Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ. Σημερα ειναι η μνημη του Αγιου Νεκταριου που διωχθηκε απηνως απο τους Πατριαρχες και τους Αρχιερεις της εποχης του. Οι ομοιοι με εκεινους σημερινοι Φθονοψυχοι αρχιερεις, διωκουν και σημερα ολους εκεινους τους καλους κληρικους που αγωνιζονται τον Καλον Αγωνα της Πιστεως. Παρα ταυτα εχουν την αναιδεια και το θρασος να συμμετεχουν ασυνειδητα στις γιορτες που επιτελουνται για τον Αγιο Νεκταριο. Η υποθεσι του μητροπολιτου Αττικης και Μεγαριδος ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ειναι ιδια και απαραλλακτη με την περιπτωσι του Αγιου Νεκταριου. Παρακολουθειστε την συνεχεια του εκτυλισομενου δραματος για το οποιο οι αρχιερεις της Αισχυνης των ημερων μας δεν δινιυν ....ΔΕΚΑΡΑ!!!

 
ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
Ἡ στάση

τοῦ Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Νικοδήμου
στό ἐκκλησιαστικό πρόβλημα

3. Ἡ ἐννεαμελής ἐπιτροπή
    

Στό προηγούμενο ἄρθρο διαπραγματευθήκαμε τίς πρῶτες προσπάθειες γιά συναινετική λύση τοῦ θέματος καί τό ναυάγιο τῆς πρώτης τριμελοῦς ἐπιτροπῆς. Διαπιστώσαμε τήν ἀπροθυμία τόσο ἀπό τήν πλευρά τοῦ Σεραφείμ ὅσο καί ἀπό τήν πλευρά τοῦ Δωρόθεου νά δοθεῖ μιά λύση. Κάτω ἀπό τήν πίεση τῶν ἀποφάσεων τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας (Σ.τ.Ε.) ὁ Σεραφείμ ἀναγκάστηκε νά καλέσει Ἱεραρχία στίς 5-3-1991, γιά νά δοθεῖ λύση γενικά ἀποδεκτή (καί ἀπό τήν πλευρά τῶν ἀδίκως ἐκθρονισθέντων ἀλλά καί τῶν ἀντικαταστατῶν τους). Ἡ Ἱεραρχία ὅρισε λοιπόν γι’ αὐτόν τόν λόγο ἐννεαμελῆ ἐπιτροπή. Δεῖτε τό παρακάτω ἀπόσπασμα ἀπό τήν εἰσήγηση τῆς ἐπιτροπῆς: 


“ΙΣΙ 14   
Β 7-3-91    
Ε Ι Σ Η Γ Η Σ Ι Σ
ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΝ
ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΤΩΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ
 


Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι,

     Ἡ ὑπό τῆς Ι.Σ.Ι. ἐξονομασθεῖσα 9μελής Συνοδική Ἐπιτροπή, διά τήν ἐπεξεργασίαν προτάσεως πρός ἐπανένταξιν εἰς τήν ἐνεργόν διακονίαν τῆς Ἐκκλησίας ἐκπτώτων ποτέ γενομένων Σεβ. Μητροπολιτῶν, ἀποτελουμένη ἐκ τῶν μελῶν της Ι.Σ.Ι. Μητροπολιτῶν Μεσσηνίας Χρυσοστόμου (Προέδρου), Δράμας Διονυσίου, Πατρῶν Νικοδήμου, Θηβῶν καί Λεβαδείας Ἱερωνύμου, Ἀλεξανδρουπόλεως Ἀνθίμου, Δημητριάδος Χριστοδούλου, Ἠλείας Γερμανοῦ, Ἰωαννίνων Θεοκλήτου καί Νικαίας Ἰακώβου, ἐπελήφθη.................... Προσῆλθον, κατά σειράν, οἱ ἑπόμενοι.
    

 Α΄) Ἐκ τῶν νῦν διαποιμαινόντων τάς οἰκίας Ἐπαρχίας α) ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἀττικῆς κ. Δωρόθεος. Μετά τήν ἐνημέρωσιν ὑπό τοῦ Σεβ. Προέδρου τῆς Ἐπιτροπῆς Σεβ. Μητροπ. Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου περί ἀνάγκης τῆς ἐκχωρήσεως τμήματος τῆς Μητροπόλεώς του πρός ἵδρυσιν καί δευτέρας Μητροπόλεως εἰς τήν γεωγραφικήν περιοχήν Ἀττικῆς, ἀπάντησεν ὅτι συναινεῖ μόνον διά τήν ἐκχώρησιν πρός τοῦτο τοῦ Δήμου Ν. Λιοσίων, καί δή ὑπό τήν προϋπόθεσιν ὅτι δέν θά τοποθετηθῆ εἰς αὐτήν ὁ προκάτοχος Μητροπολίτης Νικόδημος Γκατζιρούλης. Κατέθεσε μάλιστα εἰς τήν Ἐπιτροπήν ἀντίτυπον βιβλίου τοῦ ἐν λόγῳ προκατόχου του καθαπτόμενον τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας, ἵνα στηρίξῃ τήν ἄποψίν του περί ἀποκλεισμοῦ τούτου ἀπό ἐνδεχομένης ἐπανόδου εἰς τήν οἰκείαν Μητρόπολιν. Ἄκαρποι δέ ἀπέβησαν συστάσεις καί προτροπαί τοῦ Προέδρου καί τῶν μελῶν τῆς Ἐπιτροπῆς ὅπως γίνῃ διαλλακτικώτερος........

 ε) Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων κ. Κλεόπας εἰσώρμησεν αἰφνιδίως εἰς τήν Συνοδικήν αἴθουσαν, φωνάζων «κάτω τά χέρια ἀπό τήν ἐπαρχίαν μου. Δέν παραχωρῶ οὔτε σπιθαμή γῆς»! Τοῦ ὑπεδείχθη νά ἐξέλθῃ τῆς αἰθούσης καί νά ἀναμένῃ νά τόν καλέσωμεν εἰς διαβουλεύσεις. Καί ἐπειθάρχησεν. Ἐν συνεχείᾳ ἐκλήθησαν καί προσῆλθον ἀλληλοδιαδόχως
     


Β) ἐκ τῶν τέως ἐκπτώτων Μητροπολιτῶν................................................. ε) 

Ὁ Σεβ. ἀπό Ἀττικῆς κ. Νικόδημος ἀνέφερεν ὅτι ἀρχικῶς ὑπῆρξεν ἀγεφύρωτος διάστασις ἀπόψεων μετά τοῦ νῦν Σεβ. Ἀττικῆς κ. Δωροθέου ἐκχωροῦντος εἰς αὐτόν μόνον τόν δῆμον Ν. Λιοσίων Ἀττικῆς (120.000 κάτοικοι) τοῦ ἰδίου δέ προτείνοντος εἰς τόν κ. Δωρόθεον μόνον τό Ἀμαρούσιον. Ἐν τέλει δέ, μετά τάς διαβουλεύσεις μέ τήν ἐπιτροπήν, ἐδήλωσεν ὅτι ἀποδέχεται τήν «χρυσῆν τομήν» τῆς ἐξ ἡμισείας διαιρέσεως τῆς ἐπιδίκου Μητροπολιτικῆς περιφερείας (ἀριθμούσης 16 Δήμους καί 20 Κοινότητες, μέ ἀντιστοιχοῦντα πληθυσμόν 400-500 χιλιάδων κατοίκων). Τήν πρότασιν τῆς ἐπιτροπῆς ἀναφέρομεν κατωτέρω...... Κατά τήν τρίτην Συνεδρίαν (6.3.91 μ.μ.) ἡ ἐπιτροπή ἡμῶν κατέστρωσε τάς προτάσεις αὐτῆς, ὡς ἀκολούθως, καί ὑποβάλλει ταύτας πρός ἐπιψήφισιν καί ἔγκρισιν ὑπό τῆς Ι.Σ.Ι. σήμερον. Καί ἰδού πῶς τίθενται τά ζητήματα ἐν σχέσει πρός τάς ὑπό ἵδρυσιν νέας (προσωρινάς Μητροπόλεις) διά τήν λύσιν τοῦ ἐπιμάχου θέματος. Καί δή: ποῖαι δύνανται νά εἶναι αἱ ἱδρυτέαι Μητροπόλεις. Ἀπαιτοῦνται ἑπτά(7) τόν ἀριθμόν, διά τούς ἰσαρίθμους ὑπό ἔνταξιν Μητροπολίτας.


     Ἤτοι : 1) Ἱ. Μητρόπολις Λιοσίων, Καματεροῦ καί Πετρουπόλεως, ἀποσπωμένη ἐκ τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Ἀττικῆς. Παρακαλοῦμεν τόν Σεβ. Μητροπολίτην Ἀττικῆς κ. Δωρόθεον νά ἄρῃ τάς ἐπιφυλάξεις του, (περιλαμβάνονται εἰς τήν ἐν λόγῳ περιοχή περί τάς 200.000 λαοῦ, ἐπί συνόλου 400-500 χιλιάδων). Λύσις Σολομώντεια.


     2) Ἱ. Μητρόπολις Δομοκοῦ καί Φαρσάλων δι’ ἀποσπάσεως ἀντιστοίχων τμημάτων ἐκ τῶν Μητροπόλεων Φθιώτιδος (ὁ Μητροπολίτης συναινεῖ) καί Θεσσαλιοφερσάλων. Παρακαλοῦμεν τόν ἀγαπητόν ἀδελφόν Μητροπολίτην κ. Κλεόπαν νά μή ὑστερήσῃ εἰς ἀγάπην. Αἱ δυό περιοχαί Δομοκοῦ καί Φαρσάλων δέν ὑπερβαίνουν τάς 35.000 κατοίκων. Ὁ Μητροπολίτης Κωνσταντῖνος δέν πολυπραγμονεῖ περί πληθυσμοῦ καί εἰσοδημάτων. Θέλομεν νά εἴμεθα βέβαιοι ὅτι μέ ἁπλή καρδιά θά ἴδῃ τό ζήτημα ὁ ἐν Χῷ ἀδελφός Κλεόπας. «Ἱλαρόν γάρ δότην ἀγαπᾶ ὁ Θεός».............................................


     7) Ἱ. Μητρόπολις Λαρίσης καί Τυρνάβου. Τό πλέον ὀξύ καί τό μᾶλλον ἐπεῖγον πρόβλημα πρός λύσιν. Κατ’ ἀρχήν ἀπαιτεῖται νά ὑποβληθῇ ἡ παραίτησις τοῦ Μητροπολίτου Δημητρίου. Προτείνεται, κατά πλειοψηφίαν, ὑπό τῆς ἐπιτροπῆς ἡ ἀποκατάστασις τοῦ Μητροπολίτου Θεολόγου εἰς τήν Μητρόπολιν ταύτην. Δέν εὕρομεν ἄλλην ἐναλλακτικήν λύσιν. Δέν ἔπεισεν ὅμως τήν μειοψηφίαν ὁ Σεβ. Θεολόγος μέ τήν ἄκαμπτον στάσιν του (νά μή δεχθῇ τήν διχοτόμησιν τῆς Μητροπόλεως). Καί ὑπάρχει προβληματισμός πολλῶν παραγόντων. Ὁ κ. Πρωθυπουργός (Μητσοτάκης) ἐτηλεφώνησε εἰς τήν ἐπιτροπήν ὅτι ἡ Κυβέρνησις δέν παρεμβαίνει εἰς τήν λύσιν τοῦ ζητήματος, ἀλλ’ ἐπαφίεται εἰς τήν Ἱεραρχίαν”. Τό κείμενο τῆς ἐπιτροπῆς μιλάει ἀπό μόνο του. Οἱ δυό μητροπολίτες πού τίναξαν τήν συναινετική διαδικασία στόν ἀέρα ἦταν ὁ Δωρόθεος Γιανναρόπουλος καί ὁ Κλεόπας Θωμόπουλος μέ τήν ἀδιαλλαξία τους καί τίς φωνασκίες τους.


     Ἔτσι ναυάγησε ἴσως μιά ἀπό τίς μεγαλύτερες εὐκαιρίες νά λυθεῖ τό ἐκκλησιαστικό πρόβλημα. Ἀπό τά διαμειφθέντα κατόπιν στήν Ἱεραρχία φαίνεται ὅτι πίσω ἀπό αὐτό τό ναυάγιο κρυβόταν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σεραφείμ. Θά τά δοῦμε αὐτά στή συνέχεια.

1 σχόλιο:

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου