Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Αγοραία θεολογία

στήν Ακαδημία Βόλου





Σέ απευθείας μετάδοση από τό intv.gr ακούσαμε τούς δύο πρώτους ομιλητάς ‘’θεολόγους’’ από τό διεθνές συνέδριο πού οργανώνει η ακαδημία Βόλου, εις δόξαν κ.Ζηζιούλα.
Κάι ο μέν πρώτος ομιλήσας ο κ.Ασπρούλης μάς βεβαίωσε ότι εφ’όσον ο Θεός είναι τό απόλυτο Είναι μπορούμε νά μιλήσουμε γιά ταύτιση Είναι καί Θεού.

Κάτι πού δέν έκανε ΠΟΤΕ ούτε η αρχαία Ελληνική φιλοσοφία, ούτε η Πατερική θεολογία, αλλά πηγάζει από τό σκοτεινό μυαλό τού Ακινάτη.
Διότι ο κ.Ζηζιούλας καί ο κ.Ασπρούλης αγνοούν ότι τό Απόλυτο αφορά τό Αιώνιο καί τό Άπειρο.
Καί πώς δέν ανήκουν στόν αληθινό Θεό, αλλά υπάρχουν τού Θεού ένεκεν.
Καί αγνοούν φυσικά ότι ο κ.Ζηζιούλας, όσο καί άν προσπάθησε δέν κατόρθωσε νά μιλήσει γιά τόν Θεό, αλλά γιά τό θείο.

Ο δέ δεύτερος ομιλητής κ.Αγόρας βεβαίωσε ευθαρσώς ότι ο Θεός τής ορθοδόξου εκκλησίας είναι η υπόσταση τού Πατρός.
Καί σάν επιχείρημα απήγγειλε τήν αρχή τού Πιστεύω.
«Πιστεύω εις έναν θεό Πατέρα, παντοκράτορα.....» αγνοώντας ο δυστυχής τόν Άγιο Δαμασκηνό καί τήν ορθή απαγγελία τού Συμβόλου τής Πίστεως.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ ΕΝΑΝ ΘΕΟ, ΠΑΤΕΡΑ...... ΥΙΟΝ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.
Επιτέλους αυτή η άγνοια, αυτή η αναίδεια, αυτό τό θράσσος, νά επιβάλουν μέ τό ζόρι τό Ζηζιούλα σάν θεολόγο πρέπει νά τελειώνει.
Αμέθυστος

1 σχόλιο:

  1. "Ο Πατήρ είναι η αιτία της υπάρξεως του Λόγου και του Αγίου Πνεύματος. Δίνει δηλαδή την ύπαρξι στο Λόγο και στο Πνεύμα το Άγιο, στις υποστάσεις τους, αλλά δεν δίνει την ύπαρξη στην ουσία ούτε στην φυσική ενέργεια της ουσίας του Λόγου και του Άγίου Πνεύματος. Δηλαδή η ουσία και η φυσική ενέργεια της ουσίας του Πατρός κοινωνεί με την ουσία και την φυσική ενέργεια της ουσίας του Λόγου, καθώς και με εκείνες του Αγίου Πνεύματος. Ο Πατήρ είναι όμως η αιτία της υπάρξεως της υποστάσεως του Λόγου και της υποστάσεως του Αγίου Πνεύματος" (π. Ιω. Ρωμανίδη. Πατερική Θεολογία, σελ. 255-256).

    "Οπότε ο Πατήρ είναι υπόστασις και έχει τον τρόπο της υπάρξεώς του, που είναι το αγέννητον. Αλλά έχει και την ουσία του, καθώς και την ουσιώδη ενέργεια της ουσίας. Στο Λόγο, ο Πατήρ είανι αιτία της υπάρξεως του Λόγου ως υποστάσεως, αλλά δεν είναι η αιτία της υπάρξεως της ουσίας του Λόγου ή της ενεργείας του Λόγου. Διότι ο Πατήρ έδωσε στο Λόγο την ιδική του ουσία και την ουσιώδη ενέργεια. Οπότε ο Λόγος κατά φύσιν έχει την ουσία και την ενέργεια του Πατρός. Δηλαδή υπάρχει ταυτότης ουσίας και ενεργείας στον Πατέρα και το Λόγο. Αλλά ο Λόγος έχει την ύπαρξή του από τον Πατέρα. Την ύπαρξη δηλαδή της υποστάσεώς του. Όμως κατά διαφορετικόν τρόπον από εκείνον που έχει την ουσία και την ενέργεια. Η υπόστασις του Λόγου γεννάται. Γι αυτό το λόγο από τους Πατέρες διακρίνεται ο τρόπος υπάρξεως της υποστάσεως του Λόγου, καθώς και του Αγίου Πνεύματος από την κοινωνία της ουσίας και ενεργείας. Η υπόστασις του Λόγου γεννάται, ενώ η υπόστασις του Αγίου Πνεύματος εκπορεύεται εκ του Πατρός (ως ανωτέρω, σελ. 295-296).

    Επομένως, η ύπαρξη της υποστάσεως του Λόγου οφείλεται στον Πατέρα και είναι η υπόσταση του Πατέρα, που γεννά την υπόσταση του Λόγου και όχι η φύση του Πατέρα. Η φύση δεν είναι καρπογόνος, ενώ η υπόσταση είναι.

    Η σχετική εσφαλμένη αναφορά, ότι η φύση είνα;ι καρπογόνος στον όρο της Α΄ Οικουμενικής απαλείφθηκε από την Β΄, δηλ. στο: "Και εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν τον Υιόν του Θεού, γεννηθέντα εκ του Πατρός μονογενή, τουτέστιν εκ της ουσίας του Πατρός,....." απαλείφθηκε το "τουτέστιν εκ της ουσίας του Πατρός".

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου