ΦΙΛΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
του αρχιμ. Αθανασίου Σιαμάκη
Η σχοινοτενής απάντηση του αγαπητού Ι.Κ. στα γραφόμενά μου
αποδεικνύει ακριβώς εκείνο που έγραψα πιο πάνω για τη λογιότητά του, ότι με
παιδική αφέλεια επικαλείται όποια πληροφορία
συναντήσει χωρίς βάσανο, ακόμη και από τα απόκρυφα.
Η όλη απάντησή του
είναι μία λίστα τέτοιων αναξιόπιστων μαρτυριών, που αρύονται την ασεβή και
βλάσφημη πληροφορία από τον αποκρυφιστή (Παρέπεμψα σε σημείωση του Κων.
Σιαμάκη, και παραπέμπω και πάλι στην ίδια πιο πάνω).
Αυτό του συμβαίνει διότι δεν έχει προσωπική πρόσβαση στα ιερά
κείμενα της Γραφής, που αναφέρονται στο συγκεκριμένο θέμα, μήτε αξιολογικό
κριτήριο.
Όλες οι μαρτυρίες του αντλούνται έξω από τα ιερά κείμενα της θείας
αποκαλύψεως.
Αν έρριχνε μια ματιά στο Κολοσσαείς 4,10, θα έβλεπε ότι το
πατριαρχείο Ιεροσολύμων κάνει αθέμιτη παραποίηση και ανεπίτρεπτη κατάχρηση του
χωρίου, διότι δεν αναφέρεται τίποτε σ’ αυτό για τον Πέτρο, αλλά μόνο για το
Μάρκο.
Και βέβαια προηγείται η Γραφή και έπεται το πατριαρχείο.
Κι όμως ο φίλος
Ι.Κ. παραθέτει την καταφώρως αδικούσα το εν λόγω χωρίο γνώμη του πατριαρχείου ως έγκυρη.
Δεν φαίνεται επίσης να πείθεται, για τον ίδιο λόγο, ότι ο
Καραβιδόπουλος είναι βαριά επηρεασμένος από την Τυβίγγεια προτεσταντική
«θεολογία» και υπηρετεί με τις εκδόσεις του (κυρίως με τη συνέκδοση της Αγίας
Γραφής και των αποκρύφων, πράξη πονηρή και βλάσφημη, διότι ισοπεδώνει τα γνήσια
βιβλία με εκείνα τα βλάσφημα νόθα ή απόκρυφα) στην άμβλυνση ιεροκρυφίως του
ορθοδόξου κριτηρίου των αναγνωστών του.
Απόδειξη της αδόκιμης χρήσεως των πληροφοριών βλέπει κανείς
και στην απάντηση που δίνει για τα μη μαρτυρούμενα στην Αγία Γραφή σχετικώς με
το πρόσωπο της μητέρας του Κυρίου, αφήνοντας τον αναγνώστη να θεωρεί ότι είναι
θεμιτό η προφορική παράδοση της εκκλησίας να στηρίζεται στα βλάσφημα και ασεβή απόκρυφα.
Αν ήταν έτσι το πράγμα, τότε υπενθυμίζεται ότι η ίδια εκκλησία τα ονόμασε
απόκρυφα και νόθα και τα απέρριψε από τον κανόνα.
Και φυσικά η εκκλησία δεν
μπορεί να φάσκει και ν’ αντιφάσκει.
Δεν μπορεί μια τέτοια παράδοση, που
υιοθετεί μυθεύματα αιρετικών συγγραφέων,
να είναι της εκκλησίας.
\Τέτοια χρήση «μαρτυριών» δείχνει μεν αθωότητα, αλλ’ αυτή δεν
φτάνει·
Ο Κύριος θέλει οι Χριστιανοί να είναι «φρόνιμοι ως οι όφεις και
ακέραιοι ως αι περιστεραί».
Το σαπούνι δεν είναι τυρί, όσο κι αν αφρίζει όταν
το μασάει ο αφελής.
Αδυνατεί επίσης να καταλάβει ότι η αυθεντία είναι η Γραφή
και όχι τα σχόλια επί της Αγίας Γραφής.
Τέλος ο λόγος για τα πρωτόκλιτα·
Το μη καθαρόν -α των εις -α θηλυκών πρωτοκλίτων στη γενική και δοτική μετατρέπεται σε -ης -η αντιστοίχως (ρίζα -ης -η· μούσα -ης -η· γλώσσα -ης -η· μάζα -ης, και Σάπφειρα Σαπφείρης Σαπφείρη, με
κατέβασμα του τόνου στην παραλήγουσα κατά το άκανθα ακάνθης ακάνθη, διότι αυτό συμβαίνει στα τρισύλλαβα ονόματα)
(Βλ. και Γραμματική Αχιλλ. Τζαρζάνου).
Και πάλι ευχαριστώ τον κ. Ι.Κ. για τη δεύτερη ευκαιρία που
μου έδωσε, δηλώνοντας επιπροσθέτως ότι
θα είναι και η τελευταία μου, διότι ζητήματα απλά όταν γίνονται σύνθετα
δεν έχουν τελειωμό.
Δεν παραλείπω τέλος να δηλώσω ότι τα γραφόμενά μου δεν
έχουν χαρακτήρα αντιδικίας, αλλά φιλικού διαλόγου, χωρίς απαιτήσεις και
δεσμεύσεις.
Ευχαριστώ.
Ευχαριστούμε θερμά τον σεβαστό και έγκριτο θεολόγο π. Αθανάσιο, για τις παρατηρήσεις και τις επιτιμήσεις προς την ελαχιστότητά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνούμε απόλυτα με τους χαρακτηρισμούς του και σπεύδουμε να προσθέσουμε, ότι ούτε την παύλεια προτροπή δεν δυνάμεθα να τηρήσουμε: "μη παιδία γίνεσθε ταις φρεσίν.....".
Ασφαλώς, εμείς οι αθεολόγητοι και αστοιχείωτοι απλώς κάποια σχόλια δυνάμεθα να ψελίζουμε και ουδέν έτερον.
Προς τούτο αναφερθήκαμε σε διάφορα χωρία και περικοπές σχετικές με την εικαζόμενη παρουσία του Πέτρου στη Ρώμη, που από ορισμένους αμφισβητείται (όπως και από τον άγιο Νεκτάριο). Πάντως, δεν αναφερθήκαμε στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, αλλά στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας σχετικά με την παρουσία των Μάρκου και Πέτρου στη Ρώμη.
Πάντως, αν το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (και όχι Ιεροσολύμων) παραποιεί αγιογραφικά κείμενα και εάν το Πατριαρχείο Αντιοχείας ψεύδεται και αυτό και εάν η Πανορθόδοξος Σύνοδος του 1722 (κατά Ρωμανίδη) αναφέρει (ψευδώς;) ότι "ο Πέτρος τον Κλήμεντα εχειροτόνησε επίσκοπον Ρώμης" και εάν το απολυτίκιον "Την Ρώμην μη λιπών....." είναι και αυτό ψευδές και εάν ο Ι. Χρυσόστομος αναφέρει (ψευδώς; μη γένοιτο) την παρουσία του Πέτρου στη Ρώμη, τότε εμείς οι αδαείς τι να πούμε;
Όσον αφορά τα Απόκρυφα είναι γνωστόν, ότι διαιρούνται σε τρεις κατηγορίες:
α/ Γνωστικά, απορριπτέα από την Εκκλησία,
β/ Ιουδαιοχριστιανικά, για τους εξ Ιουδαίων χριστιανούς, απορριπτέα από την Εκκλησία και
γ/ Ορθόδοξα απόκρυφα (ψυχοφελείς διηγήσεις και ψευδεπίγραφα), τα οποία: είτε ενσωμάτωσαν ήδη υπάρχουσες παραδόσεις για τη ζωή των προσώπων της Καινής Διαθήκης (της Θεοτόκου, των αποστόλων κ.λπ.) είτε κατασκεύασαν φανταστικές ιστορίες, τις περισσότερες φορές αφελείς, και τις δημοσίευσαν κάτω από το όνομα ενός υποτιθέμενου ιερού συγγραφέα, για να «ωφελήσουν ψυχικά» τους χριστιανούς αναγνώστες τους. Είναι δηλαδή «ψυχωφελείς διηγήσεις», γραμμένες κυρίως από το 2ο ώς και τον 4ο αιώνα κατά μίμησιν των ευαγγελίων, των επιστολών, των αποκαλύψεων και των πράξεων των αποστόλων. Εφαρμόζουν την τακτική του vaticinium ex eventu, δηλαδή της ψεύτικης απόδοσης ενός βιβλίου σε κάποιο διάσημο συγγραφέα παλιότερης εποχής, που θεωρείται έγκυρος. Τα βιβλία αυτά, συμβατικά τα ονομάζουμε «απόκρυφα», επειδή ο όρος έχει γίνει πλέον τεχνικός. Στην πραγματικότητα είναι χριστιανικά ψευδεπίγραφα εξωβιβλικά κείμενα. Δεν συμπεριλαμβάνονται στον Κανόνα της Αγίας Γραφής, αλλά και δεν είναι απορριπτέα. Σύμφωνα λοιπόν με τα ανωτέρω σε αυτά τα απόκρυφα βρίσκεται ενσωματωμένη η Παράδοση της Εκκλησίας και όχι το αντίθετο, δηλ. δεν αποτελούν Παράδοση.
Και πάλιν ευχαριστούμε, για τις επιτιμήσεις προς το πρόσωπό μας, που οπωσδήποτε αποτελούν πολύτιμα στοιχεία προς οικοδομήν.
Μετά σεβασμού
ΙΚ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποκαλύπτω και εξομολογούμαι δημοσίως μια μηχανουργία του Διαβόλου, στο πρόσωπό μου.
Διδάχθηκα στο σχολείο και στο κατηχητικό και ενίοτε από άμβωνος, από τους γονείς και παιδικά χριστιανικά βιβλία, ότι η Παναγία, μικρό κοριτσάκι οδηγήθηκε από τους γονείς της στον Ναό, όπου την αφιέρωσαν, και παρέμεινε έγκλειστη στον Ναό, "για να σκουπίζει", να υπηρετεί τον ναό, ως αφιερωμένη, υπό την προστασία των ιερέων, μέχρι την ηλικία 14 -16,17 ετών. Τότε, εφόσον δραστηριοποιήθηκε και η έμμηνος ρύσις και οι ιερείς δεν μπορούσαν να έχουν πλέον μια γυναίκα στον Ναό, διότι θεωρούντο μίασμα τα "έμμηνα", βρήκαν διέξοδο να την παραδώσουν στον Ιωσήφ, όχι ως σύζυγο, αφού ήταν αφιερωμένη στο Ναό, αλλά για να την προστατεύη ένας άντρας. Και η λύση ήταν ένας χήρος, θρησκευτικός, ηλικιωμένος, που δεν θα απαιτούσε από την Μαρία συνευρέσεις, απλά θα την προστάτευε. Έτσι μας κατήχησαν.
Μεγαλώνοντας, επί δεκαετίες, κάποιοι που είχα ρωτήσει, μου έλεγαν ότι η ανωτέρω ιστορία είναι αληθινή. Δε συνέβη προφανώς να ρωτήσω κάποιον σωστά πληροφορημένο. Και έτσι, παρά τις καλές μου προθέσεις, ο Σατανάς, (ο οποίος μεθοδεύει συστηματικά τέτοιες καταστάσεις), από καιρού εις καιρό μου έβαζε ως λογισμό τη βλάσφημη σκέψη "ποιος ευαγγελισμός, στο ναό ήταν η Μαριάμ, νέα και ωραία, κάποιος ζωηρός ιερέας έκανε ότι έκανε, έμεινε έγκυος, και οι ιερείς τη δώσανε στον Ιωσήφ για να μη φανεί το σκάνδαλο". Μερικές φορές, μάλιστα, ο πειραστικός λογισμός, εύρισκε τροφή, όταν διάβαζα τις εκφράσεις του Κυρίου Ιησού, "ο οίκος του πατρός μου", κ.λπ. Ο Θεός ας με συγχωρέση, αφού γνωρίζει ότι πάντοτε, εν ριπή οφθαλμού, απομάκρυνα μετά βδελυγμίας τους λογισμούς, αντιπαραθέτοντας τα πολλά ευεργετικά προς την αναξιότητά μου θαυμαστά σημεία - αποδείξεις για την ζωντανή Θεϊκή παρουσία Του και βέβαια και για τον Ευαγγελισμό. Ενώ με την πίστι αντιμετώπιζα τον λογισμό, κάποτε επανερχόταν, (αφού θεωρούσα αληθινή την αφήγηση αυτή, περί δήθεν παραμονής της Παναγίας έγκλειστης στο ναό, από νήπιο μέχρι ηλικία νεάνιδος). Και δεν θυμάμαι κάποιος να μου είπε με βεβαιότητα ότι "η ιστορία είναι παραμύθι!!!".
Δεν μελέτησα συστηματικά την Κ.Διαθήκη ώστε να δω τι λέει επ' αυτού. Ένα άρθρο για τη ζωή της Παναγίας, του Κων/νου Σιαμάκη που διάβασα πολύ πρόσφατα, δεν έλεγε τίποτα για αφιέρωση της Παναγίας. Δόθηκε λοιπόν η ευκαιρία να ρωτήσω, στο σχόλιο της αποτειχίσεως, το οποίο αναφέρει ο π.Αθανάσιος, με αφορμή κάποια αναφορά στα απόκρυφα. Ἠδη απο καιρό είχα απομυθοποιήσει και το κακόδοξο παραμύθι με τα πήλινα πουλιά.
Ευγνωμονώ τον κ.ΙΚ που μου απάντησε αμέσως ότι αυτή η ιστορία της δήθεν αφιερώσεως της Παναγίας στο Ναό, δεν είναι αληθινή, αλλά είναι από τα απόκρυφα. Αυτό μου αρκούσε, διότι για τα απόκρυφα είχα άποψη αρνητική. Ευχαριστώ και τον π.Αθανάσιο που αν και νομίζω ότι τότε δεν απάντησε στην ερώτησή μου, τώρα επικυρώνει την ορθότητα της απάντησης του ΙΚ, και μαζί και οι δύο, μαζί με το άρθρο του Κων/νου Σιαμάκη, μαζί με τον κ.Οδυσσέα που το ιστολόγιό του είναι όαση ορθοδόξου πνευματικής αναπάλσεως, από τώρα και στο εξής κονιορτοποίησαν δια παντός τις πειραστικές μεθοδεύσεις του Σατανά στο θέμα αυτό.
Συμπέρασμα όπως το αντιλαμβάνομαι από το πάθημά μου:
Απορριπτέα πρέπει να είναι τα απόκρυφα! Να τα απορρίπτουμε ως απόκρυφα και νόθα, χαρακτηρίζοντάς τα ασεβή, βλάσφημα και απορριπτέα.
Πίσω από τις δήθεν "ψυχωφελείς διηγήσεις" τους, κρύβονται ψυχοκτόνα σχέδια του Διαβόλου, διακυβεύεται το ορθό Δόγμα αλλά και η σωτηρία έστω και ενός πλανηθέντος ανθρώπου, όπως στην ιστορία που εξομολογήθηκα.
Όταν υπάρχει καλή πρόθεση, ο Θεός κάποτε φανερώνει την αλήθεια Του στον πλανεμένο.
Ο καθηγητής Καραβιδόπουλος, κακώς συνέκδοσε Γνήσια θεόπνευστα Βιβλία της Καινής Διαθήκης με τα Σατανικά απόκρυφα.
Αγαπητέ αδελφέ
ΔιαγραφήΣυγκεφαλαιώνουμε σχετικά με τα απόκρυφα κείμενα:
Με τον γενικό όρο Απόκρυφα, ονομάζονται αρχαία κείμενα θρησκευτικού περιεχομένου που έχουν αποκλεισθεί από τον Κανόνα της Αγίας Γραφής. Οι χριστιανικές εκκλησίες θεωρούν ότι τα κείμενα αυτά έχουν συνταχθεί κατ' απομίμηση των κανονικών βιβλίων της Αγίας Γραφής και έχουν αποκλειστεί από τους κανόνες τους. Κατά κύριο λόγο, οι ερευνητές θεωρούν ότι τα βιβλία αυτά συντάχθηκαν μεταξύ του 2ου π.Χ. και του 4ου μ.Χ. αιώνα από Ιουδαίους και χριστιανούς συγγραφείς (αν και συνέχισαν να γράφονται ανάλογα κείμενα μέχρι και τον 13ο αιώνα μ.Χ., οι οποίοι με απομίμηση του τίτλου, του ονόματος του συγγραφέα, της μορφής και του περιεχομένου, επιδίωκαν να εξασφαλίσουν στα έργα τους κανονικό κύρος. Τα βιβλία αυτά διακρίνονται σε απόκρυφα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης.
Οι Προτεστάντες χριστιανοί, ονομάζουν «ψευδεπίγραφα» τα ως «απόκρυφα» χαρακτηριζόμενα βιβλία της Π. Διαθήκης από τους Ορθόδοξους και τους ΡΚαθολικούς, ενώ ως «απόκρυφα» χαρακτηρίζουν συνήθως τα ονομαζόμενα από τους ΡΚαθολικούς «δευτεροκανονικά» και από τους Ορθόδοξους «αναγιγνωσκόμενα» ή «δευτεροκανονικά» βιβλία της Π. Διαθήκης.
Τα "ψυχωφελή" απόκρυφα δεν είναι απορριπτέα, ούτε σατανικά. Είναι αφελείς και απλοϊκές αφηγήσεις, εν πολλοίς παρμένες από την Παράδοση της Εκκλησίας. Αρχικά, τα κείμενα αυτά, όπως "το πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου", διαβάζονταν και στις συνάξεις των χριστιανών, μετά δε τον 10ο αι. περιορίστηκε η χρήση τους ως αναγνώσματα μοναστηριακών τυπικών, δηλ. είχαν συναξαριστική χρήση (Βλέπε σχετικά: C. Pauret: "Presences des Apocryphes dans la litterature monastique occidentale ancienne", 1993).
Οι αναφορές σχετικά με την γέννηση της Θεοτόκου, την παιδική της ηλικία, τα Εισόδια στο Ναό, τη σύλληψη και γέννηση του Χριστού βρίσκονται στο "Πρωτοευαγγέλιο Ιακώβου".
Εκεί εξιστορούνται με λεπτομέρειες:
1/ Η σύλληψη της αγίας Άννας
2/ Η γέννηση και η παιδική ηλικία της Μαρίας μέχρι 3 ετών
3/ Η είσοδος της Μαρίας στο Ναό στα 3 χρόνια
4/ Η διατροφή της στο Ναό από χέρι αγγέλου
5/ Η παραμονή στο Ναό μέχρι τα 12 χρόνια
6/ Η μνηστεία με τον γηραλέο Ιωσήφ
7/ Η σύλληψη του Χριστού, στο φρέαρ, γύρω στα 15
8/ Η επίσκεψη στην Ελισάβετ
9/ Η δυσπιστία του Ιωσήφ
10/ Η γέννηση του Ιησού και η επίσκεψη της μαμής
11/ Η προσκύνηση των μάγων
12/ Η δολοφονία του Ζαχαρία
Τα περί της παιδικής ηλικίας του Ιησού, του δασκάλου του Ζακχαίου, για την ανάσταση του μικρού Ζήνωνα από τον μικρό Ιησού, τα σπουργίτια κ.λπ. θαύματα, όλα αυτά αναφέρονται στο "ευαγγέλιο Θωμά" (Έκθεση της παιδικής ηλικίας του Κυρίου από τον Ισραηλίτη φιλόσοφο Θωμά).
ΙΚ
Προ καιρού μας πιπίλιζαν το μυαλό, με το δήθεν "ευαγγέλιο" του δήθεν "Ιούδα", τώρα το τάχατες "ευαγγέλιο" του δήδεν "Βαρνάβα", πολλοί επιχειρούν παραπληροφόρηση, σύγχυση στους πιστούς ή και στην Εκκλησία, με συνέπεια παρόμοιες με του β' σχολίου παραποιήσεις γεγονότων, να θεωρούνται από λογοτέχνες κάτι το σίγουρο, όπως η περίπτωση της Μαρίας της Μαγδαληνής, που ενώ στην Αγ.Γραφή είναι μεγάλης ηλικίας και όχι πόρνη, στα απόκρυφα, λογοτεχνικά, κινηματογραφικά, παρουσιάζεται νέα και πρώην πόρνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελευταίο, προχθεσινό δημοσίευμα, για ένα δήθεν "ευαγγέλιο" του Βαρνάβα, που βέβαια μπορεί να υπάρχει ως βιβλίο, να δημοσιεύονται φωτογραφίες του, αλλά αφού αναφέρεται στον μωαμεθανισμό, πρέπει να είναι τουλάχιστον 600 -700 χρόνια μεταγενέστερο της εποχής που έζησε ο ως άνθρωπος Χριστός, ο Απ.Παύλος και ο απ.Βαρνάβας και φυσικά δεν μπορει να είναι του αληθινού απ.Βαρνάβα. Ενώ η εκκλησία έχει καθορίσει ποια είναι τα γνήσια "ευαγγέλια", ορισμένοι αφελείς, υποστηρίζοντας την "γνησιότητα" του απόκρυφου ευαγγελίου, καταλήγουν σε τίτλους όπως "Το ευαγγέλιο που θα "ρίξει" το χριστιανισμό
http://www.newsbeast.gr/world/arthro/357341/to-euaggelio-pou-tha-rixei-ton-hristianismo/
Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012, 17:26
Το ευαγγέλιο που θα «ρίξει» τον Χριστιανισμό.
Σύμφωνα με το Ιράν γράφει πως ο Ιησούς δεν σταυρώθηκε ποτέ
Ένα δερματόδετο θρησκευτικό κείμενο που πιστεύεται πως χρονολογείται από τον 5ο αιώνα αλλά ανακαλύφθηκε μόλις πριν από 12 χρόνια θα προκαλέσει την κατάρρευση του Χριστιανισμού σε όλο τον κόσμο, υποστηρίζει το Ιράν.
Το βιβλίο, γραμμένο σε δέρμα ζώου, αναφέρει, σύμφωνα με τον ιρανικό Τύπο, πως ο Ιησούς δεν σταυρώθηκε ποτέ και πως ο ίδιος προέβλεψε την έλευση του προφήτη Μωάμεθ.
Γραμμένο σε αραμαϊκή διάλεκτο, το Ευαγγέλιο προβλέπει ακόμα και την έλευση του τελευταίου ισλαμιστή μεσσία, αναφέρει το ιρανικό ρεπορτάζ.
Οι τουρκικές αρχές εκτιμούν πως μπορεί να είναι αυθεντική εκδοχή του Ευαγγελίου του Βαρνάβα, και ο ιρανικός Τύπος αναφέρει πως το περιεχόμενό του θα προκαλέσει την κατάρρευση του Χριστιανισμού αποδεικνύοντας πως το Ισλάμ είναι η τελική και σωστή θρησκεία.
Ορισμένοι απορρίπτουν τους ιρανικούς ισχυρισμούς κάνοντας λόγο για αστεία αντί-χριστιανική προπαγάνδα.
Το ιρανικό Basij Press υποστηρίζει πως στο κεφάλαιο 41 το Ευαγγέλιο γράφει: «Ο Θεός κρύφτηκε όταν ο Αρχάγγελος Μιχαήλ έδιωξε τον Αδάμ και την Εύα από τον παράδεισο και όταν ο Αδάμ γύρισε, είδε στην κορυφή της πύλης του παραδείσου έλεγε "La elah ela Allah, Mohamad rasool Allah"» δηλαδή «ο Αλλάχ είναι ο μόνος Θεός και ο Μωάμεθ ο Προφήτης του».
Οι τουρκικές αρχές κατέσχεσαν το κείμενο το 2000, σε μία επιχείρηση κατά σπείρας που κατηγορείται για λαθρεμπόριο αρχαιοτήτων, παράνομες εκσκαφές και κατοχή εκρηκτικών.
Αλλά το εύρημα πήρε νέες διαστάσεις το φετινό Φεβρουάριο, όταν αναφέρθηκε πως το Βατικανό διατύπωσε επίσημο αίτημα να δει το βιβλίο. Δεν είναι γνωστό αν το αίτημα έγινε δεκτό.
Το Basij αναφέρει πως η ανακάλυψη είναι τόσο τεράστια που θα ταρακουνήσει τη διεθνή πολιτική. «Η ανακάλυψη του αυθεντικού Ευαγγελίου του Βαρνάβα θα υπονομεύσει τη Χριστιανική Εκκλησία και την εξουσία της και θα φέρει επανάσταση στη θρησκεία σε όλο τον κόσμο», αναφέρει.
Όπως αναφέραμε ανωτέρω, τα Απόκρυφα διαιρούνται σε τρεις κατηγορίες:
Διαγραφήα/ Γνωστικά,
β/ Ιουδαιοχριστιανικά και
γ/ Ψυχωφελή.
Τα δυο πρώτα απορρίπτονται από την Εκκλησία.
Στα Γνωστικά υπάγονται(σύμφωνα με την Πατρολογία, Στ. Παπαδόπουλου, καθ. Πανεπιστημίου-Μοναχού):
- Το κατά Φίλιππον ευαγγέλιον
- Κατά Θωμάν ευαγγέλιο
- Σοφία Ιησού Χριστού
- Διάλογος του Σωτήρος
- Ευαγγέλιο των Αιγυπτίων
- Βιβλίο του Θωμά του αθλητή
- Ευαγγέλιο της τελειώσεως
- Μυστικό ευαγγέλιο του Μάρκου
- Βιβλίο του Ελκεσάι
- Ευαγγέλιο κατά Μαριάμ
- Ευαγγέλιο του Βαρθολομαίου
- Ευαγγέλιο της Μαρίας Μαγδαληνής
- Ερωτήσεις Μαρίας
- Ευαγγέλιο της Εύας
- Επιστολή των αποστόλων
- Απόκρυφον του Ιακώβου
- Επιστολή Πέτρου προς Φίλιππον
- Αποκάλυψη Πέτρου
- Απόκρυφον του Ιωάννου
Όλα τα ανωτέρω είναι απορριπτέα
ΙΚ
Στην απάντησή μας προς τον Αρχιμανδρίτην π. Αθανάσιον αναφερθήκαμε στην αναφορά του Ι. Χρυσοστόμου, περί της παρουσίας του αποστόλου Πέτρου στη Ρώμη και το εκείσε μαρτύριο, πλην, λόγω απουσίας χώρου, δεν αναφερθήκαμε στα σχετικά αποσπάσματα από την Πατρολογία Migne, πράγμα το οποίον σπεύδουμε να κάνουμε τώρα, δι' όσους ενδιαφέρονται. Έτσι έχουμε:
ΑπάντησηΔιαγραφήΙ. Χρυσοστόμου:
"Εις τους κορυφαίους των αποστόλων Πέτρον και Παύλον και το αυτό μαρτύριον ενδοξότατον":
Σταύρωση Πέτρου: PG 59. 494.
«Χαίροις, Πέτρε, ο του ξύλου του σταυρού απολαύσας, και καθ’ ομοιότητα του Διδασκάλου σταυρωθήναι μη θελήσας εν ορθίω τω σχήματι, καθώς ο Δεσπότης ημών, αλλά μάλλον επί κεφαλήν, ως εις ουρανόν την πορείαν επί γης ποιούμενος».
Κοίμηση Πέτρου στη Ρώμη: PG 59. 495-496.
«Έστιν ουν ο μακάριος Πέτρος ο του Χριστού απόστολος από Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας, ένθα ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός τας πλείστας θαυματουργίας ειργάσατο, εξ ης και ο Φίλιππος ώρμητο πόλεως, ο δε μακάριος Παύλος από Ταρσού της Κιλικίας. Κεκοίμηνται δε αμφότεροι εν τη μεγαλοπόλει Ρώμη τη αρχαία μηνί Ιουνίω, εικάδι εννάτη, επί Νέρωνος του ανομωτάτου βασιλέων αναιρεθέντες, και προς τον διδάσκαλον και Κύριον των απάντων μετά πλείστας πραγματείας αφικόμενοι».
ΙΚ
Είναι γεγονός ότι και οι μεγάλοι πατέρες, λόγω των διώξεων, και της (μη) τεχνολογίας της εποχής τους, των πολυήμερων μετακινήσεων για αποστάσεις που τώρα πηγαίνουμε σε μισή ώρα με το αεροπλάνο, είχαν ελάχιστη πρόσβαση σε κώδικες, ιστορικά βιβλία, στις βιβλιοθήκες και εκκλησίες σε όλο τον κόσμο, και ως εκ τούτου κάπου κάποτε έσφαλαν. Δεν αποκλείεται σε ένα θέμα, ένας κραταιός σύγχρονος μελετητής που μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλα τα χειρόγραφα, κώδικες, παπύρους, περγαμηνές του κόσμου, σε βιβλικά και πατερικά κείμενα, και απευθείας και μέσω μικροφίλμς που παραγγέλνει και τελευταία μέσω διαδικτύου. Μπορεί να έχει μελετήσει χίλιες φορές περισσότερα έγγραφα και στοιχεία από τον ιερό Χρυσόστομο. Κι έτσι δεν είναι απίθανο, αλλά πιθανό, να εξάγει συμπεράσματα, πιο ασφαλή. Δηλ. για παράδειγμα ίσως ο ιερός Χρυσόστομος αν πρεσβεύει ότι η αποκάλυψη δεν ανήκει στα γνήσια βιβλία της Κ.Δ. αλλά αυτό δεν είναι σωστό.
ΑπάντησηΔιαγραφήκυρ-Οδυσσέα πες μας τη γνώμη σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο μπλογκ Κατάνυξις μας λένε ένας Δημήτρης Αναστασιάδης και κάτι ανώνυμοι ότι δεν πρέπει καθόλου και ποτέ να ακουμπίσει ο γονέας το παιδί του. Ποτέ. Από τότε που θα γεννηθεί. Τους αναφέρανε για το Παρ.13,24 "ος φείδεται της βακτηρίας μισεί τον υιόν αυτού, ο δε αγαπών επιμελώς παιδεύει." και μας λένε ότι έχει αλληγορική σημασία το "βακτηρία" ότι δεν σημαίνει παιδαγωγική ράβδο.
Ποια είναι η γνώμη σου; Δεν σου φαίνονται αυτά πρωτοφανείς ερμηνείες; Στο Παρ.13,24 όταν έλεγαν αυτό , εννοούσαν ο γονέας να μην ακουμπά ποτέ και σε καμμία περίπτωση το παιδί του; Ακόμα και αν κινδυνεύει το παιδί του να πάθει καμμιά ζημιά ή να κάνει ζημιά σε άλλους από την ανωριμότητα και ζωηράδα του;
(έβαλα το σχόλιο μου εδώ που είναι η τελευταία ανάρτηση στην ετικέτα "Διάλογοι")
Απάντησε μου εδώ και θα το δω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ/Η ΣΤΕΛΙΟΣ ΓΕΓΑΚΗΣ είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα την πω ''σκύλα'' για να μην θεωρηθώ ρατσιστής και καταλήξω στη ''στενή'' πριν την ώρα μου. Επιφυλάσσομαι όμως για το μέλλον σε σιχαμερότερες δημόσιες αμαρτίες να εκφραστώ περισσότερο ελεύθερα και ίσως στη φυλακή αν αξιωθώ και πάω αποκτήσω την ελευθερία του λόγου που οι μασόνοι μου στερούν έξω από αυτήν. Αφιερώνω το σχόλιό μου αυτό σε 2 τουλάχιστον μητροπολίτες της Ελλαδικής Εκκλησίας που σιγοντάρουν την κυριαρχία του Αντιχρίστου στις μέρες μας. Δε θα πω φυσικά τα ονόματά τους γιατί σίγουρα θα εγκαινιάσω πολύ πρόωρα την εφαρμογή του αγαπημένου τους αντιρατσιστικού νόμου. Θα τους πω όμως ότι ο άγιος ομολογητής που αναχώρησε προσφάτως για την Ουράνια Βασιλεία του Θεού άφησε παρακαταθήκη και στρατιά πνευματικών αδελφών και μαθητών του την οποία οι εχθροί του Χριστού και της Ελλάδος θα βρουν μπροστά τους ως ανυπέρβλητο εμπόδιο στα καταχθόνια σχέδιά τους εις βάρος της πατρίδος μας και της φιλτάτης Πίστεώς μας. Τους προειδοποιώ και τους ενημερώνω όλους αυτούς να ξέρουν ότι πάντα στο τέλος νικάει ο Χριστός και ας μην ματαιοπονούν αδίκως. Χάνουν το χρόνο τους μα κυρίως χάνουν την ψυχή τους. Και η απώλεια αυτή είναι οριστική και αιώνια. Η επιλογή δική τους....
4 Σεπτεμβρίου 2014 - 12:26 π.μ.
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Φεύ ! Αυτό είναι το διορθωμένο νομοσχέδιο που ο Άνθιμος Θεσσαλονίκης ενέκρινε και μας είπε ότι δεν περιέχει τίποτα το ανησυχητικό ; Και το επίμαχο σημείο περί ενεργειών που υποκινούν πράξεις διακρίσεως , μίσους και βίας εναντίον ομάδων , θά περιορισθεί μόνο στους ομοφυλόφιλους ή και στους κτηνοβάτες όπως ο ανωτέρω ΄΄γάμος ΄΄ -- ο Θεός να φυλάει τι άλλο θα ακούσουμε --- ή και στους καννίβαλους , παγανιστές , σατανιστές και σε όποια άλλη διαστροφή που ο ανθρώπινος νούς δεν φαντάζεται , αλλά και στους αιρετικούς οικουμενιστές που πάνω από όλα τους καίει; Και ποιος μπορεί να μας σώσει από τις προβοκάτσιες ; Με αυτό τον νόμο εμείς στον Βόλο , όσοι ασκήσαμε μία κριτική στον σεβ. Δημητριάδος, θα έπρεπε να βρισκόμαστε στη φυλακή με δεδομένο , ότι κάποιος νέος άνδρας άγνωστος σ’ εμάς δεν γνωρίζουμε πόθεν ελαυνόμενος όρμησε να προξενήσει σωματική βλάβη στον Δημητριάδος Βέβαια αν ο λαός γνώριζε την συνεργασία τους με τις δυνάμεις που μας έφεραν σε αυτό το σημείο και ότι μέσω του οικουμενισμού υπηρετούν την παγκόσμια δικτατορία και την επιβολή της παγκόσμιας σιωνιστικής κυβερνήσεως , θα πάθαιναν ό,τι έπαθαν και οι βουλευτές και οι υπουργοί που δεν τολμούσαν να κυκλοφορήσουν ελεύθερα , αλλά έχε χάρη που το ράσο που φοράνε τους καθιστά υπεράνω πάσης υποψίας ! Συμφωνούμε με τον κ. Στέλιο Γεγάκη ότι η εκκλησία πολεμουμένη νικά και ότι θα πρέπει να θωρακιστούμε με αρετές ώστε να είμαστε έτοιμοι για ομολογία !
΄΄ Ωραίος κάλλει ΄΄
4 Σεπτεμβρίου 2014 - 10:44 π.μ.
http://aktines.blogspot.com/2014/09/blog-post_98.html