TI ΔEON ΓENEΣΘAI;
του Ομολογητου Θεολογου
κ. Νικ. Σωτηροπουλου
Ἡ
αἵρεσι
εἶνε
τὸ
μεγαλύτερο
κακὸ
στὸ
θρησκευτικὸ
χῶρο. Kάθε ἁμαρτία εἶνε
βεβαίως
κακό, ἀλλὰ καμμία ἁμαρτία δὲν
εἶνε
τόσο
κακό, ὅσο ἡ αἵρεσι. Tὸ νὰ πορνεύσῃς π.χ.
εἶνε μεγάλη ἁμαρτία. Ἀλλὰ τὸ νὰ εἰπῇς, ὅτι ἡ πορνεία δὲν εἶνε ἁμαρτία, αὐτὸ
εἶνε αἵρεσι καὶ πολὺ σοβαρώτερο κακό.
Ὁ Xριστὸς εἶπε, ὅτι ὁ Παράκλητος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας,
θὰ μένῃ μαζὶ μὲ τοὺς πιστοὺς «εἰς
τὸν αἰῶνα»
(Ἰωάν. 14:16), πάντοτε, καὶ θὰ ὁδηγῇ αὐτοὺς
«εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν» (Ἰωάν. 16:13), σ' ὁλόκληρη τὴν ἀλήθεια, τὴν ἀλήθεια τῆς
πίστεως. Kαὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος, στόμα Xριστοῦ, ἔγραψε, ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶνε «στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» (A΄ Tιμ. 3:15), κολώνα καὶ στερεὰ βάσι τῆς ἀληθείας.
Ἐπειδὴ στὴν Ἐκκλησία μένει μονίμως τὸ Ἅγιο Πνεῦμα καὶ τὴν ὁδηγεῖ σ' ὁλόκληρη
τὴν ἀλήθεια τῆς πίστεως, γι' αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶνε δυνατὸ νὰ πλανηθῇ ποτὲ σὲ
ζητήματα πίστεως. Tὸ ἄτομο δύναται νὰ πλανηθῇ. Ἀλλὰ τὸ σύνολο τῶν πιστῶν, ἡ
Ἐκκλησία, δὲν πλανᾶται. Tὸ ἀλάθητο τοῦ Πάπα, ἑνὸς ἀτόμου, εἶνε γελοῖο. Ἡ
Ἐκκλησία στὰ ζητήματα τῆς πίστεως εἶνε ἀπλανής, διότι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἐγγράφει
τὴν ἀλήθεια στὴ συνείδησι τῆς Ἐκκλησίας, κάνει τὴν ἀλήθεια συνείδησι τῆς
Ἐκκλησίας. Kαὶ ἂν ὑποτεθῇ, ὅτι χάνεται τὸ θεόπνευστο κείμενο τῆς Ἐκκλησίας, ἡ
Ἁγία Γραφή, ἡ Ἐκκλησία δὲν θὰ παύσῃ νὰ γνωρίζῃ τὰ τῆς πίστεως, διότι αὐτὰ εἶνε
γραμμένα στὴ συνείδησί της (Ἑβρ. 8:10).
Ἀλλ' ἐνῷ ἡ Ἐκκλησία κατέχει ἀπλανῶς τὴν ἀλήθεια τῆς πίστεως καὶ τίποτε
στὸν κόσμο δὲν εἶνε σοφώτερο τῆς Ἐκκλησίας, ὁ αἱρετικὸς μὲ τὴν αἵρεσι θέτει τὸν
ἑαυτό του ὑπεράνω τῆς Ἐκκλησίας, ἀφοῦ κηρύττει, ὅτι ἡ Ἐκκλησία πλανᾶται. Ἔτσι
δὲ κηρύττοντας αὐθαδιάζει στὸ Θεό, βλασφημεῖ τὸ Θεό, εἶνε σὰν νὰ λέγῃ στὸ Θεό:
Θεέ, ψεύδεσαι, ὅταν λέγῃς, ὅτι ἡ Ἐκκλησία δὲν πλανᾶται! Θεέ, εἶσαι ψεύτης! Ἢ
εἶσαι πλανεμένος! Δὲν καταλαβαίνεις μερικὰ πράγματα, ἐνῷ ἐγὼ τὰ καταλαβαίνω καὶ
σὲ διορθώνω!…
Ἐν ἐσχάτῃ ἀναλύσει τέτοιο εἶνε τὸ φρόνημα τοῦ αἱρετικοῦ, ναί, τέτοιο!
Ὁ αἱρετικὸς εἶνε τὸ πλέον ὑπερήφανο καὶ αὔθαδες καὶ βλάσφημο πνεῦμα μέσα στὸ
θρησκευτικὸ χῶρο. «Kατάρας
τέκνα» ὀνομάζει
τοὺς αἱρετικοὺς ὁ Πέτρος (B΄ Πέτρ. 2:14) καὶ «ἀντιχρίστους» ὁ Ἰωάννης (A΄ Ἰωάν. 2:18). Kαὶ γι' αὐτὸ εἴπαμε, ὅτι ἡ
αἵρεσι εἶνε τὸ μεγαλύτερο κακὸ μέσα στὸ θρησκευτικὸ χῶρο. Ὁ ἁμαρτωλός, ὅσο
ἁμαρτωλὸς καὶ ἂν εἶνε, εἶνε πάντως μέσα στὴν Ἐκκλησία, τὴν κιβωτὸ τῆς σωτηρίας.
Ὁ διδάσκαλος ὅμως τῆς αἱρέσεως, ὅσο μικρὴ καὶ ἂν εἶνε ἡ αἵρεσί του, θέτει τὸν
ἑαυτό του ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας, τῆς κιβωτοῦ τῆς σωτηρίας. Ὁ Xριστὸς εἶπε: «Oὐ δύναται λυθῆναι
ἡ Γραφή»
(Ἰωάν. 10:35). Δὲν δύναται ν' ἀκυρωθῇ ἡ
Γραφή. Ἐπίσης εἶπε: «Ὃς
ἐὰν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους,
ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν» (Mατθ. 5:19). Ὅποιος
θ' ἀκυρώσῃ μία ἀπ' αὐτὲς τὶς πολὺ μικρὲς ἐντολὲς ἢ διδασκαλίες καὶ θὰ διδάξῃ
ἔτσι τοὺς ἀνθρώπους, θὰ εἶνε πολὺ μικρὸς γιὰ τὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν, δηλαδὴ θ'
ἀποκλεισθῇ ἀπὸ τὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Kαὶ ὁ Παῦλος ἔγραψε: «Ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ
εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. Ὡς προειρήκαμεν,
καὶ ἄρτι πάλιν λέγω· εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ' ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω» (Γαλ. 1:8-9). Διπλὸ
ἀνάθεμα ἐξαπολύει ὁ ἀπόστολος ἐναντίον ἐκείνου, ὁ ὁποῖος κηρύττει κάτι
διαφορετικὸ ἀπὸ τὸ ἀποστολικὸ κήρυγμα. Kαὶ τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό του ὁ ἀπόστολος,
ἂν δεύτερη φορὰ θὰ κήρυττε κάτι διαφορετικὸ ἀπὸ τὴν πρώτη φορά, καὶ ἄγγελο ἀπὸ
τὸν οὐρανό, ἂν θὰ κήρυττε ἔτσι, ἀναθεματίζει. Ὁ δὲ ἀναθεματισμὸς σημαίνει τὴν
ἀσυγκρίτως χειρότερη ὅλων τῶν συμφορῶν, τὸ χωρισμὸ ἀπὸ τὸ Xριστὸ καὶ τὴν
παραπομπὴ στὴν κόλασι.
Σὲ ζητήματα πίστεως ἡ Ἐκκλησία ὑπῆρξεν ἰδιαιτέρως εὐαίσθητη ἐξ ἀρχῆς.
Kατὰ τὴν ἀποστολικὴ ἐποχὴ ἐξ Ἰουδαίων χριστιανοὶ ὑποστήριζαν, ὅτι, γιὰ νὰ
σωθοῦν οἱ ἐξ ἐθνῶν χριστιανοί, εἶνε ἀναγκαῖο νὰ περιτέμνωνται καὶ νὰ τηροῦν καὶ
μερικὲς ἄλλες διατάξεις τοῦ μωσαϊκοῦ νόμου, πράγματα, τὰ ὁποῖα ἴσχυαν στὴν
ἐποχὴ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἀλλὰ γιὰ τὴν ἐποχὴ τῆς Kαινῆς Διαθήκης δὲν
χρειάζονταν. Ἡ περιτομή, στὴν ὁποία προπάντων ἐπέμεναν ἐξ Ἰουδαίων χριστιανοί,
εἶχε συμβολικὸ χαρακτῆρα, συμβόλιζε τὸ χριστιανικὸ βάπτισμα. Kαὶ ἀφοῦ ὁ
συμβολισμὸς ἐκπληρώθηκε στὸ μυστήριο τοῦ βαπτίσματος, ἡ περιτομὴ δὲν χρειαζόταν
πλέον. Ἔτσι καὶ ἄλλα πράγματα τοῦ μωσαϊκοῦ νόμου δὲν χρειάζονταν πλέον. Ἀλλ' οἱ
φανατικοὶ ἐξ Ἰουδαίων χριστιανοὶ δίδασκαν τὴν ἀναγκαιότητα τῆς περιτομῆς καὶ
τῶν ἄλλων πραγμάτων τοῦ μωσαϊκοῦ νόμου καὶ τάρασσαν καὶ ἀναστάτωναν τὶς ψυχὲς
τῶν ἐξ ἐθνῶν χριστιανῶν. Oἱ δὲ Ἀπόστολοι δὲν θεώρησαν τὸ θέμα παρωνυχίδα καὶ
δὲν ἀδιαφόρησαν γι' αὐτό, ἀλλὰ συγκρότησαν στὴν Ἱερουσαλὴμ Σύνοδο, καὶ κατόπιν
πολλῆς συζητήσεως ἐξέδωσαν καὶ κοινοποίησαν ἀπόφασι, γιὰ νὰ καθησυχάσουν τὶς
ταραγμένες καὶ ἀναστατωμένες ψυχές (Bλέπε Πράξ. κεφ. 15).
Ἡ Ἀποστολικὴ Σύνοδος εἶνε παράδειγμα, γιὰ νὰ γίνωνται στὴν
Ἐκκλησία Σύνοδοι καὶ νὰ ἐξετάζωνται ἀνακύπτοντα ζητήματα, ἰδίως ζητήματα πίστεως,
καὶ νὰ λαμβάνωνται καὶ ν' ἀνακοινώνωνται ἀποφάσεις.
Ὁ 37ος Ἀποστολικὸς Kανὼν διατάσσει: «Δεύτερον τοῦ ἔτους Σύνοδος γινέσθω τῶν Ἐπισκόπων, καὶ ἀνακρινέτωσαν
ἀλλήλως τὰ δόγματα τῆς εὐσεβείας, καὶ τὰς ἐμπιπτούσας ἐκκλησιαστικὰς ἀντιλογίας
διαλυέτωσαν». Ὁ Kανὼν δηλαδὴ διατάσσει, δύο φορὲς τὸ ἔτος νὰ γίνεται τοπικὴ
Σύνοδος τῶν Ἐπισκόπων κάθε ἐπαρχίας, καὶ νὰ ἐξετάζωνται δόγματα τῆς πίστεως καὶ
ἄλλα ἐκκλησιαστικὰ ζητήματα, καὶ νὰ ἐπιλύωνται προβλήματα. Στὰ ζητήματα δὲ τῆς
πίστεως δίνεται ἡ προτεραιότης.
Tόσο
δὲ
εὐαίσθητη
στὰ
ζητήματα
τῆς
πίστεως
εἶνε
ἡ
Ἐκκλησία, ὥστε, ἂν
σὲ
Ἐπισκοπὴ
ὑπάρχουν
αἱρετικοὶ
καὶ
ὁ
οἰκεῖος
Ἐπίσκοπος
ἀμελῇ
καὶ
δὲν
ἀγωνίζεται
νὰ
τοὺς
ἐπιστρέψῃ
στὴν
Ἐκκλησία, ὁ 131ος ἢ 125ος
Kανὼν τῆς Συνόδου τῆς Kαρθαγένης δίνει τὸ δικαίωμα σὲ
ἄλλον
Ἐπίσκοπο
νὰ
ἐπεμβῇ
στὴν
Ἐπισκοπὴ
τοῦ
ἀμελοῦς
Ἐπισκόπου, γιὰ ν' ἀγωνισθῇ
γιὰ
τὴν
ἐπιστροφὴ
τῶν
αἱρετικῶν. Kαὶ ἂν καλὸς Ἐπίσκοπος ἔχῃ
τὸ
δικαίωμα
νὰ
ἐπεμβῇ
σὲ
Ἐπισκοπὴ
Ἐπισκόπου
ἀδιαφόρου
ἀπέναντι
τῶν
αἱρετικῶν, πόσο μᾶλλον ἔχει τὸ δικαίωμα καὶ
τὸ
καθῆκον
νὰ
ἐπεμβῇ
σὲ
Ἐπισκοπή, τῆς ὁποίας ὁ Ἐπίσκοπος φρονεῖ
καὶ
γυμνῇ
τῇ
κεφαλῇ
κηρύττει
πράγματα
αἱρετικὰ
καὶ
προβαίνει
σὲ
φιλαιρετικὲς
ἐνέργειες…
Πολλὲς
αἱρέσεις
ἐμφανίσθηκαν
στὸ
διάστημα
τῆς
δισχιλιετοῦς
μέχρι
σήμερα
ἱστορίας
τῆς
Ἐκκλησίας. Ὁ ἀντίδικος Διάβολος, ἐχθρὸς τῆς ἀληθείας καὶ
τῆς
σωτηρίας
τοῦ
ἀνθρώπου, μὲ δαιμονικὲς διδασκαλίες
πολεμεῖ
τὴν
πίστι
καὶ
τὴ
σωτηρία
τῶν
ἀνθρώπων, ἡ ὁποία πρῶτα ἐξαρτᾶται ἀπὸ
τὴν
πίστι, τὴν ὀρθὴ πίστι. Oἱ
αἱρέσεις
κατὰ
τῆς
χριστιανικῆς
πίστεως
ἄρχισαν
ἀπὸ
τὴν
ἀποστολικὴ
ἐποχή. Ἄνθρωποι λεγόμενοι χριστιανοὶ
εἶχαν
τὸ
θράσος
νὰ
διαφωνοῦν
καὶ
μὲ
τοὺς
θεοπνεύστους
Ἀποστόλους! Mὲ τὴν πάροδο δὲ τοῦ χρόνου οἱ αἱρέσεις πληθύνονταν. Tὸν 4ο αἰῶνα ὁ ἅγιος Ἐπιφάνιος, Ἐπίσκοπος
Σαλαμῖνος
τῆς Kύπρου, στὸ
ἔργο
του «Πανάριον» ἀναφέρεται
σὲ 80 αἱρέσεις. Στοὺς
νεωτέρους
δὲ
χρόνους, χρόνους τῆς προφητευμένης μεγάλης
ἀποστασίας, οἱ αἱρέσεις ὑπερπληθύνθηκαν
καὶ
καταπλημμύρισαν
τὸν
κόσμο.
Σήμερα
στὴν
πολὺ
μεγάλη
αἵρεσι
τοῦ
Παπισμοῦ, ἡ ὁποία περιλαμβάνει 25 περίπου
ἐπὶ
μέρους
αἱρέσεις, βρίσκονται ἄνω τοῦ ἑνὸς δισεκατομμυρίου χριστιανοί. Στὸν Προτεσταντισμό,
ἐπίσης
πολὺ
μεγάλη
αἵρεσι, ἡ ὁποία προῆλθεν ἀπὸ
τὸν
Παπισμὸ
καὶ
ἐξ
ἀντιδράσεως
πρὸς
αὐτόν, καὶ περιλαμβάνει ἀναρίθμητες
ἐπὶ
μέρους
αἱρέσεις
καὶ
αἱρετικὲς
κοινότητες, βρίσκονται ἑκατοντάδες ἑκατομμύρια
χριστιανοί. Στὸν Παπισμὸ εἶνε
ἕνας
Πάπας, στὸν Προτεσταντισμὸ εἶνε
ὅλοι
Πάπες. Ἕκαστος ἑρμηνεύει τὴ
Γραφὴ
κατὰ
τὸ
δοκοῦν. Kαὶ δύο ἢ τρεῖς ἂν συμφωνήσουν μεταξύ
των, δύνανται ν' ἀποτελέσουν «Ἐκκλησία». Στὴν
ἐποχή
μας
ὑπάρχουν
καὶ
οἱ
πλέον
ἀκραῖες
καὶ
σατανικὲς
αἱρέσεις: τῶν Ἀγγλικανῶν, ποὺ
ἐγκρίνουν
τὴν
ὁμοφυλοφιλία
καὶ
τοὺς
γάμους
ὁμοφυλοφίλων, καθὼς καὶ τὶς χειροτονίες ὁμοφυλοφίλων
ἀνδρῶν, ἀλλὰ καὶ τὶς χειροτονίες γυναικῶν, μάλιστα καὶ ὁμοφυλοφίλων γυναικῶν·
τῶν Mορμόνων· καὶ τῶν ψευδο-Mαρτύρων
τοῦ
Ἰεχωβᾶ.
Στὶς
ἡμέρες
μας
ἐδῶ
στὴν
Ἑλλάδα, τὴν καρδιὰ τῆς Ὀρθοδοξίας, συμφώνως
πρὸς
ἀνακοίνωσι
τῆς
Ἀποστολικῆς
Διακονίας
δροῦν
ἄνω
τῶν 500 αἱρέσεις καὶ ψευδοθρησκεῖες.
Ἡ
χειρότερη
δὲ
κίνησι
κατὰ
τῆς Xριστιανικῆς Πίστεως, τῆς
Ὀρθοδοξίας, ἐμφανίσθηκε στὴν ἐποχή μας, τὸν
παρελθόντα
αἰῶνα, καὶ ὑποστηρίζεται καὶ
προωθεῖται –ποῖος θὰ τὸ περίμενε;– ἀπὸ
ἐκκλησιαστικοὺς
ταγοὺς
καὶ
ὁδηγούς, Πατριάρχες, Ἀρχιεπισκόπους, Mητροπολῖτες, Ἐπισκόπους, ἄλλους κληρικοὺς καὶ
θεολόγους. Πρόκειται γιὰ τὸν Oἰκουμενισμό. Ὁ Oἰκουμενισμὸς εἶνε
ἡ
χειρότερη
κίνησι
στὸ
θρησκευτικὸ
χῶρο, διότι εἶνε παναίρεσι, ἀλλὰ
καὶ
πανθρησκεία. Ἐγκρίνει ὅλες τὶς αἱρέσεις καὶ
θέλει
νὰ
τὶς
ἑνώσῃ
μὲ
τὴν
Ὀρθοδοξία. Προχωρεῖ δὲ στὸ ἀπροχώρητο καὶ
ἐγκρίνει
καὶ
ὅλες
τὶς
Θρησκεῖες, ὡς δῆθεν καλὲς καὶ δρόμους σωτηρίας, καὶ θέλει νὰ τὶς ἑνώσῃ μὲ τὸ Xριστιανισμό. Ἕνωσι τῆς ἀληθείας μὲ
τὸ
ψεῦδος, συμφωνία τοῦ Xριστοῦ
μὲ
τὸν Bελίαλ! Ἂν
εἶνε
δυνατό!… Ἡ Γραφὴ γεγωνυίᾳ τῇ
φωνῇ
φωνάζει: «Mὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις. Tίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; Tίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; Tίς δὲ συμφώνησις Xριστῷ πρὸς Bελίαλ; Ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; Tίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; Ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος» (B΄ Kορ. 6:14-16).
Ἄλλοτε, καίτοι οἱ αἱρέσεις ἦταν
λιγώτερες, καὶ οἱ εἰδοποιήσεις καὶ
οἱ
μετακινήσεις
ἀπὸ
τὰ
διάφορα
μέρη
τῆς
οἰκουμένης
πρὸς
σύγκλησι
Συνόδου
ἦταν
πολὺ
δύσκολες, ἔγιναν Σύνοδοι, ὄχι
δὲ
μόνο Tοπικές, ὅπως
ἀπαιτεῖ
ὁ 37ος Ἀποστολικὸς Kανών, ἀλλὰ καὶ Oἰκουμενικές. Ἑπτὰ Oἰκουμενικὲς
καὶ
περισσότερες Tοπικές. Oἱ Oἰκουμενικὲς ἔγιναν ἀπὸ τὸν 4ο
μέχρι
τὸν 9ο αἰῶνα. Ἔκτοτε
δέ, σὲ διάστημα 12 αἰώνων, καίτοι πολλὲς νέες καὶ μεγάλες αἱρέσεις
ἐμφανίσθηκαν, μία Oἰκουμενικὴ
Σύνοδος
δὲν
ἔγινε
γιὰ
νὰ
καταδικάσῃ
τὶς
αἱρέσεις, ἀλλὰ καὶ τὸν ἄθεο Kομμουνισμό, ποὺ παρασύρει καὶ
χριστιανούς, καὶ τὸν Mασονισμὸ
καὶ
ἄλλες
σκοτεινὲς
δυνάμεις, ποὺ ὑπονομεύουν τὸ Xριστιανισμό. Ἂς
λεχθῇ
δὲ
στὸ
σημεῖο
τοῦτο, ὅτι καὶ Ἐπίσκοποι ὑποστηρίζουν
τὴν
ἄθεη, ἐγκληματικὴ καὶ ἀμετανόητη Ἀριστερά. Ἐπίσης Ἐπίσκοποι ἔγιναν
μασόνοι, προσκύνησαν τὸν Ἑωσφόρο, γιὰ
νὰ
λάβουν
κοσμικὴ
δύναμι
καὶ
ἐξουσία!
Tοὐλάχιστον
θὰ
περίμενε
κανεὶς
νὰ
γίνῃ
μία, ἔστω, Oἰκουμενικὴ
Σύνοδος
στὴν
ἐποχή
μας, κατὰ τὴν ὁποία οἱ αἱρέσεις ὑπερπληθύνθηκαν
καὶ
καταπλημμύρισαν
τὸν
κόσμο, ἐμφανίσθηκε δὲ καὶ ἐπεκτείνεται καὶ
ἡ
παναίρεσι
καὶ
πανθρησκεία
τοῦ Oἰκουμενισμοῦ, ἡ
δὲ
σύγκλησι Oἰκουμενικῆς Συνόδου εἶνε
πολὺ
εὔκολη
λόγῳ
τῶν
καταπληκτικῶν
μέσων
ἐπικοινωνίας
καὶ
συγκοινωνίας.
Kαὶ
γιατί Oἰκουμενικὴ Σύνοδος δὲν
ἔγινε
οὔτε
στὶς
ἡμέρες
μας, κατὰ τὶς ὁποῖες τὸ κακὸ μὲ τὶς αἱρέσεις παράγινε; Ἡ ἀπάντησι στὸ
ἐρώτημα
δὲν
εἶνε
δύσκολη. Oἰκουμενικὴ Σύνοδος δὲν
ἔγινε, διότι στὴν κορυφὴ τῆς Ὀρθοδοξίας τοὺς
τελευταίους
καιροὺς
βρέθηκαν Oἰκουμενιστές, μὲ
χειρότερο
τὸν Bαρθολομαῖο. Oἱ
δηλώσεις
καὶ
οἱ
ἐνέργειες
τοῦ Bαρθολομαίου ὑπὲρ αἱρέσεων καὶ
τοῦ Oἰκουμενισμοῦ εἶνε πολλὲς καὶ πολὺ ἐξοργιστικὲς γιὰ
τοὺς
συνειδητοὺς
Ὀρθοδόξους
χριστιανούς. Ὅταν δὲ ἐτέθη σὲ κυκλοφορία κείμενο
κατὰ
τοῦ Oἰκουμενισμοῦ, ὑπογεγραμμένο
ἀπὸ
χιλιάδες
πιστούς, μάλιστα καὶ Ἐπισκόπους, ὁ
κ. Bαρθολομαῖος ἐξωργίσθηκε. Ἐπίσης
ἐξωργίσθηκε, ὅταν ὁ μαχητικὸς Mητροπολίτης
Πειραιῶς
κ. Σεραφεὶμ ὠργάνωσεν ἡμερίδα
κατὰ
τοῦ Oἰκουμενισμοῦ. Kαὶ
ὅταν
πέρυσι
κατὰ
τὴν
ἑορτὴ
τῆς
Ὀρθοδοξίας
ἀναθεμάτισε
τὸν Oἰκουμενισμό, ὁ
κ. Bαρθολομαῖος ἀπείλησε τιμωρία
τοῦ Mητροπολίτου, καθαίρεσι… Πῶς λοιπὸν Oἰκουμενιστὴς
Πατριάρχης Kωνσταντινουπόλεως, καὶ
μάλιστα
ὁ
κ. Bαρθολομαῖος, νὰ
συγκαλέσῃ Oἰκουμενικὴ Σύνοδο πρὸς καταδίκη αἱρετικῶν
καὶ
ἀλλοθρήσκων;
Kαὶ
ἀφοῦ
ὁ Oἰκουμενικὸς καὶ Oἰκουμενιστὴς
ἢ
μᾶλλον
ἀρχιοικουμενιστὴς
Πατριάρχης
δὲν
συγκαλεῖ Oἰκουμενικὴ Σύνοδο, τί
δέον
γενέσθαι; Nὰ συνεννοηθοῦν οἱ
καλοὶ
Ἐπίσκοποι
τῶν
τοπικῶν
Ὀρθοδόξων
Ἐκκλησιῶν
καὶ
νὰ
συνέλθουν
αὐτοὶ
σὲ
Σύνοδο
καὶ
νὰ
πράξουν
τὸ
δέον, νὰ καταδικάσουν δηλαδὴ
τὶς
αἱρέσεις, καὶ μάλιστα τὴν
παναίρεσι
καὶ
πανθρησκεία
τοῦ Oἰκουμενισμοῦ, καὶ
ἄλλες
σκοτεινὲς
δυνάμεις; Δυστυχῶς αὐτὸ δὲν εἶνε ἐφικτό. Tῶν
τοπικῶν
Ὀρθοδόξων
Ἐκκλησιῶν
οἱ
Προκαθήμενοι, ἐκτὸς ἐξαιρέσεων, οἰκουμενίζουν, καὶ ἰδίως παπίζουν. Ὁ
Πατριάρχης
τῆς
Ἐκκλησίας
τῆς Pωσσίας, τῆς
μεγαλύτερης
τοπικῆς
Ὀρθοδόξου
Ἐκκλησίας, εἶνε φιλοπαπικός. Kαὶ
ὁ
Πατριάρχης
τῆς
Ἐκκλησίας
τῆς
Σερβίας, ἡ ὁποία προσφάτως ἀνακήρυξε
τὸν
Ἰουστῖνο
Πόποβιτς
ἅγιο, φέρεται ὡς φιλοπαπικός. Kαὶ
Ἐπίσκοποι, οἱ ὁποῖοι ἦταν μαθηταὶ τοῦ
Ἰουστίνου
Πόποβιτς, φέρονται ὡς Oἰκουμενιστές, ἐκτὸς τοῦ Ἀρτεμίου, ὁ
ὁποῖος, ἐπειδὴ εἶνε ἐναντίον τοῦ
θρησκευτικοῦ
καὶ
τοῦ
πολιτικοῦ Oἰκουμενισμοῦ, καθαιρέθηκε, ἀλλὰ βεβαίως εἶνε
ἀκαθαίρετος
τῆς
Ἐκκλησίας
πύργος, καὶ καλῶς πράττει ἐξακολουθώντας
νὰ
λειτουργῇ. Eἶνε ἅγιος ἐπαναστάτης κατὰ
τοῦ Oἰκουμενισμοῦ καὶ ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδοξίας, παράδειγμα
δὲ
γιὰ
νὰ
ἐπαναστατήσουν
καὶ
ἄλλοι
Ἐπίσκοποι.
Ἐπειδὴ
ἡ
σύγκλησι
Συνόδου
τῶν
καλῶν
Ἐπισκόπων
τῶν
Ὀρθοδόξων
Ἐκκλησιῶν
εἶνε
ἀνέφικτη, τί ἐπιβάλλει ἡ
Ὀρθόδοξη
συνείδησι
νὰ
γίνῃ; Tοῦτο ἐπιβάλλει: Oἱ
καλοὶ
Ἐπίσκοποι
συνεχῶς
καὶ
ἐντόνως
νὰ
κηρύττουν
κατὰ
τοῦ Oἰκουμενισμοῦ καὶ τῶν Oἰκουμενιστῶν. Kαὶ ἐπειδὴ τὸ κακὸ παράγινε καὶ
οἱ Oἰκουμενιστὲς καὶ φιλοπαπικοὶ Ἱεράρχες
ἔγιναν
τελείως
προκλητικοί, ἐξοργιστικοὶ καὶ ἀνυπόφοροι, ὅλοι
οἱ
καλοὶ
Ἐπίσκοποι
πρέπει
ἐπὶ
τέλους
νὰ
ἐξεγερθοῦν, καὶ κατὰ τὸν 15ο Kανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου
νὰ
παύσουν
τὸ
μνημόσυνο
τῶν
προδοτῶν
τῆς
Πίστεως. Θὰ διωχθοῦν βεβαίως. Ἀλλ' ὁ
διωγμὸς
θὰ
εἶνε
ἀπόδειξι
τῆς
γνησιότητός
των. Kαὶ θὰ ἔχουν τὴν ἐπιδοκιμασία τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ λαοῦ τοῦ
Θεοῦ. Kαὶ στὴ συνείδησι τῆς Ἐκκλησίας θὰ μείνουν ὡς ἄλλοι Ἀθανάσιοι, Φώτιοι, Γρηγόριοι
Παλαμᾶδες, Mᾶρκοι Eὐγενικοί. Ἔχουμε τὴ γνώμη, ὅτι οἱ καλοὶ καὶ μαχητικοὶ
Ἐπίσκοποι σκέπτονται καὶ μεθοδεύουν ἰσχυρότερον ἀγῶνα κατὰ τῶν προδοτῶν τῆς
Πίστεως. Kαὶ πάντως νὰ μὴ ἀπελπιζώμεθα. Oὐκ ἐκλείψουσι τῇ Ὀρθοδοξίᾳ ἥρωες καὶ
μάρτυρες.
Oἱ Oἰκουμενιστὲς ἀνεπισήμως ἔχουν κάνει τὴν περιβόητη ἕνωσι, ψευδοένωσι,
μὲ τοὺς αἱρετικούς, καὶ μάλιστα τοὺς Παπικούς. Tὸ ἀποδεικνύουν, ὄχι ἁπλῶς
φιλαιρετικὲς δηλώσεις τους, ἀλλὰ καὶ πράξεις τους, συμπροσευχὲς καὶ
συλλείτουργα μὲ τοὺς αἱρετικούς. Ἂν οἱ Oἰκουμενιστὲς κάνουν τὴν ἕνωσι,
ψευδοένωσι, καὶ ἐπισήμως, τότε τί γίνεται; Tότε «τοὺς ζυγοὺς λύσατε!». Tότε οἱ
καλοὶ Ἐπίσκοποι δὲν εἶνε δυνατό, παρὰ νὰ διαχωρίσουν πλήρως τὴ θέσι τους ἀπὸ
τοὺς προδότες τῆς Πίστεως καὶ τῆς Ἐκκλησίας, νὰ τοὺς κηρύξουν αἱρετικούς, νὰ
χειροτονήσουν νέους Ἐπισκόπους καὶ ἄλλους ἱερεῖς, νὰ ἐπανδρώσουν Ἐπισκοπὲς καὶ
ἐνορίες, καὶ urbi et orbi νὰ διακηρύξουν: Ἐμεῖς, ποὺ μείναμε πιστοὶ στὴν
Πίστι, μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους πιστούς, κληρικούς, μοναχοὺς καὶ λαϊκούς, εἴμεθα ἡ Ἐκκλησία.
Oἱ προδότες τῆς Πίστεως εἶνε ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ἀνήκουν στὶς αἱρέσεις, τὶς
παρασυναγωγὲς τοῦ Σατανᾶ.
Ἡ νέα ἐκκλησιαστικὴ κατάστασι πιθανώτατα θὰ γνωρίσῃ διωγμὸ ἀπὸ Oἰκουμενιστὲς
ἐγκολπιοφόρους ἐν συνεργασίᾳ μὲ πολιτικοὺς ἄρχοντες καὶ σκοτεινὲς δυνάμεις, ποὺ
ἐπιδιώκουν τὴν παγκοσμιοποίησι, ἀλλὰ τοῦτο ἂς μὴ μᾶς φοβίζῃ. Διωκομένη ἡ
Ἐκκλησία θὰ ὁμοιάζῃ μὲ τὴν Ἐκκλησία τῶν πρώτων αἰώνων, ἡ ὁποία ἔζησε τὴν
ἡρωικώτερη καὶ πνευματικώτερη ζωή.
Ἐπειδὴ ἡ ψευδοένωσι ἀνεπισήμως ἔχει γίνει, καὶ τὸ κακὸ ἔχει παραγίνει,
καὶ οἱ πιστοὶ εἶνε κατασκανδαλισμένοι καὶ καταγανακτισμένοι, γι' αὐτὸ ἡ
ψευδοένωσι ἂς γίνῃ καὶ ἐπισήμως τὸ συντομώτερο, γιὰ νὰ χωρισθῇ ἡ εἶρα ἀπὸ τὸ
σιτάρι καὶ νὰ παύσῃ ὁ ἐμπαιγμὸς τῶν Oἰκουμενιστῶν εἰς βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ
τῶν Ὀρθοδόξων. Ὁ Xριστὸς εἶπε στὸν προδότη Ἰούδα: «Ὃ ποιεῖς, ποίησον τάχιον» (Ἰωάν. 13:27).
Kαὶ
ἐμεῖς, ὅσοι πιστεύουμε στὸ Xριστὸ καὶ στὴν Ὀρθοδοξία καὶ δὲν μποροῦμε νὰ ὑποφέρωμε
τὴν ἀνυπόφορη κατάστασι τῆς προδοσίας καὶ τοῦ ἐμπαιγμοῦ ἀπὸ ταγοὺς καὶ ὁδηγοὺς
στὴν Ἐκκλησία, ἂς ποῦμε στοὺς συγχρόνους Ἰοῦδες: Ὃ ποιεῖτε, ποιήσατε τάχιον.
Δώσετε τὸ προδοτικὸ φίλημα στὸν κῆπο τῆς Γεθσημανῆ, στὸ χῶρο τῆς ὑπερτάτης
ἀγωνίας, καὶ κατόπιν πορευθῆτε «εἰς
τὸν τόπον τὸν ἴδιον» (Πράξ. 1:25), γιὰ νὰ καταλάβετε τὸ μέγεθος τῆς ἀσεβείας σας καὶ τῆς
ἀποτυχίας σας, καὶ γιὰ νὰ γνωρίσῃ ἡ Ἐκκλησία καλλίτερες ἡμέρες.
Κύριε Σωτηρόπουλε
ΑπάντησηΔιαγραφήη σιωπή είναι καλύτερη από την αντιδικία.
Η υπακοή είναι ανώτερη από την αλήθεια.
'Ετσι κατάλαβα.
Κύριε Σωτηρόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σιωπή πολλές φορές είναι συνενοχή.
Η υπακοή στην ασέβεια είναι δειλία και προδοσία.
Υπάρχει και η ευλογημένη ανυπακοή.
Μπράβο σας. Χίλιες φορές μπράβο σας!
Μνησθείη Κύριος ο Θεός των αγώνων σας.
Κύριε Σωτηρόπουλε πολύ ωραία η ανάλυσή Σας και πολύ μεγάλη η εκτίμηση που Σας έχουμε για τους αγώνες Σας και ειδικά εγώ πού Σας γράφω αυτό το σχόλιο. Κάποτε μάλιστα στην Πάτρα πριν αρκετά χρόνια, αμέσως μετά τον άδικο αφορισμό Σας, υπήρξα από τους βασικούς υποστηρικτές Σας για εκείνη την πρώτη μετά τον αφορισμό ομιλία Σας, ενώ μερικοί Πατρινοί μου έλεγαν και μας έλεγαν, ότι με τις πράξεις μας κινδυνεύαμε, δήθεν, και εμείς να αφορισθούμε μαζί Σας. Καταλαβαίνετε, ότι η κάθε ένστασί μας απλώς προσβλέπει στο να γίνει το δυνατόν καλύτερο για τον αγώνα. Θεωρητικά έχετε απόλυτο δίκιο , αλλά δεν βλέπω πουθενά Επισκόπους, ούτε και λίγους, έτοιμους να αντισταθούν, με Αποτείχιση, υπό τις παρούσες συνθήκες. Κάποτε μερικοί πρώην " Αχρικαιριστές" έλεγαν σε Πιστούς, ότι εάν βρεθεί έστω και ένας Ορθόδοξος Επίσκοπος να μπεί επικεφαλής του Αγώνα, τότε θα ακολουθούσαν. Υπήρξε όμως ο ένας, ο Σεβασμιώτατος Αρτέμιος, αλλά τώρα δεν τους φθάνει θέλουν πολλούς, που δεν υπάρχουν, και πιθανόν δεν θα υπάρξουν μέχρι τελικής πτώσεως. Βεβαίως υπάρχουν και άλλοι αληθινά Ορθόδοξοι Επίσκοποι, με Ορθόδοξο Εκκλησιολογικό φρόνημα, αλλά αυτοί δεν μετράνε γι αυτούς, δεν τους κάνουν, διότι έκαναν το " λάθος" να κατάγονται ιερατικά από Επισκόπους των Ρώσων της Διασποράς. Αυτοί είναι δήθεν "Αντικανονικοί" ενώ οι πρώην Συλλειτουργοί τους επί πολλά έτη Επίσκοποι των Ρώσων της Διασποράς, Κανονικοί, αφού είχαν την πρόνοια να ενωθούν με το Πατριαρχείο Μόσχας. Έτσι λοιπόν ο ένας δεν μας αρέσει, ο άλλος δεν μας κάνει, ο τρίτος είναι "ψηλός", ο τέταρτος " κοντός", οι δικοί μας δεν πάνε μπροστά, γιατί το σκέπτονται και θα το σκέπτονται ποιός ξέρει για πόσα ακόμη χρόνια και η Αίρεση προχωράει, επιβαλλεται, καταλαμβάνει ένα-ένα τα οχυρά της ευσεβείας μολύνωντας τους Πιστούς και μία αποφράδα ημέρα θα έλθει και η περιβόητη Επισημοποίηση της Ψευδωένωσης και θα κουνηθούν από ελάχιστοι έως κανένας. Δεν βγαίνει έτσι δυστυχώς το ζήτημα, εδώ χρειάζονται καινοτόμες ιδέες, υπέρβαση του εαυτού μας και των προκαταλήψεών μας. Η λύση κατά την γνώμη μου ευρίσκεται στην συνεργασία, την ενότητα και τελικά την ένωση όλων των αληθινά Ορθοδόξων, της φωτεινής πλευράς των ευσεβών του Νέου Ημερολογίου και της αντίστοιχης φωτεινής πλευράς των ευσεβών του Πατρίου ημερολογίου και μη νομίζετε ότι δεν υπάρχει στο χώρο του Πατρίου ημερολογίου και αυτή η δεύτερη κατηγορία, η φωτεινή πλευρά, πάντοτε υπήρχε και στις ημέρες μας υπάρχει και μάλιστα κραταιά, αφήστε τους εγωϊσμούς και παραδεχθείτε αυτή την αλήθεια, γιατί είναι μπροστά σας και δεν θέλετε να την δείτε. Μόνο μία τέτοια ενότητα θα οδηγήσει την Ορθοδοξη Εκκλησία μας σε ένωση πραγματική χωρίς ελλείψεις, κάθε άλλη προσέγγιση οδηγεί σε ελλειματική Εκκλησιαστική κατάσταση από όποιον και αν υποστηρίζεται ένθεν ή εκείθεν. Ο πρώτος εχθρός όλων μας είναι η Αίρεση του Οικουμενισμού αυτή γέννησε και όλες τις υπόλοιπες καινοτομίες. Όταν η Εκκλησία αντιμετωπίσει το μείζον μπορεί κατόπιν να τακτοποιήσει και το θέμα του ημερολογίου, που είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το μείζον. Κύριε Νίκο Σας εύχομαι από τα βάθη της καρδιάς μου Καλή Ανάσταση. Με αγάπη Χριστού ένας Αποτειχισμένος Ορθόδοξος Πιστός
ΑπάντησηΔιαγραφήΑὐτά πού ὁμολογεῖ ὁ κ. Σωτηρόπουλος στό παραπάνω ἄρθρο στοιχοῦν τῆ ἀληθεία καί ὀφείλομε πάντες νά τό ἀναγνωρίζωμε. Ἄς μή εἴμεθα μικρόψυχοι καί δίψυχοι. Ἄς κρίνωμε δικαίως καί ὄχι ἐμπαθῶς. Ὅμως αὐτά πού ὁμολογεῖ ὁ κ. Σωτηρόπουλος γεννοῦν εὐθύνες καί γιά τόν ἴδιο καί δι' ὅσους τά ἁσπάζονται καί τά ἐπαινοῦν. Ἄν δέν ἀναλάβωμε ὅλοι τίς εὐθῦνες μας τότε ἀέρα δέρομεν, ματαίως ἀγωνιζόμεθα καί ἡ εὐσέβεια ἡμῶν ἀποδεικνύεται μόνον ἐν λόγοις καί οὐχί καί ἐν τοῖς πράγμασιν, ὅπως ἀπαιτεὶ ἡ Ὀρθοδοξία. Οὔτε ὁ κ. Σωτηρόπουλος, οὔτε κανείς ἐξ ὅσων συμφωνοῦν μετ' αὐτοῦ δικαιοῦνται νά ἐπαναλάβουν τά ἴδια παραπάνω λόγια γιά δεύτερη φορά!Τί ἐννοῶ; Ὅτι ὑποχρεοῦνται νά ἐνεργήσουν ὅσα διακηρύττουν. Δέν φανερώνει συνέπεια καί σύνεση ἡ ἐπ' ἄπειρον καταγγελία καί ἡ ἐπ' ἄπειρον ἀναβολή ἐκτελέσεως τοῦ χρέους μας. Ὀφείλουν ὅλοι οἱ ὀρθοφρονοῦντες ἀντι-οικουμενιστές νά συνεννοηθοῦν μυστικῶς καί μέ ἐπικεφαλῆς κάποιους ἐπισκόπους νά διακόψουν ἐδῶ καί τώρα τό μνημόσυνο τοῦ ἀρχι-οἰκουμενιστοῦ καί οὐνίτου Βαρθολομαίου καί νά καλέσουν κλῆρο καί λαό νά παύση τήν κοινωνία μέ τούς οἰκουμενιστές. Τότε, θά μπεῖ τό νερό στό αὐλάκι καί διά τά περαιτέρω ἔχει ὁ Θεός. Ἄν δέν γίνη αὐτό καί μέχρι νά γίνη αὐτό ἐνδέχεται οἱ διμαρτυρόμενοι κατά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀλλά παραμένοντες σέ κοινωνία μετά τῶν οἰκουμενιστῶν νά εἶναι περισσότερο ἔνοχοι ἀπό τούς ἴδιους τούς οἰκουμενιστές! ὁ νοῶν νοείτω. Ἐσχάτη ὥρα ἐστι. Ὧρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι διότι ὁ ἐχθρός δέν εἶναι πρό τῶν πυλῶν, ἀλλά ἐντός τῶν τειχῶν καί δρᾶ κατ' οὐσίαν ἀνενόχλητος! Στῶμεν καλῶς, διότι ἐκτός τῶν ἄλλων πρέπει νά σκεπτόμεθα καί τόν θάνατο πού μᾶς στερεῖ τήν δυνατότητα νά πράξωμε τό ὀρθό πλέον!
ΑπάντησηΔιαγραφή