Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Κοιμηθηκε ενας ακομα Αποτειχισμενος Ομολογητης της Πιστεως.

 

«ΕΓΚΩΜΙΑΖΟΜΕΝΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ 

ΕYΦΡΑΝΘΗΣΟΝΤΑΙ ΛΑΟΙ» 

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ 

ΤΩΝ ΣΠΕΤΣΩΝ


Εικόνα

ὑπό π. Νικηφόρου Νάσσου
 
 
 
«Πολλοί δίκαιοι, καί οὐδείς αὐτῶν τῆς τοῦ θανάτου ἐξουσίας ἑαυτόν ἠδυνήθη λυτρώσασθαι» (MPG. 85, 1304). Καί ὁ γίγας τοῦ πνεύματος καί «ἅγιος τῶν Σπετσῶν» ὅπως ἀπεκλίθη, ἦταν φυσικό νά ἀκολουθήσει τήν ἀσυγκράτητο ροή τοῦ ἐν εἴδη ποταμοῦ ρέοντος ἀνθρωπίνου βίου, τοῦ «ἐνδελεχῶς καί κύμασιν ἀλλεπαλήλλοις πληρουμένου» κατά τόν Μέγαν Οὐρανοφάντωρα Βασίλειο…

Πλήρης ἡμερῶν, λοιπόν, μετέστη πρός Κύριον τήν 30η τοῦ μηνός Ἰουνίου (π.ἡ.) 2014 ὁ πνευματέμφορος Γέρων καί Ὁμολογητής, ἀρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Σπύρου, ὁ ἐπονομαζόμενος Γέροντας τῶν Σπετσῶν. Ὁ Ἅγιος Θεός, «ὁ χρόνους μετρῶν τοῖς ζῶσι, καὶ καιροὺς θανάτου ἱστῶν, ὁ τὰ παρόντα χρησίμως οἰκονομῶν, καὶ τὰ μέλλοντα λυσιτελῶς διοικῶν», ἐκάλεσε πλησίον Του τόν ἐκ νεότητος ἀναλωθέντα στήν δική Του ὑπηρεσία, τόν ἀνύστακτο καί ἀκαταπόνητο ποιμένα, τόν ἐργαζόμενον ἐπί σωτηρίᾳ ψυχῶν κατά τό πρότυπον Αὐτοῦ τοῦ Μεγάλου Ποιμένος, τόν Ὁμολογητή τῆς Πίστεως, τόν βαστάσαντα «τόν καύσωνα τῆς ἡμέρας καί τόν παγετόν τῆς νυκτός», τόν λαοφιλέστατο καί λίαν ἀξιαγάπητο καί εὐγενέστατο Γέροντα, μακαριστό π. Χρυσόστομο.

«Τῶν ἀρετῶν αὐτοῦ τίς διηγήσεται»; Λειμών εὐανθής, κῆπος πανευώδης ἡ ἁγία του ψυχή, μεταφέρουσα ὡς «ἐπί τά ὄρη τῶν ἀρωμάτων» (Ἆσμα, 8, 14) τήν εὐωδία τῶν πολλῶν του ἀρετῶν. Θά τολμούσαμε νά δανεισθοῦμε τήν διατύπωση τοῦ ἀετοῦ τῆς Θεολογίας Γρηγορίου, σχετικά μέ τόν Μ. Ἀθανάσιο, γιά τόν ὁποῖον γράφει ὅτι ὑπῆρξε προσιτός στούς ἀνθρώπους ἀλλά ἀπρόσιτος ὡς πρός τήν ἀρετή, προσαρμόζοντας αὐτό καί στήν περίπτωση τοῦ ἁγίου Γέροντος τῶν Σπετσῶν! Ὄντως, ὅπως μαρτυροῦν οἱ χιλιάδες τῶν ἀνθρώπων πού τόν ἐγνώριζαν, ὁ π. Χρυσόστομος ἦταν πολύ προσιτός στούς ἀνθρώπους, ἀλλά ἀπρόσιτος - ἄφθαστος - στή ἀρετή! Ἀγάπησε τόν Θεόν, ὅπως οἱ Ἅγιοι, μέ ἕναν θεῖο πόθο καί μανικό ἔρωτα, ὅπως τόν περιγράφει ἡ πατερική Γραμματεία τῆς Ἐκκλησίας μας καί κατέστησε τήν ὕπαρξή του σκεῦος ἐκλεκτόν τῆς θεϊκῆς Ἀγάπης, μέτοχον τῶν θείων ἀκτίστων μαρμαρυγῶν, μυροδοχεῖον ἀρετῶν πνευματικῶν. Ἀλλά αὐτό δέν ἔγινε ἄνευ κόπου, οὔτε κατέστη πραγματοποιήσιμο αὐτομάτως! Ὁ Γέροντας «ἔδωσε αἷμα καί ἔλαβε πνεῦμα», κατά τό πατερικόn! Ἔκανε τά πάντα, κατά τό ἀνθρώπινο, προκειμένου νά οἰκειθεῖ τόν Θεόν. Καθάρισε τήν ψυχή του διά πόνων ἀσκήσεως, διά νηστείας καί προσευχῆς καί δι᾿ ἀλλαλήτων σταναγμῶν, προκειμένου νά φθάσει στήν ἀκρότητα τῶν ἀρετῶν, στήν ἀτέλεστο τελειότητα, στήν θεία ἀνάκραση καί χαρισματική θέωση, στήν ἐπίτευξη τοῦ «καθ᾿ ὁμοίωσιν», γνωρίζοντας ὡς θεολόγος δεινός, ὅτι κατά τόν ἁγιώτατο ἱεράρχη Νύσσης Γρηγόριο καί τήν ὅλη μας Παράδοση, «ὅρος ἐστί τῆς ἀνθρωπίνης μακαριότητος ἡ πρός τό θεῖον ὁμοίωσις». (MPG., 44, 433C).




Στήν περίπτωσή του, συνατοῦσε κανείς ἕναν ἁρμονικό συνδιασμό τῶν ἐκ Θεοῦ χαρισμάτων τά ὁποῖα διέθετε σέ ὑψηλό μάλιστα βαθμό. Μορφή βιβλική, ψυχή ἐκλεπτυσμένη, ὕπαρξη εὐαίσθητη καί ἐκλεκτή, μέ θυσιατικό ἦθος καί ἀγάπη ποιμαντική, γνώση θεολογίας ὑψηλή, δεινότητα λόγου σπανία, εὑρυμάθεια καί πολυμάθεια ἐκπληκτική, φωνή ἀρχοντική, κατανυκτική καί ταυτόχρονα ἀριστοκρατική, συγγραφική ἱκανότητα θαυμαστή. Ὄντως πολυτάλαντος πατήρ, συνδιάζων χάρη καί γνώση, θεωρία καί πράξη!

Λειτουργός ἀπαράμιλλος, μυσταγωγός ἄριστος, ἱεροκήρυκας μελίρρυτος, ἀναγνώστης εὐκρινέστατος, ἱεροψάλτης ἐξαίρετος! Τό ἰδιαίτερο ὅμως, μεγάλο χάρισμα τοῦ Γέροντος, τό δοθέν πλουσίως παρά Θεοῦ, μέ τό ὁποῖο διεκρίθη καί ἀνέψυξε ὁλόκληρες δεκαετίες ὡς πηγή πνευματική χιλιάδες ψυχές, ὑπῆρξε τό χάρισμα τοῦ πνευματικοῦ καθοδηγητοῦ - ἐξομολόγου. Τό ἐπιτραχήλιο τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος τῶν Σπετσῶν, ἔγινε γιά πολλούς «λουτρόν παλιγγενεσίας», «Ἰορδάνης ποταμός», «κολυμβήθρα τοῦ Σιλωάμ», καί ἡ ὅλη του προσωπικότητα ὡς ποιμένος καί πνευματικοῦ καθοδηγητοῦ κατέστη ἕνα «δένδρον εὐσκιόφυλλον, ὑφ᾿ οὗ ἐσκέποντο πολλοί».

Εἶχε δέ, μεταξύ ἄλλων προικισθεῖ καί μέ χάρισμα παρηγορίας, ὑπῆρξε ὄντως «υἱός παρακλήσεως» κατά τό γραφικόν. «Δρόσος Ἀερμών» οἱ συμβουλές καί νουθεσίες του, οἱ ὁποῖες ἔπειθαν, ἐνέπνεαν, πληροφοροῦσαν ἐσωτερικά! Ἀλησμόνητα θά μείνουν στόν γράφοντα, μεταξύ ἄλλων, τά «ὑπέρ μέλι καί κηρίον» γλυκύτερα λόγια τῆς παρηγορίας πού ἐξέφρασε κάποιες φορές τηλεφωνικῶς πρός αὐτόν ὁ ἅγιος Γέροντας, σέ συγκεκριμένη περίσταση, ἐν καιρῷ μεγάλης θλίψεως (πρό 10 περίπου ἐτῶν), λόγια πού ὄντως ἀνέψυξαν, ἐνστάλαξαν θεῖον ἔλεος καί ἐσωτερική παραμυθία, ἐγχαράχθηκαν βαθύτατα στήν ψυχή καί ἐνήργησαν χάριτι Θεοῦ ἀπαλλακτικῶς καί ἐπικοδομητικῶς.

Ἀλλά πέραν τῶν προσωπικῶν, ὁλίγων ἀλλά δυνατῶν ἐμπειριῶν πού ἀπεκομίσαμε ἀπό τήν ἀγάπη καί τήν ὁλόδροσο, χαρισματική πηγή τῶν θείων δωρεῶν πού ὁ Θεός διά μέσω τοῦ γνησίου θεράποντός του π. Χρυσοστόμου δαψιλῶς προσέφερε στίς πονεμένες ψυχές, ἔχουμε τίς πάμπολλες ἐμπειρίες τῶν πνευματικῶν του τέκνων, αὐτῶν πού τόν ἔζησαν ἐκ τοῦ σύνεγγυς καί μαρτυροῦν πολλά. Τό Πανάγιον Πνεῦμα τό Ὁποῖο «γαληνόμορφον ἐκτελεῖ τήν καρδίαν», ἐχαρίτωσε τόν μακάριο Γέροντα μέ μεγάλη πραότητα καί ἐσωτερική εἰρήνη ψυχῆς, μέ ὑψηλή εὐαισθησία καί μεγάλη διεισδυτικότητα πνευματική, καθώς ἐπίσης καί μέ πλούσιο ἄκτιστο φωτισμό, ὥστε νά ἀναπαύει ψυχές, νά τίς ἀπαλλάσσει ἀπό τήν μαρτυρική τυραννία τοῦ δαίμονος καί τήν ἀφόρητη δουλεία τῶν ψεκτῶν παθῶν, καί νά τίς ὁδηγεῖ στή σωτηρία, τή μέθεξη τῆς καθαρτικῆς, φωτιστικῆς καί θεοποιοῦ Χάριτος τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ. Ὁ διάσημος πνευματικός τῶν Σπετσῶν, ὁ πλούσιος αὐτός σιτοδότης τῶν πιστῶν, νυχθημερόν ἐξομολογοῦσε (ἐκ τοῦ σύνεγγυς καί τηλεφωνικῶς), ἀεννάως παρηγοροῦσε, πατρικότατα νουθετοῦσε, παρεῖχε λύσεις θεοφώτιστες καί ἐν ἑνί, ἀνέπαυε ψυχές, ἐμπνεόμενος πάντοτε ἀπό τό γραφικόν: «τό ἀπολωλός ζητήσω και το πλανώμενον ἐπιστρέψω και το συντετριμμένον καταδήσω καί τό ἐκλεῖπον ἐνισχύσω» (Ἰεζεκ. Λδ΄, 16)

Τό νά ἀναφερθοῦμε διεξοδικῶς εἰς τούς περί τήν Πίστιν ἀγῶνες του, εἶναι ἀδύνατον, μέσα στά βραχύτατα ὅρια ἑνός - γενικῆς θεωρήσεως- κειμένου, ὅπως τό παρόν. Γνωρίζουμε, ὅμως καί πιστεύουμε, ὅτι ἀρκετοί ἀδελφοί, θά καταθέσουν σημαντικά στοιχεῖα καί μαρτυρίες, στό ἐπίπεδο τοῦ λόγου καί τῆς συγγραφῆς περί αὐτοῦ τοῦ ὄντως τιτανείου ὁμολογιακοῦ ἀγῶνος τοῦ τιμίου Γέροντος, ἀπό τό ἔτος τῆς ἀποτειχίσεως (1984) καί ἐντεῦθεν, καί θά ἀναφερθοῦν στήν κατοπινή μαρτυρική του πορεία ἐν μέσῳ πνευματικῶν ὠδίνων καί ὀδυνῶν. Ἐπίσης, θά γίνει, νομίζουμε, λόγος ἱκανός καί γιά τόν ἀμείλικτο διωγμό τοῦ Γέροντος ἀπό τήν πρώτη Μονή του ἐκ μέρους ἐκείνου τοῦ ἐμπαθοῦς διώκτου ἐπισκόπου Ἱεροθέου Τσαντίλη, γιά τίς ἀτέρμονες δίκες, κατηγορίες, διασυρμούς, ἐπιβουλές καί κατατρεγμούς πού ὑπέστη ἀπό τούς ἀνθρώπους τοῦ σκότους καί γιά ἄλλα πολλά διά τῶν ὁποίων χαρακτηρίζεται ὡς ἕνας σύγχρονος μεγάλος Ὁμολογητής.

Ὀ Γέρων Χρυσόστομος, ἐκοιμήθη μέσα στήν ἐβδομάδα ὅπου ἑορτάζεται ὁ Παράκλητος, τόν ὁποῖον εἶχε ἐντός του σύνοικον διά τῆς θείας ἐνεργείας Του. Κατά τήν ταπεινή μας γνώμη, ὁ π. Χρυσόστομος ἀπετέλεσε ὅπως οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, τόν καρπόν τῆς Πεντηκοστῆς. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος γράφει ὅτι ἄν ἡ θεία Οἰκονομία καί ἡ ἐπί γῆς πορεία τοῦ Κυρίου μας παρομοιάζεται μέ ἕνα δένδρο, τότε ρίζες αὐτοῦ τοῦ δένδρου εἶναι ἡ Γέννηση, κορμός του ἡ Σταύρωση, κλαδιά του ἡ Ἀνάσταση, ἄνθη ἡ Ἀνάληψη καί καρπός τοῦ δένδρου ἡ Πεντηκοστή. Ὁ εὐλογημένος Γέροντας τῶν Σπετσῶν, βίωσε ἐμπειρικῶς καί μέσα ἀπό τή λειτουργική βιοτή τῆς Ἐκκλησίας τό μυστήριο τῆς θείας Οἰκονομίας σέ ὅλες τίς φάσεις καί διαστάσεις του («μεθηλικιώσεις τοῦ Χριστοῦ») καί ἔφθασε στόν καρπό τῆς Πεντηκοστῆς, ἡ ὁποῖα θεία Πεντηκοστή προβάλλει ὡς αἴτημα καί σκοπό τήν ἀπόκτηση ἀπό ὅλους μας τῆς Χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, κατά τή γνωστή ἐπισήμανση τοῦ ἁγιωτάτου ἐκείνου Πατρός τῆς Ρωσίας, Σεραφείμ τοῦ Σαρώφ.

Εἴθε ὁ Κύριος νά ἀναπαύει αἰωνίως τόν μακάριο Γέροντα Χρυσόστομο καί νά τόν καθιστᾶ μέτοχο τῆς Βασιλείας του και κοινωνό τῶν ὑπερουρανίων ἐκεῖνων, ἀλήκτων καί «ὑπέρ κατάληψιν» δωρεῶν καί δώρων, «ἄ ἠτοίμασεν ὁ Θεός τοῖς ἀγαπῶσιν Αὐτόν»…


Αἰωνία ἡ μνήμη αὐτοῦ. Νά ἔχουμε τήν σεπτή εὐχή του.

http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/

56 σχόλια:

  1. O Oμολογητης Γερων των Σπετσων Χρυσοστομος εφευγε για την Επουρανια Βασιλεια και ο ΥδραςΕφραιμ συλλειτουργουσε με τον Αρχιαιρεσιαρχη Βαρθολομαιο.
    Τον διωξε ο Υδρας Ιεροθεος Τσαντιλης τον διωκει και σημερα ο Υδρας Εφραιμ Στενακης.
    Ιδια γευσι και οι δυο.
    Διωκτες των ευσεβων και Ορθοδοξων των Προμαχων της Ορθοδοξιας και υμνητες και συμπορευτες με τους Αιρετικους.
    ΠΟτε θα ξυπνηση και θα εξεγερθη ο λαος εναντιον τους να τους διωξη με ραβδον σιδηραν απο τους θρονους των Αγιων Πατερων;
    Ξυπνα παπα, Ξυπνα λαε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ15 Ιουνίου 2014 στις 8:57 μ.μ.

    Διακοπη πασης εκκλησιαστικης κοινωνιας απο την παναιρεση των οικουμενιστων απο το νεο-ημερολογιτικο σχισμα των οικουμενιστων και απο την παρασυναγωγη των παραταξιακων προ και μεχρι Αγιας και οχι λυστρικης Συνοδικης Διαγνωμης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Θεανθρώπινο Σώμα του Χριστού είναι η ορθόδοξη Μία Αγία Εκκλησία και ως αληθινοί ορθόδοξοι χριστιανοί είμαστε αδιάρρηκτα ενωμένοι με την διαχρονική ορθόδοξη πιστή γιατί έχουμε Κεφαλή τον Αναστημένο Θεάνθρωπο Χριστό. Δεν υπάρχει σχίσμα στην Μία Αγία Εκκλησία του Χριστού γιατί καμιά δύναμη δεν μπορεί να καταλύσει την Εκκλησία ως Θεανθρώπινο Σώμα του Χριστού που έχει Κεφαλή τον Χριστό. Αποκομμένοι από την Μία Αγία Εκκλησία του Χριστού είναι οι αιρετικοί οικουμενιστές του νέου και παλαιού ημερολογίου των αμέτρητών παρασυναγωγών των ειδωλολατρών, όπως εσύ ημερολάτρη δήθεν ορθόδοξε που η χειρότερη καινοτομία σου είναι η ημερολατρεία σου σαν να υπάρχει "άγιο ημερολόγιο"…

      Διαγραφή
  3. Τι έγιναν τα σχόλια που υπήρχαν σε αυτή την ανάρτηση;
    Εγώ προσωπικά έστειλα σε δύο μέρη επεξηγήσεις για την εκκλησιολογική στάση του Γέροντα Χρυσοστόμου Σπύρου.
    Που πήγαν όλα αυτά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδελφέ Ιωάννη, δημοσιεύθηκαν σε άλλο θέμα για τον Γέροντα, συγκεκριμένα εδώ: http://apotixisi.blogspot.gr/2014/06/blog-post_13.html
      Αν θέλετε στείλτε μου να επικοινωνήσουμε στο krufosxoleio@yahoo.gr

      Διαγραφή
  4. τι ντροπη να εγκωμιαζεται απο εναν παλ ημερολογιτην και οι δικοι μας να ειναι αφωνοι ντροπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ15 Ιουνίου 2014 στις 10:23 μ.μ.

    Και εμεις μαζι σας ειμαστε σε ολα συμφωνουμε αυτο ειναι το σωστο αυτο πρεπει να κανουμε ολοι και να ενωθουμε και ολοι να φυγουνε απο τα δυο ακρα των οικουμενιστων με. αποτειχιση των συνοδων του παλαιου με αποτειχιση και να ειμαστε ολοι με το παλαιο στην μεσαια βασιλικη οδο πρεπει ολοι να παμε στην ταξη της Εκκλησιας που υπηρχε πριν απο το 1900 μονο ετσι θα φτιαξουν ολα. Οποιος δεν θελει να παει εκει στην Εκκλησια πριν απο το 1900 δεν ειναι Ορθοδοξος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νεο-ημερολογιτικο σχισμα δεν υφίσταται , Παλαιο ημερολογήτικο υφίσταται .
    Αιρεση οικουμενιστών υφίσταται = δυνιτική ? υποχρεωτική ? αποτείχιση ανάλογα το πως ερμηνεύει τις το ΙΕ κανόνα
    Το Μνημόσυνο του Πάπα είναι αυτό που επειδή εχει συμβεί 2 φορές στο παρελθόν και υπάρχουν "δεδικασμένα " αδιαμφισβήτητα είναι αυτό που πρέπει να προβάλετε πρώτο και επιτακτικά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ16 Ιουνίου 2014 στις 4:11 μ.μ.

    sotirio γιατι κανεις τον κινεζο μπορεις να ξεχωρισεις το ασπρο απο το μαυρο το καλο απο το κακο την αληθεια απο το ψευδος? μηπως μπορεις να μας απαντησεις σε μια ερωτηση ο μεταξακης και ο χρυσοστομος σχισανε την Εκκλησια ναι η οχι? (Δεν ανηκουμε σε καμια συνοδο του παλαιου το μονο που καναμε ειναι οτι αποτειχιστηκαμε απο τους οικουμενιστες και κραταμε την παραδοση με το παλαιο ημερολογιο.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Η Αγία Παράδοση" βρίσκεται στην Ορθόδοξη Πίστη του Χριστού και των αγίων Θεοφόρων Πατέρων μας και ότι στα ημερολόγια των μασόνων αντίχριστων σιωνιστών.

      Διαγραφή
    2. "Η Αγία Παράδοση" βρίσκεται στην Ορθόδοξη Πίστη του Χριστού και των αγίων Θεοφόρων Πατέρων μας και ΟΧΙ στα ημερολόγια των μασόνων αντίχριστων σιωνιστών.

      Διαγραφή
  8. Οποιος λεει οτι η αποτειχιση δεν ειναι υποχρεωτικη απο τους αιρετικους και απο τους σχισματικους οικουμενιστες ειναι υποψηφιος για να παρει το βραβειο της διαστροφης πλανεμενων απο τον ιδιο τον διαβολο. Η αποτειχιση ειναι υποχρεωτικη και για τους παλαιοημερολογιτες απο τις συνοδους τους, ασχετως οτι πρεπει να ακολουθουν το παλαιο ημερολογιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραια ποιηματα γραφει ο μοσχο-βιτης αλλα τα εχει βρωμισει με τον οικουμενισμο το παιζει αντιοικουμενιστης ενω δεν ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μη στεναχωριεσαι μοσχο-βιτη συνεχιστη των εργων των μασονων οικουμενιστων προδοτων γενιτσαρων και σχιστων της Μιας Ορθοδοξου Εκκλησιας. Νομιζεις με τα ποιηματα που γραφεις οτι θα απαλαχτεις απο το οικουμενιστικο σχισμα του διαβολου. Οι ενοχες ειναι μεσα σου και θα σε τυρανουν εαν δεν αλλαξεις και παρασερνεις κοσμο στο σχισμα των οικουμενιστων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η διαστρέβλωση της Αλήθειας του Χριστού δεν είναι "Αγία Επανάσταση"...
      Γιατί διαγράφεται συνεχώς η απάντηση απέναντι στον αιρετικό ημερολάτρη συκοφάντη που παρασύρει αθάνατες ψυχές στην αιώνια κόλαση του διαβόλου πατέρα του;

      Θρασύδειλε αιρετικέ (ανώνυμε κουτοπόνηρε γιατί δεν λες το ονοματεπώνυμό σου ενώ συκοφαντείς δημόσια κάποιον λέγοντας το επώνυμό του;) ημερολάτρη-ειδωλολάτρη γιατί συκοφαντείς με αντίχριστο μίσος και λατρεύεις το ημερολόγιο, που δεν είναι άγιο όπως πολύ καλά κατανοείς ούτε "πάτριο" των αγίων Πατέρων και προδίδεις τον Χριστό και την Μία Αγία Εκκλησία του;

      Ο άχρονος Άγιος Θεός στην Δευτέρα Παρουσία του θα μας ελέγξει για τα ημερολόγια που επιλέξαμε να χρησιμοποιούμε ή για τον αν διατηρήσαμε ενωμένοι με τον λόγο και τα έργα μας αλώβητη την αληθινή διαχρονικά ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Ορθόδοξη Πίστη του αναστημένου Χριστού και των αγίων Θεοφόρων Πατέρων της Μίας Αγίας Εκκλησίας μας;

      Ημερολάτρη μασόνε σιωνιστή της ανύπαρκτης "εκκλησίας του πατρίου" γιατί διαστρεβλώνεις τον Άγιο Λόγο του Θεού υβρίζοντας το Άγιο Πνεύμα του Θεού και επιλέγεις το ανάθεμα για το κεφάλι σου; ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχος: 8 "ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω".

      Αμετάβλητο διαχρονικά είναι το Ορθόδοξο Δόγμα μας, που περιγράφεται συνοπτικά στο Σύμβολο της Πίστεώς μας, δηλαδή η αληθινή Ορθόδοξη Πίστη που μας παρέδωσε ο Θεάνθρωπος Χριστός και η ΜΙΑ αγία Εκκλησία Του για την Σωτηρία της αθάνατης ψυχής μας.
      Ανιστόρητε Θρασύδειλε ημερολάτρη συκοφάντη μασόνε σιωνιστή δεν μας παρέδωσαν "πάτρια ημερολόγια" ο Χριστός και η Μία Αγία Εκκλησία του και το Εορτολόγιο των ορθόδοξων αγίων μας ακόμη "συμπληρώνεται" μέχρι την Συντέλεια των Αιώνων από τους Μάρτυρες και Ομολογητές της ορθόδοξης Πίστεώς μας...

      Διαγραφή
    2. ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΕ ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ17 Ιουνίου 2014 στις 12:34 π.μ.

      Η αληθινή διαχρονική ορθόδοξη ΜΙΑ Αγία Εκκλησία του Χριστού σώζει την αθάνατη ψυχή μας και όχι τα ημερολόγια, νέο ή παλαιό. Όσοι δεν αποδέχονται την αλήθεια του Χριστού και την Μία Αγία Εκκλησία Του είναι αιρετικοί μασόνοι αντίχριστοι σιωνιστές ειδωλολάτρες... και άριστοι υποκριτές ειδικά οι του "πατρίου ημερολογίου λάτρες που παρασύρουν ψυχές στην αιώνια κόλαση".

      Διαγραφή
  11. ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ16 Ιουνίου 2014 στις 6:06 μ.μ.

    Δεν διαβασες μοσχο-βιτη τον γεροντα φιλοθεο ζερβακο οταν γονατιστος προσευχοτανε μετα δακρυων στην κορυφη των Αγιων Παντων και του προφητη Ηλια και ρωτουσε πιο ημερολογιο να ακολουθησει ο ιδιος και τα πνευματικα του παιδια? Και πηρε την απαντηση : Το παλαιον εορτολογιον να ακολουθησετε το οποιον σας παρεδωκαν οι τας επτας Αγιας Οικουμενικας Συνοδους συγκροτησαντες και την Ορθοδοξον πιστιν στηριξαντες Θεοφοροι Πατερες και ουχι το νεον των παπων της δυσεως, των την Μιαν Αγιαν Καθολικην και Αποστολικην Εκκλησιαν σχισαντων και τας Αποστολικας και πατρικας παραδοσεις καταφρονησαντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανιστόρητε Θρασύδειλε ημερολάτρη συκοφάντη μασόνε σιωνιστή δεν μας παρέδωσαν "πάτρια ημερολόγια" ο Χριστός και η Μία Αγία Εκκλησία του και το Εορτολόγιο των ορθόδοξων αγίων μας ακόμη "συμπληρώνεται" μέχρι την Συντέλεια των Αιώνων από τους Μάρτυρες και Ομολογητές της ορθόδοξης Πίστεώς μας...

      Διαγραφή
  12. Γνωριζει να μας πει καποιος εαν ενας απο τους διωκτες του Πατρος Χρυσοστομου οπως ηταν ο δανιηλ αερακης μετανοησε για αυτα που εκανε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δειτε τα γεγονοτα των σπετσων στο περιοδικο "αγιορειτης" και στο βιβλιο "οταν οι φυλακες προδιδουν" και ακουστε τα βιντεο για τον διωμο του Πατρος Χρυσοστομου ,και διαβαστε τα δυο του βιβλια" η αποτειχιση μου"και "γνωσεσθε την αληθειαν",ολα μπορειται να τα κατεβασετε απο το μπλοκ "Ορθοδοξη Ομολογια"η "Ακαινοτομητο Πληρωμα της Ορθοδοξου Εκκλησιας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μοσχο-βιτη γιατι σχιζεις την ΜΙΑ Ορθοδοξη Εκκλησια?
    γιατι κανεις υπακοη στους μασονους του διαβολου?
    γιατι δεν υπακουεις Το Πνευμα Το Αγιο?
    γιατι περυσι καταπατησες ολοκληρο τον θεσμο της αρχαιας παραδοσης της νηστειας των Αγιων Αποστολων?
    Σου αρεσει που εχεις τα αναθεματα στο κεφαλι σου τοσων Αγιων Πατερων των Αγιων Συνοδων?
    Γιατι ποδοπατας καθαροαιμε οικουμενιστη της διαβολομασονιας και ανατρεπεις τις αποφασεις του Αγιου Θεου των Πατερων των Συνοδων και καταστρεφεις την ενοτητα της πιστεως και την κοινωνια του Αγιου Πνευματος της Μιας Εκκλησιας των Ορθοδοξων για να αρεσεις τον βρομω-παπα της δυσεως? Τι δουλεια εχεις με τηνΑγια Ορθοδοξια αφου δουλευεις για τους οικουμενιστες για τους σχιστες για τους μασονους και εισαι υποδικος καινοτομος σχισματικος οικουμενιστης νεο-ημερολογιτης παραταξιακος και δικαια εισαι αξιος αποτειχισεως διακοπης πασης εκκλησιαστικης κοινωνιας απο ολο το κανονικο Εκκλησιαστικο πληρωμα της Ορθοδοξιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αφηστε τον ποιητη φανφαρα συγνωμη τον μοσχο-----βιτη ηθελα να πω να εκφραστει ελευθερα. Μην του λετε τιποτα ποιητης ειναι τεχνη πουλαει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ16 Ιουνίου 2014 στις 10:43 μ.μ.

    Ο ιδιος ο μοσχο-βιτης πρεπει να πει σε κληρικο αυτη την μεγαλη αμαρτια οτι σχιζει την Εκκλησια για να του φυγει το δαιμονιο. Χρειαζεται ταπεινωση νηστεια προσευχη μετανοια δακρυα συντριβη εξομολογηση και Θεια Κοινωνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προσευχή για να απαλλαγείς από τον δαίμονα του ημερολογίου κάνε και να λατρέψεις τον Χριστό και την Μία Αγία Εκκλησία Του γιατί ίσως σε λίγο καιρό θα χρειαστεί να «μαρτυρήσουμε» για τον Χριστό και την Μία Αγία Εκκλησία Του και κανείς δεν θα μας ρωτήσει για το ημερολόγιο που χρησιμοποιούμε άλλα για την Εκκλησία που ακολουθούμε... Ακολουθούμε την Μία Αγία Εκκλησία του Χριστού ή την «αντίχριστη εκκλησία της Παναίρεσης-Πανθρησκείας του Οικουμενισμού» όπου οι αιρετικοί οικουμενιστές, δήθεν ορθόδοξοι, συμπροσεύχονται με Παπικούς, προτεστάντες, μονοφυσίτες, άλλους αιρετικούς και αλλόπιστους μουσουλμάνους, βουδιστές ακόμα και με τους Σιωνιστές Εβραίους που αναμένουν και ονειρεύονται τον αντίχριστο μεσσία τους και την Παγκόσμια Σιωνιστική Διακυβέρνηση; Σε ποιόν Θεό συμπροσεύχονται όλοι αυτοί και εμείς μιλάμε για ημερολόγια; ΘΑ ΣΩΘΟΥΜΕ με το υποτιθέμενο «σωστό ημερολόγιο» ή με την ορθή αληθινή πίστη στον Χριστό;

    Αν μια αληθινά ορθόδοξη Τοπική ή Οικουμενική Σύνοδος αποφάσιζε αύριο να ακολουθήσουμε το νέο ή το παλαιό ή το «Μακεδονικό ημερολόγιο» εμείς ενωμένοι πρέπει να το ακολουθήσουμε, ακόμη και αν δεν μας αρέσει, γιατί μπορεί να αλλάξει και δεν είναι δογματικό ζήτημα πίστεως ούτε έχει σχέση με το "Πασχάλιο κανόνα, που δεν αλλάζει όποιο ημερολόγιο και να είχαμε, ως "Όρος" της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου...

    ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΙΣΕΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΕΣ ΣΑΝ "ΕΣΕΝΑ" ΑΠΟΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΡΙΧΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΚΟΛΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια μικρή διόρθωση:
      Στην απόφαση της Α΄ Συνόδου, για τη διόρθωση της ισημερίας και όχι αλλαγής του ημερολογίου, το οποίον παρέμεινε το Μακεδονικό μέχρι και μετά την Δ΄ Οικουμενική, δεν υπάρχει καν η λέξη "Πασχάλιο".
      Το Πασχάλιον άρχισε να δημιουργείται μετά την ΣΤ΄ Οικουμενική, όχι από την Εκκλησία, αλλά από ευσεβείς Χριστιανούς και το οποίο Πασχάλιο χρησιμοποίησε η Εκκλησία και το μετέβαλε συνολικά 5 φορές!
      Περί τούτου ανάγνωθι: Θ.Η.Ε. Μαρτίνου, λήμμα Πασχάλιο.
      ΥΓ:
      Στην Α΄ Οικουμενική, οι Πατέρες δεν μετρούν από Χριστού γεννήσεως, αλλά από το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου ("χλς΄ από Αλεξάνδρου")!!
      Δεν πιστεύω να ακολουθήσουμε τους Πατέρες και σ' αυτό, καθότι καμία Οικουμενική Σύνοδος δεν αποφάσισε τη χρονολόγηση από Χριστού γεννήσεως, αλλά αυτό υπήρξε μονομερής ενέργεια του ΚΠόλεως Κύριλλου Λούκαρι, το 1628, ο οποίος αναθεματίστηκε και καθαιρέθηκε για Προτεσταντισμό (Καλβινισμό)!

      ΙΚ

      Διαγραφή
    2. ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΕ ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ17 Ιουνίου 2014 στις 6:41 μ.μ.

      [(Από βιβλίο του Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Γιαννακοπούλου, "ΠΑΛΑΙΟΝ ΚΑΙ ΝΕΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ", πηγή: http://www.impantokratoros.gr/A004934E.el.aspx )
      .... "Εάν ανοίξωμεν το Πηδάλιον, θα ίδωμεν εις την σελίδα 9, ότι 4 σημεία είναι εκείνα τα οποία πρέπει να τηρώνται δια την εορτήν του Πάσχα!
      α) Εαρινή ισημερία.
      β) Πρώτη πανσέληνος μετά την ισημερίαν ταύτην.
      γ) Μετά το Νομικόν Πάσχα και
      δ) Η πρώτη Κυριακή μετά από όλα αυτά
      Το Γρηγοριανόν ή Παπικόν Ημερολόγιον λαμβάνει υπ' όψιν του μόνον τα τρία: Εαρινήν ισημερίαν, πανσέληνον και Κυριακήν. Αγνοεί εντελώς το Νομικόν Πάσχα των Εβραίων. Ούτως οι Παπικοί συνεορτάζουν το Πάσχα των μετά των Εβραίων ή προηγούνται αυτού παρά τον 7ον Κανόνα των Αποστόλων και παρά την ιστορικήν ακρίβειαν, καθ' ην ο Κύριος ανέστη μετά το Πάσχα των Εβραίων. Ημείς όμως οι Νεοημερολογίται λαμβάνομεν υπ' όψιν και τα 4 σημεία του Πάσχα και ούτω διαφέρομεν του Γρηγοριανού ή Παπικού Ημερολογίου και Εκκλησιαστικώς. Εορτάζομεν δηλαδή το Πάσχα μας μετά το Πάσχα των Εβραίων, συμφώνως με την διάταξιν της Α' Οικουμενικής Συνόδου.
      Επομένως: Ημερολογιακώς και Εκκλησιαστικώς διαφέρομεν σεις και ημείς με το Γρηγοριανόν Ημερολόγιον. Σεις και ημείς ακολουθούμεν Ημερολογιακώς και Εκκλησιαστικώς το Ιουλιανόν Ημερολόγιον!
      Διατί συνταυτίζεις τελείως το Νέον Ημερολόγιον, αυτό που ακολουθούμεν ημείς, με το Παπικόν Γρηγοριανόν, αφού υπάρχη τόση μεγάλη διαφορά από Ημερολογιακής και Εκκλησιαστικής απόψεως μεταξύ των; Αλλοίμονον σου! Θα δώσης μεγάλον λόγον εις τον Θεόν. Μαντεύω την αντίρρησίν σου. Θα μου είπης: Διατί να γίνη η προώθησις των 13 ημερών; Σου απαντώ: Η προώθησις αύτη μόνη της δεν έθιξε το Ιουλιανόν Ημερολόγιον, αλλά το μηνολόγιον του Ημερολογίου τούτου. το Ημερολόγιόν μας παρέμεινεν και θα παραμείνη Ιουλιανόν. Ιουλιανόν έχετε σεις. Ιουλιανόν έχομεν και ημείς. Χώνεψέ το καλά αυτό μέσα εις το μυαλό σου. Μόνον ότι το ιδικόν μας Ιουλιανόν είναι διορθωμένον.
      Και πάλιν θα μου είπης: Έστω. Διατί να μεταβληθή το μηνολόγιον του Ιουλιανού Ημερολογίου; Σου απαντώ: Γνωρίζομεν από το Πηδάλιον της Εκκλησίας μας ότι οι Πατέρες της Α' Οικουμενικής Συνόδου, που εκανόνισαν το Πάσχα με βάσιν την εαρινήν ισημερίαν, είχον τότε εαρινήν ισημερίαν 21 Μαρτίου. Αυτό μας το λέγει το Πηδάλιον. Ιδέ σελίδα 9. Μετά την πάροδον όμως 1600 περίπου ετών από τότε μέχρι σήμερον, εξέπεσαμεν από την ημερομηνίαν εκείνην και εφθάσαμεν να έχωμεν εαρινήν ισημερίαν την 8ην Μαρτίου. Και αυτό αναφέρεται εις το Πηδάλιον. Ιδέ σελίδα 9. Με ένα πήδημα λοιπόν 13 ημερών ημείς οι λεγόμενοι «Νεοημερολογίται» έχομεν εαρινήν ισημερίαν εκείνην που είχον οι Άγιοι Πατέρες της Α' Οικουμενικής Συνόδου. Ούτω έχομεν την παλαιάν ημερομηνίαν της εαρινής ισημερίας, 21 Μαρτίου, ενώ σεις έχετε την νέαν ημερομηνίαν της ισημερίας ταύτης, 8 Μαρτίου. Επομένως ημείς ακολουθούμεν την παλαιάν ημερομηνίαν, σεις την νέαν ημερομηνίαν. Ημείς πηγαίνομεν με το παλαιόν Ιουλιανόν Ημερολόγιον της Α' Οικουμενικής Συνόδου, σεις με το Νέον Ιουλιανόν Ημερολόγιον. Κατά συνέπειαν ημείς είμεθα όντως Παλαιοημερολογίται και σεις Νεοημερολογίται, διότι και πάλιν σου επαναλαμβάνω έχομεν την 21ην Μαρτίου ως εαρινήν ισημερίαν όπως είχον οι Πατέρες της Α' Οικουμενικής Συνόδου, ενώ σεις εξεπέσατε και έχετε την 8ην Μαρτίου"... Ολοκληρωμένα και αναλυτικά για το ζήτημα του ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ μπορείτε να δείτε από την Πηγή: http://www.impantokratoros.gr/A004934E.el.aspx και http://www.impantokratoros.gr/A96EE6B6.el.aspx ].

      Διαγραφή
    3. Δεν είπε κανείς ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος όρισε ημερολόγιο αλλά μόνο τον "Πασχάλιο Κανόνα"... ΑΝΑΦΕΡΩ ΑΝΩΤΕΡΩ ΓΙΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ: "δεν είναι δογματικό ζήτημα πίστεως ούτε έχει σχέση με τον "Πασχάλιο κανόνα", που δεν αλλάζει όποιο ημερολόγιο και να είχαμε, ως "Όρος" της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου..."

      Διαγραφή
  18. Καλα σε λενε μοσχοβιτη ολοι αυτοι δικαιο εχουν γιατι δαιμονιζεσε? Οι ανθρωποι σου εχουν πει ολη την αληθεια και εσυ αντι να απαντησεις ουρλιαζεις σαν σκυλι. Επειδη εισαι αδειος απο επειχιρηματα αρχιζεις να βριζεις γιατι παθαινεις αμοκ εμεις καταλαβαινουμε οτι οι παραπανω σε διαλυσανε και για να δειξεις σε ολους εμας οτι κατι ξερεις και εσυ πετας την γνωστη κασετα.Αντι να κρυφτεις μιλας,απο εκει να καταλαβεις ποσο αρρωστος εισαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ηρεμα παιδια ηρεμα.
      Εγω βλεπω γενικα ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΝ διαχυτα απλωμενον σε λαο και κληρο και δεσποταδες και παπαδες.
      Δεν μπορουν να σκεφτουν ουτε με την απλη λογικη τα απλα πραγματα της Πιστεως και δεν καθαριζει με τιποτα το μυαλο τους.
      Τι ειναι αυτο;
      Δεν ειναι ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ, επηρεια ΣΑΤΑΝΙΚΗ και σκοτισμος μυαλου και θολωσι καρδιας;

      Διαγραφή
  19. ο μοσχοβιτης βριζει ολους τους Αγιους της Ορθοδοξου Εκκλησιας που ακολουθουσαν το παλαιο εορτολογιο. Και μετα το παιζει στον κοσμο αντιοικουμενιστης. Προβατοσχημε λυκε εισαι γνησιος σχιστης της Μοναδικης Εκκλησιας, καθαρος οικουμενιστης εισαι, και για δεσιμο εισαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρακαλω ολους τους επισκεπτες να μην βγαινουν απο τα ορια.
      Λιγο μετριοπαθεστερα αδελφοι εστω και αν πιστευετε οτι εχετε δικηο.
      Τι να κανουμε υπαρχουν διαφορες μεταξυ μας, δεν βλεπετε τους Ακτινοβιους και τους κατανυκτιωτες;
      Αλλο ευαγγελιο κηρυττουν, οπως και ο πατρωνας τους Αιρεσιαρχης >Βαρθολομαιος.

      Διαγραφή
  20. Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΩΖΕΙ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ, ΝΕΟ Ή ΠΑΛΑΙΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΤΟΝ "ΠΑΣΧΑΛΙΟ ΚΑΝΟΝΑ" ΤΟΝ ΤΗΡΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΩΣ "ΑΓΙΟ, ΠΑΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟ" και οι "ημερολάτρες" ας σταματήσουν να διαστρεβλώνουν τις Οικουμενικές και Πανορθόδοξες Συνόδους διαδικτυακά με "ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΙΑΣ ΤΟΥΣ". Τα ημερολόγια μεταβάλλονται στο πέρασμα του χρόνου, οι άγιοι Απόστολοι χρησιμοποίησαν και το "Μακεδονικό Ημερολόγιο".
    Αμετάβλητο διαχρονικά είναι το Ορθόδοξο Δόγμα μας, που περιγράφεται συνοπτικά στο Σύμβολο της Πίστεώς μας, δηλαδή η αληθινή Ορθόδοξη Πίστη που μας παρέδωσε ο Θεάνθρωπος Χριστός και η ΜΙΑ αγία Εκκλησία Του για την Σωτηρία της αθάνατης ψυχής μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ18 Ιουνίου 2014 στις 12:27 π.μ.

    Δεν ειναι δογματικο η ενοτητα της πιστεως και η κοινωνια του Αγιου Πνευματος της Μιας Εκκλησιας? Πως γινεται στην Μια Εκκλησια αλλοι να νηστευουν και αλλοι να πανηγυριζουν? Οταν εχουμε Κυριακη προ Χριστουγεννων και νηστευουμε και οι αλλοι εχουν Κυριακη μετα Χριστουγεννων και πανηγυριζουν που ειναι η ενοτητα της πιστεως και η κοινωνια του Αγιου Πνευματος της Μιας Εκκλησιας? Περυσι 2013 οπως και αλλες φορες αρνηστε να κανετε νηστεια των Αγιων Αποστολων ενω οι Ορθοδοξοι νηστευουν. Καταλαβες πως σχιζετε την Εκκλησια η κανεις τον καμερουνεζο? Ασε τα ημερολογια γιατι σχιζεις την Μια Εκκλησια ενω αρνηθηκες να νηστεψης για να εορτασεις την ιδια ημερα με ολους τους αιρετικους του κοσμου ενω τα αναθεματα ειναι στο κεφαλι σου απο την Ζ'Οικουμενικη γιατι αρνησε και αθετεις ολοκληρους αρχαιους θεσμους και παραδοσεις της Μιας εκκλησιας.Δηλ. σταματησες να κανεις υπακοη στο Αγιο Πνευμα των Οικουμενικων Συνοδων αλλα σε βλεπω κανεις απολυτη υπακοη σε δυο τρεις μασονους επισκοπους σχιστες οικουμενιστες καινοτομους υποδικους που εχουν πνευμα πονηρο. Δεν περιμενω να με απαντησεις ετσι και αλλιως τοσες φορες τα εχεις δει. Για αυτους που γνωριζουν ομως ξερουν οτι δεν μπορεις να απαντησεις. Απλα γραφεις εκθεσεις εκτος θεματος για να νομιζουν αυτοι που δεν γμωριζουν οτι εσυ απαντησες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τι να απαντησει και να πει ενας σχισματικος οικουμενιστης ειναι. Οσοι τα εβαλαν με το Αγιο Πνευμα ειδατε τι επαθαν ( βλεπε μεταξακη και χρυσοστομο παπαδοπουλο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ημερολάτρη αν δεν ξέρεις τι είναι το Ορθόδοξο Δόγμα μας δες Το Σύμβολο της Πίστεώς μας, μελέτησε για την Αγία Τριάδα και την Μία Αγία Εκκλησία μας από την Αγία Γραφή και τους Αγίους θεοφόρους Πατέρες μας για να κατανοήσεις ότι δεν έχει σχέση με τα ημερολόγια, την νηστεία και την πονηρή ηθικολογία χωρίς ήθος Χριστού και ορθόδοξο ταπεινό φρόνημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τα ημερολόγια και η νηστεία δεν αποτελούν δογματικά ζητήματα και δεν υπάρχει πάτριο και άγιο ημερολόγιο... αρκετές αιρετικές κοτσάνες ημερολατρών διαβάσαμε... φτάνειιιιιιιιι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Οι αιρετικοί ημερολάτρες μιλούν για ενότητα της πίστεως και εννοούν ενότητα ημερολογιακή ενώ ο Χριστός και η Μία Αγία Εκκλησία του εννοούν ως θεμέλιο της ενότητας της Πίστεως το Ορθόδοξο δόγμα της Μίας Αγίας Εκκλησίας του Χριστού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΡΑΣΚΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ που χρησιμοποιεί το παλαιό ημερολόγιο έχει Εκκλησιαστική Κοινωνία με τον ομολογητή αποτειχισμένο Ιερομόναχο Ευθύμιο Τρικαμηνά που χρησιμοποιεί τον νέο (διορθωμένο Ιουλιανό Ημερολόγιο) γιατί τους ενώνει Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ και δεν διασπάται η ενότητα της Πίστεως από τα διαφορετικά ημερολόγια.

      Ο ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΡΑΣΚΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΝΕΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΟΔΟ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ και δεν έχει καμιά Εκκλησιαστική Κοινωνία με τους παλαιοημερολογίτες ΓΟΧ, τις ψευδοσυνόδους τους και τα αμέτρητα σχίσματά τους-παρασυναγωγές γιατί δεν μπορεί να υπάρξει ενότητα με βάση το ημερολόγιο χωρίς αληθινή ορθόδοξη πίστη.

      Διαγραφή
  27. Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών.

    Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση
    του π. Ευθυμίου TΡIKAMHNA.
    Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων";
    http://apotixisi.blogspot.ro/2013/10/blog-post_25.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Η Αληθινή Ορθόδοξη Πίστη μας Ενώνει ως Εκκλησία του Χριστού και όχι τα ημερολόγια και η "νηστεία των ημερολατρών" που είναι εκτός της Μίας Αγίας Εκκλησίας του Χριστού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑ "ΓΥΜΝΗ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ" ΑΙΡΕΣΗ (αφιερωμένο στους αιρετικούς Οικουμενιστές και ημερολάτρες)

    Εορτάζουν με τους αιρετικούς μόνο όσοι συμπροσεύχονται μαζί τους, συλλειτουργούν ή τους μνημονεύουν. Ωστόσο με την "ημερολατρική λογική" περί Ενότητας της Πίστεως και οι Σατανιστές επειδή "την ίδια μέρα" των Χριστουγέννων τελούν τις δικές τους "σατανικές εορτές" στις μασονικές στοές αυτό σημαίνει ότι συμπροσεύχονται με τους αποτειχισμένους απο την παναίρεση-πανθρησκεία του Οικουμενισμού τα Χριστούγεννα;

    Η αποτείχιση από τους αιρετικούς Επισκόπους επιτρέπεται για ζητήματα πίστεως, όταν διδάσκουν δημόσια "γυμνή την κεφαλή" αίρεση, δηλαδή όταν προδίδουν δημόσια τα ορθόδοξα Δόγματά μας, την Μία Αγία Εκκλησία του Χριστού, τον Άγιο Τριαδικό Θεό, την Αληθινή ορθόδοξη Πίστη και Ιερή Παράδοση μας και όταν έχουν Εκκλησιαστική Κοινωνία (συλλείτουργα, συμπροσευχές, μνημόνευση αιρετικών) με αιρετικούς και αλλόπιστους. Δεν αποτελούν δογματικά ζητήματα πίστεως ούτε αφορούν την Ενότητα της Πίστεως τα ημερολόγια, η νηστεία και άλλα δευτερεύοντα ζητήματα ούτε τα "προσωπικά αμαρτήματα και πάθη" του κάθε ορθόδοξου κληρικού ή λαϊκού που δεν σηματοδοτούν και δεν διδάσκουν δημόσια την αίρεση. Αν για παράδειγμα ένας ορθόδοξος Επίσκοπος είναι μασόνος ή φιλάργυρος αλλά όσο ζει δεν γίνεται αυτό δημόσια φανερό ούτε διδάσκει δημόσια την μασονία και την φιλαργυρία και δεν έχει εκκλησιαστική κοινωνία δημόσια με αιρετικούς και αλλόπιστους τότε δεν μπορούμε να αποτειχιστούμε από αυτόν επειδή τον γνωρίζουμε προσωπικά και "ιδιωτικώς" σε μια συζήτηση που είχαμε μαζί του θεωρούμε ότι "εξέφρασε μια αιρετική άποψη". Μπορούμε βέβαια αν θέλουμε να επιλέξουμε άλλο πνευματικό πατέρα αλλά η αποτείχιση, απομάκρυνσή από τους Επισκόπους και Ιερείς γίνεται μόνο για ζητήματα πίστεως και εκφρασμένες δημόσια αιρετικές διδασκαλίες και πράξεις Επισκόπων και ιερέων (χωρίς να μετανοούν δημόσια) και από όσους έχουν Εκκλησιαστική Κοινωνία μαζί τους.
    ...

    Αναλυτικά:
    ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ Κατά του Οικουμενισμού
    (ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ)
    ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ "Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΟΥ" από την Παναίρεση του Οικουμενισμού, από τον Ευστάθιο Μοσχοβίτη http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm (συμπληρωμένο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "τότε δεν μπορούμε να αποτειχιστούμε από αυτόν επειδή τον γνωρίζουμε προσωπικά και "ιδιωτικώς" σε μια συζήτηση ..."
      Πρόσεχε ! Εδω βγαίνεις εκτός των διατεταγμένων .
      Μπορούμε και παραμπορούμε
      Αλλο κρυφή αμαρτία ,άλλο κρυφή αίρεση , άλλο δημόσια αμαρτία αλλο δημόσια αίρεσις . Και αμαρτία απο αμαρτία ακόμα έχει διαφορά ...
      Πχ κρυφά είναι παιδεραστής ! Εκεί όποιος δεν καταγγέλλει συγκαλύπτει και είναι συνένοχος .
      Αλλά επί πίστεως εαν λάβεις γνώση , απο την στιγμή που έλαβες εάν δεν διακόψεις την μνημόνευση μετέχεις . Διότι η μνημόνευση , αφ εαυτής , είναι πλήρης ταύτιση και υποταγή .
      Και άλλο πως καταλογίζουμε στον εαυτό μας και άλλο για τους άλλους
      Και θα στο πάω και παραπέρα .
      Για τον εαυτό μας θα αναλάβουμε ευθύνη και κρυφά να γίνεται πχ μνημόνευση Πάπα και ως εκ τούτου (επειδή γίνεται κρυφά και όχι δημόσια ) πάλι έχουμε πλήρη ενοχή γιατί αν οι αμαρτίες μας δεν είχαν γίνει τείχος να μας χωρίζει απο τον Θεό θα έστελνε ο Θεός άγγελο και θα απέτρεπε την πτώση μας .
      Και θα στο τραβήξω ακόμα παραπέρα . Και άγγελο να στείλει ο Θεός πάλι φταίμε . Διότι αν είχαμε αρετή δεν θα επέτρεπε ο Θεός στον διάβολο να καβαλήσει τον επίσκοπο μας αλλά θα τον στήριζε για χάρη του έστω ένα .
      Και θα βάλουμε κανόνα μετανοίας και υπέρ υμών και υπέρ αλλήλων

      Για τους άλλους θα πούμε δεν ήξεραν οτι κρυφά μνημόνευσε άρα πως να αντιδράσουν ?

      Και δεν θα σου παραθέσω χωρία φίλτατε .

      Διαγραφή
    2. Αδελφέ μου Σωτήριε διευκρινίζω ότι μπορούμε να επιλέξουμε άλλον πνευματικό Πατέρα αν σε μια ιδιωτική συζήτηση που είχαμε με ένα κληρικό εξέφρασε μια "άποψη αιρετική" αλλά όχι όταν αφορά σοβαρό αμάρτημα όπως η "παιδεραστία" ή αιρετική ΠΡΑΞΗ όπως μνημόνευση κρυφά αιρετικού στο Ιερό κατά την Θεία Λειτουργία, γιατί τότε σαφώς έχουμε υποχρέωση να τον καταγγείλουμε δημόσια με αποδείξεις και να αποτειχιστούμε από αυτόν και με όσους επικοινωνούν μαζί του εκκλησιαστικά... Αν για παράδειγμα δεν σέβεται την νηστεία και Τετάρτη τρώει κρέας και όταν τον ρωτάω σε μια ιδιωτική συζήτηση ή εξομολόγηση μου λέει δεν πειράζει τότε ξεφεύγει από την ορθόδοξη παράδοση... αυτό εννοώ όταν λέω "αιρετική άποψη" και όχι κάτι πιο σημαντικό δογματικά ή αμαρτία μεγάλη σαν την παιδεραστία... Δες σε παρακαλώ πάλι όλη την παράγραφο με προσοχή... Αν προτείνεις σαφέστερη διατύπωση να την γράψεις εδώ ή να μου την στέλνεις στο email μου αν θες να την δημοσιεύσω... ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Ο "ΑΛΑΘΗΤΟΣ" ΠΑΠΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ... Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΔΕΧΘΗΚΕ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΟΘΡΩΣΕΙ Ο ΠΑΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΜΗΣ... ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΑΞΙΟΣ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ. ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΙΜΟΝΟ ΑΝ ΔΕΝ ΔΕΧΘΩ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ... ΑΡΚΕΙ ΚΑΛΗ ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ...
      ....
      Δεν αποτελούν δογματικά ζητήματα πίστεως ούτε αφορούν την Ενότητα της Πίστεως τα ημερολόγια, η νηστεία και άλλα δευτερεύοντα ζητήματα ούτε τα "προσωπικά αμαρτήματα και πάθη" του κάθε ορθόδοξου κληρικού ή λαϊκού που δεν σηματοδοτούν και δεν διδάσκουν δημόσια την αίρεση. Αν για παράδειγμα ένας ορθόδοξος Επίσκοπος είναι μασόνος ή φιλάργυρος αλλά όσο ζει δεν γίνεται αυτό δημόσια φανερό ούτε διδάσκει δημόσια την μασονία και την φιλαργυρία και δεν έχει εκκλησιαστική κοινωνία δημόσια με αιρετικούς και αλλόπιστους τότε δεν μπορούμε να αποτειχιστούμε από αυτόν επειδή τον "συναντήσαμε" προσωπικά και "ιδιωτικώς" σε μια συζήτηση που είχαμε μαζί του θεωρούμε ότι "εξέφρασε μια αιρετική άποψη". Μπορούμε βέβαια αν θέλουμε να επιλέξουμε άλλο πνευματικό πατέρα αλλά η αποτείχιση, απομάκρυνσή από τους Επισκόπους και Ιερείς γίνεται μόνο για ζητήματα πίστεως και εκφρασμένες δημόσια αιρετικές διδασκαλίες και πράξεις Επισκόπων και ιερέων (χωρίς να μετανοούν δημόσια) και από όσους έχουν Εκκλησιαστική Κοινωνία μαζί τους.

      Διαγραφή
    3. Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑ "ΓΥΜΝΗ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ" ΑΙΡΕΣΗ
      (Με απάντηση στην "ένσταση" του εν Χριστώ αδελφού μου Σωτήρη)

      Εορτάζουν με τους αιρετικούς μόνο όσοι συμπροσεύχονται μαζί τους, συλλειτουργούν ή τους μνημονεύουν. Ωστόσο με την "ημερολατρική λογική" περί Ενότητας της Πίστεως και οι σατανιστές επειδή "την ίδια μέρα" των Χριστουγέννων τελούν τις δικές τους "σατανικές εορτές" στις μασονικές στοές αυτό σημαίνει ότι συμπροσεύχονται με τους αποτειχισμένους απο την παναίρεση-πανθρησκεία του Οικουμενισμού τα Χριστούγεννα;
      Η αποτείχιση από τους αιρετικούς Επισκόπους επιβάλλεται για ζητήματα πίστεως, όταν διδάσκουν δημόσια "γυμνή την κεφαλή" αίρεση, δηλαδή, όταν προδίδουν δημόσια τα ορθόδοξα Δόγματά μας, την Μία Αγία Εκκλησία του Χριστού, τον Άγιο Τριαδικό Θεό, την Αληθινή ορθόδοξη Πίστη και Ιερή Παράδοση μας και όταν έχουν Εκκλησιαστική Κοινωνία (συλλείτουργα, συμπροσευχές, μνημόνευση αιρετικών) με αιρετικούς και αλλόπιστους.
      Δεν αποτελούν δογματικά ζητήματα πίστεως ούτε αφορούν την Ενότητα της Πίστεως τα ημερολόγια, η νηστεία και άλλα δευτερεύοντα ζητήματα ούτε τα "προσωπικά αμαρτήματα και πάθη" του κάθε ορθόδοξου κληρικού ή λαϊκού που δεν σηματοδοτούν και δεν διδάσκουν δημόσια την αίρεση. Αν για παράδειγμα ένας ορθόδοξος Επίσκοπος είναι μασόνος ή φιλάργυρος αλλά όσο ζει δεν γίνεται αυτό δημόσια φανερό ούτε διδάσκει δημόσια την μασονία και την φιλαργυρία και δεν έχει εκκλησιαστική κοινωνία δημόσια με αιρετικούς και αλλόπιστους τότε δεν μπορούμε να αποτειχιστούμε από αυτόν επειδή χωρίς να τον γνωρίζουμε προσωπικά απλώς τον ακούσαμε "ιδιωτικώς" σε μια συζήτηση να εκφράζει μια αιρετική άποψη". Μπορούμε βέβαια αν θέλουμε να επιλέξουμε άλλο πνευματικό πατέρα αλλά η αποτείχιση, απομάκρυνσή από τους Επισκόπους και Ιερείς γίνεται μόνο για ζητήματα πίστεως και εκφρασμένες δημόσια αιρετικές διδασκαλίες και πράξεις Επισκόπων και ιερέων (χωρίς να μετανοούν δημόσια) και από όσους έχουν Εκκλησιαστική Κοινωνία μαζί τους.
      Στην "ένσταση" που μου έστειλε ο Αδελφός μου Σωτήριος διευκρινίζω με μεγαλύτερη σαφήνεια ότι μπορούμε να επιλέξουμε άλλον πνευματικό Πατέρα αν σε μια ιδιωτική συζήτηση που είχαμε με ένα κληρικό εξέφρασε μια "άποψη αιρετική" αλλά όχι όταν αφορά σοβαρό αμάρτημα όπως η "παιδεραστία" ή αιρετική ΠΡΑΞΗ όπως η μνημόνευση κρυφά αιρετικού στο Ιερό κατά την Θεία Λειτουργία, γιατί τότε σαφώς έχουμε υποχρέωση να τον καταγγείλουμε δημόσια με αποδείξεις και να αποτειχιστούμε από αυτόν και με όσους επικοινωνούν μαζί του εκκλησιαστικά... Αν για παράδειγμα δεν σέβεται την νηστεία και Τετάρτη τρώει κρέας και όταν τον ρωτάω σε μια ιδιωτική συζήτηση ή εξομολόγηση μου λέει γενικά και αόριστα "δεν πειράζει" τότε ξεφεύγει από την ορθόδοξη παράδοση... αυτό εννοώ όταν λέω "αιρετική άποψη" και όχι κάτι πιο σημαντικό δογματικά ή αμαρτία μεγάλη σαν την παιδεραστία... Δες σε παρακαλώ πάλι όλη την παράγραφο με προσοχή... Αν προτείνεις σαφέστερη διατύπωση αν θες να μου την στέλνεις στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο-email μου να την δημοσιεύσω... ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Ο "ΑΛΑΘΗΤΟΣ" ΠΑΠΑΣ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ... Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΔΕΧΘΗΚΕ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ Ο ΠΑΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ "ΠΕΡΙΤΟΜΗΣ" ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ... ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΑΞΙΟΣ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ. ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΙΜΟΝΟ ΑΝ ΔΕΝ ΔΕΧΘΩ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ... ΑΡΚΕΙ ΚΑΛΗ ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ... ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΦΟΡΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΩΤΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
      Δεν μας παρέδωσαν "πάτρια ημερολόγια" ο Χριστός και η Μία Αγία Εκκλησία του και το Εορτολόγιο των ορθόδοξων αγίων μας ακόμη "συμπληρώνεται" μέχρι την Συντέλεια των Αιώνων από τους Μάρτυρες και Ομολογητές της ορθόδοξης Πίστεώς μας...

      Διαγραφή
    4. Εχω πληροφορία οτι εκζητείς τον Κύριο και οτι είσαι απο εκείνους που " ἀλλ᾿ ἤ ἐν τῷ νόμῳ Κυρίου τὸ θέλημα αὐτοῦ, καὶ ἐν τῷ νόμῳ αὐτοῦ μελετήσει ἡμέρας καὶ νυκτός. καὶ ἔσται ὡς τὸ ξύλον τὸ πεφυτευμένον παρὰ τὰς διεξόδους τῶν ὑδάτων, ὃ τὸν καρπὸν αὐτοῦ δώσει ἐν καιρῷ αὐτοῦ, καὶ τὸ φύλλον αὐτοῦ οὐκ ἀποῤῥυήσεται· καὶ πάντα, ὅσα ἂν ποιῇ, κατευοδωθήσεται. "
      Και ακριβώς γιατί σας εκτιμώ σας επισήμανα το "Πρόσεχε ! Εδω βγαίνεις εκτός των διατεταγμένων . "
      Και βλέπω οτι το εξέτασες και το έλαβες υπ οψιν σου .
      Επειδή μου λές "Δες σε παρακαλώ πάλι όλη την παράγραφο με προσοχή.." σε ατομικό-προσωπικό επίπεδο και ο ίδιος ο επίσκοπος και ο συγκεκριμένος πιστός ίσως ""δεν πειράζει" να νηστέψουν δια λόγους πχ υγείας .Εδω έχουμε οικονομία στον κανόνα . Αλλο αυτό και άλλο να είναι εκ πεποιθήσεως κατά της νηστείας της Τετάρτης γενικά και για όλους . Εδώ έχουμε ανατροπή κανόνα . Και εκεί θα πρέπει να αξιολογήσεις οτι δεν διδάσκει μόνο απο άμβωνος . Τό είπε "ιδιωτικά" σε σένα σήμερα , "ιδιωτικά" στον άλλο χθές ,"ιδιωτικά" στον πολλοστό .. αλλοιώνει την διδασκαλεία που παραλάβαμε και ενώ πρέπει να την διδάσκει αυτός διδάσκει τα αντίθετα .
      Ετσι στα μουλοχτά δεν πέρασε το θέμα με τις εκτρώσεις μέχρι 3 μηνών όπου τάχα το έμβρυο δεν έχει "εξεικονιστή και δεν έχει τάχα ψυχή κατά τον αιρετικό αγιορείτη Ιωσήφ ? Δεν το περάσανε απο τον άμβωνα αλλά απο την προσωπική πνευματική χειραγωγία .
      Δεν υπάρχει μικρό ή μεγάλο θέμα . Και η μικρή απόκλιση απόκλιση είναι .
      Τι λέγαμε λοιπόν ? Α λες οταν "σε μια ιδιωτική συζήτηση ή εξομολόγηση μου λέει γενικά και αόριστα "δεν πειράζει" ακριβώς αυτό το ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΑ πειράζει ! Αν ήταν εξατομικευμένο και εξειδικευμένο πχ στον κ Κώστα που ασθενεί είναι οικονομία .Εαν είναι ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΑ και κληθείς δεν μετανοήσει εκεί είναι λόγος για να φωνάξουμε ΑΝΑΞΙΟΣ ! και διακοπή κοινωνίας ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΟ μέχρι ή να μετανοήσει ή να αντικατασταθεί .

      Διαγραφή
    5. Συμφωνώ κ. Σωτήριε αλλά αυτό το "αόριστα και γενικά δεν πειράζει" για την μη τήρηση της νηστείας την Τετάρτη και Παρασκευή δεν ξέρω αν το έχει πει ο συγκεκριμένος κληρικός μια φορά ιδιωτικώς σε κάποιον ή αν το λέει μόνιμα στον καθένα χωριστά χωρίς να υπάρχουν λόγοι υγείας ή άλλοι... Δεν αποδεικνύεται εύκολα δυστυχώς... ειδικά όταν δημόσια λέει και διδάσκει τα σωστά για όλους τους κανόνες και την ορθόδοξη Παράδοσή μας... Τότε τι να πεις και πως να κρίνεις; Ευτυχώς τουλάχιστον μπορούμε να τον διακρίνουμε από την συνεχή και αμετανόητη μνημόνευση αιρετικού Οικουμενιστή Επισκόπου ότι είναι αιρετικός!

      Διαγραφή
    6. Ευστάθιος Μοσχοβίτης23 Ιουνίου 2014 στις 7:22 μ.μ.

      Συμφωνώ απόλυτα κ. Σωτήριε για αυτό που επισημάνατε ότι και "μια μικρή απόκλισή από την ορθή πίστη μας είναι επικίνδυνη".

      Διαγραφή
  30. Η αποτείχιση από έναν Επίσκοπο γίνεται όχι μόνο για ζητήματα πίστεως και ευσέβειας αλλά και για σημαντικούς λόγους δικαιοσύνης σύμφωνα με τον 31ο Αποστολικό Κανόνα. Αν δηλαδή ένας Επίσκοπος με εκφρασμένα δημόσια αιρετικά φρονήματα καθαιρέσει φανερά άδικα έναν ορθόδοξο κληρικό χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει άλλη κατηγορία από την μη μνημόνευση τού αιρετικού Επισκόπου τότε θα πρέπει να αποτειχιστούμε από αυτόν και να τον καταγγείλουμε δημόσια αλλά ακόμα και από την Τοπική Σύνοδο αν εκφράζει αιρετικά φρονήματα και καθαίρεσε ορθόδοξο αποτειχισμένο Ιερέα άδικα.
    Επιπλέον αν ένας διεφθαρμένος Επίσκοπος καταχραστεί την "περιουσία της Εκκλησιαστικής Κοινότητας" ή έχει κατηγορηθεί βάσιμα για παιδεραστία και χρησιμοποιεί το κύρος και την εκκλησιαστική εξουσία του για να μην δικασθεί από πολιτικά και εκκλησιαστικά δικαστήρια πάλι πρέπει να αποτειχιστούμε από αυτόν αλλά σήμερα που ΤΟ ΗΘΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΜΒΛΥΝΘΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Διαβαζω κ Ευστάθιε μια πολύ ωραία ανάλυση που ίσως μας βοηθά : ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Κ. ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΥ http://orthodoxianthanatos.blogspot.gr/2010/09/31.html
    " Ο 31ος Αποστολικός Κανόνας
    Α. Λόγοι διακοπής της «κοινωνίας»

    Η διακοπή της «κοινωνίας» για λόγους πίστεως, πηγάζει από την ίδια την αγία Γραφή, η οποία λέγει «τις κοινωνία φωτί προς σκότος;

    Υπάρχουν Κανόνες, που προβλέπουν τη διακοπή της «κοινωνίας» από τον επίσκοπo, για συγκεκριμένους λόγους. Είναι, ο 31ος Αποστολικός και ο 15ος της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Η παύση, ή διακοπή της «κοινωνίας» με τον επίσκοπο, λέγεται και «αποτείχιση». Η «αποτείχιση» έχει την έννοια ότι, όσοι διακόπτουν την «κοινωνία» με τον επίσκοπό τους, είναι σαν να ανεγείρουν γύρω από τον αιρετικό επίσκοπο κάποιο φραγμό για να τον αποκλείσουν εντελώς από τον εαυτό τους!

    Ο 31ος Αποστολικός είναι ένας τέτοιος Κανόνας. Προβλέπει την διακοπή της «κοινωνίας» με τον επίσκοπο, για λόγους «ευσεβείας και δικαιοσύνης»!

    Πουθενά όμως, ο Κανόνας δεν εξηγεί τι είναι αυτοί οι λόγοι «ευσεβείας και δικαιοσύνης». Όταν έγινε ο Κανόνας, η έννοια των λέξεων «ευσέβεια» και «δικαιοσύνη» ήταν κατανοητή από τους πιστούς. Δεν υπήρχε λόγος να δοθούν τότε άλλες εξηγήσεις. Με την πάροδο όμως του χρόνου, η έννοια των λέξεων αυτών ξεθώριασε, μέχρι το σημείο, σήμερα να μη καταλαβαίνουμε τι θέλει να ειπεί ο Κανόνας με τις λέξεις «ευσέβεια» και «δικαιοσύνη».

    Οι μεγάλοι Κανονολόγοι του 12ου αιώνα δεν είναι καθόλου διαφωτιστικοί στο ζήτημα αυτό. Ο Ζωναράς εξηγεί ότι λόγοι «ευσεβείας» και «δικαιοσύνης» υπάρχουν, όταν ο επίσκοπος «σφάλλει περί την ευσέβειαν και ποιεί παρά το καθήκον». Ο Βαλσαμών ερμηνεύει ότι υπάρχουν οι λόγοι αυτοί, όταν ο επίσκοπος είναι «ασεβής και άδικος». Οι ερμηνείες αυτές είναι προσκολλημένες στο γράμμα του κανόνα. Δεν βοηθούν, όμως καθόλου στην ερμηνεία του Κανόνα.
    συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Β. Ποίοι είναι οι λόγοι «ευσεβείας»

    1. Οι ιεροί Κανόνες είναι έργο αγίων ανδρών. Έχουν τη δική τους δυναμική. Οι λέξεις που χρησιμοποιούνται σ’ αυτούς, είναι φορτισμένες με θεολογικό νόημα. Το νόημα αυτό, μόνο οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας, που συνέταξαν του Κανόνες, μπορούν να το αποκαλύψουν.

    Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, διδάσκει, ότι ευσέβεια είναι «η καθαρή πίστη και η σωστή ζωή». Εξηγεί, ότι δεν έχει καμιά ωφέλεια ο πιστός, αν διαθέτει «ορθά δόγματα», όχι όμως και ορθό βίο. Ούτε επίσης, ωφελείται καθόλου, αν έχει ορθό βίο, αλλά αμελεί τα ορθά δόγματα.

    Ευσέβεια, λοιπόν, είναι τα ορθά δόγματα και η τήρηση των εντολών του Θεού. Η ορθή πίστη και η ορθή ζωή είναι η ευσέβεια. Αυτό όμως είναι και η Ορθοδοξία. Ορθοδοξία και ευσέβεια , ως έννοιες, ταυτίζονται.

    Γι’ αυτό, και ο άγιος Γρηγόριος ο θαυματουργός λέγει ότι, η ευσέβεια θεωρείται μητέρα των αρετών, γιατί είναι η αρχή και το τέλος τους .


    2. Πολύ ορθά επίσης ο Νικόδημος ο Αγιορείτης θεωρεί ως αιρετικό, αυτόν που δεν έχει «ευσέβεια»! Και σ’ αυτό, έχει απόλυτα δίκηο ο άγιος Νικόδημος, γιατί όποιος δεν ξέρει, ή δεν μπορεί να θεραπεύσει τη ψυχή του, για να φτάσει στην ευσέβεια, αυτός ακολουθεί λαθεμένο τρόπο θεραπείας. Ο λαθεμένος τρόπος θεραπείας είναι η αίρεση. Αντίθετα, ο σωστός τρόπος θεραπείας είναι η Ορθοδοξία.

    Ο Μέγας Αθανάσιος λέει ότι ο αιρετικός δεν μπορεί να ονομάζεται καν χριστιανός, γιατί εξέπεσε από την Ορθόδοξη αλήθεια!

    Ο Μέγας Βασίλειος συμπληρώνει, ότι εκπίπτει κάποιος από την αλήθεια, όταν αθετεί κάτι από όσα γράφει η αγία Γραφή και οι Πατέρες, ή διδάσκει κάτι «καινούργιο», ξένο απ’ την Παράδοση.

    Ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς γράφει, ότι στο Ευαγγέλιο δεν αποκόπηκε ποτέ τίποτε από κανένα χριστιανό, ούτε τροποποιήθηκε καθόλου. Υπάρχουν, συμπληρώνει, γι’ αυτό βαρειές και φρικωδέστατες κατάρες, κι’ όποιος τολμήσει ν’ αποκόψει, ή να διασκευάσει κάτι, μάλλον αυτός αποκόπτεται απ’ το Χριστό! Τονίζει ακόμη ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, ότι θα υπάρχουν ψευδοδιδάσκαλοι και ψευδοπροφήτες, που θα εισαγάγουν αιρέσεις απώλειας και θα «εξαγοράζουν τους πιστούς με υπερβολικά πλαστούς λόγους»!

    Από τέτοιους ανθρώπους, ακόμα κι’ αν είναι επίσκοποι, θέλει ο Κανόνας αυτός να προστατεύσει τους Ορθοδόξους. Προβλέπει τη διακοπή της «κοινωνίας» με αυτούς, ή αλλιώς, την «αποτείχιση».

    Οι Πατέρες δεν θεωρούν αιρετικούς μόνο αυτούς που διδάσκουν ξένα πράγματα απ’ την Ορθόδοξη Παράδοση, αλλά και όσους «κοινωνούν» με αυτούς. Γι’ αυτό η «κοινωνία» έχει τόση μεγάλη σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Γ. Ποίοι είναι οι λόγοι «δικαιοσύνης»

    Οι Πατέρες εξηγούν, ότι το ίδιο πράγμα σημαίνει και η λέξη «δικαιοσύνη».

    Ο Χρυσόστομος λέει ότι η Γραφή, με τη λέξη «δικαιοσύνη», εννοεί την αρετή γενικά, την ευσέβεια στη ζωή. Αυτό άλλωστε, είναι και το νόημα των λόγων του Κυρίου στην επί του όρους ομιλία Του, όταν έλεγε «μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην, ότι αυτοί χορτασθήσονται».

    Μακάρισε δηλ. ο Χριστός όσους αγωνίζονται με πολύ πόθο ν’ αποκτήσουν τις αρετές, την ευσέβεια. ΄Η, όταν έλεγε «ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού, και την δικαιοσύνην αυτού, και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν».

    Η «ευσέβεια» και «δικαιοσύνη», μολονότι ως έννοιες, είναι ταυτόσημες. Όμως, η μεν ευσέβεια χρησιμοποιείται περισσότερο για να τονίσει την πίστη, η δε δικαιοσύνη για να τονίσει την απόκτηση της αρετής. Και γι’ αυτό το λόγο, στον Αποστολικό αυτό Κανόνα, χρησιμοποιούνται και οι δύο λέξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Δ. Τα προσωπικά παραπτώματα των επισκόπων είναι λόγος διακοπής της κοινωνίας;

    Ο 31ος Αποστολικός Κανόνας προβλέπει τη παύση της «κοινωνίας» για θέματα, που αφορούν τη πίστη, δηλ. όταν υποστηρίζονται διδασκαλίες ξένες από την Ορθόδοξη Παράδοση. Και αυτό μεν, είναι πλήρως κατανοητό. Εκεί, όμως που δημιουργείται πρόβλημα είναι το εάν ο Κανόνας αυτός προβλέπει διακοπή της «κοινωνίας», για λόγους «δικαιοσύνης», κατά τ’ ανωτέρω, στη περίπτωση που ένας επίσκοπος παραβαίνει στη προσωπική ζωή του μια ή περισσότερες εντολές του Θεού.

    Οι ατομικές αμαρτίες κάθε προσώπου, ακόμα και του επισκόπου, είναι κατ’ αρχήν προσωπική του υπόθεση. Αφορά αυτόν και το Θεό. Από τη στιγμή όμως, που οι προσωπικές αμαρτίες κάποιου κληρικού γίνουν ευρύτερα γνωστές και προκληθεί γενικότερα διασυρμός του, είναι υπόθεση και της Εκκλησίας. Τότε οι άλλοι επίσκοποι της Εκκλησίας είναι υποχρεωμένοι να εξετάσουν, αν οι αμαρτίες αυτές είναι κωλυτικές της ιερωσύνης και αποτελούν λόγο καθαίρεσεώς του.

    Εάν όμως, τα προσωπικά αυτά παραπτώματα επισκόπου γίνουν ευρύτερα γνωστά και τείνουν να γίνουν «κατάσταση», ή «καθεστώς» στην επισκοπή του, ή προκαλούν σκάνδαλο, ή διασυρμό της Εκκλησίας γενικότερα, χωρίς να επεμβαίνει η Σύνοδος των λοιπών επισκόπων, είτε αυτεπάγγελτα, είτε κατόπιν καταγγελίας, για να παραπέμψει σε δικαστήριο τον παραβάτη, τότε οι περιπτώσεις αυτές, έχομε την γνώμη, ότι εμπίπτουν στη πρόβλεψη του 31ου Αποστολικού Κανόνα, για παύση της «κοινωνίας», για λόγους «δικαιοσύνης».

    Τέτοιες υποθετικές περιπτώσεις μπορεί να είναι και οι εξής:

    Εάν, ένας επίσκοπος χρηματίζεται για τις χειροτονίες που κάνει. Όταν διαπράττει δηλ, το αδίκημα της σιμωνίας, με αποτέλεσμα να παρασύρει και άλλα άτομα στην αμαρτία αυτή. ΄Η, όταν ζει φανερά έκλυτο βίο, με αποτέλεσμα να γίνεται κακό παράδειγμα στο ποίμνιό του και να σκανδαλίζει τους ανθρώπους. Ή, όταν χειροτονεί κατ’ εξακολούθηση άτομα ανάξια και διαβεβλημένα, χωρίς τη λεγόμενη «έξωθεν καλή μαρτυρία». ΄Η, όταν διαπράττει άλλες κολάσιμες πράξεις, που προκαλούν το δημόσιο αίσθημα, κτλ.


    Ε. Πότε, η μη τήρηση των εντολών του Θεού, είναι λόγος διακοπής της «κοινωνίας»

    Αδιαμφισβήτητα, λόγοι «δικαιοσύνης»,κατά τον 31ο Αποστολικό Κανόνα, υπάρχουν κατά κύριο λόγο, όταν ένας επίσκοπος, αλλοιώνει τη διδασκαλία της Εκκλησίας, ως προς την τήρηση των εντολών του Θεού. Όταν δηλ. διδάσκει διαφορετικά απ’ την Αγία Γραφή κι’ απ’ ό,τι δίδαξαν οι Πατέρες, για την παράβαση των θείων εντολών. Όταν κάνει «θεολογία» τις πτώσεις του, απαλλάσσοντας τον εαυτό του, ή τους άλλους, από την ευθύνη της αμαρτίας. Όταν «νομοθετεί» τις πτώσεις του ως αρετή, δηλ. εξωραΐζει την αμαρτία, ως «θεάρεστη» πράξη, ή, έστω, αδιάφορη, για τη σωτηρία του ανθρώπου! Κατ’ αυτό τον τρόπο, δογματίζει ότι οι παραβάσεις των εντολών του Θεού, δεν είναι αμαρτία, ούτε εμπόδιο στον άνθρωπο για τη σωτηρία του!

    Αυτό το πράγμα, είναι διαστροφή της διδασκαλίας της Εκκλησίας. Είναι έργο του διαβόλου, όπως ήταν τα λόγια του στους Πρωτοπλάστους, για να τους πείσει να φάνε τον απαγορευμένο καρπό. Η περίπτωση αυτή εμπίπτει στην πρόβλεψη του 31ου Αποστολικού Κανόνα, ως λόγου «δικαιοσύνης», για παύση της «κοινωνίας» από επίσκοπο, που διδάσκει τέτοια πράματα.

    ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Κ. ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Όταν με την Χάρη του Θεού βιώνουμε ορθόδοξα την πίστη μας και την Ανάσταση του Θεανθρώπου Χριστού ως μέλη της Μίας Αγίας Εκκλησίας μας η συνείδησή μας ακολουθεί και γνωρίζει την Αλήθεια του Θεού καθώς μελετάμε την Αγία Γραφή και τους Θεοφόρους Πατέρες μας και επομένως κατανοούμε τους λόγους πίστεως, ευσέβειας και δικαιοσύνης που επιβάλουν την ιερή αποτείχιση ώστε να παραμείνουμε ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Παροιμιών τό Ανάγνωσμα (Κεφ. 9, 1-11)
    1 Η σοφία ωκοδόμησε τον οίκον αυτής, ελατόμησε τους στύλους αυτής επτά·
    2 έσφαξε τη σφάγια αυτής, εκέρασε τον οίνον αυτής, και ητοίμασε την τράπεζαν αυτής·
    3 απέστειλε τας θεραπαίνας αυτής, κηρύττει επί των υψηλών τόπων της πόλεως,
    4 Όστις είναι άφρων, ας στραφή εδώ· και, προς τους ενδεείς φρενών, λέγει προς αυτούς,
    5 Έλθετε, φάγετε από του άρτου μου, και πίετε από του οίνου τον οποίον εκέρασα·
    6 αφήσατε την αφροσύνην και ζήσατε· και κατευθύνθητε εν τη οδώ της συνέσεως.
    7 Ο νουθετών χλευαστήν λαμβάνει εις εαυτόν ατιμίαν· και ο ελέγχων τον ασεβή λαμβάνει εις εαυτόν μώμον.
    8 Μη έλεγχε χλευαστήν, διά να μη σε μισήση· έλεγχε σοφόν, και θέλει σε αγαπήσει.
    9 Δίδε αφορμήν εις τον σοφόν και θέλει γείνει σοφώτερος· δίδασκε τον δίκαιον και θέλει αυξηθή εις μάθησιν.
    10 Αρχή σοφίας φόβος Κυρίου· και επίγνωσις αγίων φρόνησις.
    11 Διότι δι' εμού αι ημέραι σου θέλουσι πολλαπλασιασθή, και έτη ζωής θέλουσι προστεθή εις σε.
    12 Εάν γείνης σοφός, θέλεις είσθαι σοφός διά σεαυτόν· και εάν γείνης χλευαστής, συ μόνος θέλεις πάσχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου