Τρίτη, 30 Αυγούστου 2016

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΔΕΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ



ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΙ ΑΛΛΑ
ΚΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΔΕΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Καλες οι διαμαρτυριες, δεν τις κατακρινουμε για ολα τα κοινωνικα ζητηματα, ιδιαιτερα δε για τα εκκλησιαστικα ζητηματα π.χ. την καταργησι της Κυριακης απο το δεξιο Μασωνικο κομμα της δεξιας των ΑΘΕΩΝ και ΥΠΟΚΡΙΤΩΝ Σαμαροβενιζελομητσοτακηδων.
Τοτε δεν ειδαμε καμμια διαμαρτυρια και ας ηταν ενα απο τα μεγαλυτερα ζητηματα της Εκκλησιας αιωνιας ΑΣΕΒΕΙΑΣ.
Ουτε και απο τους διαμαρτυρομενους για την διωξι του πατρος Σαββα χθεσινους, προχθεσινους ή σημερινους.
Αλλα βγαινουμε και ρωτουμε με παραπονο τους εν Χριστω αδελφους μας:
Οταν εμεις αγωνιζομασταν στο παρελθον για τον Μοιχεπιβατη Θεσσαλονικης και μας ετρεχαν στα κρατητηρια και στα δικαστηρια, εσεις ΠΟΥ ΕΙΣΑΣΤΑΝ εν Χριστω ...αδελφοι;
Στο ΠΟΥΘΕΝΑ;
Ξερετε, υπαρχει ο νομος της Δικαιοσυνης και αυτος ερχεται αργα ή γρηγορα.
Ο Θεος των Χριστιανων ειναι Θεος ζωντανος και οχι νεκρος και εχει και Αποτομια και εχει και αδεκαστη Δικαιοσυνη.
Μπορει καποιος ή καποιοι να μας απαντησουν;
Τι να κανουμε ...αδελφοι, υπαρχουμε ακομα, δεν φυγαμε απο το προσκηνιο και παρακολουθουμε την επικαιροτητα και τα ερμηνευουμε ολα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ.
Γι αυτο και ερχεται η μεγαλη ανεμοθυελα.
Και θυμηθητε μας.

                                                                    Εν  Θεσ/νικη  24-8-2016

                                                                ΕΠΙΣΤΟΛΗ    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ


Προς  την  Ιερά  Μονή  Μεγίστης  Λαύρας.

Κοινοποίηση

Ιερά  Κοινότητα   Αγίου  Όρους

Πολιτική  Δοιήκηση  Αγίου  Όρους

Υπουργείο  Εξωτερικών

             
Σεβαστοί  Πατέρες

Είμαστε  προσκυνητές  πολλά  έτη  στο  ΠΕΡΙΒΟΛΙ  ΤΗΣ  ΠΑΝΑΓΙΑΣ,  στο  διάστημα  αυτών των  χρόνων,  διδαχθήκαμε  άπο  εσάς  πόσο  καταστροφικές  είναι  οι  ΑΙΡΕΣΕΙΣ (ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ-ΠΑΠΙΣΜΟΣ-ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ-ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΙΣΜΟΣ  κ.α.) για  την  πίστη μας  και  την  ψυχή  μας.

  Με  αυτές  τις  διδαχές  προσπαθούμε  και  αγωνιζόμαστε  στη  βιότη  μας.
Αν  κάτι  έχει αλλάξει  απ’ αυτές,  παρακαλούμε  να  μας  κάνετε  κοινωνούς  των  αλλαγών ,  αλλιώς  δεν κατανοούμε  γιατί  εκδιώκονται  ΜΟΝΑΧΟΙ  ενώ συμφωνούν  και  ομολογούν  αυτά  που εσείς  διδάσκετε.

  Ο  τρόπος  που  ενεργείτε  και  περισσότερο  η  αφωνία  και  το  θολό  τοπίο  είναι  που  μας  μπερδεύει,  και  όχι  η  ξεκάθαρη  θέση  των  ΜΟΝΑΧΩΝ  που  αντιδρούν.

  Ιδιαίτερα  μετά  τις  αποφάσεις , της  ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, οι  οποίες  είναι  πλέον επίσημα  κείμενα  και  δεσμευτικά  κατά  τον  ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ,  είναι  επιτακτική  ανάγκη  να γνωρίζουμε  τη  θέση  σας  για  τα  κείμενα  που  μας  δεσμεύουν.

  Παρακαλούμε  δώστε  λύση  και  απάντηση  στο  ερώτημα  μας  με  αγάπη  και  όχι  με αυταρχισμό.


                   ΜΕΤΑ  ΤΙΜΗΣ  ΚΑΙ  ΣΕΒΑΣΜΟΥ

Τυριτίδης Αλέξανδρος                                                                                                  Τυριτίδης  Νικόλαος                                                                                                                                                         Τυριτίδης  Γρηγόριος                                                                                                                                               Τυριτίδης
Σταύρος                                                                                                                                                  Τσακλίδου  Ελένη                                                                                                                                              Κυρατζάκου  Σοφία                                                                                                                                                     Βασιλειάδης  Θεόδωρος                                                                                                                                 Βασιλειάδης  Κοσμάς                                                                                                                                           Βασιλειάδου  Σοφία                                                                                          Σιολόγκας Παναγιώτης


7 σχόλια:

  1. Όσο και εάν φαίνεται παράξενο, επιτρέπεται από την Εκκλησία η εργασία τις Κυριακές, ενώ επιβάλλεται η εργασία κατά τα Σάββατα, σύμφωνα με τον ΚΘ΄ κανόνα της Συνόδου της Λαοδίκειας:

    "΄Οτι ου δει Χριστιανούς ιουδαϊζειν, και εν Σαββάτω σχολάζειν, αλλά εργάζεσθαι αυτούς εν τη αυτή ημέρα, την δε Κυριακήν προτιμώντας, είγε δύναιντο (εάν μπορούν), σχολάζειν ως Χριστιανοί, ει δε ευρεθείεν ιουδαϊσταί, έστωσαν ανάθεμα παρά Χριστώ".

    Έτσι, είναι εκ προοιμίου αναθεματισμένοι οι Δημ. υπάλληλοι, οι Τραπεζικοί, οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και όσοι άλλοι δεν εργάζονται τα Σάββατα. Πλην όμως, δεν αναθεματίζονται, όσοι εργάζονται τις Κυριακές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "εκ προοιμίου αναθεματισμένοι" δεν είναι, μάλλον λογοπαίγνιο κάνετε. Υπάρχουν πολλές παράμετροι, που δεν είναι του παρόντος διότι δεν έχει άμεσο ενδιαφέρον, εφόσον η εντολή είναι εί τις ου θέλει εργάζεσθαι, και όχι όστις ουχ εργάζεται, ιδίως σε εποχή ανεργίας και μερικής εργασίας.

      Υ.Γ. Εύχομαι να είστε ο παλιός καλός φίλος του ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Ο Κανόνας είναι διαχρονικός και δεν εξετάζει την περίοδο της ανεργίας, γιατί τότε οι Κανόνες γίνονται λάστιχο και εφαρμόζονται κατά το δοκούν. Άλλωστε, υπεράνω όλων είναι ο πνευματικός πατέρας, που θα επιτρέψει την εργασία τις Κυριακές ή όχι.

      Διαγραφή
  2. "Οταν εμεις αγωνιζομασταν στο παρελθον για τον Μοιχεπιβατη Θεσσαλονικης και μας ετρεχαν στα κρατητηρια και στα δικαστηρια, εσεις ΠΟΥ ΕΙΣΑΣΤΑΝ εν Χριστω ...αδελφοι;
    Στο ΠΟΥΘΕΝΑ;
    Ξερετε, υπαρχει ο νομος της Δικαιοσυνης και αυτος ερχεται αργα ή γρηγορα.
    Ο Θεος των Χριστιανων ειναι Θεος ζωντανος και οχι νεκρος και εχει και Αποτομια και εχει και αδεκαστη Δικαιοσυνη."

    Είναι γεγονός. Αγωνιστής της Ορθοξίας εκ νεότητός του ο κος Οδυσσέας. Ενθυμούμαι προ 40 ετών, τους αγώνες του, τα πύρινα άρθα στην εφημερίδα του "Φύλακες της Ορθοδοξίας" με τον υπότιτλο "Ο Φύλαξ της Ορθοδοξίας ο λαός ούτος εστί" και όταν τον επαινούσε τιμητικά για το αγωνιστικό του φρόνημα -με τις συνέπειες, διώξεις, κρατητήρια- ομιλητής σε σύναξη νέων και φοιτητών του "κλίματος" των π.Αυγουστίνου (και σεβομένων και τον π.Λεωνίδα), ο σαραντάρης τότε κος Κων/νος Σιαμάκης που μας έκανε βιβλικά μαθήματα. Συγνώμη κε Οδυσσέα αν εκτός από τον θαυμασμό μας και την προσευχή μας δεν έπραξα, εκ δειλίας ή εξ αγνοίας ή ως παιδί 17 ετών κάτι περισσότερο . Θυμάμαι επίσης ότι ο π. Αυγουστίνος διανυκτέρευε "λάθρα" στη Θεσσαλονίκη και επειδή δεν είχε την άδεια του επισκόπου (ο οποίος τον θεωρούσε υποκινητή των εναντίον του διαμαρτυριών) μας συγκέντρωνε ως "κρυφό σχολειό" σε υπερώο, όπου μας έλυε απορίες, και έδινε απαντήσεις Αγιογραφικές και Πατερικές σε απορίες μας. Πάντως επίσημη ομιλία στην "Απολύτρωση" δεν έκανε ο π. Αυγουστίνος, τότε. Μετά την κοίμηση του π.Λεωνίδα έσπασε κάπως ο πάγος, κατά τις μεγάλες λαοσυνάξεις για τον πολιτικό γάμο, το Μακεδονικό, την εκκλησιαστική περιουσία, την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Μου ελέχθη από πλευράς συνομιλητών του Παντελεήμονος Β' ότι ο ίδιος δεν ήθελε να μετατεθεί και διά της βίας τον μετέθεσαν, ότι προτάθηκε στον π. Λεωνίδα να διαιρεθεί εξ αρχής η Μητρόπολη και "να τη μοιραστούν" αλλά ο π.Λεωνίδας αρνήθηκε, ότι ο π. Αυγουστίνος όταν έσπασε ο πάγος είπε στον Παντελεήμονα πως δεν είχε δώσει εντολή στα πνευματικά του τέκνα να διαδηλώσουν κατά του μοιχεπιβάτου, και αυτά έπραξαν αυτοβούλως και άλλα, τα οποία μπορεί να απηχούν και προσπάθεια "στρογγυλοποίησης" από τις δυο πλευρές. Είναι γεγονός ότι ο π.Λεωνίδας πικραμένος αποδέχτηκε την κατάσταση και δεν ήθελε περαιτέρω αγωνιστικές διαμαρτυρίες, ότι ήταν όλων των πιστών παρά το ότι ανήκε στον Φάρο, (Ζωή - Εκπ. Απ.Παύλο) οι οποίοι τον περιέθαλψαν και ότι, όταν ο π.Αυγουστίνος ήρθε στη Θεσσαλονίκη επί Κατοχής ως ιερομόναχος, κυνηγημένος και μόνος, ο π.Λεωνίδας εντόπιος και με διασυνδέσεις δεν περιέθαλψε με αδελφική στοργή το άστεγο σπουργιτάκι, του φέρθηκε κάπως με υπεροψία, κάτι που πίκρανε τον π.Αυγουστίνο,κάτι που δεν το κράτησε ως μνησικακία, αλλά αργότερα ο μεν π.Αυγουστίνος παρέπεινε στο θρόνο ο δε π.Λεωνίδας εκθρονίστηκε. Άγνωστες οι βουλές του Θεού! Και ο π. Αυγουστίνος είχε, στα γεράματα, εκ των ένδον φοβερούς σκώλοπες στα της πνευματικής του επιρροής. Με την ευκαιρία αναφέρω ότι είχα επισκεφτεί τον οδηγό του π.Αυγουστίνου, τον μακαρίτη Αλέκο Φωκά, που αν ζούσε θα εόρταζε σήμερα, όταν νοσηλευόταν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσ/κης σε μεγάλη εξάντληση (και μάλιστα το μόνο που ζήτησε ήταν ένα μπουκαλάκι με εμφιαλωμένο νερό συγκεκριμένης μάρκας διότι τα άλλα επιβάρυναν την καρδιά του) και στην ιερά του μνήμη θα αναφέρω ότι, σε ολιγόλεπτες συζητήσεις μας μου ανέφερε και την τοποθέτησή του για το συγκεκριμένο εκ των ένδον θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδοκιμότατος ο όρος "ιερά μνήμη" για τον Αλέκο Φωκά που ούτε άγιος ούτε ιερός ήταν.

      Διαγραφή
    2. Σωστά, αδοκιμότατος ο όρος με τα σημερινά τυπικά ισχύοντα. Κατά την Καινή Διαθήκη όμως και κατά την Ιερά Παράδοσι της Εκκλησίας των πρώτων αιώνων, άγιος είναι ο κάθε Χριστιανός, λέξη που περιέχει και το ιερός. Αυτή είναι η πίστι μας, ο Χριστός ήρθε να κάνει αγίους, όχι μόνο μερικούς αλλά όλους τους πιστούς. Και για τους κεκοιμημένους, ο κάθε σωζόμενος, μέλος της θριαμβεύουσας εκκλησίας ασφαλώς είναι άγιος. Η "διαφορετική" μας θεώρηση συνεπώς, οφείλεται στη χρήση της εννοίας άγιος, όπως την χρησιμοποιούσαν οι Απόστολοι και οι πρώτοι χριστιανοί μέχρι τα πρώιμα Βυζαντινά χρόνια, όπως την εννοεί η Καινή Διαθήκη. Εξ άλλου έως σήμερα και οι χριστιανοί, και οι κληρικοί, και οι αφιερωμένοι παρθένοι και οι επίσκοποι χρησιμοποιούμε καθημερινά τη λέξη άγιος με την πρωτοχριστιανική έννοια: "άγιε του θεού", "ο άγιος Πειραιώς", ο .."παναγιώτατος"... αλλά και στη θ.λειτουργία ακόμα εκφωνείται με την σωστή έννοια: "τα άγια τοις αγίοις" ενώ οι άγιοι απαντούμε "είς Άγιος είς Κύριος Ιησούς Χριστός" (με απόλυτη έννοια), όμως είναι εντολή και παρότρυνση για όλους τους πιστούς: "'Αγιοι γίνεσθε ότι εγώ Άγιος ειμί".

      Διαγραφή
  3. Ας αφήσουμε λοιπόν τον Κριτή να αποφασίσει ευχόμενοι κι ελπίζοντας να κατατάξει μετά των αγίων τον μακαρίτη Αλέκο και τον μακαρίτη π.Αυγουστίνο.

    Στη μνήμη του Αλέκου Φωκά, του αφιερωμένου συνεργάτη και οδηγού του πατρός Αυγουστίνου. Από το ιστολόγιο
    http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?s=%CE%A6%CF%89%CE%BA%CE%AC%CF%82

    "... ο οδηγός του σεβαστού μας πνευματικού πατέρα Αυγουστίνου, ο Αλέξανδρος Φωκάς, ο οποίος έφυγε κατασυκοφαντημένος από την ζωή, από κάποια κούφια, φιλόδοξα υποκείμενα, που βγήκαν σαν αίλουροι από την αφάνεια στην επιφάνεια και τον βρήκαν εμπόδιο στα πόδια τους. Ο Αλέξανδρος Φωκάς που υπεραγαπούσε τον Γέροντα, και υπερασπίζονταν με πάθος το τίμιο όνομά του, δεν σιωπούσε όταν έβλεπε κλίκες και συνομωσίες εναντίον του. Kαι αυτό το πλήρωσε".

    Tι λέει ο ΣΕΒΑΣΜΙΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ για τον οδηγό του

    «O Aλέκος 10 επαγγέλματα ξέρει. Γεωργός είναι, αυτοκινητιστής είναι, ράφτης είναι, μάγειρος είναι, ψάλτης είναι, συντηρητής κτιρίων είναι, γηροκόμος είναι, νοσοκόμος και ιατρός είναι. Eάν δεν τον είχα θα πάθαινα και εγώ ότι έπαθε ο Eλασσώνος. (Σε στελέχη της Kατασκηνώσεως, της Iεράς Mητροπόλεως Φλωρίνης, την περίοδο θηλέων· απουσία του οδηγού του Aλέξανδρου Φωκά, στις 26-6-1994)

    Ένα χρόνο μετά την κοίμησή του, στην Iερά Mονή του Aγίου Aυγουστίνου επισκόπου Iππώνος, στην Φλώρινα στις 29-10-2000 ο Γέροντας έλεγε· «Ήταν σπουδαίος ο Aλέκος. Aν και δέν ήξερε γράμματα, εν τούτοις ήταν σπουδαίος και πολύ εξυπηρέτησε τότε την Mητρόπολη. Ότι δουλειές είχε η μητρόπολη, αυτός τις έκανε. Ήταν σπουδαίος, σε οιανδήποτε εργασία. Eίτε τον ήθελα στην Aθήνα, είτε εδώ, είτε οπουδήποτε αλλού. Ήταν σπουδαίος. Aλλά ήταν θέλημα Θεού να φύγει…»

    Για τὸ πνευματικό τέκνο τοῦ π. Αὐγουστῖνου Ἀλέξανδρο Φωκά που καὶ νεκρό τὸ συκοφαντοῦσαν οἱ διεκδικητές τοῦ δεσποτικοῦ θρόνου & ἡ παρέα τους, ἐπειδὴ ὑπερασπιζόταν τὸν πνευματικό του πατέρα.

    Λόγοι του π. Αυγουστίνου:
    "Όλοι όσοι είστε εδώ στην εκκλησία, είστε κατά μάλλον ή ήττον γνωστοί εις τον επίσκοπο, είστε ένας στενός κύκλος, γι’ αυτό θα τολμήσω να σας παρακαλέσω να προσεύχεσθε όχι μόνο περί του αμαρτωλού επισκόπου σας Aυγουστίνου, για να τον ελεήση ο Θεός και να τον συνδράμη, τώρα στις τελευταίες ημέρες της ζωής του και άγγελος Kυρίου να παραστέκεται στά διαβήματά του, αλλά θα τολμήσω να σας παρακαλέσω να κάνετε απόψε και μιά δέηση για ένα πολύ προσφιλές μου πρόσωπο, ανεκτιμήτου αξίας, το οποίο βρίσκεται κοντά μας, μέσα στην Mητρόπολη, και είναι ο οδηγός της Mητροπόλεως μας.
    Eίνε ιεραποστολικό παιδί. Kαι παρακαλώ, 23 χρόνια στην Mητρόπολη και δεν πήρε ούτε μία μέρα άδεια. Δουλεύει συνεχώς και ακαταπαύστως. Kαι τον μικρό μισθό που παίρνει τον διαθέτει για φιλανθρωπικούς και ιεραποστολικούς σκοπούς και αυτός είναι ο Aλέκος ο Φωκάς. Eίνε σοβαρά άρρωστος, γι’ αυτό θα σας παρακαλέσω απόψε, πολύ κοντά στά άλλα ονόματα που θα μνημονεύσετε στην προσευχή σας, μνημονεύσατε και περί του δούλου του Θεού Aλεξάνδρου, για να τον ελεήση ο Θεός και να τον χαρίση πάλι στην Mητρόπολή μας. (Φλώρινα -`Aπρίλιος 1991, στήν αγρυπνία)"

    * * *

    Σάς παρακαλώ να προσεύχεστε και να είστε φύλακες άγγελοι του επισκόπου, γιατί το γήρας είναι φοβερό. ( κατασκ. 19-8-1993)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου