ΒΡΟΝΤΟΦΩΝΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΜΕΓΑΣ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ:
ΑΠΟΤΕΙΧΙΖΕΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝΤΑΣ ΑΥΤΟΙΣ.
ΤΟΝ ΑΚΟΥΜΕ; ΄Η τον ΓΡΑΦΟΥΜΕ
ΣΤΑ ΠΑΛΗΑ ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ ΜΑΣ;
Να φυλασσετε τον εαυτο σας απο οσους νομιζουν οτι δεν πιστευουν στον (Αρειο) ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ομως με τους (Αρειανους).(P.G.26,1188C).
Αρνουνταν να μπει στην ιδια Εκκλησια μαζι με τον Αρειο. (Μ. Αθαν. αδελφ.Θεολ.ΖΩΗ σ.80,2003).
Αλλα και την ιδια εντολη δινει και στους Ταβεννησιωτες μοναχους 50.000 τον αριθμον. Στην Αποτειχισι ο Μεγας Αθανασιος ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΟΥΣΕ.
(Βιος αγΠαχωμιου ΒΕΠΕΣ, τ.40σ.185).
Οταν μας βλεπουν να ειμαστε μαζι με τους Αιρετικους, υπονοουν οτι δεν υπαρχει καμμια διαφορα αναμεσα μας και ετσι θα πεσουν στης ασεβειας τον βορβορον.
Για να μη γινει αυτο, αγαπητοι, αυτους που φανερα συμφωνουν με την ασεβεια ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ, με αυτους δε που νομιζουν οτι δεν πιστευουν τα των αιρετικων αλλα ΑΛΛΑ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ να ειστε επιφυλακτικοι. Γιατι αυτων που το φρονημα αρνουμαστε πρεπει και της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΝΑ ΑΠΕΧΟΥΜΕ.
Και εαν καποιος ομολογει την ορθη πιστι αλλα ΚΟΙΝΩΝΕΙ με αυτους να τον προτρεπετε να σταματησει να το κανει κι αν δεχτει την συστασι σας να τον εχετε σαν αδελφο.
Αν δε επιμενει ΝΑ ΤΟΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΤΕ.
Ετσι θα διατηρησετε καθαρη την Πιστι και εκεινοι βλεποντας σας θα ωφεληθουν.
(Τοις τον μονηρη βιον ασκουσιPG.26,1188C).
Oι μοναχοι του απαντησαν: Δεν μπορουμε, επειδη εχουμε εντολη να μην προσευχομαστε με κανεναν που ειναι μαζι με τους (Αρειανους).
Και ο Αθανασιος απαντησε: Αν τους φερθουμε με αγαπη αυτη η εμφανιζομενη αγαπη ειναι ΠΡΟΔΟΣΙΑ της αληθειας.
(ΒΕΠΕΣ,40,185.).
ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΑΥΤΟΝ που φρονει ασεβη δογματα και ετσι θα διατηρησετε την Πιστι καθαρη.(PG.26,1188C).
Ειναι καλον και αναγκαιον να προσευχωμεθα να λαβωμεν το χαρισμα της διακρισεως των πνευματων δια να γνωριζει ο καθενας ποιους οφειλει να ΑΠΟΣΤΡΕΦΕΤΑΙ και ποιους να προσεταιριζεται ως ομοδοξους.
(προς τους επισκοπους Αιγυπτου και Λιβυης ΕΠΕ 10, κεφ4).
Λεγει και ο Β΄Κανων της συνοδου της Αντιοχειας: Ει δε φανειη τις των επισκοπων, ή πρεσβυτερων ή διακονων ΤΟΙΣ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΙΣ ΚΟΙΝΩΝΩΝ και τουτον ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΝ ΕΙΝΑΙ.
ΑΠΟΤΕΙΧΙΖΕΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝΤΑΣ ΑΥΤΟΙΣ.
ΤΟΝ ΑΚΟΥΜΕ; ΄Η τον ΓΡΑΦΟΥΜΕ
ΣΤΑ ΠΑΛΗΑ ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ ΜΑΣ;
Να φυλασσετε τον εαυτο σας απο οσους νομιζουν οτι δεν πιστευουν στον (Αρειο) ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ομως με τους (Αρειανους).(P.G.26,1188C).
Αρνουνταν να μπει στην ιδια Εκκλησια μαζι με τον Αρειο. (Μ. Αθαν. αδελφ.Θεολ.ΖΩΗ σ.80,2003).
Αλλα και την ιδια εντολη δινει και στους Ταβεννησιωτες μοναχους 50.000 τον αριθμον. Στην Αποτειχισι ο Μεγας Αθανασιος ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΟΥΣΕ.
(Βιος αγΠαχωμιου ΒΕΠΕΣ, τ.40σ.185).
Οταν μας βλεπουν να ειμαστε μαζι με τους Αιρετικους, υπονοουν οτι δεν υπαρχει καμμια διαφορα αναμεσα μας και ετσι θα πεσουν στης ασεβειας τον βορβορον.
Για να μη γινει αυτο, αγαπητοι, αυτους που φανερα συμφωνουν με την ασεβεια ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ, με αυτους δε που νομιζουν οτι δεν πιστευουν τα των αιρετικων αλλα ΑΛΛΑ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ να ειστε επιφυλακτικοι. Γιατι αυτων που το φρονημα αρνουμαστε πρεπει και της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΝΑ ΑΠΕΧΟΥΜΕ.
Και εαν καποιος ομολογει την ορθη πιστι αλλα ΚΟΙΝΩΝΕΙ με αυτους να τον προτρεπετε να σταματησει να το κανει κι αν δεχτει την συστασι σας να τον εχετε σαν αδελφο.
Αν δε επιμενει ΝΑ ΤΟΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΤΕ.
Ετσι θα διατηρησετε καθαρη την Πιστι και εκεινοι βλεποντας σας θα ωφεληθουν.
(Τοις τον μονηρη βιον ασκουσιPG.26,1188C).
Oι μοναχοι του απαντησαν: Δεν μπορουμε, επειδη εχουμε εντολη να μην προσευχομαστε με κανεναν που ειναι μαζι με τους (Αρειανους).
Και ο Αθανασιος απαντησε: Αν τους φερθουμε με αγαπη αυτη η εμφανιζομενη αγαπη ειναι ΠΡΟΔΟΣΙΑ της αληθειας.
(ΒΕΠΕΣ,40,185.).
ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΑΥΤΟΝ που φρονει ασεβη δογματα και ετσι θα διατηρησετε την Πιστι καθαρη.(PG.26,1188C).
Ειναι καλον και αναγκαιον να προσευχωμεθα να λαβωμεν το χαρισμα της διακρισεως των πνευματων δια να γνωριζει ο καθενας ποιους οφειλει να ΑΠΟΣΤΡΕΦΕΤΑΙ και ποιους να προσεταιριζεται ως ομοδοξους.
(προς τους επισκοπους Αιγυπτου και Λιβυης ΕΠΕ 10, κεφ4).
Λεγει και ο Β΄Κανων της συνοδου της Αντιοχειας: Ει δε φανειη τις των επισκοπων, ή πρεσβυτερων ή διακονων ΤΟΙΣ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΙΣ ΚΟΙΝΩΝΩΝ και τουτον ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΝ ΕΙΝΑΙ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου