπει ποτέ να λογίζεται αυθαιρέτως ως σημείον αγιότητος! Αυτό συνιστά πλάνη και μάλιστα οικτρά. “Δεν μας τα λένε καλά” όσοι βιάζονται τόσο πολύ και προτρέχουν απεγνωσμένα να υφαρπάσουν την εξουσία του Θεού και να καταχραστούν την αγνωσία και το ευπερίστατον του πιστού λαού.

Τέτοιες επιπολαιότητες και ακρότητες πρέπει να αποφεύγονται και να μην “λιγουρευόμαστε” εύκολες και πρόχειρες αναδημοσιεύσεις οι οποίες και αυτές κάνουν μεγάλο κακό, έστω κι αν εμείς τυπικά αναρτούμε σχετική δήλωση διαφοροποιήσεως και μη υποχρεωτικής ταυτίσεως των εκάστοτε απόψεων του συγγραφέως με το πιστεύω των Ιστολόγων.

Μόνον ο Θεός γνωρίζει και αποκαλύπτει εν χρόνω την αγιότητα προσώπων. Δεν αρνούμαι το ενδεχόμενο της νεκρικής ευκαμψίας να ενυπάρχει βεβαιότατα και σε αγιασμένα άτομα αλλά αυτό καθ’ εαυτό γενικώς, δεν αποτελεί “σημείον αγιότητος! Άλλο το ένα, άλλο το άλλο! Κάθε άλλο, και οι πραγματικοί Άγιοι παρουσιάζουν οπωσδήποτε “νεκρική ευκαμψία” μαζί όμως με χίλια άλλα δυο, πρωτίστως άμωμη και αδιάφθορη Ορθόδοξη Πίστη, Αγιοπατερική Ακοινωνησία μετά ακοινωνήτων, αγιότητα βίου, κάθαρση και θέωση, θαυματουργία εν βίω, αλλεπάλληλες έκτατες υπερφυσικές αποκαλύψεις και εμφάνειες θεϊκές σε κληρικούς ΚΑΙ λαίκούς καθώς και πληθώρα άλλων μαρτυριών και ομολογιών.

Μην προτρέχουμε τόσο εύκολα και πέφτουμε θύματα παρεκκλησιαστικής “Αγιοποιήσεως” παπικών προδιαγραφών. Ακόμη και ο επίσημος και δεδηλωμένος Σατανιστής, Αρχιερέας της Ανεγνωρισμένης Διεθνούς Εκκησίας του Σατανά, Aleister Crowley, παρουσίασε “νεκρική ευκαμψία” και σύμφωνα με μαρτυρίες φίλων, ίσως να οφείλεται σε υπερβολική χρήση ηρωΐνης. Ακόμη και κάποιοι ειδωλοποιημένοι ποδοσφαιριστές”αγιοποιημένοι” από τον Πάπα, παρουσίασαν “νεκρική ευκαμψία” καθώς και πολλοί άλλοι αιρετικοί, με διαφορά ολίγων ωρών, ακόμη και ημερών. Λοιπόν;
Και αυτοί όλοι, “Άγιοι;;;” ΜΗ τρελαθούμε!

Πηγή:   http://www.wallingoff.com/709

7 σχόλια:

  1. κυριε πανταζη σου ξαναθετω το ερωτημα μιλας για αποτιχειση
    και δεν μας απαντας σεποιον ναον πηγαινεις για την θειαν κοινωνιαν στην μελβουρνη δεν εχομε ναον δια αποτειχισμενους
    που πηγαινεις.......π δημ. βαρκας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, έψαξα παντού και ρώτησα πολλούς. "π. δημ. βαρκας" ΔΕΝ υπάρχει πουθενά. Το γνωρίζεις καλά, απεχθάνομαι και αντιπαθώ την ανωνυμία και ψευδωνυμία. Παρ' όλα αυτά σου απήντησα στο παρελθόν και σου απαντώ και τώρα: ΔΕΝ ΚΟΙΝΩΝΩ σε Ναούς της Αρχιεπισκοπής, εφ' όσον έχουμε μαζί με τη σύζυγό μου δηλώσει ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ δηλ. διακοπή Εκκλησιαστικής/Μυστηριακής Κοινωνίας. Για τα παιδιά μας όμως ισχύει η κατ' οικονομίαν προσέλευση με την καθοδήγηση του πνευματικού, για αυτό και τα πηγαίνουμε αραιά και τα κοινωνούμε σε όσους κοντινούς ναούς μας εξυπηρετεί. Από κει και πέρα, αυτό εσένα ούτε σε ενδιαφέρει, ούτε σε ωφελεί. Όπως το λες κι εσύ "δεν έχουμε ναό για αποτειχισμένους" και ΕΑΝ είσαι ΑΛΗΘΙΝΟΣ παπάς και αληθινά Ορθόδοξος και ΔΕΝ μνημονεύεις ΚΑΝΕΝΑΝ από τους ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ αιρετικούς επισκόπους αλλά "Υπέρ πάσης επισκοπής Ορθοδόξων", τότε ΠΑΡΕ με τηλέφωνο να τα πούμε προσωπικώς και να έλθω να σε βρω όπου κι αν είσαι, ΑΝ ΕΙΣΑΙ αυτός που λες ότι είσαι....

      Διαγραφή
  2. Το Θαύμα ή το σημείο ΔΕΝ είναι κριτήριο Ορθοδοξίας.

    Από εκεί και πέρα πως κάνετε έτσι?
    Εμάς στο ΣΩΣΤΟ Παλαιό, οι περισσότεροι ΛΑΪΚΟΙ (όσοι είναι σωστοί στον βίο και ευλαυείς κλπ) έχουν ΝΕΚΡΙΚΗ ΑΚΑΜΨΙΑ μετά θάνατον.

    Εμένα η μάνα μου ΓΟΧ Ματθαιϊκή είχε ΚΑΙ ΝΕΚΡΙΚΗ ΑΚΑΜΨΙΑ (και βίο γεμάτο αγαθοεργίες και αγάπη για τον συνάνθρωπο) αλλά ΚΑΙ ΝΕΚΡΙΚΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ (λαϊκή - μέσα στον κόσμο).

    Μάλιστα έκανε και Θαύμα σε εμένα μετά θάνατον όταν η μορφή της με έσωσε από κάτι......!!!!

    Επειδή δεν τα δημοσιεύουμε ή δεν τα φωτογραφίζουμε δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχουν ή οτι είναι ψέματα (υπάρχουν μάρτυρες συγγενεις που το πιστοποιούν το κάθε νεκρικό θαύμα και μερικοί νεότεροι έχουν και βίντεο)

    Εσείς ψάχνετε "σημεία" και "γέροντες" για να βασιστείτε και να αποδείξετε ...."Ορθοδοξία"...

    Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος μας είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ...!!!
    Τα Σημεία και Θαύματα ΔΕΝ είναι κριτήριο Ορθοδοξίας. Μόνο αν ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΝ με την ορθοδοξία μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς ΕΝΙΣΧΥΣΗ της ΠΙΣΤΕΩΣ...!!!

    Κριτήριο Ορθοδοξίας είναι ΟΙ ΓΡΑΠΤΕΣ και ΑΓΡΑΦΕΣ Παραδόσεις της Ορθοδοξίας...!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ήθελα να διορθώσω ένα λάθος στο σχόλιό μου πιο πάνω....!!!
    ΑΚΑΜΨΙΑ = ΕΥΚΑΜΨΙΑ, συγνώμη για το λάθος στο σχόλιό μου πιο πάνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το θέμα της νεκρικής ακαμψίας και της μετέπειτα νεκρικής ευκαμψίας είναι καθαρά επιστημονικής φύσεως. Περιγράφεται στα εγχειρίδια ιατροδικαστικής, παθολογοανατομικής κ.λπ. Νεκρική ακαμψία, έπειτα ευκαμψία κι έπειτα αυτόλυση κι αποσύνθεση επικρατούν μετά τον θάνατο και στα θηλαστικά ζώα. Και φυσικά τα φάρμακα και ουσίες που έπαιρνε ο μακαρίτης, τα αντιοξειδωτικά και συντηρητικά των τροφών, η θερμοκρασία, οι παθήσεις, παίζουν το ρόλο τους στη διαφοροποίηση των φαινομένων. Αλλά έχουμε τρελλαθεί γενικώς οι θρησκόληπτοι, ώστε, ενώ κάποτε τα άλυωτα πτώματα θεωρούνταν καταραμένα, τώρα θεωρούνται δείγματα αγιότητος και ενίοτε "προ" - "παρασκευάζονται" ώστε να μουμιοποιηθούν, και να μυροβολήσουν με σκοπό ο "γέροντας" εκάστου να αγιοκαταταχθεί! Πράγματα που δεν αναφέρει η Αγία Γραφή, τα ανάγουμε σε Ευαγγέλιο, δηλ. γινόμαστε αιρετικοί και χάνοι αν όχι σιμωνιακοί, εφόσον ακόμα και αγίου να είναι το σκήνωμα δεν το αφήνουμε να αναπαυθεί εν ειρήνη εις τον χουν, αλλά το αξιοποιούμε ενίοτε μεταφερόμενον και προσκυνούμενον "επί προαιρετικοίς χρήμασι". ΑΙΣΧΟΣ! ΣΙΜΩΝΙΑ!

    Αντιγράφω σχετικό σχόλιό μου που έκανα εδώ:

    https://katanixis.blogspot.gr/2014/09/blog-post_200.html

    Παρών επί ώρες στο μητροπολιτικό ναό της Φλώρινας δίπλα στο φέρετρο του μακαριστού π. Αυγουστίνου από την προηγούμενη ημέρα αλλά και κατά την ημέρα της εξοδίου ακολουθίας, κατ΄αρχάς θα γράψω με επιστημονική ορολογία ως ειδικός επιστήμων κι έπειτα με εκκλησιαστική "καντιωτική" γλώσσα.

    Γενικά:
    Μετά τον θάνατο, το κάθε πτώμα για λίγες ώρες παρουσιάζει την ονομαζόμενη "νεκρική ακαμψία". Έπειτα όμως από κάποιες ώρες, ανάλογα και με την εποχή και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, γίνεται εύκαμπτο. Και συνεχίζονται οι διαδικασίες της αυτολύσεως.

    Ειδικά για τον μακαριστό π. Αυγουστίνο:
    α) Είχαν παρέλθει κάποιες ημέρες από την κοίμηση του μακαριστού αγίου πατρός Αυγουστίνου μέχρι την ημέρα που έγινε η εξόδιος ακολουθία και ο ενταφιασμός, ώστε να προλάβει να τεθεί προς τελευταίον ασπασμόν του πιστού λαού, που ήρθε από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Και ήταν φυσιολογικό, μερικές μέρες μετά τον θάνατο, όταν λίγο προ του ενταφιασμού διαπιστώθηκε ευκαμψία - ευλυγισία κατά την προκαλούμενη κίνηση χειρός ή κεφαλής από άλλον, να μην επικρατεί η νεκρική ακαμψία αλλά η ευλυγισία - ευκαμψία και οι αρχόμενες φυσικοχημικές και μικροβιακές διεργασίες της αυτολύσως των ιστών και της αρχομένης σήψεως. Οι οποίες, για να μην επιταχυνθούν λόγω και των υψηλών θερμοκρασιών εντός του Ναού, και να μην "μυρίζει" η σορός, εφροντίσθη ώστε οι υπεύθυνοι του γραφείου τελετών να τοποθετούν περιοδικά, στο φέρετρο που ήταν μέσα στο μητροπολιτικό ναό, ειδικό ψυκτικό μηχανισμό, ώστε να μειώνει τη θερμοκρασία της σορού.

    β) Κανένα χέρι του πατρός Αυγουστίνου δεν εκινήθη από μόνο του μέσα στο φέρετρο. Κάποιος φυσικά που θέλει να δημιουργεί παντού θαύματα, μπορεί να διαδίδει ότι... όχι μόνο κινήθηκε το χέρι αλλά σηκώθηκε και ο ίδιος ο επίσκοπος. Οι μαθητές του μακαριστού επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου όμως, δε θέλουμε ψευτοθαύματα. ΣΤΟΠ ΕΔΩ ΛΟΙΠΟΝ !

    γ) Συνεπώς όποιος διαπίστωσε ευλυγισία που προκλήθηκε κουνώντας το χέρι του πατρός, έστω κι αν καλοπροαίρετα πίστεψε εκείνη τη στιγμή ότι επρόκειτο για κάτι το θαυμαστό, οφείλει να προσγειωθεί, να ρωτήσει έγκυρους επιστήμονες, ιατροδικαστές, παθολογοανατόμους που καθημερινά ελέγχουν την διαδικασία που ακολουθεί το κάθε πτώμα, να διαβάσει ίσως και κάποιο επιστημονικό σύγγραμμα, ή να ψάξει στο διαδίκτυο κ.λπ. και να καταλάβει ότι πρόκειται για την φυσική εξέλιξη της αυτολύσεως και αρχομένης σήψεως του πτώματος.".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για να υπάρχει το παρακάτω σχόλιο στο θέμα του λινκ της Ομολογίας, καταλαβαίνετε ποιος ήταν εκείνος που αναφώνησε "άγιος" λόγω ... νεκρικής ευκαμψίας του π. Αυγουστίνου (εκείνος που πήρε ως ευλογία κάποια εξαρτήματα της αρχιερατικής στολής του αειμνήστου πατρός ολίγον προ της ταφής)! Ας μην τον κατονομάσουμε και στενοχωήσουμε διότι τώρα είναι μητροπολίτης!

    https://apotixisi.blogspot.gr/2015/06/blog-post_45.html

    Ανώνυμος 23 Ιουνίου 2015 - 9:28 μ.μ.

    Ο καθένας κρίνεται από τις πράξεις του.
    Ο καθένας έχει δικαίωμα να κρίνει και να αξιολογήσει τις καταστάσεις, τις ενέργειες και τις διδασκαλίες των άλλων -ιδίως των δημοσίων προσώπων- ανάλογα με τα "πιστεύω" του, της εμπειρίες του και τις γνώσεις του.
    Ο μακαριστός επίσκοπος Φλωρίνης άγιος Αυγουστίνος Καντιώτης υπήρξε μια μεγάλη αγία και προφητική μορφή του 20ού αιώνα, παρά τα ανθρώπινα σφάλματά και λάθη του. Δεν είχε όμως ανάγκη από "πλαστά" πιστοποιητικά αγιότητος, όπως π.χ. η ... ευκαμψία του πτώματος, διότι όλοι γνωρίζουν και αν δεν γνωρίζουν ας ρωτήσουν να μάθουν, ότι μετά το θάνατο, αρχικώς μεν επικρατεί η "νεκρική ακαμψία" για κάποιο χρονικό διάστημα, ανάλογα και με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος κι άλλους παράγοντες κι έπειτα επακολουθεί η ευκαμψία του πτώματος παράληλα με την εξέλιξη των διαδικασιών αυτόλυσης, σήψης, αποσύνθεσης της σωρού. Όλα τα πτώματα, αρχικά είναι άκαμπτα, αλλά έπειτα γίνονται εύκαμπτα.

    Ε λοιπόν, δεν είναι ούτε επιστημονικό ούτε χριστιανικό ούτε και σωστό λίγο πριν την ταφή του π. Αυγουστίνου Καντιώτη, να πιάνει κάποιος το χέρι και τον σβέρκο του νεκρού που παρέμεινε άταφος σε λαϊκή προσκύνηση επί κάποιες μέρες και νύκτες υπό συνθήκες καύσωνα, παρά το ότι εναλλάξ τοποθετείτο κάλυμμα με ψυκτικό μηχανισμό στο φέρετρο, και ... επειδή διαπιστώνει ευκαμψία, να αναφωνεί: "-Είναι άγιος! είναι άγιος". Δεν έχουν ανάγκη οι χριστιανοί από τέτοια πλαστά "τεκμήρια" αγιότητος, δηλαδή παραμύθια της χαλιμάς, ούτε από περιγραφόμενα αναλλοίωτα σκηνώματα νεκρών (άλλωστε η μη λύσις του πτώματος είναι συνέπεια κατάρας και αφορισμού, η ευχή είναι "χους ει και εις χουν απελεύση")...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστώ όλους τους παραπάνω για τα όντως αξιόλογα και αξιοσημείωτα. ΔΥΣΤΥΧΩΣ τα ΙΔΙΑ έκαναν οι γνωστοί ευσεβούληδες εσπευσμένα, πρόχειρα και επιπόλαια στον π. Αυγουστίνο, τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο και τώρα στον.... ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ ΦΥΛΑΚΗΝ ΤΩ ΣΤΟΜΑΤΙ ΜΟΥ!!!!!!! π. Σάββα Αχιλλέως! Εεεε ΟΧΙ ΚΑΙ "άγιος"!!!!!! ΜΗ ΜΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΕ και τον Θεό βλασφημείτε και την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ δυσφημείτε! ΔΕΝ επιτρέπεται για όποιον παρουσιάζει νεκρική ευκαμψία εμείς αμέσως να φωνάζουμε "Άγιος". Στην Ορθόδοξη Θεολογία και Αγιολογία υπάρχουν ΤΕΣΣΕΡΑ ΒΑΣΙΚΑ στάδια (τα "Τεσσερα Ευαγγέλια") αυτής της διαδικασίας, τα οποία αποτελούν :

    1. Έρευνα/Μαρτυρίες
    2 Επαλήθευση/Πιστοποίηση
    3 Αναγνώριση/Διακήρυξη και
    4 Επίσημη Αγιοκατάταξη!

    Υπάρχουν και ΠΟΛΛΑ άλλα αναγκαία, αλληλοεξαρτώμενα και καθοριστικά στοιχεία τα οποία συνδράμουν ουσιαστικώς σε αυτή την Ιεροκανονική Πράξη. Ας μην επεμβαίνουμε εμείς, υφαρπάζοντας κάθε επισκοπική και Θεϊκή εξουσία και προβαίνουμε σε παράλογες επιβεβαιώσεις και πρόωρες "αποκαλύψεις". Ο ΘΕΟΣ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ αν είναι Αγιος και μακάρι να είναι Άγιος αλλά από κει και πέρα εμείς οφείλουμε να συγκρατούμε τον αδάμαστο παρορμητισμό μας και να ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ και αναμείνουμε. Αυτή η αναμονή, Κανονολογικά διαρκεί τουλάχιστον 50 χρόνια! Υπάρχουν βεβαίως και οι εξαιρέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου