Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2011

Απερίσκεπτα αλλάζουν

την ύλη των θρησκευτικών





Που βόσκουν οι "Φύλακες" της Αμπέλου;

Γιατί δεν διαμαρτύρωνται οι λαλίστατοι δεσποτάδες;

Που ταξιδεύει ο ...υπναλέος αρχιεπίσκοπος;
Και γιατί μονο ένας βουλευτής και όχι ΕΚΑΤΟ;



Μεγάλη ένταση παρατηρείται, τον τελευταίο καιρό, στο περιεχόμενο και στις μορφές κοινωνικής διαμαρτυρίας που εκδηλώνονται, με αφορμή τη συνολική ανασυγκρότηση που επιχειρείται στην εκπαίδευση, κάτω από τις επιταγές της Τρόικας.
Οι πολιτικές συρρίκνωσης του κράτους πρόνοιας και κατάργησης κοινωνικών δομών, έχουν στο επίκεντρο και την εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες της.
Δεν είναι πρώτη φορά που οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας καταφεύγουν σε βιαστικές και πρόχειρες λύσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα για τον τελικό αποδεκτή που είναι η νεολαία μας.
Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η επιχειρούμενη αλλαγή της διδακτέας ύλης των θρησκευτικών της Β’ Γυμνασίου η οποία έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων μιας και ανατρέπει βασικές παραδοσιακές πρακτικές στην διδασκαλία του μαθήματος στην χώρα μας.

Στα πλαίσια της κατάστασης αυτής, ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης έφερε το θέμα στη Βουλή καταθέτοντας ερώτηση στην Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με θέμα
«Αλλαγή της διδακτέας ύλης των θρησκευτικών της Β’ Γυμνασίου.»
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


«Προκαλούν το κοινό αίσθημα, οι συγγραφείς του νέου βιβλίου των θρησκευτικών της Β’ Γυμνασίου, αφού «αποφάσισαν» με την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του υπουργείου Παιδείας ότι, είναι περιττό για τους μαθητές να διδαχθούν για την Παναγία, τα Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Κυρίου, γεγονότα στα οποία γίνεται εκτεταμένη αναφορά στο τωρινό βιβλίο και αντί αυτών περιέλαβαν ενότητες όπως «Ο Ιησούς Χριστός στο κοράνι και στη λογοτεχνία του Ισλάμ».

Στο νέο βιβλίο οι συγγραφείς του εγχειριδίου, δεν έκριναν απαραίτητο να αναφέρουν πουθενά την Παναγία ή μάλλον δεν τους ταίριαζε να την αναφέρουν, αφού άλλαξαν άρδην το περιεχόμενο του.
Επίσης απάλειψαν τη διδασκαλία της Καινής Διαθήκης, η οποία καταλαμβάνει μέχρι τώρα το μεγαλύτερο κομμάτι του υπάρχοντος εγχειριδίου, και άφησαν μερικές μόνο αναφορές, μετατρέποντας το βιβλίο των Θρησκευτικών σε μια φιλολογική ανάλυση των ομοιοτήτων ανάμεσα στις διάφορες θρησκείες.

Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι, στο νέο διδακτικό εγχειρίδιο της Β΄ Γυμνασίου, η Καινή Διαθήκη, όχι μόνο δεν αποτελεί τον κεντρικό άξονα του μαθήματος, αλλά εξετάζεται επιδερμικά, ως ένα βιβλίο που δίνει κάποιες πληροφορίες για τον Χριστό, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το κοράνι μιλάει για τον Αλλάχ και με φανερή την προσπάθεια η οποία επιχειρείται να πειστούν οι μαθητές ότι όλες οι θρησκείες είναι ίδιες, με διαφορετικές εκδοχές,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η αρμόδια Υπουργός Παιδείας:

Τι προτίθεται να κάνει ώστε το μάθημα των θρησκευτικών να μην χάσει την χριστιανική του μορφή και γίνει θρησκειολογικό;»

4 σχόλια:

  1. Δυστυχῶς, ὁ νέος Ἰσραὴλ τῆς χάριτος καὶ τῆς εὐλογίας ἀφοῦ «ἔφαγεν καὶ ἐνεπλήσθη,
    ἀπελάκτισεν ὁ ἠγαπημένος λαὸς τοῦ Θεοῦ, διότι ἐλιπάνθη, ἐπαχύνθη, ἐπλατύνθη» (Δευτ. 32, 15).
    Καὶ ἀπέστη ἐκ τοῦ Σωτῆρος αὐτοῦ Θεοῦ λέγων: «Ἀπόστα ἀφ᾽ ἡμῶν ὁδούς
    σου εἰδέναι οὐ βουλόμεθα» (Ἰώβ 21, 14). Οὕτω περιῆλθεν εἰς ἠθικὴν ἐξαχρείωσιν καὶ χαλάρωσιν,
    ἐφ᾽ ὅσον οἱ ἄρχοντες ἡμῶν ἐψήφισαν νόμους βδελυροὺς ἐνώπιον τῶν ὀφθαλμῶν τοῦ Θεοῦ. Ὡς τὸν
    πολιτικὸν γάμον, τὴν νομιμοποίησιν τῶν ἀμβλώσεων, τὴν ἐλευθέραν συμβίωσιν τοῦ αὐτοῦ φύλου,
    τὸν «γάμον» τῶν ὁμοφυλοφίλων, τὴν ὑποβάθμισιν καὶ περιφρόνησιν τῆς πατροπαραδότου ἀρχαίας
    γλώσσης, τὴν προαιρετικότητα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, τὴν ἀνέγερσιν μουσουλμανικοῦ
    τεμένους (παραθεωροῦντες τὸ τάμα τοῦ Ἔθνους), τὴν κατασκευὴν ἀποτεφροτικῶν κλιβάνων κ.ἄ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά να πάθουμε, αφού αναθέσαμε τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Πίστης και Παράδοσης στη θεραπαινίδα του Αντιχρίστου, την Πολιτεία. Έτσι:

    Α/ Σύμφωνα με το Σύνταγμα, τους Νόμους (ΦΕΚ 303/13.3.2003) και τη νομολογία του ΣτΕ, η θρησκευτική εκπαίδευση ανήκει στην Πολιτεία και το αντικείμενο της εκπαίδευσης αυτής είναι ομολογιακό και περιλαμβάνει Κατήχηση, Λειτουργική, Εκκλησιολογία, Δογματική, Αιρέσεις, Κανονικό Δίκαιο, Μυστήρια, Πατρολογία, Αγιολογία κ.ά.

    Β/ Σύμφωνα με την Εκκλησία (το Σώμα του Χριστού) η θρησκευτική εκπαίδευση ανήκει αποκλειστικά και μόνον στην Εκκλησία, είτε πριν, είτε μετά το Βάπτισμα, προς τούτο δεν υπάρχουν και οι σχετικοί Ι. Κανόνες:

    Η ορθόδοξη κατήχηση μετά το βάπτισμα ανήκει στο κέντρο της εκκλησιαστικής, ως εν Χριστώ, ζωής, ως σταθερά οικοδομή του εκκλησιαστικού σώματος σε κάθε ηλικία, για την διαμόρφωση ενιαίου εν Χριστώ φρονήματος (Ρωμ. 15. 5).

    Η κατήχηση διενεργείται από την Εκκλησία:

    α/ ΠΡΟ της Βάπτισης:

    Ι. Κανόνες: β΄ της Α΄, ζ΄, η΄ Λαοδίκειας, οη΄ Πενθέκτης

    β/ ΜΕΤΑ τη Βάπτιση:

    Ι. Κανόνες: ιβ΄ Νεοκαισαρείας, μζ΄ Λαοδίκειας.

    Διαλέγετε και παίρνετε.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε ΙΚ ένα επιπλέον τελικό " ν " μάλλον αλλάζει το νόημα.

    Κάποτε ο σφικτός εναγκαλισμός, είναι θανάσιμος.

    Ποιος εμπόδισε όμως την Εκκλησία, ανεξάρτητα από τα "θρησκευτικά" του Κράτους, να οργανώσει ομιλίες κατήχησης, για μικρούς και μεγάλους; Πού είναι οι λατρευτικές συνάξεις όπως περιγράφονται στις Πράξεις των Αποστόλων, ή το πρότυπο των καθημερινών ερμηνευτικών ομιλιών του ιερού Χρυσοστόμου παράλληλα με τη Θ.Λειτουργία; Έμεινε μόνο η Θ.Λειτουργία. Ακατήχητος ο Λαός έρμαιο στην αυθαιρεσία κάθε "πεφωτισμένου". Κατηχημένοι όμως πιστοί είναι δυσάρεστοι για μερικούς εκ των δεσποτάδων και αμφισβητίες της αυθεντίας τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Α. ΚΟΡΑΗΣ
    Β. 1920 και τα περελκόμενα των υποχρεώσεων...
    Γ. ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ κ.λ.π.
    Δ. ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
    Ε. ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
    ΣΤ. Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

    ΒΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου