Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Δύο φοβεροί και διαχρονικοί λόγοι 

 

του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτη!





του Θεολογου Νικολαου Πανταζη





Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης:

Α. «Οία η κεφαλή, τοιούτον και το όλον σώμα» (P.G. 99, 1556A)

Β. «Οίον τό άρχον, και το αρχόμενον πέφυκε γίνεσθαι» (P.G. 99, 1633D)


Δεν βλέπω γιατί δυσανασχετούν (είχα γράψει αρχικώς "γιατί δαιμονίζονται" αλλά το έσβησα χωρίς όμως να το αναιρώ...) δεν κατανοώ γιατί μερικοί ατακτούντες και συνευδοκούντες μετά των Οικουμενιστών αδελφοί, σαν δάντες διανοούμενοι μειδιούν και οι διογένηδες ποιητές διανοούνται, δηλούντες σαρκασμόν στο άκουσμα και μόνον του δεινοτάτου ονόματος του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτη, λες κι' είναι κάνας "μικρός, τιποτένιος και περιφρονητέος" ενώ είναι όντως Μέγας Ιερός Προδρονικός Πατήρ, ισότιμος, ισόκυρος και εφάμιλλος των Αγίων Πατέρων.


Τον θεωρούν δυστυχώς οι δύστυνοι υποδεέστερο, όχι μόνο επειδή ήταν "απλώς Ηγούμενος" της Περιφήμου Μονής Στουδίου και δεν "έτυχε" του πρώτου λαχείου να είναι Ιεράρχης-Δεσποτοκράτης, αλλά διότι ήταν εξέχων και προεξάρχων Δεινός και Διαπρύσιος Ομολογητής της Αγιοπατερικής Αποτειχίσεως!


Στην πλάνα και αντίχριστη εποχή που ζούμε, η Αποτείχισις κατήντησε συνώνυμη και επώνυμη της αποκοπής και απομακρύνσεως από την Εκκλησία του Χριστού, ενώ είναι αποκοπή και απομάκρυνση από Αιρετικούς Ψευδοεπισκόπους και Αιρετίζοντες Λυκοποιμένες, ενώ είναι ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΙΣ διά της Αληθείας (και όχι δια της "Εισκοπολατρείας") εις αυτό το Σώμα Χριστού.



Οι αδιαλείπτως, αδιακρίτως και εμπαθώς κατηγορούντες ημάς, αρέσκονται να κάνουν συστηματική χρήση και κατάχρηση του Συμβολισμού της Εκκλησίας ως Κιβωτού, ότι είμαστε πλέον "εκτός αυτής" μόνο και μόνο για να επικολλήσουν διπλωματικά, μαεστρικά και πονηρά έπειτα τον περίφημο λόγο πως η Κιβωτός παραμένει αβύθιστος εις τον αιώνα και άρα κακώς, αντικανονικώς και ματαίως "αποπηδούμε" εξ' αυτής.

 Δεν θα τους κάνω τη χάρι λοιπόν να χρησιμοποιήσω την Εικόνα της Κιβωτού, αν και η Ναυς μου είναι η πλέον αρεστή ως Εικόνα της Εκκλησίας, αλλά θα δανειστώ την εικόνα του σώματος. Άλλο Σώμα Χριστού, και άλλο Σώμα Αρχόντων και αρχομένων.
Το ανθρώπινο σώμα διαποτίζεται από αίμα. Όταν το αίμα αυτό μολυνθεί αναστρέψιμα και αθεράπευτα, τότε όλο το σώμα ασθενεί και πεθαίνει, από τη κεφαλή μέχρι και τα πόδια.


Νοσηρή και νεκρή η ορατή, διοικητική κεφαλή; Νοσηρό και νεκρό ολόκληρο το σώμα.
Μολυσμένη η κεφαλή; Μολυσμένο και το σώμα.
Αιρετική η διοικητική κεφαλή; Αιρετικό αυτόχρημα κι' ολόκληρο το σώμα.


Είναι αιρετικός ο Μνημονευόμενος; Αυτομάτως αιρετικοί και οι μνημονεύντες αυτόν, έστω και εάν είναι Ορθόδοξοι στην προσωπική τους διδασκαλία.
Μνημονεύει ηγέτη ο ιερεύς, ο οποίος ηγέτης με τη σειρά του μνημονεύει αιρετικό Οικουμενικό Πατριάρχη, που μνημονεύει Πάπα; Αμέσως καθίστανται φορείς της αιρέσεως και όλοι όσοι εκπροσωπούνται από τους 
μνημονεύοντες ιερείς, οι εντέλλοντες λαϊκοί.


Οι αρχόμενοι, οι λαϊκοί, γίνονται ακριβώς ότι είναι και οι άρχοντές τους, διά της εκκλησιαστικής κοινωνίας. Η Εκκλησιαστική Αρχή, αρχήν λαβούσα της αιρέσεως, όχι μόνο διά λόγων αλλά το χειρότερον διά ΕΡΓΩΝ, άρχεται ενοχής και μετέρχεται διαβολής. Πρόξενος γίνεται αράς, μήτηρ δογματικής διαφθοράς.
Η μόλυνση η μυστηριακή, καθίσταται επίκτητη, κληρονομική και εξάπαντος κολλητική στο αρχόμενον σώμα.


Τα υγειά όμως μέλη του νοσούντος σώματος που δεν θέλουν να μολυνθούν διά της ρεύσεως και συμπορεύσεως, που δεν επιθυμούν να διαιωνίσουν την αίρεση, επιτελούν χειρουργική τομή, Αποτείχιση Απολυτρωτική και Επιβιωτική!


Αποκόβονται απο το νεκρωμένον σώμα και ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΝΤΑΙ στο υγιές, διαχρονικό της Αληθείας Σώμα, το Απομακρυνσμένο από την αίρεση Ζωοποιό Σώμα Χριστού.
 
Το Εκκλησιαστικο Σώμα Χριστού δεν πρέπει να το βλέπουμε σαν περιφέρεια δικαιοδοσιακή, σαν εξουσία και αρχή Πατριαρχική, αλλά σαν σύνολο πιστευόντων στην Ορθόδοξη Αλήθεια την Διαχρονική.


Δεν υπάρχει μόνο ένας Πατριάρχης, ο Οικουμενικός, (που σημαίνει απλά και ΜΟΝΟ πρεσβεία τιμής, όχι Πρωτείο Εξουσίας Διοικητικής) αλλά υπάρχουν πολλοί Πατριάρχες. Υπάρχουν δηλαδή και άλλα σώματα.
Αυτά τα Πατριαρχικά υποτίθεται Αντισώματα, γίνονται επίσης καρκινώματα και αλληλοενσωματώνονται διά της κοινής Μνημονεύσεως και Παπικής συμπορεύσεως.
Υπάρχουν όμως και σώματα Χριστού τα οποία δεν να έχουν Πατριαρχική Κεφαλή και εξουσία. Είναι ακέφαλα επί γης και εγκεφαλικά εν ουρανοίς. Είναι απομακρυνσμένα από Λυκοποιμένων κεφαλή οικουμενιστική, και ενσωματωμένα σε ποίμνη Αγιοπατερική.


Το αποκαλυπτικό παράδειγμα του Χριστού, "όπου εισί δύο ή τρεις συνηγμένοι εις ΤΟ ΕΜΟΝ ΟΝΟΜΑ" (όχι "υποταγμένοι εις Πατριαρχικόν όνομα") πουθενά δεν υπονοεί ότι απαραιτήτως ένας από αυτούς τους δύο-τρεις πρέπει να είναι Πατριάρχης...
Ας είναι βλαχοτσοπάνοι χωρικοί, σαρακατσανέοι νομαδικοί, δεν παραδίδουν εύκολα αμαχητί το μανδρί στους Λυκοποιμένες. Δεν αφήνουν έρμαια τα πρόβα να συμπορεύονται, ψυχές λιχουδιές να λιγουρεύονται χορεύοντας με τους λύκους.


Το σύνολο των πιστευόντων νοείται ως κέντρο έχον την Αλήθεια, τον Χριστό, και όχι Επίσκοπο αιρετικό, τρεπτό, με θρόνο μεταθετό και "κινητό" σύμφωνα με το "κινήσω σου την λυχνίαν." Ο κάθε Επίσκοπος, αν δεν προσέξει, ενδέχεται ν' ακούσει το φρικτό και καταδικαστικό "έχω κατά σου, οίδα σου τα οικουμενιστικά τα έργα!"


Ο Οικουμενικός θρόνος ενδέχεται να μετατεθεί, ακόμη και να απωλεσθεί και ο Πρώτος να καταντήσει Τιτουλάριος, μακάβριος. Ενδέχεται ο θούρειος όρος "Οικουμενικός" να καταλήξει μια μέρα θρύλος και Εκκλησιολογικός Ρομαντισμός.
Κακώς, καταχρηστικώς και λίαν επιεικώς αποκαλείται το Πατριαρχείο "Κέντρον της Ορθοδοξίας". Κέντρον Ορθοδοξίας, της Ορθής Λατρείας είναι ο Χριστός, η Αυτοαλήθεια.


Ενοποιό Στοιχείο η Ορθοδοξία, όχι οι Υπερυψωμένοι Θρόνοι και οι επαρμένοι, βαρύγδουποι Τίτλοι "τρίτος και δέκατος" και εκατοστός ενδέκατος (111 = τρεις άσοι!). Δεν κατέχει πρόσωπο θνητό, διοικητικό και εξουσιαστικό "τα δευτερεία της Υπερθέου Τριάδος!"
Μια μέρα θα δούμε δίπλα από το Δικαστικό Θρόνο του Θεού, δίπλα από την "Γυνή περιβεβλημένη τον Ήλιον", δίπλα από τους Αποστόλους και Άγιους Πατέρες, θα δούμε Αποτειχισθέντες χωριάτες "βλάχους" λαϊκούς, πιστούς ασπούδαστους, απλοϊκούς, κρίνοντες τας φυλάς του Ισραήλ!
 


(Και μη χασκογελάτε, δεν υπονοώ και δεν συγκαταλέγω τον κολασμένο και μηδαμινό εαυτό μου).

9 σχόλια:

  1. Λεει ο κ. Καρδασης Ιωαννης ,οτι ο αγιος Θεοδωρος χαρακτηριζεται απο τον αγιο Νεκτάριο ως διαστροφεας της Κ. Δ! Συμφωνει με τον αγιο,ο φιλος Νικος;Λεει ο κ. Ι. Κ,οτι ο αγιος Θεόδωρος αφοριστηκε απο εναν αγιο Πατριάρχη!Μπορει να μας πει ο Πανταζης ο Νικος, αν ο αγιος Πατριάρχης που τον αφορισε έκανε λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο "ΙΚ" αρέσκεται να σπέρνει αμφιβολίες και να κάνει συστηματικά "τον συνήγορο του διαβόλου" έστω και όταν λέει άλήθειες. Δεν ωφελέι, ούτε οικοδομεί. "Κοπανάει" τις "κοτσάνες" του και αποχωρεί, αφήνοντας την ερμηνεία στο έλεος της παρερμηνείας κάθε ανειδίκευτου.
      Το ότι ο Άγιος Νεκτάριος είναι Άγιος, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ΑΛΑΘΗΤΟΣ. Κανένας άλλος Άγιος πρότερος ή υστερινός δεν διανοήθηκε τέτοια πράγματα, ούτε αποδέχτηκε αυτή τέτοια κατηγορία, η οποία συνιστά άκρως προσωπική, αστήρικτη και αναπόδεικτη γνώμη. Ένας σοφός καθηγητής μας, μας είχε πει πως άμα θέλουμε μπορούμε να βγάλουμε ακόμη και αυτόν τον Μέγα Ερμηνευτή Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ως "διαστροφέα" της Κ.Δ. απομονώνοντας χωρία του!
      ΔΕΝ σημαίνει ΤΙΠΟΤΕ ότι τον Άγιο Θεόδρο τον αφόρησε Άγιος Πατριάρχης. Έχουν κι΄ αυτοί τα λάθη τους. Και τον Άγιο Νεκτάριο τον εξύβρισε και κατασυκοφάντησε και σχεδόν "αφόρησε" ολόκληρο Πατριαρχείο και ακόμη ζητάει συγγνώμη για γεννεές δεκατέσσερεις. Ο αφορσιμός αυτός ΔΕΝ πιάνει είναι άκυρος και ανυπόστατος και ίσα ίσα είναι ΥΠΕΡ του Αγίου Θεοδώρου! Μεγίστη Τιμή και Ευλογία του! Παράσημό του! Και τον ΜΕΓΑ Αγιο και ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΝΤΑ Πατέρα της Εκκλησίας, τον Γρηγόριο τον Παλαμά, τον ΑΦΟΡΙΣΕ ο Λατινόφρων Πατριάρχης "επειδή τόλμησε να κόψει την Μνημόνευσή του" αλλά ο αφορισμός επέστρεψε στην Πατριαρχική κολασμένη κεφαλή του!
      Και "πάντες οι θέλοντες ΕΥΣΕΒΩΣ ζειν ΔΙΩΧΘΗΣΟΝΤΑΙ!" λέγει η Αγία Γραφή. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εξηγεί θεοπρεπώς πως αυτό το "ευσεβώς ζειν" δεν εννοεί ευσέβεια ηθικής αλλά ευ-σέβεια Όρθής Πίστεως, το Ευ-σέβας της Ορθοδοξίας. Όσοι θα λένε ΕΠΩΝΥΜΩΣ την Αλήθεια στους εσχάτους καιρούς θα διώκονται! Και αυτό είναι τιμή και σχετικός "αγιασμός"-καθαρμός και μιαν άλλη μορφή μαρτυρίου!
      Όσοι όμως φοβούνται και δειλιάζουν, θα μάχονται ανωνύμως εκ του ασφαλούς, θα "χαρτοπολεμούν" και "Σχολιοπολεμούν" με το αζημείωτο, οι Σχολιοπολεμιστές της δεκάρας, με κάνα ποπ-κορν, ή άλλες λιχουδιές, "τσιμπολογήματα και καμιά μπυρίτσα" από την άνεση προεδρικού, αναπαυτικού καθίσματος, θα λένε καλά πράγματα για όλους, θα τα έχουν καλά με όλους και θα ζούν αυτοί καλά και οι Οικουμενιστές καλύτερα!

      Διαγραφή
    2. Ο αγιος Θεόδωρος δεν αφοριστηκε απο τον αγιο Μεθοδιο.Ο αγιος Μεθοδιος Πατριαρχευσε το 842μ. Χ και ο αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης εκοιμηθη το 826μ. Χ! Από τον αγιο Πατριαρχη αφοριστηκαν οι Στουδιτες μοναχοί και οχι ο Μεγας Θεοδωρος!!Ο αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης είναι ενας νεος Ιωάννης Χρυσόστομος!!!

      Διαγραφή
  2. Επειδή το κύτταρο που αποκόπτεται από το σώμα αυτομάτως πεθαίνει, όσοι φεύγουν από αυτό το Σωμα της Εκκλησίας, πού βρίσκουν αίμα, θρεπτικά συστατικά, οξυγόνο για να μπορέσουν να διατηρηθούν στη ζωή ?
    Στους ΓΟΧ, στους Ρώσους της Διασποράς, κάπου αλλού ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΙΝΙΓΜΑ ΣΟΥ! Αλλά και συ, ανώνυμέ μου, ανθρωπέ μου, βρίσκεις "αίμα, θρεπτικά συστατικά, οξυγόνο για να μπορέσεις να διατηρηθείς στη ζωή", τα βρίσκεις όλα αυτά από αιρετικούς που Μνημονεύεουν Παναιρετικό Πατριάρχη που Μνημονεύει Αιρεσιάρχη Πάπα;; Α πα, πα, πα... μια πάπια, μα ποιά πάπαια; ΕΙΔΙΚΑ ΟΧΙ στου ΓΟΧ! Η πολλή σούπερ "Γνησιότητα" βλάπτει σοβαρά την ψυχοδιανοητική υγεία! Υγιαίνετε!

      Διαγραφή
  3. Με την χάρη του Θεού για την σωτηρία της αθάνατης ψυχής μας πρέπει να είμαστε εντός της Μίας Αγίας Εκκλησίας του Χριστού και απομακρυσμένοι, αποτειχισμένοι από την Οικουμενική Πανθρησκεία του Παγκοσμίου Συμβουλίου Παναιρετικών Εκκλησιών του αντιχρίστου στην οποία είναι μέλη οι αιρετικοί οικουμενιστές, δήθεν ορθόδοξοι, του νέου και παλαιού ημερολογίου των αμέτρητων παρασυναγωγών...

    Οι αιρετικοί οικουμενιστές που διαστρεβλώνουν τα λόγο του Θεανθρώπου Χριστού και των αγίων Θεοφόρων Πατέρων μας επιλέγουν την αιώνια κόλαση για την αθάνατη ψυχή τους...

    Σύμφωνα με το Σύμβολο της Πίστεώς μας ομολογούμε ότι πιστεύουμε στην αληθινή ΜΙΑ, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού με την Χάρη του Αγίου Πνεύματος και δεν υπάρχουν άλλες Εκκλησίες καθώς οι αιρετικοί (παπικοί, προτεστάντες, μονοφυσίτες, «οικουμενιστές δήθεν ορθόδοξοι» και άλλοι) δεν αποτελούν την ΜΙΑ Εκκλησία του Χριστού και βρίσκονται εκτός Εκκλησίας αφού διαστρεβλώνουν τον Άγιο Λόγο του Θεού και δεν είναι χριστιανοί (ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ «Όποιος έχει εκπέσει απ’ την αλήθεια της πίστεως δεν είναι δυνατόν να καλείται Χριστιανός», ΜΕΓΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, P.G 26, 596A.) και αναθεματίζονται από τον Χριστό και την αληθινή ορθόδοξη ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ των Θεοφόρων Πατέρων μας, Μαρτύρων και Ομολογητών (ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχος: 8 "ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΑΓΩΝΙΑ… Πρωί στο "ανοιξιάτικο" περιβάλλον της Οδού Πανεπιστημίου και μόλις 200 με 300 μέτρα από το Μετρό και την Βουλή των Ελλήνων 3 τουλάχιστον άνθρωποι είναι στο πεζοδρόμιο ξαπλωμένοι και σκεπασμένοι πρόχειρα με βρώμικες κουβέρτες και χαρτόκουτα...
    Οι 2 από αυτούς τους συνανθρώπους μας ασάλευτοι και σκεπασμένοι μέχρι πάνω από το κεφάλι σαν μπόγοι… αναρωτιέσαι αν ζουν ακόμα... ωστόσο το ωράριο εργασίας σε λίγο αρχίζει και που χρόνος και διάθεση να δούμε και να ενδιαφερθούμε... Άλλωστε είναι άστεγοι ίσως μελλοθάνατοι και πεινασμένοι... 3 ΨΥΧΕΣ ΚΕΙΤΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ ... Εμείς οι ζωντανοί - νεκροί σαν ζόμπι δεν τους βλέπουμε ούτε οι αξιότιμοι βουλευτές μας και η κλούβα της αστυνομίας λίγο πιο κάτω... Γιατί να ενδιαφερθούμε άλλωστε; Δόξα τον Θεό εμείς καλά φάγαμε και σήμερα (γκρρρ... ρέψιμο, συγνώμη!)... Εμείς οι ζωντανοί-νεκροί που πληρώνουμε υπέρογκους φόρους και χαράτσια με πενιχρό μισθό και σκυμμένο το κεφάλι ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ τους δήμιους δοσίλογους σιωνιστές διεθνείς τοκογλύφους για να μας εξοντώνουν και εξαφανίσουν την Ορθόδοξη Ελλάδα και δεν φταίμε που δεν κάνουμε τίποτα ούτε καν για τον εαυτό μας αδιαφορώντας για τον πιο ανήμπορο πλησίον; Έστω ένα τηλεφώνημα σε μια δημόσια υπηρεσία πρόνοιας, ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ, κοινωνικό λειτουργό που πληρώνουμε με τους φόρους μας, να απαιτήσουμε να μεριμνήσει αυτή η ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ... ΤΙΠΟΤΑ!!! ΠΟΣΕΣ ΑΚΟΜΑ ΨΥΧΕΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΒΟΗΘΗΤΕΣ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΚΑΘΩΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΜΕ ΒΙΑΣΤΗΚΑ;


    ΣYNTAΓMA THΣ EΛΛAΔAΣ
    Eις τo όνoμα της Aγίας και Oμooυσίoυ
    και Aδιαιρέτoυ Tριάδoς
    TMHMA A
    Moρφή τoυ πολιτεύματος
    ….
    Άρθρο 2
    1. O σεβασμός και η προστασία της αξίας του
    ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση
    της Πολιτείας.


    Προσδοκούμε παράδεισο μετά; Γνωρίζουμε την ορθόδοξη πίστη μας; Ορθοπρατούμε με έργα αγάπης προς τον πλησίον και πιστεύουμε ορθά σύμφωνα με την διδαχή του Χριστού και των Αγίων Πατέρων μας; Η ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑ ΑΓΑΠΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΗ. ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΡΘΑ ΟΤΑΝ ΜΕ ΤΑΠΕΙΝΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΡΟΔΙΔΟΥΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΩΤΗΡΑ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ…

    "ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΝΕΚΡΟΣ"

    ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 25, ΣΤΙΧΟΙ: Ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ' αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ· 32 καὶ συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τὰ ἔθνη, καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπ' ἀλλήλων, ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων, 33 καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ τὰ δὲ ἐρίφια ἐξ εὐωνύμων. 34 τότε ἐρεῖ ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε, οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου· 35 ἐπείνασα γὰρ καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ συνηγάγετέ με, 36 γυμνὸς καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην καὶ ἤλθετε πρός με. 37 τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ οἱ δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν, ἢ διψῶντα καὶ ἐποτίσαμεν; 38 πότε δέ σε εἴδομεν ξένον καὶ συνηγάγομεν, ἢ γυμνὸν καὶ περιεβάλομεν; 39 πότε δέ σε εἴδομεν ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ ἤλθομεν πρός σε; 40 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ' ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε. 41 Τότε ἐρεῖ καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων· πορεύεσθε ἀπ' ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ· 42 ἐπείνασα γὰρ καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με, 43 ξένος ἤμην καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνὸς καὶ οὐ περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με. 44 τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ καὶ αὐτοὶ λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ διψῶντα ἢ ξένον ἢ γυμνὸν ἢ ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ οὐ διηκονήσαμέν σοι; 45 τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ' ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε. 46 καὶ ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΛΑΘΗ ΕΠΙ ΛΑΘΩΝ

    α/ έκανε λάθος ο ΚΠόλεως άγιος Μεθόδιος Α΄, που αφόρισε τον άγιο Θεόδωρο
    β/ έκανε λάθος ο άγιος Νεκτάριος που γράφει για τον άγιο Θεόδωρο, ως "διαστροφέα της Κ.Δ." Προσθέτουμε εμείς:
    γ/ άκανε λάθος ο Ράνσιμαν, που γράφει για τον φιλοπαπισμό του αγίου (Δύση και Ανατολή σε Σχίσμα).
    δ/ έκανε λάθος η Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, που γράφει, ότι ο άγιος αποδέχθηκε το πρωτείο (εξουσίας) του Πάπα και την πρωτοκαθεδρία του σ' όλη την Εκκλησία (τ. Η΄). Συνεχίζουμε με τα λάθη του αγίου:
    ε/ λάθος του αγίου, που παραδέχεται την μεγάλη πίστη των Ρωμαίων, αφού προσκυνούν είδωλα! "στη Ρώμη «είναι μεγάλη η πίστης τους», επειδή μάλιστα «κατασκεύασαν αργυρά κλειδιά και τα προσκυνούν!» «εκεί ευρίσκεται τώρα η άρρηκτος πέτρα της πίστεως, η οποία εθεμελιώθη σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου!» (Κατήχησις 15). Δηλαδή, η προσκύνηση ειδώλων (των αργυρών κλειδιών της βασιλείας των ουρανών) αποδεικνύει τη μεγάλη πίστη των προσκυνούντων; (π. Ε. Τρικαμηνάς: άγιος Θεόδωρος Στουδίτης).
    ς/ λάθος του αγίου να προσφωνεί τον Λέοντα Γ΄, που έστεψε τον εχθρό της Ορθοδοξίας και υπέρμαχο του Φιλιόκβε, Καρλομάγνο: "ως της θειοτάτης των όλων Κεφαλών Κεφαλής, του κορυφαιοτάτου Πατέρος Πατέρων, του Ισαγγέλου, Μακαριωτάτου και Αποστολικού Πατρός, ως του έχοντος τα πρωτεία θεόθεν, και ως δεξαμένου τας κλεις του Ευαγγελίου προς Χριστού δια μέσου του των Αποστόλων πρωτοστάτου". 'Εχει λοιπόν το πρωτείον θεόθεν και εμείς δεν το ξέραμε; (επιστολαί Θεοδώρου του Στουδίτου προς τον Πάπα Ρώμης, αγίου Νεκταρίου: Αι Οικουμενικαί Σύνοδοι, σελ. 205).
    ζ/ λάθος του αγίου, που αναβιβάζει το πάπα Λέοντα Γ΄ υπεράνω των Συνόδων: «Επειδήπερ Πέτρω τω μεγάλω δέδωκε Χριστός ο θεός μετά τας κλεις της βασιλείας των ουρανών και το ποιμνιαρχίας αξίωμα, προς Πέτρον ήτοι τον αυτού διάδοχον οτιούν καινοτομούμενον εν τη καθολική εκκλησία παρά των αποσφαλλομένων της αληθείας αναγκαίον αναφέρεσθαι…..» (π. Ε. Τρικαμηνά, ως ανωτέρω). Δηλ. από πότε ο Πέτρος, άρα και ο διάδοχός του, είναι αρχηγός της ποίμνης και ποιάς ποίμνης, του όλου σώματος του Χριστού; Και ποιος είπε, ότι για οποιαδήποτε καινοτομία στην Εκκλησία (δηλ. αίρεση) θα πρέπει να απευθυνόμαστε στον Ρώμης και όχι σε Σύνοδο;
    η/ λάθος του αγίου, που αποκαλεί τον Λέοντα Γ΄ αρχιποίμενα της Εκκλησίας: «….. σώσον ημάς, αρχιποίμην της υπ’ ουρανόν εκκλησίας,…..» (π. Ε. Τρικαμηνάς, ως ανωτέρω).Ποιόν, αυτόν, που μας κορόϊδευσε βάζοντας στον άγιο Πέτρο τις αργυρές πλάκες του Συμβόλου, χωρίς την προσθήκη, για πολιτικούς λόγους, ενώ θεωρούσε την προσθήκη θεολογικά σωστή; (Ράνσιμαν, ως ανωτέρω).
    θ/ λάθος του αγίου, που στον επόμενο πάπα Πασχάλη Α΄ λέγει χαρακτηριστικά: «Άκουε, αποστολική κάρα, θεοπρόβλητε ποιμήν των Χριστού προβάτων, κλειδούχε της ουρανών βασιλείας, πέτρα της πίστεως, εφ' η ωκοδόμηται η καθολική εκκλησία. Πέτρος γαρ συ, τον Πέτρου θρόνον κοσμών και διέπων…..» (π. Ε. Τρικαμηνάς, ως ανωτέρω). Δηλ. ο Πασχάλης Α΄ είναι ο θεοπρόβλητος ποιμένας των προβάτων του Χριστού και είχε τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών και εμείς δεν το ξέραμε, πλην όμως το ήξερε ο άγιος; Τέλος:
    ι/ λάθος του π. Ε Τρικαμηνά, που καταθέτει τα ανωτέρω και σπέρνει "αμφιβολίες", δεν "ωφελεί" και δεν "οικοδομεί".
    Με τη σειρά μας, "κοπάνησα" τις παραπάνω "κοτσάνες", αφήνοντας την ερμηνεία, στους πλέον εξειδικευμένους (δηλ. τους θεολόγους).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχος: 8 "ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω"

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου